ADO Den Haag - Ajax 08-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 08, 2009 5:13 pm

Zlatan Son of God schreef:
999 schreef:
joey schreef:We hebben vandaag weer kunnen zien hoe afhankelijk we zijn van Suarez.
Beetje elftal zal nooit afhankelijk zijn van een speler van het type Suarez ... het zegt alles in wat voor een belabberde staat AJAX verkeerd ..
Heb je helemaal gelijk in Voetske. Er is geen enkele duidelijkheid wat er gedaan moet worden. Spelers staan met hun handen in het haar als ze de bal ontvangen.

Wie moet er bewegen, welke loopacties moeten er gemaakt worden? Wat moet ik als linkshalf doen als de aanval oer de rechterkant gaat? Wat moet de nummer 4 doen als er ruimte voor hem ligt, waardoor hij gelijk ook een extra aanspeelpunt wordt.

Ik werk met jongens van 15-17 jaar op een redelijk hoog niveau, maar na 4 weken werken aan dit soort details is het voor iedereen in de ploeg duidelijk wat er moet gebeuren en zelfs in het geval van blessures of schorsingen kan iemand anders de plek zo innemen.
Inderdaad.Ik heb vroeger ook voor de lol F-jes getraind, en zelfs die kun je dat aanleren.En weet je wat nu het mooie van dat alles is .. na een tijdje komt er dan vanzelf dat frivole, dat meer risico nemen, de " hoogstandjes " boven drijven, immers men weet meteen weer terug te schakelen naar wat men geleerd heeft ..

Oja, wel op F-jes nivo hé :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 5:24 pm

999 schreef:
Ga nu weer niet over halven, aanvallers en verdedigers lullen Zuidema. :ajaxsmiley.gif: Dat, er een geheel van maken, is primair de taak van de trainer.

(..)

...dat je volgend seizoen wat wedstrijden mee gaat doen, maar bij het minste of geringste weer als een kaartenhuis in elkaar gaat storten .....
Hehe... :smallgrin.gif:

Je hebt zeker gelijk en ik heb op die punten zelf ook al herhaaldelijk het nodige aangevoerd. Basics in een team, een coach die je op scherp kan zetten, noem de hele riedel maar op. Allemaal terecht. Cruciale zaken. Maar eens wat filosoferen over wat voor spelers je hebt en wat voor speelwijze je daarmee kunt toepassen kan geen kwaad. Bovendien sluiten zowel ZSoG als mijn persoontje in onze bespiegelingen daarmee wel degelijk aan op wat je hierboven zegt. Ook wij willen naar een duidelijke organisatie en taakverdeling en dat de spelers daarin zowel individueel als kolllektief gedrild worden. Blijf je alleen weer met die 2 vragen zitten: zijn de spelers goed genoeg voor zoiets en is de technische staf (het is niet Marco alleen) daarin bedreven genoeg?
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo mar 08, 2009 5:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 08, 2009 5:25 pm

Of gewoon 4-4-2

we hebben geen vleugelspelers en ook geen centrale spits.


-------------Sulejmani---Suarez------------
---------------------Aissati------------------
Emanuelson-------------------------De Jong
------------------Vertonghen----------------
Vermaelen-Oleguer-Wielaert-van der Wiel
-------------------Stekelenburg-------------

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 08, 2009 5:34 pm

Zuidema schreef:
999 schreef:
Ga nu weer niet over halven, aanvallers en verdedigers lullen Zuidema. :ajaxsmiley.gif: Dat, er een geheel van maken, is primair de taak van de trainer.

(..)

...dat je volgend seizoen wat wedstrijden mee gaat doen, maar bij het minste of geringste weer als een kaartenhuis in elkaar gaat storten .....
Hehe... :smallgrin.gif:

Je hebt zeker gelijk en ik heb op die punten zelf ook al herhaadelijk het nodige aangevoerd . Basics in een team, een coach die je op scherp kan zetten, noem de hele riedel maar op. Allemaal terecht. Cruciale zaken. Maar eens wat filosoferen over wat voor spelers je hebt en wat voor speelwijze je daarmee kunt toepassen kan geen kwaad. Bovendien sluiten zowel ZSog als mijn persoontje in onze bespiegelingen daarmee wel degelijk aan op wat je hierboven zegt. Ook wij willen naar een duidelijke organisatie en taakverdeling en dat de spelers daarin zowel individueel als kolllektief in gedrild worden. Blijf je alleen weer met die 2 vragen zitten: zijn de spelers goed genoeg voor zoiets en is de technische staf (het is niet Marco alleen) daarin bedreven genoeg?
Mijn mening ?.Ik heb het idee dat, ondanks wat mindere spelers in deze selectie, er door een trainer die van genoemde punten verstand heeft, ( door jou, zsog en al die anderen op dit forum aangegeven) er gewoon een herkenbaar geheel van gemaakt kan worden.En vandaar uit ga je doorselecteren op wat je als trainer voor ogen hebt wat er op bepaalde posities/punten in dit elftal NOG beter kan worden.

Niemand verwacht dat AJAX inene als een terelier gaat voetballen, als een kopietje van 1995 ( ik denk dat dat nooit meer gaat gebeuren ) .. maar er zijn tig nivoos daaronder die tig keer beter zijn dat wat er nu te zien is .. Ik blijf steeds het idee houden dat MVB gokt op dat het eens GOED ZAL VALLEN, en dan hoopt dat de spelers fit blijven ..



Van Basten hekelt inzet Ajacieden
DEN HAAG - Marco van Basten stoorde zich tijdens de uitwedstrijd bij ADO Den Haag (1-1) voor de zoveelste keer aan een gebrek aan beleving bij zijn ploeg. "Ik heb in de rust gezegd dat het zonnetje schijnt en de tribunes volzitten. Je mag dan best zin om te voetballen hebben”, stelde de oefenmeester van Ajax.

Marco van Basten"Er gebeurde in de eerste helft bijna niets”, mopperde Van Basten. "Dat vind ik raar, want op deze manier raakt ook de tweede eindklassering uit beeld. In de tweede helft ging het allemaal iets beter. Al speelden we nog steeds niet goed. Maar we misten natuurlijk ook wel heel veel spelers. Daarbij was het veld ook niet best. Uiteindelijk was het allemaal heel teleurstellend wat betreft Ajax.”

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 08, 2009 5:39 pm

Zelfs zonder training moeten goede voetballers toch in staat zijn om af een toe eens een goede combinatie op de mat te leggen, of om door te lopen als je de bal hebt afgespeeld om op die manier een gat te trekken of er juist in te duiken. Niets van dat alles. Het lijkt er op dat onze spelers het gewoon niet in zich hebben.

Grappig ook dat iedereen er van overtuigd was dat het met onze voorhoede wel goed zat dit jaar. Nou, die voorhoede is juist de voornaamste reden dat er zo beroerd wordt gespeeld. Ongelofelijk hoe dit elftal afhankelijk was van Huntelaar.

En ik begrijp niet waarom van Basten dingen niet raar mag vinden. Ik vind het ook raar dat de heren er met hun pet naar gooien.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 5:45 pm

999 schreef:
Niemand verwacht dat AJAX inene als een terelier gaat voetballen, als een kopietje van 1995 ( ik denk dat dat nooit meer gaat gebeuren ) .. maar er zijn tig nivoos daaronder die tig keer beter zijn dat wat er nu te zien is ..
Oh nee, ik verwacht dat zeker niet. Het was even lekker wegzwijmelen bij dat zonet voorbijkomende Ajax 1995, maar het is gewoonweg niet reeel om dat van het huidige Ajax te verlangen. Maar zo slecht als het nu gaat is wel weer het andere uiterste.
Ik blijf steeds het idee houden dat MVB gokt op dat het eens GOED ZAL VALLEN, en dan hoopt dat de spelers fit blijven ..
Nou viel er vandaag met al die geblesseerden en de schorsing van Suarez weinig meer te gokken, maar ik heb zeker de indruk dat Marco nog steeds flink zoekende en lerende is op een heleboel vlakken. Helaas wel, volgens mij moet er ook veel meer uit deze selectie te halen zijn dan we tot dusver gezien hebben. Ondanks alle 1-celligen en andere handicaps. Je mag toch minimaal verwachten dat er een basis aan teamwork naar boven komt zo langzamerhand. Of dat enkele spelers individueel vooruitgang boeken enz.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 08, 2009 5:48 pm

LucaS schreef:Zelfs zonder training moeten goede voetballers toch in staat zijn om af een toe eens een goede combinatie op de mat te leggen, of om door te lopen als je de bal hebt afgespeeld om op die manier een gat te trekken of er juist in te duiken. Niets van dat alles. Het lijkt er op dat onze spelers het gewoon niet in zich hebben.

Grappig ook dat iedereen er van overtuigd was dat het met onze voorhoede wel goed zat dit jaar. Nou, die voorhoede is juist de voornaamste reden dat er zo beroerd wordt gespeeld. Ongelofelijk hoe dit elftal afhankelijk was van Huntelaar.

En ik begrijp niet waarom van Basten dingen niet raar mag vinden. Ik vind het ook raar dat de heren er met hun pet naar gooien.
Je zou denken van wel, maar het is erg belangrijk dat er constant gehamerd wordt op vaste spelpatronen en tak verdelingen. Helaas denkt MvB er ook zo over. 11 spelers opstelen moet voldoende zijn er vanuit gaande dat ze dit ooit bij een andere trainer hebben geleerd.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mar 08, 2009 6:05 pm

Maar we misten natuurlijk ook wel heel veel spelers. Daarbij was het veld ook niet best
Dat hij de ajax spelers hekelt... prima, maar dat je dit nu nog je strot uit krijgt... gadverdamme...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 6:07 pm

Zlatan Son of God schreef:
LucaS schreef:Zelfs zonder training moeten goede voetballers toch in staat zijn om af een toe eens een goede combinatie op de mat te leggen, of om door te lopen als je de bal hebt afgespeeld om op die manier een gat te trekken of er juist in te duiken. Niets van dat alles. Het lijkt er op dat onze spelers het gewoon niet in zich hebben.

Grappig ook dat iedereen er van overtuigd was dat het met onze voorhoede wel goed zat dit jaar. Nou, die voorhoede is juist de voornaamste reden dat er zo beroerd wordt gespeeld. Ongelofelijk hoe dit elftal afhankelijk was van Huntelaar.

En ik begrijp niet waarom van Basten dingen niet raar mag vinden. Ik vind het ook raar dat de heren er met hun pet naar gooien.


Je zou denken van wel, maar het is erg belangrijk dat er constant gehamerd wordt op vaste spelpatronen en taak erdelingen. Helaas denkt MvB er ook zo over. 11 spelers opstelen moet voldoende zijn er vanuit gaande dat ze dit ooit bij een andere trainer hebben geleerd.
Of dat ze aan een half woord genoeg hebben, zoals hijzelf kennelijk als speler.

Vwb de voorhoede: ook met Huntelaar kon Ajax beroerde wedstrijden spelen en kwam er soms een doelpunt uit de lucht vallen. Zo zaligmakend is KJH nou ook weer niet, Luuk. Hij stond natuurlijk wel garant voor een flinke portie doelpunten, maar daarmee werd het slechte veldspel vaak ook gecamoufleerd. Voetballend was KJH hoe dan ook matig, in het combinatiespel gaf hij te vaak niet thuis en een vast aanspeelpunt was ie ook niet echt. Hoe vaak die jongen de bal wel niet verspeelde, pffff...

Over de huidige voorhoede: in normale doen moet die ruim voldoende zijn. Maar Sulejmani is om mij onduidelijke redenen nog geen schim van de speler die hij bij H'veen was, Cvitanich heeft een paar veelbelovende wedstrijden als spits gespeeld, maar is vaak geblesseerd geweest en een goed alternatief hadden we niet achter de hand. Suarez heeft zeker een slechte periode doorgemaakt in de wintermaanden en mist overduidelijk (nog?) het killersinstinct.

De grote problemen zitten volgens mij vooral achter de voorste linie. De opbouw en aansluiting naar de aanval toe is op zijn zacht gezegd matig, mede door dat gekl**t op het middenveld en door een onbegrijpelijk laf spelende Wielaert en Lindgren achterin. En dan kom je uiteindelijk weer uit op die basics, de taken en de uitvoering daarvan (inclusief het positiespel).

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 08, 2009 6:10 pm

We zijn docenten nodig zoals van Gaal en Adriaansen!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 08, 2009 6:11 pm

Het is duidelijk 'werk' voor de heren. Spelplezier/vertrouwen ho maar. Een paar ideeen voor de jeugd, als Ajax van mij was:

Coerver systeem. Totdat de spelers de bewegingen blindelings kunnen uitvoeren. Het moet er niet aangeleerd uitzien, zoals bij die Engelse speler (Joe Smith?). Alles moet supervloeiend. Als je dit kunt ben je niet of nauwelijks meer van de bal af te zetten, en heb je een makkelijke zelf-gecreerde keuze uit de beste voortzetting. Met een goede techniek mag het in principe niet voorkomen dat je met een bal aan de voet in verlegenheid wordt gebracht.

Met een teamgenoot en een keeper iedere dag minstens een uur op de goal combineren en afwerken. Niet op de training, maar ernaast. Alles scherp. Passes, aannames, afwerking. Als twee spelers (om te beginnen) in een team waanzinnig goed op elkaar zijn ingespeeld gaat daar niet alleen altijd dreiging vanuit, maar trekken ze de rest ook op naar hun niveau. Het moet een soort concurrentiestrijd zijn wie er het beste kan worden, maar niet op een geisoleerde egoistische manier.

Daarnaast, vanaf een jaar of vijftien:

Krachttraining voor, bij voetballers vooral, het bovenlichaam. Een tegenstander moet weten dat hij geen enkele kans heeft als hij het op hardheid wil uitvechten. Als hij 1 keer tegen beton aanloopt is het meteen afgelopen.

Verder heb je spelers nodig die 'oplossend' denken. Veel mensen zien een probleem, en komen maar heel stroef tot een oplossing. Als mensen erin getrained zijn om snel oplossingen te vinden, dan zie je dat op het veld ook terug.

En het zou geen kwaad kunnen om de betrokkenheid tussen de spelers omhoog te schroeven. Wat een linkerspits weet is nuttig voor een rechtsachter, wat een keeper niet lekker vind moet de spits weten, etc. Als coaching staf zou je via film, en het stopzetten van de band op bepalende momenten, een hele selectie mee kunnen laten discussieren over de beste voortzetting. Totdat iedereen het 'ziet' en daardoor meer op dezelfde golflengte zit.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo mar 08, 2009 6:25 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 6:19 pm

Zlatan Son of God schreef:We zijn docenten nodig zoals van Gaal en Adriaansen!
Of in ieder geval met docerende kwaliteiten. Zeker bij Ajax, dat vooral werkt met jonge jongens. Die misschien wel veel talent hebben, maar ook nog heel veel leren moeten. En tot een bepaalde leeftijd nog vooral met hun eigen hachje bezig zijn. Het teamdenken komt vaak later.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » zo mar 08, 2009 6:20 pm

Zuidema schreef:Hij stond natuurlijk wel garant voor een flinke portie doelpunten, maar daarmee werd het slechte veldspel vaak ook gecamoufleerd.
Das precies wat we de komende weken keihard nodig hebben. Op basis van het veldspel gaan we Twente dit seizoen namelijk never nooit niet inhalen. We hebben dringend behoefte aan iemand als Suarez die het slechte veldspel camoufleert zodat we volgend seizoen met betere spelers en een betere trainer en beter veldspel een poging in de CL-voorronde kunnen wagen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo mar 08, 2009 6:25 pm

LucaS schreef:Zelfs zonder training moeten goede voetballers toch in staat zijn om af een toe eens een goede combinatie op de mat te leggen, of om door te lopen als je de bal hebt afgespeeld om op die manier een gat te trekken of er juist in te duiken. Niets van dat alles. Het lijkt er op dat onze spelers het gewoon niet in zich hebben.

Grappig ook dat iedereen er van overtuigd was dat het met onze voorhoede wel goed zat dit jaar. Nou, die voorhoede is juist de voornaamste reden dat er zo beroerd wordt gespeeld. Ongelofelijk hoe dit elftal afhankelijk was van Huntelaar.

En ik begrijp niet waarom van Basten dingen niet raar mag vinden. Ik vind het ook raar dat de heren er met hun pet naar gooien.
ongelooflijk hoe fantastisch de onbetrouwbare streetfighter HtC in de afgelopen jaar heeft gepresteerd met grotendeel dezelfde spelers (minus miljoenen investering naturlijk).

Of we missen Heitinga zo erg?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo mar 08, 2009 6:30 pm

HtC presteerde niks beter dan MvB en het veldspel was net zo slecht. Hetzelfde geldt overigens voor Koster en Blind.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo mar 08, 2009 6:31 pm

De conclusie is dus dat we geen meter opgeschoten zijn, de laatste 5 seizoenen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo mar 08, 2009 6:32 pm

Dat lijkt me toch wel duidelijk, ja.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 08, 2009 6:40 pm

Ik vind het nu slechter, hoor. Met alle respect, maar dit Ajax van vandaag heb ik onder een andere coach nog niet gezien.

Blessures? Wat een verschrikkelijke bullshit. Iedereen wil Aissati zien en voor de rest tel ik nog 7 à 8 basisspelers. En dat tegen het almachtige ADO.

Nu hoor ik dat we weinig scorend vermogen hebben. Zal allemaal best, maar we hebben nog steeds de meest gescoorde goals van de Eredivisie, hoor. De achterhoede heeft er toch ook alweer 29 tegen gehad.

Van Basten mag het raar vinden en mag altijd zoeken naar externe factoren. Ik ben niet anders gewend van hem, maar ik maak me ernstig zorgen. Waarom zou hij volgend jaar opeens wel presteren? Ik zie niets van een stijgende lijn of een patroon cq spelconcept. Zijn geneuzel in de media versterken dat gevoel alleen maar. Ik heb het idee dat Marco bij god niet weet hoe hij de boel op de rit moet krijgen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 08, 2009 6:44 pm

Peter schreef:Ik vind het nu slechter, hoor. Met alle respect, maar dit Ajax van vandaag heb ik onder een andere coach nog niet gezien.

Blessures? Wat een verschrikkelijke bullshit. Iedereen wil Aissati zien en voor de rest tel ik nog 7 à 8 basisspelers. En dat tegen het almachtige ADO.

Nu hoor ik dat we weinig scorend vermogen hebben. Zal allemaal best, maar we hebben nog steeds de meest gescoorde goals van de Eredivisie, hoor. De achterhoede heeft er toch ook alweer 29 tegen gehad.

Van Basten mag het raar vinden en mag altijd zoeken naar externe factoren. Ik ben niet anders gewend van hem, maar ik maak me ernstig zorgen. Waarom zou hij volgend jaar opeens wel presteren? Ik zie niets van een stijgende lijn of een patroon cq spelconcept. Zijn geneuzel in de media versterken dat gevoel alleen maar. Ik heb het idee dat Marco bij god niet weet hoe hij de boel op de rit moet krijgen.
Blessures (slechts 9 vandaag) hebben we toch echt wel hoor. Enoh, Vertonghen, Gabri, Dario, Suarez: dat zijn toch minimaal 4 basisspelers. Wat we vooral missen met deze blessures is een stukje mentaliteit.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo mar 08, 2009 6:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 6:45 pm

666 schreef:
Zuidema schreef:Hij stond natuurlijk wel garant voor een flinke portie doelpunten, maar daarmee werd het slechte veldspel vaak ook gecamoufleerd.
Das precies wat we de komende weken keihard nodig hebben. Op basis van het veldspel gaan we Twente dit seizoen namelijk never nooit niet inhalen. We hebben dringend behoefte aan iemand als Suarez die het slechte veldspel camoufleert zodat we volgend seizoen met betere spelers en een betere trainer en beter veldspel een poging in de CL-voorronde kunnen wagen.
Optimist! :666.gif:

Tja, we zitten inmiddels weer in de survival-mode. Ach, het went...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 08, 2009 6:47 pm

Veel blessures, maar ook veel basisspelers. De hele achterhoede was present, Aissati, Sulejmani en Urby. Zou op zich goed genoeg moeten zijn om ADO te verslaan. Ik haat het als dit als excuus wordt gebruikt, hoor. Zeker als we tegen een degradatie kandidaat aantreden.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo mar 08, 2009 6:48 pm

Peter schreef:Blessures? Wat een verschrikkelijke bullshit. Iedereen wil Aissati zien en voor de rest tel ik nog 7 à 8 basisspelers. En dat tegen het almachtige ADO.
Vandaag tel ik maar 5 spelers die in de basis horen, Sulejmani kan ik niet meerekenen want die stond op een positie waar hij niet hoort te spelen:

Van der Wiel - Oleguer - Wielaert - Vermaelen

Aissati

Nogmaals, geen excuus voor puntverlies in Den Haag, wel een excuus voor slecht voetbal.
Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 08, 2009 6:51 pm

Dan moet je Sulejmani op zijn positie laten spelen dus. Hoezo mag je die dan niet meerekenen? Dat is kolder. Urby is overigens gewoon altijd basisspeler, hoor. Iedereen wil Vermeer zien en Aissati is ook de hoop in bange dagen. We stonden hier met een heel fatsoenlijk elftal, behoudens die minkukel van een Sno. Lindgren is ook een juffertje, maar veelal wel basisspeler ook nog.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo mar 08, 2009 6:56 pm

Zlatan Son of God schreef:Maar dan blijven we wel het problem houden dat onze aanval op een eiland blijft staan.
Zuidema schreef: Hangt vooral van de halven af, ZSoG. Die spelen daarin een cruciale rol. Dat zijn je belangrijkste lopers, zowel naar voren als naar achteren.
In de rust lieten ze bij Eredivisie live wat beelden zien van hoe het middenveld van Ajax speelde in de 1e helft. Wat zag je: Aissati en Sno die tegelijkertijd diepgaan en achter Sulejmani kruipen. Gevolg: 3 man op een kluitje waar niet door te komen is en een linkerflank die helemaal open ligt maar waar niemand van Ajax induikt. En dat niet 1 keer, maar de hele 1e helft door. Kennelijk weet de een niet van de ander wat hij doet. Iedere speler doet maar wat.
Het enige waar ik vanmiddag blij van werd was Aissati. Wat een verademing om eindelijk een speler in je team te hebben die ballen op de juiste snelheid en op maat kan passen. Die inzicht heeft en snelheid van handelen. Eindelijk weer eens een echte Ajax-speler. Zoals hij die kans van Leonardo voorbereidde: fantastisch! En dan zie je meteen het verschil met AZ. Daar loopt een Hamdaoui die de bal simpel breed zou passen waardoor het een zekere goal is, terwijl wij met een Braziliaan zitten opgescheept die geen inzicht en snelheid van handelen heeft en net zo lang met zijn hoofd naar beneden loopt totdat hij hem kwijt is.
Ik hoop maar dat v.Basten Aissati in de basis laat staan...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 7:03 pm

Trab schreef: In de rust lieten ze bij Eredivisie live wat beelden zien van hoe het middenveld van Ajax speelde in de 1e helft. Wat zag je: Aissati en Sno die tegelijkertijd diepgaan en achter Sulejmani kruipen. Gevolg: 3 man op een kluitje waar niet door te komen is en een linkerflank die helemaal open ligt maar waar niemand van Ajax induikt. En dat niet 1 keer, maar de hele 1e helft door. Kennelijk weet de een niet van de ander wat hij doet. Iedere speler doet maar wat.
Klopt. Triest, zo moet het natuurlijk niet. En erger nog: die 3 bleven toen ook nog op een kluitje staan. In plaats van dat er in ieder geval eentje als de donder anders positie kiest. Terugvallen, kruisen, die vrije flank zelf op zoeken, noem maar op. Niks van dat alles. Waar ben je dan mee bezig? :1evil.gif: :confused.gif:

Plaats reactie