ADO Den Haag - Ajax 08-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr mar 06, 2009 8:26 pm

Het is maar dat ADO zo weinig voorstelt, maar normaal gesproken is het heel lastig om te winnen met Emanuelsson, Leonardo en Sulejmani voorin. Ik kan me niet voorstellen dat je een Sarpong niet inzet als Suarez geblesseerd is, al helemaal als tweede keus Kennedy niet topfit is. En waarom blijft hij toch zonder vleugelverdedigers spelen als je niet met klassieke buitenspelers speelt? Waarom geen echte spits? Kan die Bodul er niks van ofzo? Het is verdomme geen Real Madrid waartegen we spelen!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr mar 06, 2009 8:50 pm

Vedette-10- schreef: Waarom geen echte spits? Kan die Bodul er niks van ofzo?
O.b.v. de wedstrijd tegen Vitas durf ik deze vraag wel met 'nee' te beantwoorden. Stoffel de Schildpad redt het in de HCE niet.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr mar 06, 2009 8:58 pm

Bullshit, in zo'n korte tijd kan je niet opeens de ploeg dragen. Ten eerste door de te weinige steun en daardoor een minder draagvlak. Ten tweede omdat je dan nog met jezelf bezig bent en je nog moet zoeken. Zonde dat die kopkans er niet in ging, als die wel zat zou het voor hem wenniger zijn om daar rond te lopen. Maar op zo'n invalbeurt kan je hem niet afschrijven, dan kan je ook Aissati bij het oud vuil zetten omdat hij niet gelijk de ploeg op sleeptouw nam tegen Volendam. Is dat redelijk? Nee!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59084
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mar 07, 2009 8:57 am

KENNETH VERMEER VERDEDIGT AJAX-DOEL

AMSTERDAM, zaterdag

Kenneth Vermeer verdedigt morgen het doel van Ajax in de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag. Maarten Stekelenburg is dermate hersteld van het buikvirus dat hem vorige week trof dat hij zou kunnen spelen, maar voor de confrontatie in de hofstad houdt trainer Marco van Basten vast aan Vermeer, die Stekelenburg de laatste duels uitstekend verving. „Wanneer Stekelenburg helemaal fit is, kan ik een beslissing nemen, nu hoeft dat nog niet”, schoof Van Basten de keuze tussen zijn beide keepers voor zich uit.

„Natuurlijk hoop ik dat ik speel, maar dat hangt er ook vanaf hoe ik me voel”, zei Stekelenburg na afloop van de training. De doelman raakte door het buikvirus kilo’s kwijt en is nog niet voor honderd procent hersteld. Dat noopt Van Basten ertoe om Vermeer in ieder geval tot en met de wedstrijd van morgen te laten staan, terwijl Stekelenburg wel op de reservebank plaatsneemt. „Maarten heeft ook aangegeven nog wat last van zijn schouder te hebben. Hij is nog herstellende en nog niet topfit. Kenneth wel, dus is die keuze niet moeilijk.”

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za mar 07, 2009 10:59 am

999 schreef:
KENNETH VERMEER VERDEDIGT AJAX-DOEL

AMSTERDAM, zaterdag

Kenneth Vermeer verdedigt morgen het doel van Ajax in de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag. Maarten Stekelenburg is dermate hersteld van het buikvirus dat hem vorige week trof dat hij zou kunnen spelen, maar voor de confrontatie in de hofstad houdt trainer Marco van Basten vast aan Vermeer, die Stekelenburg de laatste duels uitstekend verving. „Wanneer Stekelenburg helemaal fit is, kan ik een beslissing nemen, nu hoeft dat nog niet”, schoof Van Basten de keuze tussen zijn beide keepers voor zich uit.

„Natuurlijk hoop ik dat ik speel, maar dat hangt er ook vanaf hoe ik me voel”, zei Stekelenburg na afloop van de training. De doelman raakte door het buikvirus kilo’s kwijt en is nog niet voor honderd procent hersteld. Dat noopt Van Basten ertoe om Vermeer in ieder geval tot en met de wedstrijd van morgen te laten staan, terwijl Stekelenburg wel op de reservebank plaatsneemt. „Maarten heeft ook aangegeven nog wat last van zijn schouder te hebben. Hij is nog herstellende en nog niet topfit. Kenneth wel, dus is die keuze niet moeilijk.
Waarom nam je dan in de winterstop een andere beslissing? -terwijl ditzelfde toen het geval was. Kostte heel wat punten..

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11432
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za mar 07, 2009 11:13 am

Met Vermeer op doel hebben we iig minder verloren dan met Steek :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mar 07, 2009 1:03 pm

MVH schreef:Zo lollig is dat niet hoor. Sterker nog: ik word gek van al die blessures.
Ligt het aan de manier van trainen of is het botte pech? Een club als Twente heeft namelijk het hele jaar door geen blessures.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za mar 07, 2009 1:12 pm

Aan de manier van trainen, natuurlijk, Peter! :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mar 07, 2009 1:16 pm

wimpey schreef:Aan de manier van trainen, natuurlijk, Peter! :excited.gif:
Gewoon een vraag, hoor. Ik vind dat we schofterig veel blessures hebben, namelijk. Natuurlijk moet ik dan overal zoeken, maar oh wee als ik de goddelijke vBasten erbij haal.


Voordat ik weer op de brandstapel kom voor het publiekelijk in twijfel trekken van onze supertrainer, maar het ging me dus hier om:
Van Basten doelt op de training van donderdag waar tijdens de kleine partijtjes ‘wat mensen zijn gesneuveld'. Telt u even mee: Vurnon Anita heeft last van zijn heup, Eyong Enoh was links en rechts wat stijfjes en bleef binnen, Kennedy voelde zijn lies opspelen en de voet van Oleguer is ook niet helemaal in orde.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za mar 07, 2009 1:26 pm

Peter schreef: Natuurlijk moet ik dan overal zoeken, maar oh wee als ik de goddelijke vBasten erbij haal.
De goddelijke nog wel...

Het gros van de blessures vond plaats in wedstrijden: Gabri, Vertonghen, KJH, Enoh tegen Heerenveen, Mira tegen Feyenoord, Cvita tegen NEC etc etc etc.

Onze selectie wordt al jaren door blessures geteisterd, dat was onder Blind, Hendrik en Koster niet anders. Het zijn ook vaak dezelfden die steeds geblesseerd raken. Fysiek is deze groep blijkbaar niet erg belastbaar.

O.b.v. die feiten kan ik dus geen causaal verband tussen blessures enenrzijds en de trainingen van onze 'beunhaas' anderzijds herkennen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 07, 2009 1:28 pm

Peter schreef:
wimpey schreef:Aan de manier van trainen, natuurlijk, Peter! :excited.gif:
Gewoon een vraag, hoor. Ik vind dat we schofterig veel blessures hebben, namelijk. Natuurlijk moet ik dan overal zoeken, maar oh wee als ik de goddelijke vBasten erbij haal.


Voordat ik weer op de brandstapel kom voor het publiekelijk in twijfel trekken van onze supertrainer, maar het ging me dus hier om:
Van Basten doelt op de training van donderdag waar tijdens de kleine partijtjes ‘wat mensen zijn gesneuveld'. Telt u even mee: Vurnon Anita heeft last van zijn heup, Eyong Enoh was links en rechts wat stijfjes en bleef binnen, Kennedy voelde zijn lies opspelen en de voet van Oleguer is ook niet helemaal in orde.
Dan trainen ze bij Ajax al jaren slecht, want blessures zijn structureel. Ik denk dat het harde (en voorheen slechte) veld in de Arena een belangrijk aandeel heeft en daarnaast doet druk (mentaal) veel.

E.e.a. wordt gestaafd met het feit dat nieuwkomers 'meteen' geblesseerd raken. Dit jaar is dit ook weer (Sulejmani, Dario, Oleguer, Aisatti) zo.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mar 07, 2009 1:33 pm

Ik vind het alleen gek dat er gedurende een nietszeggende training opeens weer vier mensen last van iets hebben. Hopelijk valt het allemaal mee, maar ik zie het maar zo weer gebeuren dat er zondag één speler weer voor langere periode in de lappenmand zit.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 07, 2009 2:26 pm

Peter schreef:Ik vind het alleen gek dat er gedurende een nietszeggende training opeens weer vier mensen last van iets hebben. Hopelijk valt het allemaal mee, maar ik zie het maar zo weer gebeuren dat er zondag één speler weer voor langere periode in de lappenmand zit.
Maar jij hebt toch ook gezien dat dat de afgelopen jaren niet anders was?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mar 07, 2009 3:05 pm

Dat klopt, maar ik vind het nu wel heel erg extreem. Afgelopen jaren hadden we vooral heel veel slepende blessures. Die hebben we nu (uiteraard) ook weer, maar het lijkt er op dat we de laatste weken/maanden ook allemaal lichte pijntjes hebben. Kan ook aan de spelers liggen, want er zijn er een hoop bij die een aardige naam hebben opgebouwd vwb blessureleed. Enoh en Cvita zijn wat dat betreft waardige selectieleden en ook Aissati past prima in dat plaatje, helaas. Het moet ergens aan liggen, want het is selectiebreed.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mar 07, 2009 3:57 pm

Geen idee waardoor het komt. Maar het valt natuurlijk niet uit te sluiten dat het komt door de manier van trainen. Het tegendeel kun je ook niet bewijzen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za mar 07, 2009 4:40 pm

Peter schreef:Ik vind het alleen gek dat er gedurende een nietszeggende training opeens weer vier mensen last van iets hebben. Hopelijk valt het allemaal mee, maar ik zie het maar zo weer gebeuren dat er zondag één speler weer voor langere periode in de lappenmand zit.
Naast diegene die wij al allemaal wisten is daar Enoh nog eens bijgekomen. Goed nieuws is dat Dario er weer bij is.
Dus waarschijnlijk morgen assaiti
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11432
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za mar 07, 2009 4:57 pm

Van Basten neemt Cvitanich mee naar Den Haag
Geschreven op zaterdag, 7 maart om 16:50

Darío Cvitanich is na een afwezigheid van ruim een maand klaar voor zijn rentree. De spits van Ajax is hersteld van zijn bovenbeenblessure en is in de wedstrijdselectie opgenomen voor het competitieduel met ADO Den Haag. Voor Eyong Enoh komt de wedstrijd nog te vroeg.

De middenvelder moest vrijdag de training laten schieten en bleek ook zaterdag niet vol mee te kunnen trainen. Coach Marco van Basten heeft daarom besloten om Enoh niet in zijn groep op te nemen. Voor Vurnon Anita geldt hetzelfde: hij heeft last van een pijnlijke heup en reist niet mee naar Den Haag. Het is niet bekend of de aankomende UEFA Cup-wedstrijd tegen Olympique Marseille in gevaar is voor het tweetal.

Van Basten moet hopen van niet, want hij zit al niet ruim in zijn middenvelders. Jan Vertonghen en Gabri zitten eveneens in de lappenmand en zullen voorlopig nog niet in actie komen. Zondag reist ook Luis Suárez niet mee vanwege een schorsing, terwijl Kennedy Bakircioglu eveneens in de selectie ontbreekt. De buitenspeler is geblesseerd.

Vrijdag maakte Van Basten al bekend dat Kenneth Vermeer onder de lat zal staan. Eerste doelman Maarten Stekelenburg is nog niet fit, maar reist wel mee naar de residentiestad. Hij zal op de bank plaatsnemen en slechts bij nood in het veld komen.
Nou 100% Aisatti in de basis de rest weet ik niet alleen achterin staat het vast

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mar 07, 2009 5:03 pm

Stekelenburg zal slechts bij nood in het veld komen. Toch wel.

Sno zal wel spelen dus. Voorin Urby-Bodul/Cvita en Sulejmani.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 07, 2009 5:25 pm

Het gaat weer lekker met de blessures :confused.gif:

Vooral op het middenveld: Enoh, Gabri, Vertonghen, Anita. Gelukkig hebben we Lindgren nog :blush.gif: .

Morgen een middenveld met Sno, Lindgren en Aisatti. Lekker ingespeeld. Alleen achterin geen problemen (verdedigend gezien).

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za mar 07, 2009 5:35 pm

Sarpong weer mee! :onfire.gif: Bodul thuisgelaten, we beginnen zonder een echt aanspeelpunt. :blush.gif: Of Sno in de spits? :confused.gif:
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op za mar 07, 2009 5:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mar 07, 2009 5:38 pm

Peter schreef:Sno zal wel spelen dus.
NEEEEEE! :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za mar 07, 2009 5:39 pm

Je kan met een middenveld van Aissati - Lindgren - Sarpong/De Jong beginnen, maar die is wel erg licht. Wellicht dat het tegen ADO nog kan, maar je weet he natuurlijk nooit met ons...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 07, 2009 5:41 pm

Ongelooflijk, op het ene moment zijn ze allemaal fit, en even later allemaal tegelijk in de lappenmand: Gabri, Vertonghen, Anita en Enoh. Je bent inderdaad gewoon blij dat de totaal uit vorm zijnde Lindgren nog fit is...
Ajax!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za mar 07, 2009 5:42 pm

Zijn geeneens echte middenvelders..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za mar 07, 2009 6:08 pm

’Wij hebben niets roods in huis’
Door DENNIS JANSEN

DEN HAAG - Het bordje achter de toonbank van het behangparadijs aan de Oude Haagweg in Den Haag laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

2003: Roy Stroeve zet ADO tegen Ajax op voorsprong. FOTO EVERT-JAN DANIELS ‘Om principiële redenen wordt hier geen Ajax-behang verkocht’.

Eigenaar John van Zweden, een die hard ADO-fan, krijgt dagelijks gemiddeld drie klanten over de vloer die om Ajax-behang vragen. Het ‘nee’ verkopen geeft hem een heerlijk gevoel, zegt hij. „Ajax-behang verkopen we niet. Ik heb wel behang van Feyenoord en PSV. En ADO Den Haag natuurlijk. Dat gaat hard dit seizoen. De rollen vliegen over de balie.”

ADO Den Haag verwelkomt morgen aartsrivaal Ajax. Hoewel de Amsterdammers wel vaker weerstand ontmoeten als zij op vreemde bodem hun wedstrijdje spelen, is de antipathie in de grote steden Den Haag, Rotterdam en Utrecht het meest heftig. In de Residentie neemt de harde supporterskern het woord ‘Amsterdam’ niet in de mond maar praat men liever over ‘020’. Op diverse sites wordt op verschillende manieren naar de wedstrijd toegeleefd. Met een anti-Ajax-liedje of een aloude spreuk van Jules Deelder ‘Amsterdammers hebben een goed hart, het moest alleen gekookt op hun rug hangen en zo laag, dat de honden erbij kunnen.’

Waar die antipathie vandaan komt, is moeilijk te zeggen. „Maar alles heeft te maken met de uitstraling van Ajax, de arrogantie, de bluf. Amsterdammers hebben vaak een grote mond, ja, ik ook,” zegt Dennis den Turk, oud-speler van ADO Den Haag, geboren Amsterdammer die zijn jeugdjaren bij Ajax speelde. „Daar denken de supporters ook nog eens dat ze de grootsten zijn. Moet je niet bij Hagenaars zijn, hoor,” aldus Den Turk, volgend seizoen trainer bij ADO. Ondanks zijn Amsterdamse roots was hij geliefd in het Zuiderpark. „Als je alles geeft voor de ploeg, dan kom je een heel eind. Ik werkte hard, gooide de beuk erin en deelde ook nog wel eens een schopje uit.”

In de jaren dat André Wetzel bij FC Den Haag speelde -eind zeventig, begin tachtig-, had Ajax (nog) geen aparte status. „Eigenlijk wilden we altijd van de top drie winnen, Ajax, Feyenoord én PSV. In mijn ogen was Ajax destijds nog niet zo bijzonder.”

Vanaf begin jaren tachtig groeide rivaliteit, vooral tussen de supportersgroepen waarbij het bomincident (1983) in Amsterdam en de gestaakte wedstrijd (1987) na rellen in het Zuiderpark als absolute dieptepunten golden. In 2006 kwam daar een zwarte bladzijde bij toen Ajax-fans het supportershome bestormden en brand stichtten. De burgemeesters van beide steden besloten daarop om vijf jaar lang tijdens wedstrijden tussen Ajax en ADO Den Haag geen uitfans meer toe te laten.

Michael Mols die net als Den Turk zijn jeugdopleiding bij Ajax genoot, streek in de nadagen van zijn loopbaan neer in Den Haag. „Gek genoeg heb ik daarna erg vaak bij clubs gespeeld die iets tegen Ajax hadden, zoals FC Utrecht, ADO Den Haag, nu Feyenoord.”

Mols moest in Den Haag de nodige scepsis wegnemen. „In Den Haag hadden ze moeite met mijn accent, daar dolden ze me wel eens mee. De supporters hadden ook iets van ’wat moeten we hier met die ouwe?’ Maar dat lag eerder aan het seizoen daarvoor, toen ik bij FC Utrecht niet echt uit de verf kwam. Of de Haagse fans me meteen associeerden met Ajax weet ik niet. Ajax heeft de uitstraling van ‘wij zijn de besten’. De club profileert zich ook als zodanig. Dat roept weerstand op. Van Amsterdammers wordt dan ook meteen gedacht dat ze allemaal een grote mond hebben. Is dus niet zo. Ik ben redelijk rustig.”

Mols groeide bij ADO Den Haag uit tot de populairste Amsterdammer sinds Heini Otto. Vanwege zijn technische hoogstandjes, maar vooral ook omdat hij zich wekelijks uit de naad werkte. Toen hij in zijn laatste wedstrijd voor ADO Den Haag, uit bij NEC, een publiekswissel kreeg, bleven de Haagse fans zijn naam scanderen tot het eindsignaal klonk. „Ik geloof wel twintig minuten lang. Dat deed me heel veel. De waardering die je terugkrijgt van de supporters, was ongekend. Het beeld dat vaak van de Haagse fan wordt geschetst, is niet terecht.”

De fan Van Zweden vindt Ajax-thuis dé wedstrijd van het jaar. De Hagenaar heeft zelfs het reisje naar Swansea City, de club in Wales waar hij mede-eigenaar is, geannuleerd. „Dit is toch de wedstrijd waar alles om draait. Ach ja, ik ga best een beetje ver. In het Albert Heijn-voetbalplaatjesboek van mijn dochter van vijf, heb ik het elftal van Ajax eruit gescheurd.”

Geen Ajax-plaatjes dus in huize Van Zweden. „Maar ook geen rode kleren. Ik heb niks roods in huis.”
AD

Hahaha wat een sneu figuur.
Laatst gewijzigd door Thijs op za mar 07, 2009 6:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie