Olympique Marseille - Ajax 12-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » vr mar 13, 2009 12:35 pm

Uitstekend wedstrijd van Ajax! De tactics van MvB ze waren gewoon goed. Je ziet, de team het moet nog meer ingespeeld raken, vandaar de 2 tegengoals, maar dit het zou wel de 'Zaragoza' uit voor MvB en zijn mannen kunnen worden... de match waar de klik is om door te groeien naar European top!
Mooi te zien dat de masterplan van MvB, al zichtbaar lang tijd in NL league nu zich Europees uitbetaald. Je ziet de hand van de master, de positive invloed op de spelers. Dat we hadden niet bij Koster, Blind, HtC, Wouters. Jammer, dat we zijn door pech, pech, blessures, pech, MvG, HtC, Koster, negative fans, the effin kitchen sink bij AZ en Twente achterblijven, maar volgend seizoen er gaat iets moois gebeur!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr mar 13, 2009 3:54 pm

Afbeelding

:ajaxsmiley.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mar 13, 2009 4:16 pm

maar volgend seizoen er gaat iets moois gebeur!
gelukkig, we hoeve dus niet meer zo lang te wachten.

??????????

Jammer dat een moderator(?) het bericht verwijdert waarin door externe deskundigen wordt aangetoond dat een speler/keeper die op korte afstand (11 meter) een bal ziet naderen, geen tijd heeft om te reageren.

Blijkbaar zijn alle bespiegelingen over welke malloot er wordt aangetrokken van een groter belang. Voetbal(forum) laat weer zien wetenschap uit te sluiten.

Laat de fantasie-opstellingen maar komen, erover nadenken is niet vereist.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr mar 13, 2009 4:22 pm

De berichten zijn niet verwijderd, maar verplaatst. Hier zijn ze terug te vinden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2009 5:00 pm

joey schreef:Ik ben het met EC eens. Die bal was net niet goed.
Zo is er altijd wel een excuus te bedenken wanneer Suarez weer eens een kans voor open doel mist. Het is gewoon symptomatisch voor z´n spel dat ie zulke ballen er niet in legt.

Heb een tweeslachtig gevoel over deze pot, zo zal het de meesten wel vergaan. Dat gevoel werd nog eens versterkt toen ik vanochtend de overige uitslagen las: Man City en Udinese al bijna door, Bremen en Braga staan er goed voor, HSV en Gala zijn te pakken. Tegen dat soort ploegen is Ajax echt niet kansloos in een evt. volgende ronde.

Enerzijds is 2-1 met 10 man natuurlijk een resultaat dat perspectief biedt. Anderzijds had er veel meer ingezeten wanneer Suarez gewoon die bal in het lege en verlaten doel werkt.

Ajax begon heel aardig, de 0-1 zou een juiste afspiegeling van het spelverloop zijn geweest. I.p.v. dat je jezelf in een comfortabele positie manouvreert en de tegenstander een tik geeft, gebeurt het omgekeerde...

Nare stuit, glad veld, maar Vermeer moet die bal gewoon pakken. Bij de 2-0 ging ie ook niet 100% vrijuit... Gelukkig herpakte ie zich in de 2e helft met 3 cruciale reddingen.

Scheids: warrig? Die rode kaart was te billijken, gewoon dom van v.d. Wiel. Als je op scherp staat, moet je geen 50/50 tackle inzetten. Die gele kaart van Vermaelen ging nergens over. Bij de 1-0 protesteerde hij vanwege die elleboog tegen Lindgren. Dat greep die scheids meteen aan om hem even later op de bon te slingeren voor een onschuldige overtreding. Die gozer die de pingel veroorzaakte kreeg vervolgens geen kaart. Leonardo geel voor praten, die M'Bami (de Sno van l'OM?!) geel voor een zware overtreding op de enkel van Vermaelen. Dan zijn de verhoudingen zoek.

In de 2e helft werden we aardig in het zadel geholpen door een dom spelende tegenstander. Die corrupte Belg is tactisch de snuggerste niet. Tempo opvoeren, bewegen, de vrije man zoeken en Ajax gaat voor de bijl. Maar Gerets bracht die M'Bami die à la Sno het tempo drukte. Toen Bolo om ballen de 16 in te pompen en daarna nog die lange spits die geen bal heeft geraakt. Alderweireld en Oleguer konden zich in een man vastbijten en groeiden zienderogen in de wedstrijd. Dankzij Gerets zat ik wat rustiger op m'n stoel. Merci, asshole. Tegen het einde kregen we zowaar nog wat kansjes...

Ook over de return heb ik een tweeslachtig gevoel. Aan de ene kant had l'OM de kans het af te maken en die hebben ze niet gegrepen. Aan de andere kant kunnen ze in Amsterdam afwachten en gebruik maken van de snelheid die ze in hun ploeg hebben. Maar het is geen slimme ploeg, bepaald geen topploeg die een wedstrijd controleert en koel en zakelijk 'killt' en defensief zijn ze kwetsbaar. Maar dan nog...

... Ajax zal met een vrijwel compleet 'nieuwe' defensie en middenveld moeten komen. Zonder v.d. Wiel, Vermaelen, Wielaert, Vertonghen, Lindgren en Gabri staat er wel een errug licht elftal. Het is sterk de vraag of hetgeen overblijft 'kerel' genoeg is om dit l'OM in de knie te dwingen. Fysiek zullen die Fransen heel erg veel sterker zijn. En als het tegen ADO en Volendam al niet of nauwelijks lukt...

Anderzijds hoeft Ajax gezien de 2-1 achterstand niet meteen op jacht te gaan naar een treffer. Eerst maar eens proberen goed te 'staan' en aan voetbal toe te komen. Tegen l'OM zullen we ook thuis kansen krijgen. Zaak om daar wat snuggerder mee om te gaan dan Suarez gisteren deed.

A propos Suarez: het is een handenbindertje, maar de europese top zie ik 'm toch echt niet halen. Te langzaam en te weinig in- en overzicht. Fysiek en mentaal is ie sterk, maar als team player te beperkt om het een paar treden hoger ook te redden. Ajax' beste waren gisteren m.i. Alderweireld, Enoh en Sulejmani. Mira werkte als een os, was balvast en had goede acties. Die jongen heeft een doelpunt nodig om de ban te breken!

Al met al geef ik ons 30% kans. Ik denk dat we volgende week te zwaar gehandicapt zullen zijn om deze toch niet al te sterke tegenstander te kunnen verslaan... Hopelijk geeft PSG ze dit weekend een loodzware pot en een draai om de oren. En dan maar hopen dat Gerets op Ajax' 109e verjaardag 'weinig waardering kan opbrengen voor de wijze waarop Ajax de kwartfinale heeft behaald'.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr mar 13, 2009 5:04 pm

wimpey schreef:
joey schreef:Ik ben het met EC eens. Die bal was net niet goed.
Zo is er altijd wel een excuus te bedenken wanneer Suarez weer eens een kans voor open doel mist. Het is gewoon symptomatisch voor z´n spel dat ie zulke ballen er niet in legt.
Een niet te missen kans is iets heel anders dan een slechte voorzet waar je nog iets van weet te maken.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2009 5:05 pm

El Clavo schreef:
wimpey schreef:
joey schreef:Ik ben het met EC eens. Die bal was net niet goed.
Zo is er altijd wel een excuus te bedenken wanneer Suarez weer eens een kans voor open doel mist. Het is gewoon symptomatisch voor z´n spel dat ie zulke ballen er niet in legt.
Een niet te missen kans is iets heel anders dan een slechte voorzet waar je nog iets van weet te maken.
Hij stond gewoon niet op de juiste plek omdat ie te langzaam is. Dat had ie nog kunnen corrigeren door de bal met rechts te nemen. Maar een groot denker is onze Luis helaas niet.

ajaxx
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 05, 2009 4:50 pm

Bericht door ajaxx » vr mar 13, 2009 5:50 pm

El Clavo schreef:Het was geen perfecte bal van Mickey, hij was net iets te scherp, waardoor Suarez hem niet binnen kon glijden.
Gelul van de bovenste plank, doet ie maar een stappie harder of desnoods gaat ie op zn gat en glijd ie em erin.

Nee, die suarez wil het op de 1 of andere manier gewoon niet! Een echte spits maakt deze ballen af.

gr

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr mar 13, 2009 6:21 pm

ajaxx schreef:desnoods gaat ie op zn gat en glijd ie em erin.
Suarez bleef inderdaad gewoon staan. :sleepy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr mar 13, 2009 6:26 pm

wimpey schreef:
El Clavo schreef:
wimpey schreef: Zo is er altijd wel een excuus te bedenken wanneer Suarez weer eens een kans voor open doel mist. Het is gewoon symptomatisch voor z´n spel dat ie zulke ballen er niet in legt.
Een niet te missen kans is iets heel anders dan een slechte voorzet waar je nog iets van weet te maken.
Hij stond gewoon niet op de juiste plek omdat ie te langzaam is. Dat had ie nog kunnen corrigeren door de bal met rechts te nemen. Maar een groot denker is onze Luis helaas niet.
Kijk nog maar eens goed. Hij stond namelijk precies in het gat tussen de keeper en de verdediger.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr mar 13, 2009 6:28 pm

wimpey schreef:Dat had ie nog kunnen corrigeren door de bal met rechts te nemen. Maar een groot denker is onze Luis helaas niet.
Waarom speelt onze wonderspeler Sulejmani die bal niet gewoon met binnenkant rechts? Dan had zelfs Sno die bal er nog ingelopen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr mar 13, 2009 6:44 pm

13/3/2009 - Lindgren loopt hersenschudding op
(Gepost door RvN)

BRON: NOS Teletekst / AN

Rasmus Lindgren heeft in het UEFA Cup-duel met Olympique Marseille een hersenschudding opgelopen. Hij moest daardoor al vroeg in de wedstrijd gewisseld worden. In een ziekenhuis in Marseille is hij vervolgens onderzocht. Komend weekend is hij er in ieder geval niet bij.
Een hersenschudding... Ik wist niet dat ie hersens had. Maar goed, zou dat schudden ervan misschien helpen bij die jongen? Dat ie eindelijk eens met wat meer lef gaat spelen?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr mar 13, 2009 7:00 pm

Zuidema schreef:
13/3/2009 - Lindgren loopt hersenschudding op
(Gepost door RvN)

BRON: NOS Teletekst / AN

Rasmus Lindgren heeft in het UEFA Cup-duel met Olympique Marseille een hersenschudding opgelopen. Hij moest daardoor al vroeg in de wedstrijd gewisseld worden. In een ziekenhuis in Marseille is hij vervolgens onderzocht. Komend weekend is hij er in ieder geval niet bij.
Een hersenschudding... Ik wist niet dat ie hersens had. Maar goed, zou dat schudden ervan misschien helpen bij die jongen? Dat ie eindelijk eens met wat meer lef gaat spelen?
:drecul.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr mar 13, 2009 7:21 pm

Prima resultaat met de vele afwezigen en het verloop van de wedstrijd: Gedwongen wissel en met 10 man. Er staat een team en dat is voor de zoveelste keer in Europa. Dit geeft hoop voor de toekomst.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mar 13, 2009 7:26 pm

Neefkens schreef:Prima resultaat met de vele afwezigen en het verloop van de wedstrijd: Gedwongen wissel en met 10 man. Er staat een team en dat is voor de zoveelste keer in Europa. Dit geeft hoop voor de toekomst.
Ja in 2020 .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr mar 13, 2009 7:46 pm

Jammer dat je bijvoorbeeld in 95 geen internet en dit soort forums had.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mar 13, 2009 8:19 pm

El Clavo schreef:Jammer dat je bijvoorbeeld in 95 geen internet en dit soort forums had.
Tuurlijk wel, op diverse bulletinboards waren diverse discussies gaande.Maar als men nu nog niet in de gaten heeft dat dat heel andere tijden waren .. tja ..

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » vr mar 13, 2009 9:45 pm

wimpey schreef:
A propos Suarez: het is een handenbindertje, maar de europese top zie ik 'm toch echt niet halen. Te langzaam en te weinig in- en overzicht. Fysiek en mentaal is ie sterk, maar als team player te beperkt om het een paar treden hoger ook te redden. Ajax' beste waren gisteren m.i. Alderweireld, Enoh en Sulejmani. Mira werkte als een os, was balvast en had goede acties. Die jongen heeft een doelpunt nodig om de ban te breken!
Suarez speelde niet geweldig, maar die bal van Sulejmani was gewoon slecht. Volkomen met Jesse eens dat hij die bal gewoon met binnenkant rechts had moeten geven.
Sulejmani beste man aan Ajax kant? Goede acties? Sorry hoor, maar ik kan mij niet 1 goede actie van hem herrinneren. In de 7 minuten die Leonardo meedeed was hij vele malen dreigender.
Sulejmani heeft een fantastische techniek, een mooie trap en is koelbloedig voor de goal, maar ik vraag mij in godsnaam af hoe hij ooit in Ajax 1 moet slagen. Op 10 komt hij loopvermogen en inzicht tekort. Op de vleugel mist hij pure snelheid. En doordat hij niet snel genoeg is probeert hij het met doorzichtige schaartjes waar geen verdediger wakker van ligt.
Zijn beste positie is om een sterke target man heen (type Sibon) in een 2 spitsen systeem, maar die positie bestaat niet bij Ajax.
Vond het jammer dat Leonardo gisteren niet eerder gebracht werd. Met zijn snelheid had hij op de counter voor meer gevaar kunnen zorgen dan Sulejmani. Waarschijnlijk durfde v.Basten het niet eerder aan doordat hij door zijn wissels heen was. Volgende week maar zo proberen:

Vermeer
Silva-Oleguer-Toby-Urby
Enoh-Schilder-Aissati
Suarez-Cvita-Sulejmani

Eventueel Anita voor Schilder of Leonardo voor Sulejmani. Zal weer 90 minuten (of meer) billenknijpen worden..

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr mar 13, 2009 9:52 pm

Trab schreef: Op de vleugel mist hij pure snelheid. En doordat hij niet snel genoeg is probeert hij het met doorzichtige schaartjes waar geen verdediger wakker van ligt.
Dat vind ik gek, want ik kan me van vorig seizoen herinneren dat Sulejmani juist pijlsnel was.

Die schaartjes heb ik inderdaad ook wel gezien.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » vr mar 13, 2009 10:24 pm

Jesse schreef:
Dat vind ik gek, want ik kan me van vorig seizoen herinneren dat Sulejmani juist pijlsnel was.

Die schaartjes heb ik inderdaad ook wel gezien.
Pijlsnel is hij zeker niet. Hij is wel slim. Soms start hij net wat eerder dan zijn tegenstander waardoor hij sneller lijkt. Bij 1 tegen 1 duels komt hij echter zelden op snelheid langs zijn tegenstander. Vaak weet hij er met pijn en moeite een corner uit te halen maar dan houd het ook op. Zelfs een Tiendalli bleef moeiteloos op de been tegen hem.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr mar 13, 2009 10:33 pm

Ik kan me vooral deze actie (sec. 30) van hem van vorig seizoen herinneren. Vind ik toch aardig snel.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » vr mar 13, 2009 10:39 pm

Jesse schreef:Ik kan me vooral deze actie (sec. 30) van hem van vorig seizoen herinneren. Vind ik toch aardig snel.
Haha. Inderdaad. Hebben we zijn tweelingbroer gekocht misschien? :ajaxsmiley.gif: Wellicht komt het door zijn blessure die hij gehad heeft, of is hij gewoon te zwaar op het moment. Of toch de druk? Hopelijk zien we de Sulejmani van jou filmpje ooit in de Arena.

ajaxx
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 05, 2009 4:50 pm

Bericht door ajaxx » vr mar 13, 2009 11:35 pm

Trab schreef:
Jesse schreef:
Dat vind ik gek, want ik kan me van vorig seizoen herinneren dat Sulejmani juist pijlsnel was.

Die schaartjes heb ik inderdaad ook wel gezien.
Pijlsnel is hij zeker niet. Hij is wel slim. Soms start hij net wat eerder dan zijn tegenstander waardoor hij sneller lijkt. Bij 1 tegen 1 duels komt hij echter zelden op snelheid langs zijn tegenstander. Vaak weet hij er met pijn en moeite een corner uit te halen maar dan houd het ook op. Zelfs een Tiendalli bleef moeiteloos op de been tegen hem.
Ik vind dat het probleem meer is dat hij niet eens lekker in de loop word aangespeeld op de zeikanten. Vanuit stilstand is het heel moeilijk starten.

Hij heeft een goed gevoel voor wanneer hij moet starten, helaas word hier naar mijn idee te weinig gebruik van gemaakt.


gr

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 14, 2009 11:01 am

Trab schreef:
wimpey schreef:
A propos Suarez: het is een handenbindertje, maar de europese top zie ik 'm toch echt niet halen. Te langzaam en te weinig in- en overzicht. Fysiek en mentaal is ie sterk, maar als team player te beperkt om het een paar treden hoger ook te redden. Ajax' beste waren gisteren m.i. Alderweireld, Enoh en Sulejmani. Mira werkte als een os, was balvast en had goede acties. Die jongen heeft een doelpunt nodig om de ban te breken!
Suarez speelde niet geweldig, maar die bal van Sulejmani was gewoon slecht. Volkomen met Jesse eens dat hij die bal gewoon met binnenkant rechts had moeten geven.
Sulejmani beste man aan Ajax kant? Goede acties? Sorry hoor, maar ik kan mij niet 1 goede actie van hem herrinneren. In de 7 minuten die Leonardo meedeed was hij vele malen dreigender.
Sulejmani heeft een fantastische techniek, een mooie trap en is koelbloedig voor de goal, maar ik vraag mij in godsnaam af hoe hij ooit in Ajax 1 moet slagen. Op 10 komt hij loopvermogen en inzicht tekort. Op de vleugel mist hij pure snelheid. En doordat hij niet snel genoeg is probeert hij het met doorzichtige schaartjes waar geen verdediger wakker van ligt.
Zijn beste positie is om een sterke target man heen (type Sibon) in een 2 spitsen systeem, maar die positie bestaat niet bij Ajax.
Vond het jammer dat Leonardo gisteren niet eerder gebracht werd. Met zijn snelheid had hij op de counter voor meer gevaar kunnen zorgen dan Sulejmani. Waarschijnlijk durfde v.Basten het niet eerder aan doordat hij door zijn wissels heen was.
Tsja, Leonardo frommelt er op geluk een keer bijna langs. Ik kan/heb niets met die jongen. Maar goed, Sulejmani had die bal inderdaad met z'n rechter moeten geven. Desalniettemin had Suarez ook hier best tegenaan mogen lopen en speelde Sulejmani best aardig. De ballen die hij kreeg verspeelde hij nooit, in tegenstelling tot Suarez. En hij passeerde nog zeker twee keer z'n man. Hij is weldegelijk snel, maar heeft door z'n blessures en levensstijl aan snelheid ingeboet.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za mar 14, 2009 11:38 am

999 schreef:
El Clavo schreef:Jammer dat je bijvoorbeeld in 95 geen internet en dit soort forums had.
Tuurlijk wel, op diverse bulletinboards waren diverse discussies gaande.Maar als men nu nog niet in de gaten heeft dat dat heel andere tijden waren .. tja ..
Ik heb al jaren in de gaten dat het andere tijden zijn. Gelukkig hebben we nu wel weer voor de tweede keer in de afgelopen 10 jaar kans op het behalen van een kwartfinale in Europa. Dat Ajax met een beetje fatsoenlijk spel gewoon met 2-4 in Marseille had moeten winnen is een ander verhaal. Een hele matige ploeg dat OLM.

Plaats reactie