Vitesse-Ajax 08-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 2:51 pm

LouisXIV & co schreef:
brigade zuid schreef:AJAX was toen sterker dan nu, bloempot deed het achteraf gezien zo slecht nog niet.
Jawel. Bloempot deed het ook gewoon slecht. Net zoals Ten Cate, Blind en Koeman. Ajax was met een goede trainer dit decennium al drie keer vaker kampioen geworden. Simpel zat. Maar het zijn niet de trainers die schuldig zijn. Het is het gammele bestuur dat telkens weer dezelfde fout maakt door paarden aan te stellen in plaats van ruiters.
en daar valt ook MvG onder.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo feb 08, 2009 2:52 pm

MVH schreef:PSV staat al voor.
dus als ik me niet vergis en het blijft zo dan nadert psv, ajax op nog maar 1 punt... Kan nog leuk worden... nog meer druk die deze coach niet aan kan.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 08, 2009 2:54 pm

MVH schreef:Laten ze nou maar beginnen met Sulejmani op links te zetten en Suarez niet als diepe spits. En laat Enoh snel terugkomen. Probeer het met Aissati op 10 en je hebt best een aardig elftal. Dat meedoet om de vierde plaats, voorlopig. :smallgrin.gif:

Verder: laat Vermaelen, Urby, Anita en Sarpong voortaan thuis.
Dat gezeik op Emanuelson altijd. Zit zeker bij de vijf best presterende spelers van dit seizoen. Vermaelen is inderdaad een overschatte verdediger. Ajax heeft al met al dus geen enkele pure verdediger die echt goed is, al geloof ik dat een heleboel mensen nu wel hun mening over Van der Wiel herzien. Die moet verdedigend ook nog bijleren, maar het is toch zeker een talentvolle jongen.

Sarpong heeft trouwens weldegelijk behoorlijk wat talent, maar het is geen aanvaller en helaas lijkt hij flink wat drive te missen.
LouisXIV & co schreef:Jawel. Bloempot deed het ook gewoon slecht. Net zoals Ten Cate, Blind en Koeman. Ajax was met een goede trainer dit decennium al drie keer vaker kampioen geworden. Simpel zat. Maar het zijn niet de trainers die schuldig zijn. Het is het gammele bestuur dat telkens weer dezelfde fout maakt door paarden aan te stellen in plaats van ruiters.
En het heeft te maken met het fenomenale drama Ajax. Een slangenkuil en bovendien een matig georganiseerde scouting.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo feb 08, 2009 3:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo feb 08, 2009 2:56 pm

graafschap -twente 0-1 N'kufo
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 2:56 pm

999 schreef:Dus je rekent van Basten niks aan ?.Nou fraai, bijna de zelfde selectie was vorige jaren beter op dreef dan wat je nu ziet, en dat zonder een kwaliteits impuls van 34 miljoen ..
lees eens even terug,voetske. ik zeg het is NIET ALLEEN marco, het is OOK de selectie - OOK dus Naast Marco OOK de selectie.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 08, 2009 2:57 pm

We hebben geen echte verdediger inderdaad, Enganche. Iets wat ik ook al zei, maar toen wist jij nog te vertellen dat onze hele achterhoede bij Twente in basis zou staan en dat dat omgekeerd niet het geval zou zijn.

Wat vond je trouwens van de opstelling? Dit was toch suicide?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 08, 2009 2:59 pm

Ik had verwacht dat er nog wel een verdediger bij zou komen. En dat had niet Wielaert moeten zijn. Zucht.

In de rust heb ik mijn opstelling voor de tweede helft hier neergezet. Die wissels paste Van Basten ook toe. Zo was ik waarschijnlijk ook begonnen. Maar goed, het houdt ondanks de fouten van Van Basten gewoon niet echt over. Ajax heeft erg veel behoefte aan Enoh en Aissati.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 3:02 pm

Enganche schreef:Vermaelen is inderdaad een overschatte verdediger.
goh, ik roep dit al jaren en vind dan altijd jou op mn pad, Thomas. opvallend staaltje van met de meute meekleppen is dit. [al blijft het natuurlijk wel waasw, vermaelen is kut]

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 08, 2009 3:04 pm

Donkey Shot schreef:
Enganche schreef:Vermaelen is inderdaad een overschatte verdediger.
goh, ik roep dit al jaren en vind dan altijd jou op mn pad, Thomas. opvallend staaltje van met de meute meekleppen is dit. [al blijft het natuurlijk wel waasw, vermaelen is kut]
Iemand mag niet op zijn mening terugkomen?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 08, 2009 3:05 pm

Enganche schreef:Ik had verwacht dat er nog wel een verdediger bij zou komen. En dat had niet Wielaert moeten zijn. Zucht.

In de rust heb ik mijn opstelling voor de tweede helft hier neergezet. Die wissels paste Van Basten ook toe. Zo was ik waarschijnlijk ook begonnen. Maar goed, het houdt ondanks de fouten van Van Basten gewoon niet echt over. Ajax heeft erg veel behoefte aan Enoh en Aissati.
Enoh en Aissati? Misschien. Maar het zijn geen gearriveerde spelers waarvan je vantevoren weet dat ze hoe dan ook meerwaarde gaan hebben. Dit elftal wordt niet ineens een stuk beter met twee omzettingen, vrees ik. Zoals al afgelopen zomer werd uitgeschreeuwd: eerst de verdediging opbouwen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 08, 2009 3:06 pm

Donkey Shot schreef:
999 schreef:Dus je rekent van Basten niks aan ?.Nou fraai, bijna de zelfde selectie was vorige jaren beter op dreef dan wat je nu ziet, en dat zonder een kwaliteits impuls van 34 miljoen ..
lees eens even terug,voetske. ik zeg het is NIET ALLEEN marco, het is OOK de selectie - OOK dus Naast Marco OOK de selectie.
Tja, Donkey, twas toch MVB die 34 MILJOEN MOCHT BESTEDEN OM DE SELECTIE BETER TE MAKEN .,, das +- 70 miljoen gulden .. 70 miljoen gulden ... tja,

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 3:06 pm

tuurlijk daniel, ik vond het wel een opvallende conclusie van thomie

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 08, 2009 3:08 pm

Enganche schreef:Ik had verwacht dat er nog wel een verdediger bij zou komen. En dat had niet Wielaert moeten zijn. Zucht.

In de rust heb ik mijn opstelling voor de tweede helft hier neergezet. Die wissels paste Van Basten ook toe. Zo was ik waarschijnlijk ook begonnen. Maar goed, het houdt ondanks de fouten van Van Basten gewoon niet echt over. Ajax heeft erg veel behoefte aan Enoh en Aissati.
Dat doe jij bijna in elke posting, speler erin, hup spelers eruit, je lijkt van Basten wel.

Laat ik WKCdWn even quoten
Enoh en Aissati? Misschien. Maar het zijn geen gearriveerde spelers waarvan je vantevoren weet dat ze hoe dan ook meerwaarde gaan hebben. Dit elftal wordt niet ineens een stuk beter met twee omzettingen, vrees ik. Zoals al afgelopen zomer werd uitgeschreeuwd: eerst de verdediging opbouwen.
Vooral dat opbouwen, het neezetten van, het aanleren van positiespel enz. dat zie je dus niet terug bij deze trainer.Van Basten is een " valt het kwartje nog " trainer ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo feb 08, 2009 3:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 08, 2009 3:08 pm

999 schreef:
Donkey Shot schreef:
999 schreef:Dus je rekent van Basten niks aan ?.Nou fraai, bijna de zelfde selectie was vorige jaren beter op dreef dan wat je nu ziet, en dat zonder een kwaliteits impuls van 34 miljoen ..
lees eens even terug,voetske. ik zeg het is NIET ALLEEN marco, het is OOK de selectie - OOK dus Naast Marco OOK de selectie.
Tja, Donkey, twas toch MVB die 34 MILJOEN MOCHT BESTEDEN OM DE SELECTIE BETER TE MAKEN .,, das +- 70 miljoen gulden .. 70 miljoen gulden ... tja,
In guldens gaan denken in deze tijd slaat als een stel kloten op een drumstel natuurlijk, daar bereik je niks mee. Het voegt verder ook vrij weinig toe.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » zo feb 08, 2009 3:09 pm

ik heb zelden een slechtere wedstrijd gezien als deze.
zelfs niet onder Kurt Linder
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 08, 2009 3:10 pm

Daniel_vT schreef:
999 schreef:
Donkey Shot schreef: lees eens even terug,voetske. ik zeg het is NIET ALLEEN marco, het is OOK de selectie - OOK dus Naast Marco OOK de selectie.
Tja, Donkey, twas toch MVB die 34 MILJOEN MOCHT BESTEDEN OM DE SELECTIE BETER TE MAKEN .,, das +- 70 miljoen gulden .. 70 miljoen gulden ... tja,
In guldens gaan denken in deze tijd slaat als een stel kloten op een drumstel natuurlijk, daar bereik je niks mee. Het voegt verder ook vrij weinig toe.
Voor mij wel.Dat heb ik je al eerder uitgelegd, makker ...

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 08, 2009 3:12 pm

Oja, klopt inderdaad. Was ik vergeten.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 3:13 pm

999 schreef:Tja, Donkey, twas toch MVB die 34 MILJOEN MOCHT BESTEDEN OM DE SELECTIE BETER TE MAKEN .,, das +- 70 miljoen gulden .. 70 miljoen gulden ... tja,
klopt helemaal, en ik begon ookin mn broek te pissen van vreugde toen mvb begon, sulejmani en aissati erbij... en toen oleguer, sno, wielaert... een enorme deceptie, maar t dieptepunt kwam nog hunt weg en leo bleef, hoe kan iemand zo dom zijn.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 08, 2009 3:13 pm

Hallo het seizoen was al in 10 dagen voorbij het is nu alleen wachten op het ontslag van de trainer

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 3:16 pm

Toppie schreef:Hallo het seizoen was al in 10 dagen voorbij het is nu alleen wachten op het ontslag van de trainer
vanavond stapt-ie op.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 08, 2009 3:17 pm

Ik ben er van overtuigd dat het vooral met automatismen en organisatie te maken heeft. Wielaert is geen topper, maar zo zwak als hij vandaag was, is hij bij Twente nog nooit geweet. Geldt voor meerdere jongens. Je moet alleen als coach dus een organisatie neerzetten en daarna gaan bouwen. Positiespel erin slijpen, automatismen creëeren. Dat houdt dus in dat een ieder weet wat er van hem wordt verwacht. Het probleem is alleen dat MvB het bij god niet meer weet en dus iedere wedstrijd nu van opstelling en formatie gaat wisselen. Nou, daar schiet je dus helemaal niets mee op. Hij ziet het gewoon niet en dan houdt het dus ook echt op.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo feb 08, 2009 3:17 pm

Donkey Shot schreef:
Toppie schreef:Hallo het seizoen was al in 10 dagen voorbij het is nu alleen wachten op het ontslag van de trainer
vanavond stapt-ie op.
Hoop je dat of heb je net iets ''opgevangen''?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 3:20 pm

Beloki schreef:
Donkey Shot schreef:
Toppie schreef:Hallo het seizoen was al in 10 dagen voorbij het is nu alleen wachten op het ontslag van de trainer
vanavond stapt-ie op.
Hoop je dat of heb je net iets ''opgevangen''?
een mens mag hopen, toch

neemt niet weg dat we er dan al zijn eerst moet de selectie uitgwbaggerd worden

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 08, 2009 3:20 pm

Donkey Shot schreef:
Enganche schreef:Vermaelen is inderdaad een overschatte verdediger.
goh, ik roep dit al jaren en vind dan altijd jou op mn pad, Thomas. opvallend staaltje van met de meute meekleppen is dit. [al blijft het natuurlijk wel waasw, vermaelen is kut]
Dat ging over Vertonghen, Doc. Ik heb Vermaelen nooit bijzonder goed gevonden en heb altijd aangegeven dat hij niet echt bij Ajax paste. Ik heb volgens mij wel eens gereageerd op een tirade van jou over k*t Belgen dit en k*t Belgen dat, maar meer niet.
999 schreef:
Enganche schreef:Ik had verwacht dat er nog wel een verdediger bij zou komen. En dat had niet Wielaert moeten zijn. Zucht.

In de rust heb ik mijn opstelling voor de tweede helft hier neergezet. Die wissels paste Van Basten ook toe. Zo was ik waarschijnlijk ook begonnen. Maar goed, het houdt ondanks de fouten van Van Basten gewoon niet echt over. Ajax heeft erg veel behoefte aan Enoh en Aissati.
Dat doe jij bijna in elke posting, speler erin, hup spelers eruit, je lijkt van Basten wel.
Als iedereen fit is zou mijn elftal wel vaststaan hoor:

Vermeer

Van der Wiel, Wielaert, Vertonghen, Emanuelson

Enoh, Lindgren
Aissati

Suárez, Cvitanich, Sulejmani
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Enoh en Aissati? Misschien. Maar het zijn geen gearriveerde spelers waarvan je vantevoren weet dat ze hoe dan ook meerwaarde gaan hebben. Dit elftal wordt niet ineens een stuk beter met twee omzettingen, vrees ik. Zoals al afgelopen zomer werd uitgeschreeuwd: eerst de verdediging opbouwen.
Aissati heeft wel een aantal kwaliteiten die nu in z'n geheel ontbreken. Je kan Ibrahimovic in deze ploeg neerzetten en dan zou hij het ook zwaar krijgen, want de spitsen worden echt vrijwel nooit fatsoenlijk aangespeeld. Sulejmani is veel te veel aanvaller om op 10 te spelen en zou in de aanval een hoger rendement halen. We missen een verbindingsman op het middenveld. In zijn rug kan Enoh dan lekker afjagen. Natuurlijk missen we een goede verdediger, maar de komende maanden moeten we het doen met deze selectie.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo feb 08, 2009 3:24 pm

Wat een drama!

Plaats reactie