Ajax - Olympique Marseille 19-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do mar 19, 2009 3:33 pm

Blijf maar lekker zeiken hier, ik heb genoten van het spel van Ajax gisteren! :ajaxscarf.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 3:43 pm

Er is een heel klein probleempje en dat is dat Ajax is uitgeschakeld. En dus overal uit ligt in maart.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do mar 19, 2009 3:44 pm

En dus mag ik niet genieten? :confused.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mar 19, 2009 3:45 pm

joey schreef:Ik begrijp dat enthousiasme niet. Bij mij overheerst de teleurstelling over het feit dat we zijn uitgeschakeld door een ploeg die we best hadden kunnen hebben. Ajax had in Marseille meer lef moeten tonen. Toen is veel te behoudend gespeeld. Zonde.
Vind het ook allemaal een beetje overdreven.. ze knokten er hard voor en het zag er af en toe wel aardig uit maar heel bijzonder vond ik het allemaal niet.. Aissati vond ik een meevaller, Vermeer pakt zn kans gewoon niet en Sulejmani maakt dan wel een doelpunt maar voor de rest heb ik weer niets van hem gezien. Wel een lekker sfeertje in het stadion.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 3:53 pm

Daniel_vT schreef:En dus mag ik niet genieten? :confused.gif:
Je mag genieten wat je wilt, maar ik geniet er niet van dat er morgen geloot wordt zonder dat Ajax van de partij is.

Ik vind het heel vreemd om te staan juichen als je uitgeschakeld bent. Maar misschien ben ik ouderwets omdat ik goed spel gekoppeld wil zien aan resultaten. Blijkbaar is een van de twee genoeg vandaag de dag. :hypocrite.gif:

En zoals BZ zegt: zo bijzonder was het spel nou ook weer niet. Er werd vooral heel erg hard geknokt. Waarvoor hulde, maar tegelijkertijd ergert het me mateloos dat dit blijkbaar nu wel mogelijk is en tegen Volendam of Den Haag niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do mar 19, 2009 4:05 pm

Test!
Laatst gewijzigd door Starring op do mar 19, 2009 4:16 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 19, 2009 4:15 pm

joey schreef:Gabri heeft moeite om zuinig te spelen. Wil niet zeggen dat hij niets goed doet, maar hij mist gogme. Wil je dat ontkennen?
Tis wel een verschil hé.Eerst continu balverlies en nu begin je over gogme.Afijn, als je er toch over begint ... noem mij 1 speler in dit AJAX die dat gogme heeft.Dat specifieke gogme wat AJAX door de jaren liet zien op het voetbalveld.Dat, vooruit, twee stappen vooruit kijken.Dat weten van waar je aan gaat beginnen en bij wie ( speler ) het zeker zal eindigen .. dat links kijken en zien dat rechts de keeper drie meter voor zijn goal staat waardoor je met een geplaatste boogbal de goal mag vieren.

En nee, niet blind naar voren rossen op hoop van zegen ..

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do mar 19, 2009 4:16 pm

Trab schreef:
Aristides schreef:
Het seizoen is over, tenzij we op miraculeuze wijze nog tweede worden en daarna wel ...
Die 2e plaats is vanaf komend seizoen geen zak meer waard. De opzet van de voorronde CL is dusdanig aangepast, dat het voor een Nederlandse club schier onmogelijk is om dat toernooi te halen. Als we de 1e voorronde al overleven, kom je tegen de nummer 4 van Engeland te staan geloof ik.
Mwah, als het Marco of (liever) een andere coach het lukt om de komende seizoenen geduldig te bouwen en te sleutelen aan een voetbalmachine, dan durf ik wel met een gerust hart uit te komen tegen die nr. 4 van Engeland...

Al geef ik toe dat die CL-opzet niet in het voordeel van de wat kleinere clubs is.

Verder hoop ik dat Marco en andere toekomstige Ajax-coaches hebben ingezien hoe belangrijk een spelmaker/verdeler (oftewel Aissati) wel niet is, voor een elftal dat 'wilt voetballen' i.p.v. wildvoetballen....
AFCA!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do mar 19, 2009 4:33 pm

Mwah, als het Marco of (liever) een andere coach het lukt om de komende seizoenen geduldig te bouwen en te sleutelen aan een voetbalmachine, dan durf ik wel met een gerust hart uit te komen tegen die nr. 4 van Engeland...
Een coach van Ajax kan alleen bouwen als hij over spelers beschikt die niet worden begeerd door de toppers elders. Twee jaar gelden hadden we jonge spelers als Sneijder en Babel, weg waren ze na één goed seizoen. Dat is het enige voordeel van het belabberde spel, er zal weinig animo zijn voor onze spelers. Is dat de achterliggende gedachte en dan ineens vlammen? Het ultieme geheime plan van onze directie!".

Ik neem aan dat Stekelenburg het gezien heeft bij Ajax, Silva wil weg, Urby staat al een tijdje te trappelen, Suarez heeft in Nederland niet veel meer te zoeken, Vermaelen heeft al een keer te kennen gegeven wel aan het buitenland te denken; Leonardo en Kennedy zullen wel vertrekken, Gentenaar weg, Nieuwe selectie, dat wordt weer bouwen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do mar 19, 2009 5:12 pm

Aristides schreef:
Een coach van Ajax kan alleen bouwen als hij over spelers beschikt die niet worden begeerd door de toppers elders. Twee jaar gelden hadden we jonge spelers als Sneijder en Babel, weg waren ze na één goed seizoen. Dat is het enige voordeel van het belabberde spel, er zal weinig animo zijn voor onze spelers.


Mee eens, al doel ik meer op het instandhouden van het raamwerk van je elftal. Dat bouwt ook makkelijker, heb je alleen de kernspelers (zegmaar je toppers) nog nodig. Gemiddeld vertrekken er twee toppers per seizoen, dat lijkt mij redelijk eenvoudig op te vangen door goed en slim in te kopen. Eigenlijk zou Danny Blind bv. nu al 3 of 4 Ajax-waardige én haalbare namen op moeten kunnen noemen als vervanger van Suarez.
Is dat de achterliggende gedachte en dan ineens vlammen? Het ultieme geheime plan van onze directie!".
Als de vlam nu maar wat langer blijft branden... :hypocrite.gif:
Ik neem aan dat Stekelenburg het gezien heeft bij Ajax, Silva wil weg, Urby staat al een tijdje te trappelen, Suarez heeft in Nederland niet veel meer te zoeken, Vermaelen heeft al een keer te kennen gegeven wel aan het buitenland te denken; Leonardo en Kennedy zullen wel vertrekken, Gentenaar weg, Nieuwe selectie, dat wordt weer bouwen.
Alleen Suarez, Urby en Leo (met name als breekijzer) zou in mijn ogen een gemis zijn. Kortom, wederom slechts 2 á 3 spelers te vervangen, moet te doen zijn toch, Aristides?
AFCA!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do mar 19, 2009 5:47 pm

Er zat best wel swung in het spel van Ajax. Aissati was continu aanspeelbaar. Heerlijk. Ook dat je die jongen in de dekking kunt aanspelen. Wat mij betreft laten we dit middenveld in takt.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do mar 19, 2009 5:57 pm

Vind ik ook. Aissati speelde echt geweldig maar sowieso was het bij Ajax een geswitch! Dan weer Sulejmani in de spits, dan weer Urby...

Straks met Vertonghen ook nog eens als inschuivende man erbij en Wiel op de backpositie voor nog meer aanvallende impulsen zie ik het helemaal zitten.

Vermaelen geeft daarbij ook nog eens meer zekerheid in verdedigend opzicht en vergeet niet dat de gehele verdediging een bij elkaar geplukt zooitje was.

De 1e goal was een fout van Vermeer maar die Niang liep wel heel gemakkelijk weg bij Oleguer... Communicatie was van belang en die was er helemaal niet. Daarom is het van belang dat het team op elkaar raakt ingespeeld. En laat dat nu net lastig zijn met al die blessures/schorsingen.

Het middenveld met Anita, Enoh en Aissati vond ik sterk. Anita durfde vooruit te voetballen maar ik moet wel toegeven dat hij niet onder druk werd gezet in de opbouw.

Voorin hadden ze er voor de rust 2 in moeten prikken. Aan Sulejmani moet nog gewerkt worden maar die gast heeft me toch veeeeel talent! En Suarez...tja! Geweldige speler maar die kansen MOETEN erin!!!!!!!!

Urby was verder ook gewoon goed. Af en toe nog te gemakzuchtig maar ik merk toch echt veel verbetering bij hem!


Ik heb gisteren genoten van het spel, de inzet, de beleving van het team! Dat ze verloren is gewoon zonde en ik baal er echt enorm van.. Maar ik heb tenminste niet zo een kutgevoel wat ik had na de nederlagen tegen Heerenveen, AZ, Volendam en noem maar op.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do mar 19, 2009 5:58 pm

Wat was er trouwens met Oleguer? Gaf toch 3 a 4 mooie steekpasses!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » do mar 19, 2009 7:59 pm

Rishi schreef:Wat was er trouwens met Oleguer? Gaf toch 3 a 4 mooie steekpasses!!!!
Inderdaad! Paar ballen die hij heerlijk achter de verdedigers legde! Jammer dat de aannames van Suarez en Sulejmani niet perfect waren!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mar 19, 2009 8:11 pm

Olympique laat Ajax met vragen achter

AMSTERDAM - Met opgeheven hoofd verliet Ajax woensdagavond als laatste Nederlandse club het internationale podium. Olympique Marseille verpestte het 109e verjaardagsfeestje van de Amsterdamse formatie uiteindelijk in de 109e minuut (2-2).

De Fransen, die voor eigen publiek wel wonnen (2-1), werden met een plaats in de kwartfinales van de UEFA Cup ruim beloond. Ze lieten de thuisclub ook met veel vragen achter.

Want hoe kan het nou dat Ajax dit seizoen tegen buitenlandse tegenstanders veel beter presteert dan in eigen land? De huidige nummer drie van de eredivisie blameerde zich tegen Willem II (2-1), Heerenveen (5-2), ADO Den Haag (1-1), Heracles (2-2), FC Volendam (1-0) en Vitesse (4-1).

Hetzelfde Ajax bood meer dan goed partij tegen Aston Villa (2-1), won bij Hamburger SV (0-1) en elimineerde Fiorentina (0-1, 1-1). Zonder zes basiskrachten lieten de Amsterdammers Olympique Marseille zelfs ontsnappen. ,,Ajax was veruit de betere ploeg,’’ erkende ook trainer Erik Gerets van de gelukkige Fransen.

Marco van Basten zocht na het gelijke spel tegen de Fransen (2-2) ook naar de redenen voor het vaak sterke spel van zijn ploeg tijdens internationale wedstrijden. ,,Wist ik maar waarom het in eigen land soms niet lukt,’’ stelde de trainer van Ajax. ,,In de eredivisie moeten wij het spel misschien vaker zelf maken. Maar die wijsheid gaat ook niet helemaal op. Thuis tegen Olympique Marseille hebben we gewoon gedomineerd.’’

Waar Ajax tegen Aston Villa, Hamburger SV en Fiorentina vooral vanuit een gesloten defensie reageerde, speelde het tegen de nummer twee van de Franse competitie met flair vooruit. De twintigjarige Ismaïl Aissati was bijna altijd aanspeelbaar. Vurnon Anita, negentien pas, dirigeerde het aanvalspel alsof hij dat al jaren deed. De twintigjarige Toby Alderweireld strooide vanuit de defensie met afgemeten trappen over soms wel veertig meter.

Het drietal profiteerde van de afwezigheid van Vertonghen, Gabri, Vermaelen, Van der Wiel, Lindgren en Wielaert. Hebben zij Van Basten op het einde van het seizoen tot andere inzichten gebracht? ,,Ik ga liever niet in op individuele prestaties,’’ zei de hoofdcoach. ,,De hele ploeg heeft tegen Marseille goed gepresteerd. Maar die drie hebben het natuurlijk wel heel goed gedaan.’’

Luis Suarez scoorde ook weer een ruime voldoende. De Uruguyaan miste twee prachtige doelkansen, maar bereidde ook beide Amsterdamse treffers voor. Vooral zijn passeerbeweging vlak voor het tweede doelpunt van Miralem Sulejmani zal ook op de Engelse, Spaanse en Italiaanse televisie worden uitgezonden.

Is hij na dit seizoen de volgende smaakmaker die de Amsterdamse club verlaat? En hoe sterk is Ajax nog als Sulejmani en Cvitanich de de aanval moeten leiden? ,,Wij willen sterker worden en zijn dus niet van plan om onze beste spelers te verkopen,’’ beantwoordt Van Basten de meeste vragen over Suarez. Maar riep hij voor de winterstop niet hetzelfde over Klaas-Jan Huntelaar?

Ook Kenneth Vermeer riep net als vorige week in Marseille weer vragen op. Aan beide Franse doelpunten ging geen echte fout van hem vooraf, maar toch bleef het gevoel hangen dat een Maarten Stekelenburg in goeden doen beide ballen wel had gekeerd. Waarom passeert Van Basten zijn aanvoerder en doelman van het Nederlands elftal als Vermeer nog niet aantoonbaar beter is? ,,We hebben een keuze gemaakt en dat was moeilijk,’’ zei Van Basten. ,,En ik heb ook niet het gevoel dat Vermeer echt iets aan die twee doelpunten kon doen.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mar 19, 2009 8:15 pm

Heel jammer. Ajax was voetballend beter, Marseille was fysiek sterker en geroutineerder. Dat laatste gaf net de doorslag. Er zat meer in, maar Ajax had het in de reguliere speeltijd af moeten maken. De kansen daartoe hadden we.

In de verlenging was de koek op. Ajax kon het hoge tempo van de 90 minuten niet handhaven. Echt zonde, want dit fantasie-elftal verdiende meer. Maar in ieder geval heeft Ajax europees weer een beetje kleur op de wangen gekregen na de voorbije rampseizoenen. We doen weer een beetje mee. Na 3 decennia met europese prijzen wint Ajax dit decennium europees trouwens niets. Dat schoot me na die 2-2 ineens door het hoofd...

Zij hadden één kans en maakten 2 goals. Wij hadden minimaal 6 kansen en maken er ook 2. Maar dat is niets nieuws, Ajax mist het gehele seizoen al legio kansen. Ik vond Luis Suarez fantastisch spelen, maar van de 4 open kansen die hij in deze 2 wedstrijden kreeg, maakt ie er niet een. Niang kreeg in 2 wedstrijden 3 kansen: 2 goals, 1 op de paal. Suarez mist in de afronding helaas kwaliteit en koelbloedigheid.

Doodzonde, want het uitstekende veldspel werd zodoende niet beloond. Aisatti was uitstekend als verbindingsspeler, continu aanspeelbaar en in beweging, altijd vooruit denkend, goed positie kiezend en zeer secuur in z'n passing. 'Gewoon' iemand die durft te voetballen en op het middenveld tijd en ruimte vindt, daarbij geholpen door z'n medespelers die veelal ook in beweging en aanspeelbaar waren (en door OM dat veel ruimte weg gaf, dat mogen we niet vergeten)... Lekker voor de spelers achter hem, Oleguer en Alderweireld hadden nu (voor het eerst dit seizoen) een balvast aanspeelpunt voor zich. Dat gaf meteen vertrouwen, prompt durfden ze zelf ook in te schuiven en te voetballen.

Je zou bijna gaan denken dat er wel degelijk op zaken als positiespel en opbouw wordt getraind. ;-) Maar je hebt als trainer natuurlijk wel de mazzel nodig dat je de poppetjes ter beschikking hebt die het uit kunnen voeren. Datgene dat Aisatti bracht, kan in deze selectie geen andere middenvelder brengen. Zonder Aisatti en met bijv. Lindgren kom je een stuk moeilijker tot goed voetbal.

Ik vond ons middenveld sowieso zeer sterk. Enoh heeft eigenlijk alles wat een middenvelder moet hebben. Contract tot 2010, daar moet Ajax rap wat aan doen! Anita liep à la Davids in z'n goede dagen de rug van de spelverdeler vrij te houden.

Hopelijk weet Ajax qua veldspel dit niveau vast te houden. Dan komen de resultaten vanzelf. Wanneer je zó voetbalt, ben je minder afhankelijk van individuele oprispingen, hou je de bal langer in de ploeg en dus ben je minder kwetsbaar. Het is alleen te hopen dat we in de nabije toekomst nou eens een beetje gevrijwaard blijven van al die blessures. Het is lastig om iets op te bouwen wanneer je telkens een man of 7 mist.

Nog iets: zo'n avondwedstrijd heeft toch altijd iets magisch. Ik ben door logistieke redenen geen stadionbezoeker, maar wat mij betreft gaat Ajax z'n thuiswedstrijden op zaterdagavond spelen... Wat ook opvalt, is het verschil in beleving tussen zo'n pot en bijv. ADO-uit. Wanneer Ajax iedere wedstrijd benadert zoals deze, dan sta je geen 14 punten achter op AZ. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do mar 19, 2009 8:18 pm

wimpey schreef:Nog iets: zo'n avondwedstrijd heeft toch altijd iets magisch. Ik ben door logistieke redenen geen stadionbezoeker, maar wat mij betreft gaat Ajax z'n thuiswedstrijden op zaterdagavond spelen...
Dat zeiden wij gisteravond ook tegen elkaar. Stadionlichten aan, de mensen zijn ook wat 'losser'...
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do mar 19, 2009 8:58 pm

het is allemaal kut :aai.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mar 19, 2009 10:12 pm

SylvievdVaart schreef:
wimpey schreef:Nog iets: zo'n avondwedstrijd heeft toch altijd iets magisch. Ik ben door logistieke redenen geen stadionbezoeker, maar wat mij betreft gaat Ajax z'n thuiswedstrijden op zaterdagavond spelen...
Dat zeiden wij gisteravond ook tegen elkaar. Stadionlichten aan, de mensen zijn ook wat 'losser'...
Mwoah... Tegen Heerenveen en Heracles vond ik het publiek bepaald niet "losser" dan op zondagmiddag. Ik denk eerder dat het met de Europacupgedachte te maken heeft.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mar 19, 2009 10:14 pm

Precies.. als die wedstrijd van gisteren op zondagmiddag 14.30 gespeeld wordt heb je ook een leuk sfeertje hoor.. kan me genoeg avondwedstrijden voor de geest halen waar totaal geen sfeer was.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mar 20, 2009 8:04 am

Boete Ajax dreigt door laserpen

De wedstrijd Ajax-Olympique Marseille, waarin het (109-)jarige Ajax uitgerekend in de 109e minuut de fatale tegengoal incasseerde, krijgt mogelijk een vervelend staartje.

Scheidsrechter Florian Meyer legde het duel in de eerste helft even stil, omdat er vanaf de tribunes met een laserpen op de spelers werd geschenen. De Duitser vermeldde het incident op het wedstrijdformulier, hetgeen zo goed als zeker een boete van de UEFA betekent.

Meyer, die goed floot, begreep achteraf dat de rode kaart voor Bruno Silva onterecht was. Marco van Basten weet niet of Ajax de veldverwijdering zal aanvechten. "Bruno raakte die jongen niet of zacht, maar maakte wel een beweging. Ik denk dat dit een lastig punt is."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr mar 20, 2009 9:38 am

999 schreef:
Boete Ajax dreigt door laserpen

De wedstrijd Ajax-Olympique Marseille, waarin het (109-)jarige Ajax uitgerekend in de 109e minuut de fatale tegengoal incasseerde, krijgt mogelijk een vervelend staartje.

Scheidsrechter Florian Meyer legde het duel in de eerste helft even stil, omdat er vanaf de tribunes met een laserpen op de spelers werd geschenen. De Duitser vermeldde het incident op het wedstrijdformulier, hetgeen zo goed als zeker een boete van de UEFA betekent.

Meyer, die goed floot, begreep achteraf dat de rode kaart voor Bruno Silva onterecht was. Marco van Basten weet niet of Ajax de veldverwijdering zal aanvechten. "Bruno raakte die jongen niet of zacht, maar maakte wel een beweging. Ik denk dat dit een lastig punt is."

Telegraaf zijn zeker rand debielen Suarez kreeg toch rood :confused.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mar 20, 2009 10:11 am

Telegraaf zijn zeker rand debielen Suarez kreeg toch rood
"de wens de vader van de gedachte" ? of gaat het over een andere wedstrijd? :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » vr mar 20, 2009 10:17 am

Haha... nog niet over de uitschakeling heen zeker....

En krijg OM dan ook een boete? Want die zaten vanuit het uitvak óók te schijnen!
Op naar de vierde ster!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr mar 20, 2009 10:25 am

En irritant met die fluit!!!!!!!!!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie