ADO Den Haag - Ajax 08-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 08, 2009 10:29 pm

Zuidema schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Maar hoe kán dat nou. MvB zal kennelijk niet over voldoende pedagogische capaciteiten beschikken, maar hebben de spelers zelf dan ook geen gogme meer? Gewoon elkaar coachen, aangeven wie wie verdedigt, wie een gat induikt, in plaats van allemaal tegelijk... Hopeloos. En vooral om moedeloos van te worden.
Dát gebrek aan gogme, Cees... Dát is misschien nog wel het allerergste van alles. Daarmee zou je nog wat kunnen compenseren. Moet dan echt alles voorgekauwd worden?
Ja, daar moet je op trainen, elk dag weer. Op dit moment hebben de spelers geen idee wat ze moeten doen. En ze weten ook niet van hun medespelers wat die doen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo mar 08, 2009 11:09 pm

Ajax los zand in Den Haag
Door MAARTEN WIJFFELS

DEN HAAG - Zonder enig cynisme constateerde Rob Wielaert dat ADO Den Haag in het duel met Ajax ‘nooit twintig seconden zonder bal was geweest.’

,,Dan weet je ongeveer hoe slecht en slap je zelf als team hebt gespeeld,’’ verzuchtte de centrale verdediger na het 1-1 gelijkspel.

Even verderop liet Ismaïl Aissati zijn verbazing en ergernis ook doorklinken toen hij zei: ,,Het lukte bijna niet om samen te spelen. Bizar was dat. Normaal is dat er binnen een elftal samenwerking is tussen middenveld en verdediging. Vandaag konden onze verdedigers in de opbouw weinig anders dan de bal langdurig rondspelen naar elkaar. Verder naar voren was er veel te weinig beweging om tot vloeiende aanvallen te komen.’’

Wielaert en Aissati zijn relatief nieuwe spelers in het basisteam van Ajax, dat in Den Haag alweer voor de tiende keer dit seizoen puntenverlies leed op een totaal van 26 wedstrijden. De van Twente overgekomen routinier stond voor de negende keer aan de aftrap, Aissati voor het eerst.

Het duo kan nog oprecht verbaasd zijn over fouten en gebrek aan gif in de uitvoering bij een ploeg die de wisselvalligheid maar niet kan afzweren op dagen dat het spel moet worden gemaakt.

Aissati vindt ‘het meest frustrerende’ dat ze bij Ajax wel trainen op hoe je in de opbouw moet bewegen ten opzichte van elkaar. ,,En op de trainingen ziet het er best aardig uit. Soms zelfs gewoon goed. Maar in wedstrijden komt het er nog veel te weinig uit.’’

In het sfeervolle Forepark rook de thuisploeg vanaf de aftrap bloed. Een spandoek op Midden-Noord met de tekst ‘Van Bastens pannenkoekmix, makkelijk te kloppen’, zette de toon. De compact spelende degradatiekandidaat mocht zelfs hopen op een nog betere uitslag dan 1-1.

Ajax-trainer Marco van Basten had zijn elftal voor de zoveelste keer herschikt. Dat gebeurde noodgedwongen door blessures van Vertonghen, Enoh en Gabri en de schorsing van Suarez. Het maakte de weg vrij voor spelers zoals Aissati, Sno en Leonardo om zich te bewijzen.

Het knappe van AZ onder trainer Louis van Gaal is dat invallers die noodgedwongen basisspelers worden meedraaien alsof ze er al jaren staan. Of ze nou Klavan, Poulsen of Luijckx heten, ze weten exact welke taken en afspraken bij een positie horen en handelen daarnaar.

Bij het Ajax van Van Basten viel een speler als Leonardo gisteren voor de zoveelste keer door de mand als basisspeler. Met zijn onvoorspelbare dribbels kan hij als ‘supersub’ een wedstrijd die op slot zit openbreken. Maar wordt er meer gevraagd, dan moet Leo telkens weer passen.

Evander Sno eiste op het middenveld opnieuw ballen op die hij aan anderen zou moeten laten.

Kennelijk heeft Van Basten hem nog altijd niet kunnen overtuigen van het feit dat hij in het middenrif niet de regisseur kan zijn. Hooguit is Sno daar een verbindingsspeler met kracht en loopvermogen.

Een andere optie was nog geweest om Sno gaandeweg naar de punt van de aanval te dirigeren. Ajax kreeg daar nauwelijks kansen met Sulejmani als vervanger van Suarez. Maar als targetman is Sno al maanden niet meer gesignaleerd.

Temidden van al het gepruts om hem heen, haalde Aissati wel een voldoende. Daar waar het nodig was hield de oud-PSV’er het simpel en waar het mogelijk was, zocht hij naar de steekbal of de kaats. Wielaert leek met zijn doelpunt in de 60ste minuut (een afgeweken schot op de rug van Danny Buijs) nog even matchwinnaar in Den Haag te worden. Vier minuten later maakte invaller Wesley Verhoek echter gelijk in een fase waarin ADO een mannetje doorschoof en Ajax paniekerig reageerde.

Van Basten beet na het nieuwe puntenverlies op zijn tanden. Hij liet een nieuwe verbale woede-eruptie achterwege, maar wilde nog wel kwijt wat hij zijn spelers in de rust had toegevoegd. ,,Ik zei: jongens, het zonnetje schijnt. We zijn lekker buiten. Je mag samen voetballen. Maar je moet er ook wel een beetje trek in hebben.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 08, 2009 11:25 pm

Zuidema schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Maar hoe kán dat nou. MvB zal kennelijk niet over voldoende pedagogische capaciteiten beschikken, maar hebben de spelers zelf dan ook geen gogme meer? Gewoon elkaar coachen, aangeven wie wie verdedigt, wie een gat induikt, in plaats van allemaal tegelijk... Hopeloos. En vooral om moedeloos van te worden.
Dát gebrek aan gogme, Cees... Dát is misschien nog wel het allerergste van alles. Daarmee zou je nog wat kunnen compenseren. Moet dan echt alles voorgekauwd worden?
Tja, ik kan alleen maar weer de ervaring er bij halen van wat ik zelf heb meegemaakt als voetballer.C1,B1,A1 , Senioren 1.En het elftal wat er op het laatst stond ( Senioren 1 ) daarvan waren 5 spelers die ik vanaf minuut 1 ( C1->.) heb meegemaakt.De rest is er in die jaren doorgeselecteerd.

En steeds het zelfde liedje, trainen op patronen, automatisme, afspraken en positiespel, dag in dag uit, jaar in jaar uit.Door selecteren op het moment dat het team er stond naar het volgende nivo toe.

Spelers van nu zijn veel beter ontwikkeld, zelf in de amateurs.Tactiek ( theorie ) wordt er vanaf de jeugd ingepompt en de techniek om een mannetje uit te spelen hebben ze allemaal.Het is aan de trainer om er een geheel van te maken, om aan te geven dat speler x t.o.v. spelers z-v-w te diep of niet diep genoeg staat.Het is aan de trainer om ze niet als een kip zonder kop op de training rond te laten lopen, maar aangeven hoe en wat.Het is aan de trainer om aan te geven dat speler x weg moeten blijven als speler y de bal heeft, of juist niet.

Herhalen, voordoen, oefenen, er in stampen.Het is aan de trainer om handvaten te geven hoe te handelen bij een corner, counter of vrije trap.En ook hier weer oefenen, oefenen, variaties zoeken op de training enz. enz.

Kijk, al de voorgangers van MVB, ook daar had je trainers bij zitten waarvan je je af en toe dacht .. pfft .. maar door de bank genomen zag je wel iets van een organisatie terug in het veld.Zag je b.v. een Maxwell na een maandje of drie niet meer als een kip zonder kop de aanval kiezen, maar gedoseerd op momenten dat het kon.Zag je Chivu, na een aantal valse start wedstrijden zich positief ontwikkelen enz.

Je zag het elftal beetje bij beetje iets beter postioneel voor de dag komen, en natuurlijk er zaten ook bagger wedstrijden er tusen.Maar nogmaals door de bank genomen stond het elftal vier keer beter dan wat je nu ziet.

MVB heeft, mijn inziens, gegokt op een super voorhoede, de man van 16.5 miljoen, Suarez en KJH ( Chivanich ) zouden het verschil moeten gaan maken in deze competitie.Bevliegingen van het individu en een doelpunten machine zouden het verschil gaan maken.En al camouflerend de titel binnen worden gehaald.Maar dan gebeurt wat elk seizoen gebeurt, elk jaar.De beste spelers gaan weg, en de man van 16.6 miljoen blijkt het niet te kunnen brengen.Al denk ik dat ook hier, bij S., het gemis aan een team, een linie achter hem die staat als een klok, gewoon een wereld van verschil hebben zou gemaakt.Anders gezegt, ook S. is in het diepe gegooid wat AJAX heet.

Je kan halen wat je wil, je kan er neerzetten wat je wil.Het zal best een keertje vallen dat kwartje ( na weer een zak met euro's ) . voor een wedstrijdje of wat.Maar owee als het weer een beetje minder gaat, het individu het laat afweten, of je keeper een paar foutjes gaat maken .. dan zul je zien dat het hele zooitje weer in elkaar stort ..

Ik had echt de hoop dat in de voorbereiding MVB al die dingetjes die wij en al de anderen hier de revu hebben laten passeren er in zou brengen.Dat je in ieder geval wat van terug zou zien in het veld.Dat je in ieder geval het idee had dat er op trainingen naar iets word toegewerkt waarvan je beetje bij beetje de contouren terug zou zien in de competitiewedstrijden ..

Ik kan alleen maar constateren dat dit AJAX, ondanks MVB en zijn staf, ondanks de vele miljoenen die er zijn geinvesteerd het slechtste elftal is wat ik ooit heb zien spelen in de history van AJAX .....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 08, 2009 11:56 pm

999 schreef:Ik kan alleen maar constateren dat dit AJAX, ondanks MVB en zijn staf, ondanks de vele miljoenen die er zijn geinvesteerd het slechtste elftal is wat ik ooit heb zien spelen in de history van AJAX .....
Dat zou ik niet durven beamen. Niet omdat Ajax nu iets presteert, maar omdat in het verleden wel vaker een elftal in naam van Ajax een parodie op voetbal heeft geproduceerd. Helaas. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mar 09, 2009 12:03 am

Het is slecht, maar onder Blind en Wouters was het nóg slechter.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 09, 2009 12:04 am

joey schreef:
999 schreef:Ik kan alleen maar constateren dat dit AJAX, ondanks MVB en zijn staf, ondanks de vele miljoenen die er zijn geinvesteerd het slechtste elftal is wat ik ooit heb zien spelen in de history van AJAX .....
Dat zou ik niet durven beamen. Niet omdat Ajax nu iets presteert, maar omdat in het verleden wel vaker een elftal in naam van Ajax een parodie op voetbal heeft geproduceerd. Helaas. :blush.gif:
Maar ik wel ... toen zat er een ieder geval een idee er achter van wat men probeerde te laten zien op het veld .. ik zie nu alleen 10 rennende kippen zonder kop ...

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mar 09, 2009 8:47 am

Duke schreef:Aissati vindt ‘het meest frustrerende’ dat ze bij Ajax wel trainen op hoe je in de opbouw moet bewegen ten opzichte van elkaar. ,,En op de trainingen ziet het er best aardig uit. Soms zelfs gewoon goed. Maar in wedstrijden komt het er nog veel te weinig uit.’’
www.sportwereld.nl
Alweer een slijmbal! Natuurlijk wordt hier niet op getraind en het ziet er al zeker helemaa niet goed uit op de trainingen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mar 09, 2009 9:00 am

Aissati probeert natuurlijk gewoon zijn speeltijd veilig te stellen. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma mar 09, 2009 9:00 am

Mwah, als een speler zegt dat er best aardig wordt getraind word ik daar niet echt vrolijk van. Jij wel, begrijp ik?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mar 09, 2009 9:04 am

Dat zegt hij dan ook niet.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 9:13 am

Aissati kan het natuurlijk prima weten, want die zit al maanden bij de training. :hypocrite.gif:

In januari verloren we potjes omdat er jonkies speelden (tenminste dat was het 'excuus'). Gisteren misten we ook wel wat mensen, maar waren Lindgren en Oleguer er ook weer gewoon bij. Nee, ik zie het gewoon niet. Ik zie niet waar vBasten naartoe wil en waar we op dit moment überhaupt mee bezig zijn.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma mar 09, 2009 9:21 am

LucaS schreef:Dat zegt hij dan ook niet.
Ook goed: hij zegt dat het er best aardig uitziet. Dat is genoeg voor jou, begrijp ik?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mar 09, 2009 9:25 am

Dat er blijkbaar volop op wordt getraind is genoeg voor mij ja. Het haalt in ieder geval, alweer zou ik haast zeggen, de belachelijke verhalen dat er op de training niets zou gebeuren of dat van Basten het niet ziet, onderuit. Dat de spelers het niet al te best oppakken, tja, dat is eigenlijk ook al langer bekend.
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma mar 09, 2009 9:29 am

Sulejmani zei laatst dat er niet op corners en vrije trappen getraind wordt, dat zou echt belachelijk zijn.. of hij moet liegen, dat kan ook.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 9:31 am

Ik kijk op basis van wat we te zien krijgen, Lucas. We krijgen het grootste baggervoetbal van de afgelopen jaren voorgeschoteld zonder enige lijn en enige automatismes. Exemplarisch slecht, waarbij ik spelers ook individueel niet beter zie worden. Dat zijn ijskoude feiten. Van Basten vindt het vooral 'gek' en 'raar' en vindt dat de spelers 'lekker moeten voetballen'. Het ligt aan de spelers, uiteraard. Het leuke is dat het een collectief falen is dus. Alle spelers geven niet thuis, alle 26 zijn ze slecht, want aan vBasten kan het niet liggen.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mar 09, 2009 9:38 am

Ik zeg niet dat van Basten niet hier of daar steken laat vallen, maar de belachelijke opmerkingen hier dat het bewust is en dat van Basten helemaal niet traint op positiespel omdat hij op bevliegingen wil gokken, zijn hier in ieder geval mee ontkracht.
Ik heb meerdere keren de buitenspelval gezien dit seizoen. Lijkt me onmogelijk als je niet op vrije trappen traint.

Ik zie veel spelers individueel beter worden.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 9:46 am

OK dan houdt het dus gewoon op. Als jij veel (!) spelers individueel beter ziet worden, dan zitten liggen onze meningen echt mijlenver uit elkaar.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma mar 09, 2009 10:01 am

Peter schreef:Ik kijk op basis van wat we te zien krijgen, Lucas. We krijgen het grootste baggervoetbal van de afgelopen jaren voorgeschoteld zonder enige lijn en enige automatismes. Exemplarisch slecht, waarbij ik spelers ook individueel niet beter zie worden. Dat zijn ijskoude feiten. Van Basten vindt het vooral 'gek' en 'raar' en vindt dat de spelers 'lekker moeten voetballen'. Het ligt aan de spelers, uiteraard. Het leuke is dat het een collectief falen is dus. Alle spelers geven niet thuis, alle 26 zijn ze slecht, want aan vBasten kan het niet liggen.
De heren houden mekaar ook in een houdgreep, wat dat betreft. Afgezien van een paar lafbekken in de selectie: als de een niet loopt, zal de ander een bal niet kwijt kunnen. Of wordt er met die loopactie geen gat getrokken, waar een ander over zijn man in kan duiken. En dan gebeurt er dus helemaal niets en resteert er alleen maar weer blind gepeer naar voren.

Toch is het wel opmerkelijk wat Aissati zegt. Op trainingsniveau ziet het er wel aardig, zelfs goed uit, in de wedstrijden komt het er totaal niet uit. Wat gaat er dan mis onderweg? Natuurlijk is een wedstrijdsituatie wel even wat anders dan een training, maar dat je van die trainerij helemaal niets terug ziet in een wedstrijd vind ik wel erg merkwaardig. Het is gewoonweg puur slecht wat Ajax aan positiespel laat zien en dat al maandenlang.

Maar het gaat verder: ik ben soms echt verbijsterd over hoe slecht de balbehandeling van sommige Ajacieden is. Aanname, afschermen, meenemen en opendraaien, passen. Soms is zelfs een simpele pass al teveel gevraagd. Laat staan als iets one-touch op snelheid moet worden uitgevoerd. Dat betekent vrijwel zeker balverlies.

Maakt Marco hier een fout, die meer topspelers maken? Iets in de trant van "ik kon het zelf ook, dat moeten zij dus als profs ook kunnen?" Zoals hij ook in de communicatie met de spelers teveel van zijn eigen beleving uitging?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 10:11 am

Zuidema schreef:Toch is het wel opmerkelijk wat Aissati zegt. Op trainingsniveau ziet het er wel aardig, zelfs goed uit, in de wedstrijden komt het er totaal niet uit. Wat gaat er dan mis onderweg? Natuurlijk is een wedstrijdsituatie wel even wat anders dan een training, maar dat je van die trainerij helemaal niets terug ziet in een wedstrijd vind ik wel erg merkwaardig.
Maar wat doet het ertoe? Het komt er niet uit, het werkt niet. Wie weet waar Verbeek of Stevens op trainde? Uiteindelijk gaat het om de wedstrijden. Ik geloof er trouwens weinig van, want dan zou je wel íets terugzien.
Het is gewoonweg puur slecht wat Ajax aan positiespel laat zien en dat al maandenlang.
En er zit geen enkele vooruitgang in.
Maar het gaat verder: ik ben soms echt verbijsterd over hoe slecht de balbehandeling van sommige Ajacieden is. Aanname, afschermen, meenemen en opendraaien, passen. Soms is zelfs een simpele pass al teveel gevraagd. Laat staan als iets one-touch op snelheid moet worden uitgevoerd. Dat betekent vrijwel zeker balverlies.
Tja, daarom moet de jeugdopleiding dus worden aangepakt. Je houdt de spelers maar een paar jaar binnen, dan kan het niet zo zijn dat ze álles nog moeten leren. Natuurlijk heeft ook de trainer een rol in het geheel. Cruijff en Van Gaal waren altijd bezig met de technische en tactische details, dat zie ik Van Basten niet doen. Maar we moeten er naartoe dat we het optimale rendement halen uit de spelers in de tijd dat ze hier zijn zodat ze niet lopen te schutteren tot ze (bijna) vertrekken.
Maakt Marco hier een fout, die meer topspelers maken? Iets in de trant van "ik kon het zelf ook, dat moeten zij dus als profs ook kunnen?" Zoals hij ook in de communicatie met de spelers teveel van zijn eigen beleving uitging?
Hij vindt het raar. Dat schiet niet op.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 09, 2009 10:30 am

LucaS schreef:Ik zeg niet dat van Basten niet hier of daar steken laat vallen, maar de belachelijke opmerkingen hier dat het bewust is en dat van Basten helemaal niet traint op positiespel omdat hij op bevliegingen wil gokken, zijn hier in ieder geval mee ontkracht.
Ik heb meerdere keren de buitenspelval gezien dit seizoen. Lijkt me onmogelijk als je niet op vrije trappen traint.

Ik zie veel spelers individueel beter worden.
:baaa.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma mar 09, 2009 10:39 am

joey schreef:
Maar wat doet het ertoe? Het komt er niet uit, het werkt niet. Wie weet waar Verbeek of Stevens op trainde? Uiteindelijk gaat het om de wedstrijden. Ik geloof er trouwens weinig van, want dan zou je wel íets terugzien.
Je kan je sowieso afvragen hoeveel waarde je moet hechten aan dat trainingsverhaal van een (op zich zeer talentvol) pikkie van 20 jaar. Kan hij nu al echt goed beoordelen wat goed is op dat vlak?

Maar ook dan vind ik het een gerechtvaardigde vraag: wat gaat er dan mis tussen training en wedstrijd? Wordt er toch te weinig aandacht aan besteed ("het ziet er wel aardig uit"), zodat spelers het getrainde nog niet goed kunnen toepassen in een wedstrijd? Is het de druk van het spelen bij Ajax of de druk van een tegenstander, waarin de mogelijk goede lessen op de training weer snel vergeten worden? Komt het door de volstrekt misplaatste arrogantie van sommige Ajacieden in diverse wedstrijden?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 09, 2009 10:44 am

LucaS schreef:Ik zeg niet dat van Basten niet hier of daar steken laat vallen, maar de belachelijke opmerkingen hier dat het bewust is en dat van Basten helemaal niet traint op positiespel omdat hij op bevliegingen wil gokken, zijn hier in ieder geval mee ontkracht.
Ik heb meerdere keren de buitenspelval gezien dit seizoen. Lijkt me onmogelijk als je niet op vrije trappen traint.

Ik zie veel spelers individueel beter worden.
Wat is nu eigenlijk je punt, Luuk? Dat het allemaal wel meevalt en dat we er ernstig rekening mee moeten houden dat binnenkort de boel ineens gaat lopen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 10:45 am

Is het arrogantie? Of weten de spelers niet wat ze moeten doen en lopen ze achter de feiten aan?

Mijns inziens voelen ze zich beter thuis in een systeem van betonvoetbal, zoals gespeeld tegen Fiorentina bijvoorbeeld. Dat is tactisch simpel en je hoeft weinig risico's te nemen. Bovendien kun je gokken op de fout van de tegenstander, in plaats van dat de tegenstander wacht op jóuw fout. In een aanvallend systeem loop je meer kans om (individueel of collectief) de mist in te gaan. Ik denk dat de spelers stijf staan van de stress, ook al omdat ze bij het minste vervangen worden. Ik zie geen enkele spelvreugde bij deze ploeg.

Ik ben het niet met Voetske eens dat Ajax nooit slechter heeft gevoetbald, maar ik vind wél, dat de spelopvatting nog nooit zo cynisch en Ajax-onwaardig is geweest. Andere trainers probéérden tenminste Ajax als Ajax te laten voetballen, zelfs als het mislukte. Van Basten is doodgewoon een in Italié gevormde resultaattrainer die poep heeft aan het spel zolang er maar gewonnen wordt. En helaas gaan veel supporters daarin mee, dat vind ik nog het ergste.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 09, 2009 10:55 am

joey schreef:Is het arrogantie? Of weten de spelers niet wat ze moeten doen en lopen ze achter de feiten aan?

Mijns inziens voelen ze zich beter thuis in een systeem van betonvoetbal, zoals gespeeld tegen Fiorentina bijvoorbeeld. Dat is tactisch simpel en je hoeft weinig risico's te nemen. Bovendien kun je gokken op de fout van de tegenstander, in plaats van dat de tegenstander wacht op jóuw fout. In een aanvallend systeem loop je meer kans om (individueel of collectief) de mist in te gaan. Ik denk dat de spelers stijf staan van de stress, ook al omdat ze bij het minste vervangen worden. Ik zie geen enkele spelvreugde bij deze ploeg.

Ik ben het niet met Voetske eens dat Ajax nooit slechter heeft gevoetbald, maar ik vind wél, dat de spelopvatting nog nooit zo cynisch en Ajax-onwaardig is geweest. Andere trainers probéérden tenminste Ajax als Ajax te laten voetballen, zelfs als het mislukte. Van Basten is doodgewoon een in Italié gevormde resultaattrainer die poep heeft aan het spel zolang er maar gewonnen wordt. En helaas gaan veel supporters daarin mee, dat vind ik nog het ergste.
Dus eigenlijk ben je het wel met me eens ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 11:02 am

Nu je het genuanceerd hebt wel, ja. :biggthumpup.gif:

Ik vraag me af wat er gaat gebeuren in het geval Ajax door OM wordt uitgeschakeld. Dan is het seizoen verloren. Want Van Basten leeft nog dankzij die geluksactie van Leonardo.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie