Ajax - Olympique Marseille 19-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr mar 20, 2009 11:05 am

Rishi schreef:En irritant met die fluit!!!!!!!!!!!!!
de sceids?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr mar 20, 2009 1:12 pm

Nou, als we door waren gegaan zouden we tegen Shaktar Donetsk moeten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 1:31 pm

En daarna tegen de winnaar van PSG-Kiev.

Niet dat er een daarna was geweest.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 1:32 pm

Slechte zaak voor de Helmond Cup. want die kan dus wel eens voor langere tijd in de Oekraïne terechtkomen.

Ik zie namelijk het matige L'OM niet winnen van Donetsk.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr mar 20, 2009 1:49 pm

joey schreef:En daarna tegen de winnaar van PSG-Kiev.

Niet dat er een daarna was geweest.
We zaten dan wel aan de goede kant, de echte topclubs kom je dan pas in de finale tegen. Maarja, Donetsk daar wil toch niemand heen.

Ik blijf met zo'n knagend balend gevoel zitten, goed voetbal of niet. Ik had ZO graag in die kwartfinale gestaan. Voor mij is het seizoen nu ook een beetje afgesloten, die strijd om de 2e plaats kan me eerlijk gezegd niet zo boeien. Leuk als we 'm pakken, maar meer ook niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 1:57 pm

Onderschat Shakhtar Donetsk niet, Thijs.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr mar 20, 2009 1:59 pm

Ik weet dat het een stugge ploeg is. Het zou in alle opzichten een vervelende tegenstander zijn geweest. Om tegen te voetballen, om als supporter naartoe te reizen en voor het thuispubliek. Speel je wel kwartfinale maar het is natuurlijk een 'naam-van-likmevessie'.

Maar kansloos zouden we ook niet zijn. Maarja, maakt allemaal niet uit, wij liggen eruit en hopelijk die vervelende Eric Gerets ook de volgende ronde.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mar 20, 2009 3:20 pm

Ajax achterhaalt fan met laserpen
AMSTERDAM - De leiding van Ajax weet welke supporter tijdens de thuiswedstrijd tegen Olympique Marseille (2-2) met een laserpen op spelers heeft geschenen. De supporter moet zich volgende week in de ArenA melden. Hij krijgt vermoedelijk een stadionverbod.

Scheidsrechter Florian Meyer uit Duitsland heeft het incident ook aan de UEFA gemeld. Ajax verwacht een boete voor het vergrijp. De Amsterdamse club wil die geldstraf op de bewuste supporter verhalen. Opvallend is dat veel Franse supporters tijdens de thuiswedstrijd tegen Ajax ook met laserpennen schenen. Dat is echter niet aan de Europese voetbalbond gerapporteerd.

ajaxx
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 05, 2009 4:50 pm

Bericht door ajaxx » vr mar 20, 2009 6:01 pm

mja,

die laserpen was er uit tegen o m ook... en tijdens de thuiswedstrijd wederom vanuit het uitvak...

:drecul.gif:


gelijke monnikken gelijke kappen...

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr mar 20, 2009 6:50 pm

De uitslagen van gisteren ziende flip ik nog eens extra dat we eruit liggen. De sterke Russen exit. Dat wat overblijft zou op het eerste oog geen onhaalbare opgave voor Ajax zijn geweest. We hadden dat ding gewoon kunnen winnen...

Eruit tegen dit Marseille, dat is zuur. Maar dat zal Fiorentina na hun exit tegen Ajax ook gedacht hebben...

Marseille's defensie was een lachertje, met iemand die met opgelegde kansen weet om te gaan, prik je er in Amsterdam 4 in... Ik vond Ajax goed spelen hoor, maar sommigen draven een beetje door in hun waardering voor het spel van afg. woensdag, want Marseille was niet veel soeps. Die defensie, Bolo Zenden, M'Bami: dat is i.m.o. doorsnee HCE-niveau.

Ook zuur om te moeten constateren dat we juist in zo'n wedstrijd weer worden geconfronteerd met wat al het gehele seizoen duidelijk is: we hebben een te smalle kern. Bruno Silva speelde dramatisch en Robbert Schilder maakte in de 108e minuut een volledig onnodige overtreding. Die spits ging niet richting het doel en er was nog een Ajacied bij Schilder in de buurt, dus Schilder hoefde niets te doen... Komt nog bij dat Vermeer 2 keer niet vrijuit ging en dat Suarez kansen mist die een Jupiler League spits er wél in legt.

Met vd Wiel, Vermaelen, Vertonghen en Huntelaar erbij zou Ajax gehakt hebben gemaakt van Marseille. Maar daar hebben we helaas geen reet aan....

Afijn, Ajax heeft dit seizoen i.i.g. een signaal afgegeven dat we niet (meer) onder hoeven te doen voor de europese subtop (en nog minder). Da's toch een aanzienlijke verbetering t.o.v. de afgelopen 2 seizoenen. Dus aan MVB en zijn selectie de taak om plek 2 in de wacht te slepen zodat we volgend seizoen eindelijk weer eens in de CL kunnen spelen!

Plaats reactie