Ajax - De Graafschap 15-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 15, 2009 6:05 pm

Van Basten blij dat doelstelling is gehaald
Geschreven op zondag, 15 maart om 17:48

Groots was het andermaal niet wat Ajax zondagmiddag liet zien, maar het resultaat werd heilig verklaard door coach Marco van Basten. Na de 3-0 overwinning op De Graafschap plaatste de oefenmeester nauwelijks kanttekeningen en stelde hij dat de doelstelling was gehaald: “We hebben gewonnen en er zijn geen spelers geblesseerd geraakt."

Van Basten sprak over een ‘heel stroeve wedstrijd’. “Ik kon heel goed zien dat we donderdag ruim een helft met tien man tegen Olympique Marseille hebben gevoetbald”, zei de coach in gesprek met het ANP. “Daarbij misten we vandaag geloof ik ook nog acht of negen spelers. Winnen was het enige dat telde en dat is gelukt. Nu kunnen we helemaal toeleven naar de volgende wedstrijd tegen Olympique Marseille. Het wordt heel moeilijk, maar we gaan er alles aan doen.”

De kans is groot dat Van Basten in dit duel weer een beroep kan doen op Eyong Enoh. De Afrikaan zat tegen De Graafschap niet bij de selectie omdat hij last had van een pijnlijke lies, maar Van Basten zegt dat de kwetsuur meevalt. “We wilden geen risico nemen”, zei de oefenmeester, die ook Ismaïl Aissati uit voorzorg niet liet voetballen. De kans bestaat dat daarnaast dat ook Rasmus Lindgren inzetbaar is. De Zweed hield donderdag een hersenschudding over aan de eerste ontmoeting met Marseille.

VZ

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo mar 15, 2009 6:06 pm

wimpey schreef:Ook Aisatti lijdt aan de kwaal waaraan vele van onze spelers leiden: ze houden die knikker te lang vast en halen het tempo eruit. Aisatti was zwak tegen Marseille hoor...
Wat een onzin zeg. Als er iemand is die snel handelt dan is het Aisatti wel. Helaas heeft hij te maken met spelers om hem heen die alles behalve snel handelen. Aisatti is gewoon te goed voor dit Ajax.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 15, 2009 6:08 pm

Winnen was het enige dat telde en dat is gelukt.
Allemachtig, hadden we deze wedstrijd dan niet schriftelijk kunnen afdoen? Had ik er niet voor hoeven komen. De Graafschap was ook best tevreden geweest met een kleine nederlaag.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo mar 15, 2009 6:31 pm

Weer een uitstekend wedstrijd en zeer goed result! Leuk, je ziet de maanden trainingarbeid, taktiek en strategy goed terugkomen in de positiespel en combinatievoetbal!
Mooi, we zien weer de ouderwetse Ajax die we al zo lang onder HtC, Koster, Blind, Wouters niet hadden gezien! :onfire.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mar 15, 2009 6:34 pm

Enganche schreef:Emanuelson heeft amper iets verkeerd gedaan. Als iemand goed is is ie goed. En misschien is het nog wel knapper wanneer iemand goed is in een bijzonder slecht draaiend team.
:biggthumpup.gif:

Zo heb ik dat ook gezien, Enganche. Ik hoop van harte dat Urby nog een paar jaar bij Ajax blijft.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 15, 2009 6:36 pm

Leuk om te zien dat ik toch nog medestanders heb wat Emanuelson betreft. Joey en Jöhnkie. :worshippy.gif:
J.G. schreef:
Tsja, ik let in zo'n slechte wedstrijd op de lichtpuntjes.
Ik geef het je te doen, ik zie mijzelf ook zeker niet als zeiksnor of negatieveling, daar zijn andere mensen hier veel beter in. Echter zie ik na de uitwedstrijd tegen Nec begin 2009 bijna geen lichtpuntjes, het sterke spel van Vd Wiel is misschien een van de weinige zaken waar ik soms nog een beetje blij van kan worden omdat het eindelijk weer eens een jeugdspeler is die doorbreekt (ook op dat gebied valt het tegen dit seizoen).

Zelfs het doorgaan in de Uefa Cup zie ik meer als mazzeltje, we winnen hem toch niet. Nee, dit is (weer) een verloren seizoen voor mij (ons), en ik ben benieuwd hoe we dit tij nou ooit een keer gaan keren....
Ik wil genieten van een voetbalwedstrijd. Dan ga je dus op zoek naar andere dingen bevalve de teamprestatie. Vandaag heeft Emanuelson de wedstrijd wat draaglijker voor me gemaakt. That's all.
Peter schreef:Wat vond je trouwens van Cvita, Enganche? Ik weet het niet zo goed met die jongen, hoor. Heel erg druk en heel beweeglijk, maar er gaat zoveel fout. Denk dat hij tegen een beetje tegenstander geen poot aan de grond krijgt.
Die goal was prima en hij had ook nog een mooi passje op Suárez waaruit gescoord had moeten worden, maar met de rug naar de goal gaat het moeizaam. Vind dat aspect ook erg wisselend per wedstrijd bij hem. De ene wedstrijd krijgt hij hem in bezit en houdt hij hem vast, de andere wedstrijd weet hij niet goed het moment te kiezen om voor z'n man te komen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo mar 15, 2009 6:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo mar 15, 2009 6:36 pm

Wie is er wakker gebleven?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 15, 2009 6:54 pm

joey schreef:Goed, het was dus een draak van een wedstrijd, daar kunnen we het snel over eens zijn (denk ik). Maar gelukkig, begrijp ik, heeft het niet aan de inzet gelegen. Onze spelers zijn namelijk altijd scherp. Dat begrijp ik tenminste uit de column van onze directeur Rik van den Boog, waarmee ik me in de pauze van de wedstrijd mocht vermaken:


Vandaag spelen we tegen De Graafschap en we gaan ons vanaf de eerste tot de laatste minuut helemaal geven om de overwinning in dit competitieduel te behalen.

Het is duidelijk, dat, wanneer je hoog inzet, kwaliteit en inzet even belangrijk zijn! Daar zijn ook de spelers zich goed van bewust. Het is algemeen bekend dat alle clubs in Nederland zich extra opladen als er een duel tegen Ajax op het programma staat. Om die reden is het absolute noodzaak dat wij ons elke keer tot de top opladen en motiveren voor de wedstrijd die gaat komen. Elke wedstrijd is belangrijk en daarom mogen we van de spelers verwachten, lees: ‘eisen’, dat zij zich voor de volle honderd procent inzetten.

Ik weet dat de spelers dit doen en ook bij elke training die wordt afgewerkt. Ik zie de beleving en passie bij de spelers om kwalitatief goed voetbal te leveren.
Daarom heb ik weer zin in deze wedstrijd, omdat ik uitkijk naar voetbalkwaliteit en inzet. Inzet van de spelers, mezelf en de inzet van de supporters!



Het is maar dat jullie het weten! :hypocrite.gif:
En ik maar denken dat Vedette-10 erg is ... :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mar 15, 2009 7:19 pm

Er was helemaal geen sfeer in het stadion als ik zo de samenvatting bekijk.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mar 15, 2009 7:28 pm

Was er ook helemaal niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 15, 2009 7:32 pm

999 schreef:
joey schreef:Goed, het was dus een draak van een wedstrijd, daar kunnen we het snel over eens zijn (denk ik). Maar gelukkig, begrijp ik, heeft het niet aan de inzet gelegen. Onze spelers zijn namelijk altijd scherp. Dat begrijp ik tenminste uit de column van onze directeur Rik van den Boog, waarmee ik me in de pauze van de wedstrijd mocht vermaken:


Vandaag spelen we tegen De Graafschap en we gaan ons vanaf de eerste tot de laatste minuut helemaal geven om de overwinning in dit competitieduel te behalen.

Het is duidelijk, dat, wanneer je hoog inzet, kwaliteit en inzet even belangrijk zijn! Daar zijn ook de spelers zich goed van bewust. Het is algemeen bekend dat alle clubs in Nederland zich extra opladen als er een duel tegen Ajax op het programma staat. Om die reden is het absolute noodzaak dat wij ons elke keer tot de top opladen en motiveren voor de wedstrijd die gaat komen. Elke wedstrijd is belangrijk en daarom mogen we van de spelers verwachten, lees: ‘eisen’, dat zij zich voor de volle honderd procent inzetten.

Ik weet dat de spelers dit doen en ook bij elke training die wordt afgewerkt. Ik zie de beleving en passie bij de spelers om kwalitatief goed voetbal te leveren.
Daarom heb ik weer zin in deze wedstrijd, omdat ik uitkijk naar voetbalkwaliteit en inzet. Inzet van de spelers, mezelf en de inzet van de supporters!



Het is maar dat jullie het weten! :hypocrite.gif:
En ik maar denken dat Vedette-10 erg is ... :smallgrin.gif:
Nu weten we meteen wie Vedette-10 echt is :666.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 15, 2009 9:00 pm

Trab schreef: Wat een onzin zeg.
Dat zal best. Aisatti had tegen Marseille een keer of 3 de mogelijkheid om een kansrijke aanval op - dan wel voort te zetten. Maar z'n oplossingen waren in die gevallen niet de juiste.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 15, 2009 9:49 pm

Enganche schreef:Leuk om te zien dat ik toch nog medestanders heb wat Emanuelson betreft. Joey en Jöhnkie. :worshippy.gif:
J.G. schreef:
Tsja, ik let in zo'n slechte wedstrijd op de lichtpuntjes.
Ik geef het je te doen, ik zie mijzelf ook zeker niet als zeiksnor of negatieveling, daar zijn andere mensen hier veel beter in. Echter zie ik na de uitwedstrijd tegen Nec begin 2009 bijna geen lichtpuntjes, het sterke spel van Vd Wiel is misschien een van de weinige zaken waar ik soms nog een beetje blij van kan worden omdat het eindelijk weer eens een jeugdspeler is die doorbreekt (ook op dat gebied valt het tegen dit seizoen).

Zelfs het doorgaan in de Uefa Cup zie ik meer als mazzeltje, we winnen hem toch niet. Nee, dit is (weer) een verloren seizoen voor mij (ons), en ik ben benieuwd hoe we dit tij nou ooit een keer gaan keren....
Ik wil genieten van een voetbalwedstrijd. Dan ga je dus op zoek naar andere dingen bevalve de teamprestatie. Vandaag heeft Emanuelson de wedstrijd wat draaglijker voor me gemaakt. That's all.
Peter schreef:Wat vond je trouwens van Cvita, Enganche? Ik weet het niet zo goed met die jongen, hoor. Heel erg druk en heel beweeglijk, maar er gaat zoveel fout. Denk dat hij tegen een beetje tegenstander geen poot aan de grond krijgt.
Die goal was prima en hij had ook nog een mooi passje op Suárez waaruit gescoord had moeten worden, maar met de rug naar de goal gaat het moeizaam. Vind dat aspect ook erg wisselend per wedstrijd bij hem. De ene wedstrijd krijgt hij hem in bezit en houdt hij hem vast, de andere wedstrijd weet hij niet goed het moment te kiezen om voor z'n man te komen.
Ik ben er ook nog hoor :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 15, 2009 9:52 pm

Wedstrijd niet gezien maar ik heb dus niks gemist!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 15, 2009 10:22 pm

Nou nee...

Kijk, ik kan er best mee leven als een dergelijke wedstrijd er tussen zit, zeker op het moment dat Ajax een druk programma heeft. Probleem is alleen dergelijke wedstrijden dit seizoen meer regel dan uitzondering zijn. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » zo mar 15, 2009 10:47 pm

Ronald! schreef:
Ajaciedjuh schreef:Ongelooflijk een voorzet van Silva binnen 5 meter van een medespeler. Daarna speelt hij de bal wel keurig in de voeten ........ van de tegenstander. :drecul.gif:

Ronald zijn voorspelling is niet te geloven als je de 1ste helft ziet.

Dat heb ik vaker gehoord.
Remember:
0-1 Fiorentina uit
1-1 Fiorentina thuis
2-1 OM uit
Volgens dit rijtje zou het volgens de statistieken 3-1 worden. We scoren telkens 1 goal... maar krijgen er per Europese wedstrijd 1 meer tegen.....

Maar ik hoop met je mee Ronald! 2-0... zou lekker zijn.

Wedstrijd van vandaag... het zonnetje was onderweg naar het stadion al verdwenen... en de wedstrijd was ook niet echt om aan te gluren. Damn wat een anti-sfeer was er vandaag zeg. Op naar woensdag maar!
Op naar de vierde ster!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma mar 16, 2009 1:03 pm

Ajaciedjuh schreef:Nu weten we meteen wie Vedette-10 echt is :666.gif:
Schei uit, zeg!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma mar 16, 2009 1:09 pm

J.G. schreef:Oleguer speelde een prima pot.
Toch een mooi voorbeeld van iemand die als nieuwe aankoop na wat mindere optredens de kans niet krijgt van de supporters/trainer maar zich vervolgens wel terug knokt, dat zien we te weinig bij Ajax.
Oleguer werd in het verslag van AD Sportwereld als MOTM uitgekozen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma mar 16, 2009 1:14 pm

Oleguer werd sowieso al omgeroepen als man of the match in het stadion.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 16, 2009 1:15 pm

Urby was de beste.

Maar eigenlijk moet je na zo'n wedstrijd niemand een prijs geven.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma mar 16, 2009 1:32 pm

Waarom kwam Blind Jr er eigenlijk in? Gdvm een verdedigende middenvelder voor een aanvaller tegen De Graafschap of all teams?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 16, 2009 1:39 pm

Jinne schreef:Waarom kwam Blind Jr er eigenlijk in?
Toen we de voorsprong moesten vasthouden. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma mar 16, 2009 1:44 pm

Oefenen voor woensdag ja...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » ma mar 16, 2009 6:18 pm

Oleguer werd in het verslag van AD Sportwereld als MOTM uitgekozen.
In de Sportweek ook MOTM met een 7 (ook voetballend was het dit keer dik in orde ), net als Vermeer, Anita en Wielaert. De rest allemaal een 6. Voor wat het waard is....

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - De Graafschap 15-03-2009

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mar 24, 2009 10:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hebben we d'r een beetje zin in? Geen gelul. Gewoon 3-0.
For the record: derde keer dit seizoen! :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie