Ajax - Olympique Marseille 19-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 19, 2009 7:35 am

Is het trouwens normaal, 666, dat in jouw vak de helft van de mensen opstaat en opgefokt 'Homo' begint te roepen tegen tegenstanders die corners of ingooien komen nemen? Heel treurig.
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do mar 19, 2009 7:53 am

En Suarez zo snel mogelijk verkopen a.j.b.. Met een echte spits die honderd procent kansen wel maakt hadden we nu tweede gestaan in de competitie en waren we door in de UEFAcup.
Wat een genot om Suarez te zien; vorige week het enige doelpunt, nu weer twee assist voor zij die statistieken gebruiken om bijvoorbeeld Stekelenburg te vervangen door Vermeer. MotM, iemand die snel verkocht moet worden, voor hemzelf en voor veel At-ers. Hij kan zich ontwikkelen en Ajax wint volgens die At-ers alles! Goed voor Ajax, DB en MvB, want die kunnen weer voor tientallen miljoenen uitgeven.

Prachtige assist op Sulejmani, eentje die wel op maat was, hij hoefde er alleen maar tegenaan te lopen, ook al was deze met het buitenkantje.

De trots overheerst? Waarom trots? Ik ze hebben hun best gedaan? Moet iedere wedstrijd.

De teleurstelling overheerst bij mij: maart en nu al is bekend dat we geen enkele prijs hebben, ook niet dat het spannend wordt; zelfs geen knvb-beker. Voor mij is het seizoen niet gered door een keer een goede wedstrijd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do mar 19, 2009 8:04 am

Ik heb niet alle 26 pagina's van deze topic gelezen, maar heeft iemand al opgemerkt dat de fatale goal van Marseille heel ironisch werd gescoord in de 109e minuut...?

Leuk verjaardagscadeau.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do mar 19, 2009 8:06 am

Goede tegenstander, goede wedstrijd van Ajax. Wat een contrast vergeleken met de wanvertoning tegen de Graafschap zondag! Zoals Ajax mee kan zakken met het niveau van slechte tegenstanders, zo trekken ze zichzelf aan hun haren omhoog tegen een goede opponent. Dat belooft niet veel goeds voor de wedstrijd bij NAC. En dan mogen we nog van geluk spreken dat dit geen donderdagwedstrijd was want die extra dag hebben we hard nodig.

@ Lucas: ik zat ergens anders (had meer plaatsen bij elkaar nodig dan ik in 122 kon krijgen) dus ik weet niet wat daar allemaal geroepen is. Maar bij dit soort wedstrijden zitten veel mensen niet op hun eigen plaats dus het kan zijn dat we wat onbeschaafd tuig op bezoek hebben gehad. Stuur me de videobeelden maar, dan zal ik kijken wie er vervroegd het vagevuur ingeharkt moet worden.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 19, 2009 8:24 am

Zwak gekeept ?.Gewoon blunderen zeg maar.Niet de eerste, ook in de uitwedstrijd.Beide verdedigers doen het juiste Toby ziet die kamikaze piloot aankomen en laat de man los.En maakt een loop richting doel om die weg af te schermen.Olequer denkt als je komt dan ie ie voor jou, twee man naar de man is uit den boze..Vermeer gleed uit ?.Niks daarvan ... In de tweede helft was een identieke situatie, bijna ook nog eens op de zelfde positie, toen bleef ie wel staan en kon de verdediger de aanvaller heel simpel naar de zijkant dwingen en was het gevaar geweken.Verder is er de gouden regel in deze situaties, als je komt moet je hem hebben.En dus was het na twee minuten weer gelijk en kon je opnieuw beginnen.

Tweede goal precies het zelfde.Eerst doet ie een stap naar voren, dan naar achteren en is te laat bij het uitkomen.Ik denk dat als ie gewoon blijft staan ie meer kans had gehad, maar dat is koffiedik kijken.

Deze uitschakeling komt, mijn mening, voor het grootste gedeelte op het conto van Vermeer.Die in die enkele wedstrijden dat ie nu keept veel weg heeft van Stanley Menzo.Keepte geweldige wedstrijden, maar als het er op aan kwam kwam ie steeds dat te kort.

Dan het gemis aan killers instinct in de voorhoede.Waar ene Suarez er minimaal twee had moeten maken.En had je al na vier minuten op voorsprong moeten staan.Suarez had zelfs de tijd om de bal aan te nemen in de hoek uit te zoeken.En zo waren er nog meer dikke kansen en een paar mogelijkheden.

Gisteren vond ik het jammer deze uitschakeling.AJAX speelde zeker de eerste helft een goede pot, al moet wel gezegd worden dat het niet regende aan kansen.Dat laatste zetje was er niet, dan is het des te jammer dat de man van de wedstrijd, Suarez, niet de koelbloedigheid heeft om ruimer afstand te nemen.

Nu heerst bij mij weer het gevoel van dat het elke keer wat is.Open kansen missen, keeper die staat te schutteren enz.Er is bijna nooit een wedstrijd waarvan je kan zeggen dat er niet van zulke dingetje inzit.

We houden ons maar vast aan deze wedstrijd.Al ben ik bang dat het de eerstvolgende wedstrijd weer knarsentandenkijkend gaat worden.Mannetje op Aissati en de rest van het team ziet het dan niet meer.Zag je ook nadat hij gewisseld werd, waarom ?.Die dertig minuten kan er ook nog wel bij dacht ik zo.Maar goed, de volgende wedstrijden zullen laten zien of inderdaad Aissati het verschil gaat maken, of dat daadwerkelijk AJAX eindelijk op de goede weg zit, of dat O.M. AJAX niet onderschatte, of dat we nog aanspraak gaan maken op de tweede plaats in de HCE ...

Frappant is wel dat Aissati eigenlijk niet in het plaatje van MVB voorkwam in het begin van het seizoen ...
Laatst gewijzigd door 999 op do mar 19, 2009 8:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » do mar 19, 2009 8:31 am

prima wedstrijd, maar over heel een seizoen het blijft erg weinig.
Dit we zullen maar zien als de NL-Italy van Ajax?

Aisatti is wel een lichtpunt, we hopen hij blijft fit en zo voetballen!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do mar 19, 2009 8:38 am

Zonder, heel zonde en zo onnodig ook. Dat is mijn conclusie. Marseille was absoluut niet beter, ze hebben geen eens kansen gehad. Ajax heeft keihard gewerkt en dat is echt een compliment waard.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do mar 19, 2009 8:39 am

dat Suarez die kans in de 4de minuut mist reken ik vooral z'n medespelers aan. Dat was een knap staaltje van niet communiceren. Iemand had toch moeten roepen dat ie alle tijd van de wereld had.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do mar 19, 2009 8:39 am

Maar goed, de volgende wedstrijden zullen laten zien of inderdaad Aissati het verschil gaat maken
Dat zou niet mogen gebeuren, afhankelijk zijn van één speler, zeker niet als die speler wel erg vaak is geblesseerd.

Bij het tweede doelpunt moet of Alderweireld of Schilder toch kunnen voorkomen dat de tegenstander kopt? Grygera deed niet anders. Vermeer komt en moet de bal hebben, ja, maar hij mag er toch op rekenen dat zijn verdedigers die situatie goed inschatten. Stapt Oleguer dan is het buitenspel (De beelden heb niet precies voor me, maar dat was mijn eerste reactie na de inactiviteit van Schilder en Alderweireld) Ik weet niet wat de afspraken zijn bij dit soort vrije trappen, of er afspraken zijn?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do mar 19, 2009 9:12 am

Wat een gezeik hier over Silva. Vond hem hard werken en prima spelen. Zoek effe een andere pispaal jongens.

Verder genoten van het spel. Betwijfel alleen of het progressie is of gewoon de opleving van enkele jonge straatvoetballers die voetballen zoals ze dat in hun jeugd ook deden. Lekker tikken en kaatsen. Ruil Aissati en Anita voor Gabri en Vertonghen en het wordt gewoon weer lange halen naar voren en lopen met de bal.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mar 19, 2009 9:24 am

El Clavo schreef:Zonder, heel zonde en zo onnodig ook. Dat is mijn conclusie. Marseille was absoluut niet beter, ze hebben geen eens kansen gehad. Ajax heeft keihard gewerkt en dat is echt een compliment waard.
Onnodig inderdaad. Erg jammer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mar 19, 2009 9:31 am

999 schreef: Deze uitschakeling komt, mijn mening, voor het grootste gedeelte op het conto van Vermeer.Die in die enkele wedstrijden dat ie nu keept veel weg heeft van Stanley Menzo.Keepte geweldige wedstrijden, maar als het er op aan kwam kwam ie steeds dat te kort.
Inderdaad. Je moet er niet aan denken dat Stekelenburg deze fouten had gemaakt, want dan was deze jongen totaal afgemaakt. Joey zei het al terecht dat beide keepers niet veel voor elkaar onder doen. Nu is Vermeer deels de gebeten hond en terecht ook. Als (niet als) we die 1-0 gewoon vast hadden kunnen houden, dan had ik het nog maar moeten zien. L'OM heeft geen kans gehad en die 1-1 kwam dan ook regelrecht uit de lucht vallen. Nee, een beetje keeper had ons daar helaas op de been gehouden.

Silva werkte heel hard en heeft ook heel veel meters gemaakt, maar dat laat onverlet dat hij met bal dramatisch was. Ik heb geen goeie voorzet gezien en dat terwijl hij er zo'n 20 heeft 'geproduceerd'.

Verder zet ik nog steeds twijfels bij de late invalbeurt van Cvitanich. Als Stein14 zegt dat die jongen fit was, dan geloof ik dat wel en ga ik er dus gewoon vanuit dat het een tactische 'vondst' was. Ik neem dat de keuze voor een plekkie zal gaan tussen Sulejmani en Cvitanich en ik ben geneigd om voor de laatstgenoemde te kiezen, hoor. Sulejmani was namelijk wederom de zwakke schakel bij Ajax.

Even vast vooruitkijken, want we liggen er uit. De vraag rijst dan ook gelijk wat nu te doen. Ik vind persoonlijk dat dit het team is wat zich mag bewijzen. Snijdt de zwakke kantjes er af (Wiel voor Silva en Vermaelen voor Schilder) en opteer Vertonghen in plaats van Alderweireld en klaar ben je. Ik denk alleen dat het er net weer wat anders uit gaat zien, want Vertonghen wist ook aan te geven dat we hem nu moesten zien als middenvelder. Anyway, dit is hoe ik het zou doen. Anita, Enoh en Aissati krijgen van mij de kans om de rest van het seizoen wat te laten zien.

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do mar 19, 2009 9:39 am

Waarom wordt er hier alleen naar Vermeer gekeken? Is er dan niemand die de snelheid en klasse van die goal uit Frans oogpunt ziet? Als Ajax zo'n goal zou maken, had niemand het over de keeper van de tegestander gehad.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 19, 2009 9:47 am

Ik vind ook niet dat Vermeer heeft geblunderd. Volgens mij gleed hij trouwens bij de tweede goal weg. Maar duidelijk is dat in de vorige Europacup wedstrijden Vermeer en Stekelenburg beslissende reddingen maakten, gisteren waren het weliswaar geen blunders wat mij betreft, maar maakte de doelman ook geen beslissende reddingen.

Gisteren is een belangrijke stap gezet, maar de waarde ervan zal natuurlijk pas de komende wedstrijden blijken. Als het niet wordt doorgetrokken was het allemaal vrij betekenisloos natuurlijk. En het zal best zijn dat we met veel invallers speelden, maar als die invallers laten zien als team beter te functioneren, dan moeten de zogenaamde vaste krachten wellicht maar even een stapje terug doen. De backs vervangen lijkt me (Wiel en Vermaelen terug) en verder maar kijken.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do mar 19, 2009 9:49 am

T82 schreef:Waarom wordt er hier alleen naar Vermeer gekeken? Is er dan niemand die de snelheid en klasse van die goal uit Frans oogpunt ziet? Als Ajax zo'n goal zou maken, had niemand het over de keeper van de tegestander gehad.
Is me uit het hart gegrepen, T82...

Wat een geëmmer. Die hele ploeg heeft hartstikke zijn best gedaan, ze hebben (ondanks alle blessures en schorsingen) een hartstikke goeie pot gespeeld en ons een prachtige voetbalavond bezorgd. Maar uiteindelijk was het nét niet genoeg. Met een beetje pech. Tegen Fiorentina gingen we door met een beetje mazzel (én dankzij Kenneth Vermeer!); nu gingen we eruit met een beetje pech.

Kan gebeuren. Hoort erbij. Welgemeend, klaterend applaus en met opgeheven hoofd naar huis. Als Ajax altijd met zo veel passie speelt, en ook nog de bal laag houdt en combinatievoetbal speelt, hoor je mij nooit meer klagen.

Als het mis gaat, moet het altijd aan iemand liggen, kennelijk. Het moet iemands schuld zijn en er moet een kop rollen. Mij best, maar ik doe er niet aan mee - en het interesseert me ook niet.

K.
Still alive...

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do mar 19, 2009 10:12 am

Helemaal mee eens. Ik kan zelfs voor het eerst in jaren tegen een "nederlaag" van Ajax. Simpelweg door het niveau van de wedstrijd, dat heel ver boven mijn en ieders verwachting lag. Dat de kleine foutjes keihard zijn afgestraft, helaas... Ze hebben inderdaad al genoeg geluk in dit toernooi gehad.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mar 19, 2009 10:15 am

Ze hebben me de beste voetbalavond geschonken van het seizoen dus niets dan lof uiteraard. Ik vind alleen dat je best mag constateren dat je hier op een schlemielige wijze het tournooi verlaat. Tuurlijk hebben we in de afgelopen duels niets te klagen gehad en was het geluk vaak aan onze zijde, maar toch. Toen die 1-0 viel had ik (2 minuten lang) de overtuiging dat we hier gewoon met gemak die 1-2 weg gingen poetsen. Het is dan toch extra zuur dat je door een individuele fout een tegengoal incasseert. Zeker gezien ze in de hele wedstrijd volgens mij 3 ballen op de goal hebben geschoten.

Het middenveld deed me denken aan de confrontatie met Arsenal. Laten we wel wezen, L'OM is stukken minder, maar het was grote fun om die kabouters van ons te zien combineren.

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do mar 19, 2009 10:28 am

Peter schreef:Het is dan toch extra zuur dat je door een individuele fout een tegengoal incasseert. Zeker gezien ze in de hele wedstrijd volgens mij 3 ballen op de goal hebben geschoten.
Zo'n counter kan je toch onmogelijk een individuele fout noemen. Sulejmani leidt die counter dom in. Vervolgens staan een hoop spelers verkeerd, is Oleguer te laat en glijdt de bal door een snelle, knappe actie van Niang net onder Vermeer door.
Laatst gewijzigd door T82 op do mar 19, 2009 10:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do mar 19, 2009 10:35 am

Typisch geval van shit happens, die goal...

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 10:35 am

Kowalczyk schreef:Mag dit nou gewoon ook eens een uurtje tegen Volendam en ADO Den Haag? Dan sta je bij rust met 3-0 voor en piept er niemand.
Dat brengen de spelers niet op, ze hebben zo verschrikkelijk hard moeten werken. In de verlenging zaten ze er volledig door. Dit was typisch een wedstrijd van een ploeg die voor zijn laatste kans streed om nog iets van het seizoen te maken. Om een seizoen lang dit kunnen brengen, moet je de bal meer laten lopen. Toch een groot compliment aan Ajax voor de inzet, waarbij Suarez een speciale vermelding verdient. Wat die jongen gisteravond opbracht, grenst aan het ongelooflijke. Hij ging voorop in de strijd en bleef gaan. Af en toe leek het wel of er drie Suarezjes in de voorhoede liepen. Ik kan daarom onmogelijk boos worden op die jongen, hij doet zo zijn best. En tegenover zijn gemiste kansen stonden wel twee prima assists. Hij is gewoon geen afmaker, hij moet naast een afmaker spelen. Suarez heeft altijd veel waarde voor je team.

Doodzonde van de uitschakeling, maar je zag het wel een beetje aankomen. Na de 1-1 was het op eierschalen lopen, een goal tegen en je lag eruit. Jammer genoeg weet je dan dat het fatale moment waarschijnlijk wel komt. Pffff, wat heb ik zitten billenknijpen. Echt, ik heb vandaag waarschijnlijk nog meer spierpijn dan Weekend Cees. :smallgrin.gif:

Ik was vooraf zeer benieuwd wat Gerets zou doen, en hij deed precies wat we hoopten, namelijk geen initiatief nemen. Wat is die Gerets toch een slechte coach. Als je weet dat Ajax met een gelegenheidsverdediging speelt en (in principe) de beste spelers voorin heeft lopen, dan probeer je toch meteen een goal te maken? In plaats daarvan speelde OM heel verdedigend, en, wonderbaarlijk genoeg, gaf het daarbij nog heel veel ruimte weg ook. Echt een matig georganiseerde ploeg, zoals je met een dergelijke trainer mag verwachten. Bij mij overheerst dan ook het gevoel dat deze uitschakeling niet nodig was geweest. Met name in Marseille heeft Ajax veel te passief gespeeld. Hadden we daar meer initiatief genomen, dan was er wat te halen geweest. Nu moest Ajax in de thuiswedstrijd een achterstand goedmaken en dat blijft lastig.

Hoewel het niet mag van Ko, toch nog een paar kanttekeningen. Waarom mocht Sulejmani zo lang blijven staan? Wat was hij weer slecht en sloom. Een drama. Hij werd er bijna afgehaald, toen kopte hij dat balletje erin en mocht hij blijven staan. Waarom? Urby moest veel meters waren, dus Suarez kon wel wat meer steun gebruiken. Ik had in de rust al Cvitanich gebracht, als was het maar vanwege zijn loopvermogen. In een dergelijke slijtageslag kun je wel een loper gebruiken.

En dan Vermeer, tja... Het gaat me te ver om de uitschakeling op zijn conto te schrijven, maar een erg zekere indruk maakte hij niet. Hij kan me nog steeds niet bekoren. Niet dat hij slecht is, maar echt rustig zit ik ook niet op mijn stoel als de bal bij hem in de buurt komt. En ik zat toch al niet zo rustig. :blush.gif:

Prima wedstrijd weer van Urby, het lijkt dat het er ein-de-lijk uit gaat komen. Zal hij aan het einde van het seizoen wel vertrekken, haha. Aissati was ook goed, die jongen kan tenminste voetballen. Sowieso was het een hele verbetering dat de beroepsvertrager Lindgren ontbrak. Nu werd er toch een stuk sneller naar voren gespeeld. Ook Anita speelde goed, hij liet zien waarom hij altijd is gezien als een groot talent. Leuk voor die jongen. Moet er wel bij vermelden dat de spelers van Ajax veel tijd en ruimte hadden. Dat is tegen een echt goede ploeg wel anders.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 19, 2009 10:42 am

Ik vond niet dat j het in de reguliere tijd zag aankomen. Ik zat eigenlijk behoorlijk rustig, ervan overtuigd dat we gingen winnen.
Sulejmani mocht blijven staan, neem ik aan, omdat door de 2-1 de uitgangspositie veranderde. De wissel zal gepland zijn om in de laatste minuten wat te forceren. Overigens viel Leonardo weer aardig in, de enige speler die echt iemand kan passeren. Zo jammer dat hij absoluut niet in het bezit is van de eindpass.
Gerets deed het inderdaad verkeerd, maar toch deed hij de wedstrijd kantelen. Pas bij het begin van de verlenging begon OM de opbouw van ajax te storen. Dat was voor mij het moment dat ik me zorgen begon te maken en de wedstrijd zag kantelen. Wellicht ook omdat Aissati er toen uit was, en Ajax zich geen raad wist met de opbouw.

Het zal best dat Suarez keihard werkte, maar hij was gisteren een toonbeeld van 'alibi'verdedigen. Silva stond regelmatig tegen twee man.
Wat is ons dikkertje trouwens vreselijk snel!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do mar 19, 2009 10:47 am

Enganche schreef:
Peter schreef:Ik zou Cvita gewoon brengen voor Sulejmani zometeen. De rest staat vrij aardig en met Silva en Schilder moeten we het gewoon doen.

Aissati is altijd aanspeelbaar en voetbalt makkelijk. Verlegt het spel prima en is positioneel ook ijzersterk.

Even een quote van Enganche verkrijgen door te zeggen dat Urby ook prima speelt. :smallgrin.gif:
Nice, Peter! Wat ie vanavond deed dat deed ie dit seizoen regelmatig.

Emanuelson, Aissati, Enoh, Anita, niet bepaald de favorieten van bepaalde AT'ers, maar ze blonken vanavond wel uit. Het moet PSV'ers wel pijn doen om Aissati bij ons te zien schitteren in zo'n wedstrijd. Het blijft onvoorstelbaar dat Koeman en Vergoossen geen plek voor die jongen wisten in te ruimen.
Zlatan Son of God schreef:Jammer dat Vermeer 2x flink stond te slapen bij beide doelpunten.
Die eerste goal was zwak gekeept. Wanneer een speler met de bal aan de voet op je af komt moet je proberen zo lang mogelijk te blijven staan. Sterker nog, daar krijg je van mij nog de nodige complimenten voor. Bij een loopactie richting bal moet je echter vol glijden naar de bal. De verdedigers zaten er verder ook erg slecht bij, maar Vermeer maakte een fout.

De tweede goal was dramatisch gedekt. Vermeer verwachtte volgens mij dat die rechtsback van Marseille de bal zou schieten en gleed dus wat lager in, maar in mijn ogen is het overdreven om Vermeer de schuld te geven van die goal.
Niks overdreven is Vermeer is gewoon te laat. Die bal komt midden in de 5 meter gebied uit de lucht vallen dan moet je daar als keeper gewoon in knallen. Hij start te laat waardoor hij niks anders meer kon doen dan er half voor te gaan liggen.

Vermeer maakt gewoon een erg zwakke indruk op mij.. volgens mij kan hij niet om gaan met de spanning.

Daarnaast snap ik gewoon neit waarom van Basten Sulejmani niet naar de kant haalt direct na de 2-1. OM was rijp voor de slachting, maar door in plaats van extra gas te geven een tandje terug te doen en OM weer in het spel te laten komen kom je onnodig in de verlening terecht. (30 extra minuten voor een extra uit doelpunt voor OM)

Daarnaast was het jammer dat onze vrolijke Duitse scheidsrechter spelers met al geel op zak niet durft aan te pakken.Waar onze wedstrijd vorige week al vroeg ten einde kwam door een rode kaart van van der Wiel. Mocht OM tot aan de laatste minuut gewoon door spelen terwijl het centrale duo beide met rood eraf had gemoeten. En daarnaast mocht Mears ontzettend vaak aan de noodrem grijpen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 10:48 am

LucaS schreef:Ik vond niet dat j het in de reguliere tijd zag aankomen. Ik zat eigenlijk behoorlijk rustig, ervan overtuigd dat we gingen winnen.
Ik niet, bij elke bal in de buurt van het doel van Ajax hield ik mijn hart vast. Ik weet tot welke blunders onze verdedigers in staat zijn.
Sulejmani mocht blijven staan, neem ik aan, omdat door de 2-1 de uitgangspositie veranderde. De wissel zal gepland zijn om in de laatste minuten wat te forceren.
Sulejmani moest sowieso gewisseld worden. Hij was slecht.
Overigens viel Leonardo weer aardig in, de enige speler die echt iemand kan passeren. Zo jammer dat hij absoluut niet in het bezit is van de eindpass.
Tja, dan heb je er weinig aan.
Gerets deed het inderdaad verkeerd, maar toch deed hij de wedstrijd kantelen. Pas bij het begin van de verlenging begon OM de opbouw van ajax te storen.
Dat kwam ook doordat Ajax het opzichtig rustig aan ging doen. En daarmee aangaf dat het moe was. Dat gaf OM moed.
Het zal best dat Suarez keihard werkte, maar hij was gisteren een toonbeeld van 'alibi'verdedigen. Silva stond regelmatig tegen twee man.
Ik heb Suarez regelmatig zien meeverdedigen. Die jongen smeet met zijn krachten.
Wat is ons dikkertje trouwens vreselijk snel!
Jammer genoeg moet hij van elk sprintje tien minuten uitrusten. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do mar 19, 2009 10:51 am

Ohja vooraf waren er twijfels over Suarez als aanvoerder..

Nou ik vond het fantastisch. Hij stond er van het begin tot eind voor het team. Werkte zich helemaal kapot en was daarnaast ook met zijn gedrag een uitstekend voorbeeld voor de ploeg.

Af en toe enkele discussies met de scheidsrechter, maar dat loste hij elke keer met een grapje op. PRIMA!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 19, 2009 10:51 am

Peter schreef:
999 schreef: Deze uitschakeling komt, mijn mening, voor het grootste gedeelte op het conto van Vermeer.Die in die enkele wedstrijden dat ie nu keept veel weg heeft van Stanley Menzo.Keepte geweldige wedstrijden, maar als het er op aan kwam kwam ie steeds dat te kort.

Silva werkte heel hard en heeft ook heel veel meters gemaakt, maar dat laat onverlet dat hij met bal dramatisch was. Ik heb geen goeie voorzet gezien en dat terwijl hij er zo'n 20 heeft 'geproduceerd'.
Dat ook, in feite heb ik van al de spelers die de corners, vrijetrappen namen niet eentje gezien die ook maar een beetje gevaarlijk was.Allemaal van het zelfde liedje, kwamen niet over de eerste O.M verdediger heen of waren een gemakkelijk prooi voor de O.M. keeper.Terwijl je bij de corners en vrije trappen van O.M. steeds je hart vasthield met dat gespring van Vermeer.Al miste je natuurlijk wel kopkracht achterin.
Laatst gewijzigd door 999 op do mar 19, 2009 10:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie