Ajax-Volendam 22-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo feb 25, 2009 2:00 am

Bij ja, nu heeft JC het gedaan ..

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo feb 25, 2009 6:49 am

brigade zuid schreef:
LucaS schreef: De afgelopen 11 jaar, om precies te zijn, Een kampioenschap kan je niet kopen, het heeft allemaal wat tijd nodig.
Tijd zat.. maar zeg nou eens eerlijk Lucas, zie je echt progressie? Wees eerlijk hoeveel goede wedstrijden heb je nou echt gezien.
Progressie? Nee niet meer, en dat verbaast me zeer. Omdat ik wel heb gezien in de eerste competitiehelft dat er ergens naartoe werd gewerkt. Omdat het duidelijk was dat er nadruk werd gelegd op verbetering van de opbouw van achteruit (net als Koster dat vorig jaar geprobeerd schijnt te hbben). De trainingen die ik heb gezien waren niet alleen maar partijtje en afwerken, zoals hier en daar nu wordt gesuggereerd. En opeens was het helemaal weg. Ik begrijp niet hoe dat kan, het is me te makkelijk om te zeggen dat de trainer er dus niets van kan. Blind overkwam he bijvoorbeeld ook. Na de zomer begon Ajax in een aantal wedstrijd heel behoorlijk positiespel te laten zien en zag je dat het teamverband steeds beter werd. en ook bij Blind was het van de ene op de andere dag opeens verdwenen. Geen idee hoe dat komt
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 25, 2009 8:32 am

Een belangrijk punt is de onstabiliteit op ons middenveld. Door blessures (overmacht) en keuzes van de trainer vaak wisselend.

Het is te hopen dat de blessures nu een tijdje uitblijven, zodat er stabiliteit en vastigheden kunnen ontstaan. Ik zou graag het volgende middenveld zien:

--- Enoh ---------------------- Vertonghen
-----------------Aisatti

Het geeft in ieder geval loopvermogen, fysiek en creativiteit. Vooral dat laatste (creativiteit) is een groot gemis (als sinds het vertrek van Sneijder).

Achterin dat voorlopig wat zekerheid:
----------- Vermeer/Stekelenburg
-- VD Wiel - Oleguer - Vermaelen- Urby

En voorin met

-- Suarez ---- Dario --- Sulejmani

Als Sulejmani zijn huidige 'vorm' blijft behouden, dan zou ik daar Urby neerzetten (Vermaelen naar LB en Wielaert in het centrum).

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo feb 25, 2009 8:58 am

LucaS schreef:
brigade zuid schreef:
LucaS schreef: De afgelopen 11 jaar, om precies te zijn, Een kampioenschap kan je niet kopen, het heeft allemaal wat tijd nodig.
Tijd zat.. maar zeg nou eens eerlijk Lucas, zie je echt progressie? Wees eerlijk hoeveel goede wedstrijden heb je nou echt gezien.
Progressie? Nee niet meer, en dat verbaast me zeer. Omdat ik wel heb gezien in de eerste competitiehelft dat er ergens naartoe werd gewerkt. Omdat het duidelijk was dat er nadruk werd gelegd op verbetering van de opbouw van achteruit (net als Koster dat vorig jaar geprobeerd schijnt te hbben). De trainingen die ik heb gezien waren niet alleen maar partijtje en afwerken, zoals hier en daar nu wordt gesuggereerd. En opeens was het helemaal weg. Ik begrijp niet hoe dat kan, het is me te makkelijk om te zeggen dat de trainer er dus niets van kan. Blind overkwam he bijvoorbeeld ook. Na de zomer begon Ajax in een aantal wedstrijd heel behoorlijk positiespel te laten zien en zag je dat het teamverband steeds beter werd. en ook bij Blind was het van de ene op de andere dag opeens verdwenen. Geen idee hoe dat komt
Nou, sorry hoor.Maar jij zegt dat er in het begin een opbouw van achteruit was te zien, dat er ( een ) beetje positiespel was te zien ?.Het is mij niet opgevallen.

Toen Vermeer in de goal stond was het wel zo dat hij meer de vrije man zocht om het spel voort te zetten, maar dat kun je nog niet over opbouw van achteruit spreken wat mij betreft want het vervolg was altijd balletje breed .En denk dat ie gewoon een slechte trap heeft want anders ben ik bang dat ie net als Stekelenburg alleen maar met rammen naar voren komt.

Ik heb het gevoel dat alleen al de aanstelling van MVB het idee geeft dat er opgebouwd wordt, er een beter positiespel te zien was.Denk dat degene die dat beweren toch echt eens de wedstrijden nog een keer zouden moeten kijken ... en was geen voorstander van MVB, neemt niet weg dat ook hij gewoon net als andere trainers zijn kans(en) heeft gekregen en dit seizoen van mij af moet maken.Maar men zal toch echt zijn verstand moeten gebruiken w.b. of dat men volgend seizoen nog door gaat met deze trainer en niet te vergeten zijn technische staf.

En dat lijkt me nu het probleem bij MVB volgend seizoen, laat MVB de resterende wedstrijden zien dat ie er ook echt kaas van gegeten heeft, laat ie ook echt zien dat ie spelers en een team kan slijpen, kneden, verbeteren.Laat ie onderhand een zien dat ie in ieder geval niet met die rare fratsen komt als Siem de Jong in de spits enz. enz. enz..En niet communiceren zoals hier vertaald door sommige in " Siem je moet links " .. nee echt dat je ziet dat het een geheel gaat worden, met looppatronen, automatisme en positiespel, en dat hoeft echt niet op de M.U. of Barca manier, dat is onrealistisch ... En au.b. niet weer een bak met geld gaan uitgeven .. maar gebeurt dat niet .. lat het team en trainer geen verbeteringen zien dan wordt het wel een heel groot risico om het nieuwe seizoen met deze trainer te beginnen ...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo feb 25, 2009 9:08 am

Topic Ajax-Volendam gaat erg veel over Bassie en weet ik veel.

Er is een link over Bassie http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... start=2150

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo feb 25, 2009 9:11 am

Bij het zien van positiespel, doelde ik op de beginfase van Blind, Voets. Bij van basten was er niet veel van te zien. Wel overigens dat er door de technische staf toegewerkt werd naar het van achteruit opbouwen. Dat is tot nu toe niet erg opgeschoten. Ook vorig jaar kwamen er berichten naar buiten dat Koster vooral daarmee bezig was. Op de een of andere manier komt het er niet uit, en ik betwijfel of dat alleen aan de trainer(s) ligt
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo feb 25, 2009 9:33 am

999 schreef:Bij ja, nu heeft JC het gedaan ..
Ik probeerde te begrijpen hoe van Basten zoveel (teveel) macht in de schoot is geworpen. Het is geen kwestie van schuld of goed en fout, waar het bij jou blijkbaar telkens op neerkomt. En ik wil ook niet zeggen dat mijn interpretatie correct is. Waar het me om gaat is dat, zelfs aan de top, en ondanks de beste bedoelingen, een uiterst simpel communicatieprobleem gevolgen kan hebben die nauwelijks te overzien zijn.

Dit zou trouwens niet de eerste keer zijn. In het buitenland staat het Nederlands elftal bekend om de problemen met egos die, zo gaat het verhaal meestal, ervoor zorgden dat het hoogste treetje nooit gehaald is. Kunnen voetballen als de beste, taktisch ongeevenaard, maar al-tijd ruzie.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo feb 25, 2009 9:54 am

bryan schreef:
Ik vraag me af of MVB het vorig seizoen ook voor elkaar zou hebben gekregen om 11e te worden.
Van Gaal had dan weer krediet opgebouwd bij AZ door op een puntje na of zo kampioen te worden. Maar ze hadden hem kunnen ontslagen, ja, maar hebben niet gedaan. Dat is ook de verdienste van AZ.
Goed voorbeeld voor Ajax dus om vertrouwen te houden in een coach en een coach de tijd te geven. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo feb 25, 2009 10:40 am

Monkey Tonk schreef:
999 schreef:Bij ja, nu heeft JC het gedaan ..
Ik probeerde te begrijpen hoe van Basten zoveel (teveel) macht in de schoot is geworpen. Het is geen kwestie van schuld of goed en fout, waar het bij jou blijkbaar telkens op neerkomt. En ik wil ook niet zeggen dat mijn interpretatie correct is. Waar het me om gaat is dat, zelfs aan de top, en ondanks de beste bedoelingen, een uiterst simpel communicatieprobleem gevolgen kan hebben die nauwelijks te overzien zijn.

Dit zou trouwens niet de eerste keer zijn. In het buitenland staat het Nederlands elftal bekend om de problemen met egos die, zo gaat het verhaal meestal, ervoor zorgden dat het hoogste treetje nooit gehaald is. Kunnen voetballen als de beste, taktisch ongeevenaard, maar al-tijd ruzie.
Waar het mij om gaat MT is dat JC in heel deze MVB soap geen rol speelt.Hoe MVB zoveel macht heeft gekregen is gewoon een kwestie van onderhandelen als je een trainer gaat aanstellen.Het is hoe MVB denkt dat ie zo de ideala situatie kan creeëren om optimaal te kunnen presteren.En natuurlijk hoe wanhopig een club kan zijn .. ik zie niet in dat zoiets met een simpel communicatie probleem tot stand zou zijn gekomen ..

En alles heeft wel degelijk te maken met goed of fout en schuld.Hoe wil je anders discuseren, hoe wil je anders iemand verantwoordelijk stellen voor zijn daden ?..

Ruzies bij het Nederlands elftal ?. Staat het Nederlands elftal bekend om zijn problemen met ego's .. dat is dan nieuw voor me.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 25, 2009 10:49 am

LucaS schreef:Bij het zien van positiespel, doelde ik op de beginfase van Blind, Voets. Bij van basten was er niet veel van te zien. Wel overigens dat er door de technische staf toegewerkt werd naar het van achteruit opbouwen. Dat is tot nu toe niet erg opgeschoten. Ook vorig jaar kwamen er berichten naar buiten dat Koster vooral daarmee bezig was. Op de een of andere manier komt het er niet uit, en ik betwijfel of dat alleen aan de trainer(s) ligt
Aha, het was omder Blind de schuld van de spelers, onder Koster de schuld van de spelers en onder Van Basten de schuld van de spelers? Steeds andere spelers, maar steeds hebben de spelers het gedaan?

Ik zie niet in waarom ze bij Twente wel fatsoenlijk positiespel kunnen spelen en bij ons niet. Onze spelers zijn niet minder dan die van Twente.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo feb 25, 2009 10:52 am

Ik zeg alleen maar wat ik zie. Ik zie trainers die enthousiast aan het werk gaan om er dingen in te krijgen en ik zie dat na verloop van tijd er geen vooruitgang blijkt te zijn. Het gaat er bij mij niet in dat alle trainers van de laatste 11 jaar prutsers waren.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo feb 25, 2009 10:57 am

LucaS schreef:Ik zeg alleen maar wat ik zie. Ik zie trainers die enthousiast aan het werk gaan om er dingen in te krijgen en ik zie dat na verloop van tijd er geen vooruitgang blijkt te zijn. Het gaat er bij mij niet in dat alle trainers van de laatste 11 jaar prutsers waren.
Nu is dat ook niet helemaal zo.Maar alle trainers mochten aan het begin van het seizoen hun spelers-boodschappen doen.Dus iedere trainer heeft ZIJN elftal neer mogen zetten.Een wat meer als de andere trainer ..

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo feb 25, 2009 2:10 pm

999 schreef: Ruzies bij het Nederlands elftal ?. Staat het Nederlands elftal bekend om zijn problemen met ego's .. dat is dan nieuw voor me.
Hoe kan er nou iets nieuw zijn als je alles al weet?

Ik speculeerde dat er bij de aanstelling van van Basten door een nieuw gestructureerd Ajax op gerekend is dat Cruijff op de achtergrond zou meespelen.

Verder redenerend vanuit die mogelijkheid, keek ik naar de persoonlijkheden van de betreffenden. Cruijff, die erom bekend staat dat het 'my way or the highway' is, en van Basten die, voordat hij de functie van bondscoach accepteerde, eerst naar Barcelona vloog voor Johan's advies! Dan weet je dus een beetje hoe ze denken, en hoe hoog van Basten Cruijff heeft zitten. Dat geeft je een perspectief waarin je het kleine drama dat zich voor dit seizoen tussen de heren afspeelde kunt plaatsen.

Anyway, het feit blijft dat de, naar Ko's zeggen, nu wel goed gestructureerde Ajax-organizatie Marco teveel hooi op zijn vork heeft laten nemen. Of dat wel of niet te maken had met de verwachting dat Cruijff op de achtergrond zou adviseren is moeilijk met zekerheid te zeggen. Het is een mogelijkheid. Mocht het inderdaad zo blijken te zijn, dan geeft het een beter begrip voor Marco's situatie. Het is niet ondenkbaar dat hij tussen de verwachting van het Ajaxbestuur (naar Cruijff) en de verwachting (van Cruijff naar Ajax) is komen te zitten. Het is nogal een verschil voor een beginnend trainer en manager om met of zonder lijntje naar Cruijff de enorme verantwoordelijkheden in te vullen.

Plaats reactie