Ajax - Olympique Marseille 19-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » do mar 19, 2009 10:54 am

Van verbazing en opwinding heb ik het eerste kwartier (maar eigenlijk ook daarna) nauwelijks stil op de bank kunnen zitten. Ik was bijna net zo wendbaar als de gemiddelde Ajacied gisteravond.

De uitschakeling valt me op deze manier helemaal niet zwaar. Het voelt een beetje zoals tegen Celtic destijds.

Wat me nog het zwaarste valt is dat ik nu definitief door de mand ben gevallen als kwakzalver. ;) Ik zat er naast, tot twee keer toe. Er is daardoor ongetwijfeld veel geld verloren in de toto, dus excuses :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 19, 2009 10:55 am

joey schreef:Ik niet, bij elke bal in de buurt van het doel van Ajax hield ik mijn hart vast. Ik weet tot welke blunders onze verdedigers in staat zijn.
Ach, feitelijk hebben ze gisteren maar 2 1/2 kans weggegeven. En dat waren geen blunders.
Sulejmani moest sowieso gewisseld worden. Hij was slecht.
Hij scoort de 2-1 nietwaar. Dus goed dat hij mocht blijven staan. En zo slecht was hij nou ook weer niet. Hij werkte overigens minstens zo hard als Suarez.
Tja, dan heb je er weinig aan.
Zoals hij gisteren weer inviel is het een speler waarvoor je naar het stadion komt. Bizar om te zien dat hij de enige is die echt een man kan passeren.
Dat kwam ook doordat Ajax het opzichtig rustig aan ging doen. En daarmee aangaf dat het moe was. Dat gaf OM moed.
Nee hoor, Gerets heeft zelf ook aangegeven dat hij het heeft omgezet. Ajax deed het niet rustiger aan, Ajax kon de bal niet meer kwijt. Mooi om te zien overigens dat ze het wel steeds bleven proberen. Het duurde alleen wat langer omdat de vrije man er niet meer was/niet meer werd gevonden.
Ik heb Suarez regelmatig zien meeverdedigen. Die jongen smeet met zijn krachten.
Waarschijnlijk zat je weer acter de goal en vertekende dat wat. Wij zaten aan de zijlijn en zagen dat er toch steeds behoorlijk wat ruimte zat tussen Suarez en zijn man en dat hij het een meter of tien op eigen helft verder liet lopen.
Jammer genoeg moet hij van elk sprintje tien minuten uitrusten. :excited.gif:
Onzin. Hij heeft keihard gewerkt en is geen grammetje te dik.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 19, 2009 11:01 am

999 schreef:Zwak gekeept ?.Gewoon blunderen zeg maar.Niet de eerste, ook in de uitwedstrijd.Beide verdedigers doen het juiste Toby ziet die kamikaze piloot aankomen en laat de man los.En maakt een loop richting doel om die weg af te schermen.Olequer denkt als je komt dan ie ie voor jou, twee man naar de man is uit den boze..Vermeer gleed uit ?.Niks daarvan ... In de tweede helft was een identieke situatie, bijna ook nog eens op de zelfde positie, toen bleef ie wel staan en kon de verdediger de aanvaller heel simpel naar de zijkant dwingen en was het gevaar geweken.Verder is er de gouden regel in deze situaties, als je komt moet je hem hebben.En dus was het na twee minuten weer gelijk en kon je opnieuw beginnen.
Het was absoluut een fout van Vermeer (je moet alleen proberen zo lang mogelijk te blijven staan als de spits met bal en al op je af komt, en dus niet in de loopactie zoals nu), maar Oleguer wordt er gewoon uitgelopen hoor. Die zag er ook niet god uit.
999 schreef:Tweede goal precies het zelfde.Eerst doet ie een stap naar voren, dan naar achteren en is te laat bij het uitkomen.Ik denk dat als ie gewoon blijft staan ie meer kans had gehad, maar dat is koffiedik kijken.
De keeper moet in zo'n situatie naar de bal kijken. Silva, Oleguer en ik meen Schilder niet. Die moeten iemand dekken. Dan is er niets aan de hand. Vermeer moet op het laatste moment beslissen om opeens uit te komen en krijgt daardoor een goal om z'n oren. Gewoon dramatisch verdedigd.
999 schreef:Dan het gemis aan killers instinct in de voorhoede.Waar ene Suarez er minimaal twee had moeten maken.En had je al na vier minuten op voorsprong moeten staan.Suarez had zelfs de tijd om de bal aan te nemen in de hoek uit te zoeken.En zo waren er nog meer dikke kansen en een paar mogelijkheden.
Ik moet zeggen dat als er bij die eerste kans niet goed gecoached is, het niet per se de schuld van Suárez was. Hij kon niet precies weten wat er in z'n rug gebeurde, bijvoorbeeld.
joey schreef:Toch een groot compliment aan Ajax voor de inzet, waarbij Suarez een speciale vermelding verdient. Wat die jongen gisteravond opbracht, grenst aan het ongelooflijke. Hij ging voorop in de strijd en bleef gaan. Af en toe leek het wel of er drie Suarezjes in de voorhoede liepen. Ik kan daarom onmogelijk boos worden op die jongen, hij doet zo zijn best. En tegenover zijn gemiste kansen stonden wel twee prima assists. Hij is gewoon geen afmaker, hij moet naast een afmaker spelen. Suarez heeft altijd veel waarde voor je team.
joey schreef:En dan Vermeer, tja... Het gaat me te ver om de uitschakeling op zijn conto te schrijven, maar een erg zekere indruk maakte hij niet. Hij kan me nog steeds niet bekoren. Niet dat hij slecht is, maar echt rustig zit ik ook niet op mijn stoel als de bal bij hem in de buurt komt. En ik zat toch al niet zo rustig. :blush.gif:
Een spits mist drie geweldige kansen, maar geeft een assist en is de held, terwijl een keeper bij één fout al de pineut is. Props voor Suárez als harde werker en als aangever, maar hij had ons gisteravond en in Marseille ook gewoon naar de volgende ronde moeten schieten.
joey schreef:Bij mij overheerst dan ook het gevoel dat deze uitschakeling niet nodig was geweest. Met name in Marseille heeft Ajax veel te passief gespeeld. Hadden we daar meer initiatief genomen, dan was er wat te halen geweest. Nu moest Ajax in de thuiswedstrijd een achterstand goedmaken en dat blijft lastig.
Huh? Ajax speelde in Marseille bijna een uur lang met 10 man, Joey. Na die domme rode kaart van Van der Wiel viel er niets meer te halen.
joey schreef:Hoewel het niet mag van Ko, toch nog een paar kanttekeningen. Waarom mocht Sulejmani zo lang blijven staan? Wat was hij weer slecht en sloom. Een drama. Hij werd er bijna afgehaald, toen kopte hij dat balletje erin en mocht hij blijven staan. Waarom? Urby moest veel meters waren, dus Suarez kon wel wat meer steun gebruiken. Ik had in de rust al Cvitanich gebracht, als was het maar vanwege zijn loopvermogen. In een dergelijke slijtageslag kun je wel een loper gebruiken.
Ik denk niet dat Cvitanich een hele wedstrijd kon spelen. Hij ging er zondag al vanaf met klachten. Daarnaast gaf Van Basten gisteren aan dat hij na de 2-1 toch nog wat frisse jongens achter de hand wilde houden voor de verlenging.

Sulejmani moet echt eens aan z'n snelheid gaan werken. Krijgt hij dat weer terug, dan zullen we meteen een ontzettend groot verschil merken. Gisteren was hij wel redelijk balvast en had hij zonder bal wel een aantal goede loopacties. Aan de bal zag je echter weer dat hij ontzettend veel moeite had om iemand te passeren.
joey schreef:Prima wedstrijd weer van Urby, het lijkt dat het er ein-de-lijk uit gaat komen. Zal hij aan het einde van het seizoen wel vertrekken, haha. Aissati was ook goed, die jongen kan tenminste voetballen. Sowieso was het een hele verbetering dat de beroepsvertrager Lindgren ontbrak. Nu werd er toch een stuk sneller naar voren gespeeld. Ook Anita speelde goed, hij liet zien waarom hij altijd is gezien als een groot talent. Leuk voor die jongen. Moet er wel bij vermelden dat de spelers van Ajax veel tijd en ruimte hadden. Dat is tegen een echt goede ploeg wel anders.
Anita speelt steeds meer naar voren, waar hij bijvoorbeeld op het Amsterdam Tournament wel dominant aanwezig was maar vervolgens alles weer opzij schoof. Die jongen speelt met de wedstrijd beter.

Aissati...tsja...PSV bedankt!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do mar 19, 2009 11:03 am

Zijn de doelpunten al ergens te zien?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 11:04 am

LucaS schreef:Ach, feitelijk hebben ze gisteren maar 2 1/2 kans weggegeven. En dat waren geen blunders.
Maar wel een aaneenschakeling van fouten met zwak keeperswerk tot slot. Bij Ajax weet je dat de tegengoal elk moment kan komen.
Hij scoort de 2-1 nietwaar. Dus goed dat hij mocht blijven staan.
Die had mijn opoe nog gemaakt, bij wijze van spreken.
En zo slecht was hij nou ook weer niet. Hij werkte overigens minstens zo hard als Suarez.
Huh? :baaa.gif:
Zoals hij gisteren weer inviel is het een speler waarvoor je naar het stadion komt. Bizar om te zien dat hij de enige is die echt een man kan passeren.
Ik ren eerder het stadion uit als ik Leo zie. Wat een irritant mannetje. En een blinde kip bovendien.
Nee hoor, Gerets heeft zelf ook aangegeven dat hij het heeft omgezet. Ajax deed het niet rustiger aan, Ajax kon de bal niet meer kwijt. Mooi om te zien overigens dat ze het wel steeds bleven proberen. Het duurde alleen wat langer omdat de vrije man er niet meer was/niet meer werd gevonden.
Gerets en tactische omzettingen... Die man weet niet eens wat een tactische omzetting is, volgens mij. Urby zei na afloop iets in de trant van: ik dacht dat het op strafschoppen uit zou draaien. Ajax had zoveel gegeven, dat het gas terug moest nemen. Het tempo ging omlaag, waardoor OM meer tijd om te handelen kreeg.
Waarschijnlijk zat je weer acter de goal en vertekende dat wat. Wij zaten aan de zijlijn en zagen dat er toch steeds behoorlijk wat ruimte zat tussen Suarez en zijn man en dat hij het een meter of tien op eigen helft verder liet lopen.
Beetje lastig om tot ver op eigen helft achter je man aan te lopen en tegelijkertijd direct in de diepte aanspeelbaar te zijn op het moment dat de bal achterin onderschept wordt. Suarez zorgde door veel looparbeid dat hij continu aanspeelbaar was voor de middenvelders. Hij sleurde en trok gaten. Die jongen heeft gewoon een uitstekende wedstrijd gespeeld.
Jammer genoeg moet hij van elk sprintje tien minuten uitrusten. :excited.gif:
Laatst gewijzigd door joey op do mar 19, 2009 11:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do mar 19, 2009 11:05 am

Anita / Aissati: koningskoppel in wording.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 19, 2009 11:14 am

LucaS schreef:
Jammer genoeg moet hij van elk sprintje tien minuten uitrusten. :excited.gif:
Onzin. Hij heeft keihard gewerkt en is geen grammetje te dik.
Maar hij is ook niet volledig fit en heeft heel veel aan startsnelheid ingeleverd, Lucas. Daardoor kan hij op de langere afstand met loopacties wel wat forceren, maar aan de bal passeert hij nog maar weinig
Zlatan Son of God schreef:Niks overdreven is Vermeer is gewoon te laat. Die bal komt midden in de 5 meter gebied uit de lucht vallen dan moet je daar als keeper gewoon in knallen. Hij start te laat waardoor hij niks anders meer kon doen dan er half voor te gaan liggen.

Vermeer maakt gewoon een erg zwakke indruk op mij.. volgens mij kan hij niet om gaan met de spanning.
Die Mearson komt van 25 meter van de goal af inlopen en moet gewoon gedekt worden. Silva, Oleguer en Schilder staan allemaal naar de bal te kijken. Wat je zegt over Vermeer en spanning, daar zie ik inderdaad wel wat in.

999 schreef:Dat ook, in feite heb ik van al de spelers die de corners, vrijetrappen namen niet eentje gezien die ook maar een beetje gevaarlijk was.Allemaal van het zelfde liedje, kwamen niet over de eerste O.M verdediger heen of waren een gemakkelijk prooi voor de O.M. keeper.Terwijl je bij de corners en vrije trappen van O.M. steeds je hart vasthield met dat gespring van Vermeer.Al miste je natuurlijk wel kopkracht achterin.
Dit is voor mij ook echt iets onbegrijpelijks. Of het nu Emanuelson, Sulejmani of Kennedy is (toch jongens met een aardige tot prima traptechniek), de corners zijn over het algemeen veel te laag of veel te hard.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 19, 2009 11:20 am

Enganche schreef:
999 schreef:Zwak gekeept ?.Gewoon blunderen zeg maar.Niet de eerste, ook in de uitwedstrijd.Beide verdedigers doen het juiste Toby ziet die kamikaze piloot aankomen en laat de man los.En maakt een loop richting doel om die weg af te schermen.Olequer denkt als je komt dan ie ie voor jou, twee man naar de man is uit den boze..Vermeer gleed uit ?.Niks daarvan ... In de tweede helft was een identieke situatie, bijna ook nog eens op de zelfde positie, toen bleef ie wel staan en kon de verdediger de aanvaller heel simpel naar de zijkant dwingen en was het gevaar geweken.Verder is er de gouden regel in deze situaties, als je komt moet je hem hebben.En dus was het na twee minuten weer gelijk en kon je opnieuw beginnen.
Het was absoluut een fout van Vermeer (je moet alleen proberen zo lang mogelijk te blijven staan als de spits met bal en al op je af komt, en dus niet in de loopactie zoals nu), maar Oleguer wordt er gewoon uitgelopen hoor. Die zag er ook niet goed uit.
999 schreef:Tweede goal precies het zelfde.Eerst doet ie een stap naar voren, dan naar achteren en is te laat bij het uitkomen.Ik denk dat als ie gewoon blijft staan ie meer kans had gehad, maar dat is koffiedik kijken.
De keeper moet in zo'n situatie naar de bal kijken. Silva, Oleguer en ik meen Schilder niet. Die moeten iemand dekken. Dan is er niets aan de hand. Vermeer moet op het laatste moment beslissen om opeens uit te komen en krijgt daardoor een goal om z'n oren. Gewoon dramatisch verdedigd.
999 schreef:Dan het gemis aan killers instinct in de voorhoede.Waar ene Suarez er minimaal twee had moeten maken.En had je al na vier minuten op voorsprong moeten staan.Suarez had zelfs de tijd om de bal aan te nemen in de hoek uit te zoeken.En zo waren er nog meer dikke kansen en een paar mogelijkheden.
Ik moet zeggen dat als er bij die eerste kans niet goed gecoached is, het niet per se de schuld van Suárez was. Hij kon niet precies weten wat er in z'n rug gebeurde, bijvoorbeeld.
Nee Thomas, niks geen Oleguer, niks geen Alderweireld.Vermeer komt en dan moet ie hem hebben.Komt ie niet dan kan Alderweireld doordekken en Niang naar de buitenkant dwingen en Oleguer bijsluiten.Nogmaals in de tweede helft was zo'n zelfde situatie en toen bleef Vermeer staan.En werd het simpel opgelost.

Een keeper mag de bal in zijn handen pakken, bij de tweede goal is ie veel te afwachtend.Is ie ook weer veel te laat.Net alsof ie niet van zijn doellijn durft af te komen.

Het missen van die eerste kans is gewoon de schuld van Suarez, niks moeten coachen.Je ziet hem voordat ie kopt zelfs nog even naar de keeper kijken dus hij is zich bewust van het feit dat ie genoeg tijd heeft.Jammer, maar in zulke wedstrijden maakt dat wel het verschil.

Maar deze uitschakeling komt toch echt op het conto van Vermeer.De eerste wedstrijd opzichtig de fout in, en nu weer.Ook dat is jammer, want wie ga je nu in de goal zetten ..

Trouwens zie net die kans van Sulejmani waar ie FINAAL over de bal trapt .. tja .. allemaal dingetjes die het verschil maken ..
Laatst gewijzigd door 999 op do mar 19, 2009 11:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do mar 19, 2009 11:20 am

LucaS schreef:Zoals hij gisteren weer inviel is het een speler waarvoor je naar het stadion komt. Bizar om te zien dat hij de enige is die echt een man kan passeren.
Suarez gisteren niet gezien?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 19, 2009 11:23 am

999 schreef:
Enganche schreef:
999 schreef:Zwak gekeept ?.Gewoon blunderen zeg maar.Niet de eerste, ook in de uitwedstrijd.Beide verdedigers doen het juiste Toby ziet die kamikaze piloot aankomen en laat de man los.En maakt een loop richting doel om die weg af te schermen.Olequer denkt als je komt dan ie ie voor jou, twee man naar de man is uit den boze..Vermeer gleed uit ?.Niks daarvan ... In de tweede helft was een identieke situatie, bijna ook nog eens op de zelfde positie, toen bleef ie wel staan en kon de verdediger de aanvaller heel simpel naar de zijkant dwingen en was het gevaar geweken.Verder is er de gouden regel in deze situaties, als je komt moet je hem hebben.En dus was het na twee minuten weer gelijk en kon je opnieuw beginnen.
Het was absoluut een fout van Vermeer (je moet alleen proberen zo lang mogelijk te blijven staan als de spits met bal en al op je af komt, en dus niet in de loopactie zoals nu), maar Oleguer wordt er gewoon uitgelopen hoor. Die zag er ook niet goed uit.
999 schreef:Tweede goal precies het zelfde.Eerst doet ie een stap naar voren, dan naar achteren en is te laat bij het uitkomen.Ik denk dat als ie gewoon blijft staan ie meer kans had gehad, maar dat is koffiedik kijken.
De keeper moet in zo'n situatie naar de bal kijken. Silva, Oleguer en ik meen Schilder niet. Die moeten iemand dekken. Dan is er niets aan de hand. Vermeer moet op het laatste moment beslissen om opeens uit te komen en krijgt daardoor een goal om z'n oren. Gewoon dramatisch verdedigd.
999 schreef:Dan het gemis aan killers instinct in de voorhoede.Waar ene Suarez er minimaal twee had moeten maken.En had je al na vier minuten op voorsprong moeten staan.Suarez had zelfs de tijd om de bal aan te nemen in de hoek uit te zoeken.En zo waren er nog meer dikke kansen en een paar mogelijkheden.
Ik moet zeggen dat als er bij die eerste kans niet goed gecoached is, het niet per se de schuld van Suárez was. Hij kon niet precies weten wat er in z'n rug gebeurde, bijvoorbeeld.
Nee Thomas, niks geen Oleguer, niks geen Alderweireld.Vermeer komt en dan moet ie hem hebben.Komt ie niet dan kan Alderweireld doordekken en Niang naar de buitenkant dwingen en Oleguer bijsluiten.Nogmaals in de tweede helft was zo'n zelfde situatie en toen bleef Vermeer staan.En werd het simpel opgelost.

Een keeper mag de bal in zijn handen pakken, bij de tweede goal is ie veel te afwachtend.Is ie ook weer veel te laat.Net alsof ie niet van zijn doellijn durft af te komen.

Het missen van die eerste kans is gewoon de schuld van Suarez, niks moeten coachen.Je ziet hem voordat ie kopt zelfs nog even naar de keeper kijken dus hij is zich bewust van het feit dat ie genoeg tijd heeft.Jammer, maar in zulke wedstrijden maakt dat wel het verschil.

Maar deze uitschakeling komt toch echt op het conto van Vermeer.De eerste wedstrijd opzichtig de fout in, en nu weer.Ook dat is jammer, want wie ga je nu in de goal zetten ..
Kom op Voets, jij bent normaal gesproken prima in het opsommen van alle fouten voorafgaand aan de goal. Die eerste tegentreffer was primair de fout van Vermeer, maar Oleguer liet die bal niet gaan hoor. Hij werd er gewoon uitgelopen. Bij die tweede goal kijkt Vermeer als keeper logischerwijs naar de bal. Waarom Silva, Oleguer en Schilder dat doen is me echter een raadsel. Die bal had makkelijk weggekopt kunnen worden als men fatsoenlijk had gedekt. Wie er straks in de goal komt te staan? Vooralsnog Vermeer. Stekelenburg heeft dit soort fouten en meer gemaakt. En nog eens tegen mindere ploegen ook.

Suárez had qua tijd natuurlijk niet alleen te maken met de keeper. Er had bijvoorbeeld een verdediger in z'n rug kunnen komen. Dat bedoelde ik met coachen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 11:29 am

Neemt niet weg dat Vermeer een zwakke indruk maakte bij die situaties, Enganche. Of denk jij dat die ballen er bij Van der Sar waren ingegaan?

De verdediging was natuurlijk ook zwak. Maar dat is een kwestie van organisatie. Is naast de coach ook de keeper verantwoordelijk voor.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do mar 19, 2009 11:31 am

Ben benieuwd of de heer Derksen en consorten nog steeds van mening zijn dat het Nederlandse voetbal op een ongekend laag niveau ligt in Europa.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 11:32 am

Mwah, OM is natuurlijk geen wereldploeg. Heeft een paar aardige spelers maar is tactisch naar Franse begrippen zwak.

Waarom werden Koné en Niang gisteren gewisseld? Was ik heel blij mee. Zenden was veeeeel slechter. En die Samarra (of hoe heette die figuur) viel matig in.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 19, 2009 11:38 am

joey schreef:Mwah, OM is natuurlijk geen wereldploeg. Heeft een paar aardige spelers maar is tactisch naar Franse begrippen zwak.
Naar Franse begrippen tactisch zwak? Dat is wel heel zwak, dan.

Franse ploegen hebben veel kwaliteit en fysieke kracht, maar winnen weinig.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 19, 2009 11:38 am

joey schreef:Neemt niet weg dat Vermeer een zwakke indruk maakte bij die situaties, Enganche. Of denk jij dat die ballen er bij Van der Sar waren ingegaan?
Nee, dat denk ik niet (al zag ik Van der Sar afgelopen weekend nog een mindere wedstrijd keepen tegen Liverpool) maar dat is ook het vergelijkinsmateriaal niet. Voor Stekelenburg niet en voor Vermeer niet, want dat niveau gaan ze nooit halen.
joey schreef:De verdediging was natuurlijk ook zwak. Maar dat is een kwestie van organisatie. Is naast de coach ook de keeper verantwoordelijk voor.
Bij die tweede goal viel er niets te organiseren door de keeper. Vermeer let op de bal die in de zestien blijft hangen. Vervolgens staan er drie verdedigers niets te doen en kan Mearson zo inlopen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 11:48 am

Enganche schreef:Nee, dat denk ik niet (al zag ik Van der Sar afgelopen weekend nog een mindere wedstrijd keepen tegen Liverpool) maar dat is ook het vergelijkinsmateriaal niet. Voor Stekelenburg niet en voor Vermeer niet, want dat niveau gaan ze nooit halen.
Exact. Het zijn redelijke keepers, maar niet meer dan dat.
Bij die tweede goal viel er niets te organiseren door de keeper. Vermeer let op de bal die in de zestien blijft hangen. Vervolgens staan er drie verdedigers niets te doen en kan Mearson zo inlopen.
Dat klopt natuurlijk, maar ik heb het niet over dit geval. Je ziet heel vaak bij Ajax achterin dat de organisatie niet goed is, er staan bijvoorbeeld twee man bij een spits en bij een ander staat niemand. Neem tegen De Graafschap: Vermeer wordt uitgespeeld, de bal komt voor en niemand is met Ben Sahar meegelopen.
Van der Sar gaf ooit aan dat een keeper ernaar moest streven GEEN reddingen te hoeven verrichten. Gewoon door de zaak zo te organiseren dat de tegenstander de bal niet op het doel kreeg. In dat opzicht heeft dit Ajax (met Vermeer óf Stekelenburg) nog een lange weg te gaan.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 19, 2009 11:50 am

Die tweede goal viel uit de rebound na een vrije trap, natuurlijk mag het niet gebeuren, maar het is niet uitzonderlijk dat de organisatie dan even weg is.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mar 19, 2009 11:51 am

Moet men wel wat aan doen, want in de eerste helft was er ook een mislukte buitenspelval waarbij Oleguer en Alderweireld bleven hangen. 5 L'OM spelers stonden toen voor de neus van Vermeer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 19, 2009 11:58 am

Enganche schreef:
999 schreef:
Enganche schreef: Het was absoluut een fout van Vermeer (je moet alleen proberen zo lang mogelijk te blijven staan als de spits met bal en al op je af komt, en dus niet in de loopactie zoals nu), maar Oleguer wordt er gewoon uitgelopen hoor. Die zag er ook niet goed uit.
De keeper moet in zo'n situatie naar de bal kijken. Silva, Oleguer en ik meen Schilder niet. Die moeten iemand dekken. Dan is er niets aan de hand. Vermeer moet op het laatste moment beslissen om opeens uit te komen en krijgt daardoor een goal om z'n oren. Gewoon dramatisch verdedigd.
Ik moet zeggen dat als er bij die eerste kans niet goed gecoached is, het niet per se de schuld van Suárez was. Hij kon niet precies weten wat er in z'n rug gebeurde, bijvoorbeeld.
Nee Thomas, niks geen Oleguer, niks geen Alderweireld.Vermeer komt en dan moet ie hem hebben.Komt ie niet dan kan Alderweireld doordekken en Niang naar de buitenkant dwingen en Oleguer bijsluiten.Nogmaals in de tweede helft was zo'n zelfde situatie en toen bleef Vermeer staan.En werd het simpel opgelost.

Een keeper mag de bal in zijn handen pakken, bij de tweede goal is ie veel te afwachtend.Is ie ook weer veel te laat.Net alsof ie niet van zijn doellijn durft af te komen.

Het missen van die eerste kans is gewoon de schuld van Suarez, niks moeten coachen.Je ziet hem voordat ie kopt zelfs nog even naar de keeper kijken dus hij is zich bewust van het feit dat ie genoeg tijd heeft.Jammer, maar in zulke wedstrijden maakt dat wel het verschil.

Maar deze uitschakeling komt toch echt op het conto van Vermeer.De eerste wedstrijd opzichtig de fout in, en nu weer.Ook dat is jammer, want wie ga je nu in de goal zetten ..
Kom op Voets, jij bent normaal gesproken prima in het opsommen van alle fouten voorafgaand aan de goal. Die eerste tegentreffer was primair de fout van Vermeer, maar Oleguer liet die bal niet gaan hoor. Hij werd er gewoon uitgelopen. Bij die tweede goal kijkt Vermeer als keeper logischerwijs naar de bal. Waarom Silva, Oleguer en Schilder dat doen is me echter een raadsel. Die bal had makkelijk weggekopt kunnen worden als men fatsoenlijk had gedekt. Wie er straks in de goal komt te staan? Vooralsnog Vermeer. Stekelenburg heeft dit soort fouten en meer gemaakt. En nog eens tegen mindere ploegen ook.

Suárez had qua tijd natuurlijk niet alleen te maken met de keeper. Er had bijvoorbeeld een verdediger in z'n rug kunnen komen. Dat bedoelde ik met coachen.
Dan zie je het toch niet goed.Olequer heeft met deze situatie helemaal geen ruk te maken Thomas.Niang staat achter Olequer en loopt voorlangs bij Toby die dus precies alles goed doet.Op dat moment komt Vermeer er als een gek uit zijn doel en laat Toby Niang ( los ) lopen, en gaat richting doel voor het geval dat.Vermeer is gewoon te laat, had in zijn doel moeten blijven en laat ook nog de bal onder zich door schieten.

En weer die omschakeling hé.Want dit was een heel simpele counter.

Bij de tweede goal gaat Vermeer ook niet vrij uit.Eerst Toby die maar wat springt dan Vermeer die eerst een stap naar voren doet en dan weer naar achtern.Dat had ie trouwens wel meer in deze wedstrijd.

Coachen ?.Wie had hem moeten coachen ?.Suarez weet dat ie helemaal alleen vrijstaat, hij ziet verdedigers uitglijden en naar voren lopen.Denk dat ie dacht dat ie buitenspel staat.Maar dit is niet de eerste open kans die hij om zeep brengt.Neemt niet weg dat ie een goede wedstrijd speelde.Alleen zijn het al deze dingetjes die steeds maar weer het verschil maken ..
Laatst gewijzigd door 999 op do mar 19, 2009 12:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 19, 2009 12:01 pm

999 schreef:Dan zie je het toch niet goed.Olequer heeft met deze situatie helemaal geen ruk te maken Thomas.Niang staat achter Olequer en loopt voorlangs bij Toby die dus precies alles goed doet.Op dat moment komt Vermeer er als een gek uit zijn doel en laat Toby Niang ( los ) lopen, en gaat richting doel voor het geval dat.Vermeer is gewoon te laat, had in zijn doel moeten blijven en laat ook nog een de bal onder zich door schieten.
Hij gleed ergens halverwege weg, anders had hij die bal makkelijk gehad. Neemt niet weg dat hij in de fout ging.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 19, 2009 12:11 pm

Jöhnk schreef:
999 schreef:Dan zie je het toch niet goed.Olequer heeft met deze situatie helemaal geen ruk te maken Thomas.Niang staat achter Olequer en loopt voorlangs bij Toby die dus precies alles goed doet.Op dat moment komt Vermeer er als een gek uit zijn doel en laat Toby Niang ( los ) lopen, en gaat richting doel voor het geval dat.Vermeer is gewoon te laat, had in zijn doel moeten blijven en laat ook nog een de bal onder zich door schieten.
Hij gleed ergens halverwege weg, anders had hij die bal makkelijk gehad. Neemt niet weg dat hij in de fout ging.
Hij verstapt zich bij het aanzetten.Maar dan zou ie zeker moeten beslissen om te blijven staan.Want Toby is er ook nog..Vorige keer Vermaelen.Vorige week Vermeer en gisteren ook weer ... waarom verstapte die keeper van O.M. zich niet .. Tja, het is altijd wat ..........

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » do mar 19, 2009 12:15 pm

mijn god wat ben ik nog moe na gisteren... heerlijke sfeer en een mooie pot
bijna een heel stadion die sprongen bij "wie niet springt, is geen jood"

toch mixed feelings
enerzijds trots op het goede voetbal, anderzijds teleurgesteld.

1e goal OM verlezen we de bal voorin, anita die forchecked maar daarbij uitglijd, counter, diepe bal, vermeer glijd ook uit, komt daarna toch uit en is dus een halve tel te laat.

2e goal tegen was wat slapjes maar gewooneg een "lulgoal" in inderdaad hoe ironisch de 109 minuut.

verder genoeg kansen en 2 mooie goals.

Ik heb heerlijk genoten van Anita , Enoh en Aissati. Met dit middenveld kunnen we nog jaren doorborduren.
Ook toen Anita verdedigend de 3 koppen grotere spits op snelheid klopte en aftroefde was geniaal !

Helaas er dus uit, en dan nog onverdiend ook... dat is op zich wel een winstpunt :-)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 19, 2009 12:24 pm

Gruwelijke pot voetbal. Dient ook niet geanalyseerd te worden. Ik heb genoten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » do mar 19, 2009 12:28 pm

Bertje schreef:Gruwelijke pot voetbal. Dient ook niet geanalyseerd te worden. Ik heb genoten.
Wij blijven met een kater zitten, maar was inderdaad eindelijk weer eens een mooie wedstrijd. Voor de neutrale toeschouwer zeer vermakelijk, al hebben wij daar weinig aan.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » do mar 19, 2009 12:50 pm

joey schreef:Mwah, OM is natuurlijk geen wereldploeg. Heeft een paar aardige spelers maar is tactisch naar Franse begrippen zwak.

Waarom werden Koné en Niang gisteren gewisseld? Was ik heel blij mee. Zenden was veeeeel slechter. En die Samarra (of hoe heette die figuur) viel matig in.
Ik denk uit angst voor een rode kaart. Het viel me namenlijk op dat Gerets alle spelers met geel eraf haalde.

EDIT: Oh nee, Kone niet... alleen Valbuena en Niang. Valbuena kreeg hem al bijna, werd er gelijk afgehaald.
Op naar de vierde ster!

Plaats reactie