FC Utrecht-Ajax 01-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 01, 2009 2:20 pm

Wanneer heeft Suarez of Sulejmani eigenlijk voor het laatst gescoord?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 01, 2009 2:20 pm

Lekkere en verdiende overwinning.

Verdedigend erg goede wedstrijd. MOTM: Vermaelen (die aanvoedersband staat hem goed). De rest v/d verdediging ook prima.

Voorin was het matig.

Minpunten: Vertonghen lang kwijt (hopelijk geen blessure voor Enoh).
Pluspunt: overwinning en we zijn 6 punten los van psv (en volgende week Twente - psv).

Anita viel prima in. Leo en Kennedy waardeloos.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » zo mar 01, 2009 2:20 pm

Goeie overwinning, zo vaak winnen we niet in Utrecht.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 01, 2009 2:21 pm

Dit soort uitslagen maken dat ik stiekem weer extra baal van jl. januari... Maar we staan nu op 6 punten van Psv en de druk ligt nu bij Twente. Op naar het maximaal haalbare dan maar: de tweede plaats.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 01, 2009 2:22 pm

Toppie schreef:Ik vond Suarez ook slecht vandaag niet gezien :blush.gif:
Suarez was net als Sulejmani sterk in de eerste fase en daarna niet echt zichtbaar. Werden dan ook weinig gesteund door het middenveld. Maarja dit is de fout van MvB door 3 defensieve spelers op te stellen die nauwelijks voor aansluiting zorgen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 01, 2009 2:24 pm

Sulejmani verzorgt wel twee assists! :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 01, 2009 2:24 pm

Zlatan Son of God schreef:
Toppie schreef:Ik vond Suarez ook slecht vandaag niet gezien :blush.gif:
Suarez was net als Sulejmani sterk in de eerste fase en daarna niet echt zichtbaar. Werden dan ook weinig gesteund door het middenveld. Maarja dit is de fout van MvB door 3 defensieve spelers op te stellen die nauwelijks voor aansluiting zorgen.
Met wederom een overwinning zal Marco niet snel van opstelling veranderen.


Wat een klote-gevoel houd ik over doordat Vertonghen wegvalt.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » zo mar 01, 2009 2:26 pm

Kan iemand mij trouwens vertellen waar Sarpong is gebleven?

Kennedy en Leo deden niets, maar dan ook níets goed.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mar 01, 2009 2:26 pm

Ik hoop dat Dario er is die moet sowieso Suarez vervangen anders moet je tegen ADO met Leo beginnen

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mar 01, 2009 2:27 pm

En deze wedstrijd gaf weer eens aan hoe belangrijk het is dat je de druk op een tegenstander houdt. Zelfs een erg matig Utrecht kon met te afwachtend spel een half uur Ajax onder druk zetten.

De halven vielen me mee bij de punt naar achteren. Enoh kwam toch nog een paar keer bij de 16 en leidde de 1-0 in. Vertonghen zorgde voor de 2-0 uit een dood moment en speelde op zich ook niet slecht. Maar geweldig was het zeker niet qua aansluiting en ondersteuning, de jongens voorin moesten wel erg veel zelf opknappen. En die Lindgren... :1evil.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 01, 2009 2:29 pm

Justin schreef:Kan iemand mij trouwens vertellen waar Sarpong is gebleven?

Kennedy en Leo deden niets, maar dan ook níets goed.
Is verbannen, zo lijkt het.

Het spel was in de eerste minuten aardig, maar dit kwam ook omdat Utrecht heel makjes begon. Daarna werd het meer een vechtwedstrijd en heb ik geen spoortje goed voetbal meer gezien. Achterin stond het aardig goed en opbouwend was er helemaal niets waar te nemen. Voorin wordt het dan lastig, want die ballen zijn moeilijk vast te houden. Als je daarna Kennedy en Leonardo brengt, dan weet je dat je voorin geeft vuist meer kan maken. Zij liepen zich continu vast ook. Goeie overwinning, beroerd veldspel, maar hele belangrijke punten in de strijd om de tweede plek.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mar 01, 2009 2:29 pm

Zuidema schreef:En deze wedstrijd gaf weer eens aan hoe belangrijk het is dat je de druk op een tegenstander houdt. Zelfs een erg matig Utrecht kon met te afwachtend spel een half uur Ajax onder druk zetten.

De halven vielen me mee bij de punt naar achteren. Enoh kwam toch nog een paar keer bij de 16 en leidde de 1-0 in. Vertonghen zorgde voor de 2-0 uit een dood moment en speelde op zich ook niet slecht. Maar geweldig was het zeker niet, de jongens voorin moesten wel erg veel zelf opknappen. En die Lindgren... :1evil.gif:
Lindgren was echt slecht :baaa.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 01, 2009 2:29 pm

Ajaciedjuh schreef:Lekkere en verdiende overwinning.

Verdedigend erg goede wedstrijd. MOTM: Vermaelen (die aanvoedersband staat hem goed). De rest v/d verdediging ook prima.

Voorin was het matig.

Minpunten: Vertonghen lang kwijt (hopelijk geen blessure voor Enoh).
Pluspunt: overwinning en we zijn 6 punten los van psv (en volgende week Twente - psv).

Anita viel prima in. Leo en Kennedy waardeloos.
Niet mee eens het middenveld was voetballend te zwak, waardoor de aanval nauwelijks in stelling gebracht kon worden.

Met dit middenveld gaat AJAX nooit veel en goed voetbal op de mat leggen, omdat de aanval altijd op een eiland komt te staan. Ajax wordt gevaarlijk als de backs over het middenveld komen, waardoor het gat tussen het middenveld en de aanval opgevuld wordt..

MvB spelen met de punt vooruit. En darachter 2 voetballende controleurs zoals Anita, Enoh en Vertonghen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 01, 2009 2:30 pm

Justin schreef:Kan iemand mij trouwens vertellen waar Sarpong is gebleven?

Kennedy en Leo deden niets, maar dan ook níets goed.
Die is afgeschreven sinds zijn optreden in Arnhem!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo mar 01, 2009 2:30 pm

Zoals ik vooraf dacht heeft Ajax met 2 vingers in de neus gewonnen van een pover fc Utrecht. Inderdaad zeer jammer van de collateral damage bij Vertonghen, hopelijk valt het mee. De schorsing voor Suarez ben ik niet ontevreden mee. Na Ado begint hij weer met een schone lei, met Cvitanich in de spits moet Ajax tot beter voetbal kunnen komen en Ado is nou niet bepaald een tegenstander waartegen je op volle oorlogssterkte hoeft te zijn. En tot Marseille kan Suarez lekker uitrusten, daar ben ik eigenlijk wel heel blij mee.

Vermaelen eerste aanvoerder maken graag, speelde niet alleen alweer een dijk van een wedstrijd maar is ook een speler die altijd een goede wedstrijdinstelling heeft, voorop gaat in de strijd, spreekt Nederlands, inmiddels aardig ervaren aan het worden en Belgisch international. Zie hem liever die band dragen dan een keeper die het al moeilijk genoeg heeft een acceptabel niveau te halen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 01, 2009 2:32 pm

@Voetske
M.b.t. de aanvoer na de aanval (gebrek aan vanuit het middenveld) heb je gelijk. Maar daarnaast konden ze geen bal vasthouden voorin.

We hebben ook allemaal spelers die een actie moeten maken, helemaal geen aanspeelpunten of spelers die een bal vast kunnen houden.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo mar 01, 2009 2:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 01, 2009 2:33 pm

Vermaelen was verdedigend erg goed, maar die lange halen van hem zijn uiterst kansloos.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » zo mar 01, 2009 2:33 pm

Zlatan Son of God schreef:
Justin schreef:Kan iemand mij trouwens vertellen waar Sarpong is gebleven?

Kennedy en Leo deden niets, maar dan ook níets goed.
Die is afgeschreven sinds zijn optreden in Arnhem!
Onbegrijpelijk. Ook al heb ik die wedstrijd niet gezien, is het onbegrijpelijk dat je tijd gaat steken in twee spelers die over een half jaar weg mogen/gaan. Liever Sarpong die minuten pakt dan deze twee waardeloze voetballers.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mar 01, 2009 2:35 pm

Zlatan Son of God schreef:
Met dit middenveld gaat AJAX nooit veel en goed voetbal op de mat leggen, omdat de aanval altijd op een eiland komt te staan. Ajax wordt gevaarlijk als de backs over het middenveld komen, waardoor het gat tussen het middenveld en de aanval opgevuld wordt..
Precies, je moet ook wel met zo'n verdedigend ingestelde middenlinie. Maar die opkomende backs zijn weer bloedlink, als je voorin de bal niet vast kunt houden of veel te veel risico neemt. Nogmaals, echt onbegrijpelijk dat Leonardo halfslachtig een man probeert uit te spelen, terwijl hij Vermaelen ziet passeren. Kennedy flikte iets soortgelijks tegen Fiorentina met een opkomende Vd Wiel. Ongelooflijke kuikens, waar zitten je hersens dan? :1evil.gif:
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo mar 01, 2009 2:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 01, 2009 2:35 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Sulejmani verzorgt wel twee assists! :hypocrite.gif:
Ja en wat wil je er mee zeggen? 1 prima actie en een goede voorzet. Maar hij laat nog steeds te weinig zien. Hij moet meer van zich zelf gaan eisen. Meer bewegen zonder de bal en meer acties maken!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mar 01, 2009 2:39 pm

Sulejmani is een miskoop paar leuke akties maar dan heb je ook alles gehad

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo mar 01, 2009 2:39 pm

Justin schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Justin schreef:Kan iemand mij trouwens vertellen waar Sarpong is gebleven?

Kennedy en Leo deden niets, maar dan ook níets goed.
Die is afgeschreven sinds zijn optreden in Arnhem!
Onbegrijpelijk. Ook al heb ik die wedstrijd niet gezien, is het onbegrijpelijk dat je tijd gaat steken in twee spelers die over een half jaar weg mogen/gaan. Liever Sarpong die minuten pakt dan deze twee waardeloze voetballers.
Kennedy, Leonardo en Anita laten dit seizoen simpelweg meer zien dan Sarpong en Siem de Jong. De besten spelen, it's simple as that.
Ajax!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 01, 2009 2:39 pm

Zlatan Son of God schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Sulejmani verzorgt wel twee assists! :hypocrite.gif:
Ja en wat wil je er mee zeggen? 1 prima actie en een goede voorzet. Maar hij laat nog steeds te weinig zien. Hij moet meer van zich zelf gaan eisen. Meer bewegen zonder de bal en meer acties maken!!
Uiteindelijk gaat het daarom in de wedstrijden. Hij heeft beslissende momenten, maar hij kan zoveel meer.

Als zijn talent eruit komt, is het ver weg de beste speler van onze selectie.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 01, 2009 2:41 pm

Peter schreef:Vermaelen was verdedigend erg goed, maar die lange halen van hem zijn uiterst kansloos.
Spelers als Lindgren zorgen hier juist voor. Die speelt 90 minuten lang in balbezit verstoppertje. Doet al of hij zich aanbied, maar hij staat constant in de rug van de tegenstanders (dus niet aan speelbaar)

Indien hij de bal heeft zoekt hij nauwelijks de vrije man voorin op, waardoor hij het spel vertraagt en vervolgens de bal in levert bij de verdediging die daardoor geen kant meer op kan.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 01, 2009 2:42 pm

Ajaciedjuh schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Sulejmani verzorgt wel twee assists! :hypocrite.gif:
Ja en wat wil je er mee zeggen? 1 prima actie en een goede voorzet. Maar hij laat nog steeds te weinig zien. Hij moet meer van zich zelf gaan eisen. Meer bewegen zonder de bal en meer acties maken!!
Uiteindelijk gaat het daarom in de wedstrijden. Hij heeft beslissende momenten, maar hij kan zoveel meer.

Als zijn talent eruit komt, is het ver weg de beste speler van onze selectie.
Idd ALS.. maar het komt er totaal niet uit.

Plaats reactie