Vitesse-Ajax 08-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 05, 2009 3:25 pm

Nee, dat was een noodoplossing bij afwezigheid van Bodul en Cvitanich. Trouwens was dat ook niet mijn keuze geweest maar ik vind het ook niet onbegrijpelijk en dom.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr feb 06, 2009 8:18 am

Die Wiedemeijer is ook geen ster, maar is volgens mij tot nu toe de minst opvallende scheids dus valt het misschien mee ?

Maar ja, elke scheids wordt geslachttofferd door Ajacieden buiten het slechte spel van de spelers soms terecht soms niet Luinge had bijvoorbeeld gelijk met die rode kaart. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr feb 06, 2009 9:46 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Vedette-10- schreef:Vermeer; Bruno Silva, Alderweireld, Vertonghen, Urby; Gabri, Vermaelen; Sarpong; Suarez, Cvitanich, Leonardo.
Geen De Jong in de spits? Hij is effectief en positioneel sterk!
En hij schiet met scherp en dat heb je volgens mij nodig om te scoren!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr feb 06, 2009 1:13 pm

In tien dagen is het seizoen voorbij.Ongelofelijk :tranen.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 06, 2009 2:26 pm

Reactie vBasten en Emanuelson
vrijdag 06 februari, door KJHuntelaar, Amsterdam, 14:20u, AD

Trainer Marco van Basten had begrip voor de actie van de supporters. ,,Zij houden van Ajax. Ze staan op en gaan naar bed met deze club. Ik snap dat ze heel erg teleurgesteld zijn. Ze hebben het gelukkig ook netjes gehouden. We hebben daarna goed kunnen trainen. Dat is belangrijk. Als er niet wordt gewonnen, gebeuren er bij een club als Ajax zulke dingen.’’

Emanuelson voelde zich geroepen om met de supporters te praten. ,,Ik loop natuurlijk al lang mee bij deze club. Ik snap ook wat ze voelen. Die jongens willen dat we vechten voor Ajax. Ik heb het idee dat het de laatste weken niet aan een gebrek aan inzet ligt. Ik heb ze ook verteld dat het niet helpt om spelers met allerlei vreselijke ziekten in verband te brengen. Ze hebben daarvoor hun excuses aangeboden.’’
Oke, dat lijkt al wel ergens op. En nu laten zien wat jullie waard zijn!
Cvitanich onzeker voor Vitesse
vrijdag 06 februari, door KJHuntelaar, Amsterdam, 14:20u, ADAMSTERDAM - Dario Cvitanich heeft een blessure aan het bovenbeen. De kans is klein dat de Argentijnse centrumspits zondag tijdens de uitwedstrijd van Ajax tegen Vitesse in actie kan komen.
Darko Bodul, de spits van Jong Ajax, trainde daarom vrijdag mee met de selectie van de Amsterdamse nummer drie van de eredivisie. De huisgenoot van Miralem Sulejmani presteert dit seizoen sterk in het beloftenteam.

Voor Eyong Enoh en Daley Blind komt de wedstrijd tegen Vitesse ook te vroeg. Thomas Vermaelen is wel weer beschikbaar. De verdediger keert terug na een schorsing.
Lekker dat Bodul dan al zo betrokken is bij het elftal.. Maar ik verwacht dat het wel gaat klikken tussen hem en Sulejmani.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » vr feb 06, 2009 3:07 pm

Wat the fuck is er met Enoh? Ik dacht dat die drie weken terug al fit zou zijn?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr feb 06, 2009 3:21 pm

Hij schijnt mentale problemen te hebben omdat Van Basten niet genoeg met hem praat.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 06, 2009 3:34 pm

Je lacht erom, maar wie weet. Kanu heeft ooit bijna het vliegtuig terug naar Nigeria genomen (definitief) omdat hij in Amsterdam zo eenzaam was. Die dingen komen zeker voor.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58903
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 06, 2009 3:38 pm

Staat ook wel iets voor je neus hé , Urby heeft met de supporters gepraat .. pffffffffttt .. speel eerst maar eens twee wedstrijden op een redelijk nivo ..

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr feb 06, 2009 3:44 pm

Urby heeft dit seizoen wel meer dan twee wedstrijden op redelijk niveau gespeeld.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58903
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 06, 2009 4:22 pm

Tja .... het zal wel .. AJAX nivo wil niet zeggen dat je dan redelijk speelt .. niet meer .. nee ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 06, 2009 6:05 pm

Ik vind het altijd wel interessant om te zien welke speler er in zo'n situatie het voortouw neemt en met de supporters gaat praten. Het verrast me dat Emanuelson dit op zich neemt. Maar goed, z'n werklust op het veld verrast me dit jaar ook. Vind het trouwens een beetje simpel dat supporters gaan roepen dat het aan een gebrek aan clubliefde en inzet ligt. Dat schijnt altijd het probleem te zijn.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 06, 2009 6:08 pm

Voorbeschouwing: Vitesse - AFC Ajax
Geschreven door: Peter van Remmen - Bron: Ajaxinside.nl - Discussieer hierover
Ajax neemt het zondagmiddag op tegen Vitesse. Door drie weken op rij puntenverlies te hebben geleid, was de voorbereiding een stuk onrustiger. Tijdens de vrijdagtraining kwam een schare supporters verhaal halen over de slechte resultaten. "Dat was even schrikken", zei Marco van Basten. "Dit gebeurt natuurlijk niet dagelijks."

"Maar het is ook wel weer een beetje te begrijpen", ging de oud-bondscoach verder. "Iedereen is teleurgesteld dat het de laatste wedstrijden niet gaat zoals we willen. Wijzelf, maar natuurlijk ook de supporters", sprak Van Basten begrip uit. "Ik heb geprobeerd uit te leggen dat spelers zich op een comfortabele manier moeten kunnen voorbereiden en dat niet de juiste oplossing is voor de problemen."

Het vizier ging tijdens de persconferentie uiteraard ook naar de wedstrijd van zondag in het Gelredome. "Die wedstrijd komt op een hectisch moment. Thuis wonnen we met 3-0 van Vitesse, maar dat ging niet eenvoudig. Vitesse heeft de laatste twee wedstrijden gewonnen en zit met een nieuwe trainer in een goede periode. Het wordt ongetwijfeld een lastige wedstrijd, maar wij moeten vooral naar onszelf kijken", weet de oefenmeester die in Arnhem niet voor een geheel andere strijdwijze lijkt te kiezen. "We moeten gewoon doorgaan op de ingeslagen weg. We hebben een jonge ploeg, die nog heel veel ervaring moet opdoen. Met rust, tijd en vertrouwen kunnen we een heel eind komen."

Van Basten kan tegen Vitesse geen beroep doen op Jan-Arie van der Heijden, Mitchell Donald, Daley Blind, Siem de Jong en Eyong Enoh. Ook het meespelen van Darío Cvitanich is onzeker. De oefenmeester heeft daarom Darko Bodul bij de A-selectie gehaald. "Omdat Darío geblesseerd is, hebben we voorin niet heel veel mogelijkheden. Bodul doet het goed bij het tweede, hij schurkt een beetje tegen het eerste aan."

Vermoedelijke opstelling Ajax:
Stekelenburg; Van der Wiel, Wielaert, Vermaelen, Schilder; Gabri, Sulejmani, Vertonghen; Suárez, Cvitanich (Bodul) en Emanuelson.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr feb 06, 2009 7:07 pm

De training vandaag beloofde weer veel voor dit weekend. Die van BAsten doet er werkelijk niks aan om veel bewegiing in het spel te krijgen. Alles vanuit stil stand en meterslange rijen met wachtende spelers voordat ze ene keer mogen afronden.

Dit zie je bij de F16 van een amateur voetbalvereniging. Schandalig dat dit bij de grootste club van Nederland ook zichtbaar is en dan nog wel bij het eerste elftal.

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » vr feb 06, 2009 7:20 pm

"We moeten gewoon doorgaan op de ingeslagen weg."
Precies. Weer lekker verliezen... :whistling.gif:

Ik heb zelf de grootste vrees voor Wiedemeijer. Na dat afgekeurde doelpunt bij Ajax-Heracles en het gezeur van Van Basten na de wedstrijden daarvoor zouden scheidsrechters wel eens heel bang kunnen zijn om tegen Ajax te fluiten. Bij een twijfelachtige buiteling van Suarez in het strafschopgebied zou zo'n Wiedemeijer zo maar eens een strafschop kunnen geven.

Verder hoop ik dat Van Basten niet op het idee komt om veel druk te laten zetten op Sansoni...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58903
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 06, 2009 7:21 pm

Fitte selectie Vitesse voor duel Ajax


ARNHEM - Trainer Theo Bos van Vitesse kan beschikken over een volledig fitte selectie voor het thuisduel tegen Ajax, zondagmiddag om 12.30 uur. Santi Kolk en Frank van der Struijk hebben vrijdagochtend weer met de groep getraind. Beiden hadden een enkelblessure.

Pas zaterdag wordt bekeken of Van der Struijk, die sneller herstelt dan verwacht, en Kolk zondag ook kunnen spelen.

Ook Onur Kaya is terug van een blessure. Hij had last van zijn schouder, maar trainde weer voluit mee.

Alleen Niklas Tarvajärvi was er vrijdag niet bij. De spits is net terug uit Tokio waar hij met het Finse elftal een oefenduel tegen Japan heeft gespeeld. Tarvajärvi speelde 80 minuten mee, Finland verloor met 5-0

Trainer Theo Bos wilde vrijdag zijn opstelling niet prijsgeven. "Ik train zaterdag met 22 spelers, die allemaal voor een plek in aanmerking komen", aldus de coach, drie dagen na de knappe 1-0 zege op Heerenveen.

Bos haalde in zijn vier duels als trainer zeven punten met Vitesse, dat de laatste twee duels won.

Bijzonderheden: Vitesse- Ajax, zondag 12.30 uur stadion Gelredome. scheidsrechter; Reinold Wiedemeijer.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr feb 06, 2009 7:33 pm

Zouden de boezemvrienden Sulejmani en Bodul dan voor het eerst samen mogen spelen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 06, 2009 10:46 pm

Nee, dat is te klef. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 06, 2009 11:21 pm

Ik zie in de voorbeschouwing dat spelers de waarheid niet willen horen, maar ze beschouwen na om te leren maar de vorige wedstrijd is nietszeggend.. Ik zie dat ze wel weten dat ze helemaal niet veel bijzonders zijn, maar eigenlijk er geen consequenties aan willen verbinden. Ajax een paradijs voor de net-niet sterren? Het kan gewoon niet waar zijn! :1evil.gif:

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » za feb 07, 2009 10:50 am

Volgens het AD speelt Ajax morgen zo:


Stekelenburg
Van der Wiel, Vertonghen, Wielaert, Vermaelen
Gabri, Emanuelson, Anita
Sulejmani, Suárez, Sarpong

Marco wil dus niet winnen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 07, 2009 10:52 am

Gaan we met Urby op '10' spelen of is het daar weer tijd voor Sulejmani?

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » za feb 07, 2009 10:53 am

Urby inderdaad op 10. Volgens het AD dan hè.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 07, 2009 10:56 am

Zonder de zuurpruim te willen uithangen, maar ik zie helemaal niets in een dergelijke opstelling, hoor.

Heb liever Sarpong op '10' en Lindgren op de linkshalf.

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » za feb 07, 2009 10:59 am

Ja, ik ook. Maar ik heb het idee dat Marco Lindgren heeft afgeschreven. En Enoh is blijkbaar nog steeds geblesseerd.
En ik heb Sarpong ook liever op het middenveld. Anita mag weg.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 07, 2009 11:04 am

Zou niet weten waarom hij Lindgren heeft afgeschreven, want die jongen was nog aanvoerder een paar maandjes geleden. Nee, mits fit denk ik toch echt wel dat Lindgren speelt. Zou hij Bodul ook menemen, trouwens? Of gaan we met Leonardo op de bank wat proberen.

Plaats reactie