Ajax - Olympique Marseille 19-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » do mar 19, 2009 12:59 pm

goed,

nu nog op de competitie richten en kijken of we twente voorbij kunnen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do mar 19, 2009 1:00 pm

Ik heb genoten! VAN IEDEREEN :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 1:03 pm

Ik begrijp dat enthousiasme niet. Bij mij overheerst de teleurstelling over het feit dat we zijn uitgeschakeld door een ploeg die we best hadden kunnen hebben. Ajax had in Marseille meer lef moeten tonen. Toen is veel te behoudend gespeeld. Zonde.
Het stinkt aan alle kanten!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » do mar 19, 2009 1:06 pm

Nogmaals, we speelden wel een uur met 10 man...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do mar 19, 2009 1:07 pm

jaja ik heb ook genoten, Van die 2 tegengoals, de onthutsend zwakke afwerking op het doel van de meeste Ajacieden heb beroerde passes van BS [stands for Bull Shit] en de talloze defensieve blunders. Maar buiten dat ben ik blij met dit Ajax ...of klinkt dat te sarcastisch?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 19, 2009 1:08 pm

Daar gaat Joey inderdaad wel heel makkelijk aan voorbij. Vanaf dat moment was er weinig meer te beginnen. In de periode daarvoor speelde Ajax niet bijzonder behoudend en kreeg Suárez wederom een dot van een kans.

Het enthousiasme zal wel voortkomen uit het feit dat Ajax dit seizoen eens niet voor schut stond op Europees niveau. Dat betekent niet dat ik niet teleurgesteld ben, want een achtste finale in Europa is nou ook weer niet zo boeiend. Dat herinner je je over een paar jaar niet eens meer. Een kwartfinale had al een flink verschil gemaakt.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 19, 2009 1:11 pm

Ik ben tevreden vanwege het feit dat is aangetoond dat er blijkbaar wel gewerkt wordt aan opbouw, positiespel en dergelijke. Niet dat ik zelf daar enige twijfel over had, maar toch.
Er is een stap gezet, nu is zaak om te laten zien in de komende wedstrijden dat het beklijft.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 19, 2009 1:17 pm

joey schreef:Dit was typisch een wedstrijd van een ploeg die voor zijn laatste kans streed om nog iets van het seizoen te maken.
Nou, niet typisch. Het was meer goed voetbal dan strijd, al werd er absoluut hard gestreden. Zeker in de eerste helft ging zowat alles over de grond, op een paar crosspasses van Alderweireld na. Ajax speelde gewoon prima combinatievoetbal op de helft van de tegenstander. (Dus de vergelijking met het counterfest Nederland-Italie die ik ergens las gaat niet op.) Zo wil ik het vaker zien.

Kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat het opstellen van Aissati er veel mee te maken had. Met een middenveld Enoh-Lindgren-Gabri speelt geen enkele coach combinatievoetbal. Ik zou dit middenveld intact laten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 19, 2009 1:19 pm

LucaS schreef:Ik ben tevreden vanwege het feit dat is aangetoond dat er blijkbaar wel gewerkt wordt aan opbouw, positiespel en dergelijke. Niet dat ik zelf daar enige twijfel over had, maar toch.
Er is een stap gezet, nu is zaak om te laten zien in de komende wedstrijden dat het beklijft.
Positiespel en dergelijke.Gisteren ?.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 19, 2009 1:21 pm

Ikz eg niet dat het van een zeldzaam vertoond nivo was, ik zeg dat wat er gisteren op de mat werd gelegd een gevolg is van gericht werken. Je voetbalt niet per ongeluk opeens zo. Vond ik wel grappig, aangezien ik op AT lees dat er op de trainingen klaarblijkelijk niets anders wordt gedaan dan de tijd doorkomen met partijtjes en afronden.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 1:22 pm

Enganche schreef:Daar gaat Joey inderdaad wel heel makkelijk aan voorbij. Vanaf dat moment was er weinig meer te beginnen.
Ik zie het net omgekeerd. Die rode kaart was het gevolg van het feit dat Ajax niet in de wedstrijd zat, en dat was weer het gevolg van de verkeerde tactiek. Zoals Jöhnk terecht aangeeft, met een middenveld Enoh-Lindgren-Gabri win je niet. Met name Lindgren speelt elke bal terug of opzij, hij is een remmende factor.

Twente toonde in Marseille lef en won daar gewoon. Werkelijk, dit Marseille is niets bijzonders. Het gaf erg veel ruimte weg, niet alleen gisteren maar zeker ook in Marseille. Er had zeer zeker meer ingezeten als Ajax had durven voetballen. We hebben daar verloren, de wedstrijd van gisteren was ruim voldoende. Al valt het resultaat toch een tikje tegen.

(Ik zou maar niet te vroeg juichen, Luuk.)
Laatst gewijzigd door joey op do mar 19, 2009 1:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 19, 2009 1:23 pm

En met name Gabri levert elke bal in.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 19, 2009 1:27 pm

LucaS schreef:Ikz eg niet dat het van een zeldzaam vertoond nivo was, ik zeg dat wat er gisteren op de mat werd gelegd een gevolg is van gericht werken. Je voetbalt niet per ongeluk opeens zo. Vond ik wel grappig, aangezien ik op AT lees dat er op de trainingen klaarblijkelijk niets anders wordt gedaan dan de tijd doorkomen met partijtjes en afronden.
Gisteren was het zelfde liedje als in andere wedstrijden.Hardwerken.Beetje goed positiespel dan had je die simpele counter niet gekregen en waren er veel meer kansen gecreeërd.En dan ook echt gecreeërd.

Zou nog maar eens een keer naar de wedstrijd kijken, nu de spanning er af is ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 1:27 pm

Jöhnk schreef:En met name Gabri levert elke bal in.
Yep. Lindgren vertraagt het spel en Gabri lijdt continu balverlies, hoe moet je dan naar voren spelen? Maar de spelopvatting was ook te defensief. De hele ploeg rende naar achteren. Terwijl mij juist opviel hoeveel ruimte Ajax kreeg, als het zich een keer op de helft van Marseille waagde. Dan raakte de verdediging van OM meteen in de war. Uiteindelijk betalen we gewoon het loon van de angst. Jammer, jammer , jammer.


Ik vind het echt zwaar ****** dat we niet door zijn. Het had gemakkelijk gekund.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 19, 2009 1:28 pm

Jöhnk schreef:En met name Gabri levert elke bal in.
Nee hé, heb je die fabeltjeskrant weer .......

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 19, 2009 1:29 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:En met name Gabri levert elke bal in.
Yep. Lindgren vertraagt het spel en Gabri lijdt continu balverlies, hoe moet je dan naar voren spelen? Maar de spelopvatting was ook te defensief. De hele ploeg rende naar achteren. Terwijl mij juist opviel hoeveel ruimte Ajax kreeg, als het zich een keer op de helft van Marseille waagde. Dan raakte de verdediging van OM meteen in de war. Uiteindelijk betalen we gewoon het loon van de angst. Jammer, jammer , jammer.


Ik vind het echt zwaar ****** dat we niet door zijn. Het had gemakkelijk gekund.
Heb je hem ook weer.Doen jullie dat nu expres dat uit je nek kletsen w.b. continu balverlies van Gabri ? ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 19, 2009 1:30 pm

joey schreef:Ik vind het echt zwaar ****** dat we niet door zijn. Het had gemakkelijk gekund.
Het had gekund, laten we het daarop houden. :wink.gif: Pas als Ajax structureel het balletje goed gaat rondtikken kunnen we wedstrijden makkelijk gaan winnen.

Ik vind het ook klote.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do mar 19, 2009 1:30 pm

LucaS schreef:Ik ben tevreden vanwege het feit dat is aangetoond dat er blijkbaar wel gewerkt wordt aan opbouw, positiespel en dergelijke. Niet dat ik zelf daar enige twijfel over had, maar toch.
Er is een stap gezet, nu is zaak om te laten zien in de komende wedstrijden dat het beklijft.
welk positiespel dan? de aanvallen hangen van toevalligheden aan elkaar, sulejmani kreeg die bal van suares nauwelijks zuiver aangespeeld. de pass van BS kreeg suares achter zich gespeeld. En dan Ajax-in-de-verdediging. Niemand staat goed, niemand geeft rugdekking. Van positiespel is er dan geen sprake, luuk.

Joey zei het met enige voorzichtigheid, Marseille was geen wereldploeg. Nee joey Marseille was nog minder. Toch gaat het verder, en fuck, daarvan zal ik nooit genieten

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 19, 2009 1:32 pm

Blijven jullie vooral negatief, ik heb wel plezier in ajax en heb gisteren van onze ploeg genoten. En echt niet alleen vanwege hard werken.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 1:32 pm

Gabri heeft moeite om zuinig te spelen. Wil niet zeggen dat hij niets goed doet, maar hij mist gogme. Wil je dat ontkennen?

Jöhnk schreef:Het had gekund, laten we het daarop houden. :wink.gif: Pas als Ajax structureel het balletje goed gaat rondtikken kunnen we wedstrijden makkelijk gaan winnen.
Klopt, dat is nog lang niet aan de orde.

Neemt niet weg dat Ajax gisteren beter was. Dan is het teleurstellend als het 'maar' 2-2 wordt. omdat je weer gemakkelijk twee doelpunten weggeeft. Desondanks ligt de oorzaak van de uitschakeling in de uitwedstrijd.
Laatst gewijzigd door joey op do mar 19, 2009 1:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

ajaxx
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 05, 2009 4:50 pm

Bericht door ajaxx » do mar 19, 2009 1:37 pm

hey,

Ze speelden gister werkelijk voortreffelijk....

Maar 1 klein minpuntje, van die galbak suarez word ik misselijk. In de thuis wedstrijd heeft ie dus weer 3 99% kansen verneukt Uit flikte hij het ook al. :1evil.gif:

Vemeer is een goede keeper zolang hij maar niet onder druk hoeft te spelen. Nu hij onder druk een wedstrijd moest spelen ging hij letterlijk door de knieen, stekel moet er gewoon weer onder de lat!


gr

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 19, 2009 1:48 pm

joey schreef:Gabri heeft moeite om zuinig te spelen. Wil niet zeggen dat hij niets goed doet, maar hij mist gogme. Wil je dat ontkennen?
Goed verwoord. Hier sluit ik me bij aan. :biggthumpup.gif:

Als Anita zo blijft spelen vind ik de keuze niet echt moeilijk.
Neemt niet weg dat Ajax gisteren beter was. Dan is het teleurstellend als het 'maar' 2-2 wordt. omdat je weer gemakkelijk twee doelpunten weggeeft.
Ja, al werd het eigenlijk 2-1. In de verlenging had Marseille natuurlijk een betere uitgangspositie. Elk doelpunt dat zij zouden scoren telde dubbel. Ik zei nog aan het begin van de verlenging: op dit moment teken ik voor strafschoppen.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do mar 19, 2009 1:50 pm

Vermeer speelde tegen drie spitsen en 4 in Ajaxshirts gestoken clowns. Wie stond er bij de 2-2 op de achterlijn? De bal klutste van links naar rechts door het strafschopgebied heen en als F-jes liepen de Ajacieden mee. Het was alles behalve verdedigen of goed positiespel van clown Flappie en zijn vriendjes

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do mar 19, 2009 2:02 pm

Suarez geweldige inzet alleen had die kansen afgemaakt was het 5-3 geworden.Het verlies is deels toch aan hem en Vermeer te wijten....

ajaxx
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 05, 2009 4:50 pm

Bericht door ajaxx » do mar 19, 2009 2:11 pm

Toppie schreef:Suarez geweldige inzet alleen had die kansen afgemaakt was het 5-3 geworden.Het verlies is deels toch aan hem en Vermeer te wijten....
Ben ik helemaal met je eens, maar suarez speelt al weken bagger...

Bodul is dat een derde rangs spits of gaat hij nog eens een kans krijgen!

gr

Plaats reactie