FC Utrecht-Ajax 01-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

FC Utrecht-Ajax 01-03-2009

Bericht door Toppie » zo feb 22, 2009 7:29 pm

Nou als er 1 uitwedstrijd tussen zit waar ik een hekel aan heb is dat tegen Utreg :hupajax.gif: :anew.gif:

Voor Duke aanvang 12:30 dus vroeg op
Laatst gewijzigd door Toppie op ma feb 23, 2009 4:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo feb 22, 2009 8:02 pm

Hekeling? :smallgrin.gif:

Prima dat je een nieuwe topic opent, maar dan graag wel even met wat nuttige info, zoals bijvoorbeeld de aanvangstijd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di feb 24, 2009 5:29 pm

Luinge fluit uitverkocht FC Utrecht-Ajax

--------------------------------------------------------------------------------
Roelof Luinge gaat komende zondag de competitiewedstrijd FC Utrecht - Ajax in goede banen proberen te leiden. De arbiter wordt geassisteerd door Hans Olde Olthof en Jantinus Meints. Vierde official is Maarten Ketting.

Ajax stond dit seizoen al vier keer eerder onder leiding van Luinge. Van Roda JC (1-0) en FC Twente (0-2) werd gewonnen, de duels met AZ (2-0) en SC Heerenveen (0-1) gingen verloren.

FC Utrecht - Ajax begint zondag 1 maart om 12:30 uur. Er zijn geen kaarten meer verkrijgbaar voor dit duelbegint zondag 1 maart om 12.30 uur en is uitverkocht. De wedstrijd is wel rechtstreeks te volgen op Eredivisie Live.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di feb 24, 2009 5:31 pm

Dit is zo'n geval waarvan ik zeg: als we Fiorentina uitschakelen, krijgen we zondag een tik op de broek. En als we er tegen Fiorentina uit vliegen, dan winnen we in Utrecht.

Mogen jullie kiezen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 24, 2009 5:38 pm

Kowalczyk schreef:Dit is zo'n geval waarvan ik zeg: als we Fiorentina uitschakelen, krijgen we zondag een tik op de broek. En als we er tegen Fiorentina uit vliegen, dan winnen we in Utrecht.

Mogen jullie kiezen.

K.
Leuke keuzes heb jij! :ajaxsmiley.gif:

Ik kies voor beide winnen, maar ik acht de kans groter dat we beide verliezen :blush.gif:

Dan maar door in Europa en in de competitie ervoor zorgen dat we bij de eerste 4 (of is 5 ook genoeg voor Europees voetbal?) blijven.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 24, 2009 6:51 pm

Kowalczyk schreef:Dit is zo'n geval waarvan ik zeg: als we Fiorentina uitschakelen, krijgen we zondag een tik op de broek. En als we er tegen Fiorentina uit vliegen, dan winnen we in Utrecht.

Mogen jullie kiezen.

K.
Ik vind de keuzemogelijkheden te beperkt. Waarom zouden we niet gelijkspelen in Utrecht, ongeacht het resultaat tegen Fiorentina?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di feb 24, 2009 7:00 pm

Of gelijkspelen tegen Fiorentina en winnen tegen Utrecht ...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 24, 2009 7:32 pm

Of misschien wordt wel 1 of beide wedstrijden gestaakt of afgelast. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo feb 25, 2009 8:03 pm

Ajax moet de volgende 6 competitiewedstrijden gewoon winnen, basta. En met een grotendeels fitte groep moet dat ook kunnen en lukken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo feb 25, 2009 8:04 pm

wimpey schreef:Ajax moet de volgende 6 competitiewedstrijden gewoon winnen, basta. En met een grotendeels fitte groep moet dat ook kunnen en lukken.
Precies. We hebben nu uitgehuild en nu moeten we koste wat het kost die tweede plek pakken.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo feb 25, 2009 8:17 pm

Verwacht net als Ko een nederlaag!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo feb 25, 2009 8:26 pm

Peter schreef:
wimpey schreef:Ajax moet de volgende 6 competitiewedstrijden gewoon winnen, basta. En met een grotendeels fitte groep moet dat ook kunnen en lukken.
Precies. We hebben nu uitgehuild en nu moeten we koste wat het kost die tweede plek pakken.
Zo is het. No excuses. Met een grotendeels fitte selectie wordt Ajax ook 'gewoon' tweede. En dan is het aan MVB om zich volgend seizoen wél voor de CL te kwalificeren.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo feb 25, 2009 8:27 pm

Euh, ik wil niks zeggen maar hier gaan we gewoon winnen met 1-2.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo feb 25, 2009 8:32 pm

We proberen gewoon te winnen, mocht het niet lukken dan proberen we het de week erop opnieuw.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo feb 25, 2009 8:36 pm

brigade zuid schreef:We proberen gewoon te winnen, mocht het niet lukken dan proberen we het de week erop opnieuw.
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » wo feb 25, 2009 8:36 pm

:smallgrin.gif:

Edit: :1evil.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do feb 26, 2009 10:42 pm

Kowalczyk schreef:Dit is zo'n geval waarvan ik zeg: als we Fiorentina uitschakelen, krijgen we zondag een tik op de broek. En als we er tegen Fiorentina uit vliegen, dan winnen we in Utrecht.

Mogen jullie kiezen.

K.
Zeg dat dit geen waar is, Ronald!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za feb 28, 2009 8:33 am

wimpey schreef:Ajax moet de volgende 6 competitiewedstrijden gewoon winnen, basta. En met een grotendeels fitte groep moet dat ook kunnen en lukken.
Hallo, Hallo kan iemand mij ff bijpraten...

Ben vanaf afgelopen woensdag op eurodisney geweest en heb dus niks van de 1-1 gezien. Echter wat ik niet helemaal snap is dat Cvitanich niet inzetbaar was/is. Deze heeft toch afgelopen maandag zijn rentree gemaakt?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 28, 2009 9:10 am

Hij was niet wedstrijdfit als ik het goed begrepen heb.

De wesdtrijd kort samengevat:

Fiorentina nam het heft in handen en probeerde AJAX vanaf minuut 1 onder druk te zetten, wat enkele grote kansen opleverde. Vermeer hield ons op de been. Tussendoor had AJAX een paar kleine plaagstootjes, maar was het Fiorentina wat domineerde.

2de heflt idem alleen wist Fiorentina het gepruts van Lindgren genadeloos af te straffen, daarna ging AJAX meer in de aanval en scoorde ze de 1-1 om vervolgens met de rug tegen de muur gezet te worden in de laatste 5 minuten.

Fiorentina was de betere, maar AJAX is een ronde verder.

Heerlijk gewoon, want hoe vaak zijn wij op deze manier wel niet tegen Italianen eruit gekegeld!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za feb 28, 2009 10:45 am

Opgegroeid met afkeer van Ajax
Door HANS WESTERVOORDE

UTRECHT - Coach Ton du Chatinier beleeft deze week zijn gemakkelijkste wedstrijdvoorbereiding tot nog toe. FC Utrecht motiveren voor Ajax? Overbodig. Dat deel van het praatje kan hij overslaan.

Ajax, het woord alleen al, werkt in grote delen van Utrecht als een rode lap op een stier.

Ton du Chatinier begint met een bekentenis: ,,Als we tegen Ajax moesten spelen, stonden we de noppen te slijpen. Dat begon al in de B-jeugd. Later met het eerste tegen Ajax, hadden we een heerlijke groep met al die Utrechtse jongens: De Kruijk, Rietveld, Van Tamelen. Ook wij hoefden niet te worden gemotiveerd.’’

Zodra in Zeist het duel FC Utrecht – Ajax wordt geagendeerd, worden vooral aan Utrechtse kant de agenda’s getrokken en wordt de datum vet onderlijnd. Ajax mag dan niet populair zijn in Utrecht, het duel trekt ook de Amsterdammers: de wedstrijd wordt morgen (12.30 uur) gespeeld in een uitverkocht stadion.

In Utrecht leeft de derby heel sterk en wordt een enorme rivaliteit gevoeld. Die wordt nog eens gevoed door (gevoeld) onrecht uit het verleden. De verloren bekerfinale in 2002 tegen Ajax, na het buitenspeldoelpunt van Wamberto. Nog springen FC Utrecht-supporters spontaan de tranen in de ogen. De pijn ook van het terugsturen door de Amsterdamse autoriteiten, na antisemitisch gezang van een deel van de groep. Nare herinneringen aan Ajax, de arrogant bevonden club uit de hoofdstad.

Vraag een FC Utrecht-supporter in de stad naar zijn tweede voorkeur, gerede kans dat dan de naam Feyenoord valt. Met werkvoetbal heeft Utrecht meer dan het gestileerde spel dat Ajax van oudsher speelt of probeert te spelen.

De huidige Ajax-coach Marco van Basten groeide op in Oog en Al. Bij middenstandsclub UVV trok de uitzonderlijk getalenteerde, sierlijke voetballer zijn schoenen aan. Du Chatinier, uit Lombok, begon bij arbeidersclub Velox. De knalharde, maar matig getalenteerde voetballer hield zich met veel inzet overeind.

Du Chatinier en Van Basten stonden al eerder tegenover elkaar op het veld van Galgenwaard. 21 augustus 1983 wordt het 1-1 tussen FC Utrecht en Ajax. Op 20 oktober 1985 wint Du Chatinier met 1-0 van Van Basten.

Du Chatinier, bekend als de pezige voorstopper die een overtreding niet schuwde: ,,De eerste keer was Marco nog te imponeren. Ik heb hem toen wel het een en ander in zijn oor gefluisterd. Maar Marco pakte het snel op. Hij werd slimmer en sneller. Ik geloof ook niet dat Marco later nog mijn tegenstander was. Verrips was sneller dan ik, dus die zetten we tegenover hem.’’

Zoveel gloriemomenten heeft Van Basten niet gekend in stadion Galgenwaard. Hij koos na UVV de weg via Elinkwijk in Zuilen naar Ajax in Amsterdam. Als speler slechts een puntje, uit tegen FC Utrecht. En een gewonnen bekerwedstrijd.

Als bondscoach van Oranje in 2004 met 3-0 gewonnen in een vriendschappelijk treffen met voetbaldwerg Liechtenstein. Overal in Utrecht hingen de posters: Marco Back in Town. Die hangen er deze week niet.

Voor FC Utrecht-fans zijn de Ajacieden dé grote rivalen. ,,Ik voel diezelfde rivaliteit,’’ zegt Du Chatinier. ,,Daar groei je in Utrecht mee op. Thuis waren ze allemaal voor Feyenoord. Toch meer het werkvoetbal. Al was dat elftal met Willem van Hanegem, Wim Jansen, Ove Kindvall ook een geweldig voetbalteam. Maar je moet eerlijk toegeven: wat Ajax - en dan bedoel ik vooral het elftal van vroeger - liet zien, was natuurlijk fantastisch. Toen ging ik ook met plezier kijken.’’

Op Du Chatinier heeft speler en mens Van Basten een geweldige indruk gemaakt. ,,Marco is gewoon een aardige, goeie gozer. Voorafgaand aan de wedstrijd in Amsterdam heb ik twintig minuten staan lullen met hem. En niet eens zozeer over voetbal.

,,Kil, afstandelijk? Zo is hij niet. Trainers die een paar keer op rij verliezen, zitten in hetzelfde schuitje. Juist omdat hij bij Ajax alles naar zich toe heeft getrokken, is Van Basten het onderwerp van kritiek. Wellicht dat je jezelf dan een beetje afschermt. Maar zo is Marco totaal niet. Ik vind het een wereldgozer. Ach, imago… Ik zit met Kluivert op cursus, je hoort van die verhalen over hem. Maar Patrick is ook een doodgoede jongen.’’

Per saldo heeft Ton du Chatinier maar één ding op Marco van Basten aan te merken. Met een vette grijns: ,,Hij zit bij de verkeerde club"
SAN MARCO: VIJANDIGHEID NIET ALLEEN IN UTRECHT

Marco van Basten vindt de aanstaande wedstrijd tegen FC Utrecht maar ietsje meer speciaal dan de andere wedstrijden die Ajax dit seizoen speelt. ,,Dat is dan wel omdat ik in de stad geboren ben,’’ zo zei hij vrijdag. Utrechter Marco van Basten was op 30 mei 1992 voor het laatst als speler te bewonderen in De Galgenwaard. Hij speelde toen met het Nederlands elftal een oefenwedstrijd tegen Wales.

Van Basten was nog Ajacied toen hij in 1986 op Utrechtse grond zijn laatste wedstrijd tegen FC Utrecht speelde. De spits scoorde in die met 4-0 gewonnen bekerwedstrijd één keer.

De grote rivaliteitgevoelens die FC Utrecht ervaart als Ajax op bezoek komt, beschouwt hij niet als iets bijzonders.

,,We spelen elke week tegen ploegen die een bepaalde vijandigheid tegen Ajax hebben. In Groningen hebben we dat gehad, in Enschede bij FC Twente en natuurlijk ook bij Feyenoord,’’ aldus Van Basten.

De jonge oefenmeester ziet er de voordelen wel van in: ,,Het is interessant om te zien hoe de ploeg met dat soort beladen duels omgaat. Het is ook het mooie van Ajax, denk ik. Ajax maakt daar dan iets los.’’

,, FC Utrecht is een club die de laatste weken goed in vorm is,’’ weet Van Basten. ,,Onder Ton Du Chatinier doen ze het in 2009 sowieso heel goed.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za feb 28, 2009 10:52 am

Zal een harde pot worden waarin er veel fysieke kracht nodig zal zijn. Denk aan een Keller ,van Dijk en nog een paar van die schoppers. We zullen het voetballend moeten oplossen maar ja net tegen die Italianen alles gegeven dus het wordt zeer lastig. Ik zou starten met Aisatti en Enoh.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 28, 2009 11:39 am

Toppie schreef:Zal een harde pot worden waarin er veel fysieke kracht nodig zal zijn. Denk aan een Keller ,van Dijk en nog een paar van die schoppers. We zullen het voetballend moeten oplossen maar ja net tegen die Italianen alles gegeven dus het wordt zeer lastig. Ik zou starten met Aisatti en Enoh.
Wat is wijsheid? Aisatti zal nog geen hele wedstrijd kunnen spelen en hij zal meer ruimte krijgen later in de wedstrijd (als de vermoeidheid een rol gaat spelen). Aan de andere kant kunnen ze zijn creativiteit wel gebruiken op het middenveld.

Ik verwacht dat Marco in de opstelling begint zoals deze in Sportwereld staat:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za feb 28, 2009 11:43 am

Ik hoop van harte dat hij voor Vermeer kiest.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za feb 28, 2009 12:04 pm

Ajaciedjuh schreef:
Ik verwacht dat Marco in de opstelling begint zoals deze in Sportwereld staat:

Afbeelding
Ik hoop dat Sportwereld er flink naast zit. Vind het een bespottelijke opstelling. Een middenveld van 3 controlerende spelers? Inclusief schijtebroek Lindgren??? Vergeet dan de opbouw naar voren en de aansluiting naar de 16 maar. Weer hetzelfde euvel, wat al eerder op AT is besproken. Onbegrijpelijk broddelwerk van Sportwereld.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 28, 2009 12:10 pm

Even afwachten, Zuidema. Laten we hopen dat er niets van klopt, maar ik weet het zo net nog wel niet.

Plaats reactie