ADO Den Haag - Ajax 08-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 08, 2009 7:19 pm

Peter schreef:Ik vind het nu slechter, hoor. Met alle respect, maar dit Ajax van vandaag heb ik onder een andere coach nog niet gezien.
Een jaarlijks terugkerende uitspraak.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo mar 08, 2009 7:22 pm

999 schreef:
Ajaciedjuh schreef:Come on Ajax :ajaxscarf.gif:


Ps Had Ronald als de uitslag doorgegeven!? :ajaxsmiley.gif:
Ja .. 3 - 1 meen ik ..
:confused.gif: Geen voorspelling deze keer hoor.

Gelukkig kon ik de wedstrijd niet zien. Beschamend...

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 08, 2009 7:49 pm

Samuraskinurovanya schreef:
LucaS schreef:Zelfs zonder training moeten goede voetballers toch in staat zijn om af een toe eens een goede combinatie op de mat te leggen, of om door te lopen als je de bal hebt afgespeeld om op die manier een gat te trekken of er juist in te duiken. Niets van dat alles. Het lijkt er op dat onze spelers het gewoon niet in zich hebben.

Grappig ook dat iedereen er van overtuigd was dat het met onze voorhoede wel goed zat dit jaar. Nou, die voorhoede is juist de voornaamste reden dat er zo beroerd wordt gespeeld. Ongelofelijk hoe dit elftal afhankelijk was van Huntelaar.

En ik begrijp niet waarom van Basten dingen niet raar mag vinden. Ik vind het ook raar dat de heren er met hun pet naar gooien.

ongelooflijk hoe fantastisch de onbetrouwbare streetfighter HtC in de afgelopen jaar heeft gepresteerd met grotendeel dezelfde spelers (minus miljoenen investering naturlijk).

Of we missen Heitinga zo erg?
Volgens mij speelde Ten Cate in zijn volledige seizoen met o.a. Sneijder, Heitinga, Davids en Stam, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 08, 2009 7:50 pm

Peter schreef: Ik vraag me dan af hoe we in vredesnaam de boel op de rails gaan krijgen als zelfs de trainer niet eens weet waarom we hier 2 punten laten liggen.
Hij weet het wel, want hij heeft gelijk wat de beleving betreft. Of het gebrek daaraan. En ja, daar is hij idd zelf verantwoordelijk voor.

Ik heb het al tig keer gezegd en ik blijf erbij: we hebben een selectie van 26 man, maar met een man of 13, 14 aan bruikbaar materiaal houdt het echt op. Vorige week speelde Ajax in Utreg een oerdegelijke pot. Vandaag was het totaal niets. Dit Ajax kan jongens als Vertonghen, Enoh en Suarez absoluut niet missen.
Misschien moeten we wel concluderen dat MvB de groep niet weet te raken en dat het dus beter is om op zoek te gaan naar een nieuwe trainer.
Voor HSV, Fiorentina en PSV weet ie ze blijkbaar wél te raken. Voor lastige uitwedstrijden in Nijmegen, Enschede en Utrecht ook. En ik denk dat Ajax er in Marseille ook gewoon weer 'staat'.

Van die 13 à 14 man moet MVB voor komend seizoen een man of 18 hebben gemaakt. Dan doet Ajax wél serieus mee om de titel.

ajaxx
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 05, 2009 4:50 pm

Bericht door ajaxx » zo mar 08, 2009 7:58 pm

Wat mij nu zo erg stoort...

Wie bij ajax in de aanval de bal niet heeft beweegd niet, het staat stil.... erg makkelijk te verdedigen voor tegenstanders.

De verdediging kan ik heel kort over zijn, ze moeten er korter opzitten en meer pit tonen. De aanvaller moet weten dat die verdedigd word!

gr

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 08, 2009 8:00 pm

ajaxx schreef:Wat mij nu zo erg stoort...

Wie bij ajax in de aanval de bal niet heeft beweegd niet, het staat stil.... erg makkelijk te verdedigen voor tegenstanders.

De verdediging kan ik heel kort over zijn, ze moeten er korter opzitten en meer pit tonen. De aanvaller moet weten dat die verdedigd word!

gr
Aanval staat stil? Iedereen staat stil bedoel je.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo mar 08, 2009 8:01 pm

wimpey schreef:
Ik heb het al tig keer gezegd en ik blijf erbij: we hebben een selectie van 26 man, maar met een man of 13, 14 aan bruikbaar materiaal houdt het echt op.
Dit excuus zou opgaan als Ajax tegen een sterke tegenstander zou spelen, maar tegen een club als Den Haag moet je ook met dit team kunnen winnen.
Als het geraamte er gewoon staat en iedereen weet wat er op een bepaalde positie van hem verlangd wordt, dan is het ook veel makkelijker spelers in te passen. Zie AZ wat minstens met zoveel blessures te maken heeft gehad. Het Ajax van v.Basten is helaas (nog) niet zover. Spelers weten klaarblijkelijk niet hoe ze moeten lopen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mar 08, 2009 8:03 pm

Ik heb het gevoel dat ik alleen maar 80 minuten alleen maar achteruit voetbal heb gezien. Ballettje breed Olquer naar Wielaert van der Wiel en vice versa de hele eerste helft dat voetbal met een stelletje sluipschutters die in een lege woestijn de boel aan het verkennen zijn. Maar geen intentie om de bal diep te spelen

Dit AJAX is een drama wie gaat ons redden 2078 worden we kampioen :frusty.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 08, 2009 8:10 pm

ajaxx schreef:Wat mij nu zo erg stoort...

Wie bij ajax in de aanval de bal niet heeft beweegd niet, het staat stil.... erg makkelijk te verdedigen voor tegenstanders.

De verdediging kan ik heel kort over zijn, ze moeten er korter opzitten en meer pit tonen. De aanvaller moet weten dat die verdedigd word!

gr
Defensie vond ik niet slecht. Tot die 1-1 had ADO 1 kans gehad, dat was de laatste aktie van die Sultana voordat ie werd gewisseld.

Je hebt gelijk, het was enorm staaaatiiisch. Vooral het middenveld, Sno en Lindgren waren bespottelijk zwak. Wat is het met die Lindgren, hij heeft bewezen dat ie kan voetballen?! Het leek wel of ie een kater had, niet vooruit te branden. Aisatti maakte slidings, meters, deed defensief werk en had in balbezit goede momenten. Sno en Lindgren deden werkelijk niets (goed).

Dan loopt je als opbouwer tegen een muur op en kan enkel de lange bal volgen. Met als bekend fenomeen dat we voorin geen man hebben die een bal vasthoudt.

Nóg erger vond ik die gelijkmaker. Die jongen kwam erin, de organisatie bij Ajax was zoek, tot 2 keer toe mag er voorgezet worden en die Verhoek mag aannemen, een stap zetten en vrij inschieten. Pal na de 0-1.

Dan zou ik als trainer ook gek worden. Zeker wanneer je in helft 1 ziet dat er meteen kansen ontstaan wanneer er kort verdedigd wordt en de diepte wordt gezocht.

Plek 2 kunnen we zo shaken. Dit soort wedstrijden vraagt om kerels, wij hadden vandaag vooral mietjes. Het gebeurt keer op keer, jaar in, jaar uit. When the going gets tough, Ajax gets going.

Enfin, Marseille wacht donderdag. Die UEFA Cup maakt dit seizoen nog een beetje draaglijk...

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo mar 08, 2009 8:11 pm

Toppie schreef:Ik heb het gevoel dat ik alleen maar 80 minuten alleen maar achteruit voetbal heb gezien. Ballettje breed Olquer naar Wielaert van der Wiel en vice versa de hele eerste helft dat voetbal met een stelletje sluipschutters die in een lege woestijn de boel aan het verkennen zijn. Maar geen intentie om de bal diep te spelen

Dit AJAX is een drama wie gaat ons redden 2078 worden we kampioen :frusty.gif:
Dat krijg je als je middenveld niet beweegt. Sommige spelers beseffen niet dat je ook zonder bal kan bewegen. Op het moment dat je diepgaat zonder bal trek je een tegenstander mee en creeer je dus ruimte. Blijf je stilstaan dan kan de verdediging ook geen bal kwijt.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mar 08, 2009 8:12 pm

Ajax is dood Gerard Cox 1970 nou wat scheelt het :blush.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo mar 08, 2009 8:13 pm

Toppie schreef:Ajax is dood Gerard Cox 1970 nou wat scheelt het :blush.gif:
Laat de geschiedenis zich maar herhalen dan..

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 08, 2009 8:14 pm

Trab schreef: Dit excuus zou opgaan als Ajax tegen een sterke tegenstander zou spelen, maar tegen een club als Den Haag moet je ook met dit team kunnen winnen.
Absoluut mee eens. Maar het beeld van de 2e seizoenshelft is dat Ajax op z'n bek gaat wanneer we een paar man missen. Wanneer (vrijwel) iedereen erbij is, winnen we.

En laten we wel wezen, Ajax speelde vandaag met 8 man. De inbreng van Sno, Lindgren en Leo was nihil. Die liepen enkel in de weg. Die Lindgren is een mysterie: heeft laten zien dat ie kan voetballen, maar verzuipt de laatste tijd keer op keer.
Spelers weten klaarblijkelijk niet hoe ze moeten lopen.
Ik had vandaag het gevoel dat ze niet wisten dat ze moesten lopen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 8:16 pm

Trab schreef:
Dat krijg je als je middenveld niet beweegt. Sommige spelers beseffen niet dat je ook zonder bal kan bewegen. Op het moment dat je diepgaat zonder bal trek je een tegenstander mee en creeer je dus ruimte. Blijf je stilstaan dan kan de verdediging ook geen bal kwijt.
:worshippy.gif: :worshippy.gif: :worshippy.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 08, 2009 8:19 pm

Lopen, nie lopen .. ze lopen allemaal als een kip zonder kop op het veld .. nee lopen doen ze wel .. met z'n drieen naar één ADO speler b.v.
Laatst gewijzigd door 999 op zo mar 08, 2009 8:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mar 08, 2009 8:19 pm

Peter schreef:Ik vind het nu slechter, hoor. Met alle respect, maar dit Ajax van vandaag heb ik onder een andere coach nog niet gezien.
Vind ik ook, onder bloempot vorig jaar was het beter. Slechter als dit kan namelijk niet.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo mar 08, 2009 8:23 pm

LucaS schreef:
Samuraskinurovanya schreef:
LucaS schreef:Zelfs zonder training moeten goede voetballers toch in staat zijn om af een toe eens een goede combinatie op de mat te leggen, of om door te lopen als je de bal hebt afgespeeld om op die manier een gat te trekken of er juist in te duiken. Niets van dat alles. Het lijkt er op dat onze spelers het gewoon niet in zich hebben.

Grappig ook dat iedereen er van overtuigd was dat het met onze voorhoede wel goed zat dit jaar. Nou, die voorhoede is juist de voornaamste reden dat er zo beroerd wordt gespeeld. Ongelofelijk hoe dit elftal afhankelijk was van Huntelaar.

En ik begrijp niet waarom van Basten dingen niet raar mag vinden. Ik vind het ook raar dat de heren er met hun pet naar gooien.

ongelooflijk hoe fantastisch de onbetrouwbare streetfighter HtC in de afgelopen jaar heeft gepresteerd met grotendeel dezelfde spelers (minus miljoenen investering naturlijk).

Of we missen Heitinga zo erg?
Volgens mij speelde Ten Cate in zijn volledige seizoen met o.a. Sneijder, Heitinga, Davids en Stam, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
De kans het is aanwezig we doen het zelf slechter als onder HtC/Koster...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mar 08, 2009 8:23 pm

Wees nou eerlijk, je weet toch wel als ajacied tegenwoordg dat na 10 a 15 minuten hoe de wedstrijd zal lopen en dat is toch vrij vaak al jaren depresief om van te worden. Ik weet niet hoe dat bij jullie allemaal is, maar het begin is slecht tegen zwakke ploegen eindigt slecht of ben ik nou zo dom. Maar er is toch alllang geen overwinnings gevoel meer. Bij een 1-0 achterstand dacht je het komt wel goed, maar dit gevoel spreekt toch sinds het millenium toch anders. Het is een drama. Vroeger was je heer en meester als Ajax maar tegenwoordig is het net de lotterij om te hopen als je wint dat is ondesAjax

Ik weet het niet meer :baaa.gif: :baaa.gif: :baaa.gif: :baaa.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 08, 2009 9:05 pm

Bertje schreef:
Peter schreef:Ik vind het nu slechter, hoor. Met alle respect, maar dit Ajax van vandaag heb ik onder een andere coach nog niet gezien.
Een jaarlijks terugkerende uitspraak.
En dus veelzeggend. Helaas.

Enige lichtpuntje (als in: waakvlammetje) is dat Suarez de passjes van Aiiasati op waarde zal kunnen schatten en er ook wat mee kan doen. Dat hebben we ont-zet-tend hard nodig in Marseille.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 9:09 pm

999 schreef:Lopen, nie lopen .. ze lopen allemaal als een kip zonder kop op het veld .. nee lopen doen ze wel .. met z'n drieen naar één ADO speler b.v.
Lopen ze een keertje, lopen ze nog verkeerd ook... :sad.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 08, 2009 9:15 pm

Zuidema schreef:
999 schreef:Lopen, nie lopen .. ze lopen allemaal als een kip zonder kop op het veld .. nee lopen doen ze wel .. met z'n drieen naar één ADO speler b.v.
Lopen ze een keertje, lopen ze nog verkeerd ook... :sad.gif:
Maar hoe kán dat nou. MvB zal kennelijk niet over voldoende pedagogische capaciteiten beschikken, maar hebben de spelers zelf dan ook geen gogme meer? Gewoon elkaar coachen, aangeven wie wie verdedigt, wie een gat induikt, in plaats van allemaal tegelijk... Hopeloos. En vooral om moedeloos van te worden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 9:20 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Maar hoe kán dat nou. MvB zal kennelijk niet over voldoende pedagogische capaciteiten beschikken, maar hebben de spelers zelf dan ook geen gogme meer? Gewoon elkaar coachen, aangeven wie wie verdedigt, wie een gat induikt, in plaats van allemaal tegelijk... Hopeloos. En vooral om moedeloos van te worden.
Dát gebrek aan gogme, Cees... Dát is misschien nog wel het allerergste van alles. Daarmee zou je nog wat kunnen compenseren. Moet dan echt alles voorgekauwd worden?

En dat coachen onderling ook. Lafbek Lindgren speelt als een kompasnaald met de rug naar het vijandelijke doel, maar soms had hij alle tijd en ruimte om naar voren te draaien bij een balaanname. Er is kennelijk niemand die hem 'TIJD" of wat dan ook toeschreeuwt.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 08, 2009 9:24 pm

Zuidema schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Maar hoe kán dat nou. MvB zal kennelijk niet over voldoende pedagogische capaciteiten beschikken, maar hebben de spelers zelf dan ook geen gogme meer? Gewoon elkaar coachen, aangeven wie wie verdedigt, wie een gat induikt, in plaats van allemaal tegelijk... Hopeloos. En vooral om moedeloos van te worden.
Dát gebrek aan gogme, Cees... Dát is misschien nog wel het allerergste van alles. Daarmee zou je nog wat kunnen compenseren. Moet dan echt alles voorgekauwd worden?

En dat coachen onderling ook. Lafbek Lindgren speelt als een kompasnaald met de rug naar het vijandelijke doel, maar soms had hij alle tijd en ruimte om naar voren te draaien bij een balaanname. Er is kennelijk niemand die hem 'TIJD" of wat dan ook toeschreeuwt.
Je bedoelt tid of öppen vrida

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 9:28 pm

Zlatan Son of God schreef:
Zuidema schreef:
En dat coachen onderling ook. Lafbek Lindgren speelt als een kompasnaald met de rug naar het vijandelijke doel, maar soms had hij alle tijd en ruimte om naar voren te draaien bij een balaanname. Er is kennelijk niemand die hem 'TIJD" of wat dan ook toeschreeuwt.
Je bedoelt tid of öppen vrida
Oh ja, dazzwoaroek... :666.gif:

Zou Lindgren ook teveel faalangst hebben voor het zich eigen maken van wat Nederlands voetbaljargon?
Toppie schreef:Ajax is dood Gerard Cox 1970 nou wat scheelt het :blush.gif:
39 jaar met een rijtje Europacups, titels, bekers en nog wat gedoe inclusief soms geweldig voetbal. AJAX heeft ons veel, heel erg veel gegeven. Jammer dat ze al weer zo lang aan het sappelen is... Je zou toch zeggen, dat er uit dat rijke verleden een succesformule te destilleren moet zijn...

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » zo mar 08, 2009 10:25 pm

LucaS schreef:Volgens mij speelde Ten Cate in zijn volledige seizoen met o.a. Sneijder, Heitinga, Davids en Stam, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Davids deed in ieder geval niet het volledige seizoen mee, want die speelde pas in februari z'n eerste wedstrijd voor Ajax.

Blind speelde met Heitinga, Trabelsi, Sneijder, Grygera en de door jou zo geprezen dure Rosenberg. En toen mocht ie halverwege ook nog Huntelaar erbij halen.

De enige dure aankoop (meer dan 5 miljoen) in de tijd van HtC was Suarez.

MvB heeft vrijwel de gehele opbrengst van de in de tijd van z'n voorgangers verkochte Sneijder, Babel, en Heitinga in nieuwe spelers mogen investeren. Een ongekende luxe die geen enkele andere Ajaxtrainer ooit is gegund. Dat ie vervolgens meer dan 16 miljoen aan Sulejmani heeft uitgegeven zodat ie voor andere posities tekortkwam heeft ie geheel aan zichzelf te wijten.

Marco heeft een beetje dezelfde fout gemaakt als Koeman die zo ongeveer de complete clubkas omkeerde voor een kwartet linksbuitens met als gevolg dat ie na het vertrek van Zlatan nul centrumspitsen had en daarmee z'n eigen graf nog wat dieper maakte.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Plaats reactie