FC Utrecht-Ajax 01-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » za feb 28, 2009 12:12 pm

Ik zit morgen in een vak vol utrechters dus ik kan niet al te opvallend juichen bij al die goals die Ajax gaat scoren.

Welke idioot heeft bedacht dat er al om 12.30 afgetrapt moet worden? Grrrrrrrrr!
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » za feb 28, 2009 12:17 pm

1-2. Drie punten in de zak. Het komt allemaal goed. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 28, 2009 12:27 pm

Ronald! schreef:1-2. Drie punten in de zak. Het komt allemaal goed. :ajaxscarf.gif:
Puf, wat een opluchting .... We gaan winnen :ajaxscarf.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 28, 2009 12:49 pm

Zuidema schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Ik verwacht dat Marco in de opstelling begint zoals deze in Sportwereld staat:

Afbeelding
Ik hoop dat Sportwereld er flink naast zit. Vind het een bespottelijke opstelling. Een middenveld van 3 controlerende spelers? Inclusief schijtebroek Lindgren??? Vergeet dan de opbouw naar voren en de aansluiting naar de 16 maar. Weer hetzelfde euvel, wat al eerder op AT is besproken. Onbegrijpelijk broddelwerk van Sportwereld.
Tegen Fiorentina werkte het. :wink.gif:

Lindgren inruilen voor Aissati. En Stekelenburg er natuurlijk uit voor Vermeer. Het zou pas écht bespottelijk zijn wanneer Stekelenburg mag spelen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47912
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 28, 2009 1:10 pm

Ik vind dat ook meevallen. Vermeer heeft het top gedaan, maar geef Stekelenburg de gelegenheid om zich te herpakken. Hopelijk lukt dat en kunnen we hem voor een mooie som verkopen aan een PL club of HSV ofzo. In Mei allemaal rondmaken en vooraf al de onderhandelingen met Vermeer starten.

Ik denk eerlijk gezegd dat Vertonghen gewoon achterin staat en dat we op het middenveld een Aissati te zien krijgen.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za feb 28, 2009 1:13 pm

Peter schreef:Ik vind dat ook meevallen. Vermeer heeft het top gedaan, maar geef Stekelenburg de gelegenheid om zich te herpakken. Hopelijk lukt dat en kunnen we hem voor een mooie som verkopen aan een PL club of HSV ofzo. In Mei allemaal rondmaken en vooraf al de onderhandelingen met Vermeer starten.

Ik denk eerlijk gezegd dat Vertonghen gewoon achterin staat en dat we op het middenveld een Aissati te zien krijgen.
Wie gaat hij dan achterin eruithalen? Oleguer? Wielaert?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 28, 2009 1:16 pm

Peter schreef:Ik vind dat ook meevallen. Vermeer heeft het top gedaan, maar geef Stekelenburg de gelegenheid om zich te herpakken. Hopelijk lukt dat en kunnen we hem voor een mooie som verkopen aan een PL club of HSV ofzo. In Mei allemaal rondmaken en vooraf al de onderhandelingen met Vermeer starten.
Zo zie ik dat niet. Stekelenburg keept sinds de winterstop op het niveau waarop hij altijd gekeept heeft. Alleen viel het opeens op, omdat we gewend waren geraakt aan Vermeer.

Het is geen toeval dat het met Stekelenburg op doel tegendoelpunten regent. Zowel dit seizoen als vorig seizoen, en ook in de seizoenen ervoor. Daar levert hij een wezenlijke bijdrage aan.


Ik denk dus dat Stekelenburg het niveau niet heeft. Of Vermeer dat wel heeft, zal moeten blijken, maar geef hem in ieder geval de kans.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47912
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 28, 2009 1:19 pm

Beloki schreef:
Peter schreef:Ik vind dat ook meevallen. Vermeer heeft het top gedaan, maar geef Stekelenburg de gelegenheid om zich te herpakken. Hopelijk lukt dat en kunnen we hem voor een mooie som verkopen aan een PL club of HSV ofzo. In Mei allemaal rondmaken en vooraf al de onderhandelingen met Vermeer starten.

Ik denk eerlijk gezegd dat Vertonghen gewoon achterin staat en dat we op het middenveld een Aissati te zien krijgen.
Wie gaat hij dan achterin eruithalen? Oleguer? Wielaert?
Oleguer. Die zit sinds de komst van Wielaert namelijk gewoon op de bank. Vn Basten leek meer voetbal in de achterhoede te willen en daarom te kiezen voor Wielaert en Vertonghen. Het zou gek zijn als hij dat nu weer omgooit.

@Johnk: Stekelenburg was vorig seizoen nog wel aardig vond ik. Gewoon een goede eredivisiekeeper. Geen Gomes, maar ook niet zo slecht als men hem nu wil voordoen. Of hij het niveau heeft? Ach, gewoon. Net zoals er bij Ajax op andere posities ook heel veel 'gewone' voetballers staan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 28, 2009 1:23 pm

Peter schreef:Geen Gomes, maar ook niet zo slecht als men hem nu wil voordoen.
Ik vrees toch dat hij zichzelf zo voordoet.

Ik ben niet overtuigd van zijn kwaliteiten.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za feb 28, 2009 1:23 pm

Enganche schreef:
Tegen Fiorentina werkte het. :wink.gif:
Tegen Fiorentina speelde Ajax zowel uit als thuis niet met 3 controlerende spelers in de middenlinie, zoals hierboven geschetst door Sportwereld. Er was er altijd wel eentje bij die in ieder geval ook de aansluiting naar de 16 zocht. Thuis bv Gabri naast Enoh en Lindgren. Wel wat weinig, maar toch. In de opbouw waren we toen wel link bezig met eigenlijk alleen Vertonghen achterin (als vervanger van Wielaert). Lindgren was voor de verdediging zoals gewoonlijk weer erg flets en risicoloos in het opbouwende werk. Met de middenlinie van Sportwereld zit het middenveld direct weer muurvast.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za feb 28, 2009 1:26 pm

Stekelenburg is gewoon geen topkeeper. Vermeer wellicht ook nog niet, maar die kan nog groeien. Stekelenburg geeft zo vaak rebounds weg, je zou toch denken dat hij nu wel zou moeten weten dat je ballen naar de zijkant weg moet tikken, of liefst zelfs over de achterlijn
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47912
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 28, 2009 1:30 pm

Zuidema schreef:
Enganche schreef:
Tegen Fiorentina werkte het. :wink.gif:
Tegen Fiorentina speelde Ajax zowel uit als thuis niet met 3 controlerende spelers in de middenlinie, zoals hierboven geschetst door Sportwereld. Er was er altijd wel eentje bij die in ieder geval ook de aansluiting naar de 16 zocht. Thuis bv Gabri naast Enoh en Lindgren. Wel wat weinig, maar toch. In de opbouw waren we toen wel link bezig met eigenlijk alleen Vertonghen achterin (als vervanger van Wielaert). Lindgren was voor de verdediging zoals gewoonlijk weer erg flets en risicoloos in het opbouwende werk. Met de middenlinie van Sportwereld zit het middenveld direct weer muurvast.
Hoe zou jij spelen, Zuidema? Ik neig heel erg naar Suarez op rechts, want die Nesu is de allerzwakste schakel van het elftal. In eerdere ontmoetingen had Suarez daar namelijk ook een makkie tegen. Ik vind dat je zoiets dan ook moet uitbuiten. Je kan dan wel Suljemani aan die kant posteren, maar die heeft het gewoon nog niet. Zou betekenen dat je dan er voor moet kiezen om Bodul in de spits neer te zetten en Urby is dan een logische linksbuiten. Middenveld met Enoh, Aissati en Gabri. Verdediging met Wiel, Vertonghen, Wielaert en Vermaelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 28, 2009 1:34 pm

Zit Bodul dan bij de selectie?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 28, 2009 1:36 pm

Peter schreef:Ik vind dat ook meevallen. Vermeer heeft het top gedaan, maar geef Stekelenburg de gelegenheid om zich te herpakken. Hopelijk lukt dat en kunnen we hem voor een mooie som verkopen aan een PL club of HSV ofzo. In Mei allemaal rondmaken en vooraf al de onderhandelingen met Vermeer starten.
Kijk, hier maak ik me dus zorgen over. Ik zou het heel erg fout vinden wanneer de technische staf Stekelenburg uit financiëel oogpunt op doel laat staan ten koste van Vermeer. Een andere uitleg is er niet, wat mij betreft. Stekelenburg heeft vrijwel niets echt goed gedaan, sinds z'n terugkeer. Vermeer is beter, maar de kwaliteiten van Stekelenburg zijn erg opgehemeld sinds hij er niet bij was. ZSoG riep bijvoorbeeld binnen no time al dat Vermeer minder is. Nou, we hebben het gezien.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47912
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 28, 2009 1:40 pm

joey schreef:Zit Bodul dan bij de selectie?
Geen idee. Ik zet gewoon even neer hoe ik zou spelen. Ik vind het onzin om alleen maar vleugelspelers mee te nemen, want centraal moet je gewoon met een centrumspits spelen. Kan Suarez ook gewoon weer lekker van buiten naar binnen snijden, zeker tegen een wandelend drama als Nesu.

Stekelenburg heeft nog niets goed gedaan? Ach, Vermeer wordt nu op een voetstuk geplaatst, maar ze ontlopen elkaar ook weer niet zo veel, hoor. Stekelenburg was aardig tegen Fiorentina en ook tegen Volendam was hij niet slecht. Over die goal kun je twijfelen, maar Stekelenburg hield zijn club in de laatste 15 minuten ook wel weer op de been.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 28, 2009 1:42 pm

@ Enganche: bovendien wil ik dat Vermeer nog getest wordt voor het komende seizoen. Als we nu Stekelenburg laten staan en er volgend seizoen achter komen dat Vermeer niet goed genoeg is, hebben we een groot probleem.

Het is enorm belangrijk om een uitstekende keeper te hebben.


Stekelenburg niet slecht tegen Volendam? :baaa.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47912
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 28, 2009 1:46 pm

Nee, inderdaad. Sterker nog, Stekelenburg had een paar prima reddingen in het laatste kwartiertje. Ik blijf er bij dat die goal gewoon een fout van Lindgren en Oleguer was.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 28, 2009 1:52 pm

Peter schreef:Ik blijf er bij dat die goal gewoon een fout van Lindgren en Oleguer was.
Kan zijn, maar wat Stekelenburg daar deed was ook niet echt goed.

Verder gaf hij weer een rebound door het midden weg, zoals hij wel vaker doet. Het was dan buitenspel, maar technisch ook enorm zwak gekeept. Geblunderd zelfs.

Nee, ik was niet onder de indruk.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47912
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 28, 2009 1:52 pm

Utrecht beleeft in ieder geval nog gouden herinneringen aan Vermeer.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za feb 28, 2009 1:54 pm

Peter schreef:
Hoe zou jij spelen, Zuidema? Ik neig heel erg naar Suarez op rechts, want die Nesu is de allerzwakste schakel van het elftal. In eerdere ontmoetingen had Suarez daar namelijk ook een makkie tegen. Ik vind dat je zoiets dan ook moet uitbuiten. Je kan dan wel Suljemani aan die kant posteren, maar die heeft het gewoon nog niet. Zou betekenen dat je dan er voor moet kiezen om Bodul in de spits neer te zetten en Urby is dan een logische linksbuiten. Middenveld met Enoh, Aissati en Gabri. Verdediging met Wiel, Vertonghen, Wielaert en Vermaelen.
Ik ben niet zo bekend met het huidige Utrecht, dus hun zwakke plekken ken ik niet zo goed. Maar als jij zegt dat Suarez op rechts op die Nesu wel eens heel goed zal kunnen uitpakken, geloof ik je graag.

Voor de rest blijft het passen en meten met puzzelstukjes die niet goed inelkaar passen. Bodul dan toch maar als centrumspits bij gebrek aan beter? Op links inderdaad Urby voor Sulejmani. Mira mag van mij voorlopig zich proberen te hervinden op de trainingen en een invalbeurt hier en daar. Leo heeft last van het Perez-syndroom: vaak geweldig als invaller, maar een ramp als basisspeler. Kennelijk heeft ie het nodig dat ie gekrenkt wordt als wisselspeler.

Achterin zou ik spelen met Wiel, Wielaert, Oleguer (Wielaert heeft echt een mandekker naast zich nodig of is die geschorst?) en Vermaelen. Hopelijk toont Wielaert eindelijk eens wat meer lef in balbezit.

Invulling van het middenveld vind ik ook lastig. Voor de punt naar achteren (met Vertonghen dan in die punt) hebben we nu niet echt goede halven beschikbaar. Urby staat immers linksvoor en Gabri is waarschijnlijk niet beschikbaar. Anita vind ik als rechtshalf link in zo'n vechtwedstrijd.

Dan toch maar terug naar de punt naar voren? Enoh en Vertonghen als controleurs en Aissati op de 10 (is die wel klaar voor een hele wedstrijd)? Ik ben van dat laatste niet echt kapot (opbouwend, aansluitend naar de 16), maar ik zie zo 1-2-3 weinig alternatieven.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 28, 2009 3:08 pm

Selectie voor duel in Utrecht
zaterdag 28 februari, door Duchtig, Amsterdam, 14:45u, www.ajax.nlAjax maakt zich op voor het competitietreffen met FC Utrecht, zondagmiddag om 12.30 uur. De achtien namen voor de wedstrijdselectie zijn bekend. Doelman Maarten Stekelenburg is nog ziek.

Stekelenburg haakte net voor het Europese duel tegen Fiorentina ziek af. De doelman heeft daarna nog niet op het trainingsveld gestaan en mist dus ook de wedstrijd tegen FC Utrecht. Gabri is nog geblesseerd en ook Cvitanich is nog niet wedstrijdfit.

De 18-koppige selectie voor FC Utrecht - Ajax , zondag 12.30 uur, ziet er als volgt uit:

Oleguer
Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen
Rasmus Lindgren
Kennedy
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Ismaïl Aissati
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel
Luis Suarez
Rob Wielaert
Eyong Enoh
Leonardo
Vurnon Anita
Dennis Gentenaar
Robbert Schilder
Toby Alderweireld
Geen Bodul, dus Suarez wederom in de spits. Vermeer keept :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47912
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 28, 2009 3:46 pm

Weinig verrassend, maar veel te weinig smaken in mijn ogen. 10 defensief ingestelde spelers weer.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za feb 28, 2009 3:46 pm

Ronald! schreef:1-2. Drie punten in de zak. Het komt allemaal goed. :ajaxscarf.gif:
Hoe komt deze ongetwijfeld juiste voorspelling tot stand, Ronald? Je had het over 'variabelen', kun je een tipje van de sluier oplichten?

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » za feb 28, 2009 3:56 pm

Gezien de wedstrijdselectie staat het bijna vast dat dit de opstelling wordt:

Vermeer

van der Wiel Wielaert Oleguer Vermaelen

Enoh Lindgren Vertonghen

Sulejmani Suarez Emanuelson

Enige plek waar ik lichte twijfels over heb is Sulejmani of Leonardo.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » za feb 28, 2009 7:12 pm

De Sportwereld opstelling zal het waarschijnlijk wel worden, maar als ik zelf mocht kiezen dan zou ik gaan voor een 4-4-2 opstelling.
Suarez-Sulejmani centraal tegenover Keller-Schut. Aissati erachter voor de steekpass. Op de flanken Urby en Enoh. Lindgren in punt naar achteren.
Sulejmani op 10 en op de flank is geen succes gebleken. Zet hem dan maar centraal voorin naast Suarez, dan staat hij in ieder geval 1 tegen 1. Met Aissati erachter heb je ook een speler die ze in stelling kan brengen.
Met Urby hebben we nog een creatieve speler, Enoh en Lindgren voor de duelkracht, Wielaert-Vertonghen voor de opbouw van achteruit.

Plaats reactie