ADO Den Haag - Ajax 08-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 09, 2009 10:08 pm

joey schreef:Ach, het past wel in het beeld. Die Honda wordt nogal opgehemeld de laatste tijd. Dan is Ajax er als de invalide kippen bij.
Dan heb ik een ander beeld.

Aissati werd gekocht toen hij relatief goedkoop was.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 09, 2009 10:10 pm

Peter schreef:
Mr. Ajax schreef:Vind je Aissati alleen genoeg dan, Peter? Die heeft dit seizoen iets van anderhalve wedstrijd gespeeld.
We hebben in de jeugd nog Sarpong en de Jong spelen of mogen die weg? Verder hebben we toch interesse in Elia? Gaat Sulejmani dan op de bank of zou hij dan toch op '10' te spelen? Wie weet en dan zou Honda dus voor rechterkant gehaald worden. Anita, Enoh, Gabri en de Jong hebben we daar ook voor.

Ik zie niet wat Elia, Sulejmani, en Honda met elkaar hebben te maken. Die Honda ken ik verder niet zo goed, maar als hij echt goed is dan moet je kijken of je hem kan halen.

Wat betreft Sarpong en De Jong, volgens mij staan ze al een tijdje stil. Verder zag ik Sarpong niet op het middenveld lopen toen AIssati het hele seizoen geblesseerd was. De Jong zit zo af en toe niet eens bij de selectie.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma mar 09, 2009 10:11 pm

joey schreef:Een klasbak? Dat moest Cvitanich zijn, GP. Die heeft flink wat geld gekost. Teveel om hem op de bank te zetten.
Neuh, Cvitanich was een koopje, tenminsten als hij blijkt te kunnen voetballen. Geen cent duurder dan al die dure jongens die bij AZ en PSV regelmatig op de bank zitten. 2 Redelijk gelijkwaardige spitsen is een must voor een club die wil meedoen om de prijzen, dus er moet gewoon een goeie bij komen.
joey schreef:Overigens, doorgaan met deze TRAINER is stilstand, dus achteruitgang. Of zelfs meteen achteruitgang.
Mensen die denken zoals jij hebben helaas te lang de dienst uitgemaakt bij Ajax. We zijn een club geworden van zwartepieten, er moeten altijd koppen rollen, "die kerel deugt niet" hoor je dan in plaats van dat mensen de kans krijgen iets op te bouwen en te leren van hun fouten. Iedere keer mag een nieuwe proberen in een paar maanden een kampioensploeg uit de hoge hoed te toveren. En als dat dan niet meteen lukt moet hij oppleuren. Ja, zo heeft straks helemaal niemand er meer zin in. Van Basten is pas een half jaar bezig en volgens mij serieus bezig met een meerjarenplan, zoals Van Gaal bij AZ en Jans bij FC Groningen. In mijn optiek is dat de enige juiste koers en ik ben blij dat er bij Ajax eindelijk mensen werken die dit doorhebben. Van Basten is wel onervaren en af en toe onbezonnen. Hij is nog niet zo ver als Guus Hiddink zullen we maar zeggen. We zullen er geduld mee moeten hebben en dan is succes verzekerd.
Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 10:19 pm

Mr. Ajax schreef:
Peter schreef:
Mr. Ajax schreef:Vind je Aissati alleen genoeg dan, Peter? Die heeft dit seizoen iets van anderhalve wedstrijd gespeeld.
We hebben in de jeugd nog Sarpong en de Jong spelen of mogen die weg? Verder hebben we toch interesse in Elia? Gaat Sulejmani dan op de bank of zou hij dan toch op '10' te spelen? Wie weet en dan zou Honda dus voor rechterkant gehaald worden. Anita, Enoh, Gabri en de Jong hebben we daar ook voor.

Ik zie niet wat Elia, Sulejmani, en Honda met elkaar hebben te maken..
Honda is geen echte '10' maar meer iemand voor rechts, maar als je hem wil kopen, dan is er toch een duidelijk verband, hoor. Dan is die interesse in Elia toch volslagen waanzin? Dan is Ajax namelijk echt aan het hypescouten. Ik wil nu wel eens duidelijk een lijn zien.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 09, 2009 10:21 pm

In mijn ogen moet er in ieder geval nog een creativeling voor op het middenveld bij. Aissati alleen is niet genoeg.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 10:22 pm

Giacomo Puccini schreef:Van Basten is pas een half jaar bezig en volgens mij serieus bezig met een meerjarenplan, zoals Van Gaal bij AZ en Jans bij FC Groningen. In mijn optiek is dat de enige juiste koers en ik ben blij dat er bij Ajax eindelijk mensen werken die dit doorhebben. Van Basten is wel onervaren en af en toe onbezonnen. Hij is nog niet zo ver als Guus Hiddink zullen we maar zeggen. We zullen er geduld mee moeten hebben en dan is succes verzekerd.
Succes verzekerd nog wel. En waar baseer je dat op, behalve op wishful thinking?

Van Basten heeft niet eens een meerwekenplan. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 10:24 pm

Giacomo Puccini schreef:
joey schreef:Een klasbak? Dat moest Cvitanich zijn, GP. Die heeft flink wat geld gekost. Teveel om hem op de bank te zetten.
Neuh, Cvitanich was een koopje, tenminsten als hij blijkt te kunnen voetballen. Geen cent duurder dan al die dure jongens die bij AZ en PSV regelmatig op de bank zitten. 2 Redelijk gelijkwaardige spitsen is een must voor een club die wil meedoen om de prijzen, dus er moet gewoon een goeie bij komen.
joey schreef:Overigens, doorgaan met deze TRAINER is stilstand, dus achteruitgang. Of zelfs meteen achteruitgang.
Mensen die denken zoals jij hebben helaas te lang de dienst uitgemaakt bij Ajax. We zijn een club geworden van zwartepieten, er moeten altijd koppen rollen, "die kerel deugt niet" hoor je dan in plaats van dat mensen de kans krijgen iets op te bouwen en te leren van hun fouten. Iedere keer mag een nieuwe proberen in een paar maanden een kampioensploeg uit de hoge hoed te toveren. En als dat dan niet meteen lukt moet hij oppleuren. Ja, zo heeft straks helemaal niemand er meer zin in. Van Basten is pas een half jaar bezig en volgens mij serieus bezig met een meerjarenplan, zoals Van Gaal bij AZ en Jans bij FC Groningen. In mijn optiek is dat de enige juiste koers en ik ben blij dat er bij Ajax eindelijk mensen werken die dit doorhebben. Van Basten is wel onervaren en af en toe onbezonnen. Hij is nog niet zo ver als Guus Hiddink zullen we maar zeggen. We zullen er geduld mee moeten hebben en dan is succes verzekerd.
Van Basten is bijna een seizoen bezig en we zijn slechter dan slecht. Serieus bezig met een meerjarenplan? Ik zie het niet, hoor. Weet jij hoe zijn visie is? Zo ja, enlighten us, want (bijna) niemand weet het. Een kampioensploeg uit de hoge hoed toveren? Laat me niet lachen, zeg. Iedereen was het er over eens dat je met 34 miljoen kampioen moest worden. Nu leggen we ons gewoon weer neer bij een tussenjaartje. Niet eens zo heel erg als er iets van lijn in zit, maar ik zie helemaal niets van dat alles.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma mar 09, 2009 10:31 pm

joey schreef:
Giacomo Puccini schreef:Van Basten is pas een half jaar bezig en volgens mij serieus bezig met een meerjarenplan, zoals Van Gaal bij AZ en Jans bij FC Groningen. In mijn optiek is dat de enige juiste koers en ik ben blij dat er bij Ajax eindelijk mensen werken die dit doorhebben. Van Basten is wel onervaren en af en toe onbezonnen. Hij is nog niet zo ver als Guus Hiddink zullen we maar zeggen. We zullen er geduld mee moeten hebben en dan is succes verzekerd.
Succes verzekerd nog wel. En waar baseer je dat op, behalve op wishful thinking?

Van Basten heeft niet eens een meerwekenplan. :excited.gif:
Daar verschillen we dan over van mening. Ik vind hem zinnig over voetbal praten, een krachtige persoonlijkheid en met het Nederlands elftal heeft hij weliswaar met sterke uitschieters omhoog en omlaag maar naar mogelijkheden overall toch goed gepresteerd. Dat is hoe ik het zie en ik respecteer jouw mening als je zegt dat je het compleet andersom ziet. Wat ik echter heel dom zou vinden is als Ajax niet leert van de fouten in het verleden en een trainer opnieuw te vroeg zou slachtofferen. Gelukkig is dat volgens mij niet meer aan de orde.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op ma mar 09, 2009 10:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 10:34 pm

Een trainer die incapabel is kun je beter vervangen dan laten aanmodderen. Wat mij betreft breken we inderdaad met het beleid van vroeger en stellen we geen trainers meer aan op basis van hun charisma en hun verleden als speler.
Laatst gewijzigd door joey op ma mar 09, 2009 11:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 09, 2009 10:47 pm

Speler?

Trainers die niet goed genoeg zijn moet je inderdaad vervangen, dat ben ik met je eens. Je hebt alleen iets aan continuiteit als je continu goed werk levert, uiteraard niet als je continu slecht werk aflevert.
En Van Basten is hard bezig om aan te tonen dat hij niet goed genoeg is, dat ben ik ook met je eens.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 10:57 pm

Inderdaad. Even heel flauw, maar van WillemII (eerste pot) naar ADO nu zie ik niets wat lijkt op een verbetering.

Stekelenburg, Silva, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen, Sno, Emanuelson, Lindgren, Suarez, Huntelaar en Sulejmani.

Dit was de opstelling aan het begin van het seizoen. Best kans dat er aan het begin van volgend seizoen dus een totaal andere opstelling staat. 11 andere namen op posities. Gaan we dan opnieuw bouwen of staat het dan in één keer goed?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma mar 09, 2009 11:03 pm

Vanuit de Engelse zone:
""Not everybody is sharp," van Basten droned on, looking increasingly demotivated. "You could get angry and start screaming. We have to try to get out of this [bad stretch] but we're not doing anything about it right now."
Kijk. Nu ben ik tenminste overtuigd dat het beter zal gaan.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mar 09, 2009 11:14 pm

Peter schreef:Stekelenburg, Silva, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen, Sno, Emanuelson, Lindgren, Suarez, Huntelaar en Sulejmani.

Dit was de opstelling aan het begin van het seizoen. Best kans dat er aan het begin van volgend seizoen dus een totaal andere opstelling staat. 11 andere namen op posities.
Vd Wiel was volgens mij toen geblesseerd, net als Gabri en Aisatti, Enoh was er net of nog net niet, Wielaert speelde nog bij Twente en Huntelaar is inmiddels verkocht. Indien iedereen fit is spelen 7 a 8 mensen van de basis aan het begin van het seizoen nu ook. Silva, Sno en Huntelaar zouden niet spelen en Lindgren wellicht ook niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 09, 2009 11:26 pm

Peter schreef:Vanuit de Engelse zone:
""Not everybody is sharp," van Basten droned on, looking increasingly demotivated. "You could get angry and start screaming. We have to try to get out of this [bad stretch] but we're not doing anything about it right now."
Kijk. Nu ben ik tenminste overtuigd dat het beter zal gaan.
Ik heb gehoord wat hij in het Nederlands zei en dat laatste is verkeerd vertaald. Van Basten doelde met dat laatste op de net afgelopen wedstrijd. Dat er op dit moment dus niets meer gedaan kan worden aan het slechte resultaat.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 10, 2009 10:06 am

Jabu schreef:
Peter schreef:Stekelenburg, Silva, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen, Sno, Emanuelson, Lindgren, Suarez, Huntelaar en Sulejmani.

Dit was de opstelling aan het begin van het seizoen. Best kans dat er aan het begin van volgend seizoen dus een totaal andere opstelling staat. 11 andere namen op posities.
Vd Wiel was volgens mij toen geblesseerd, net als Gabri en Aisatti, Enoh was er net of nog net niet, Wielaert speelde nog bij Twente en Huntelaar is inmiddels verkocht. Indien iedereen fit is spelen 7 a 8 mensen van de basis aan het begin van het seizoen nu ook. Silva, Sno en Huntelaar zouden niet spelen en Lindgren wellicht ook niet.
Niet waar. Aissati was helemaal niet geblesseerd en zat op de bank. Van der Wiel was ook niet geblesseerd zat op de bank (viel nog wel in). Gabri en Enoh waren er inderdaad neit bij.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mar 10, 2009 10:09 am

Maar het was de eerste competitie wedstrijd, ik kan me voorstellen dat je in de loop der weken nog wat dingen uit moet vinden. Maar al met al als je kijkt naar de opstelling nu als iedereen fit is, dan zit er eigenlijk niet heel erg veel verschil in.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 10, 2009 10:18 am

Niet? Vermaelen stond in het centrum en Vertonghen was back. Emanuelson was een ummer 10. Ik vind dat net even een tikkeltje anders, hoor.

Maakt ik niet uit verder, maar het is voor mij wel duidelijk waarom er totaal geen lijn in het elftal zit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 10, 2009 10:35 am

Giacomo Puccini schreef:Hou je de rest bijelkaar dan kun je eindelijk gaan werken aan een goed voetballend geheel. Dit seizoen missen we daarvoor kwaliteit op sleutelposities.
Ik wil nog even kwijt dat ik het hier pertinent niet mee eens ben. De selectie van Ajax is goed genoeg om zeker in Nederland om de prijzen te spelen. Als Van Basten nu opnieuw flink wil gaan inkopen, doet hij me werkelijk aan Dil denken, hoor. Ik zou zeggen: krijg eerst de spelers die er zijn eens aan het voetballen. Sulejmani bijvoorbeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mar 10, 2009 10:54 am

Er is inderdaad wel het een en ander aan de opstelling veranderd, maar van de tien spelers (muv Huntelaar dus), staan er 8 nog in de basis als ze fit zijn. Dus het geschuif wat van basten wordt verweten valt reuze mee.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 10, 2009 11:00 am

Noem het meevallen, maar het gaat niet om 11 namen. Het gaat om posities, want zo slijp je automatismen erin. Als je niemand op een vaste positie laat spelen, dan krijg je dat dus er nooit in. Je kunt niet van die spelers verwachten dat ze op 4 posities uit de voeten kunnen en daar ook nog eens altijd goed spelen. Ik stel al tijden voor om gewoon door te selecteren, hoor. Cvita niet fit? Bodul in de spits. Laat de rest van het elftal vast staan en bouw zo iets van 'zekerheid' in. Van de geschetste opstelling staan alleen Suarez, Oleguer en eventueel Lindgren op de door hun favoriete positie.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di mar 10, 2009 5:34 pm

Wat ik zo raar vind is dat men het steeds heeft over het slechte spel van Sno. Als er 1 speler was die standhield op het middenveld dan was hij het, Lindgren en Aissati werden teruggedrongen. Aissati omdat hij ff moest wennen, tweede helft was weer stukken beter en toen kwam er ook goed uit dat hij goed kan voetballen. Lindgren daarentegen had het wel heel erg lastig met zijn vrije rol, heeft bijna niet zijn meerwaarde gehad in het positiespel. Kwam vanwege zijn statische spel, hij moest meer in gaten lopen.

Het zou vast wel weer aan mij liggen, maar ik vind het wel gemakkelijk om hem als zondebok te zien. Hij was sterk in de duels, was vaak inspeelbaar en zorgde voor rust in het veld. Was de enige speler die dat deed. En dan had hij vast een paar lompe momentjes, maar niet om te stellen dat zijn spel de ploeg niet hielp.

Neefkens
Erelid
Berichten: 556
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di mar 10, 2009 6:59 pm

En of er nou 8 blessures zijn inclusief totale middenveld, maakt niet uit: iedereen moet vast op zijn positie spelen. Anders doet van Basten het niet goed.
Onvoorstelbaar. :blush.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 10, 2009 7:04 pm

Het is inderdaad niet niets om van ADO te winnen. Lindgren, Aissati en Sno zijn natuurlijk koekenbakkers vergeleken met Immers, Knopper en weet ik wie nog meer.

Vast op positie geeft wel zekerheid inderdaad. Ik zou nooit het hele elftal doormekaar schudden. Spits ziek/geblesseerd? Schuif die gast van Jong Ajax maar door. Geldt voor iedere positie.

Sno is in dat opzicht qua positie nog wel te verklaren, alleen is die jongen (zondebok of niet) wel een vrij dramatische voetballer. Het was alleen ook niet makkelijk, want Anita, Enoh, de Jong en Gabri konden niet spelen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 556
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di mar 10, 2009 7:19 pm

Je vergeet ook Vertonghen nog.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 10, 2009 7:20 pm

Gaat om die rechterkant en de keuze voor Sno. Vertonghen speelt niet op rechts.

Plaats reactie