Ajax - Willem II 12-04-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door wimpey » zo apr 12, 2009 8:50 pm

Daar ben ik dus echt niet bang voor. Dit Ajax zit echt veel beter in elkaar dan PSV. Wie moeten ons middenveld overlopen? Simons? Mendes? Brechet? Culina?

Enoh op Aisatti om de angel eruit te trekken. De rest, op Marcellis na, is echt pure middelmaat. Ajax wint daar met 2 of meer doelpunten verschil.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door GangstaRiB » zo apr 12, 2009 8:52 pm

wimpey schreef:Daar ben ik dus echt niet bang voor. Dit Ajax zit echt veel beter in elkaar dan PSV. Wie moeten ons middenveld overlopen? Simons? Mendes? Brechet? Culina?

Enoh op Aisatti om de angel eruit te trekken. De rest, op Marcellis na, is echt pure middelmaat. Ajax wint daar met 2 of meer doelpunten verschil.
Enoh op Affelay denk?

Maar inderdaad, Affelay is de enige die voor rare wendingen kan zorgen. Eventueel doedezak ook, als ie teveel vrijheid krijgt.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 12, 2009 8:52 pm

Anita zal op Appelvlaai spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Daniel » zo apr 12, 2009 9:07 pm

999 schreef:Voor eens en voor altijd. zou het zeiken zijn, want dat is het niet, maar zou het zeiken zijn dan maak ik dat nog ZELF uit ... :aai.gif:

Voetske, ik probeer me in te beelden wanneer het wel zou zijn, maar het lukt me niet dus vraag ik het gewoon; Wanneer zou je wel tevreden zijn dan? :ajaxsmiley.gif: :smallgrin.gif: :icon_wink.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Frank » zo apr 12, 2009 9:15 pm

Misschien geeft dit wat duidelijker aan wat Voetske bedoelde:
Ajax bezorgt Willem II alweer recordnederlaag

12/04/2009 22:08

Willem II leed zondag op bezoek bij Ajax tegen een pijnlijke nederlaag aan. De 7-0 oorwassing gaat voor de Tilburgers de boeken in als een evenaring van het grootste verlies in hun Eredivisiehistorie.

Vijf keer eerder liep Willem II op het hoogste niveau tegen een nederlaag met zeven doelpunten verschil aan. Het vorige recordverlies dateerde van 13 februari 2005, toen de Tricolores op bezoek bij Feyenoord met 7-0 klop kregen.

Ajax blijkt door de jaren heen een echte angstgegner voor Willem II. De Amsterdammers waren verantwoordelijk voor liefst vier van de zeven grootste Eredivisienederlagen van de Tilburgers. Saillant detail is dat Willem II bijna altijd al vóór rust geklopt was.

Behalve afgelopen zondag stond er ook bij de uitnederlaag tegen Ajax van 9 april 1995 (7-0) een ruststand van 5-0 op het scorebord. Een dermate slappe eerste 45 minuten overkwam Willem II eerder in Amsterdam al eens op 3 december 2006 (5-0 bij rust, 6-0 eindstand) en op 23 april 1998 (5-0 bij rust, 6-1 eindstand).

Met de kansloze nederlaag in de Amsterdam Arena zette Willem II een droeve reeks voort. De Brabanders wonnen nog nooit een competitieduel bij Ajax, een reeks die nu al 35 (!) wedstrijden telt. In die duels (32 nederlagen en drie gelijke spelen) incasseerden ze liefst 132 doelpunten.
Ik las ergens in de PSV topic dat (ik geloof) ZsoG vond dat Vitesse wel mocht degraderen omdat ze nooit hun best deden tegen PSV. Nou, dan kan wat mij betreft Willem II ze achterna gaan.... :hypocrite.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Zuidema » zo apr 12, 2009 9:31 pm

wimpey schreef:Daar ben ik dus echt niet bang voor. Dit Ajax zit echt veel beter in elkaar dan PSV. Wie moeten ons middenveld overlopen? Simons? Mendes? Brechet? Culina?

Enoh op Aisatti om de angel eruit te trekken. De rest, op Marcellis na, is echt pure middelmaat. Ajax wint daar met 2 of meer doelpunten verschil.
Natuurlijk, Psv presteert zwaar onder de maat dit seizoen. Toch ga ik me daarmee vooraf niet rijk rekenen. Het zal niet de eerste keer zijn dat een ploeg met veel inzet, kracht en geslepen messen en het publiek als 12e man een niveauverschil kan compenseren. Zeker als het om Ajax met Aissati gaat. Reken maar dat ze hem en Anita gaan uittesten. Naast een stel harde werkers, waarvan een aantal vrij redelijk kunnen voetballen lopen er bij Psv ook nog een paar creatieve jongens rond, die ik zeker niet wil onderschatten: Affelay natuurlijk, maar ook Amrabat. En met wat goede wil Bakkal en Dzsudzsak. Jongens die een Toivonen in stelling kunnen brengen. Natuurlijk stelt Ajax daar ook het nodige tegenover en is de ploeg duidelijk aan de beterende hand de laatste wedstrijden, maar om zo stellig te beweren dat het team nu staat en dit varkentje wel even zal wassen? Nou nee... Maar ik krijg in deze graag ongelijk.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Daniel » zo apr 12, 2009 9:43 pm

Ik heb ook totaal geen idee met welke instelling ik de wedstrijd tegen PSV in moet gaan. Ik blijf toch altijd bang dat het mis gaat dus ik weet het ook niet hoor..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Thijs » zo apr 12, 2009 9:51 pm

Leuke wedstrijd, lekker veel goals.

Verder niets bijzonders, we beginnen een beetje te laat in het seizoen goed te voetballen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Bert » zo apr 12, 2009 10:02 pm

999 schreef:Twee dagen van te voren was Vertonghen bankzitter, noway linksback en dan toch ... linksback .. al was ie vandaag zeer slecht ..
Twee dagen geleden werd er ook een wedstrijd gespeeld? Ik reken Van Basten wel af op de wedstrijden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Lionel » zo apr 12, 2009 10:11 pm

Bertje schreef:
999 schreef:Twee dagen van te voren was Vertonghen bankzitter, noway linksback en dan toch ... linksback .. al was ie vandaag zeer slecht ..
Twee dagen geleden werd er ook een wedstrijd gespeeld? Ik reken Van Basten wel af op de wedstrijden.
Dus hij moet weg?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Lionel » zo apr 12, 2009 10:13 pm

Peter schreef:Sulejmani gaf (behoudens die kaats bij de 7-0) geen signaal af wat mij betreft. Mag van mij ook gewoon langere periode op de bank blijven.

Suarez was verschrikkelijk gretig. Dit moet hij niet te vaak doen, want dan is het sowieso over in de zomer.
Tegen Sparta maar op de bank houden vind ik!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Bert » zo apr 12, 2009 10:50 pm

Rishi schreef:
Bertje schreef:
999 schreef:Twee dagen van te voren was Vertonghen bankzitter, noway linksback en dan toch ... linksback .. al was ie vandaag zeer slecht ..
Twee dagen geleden werd er ook een wedstrijd gespeeld? Ik reken Van Basten wel af op de wedstrijden.
Dus hij moet weg?
Uh, nee.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door 999 » zo apr 12, 2009 11:49 pm

Daniel_vT schreef:
999 schreef:Voor eens en voor altijd. zou het zeiken zijn, want dat is het niet, maar zou het zeiken zijn dan maak ik dat nog ZELF uit ... :aai.gif:

Voetske, ik probeer me in te beelden wanneer het wel zou zijn, maar het lukt me niet dus vraag ik het gewoon; Wanneer zou je wel tevreden zijn dan? :ajaxsmiley.gif: :smallgrin.gif: :icon_wink.gif:
Tevreden, tja, heeft niks met tevreden zijn te maken.Deze wedstrijd was vermakelijk kwa uitslag en de kwaliteiten van Willem II.Flik dit kunstje maar eens tegen tegenstanders als Psv, AZ, Twente ( weet je nog uitwedstrijd, 90 minuten met je kont tegen je eigen zestien aan. op de counter ).Sparta is weer de Audi tegen het Lelijk eendje verhaal.

Of vind jij een Willem II een tegenstander van kaliber, eentje waar je je als AJAX mag en kan afmeten hoe ver we staan ( in de laatste wedstrijden van het seizoen ) ?.

Ergens schreef iemand .. want Willem II is een stabiele middenmoter .. tja, een stabiele middenmoter met 32 punten ( en negen gewonnen wedstrijden ) ..... lol ...

Vermakelijk was natuurlijk ook dat perspraatje van MVB een paar dagen eerder.Waaruit je maar 1 conclusie kon trekken dat Jan Vertonghen geen linksback meer zou staan.Middenveld, daar moest en zou Jan zich op moeten richten.En natuurlijk, MVB heeft het niet gezegd, maar het meest logische ( voor de hand liggende ) zou dan Schilder op die positie zijn geweest.Verander nooit een winning team hé.Twee logische conclusies na het perspraatje van MVB.Vertonghen geen linksback vervanger Schilder ( dat was bijna het hele seizoen steeds zo ).En dan komt inenen MVB erachter dat Schilder einde seizoen weggaat ( iets wat hier op AT al iets langer bekend is ) ..

En nu komt het
999 schreef:Maar Schilder deed de laatste wedstrijden toch ook niet mee, en Vertonghen is nog altijd een drie keer betere back dan Schilder ( al zou dat tegen WII niks uit moeten maken, zelfs een zak aardappelen zou goed genoeg zijn als linksback in deze wedstrijd ) ....
Tja, blijkbaar ben ik nog genialer dan MVB zelf ... :smallgrin.gif: .. en ik was niet de enige ...

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Neefkens » ma apr 13, 2009 8:19 am

Even geniaal dus, Vertonghen hééft toch gespeeld? Perspraatjes zijn voor de pers.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door 999 » ma apr 13, 2009 8:21 am

Neefkens schreef:Even geniaal dus, Vertonghen hééft toch gespeeld? Perspraatjes zijn voor de pers.
Dus MVB zit bewust de zaak voor de gek te houden ?.Tactische vondst om WII voor de gek te houden ?.Lol ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Zuidema » ma apr 13, 2009 8:27 am

Neefkens schreef:Even geniaal dus, Vertonghen hééft toch gespeeld? Perspraatjes zijn voor de pers.
Maar Marco speelde dus wel degelijk met de gedachte om Schilder op te stellen (basiself tijdens de training, Vertonghen meer middenvelder dan verdediger). Totdat tijdens het vrijdagtraininkje kennelijk een of ander vogeltje op zijn schouder kwam zitten en hem wat verstandigs in zijn oor fluisterde. Blijft wat merkwaardig allemaal.

Nou ja, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, zullen we maar zeggen. Dat dat vogeltje dan nog maar vaak langs mag komen bij Marco.

Of zou Pieter Huistra het gezegd hebben? Als trawant en geheim doorgeefluik van Rikkie? :666.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Neefkens » ma apr 13, 2009 8:53 am

Het was natuurlijk best een dilemma en daar is over gesproken. Met wie ? Niemand zal het weten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door 999 » ma apr 13, 2009 9:11 am

Neefkens schreef:Het was natuurlijk best een dilemma en daar is over gesproken. Met wie ? Niemand zal het weten.
Nee Neefkens er was geen dillema.Vertonghen zat op de bank, tot op het moment dat dat vogeltjes hem iets in zijn oor fluisterde ( zoals Zuidema zegt ) ...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Zuidema » ma apr 13, 2009 9:24 am

999 schreef:
Neefkens schreef:Het was natuurlijk best een dilemma en daar is over gesproken. Met wie ? Niemand zal het weten.
Nee Neefkens er was geen dillema.Vertonghen zat op de bank, tot op het moment dat dat vogeltjes hem iets in zijn oor fluisterde ( zoals Zuidema zegt ) ...
Nou kan Marco natuurlijk na de training en het perspraatje in een moment van bezinning zelf tot dat inzicht zijn gekomen. Niks mis mee op zich en heel menselijk. Die ruimte moet je iemand ook gunnen.

Maar als iemand hem toen inderdaad op dat gegeven van de vertrekkende Schilder en blijvende Vertonghen heeft geattendeerd (toch 'uiteindelijk de doorslaggevende reden'), ben ik toch wel heel benieuwd wie dat gedaan heeft. Wie is er zo wijs binnen de technische staf? Helaas, zoals Neef al zegt: we zullen het nooit weten.

Alleen zit er 1 nadeel aan dat argument van de komende en gaande man. Je schept zo wel een gevaarlijk precendent, waarover de pers gegarandeerd weer gaat zeuren. Wat ga je bijvoorbeeld met Suarez doen, als die in de winterstop elders een contract ondertekent en nog een half jaar bij Ajax te gaan heeft?

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Neefkens » ma apr 13, 2009 9:25 am

van Basten zei zelf dat hij met Vertonghen in zijn maag zat, dus wel een dilemma. Maar als jij liever de complottheorie wil gaan uitwerken, ga vooral je gang.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Zuidema » ma apr 13, 2009 9:33 am

Neefkens schreef:Maar als jij liever de complottheorie wil gaan uitwerken, ga vooral je gang.
Je gaf zelf de aanzet met Rikkie, Neefkens... :666.gif: :wink.gif:

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Thafunk » ma apr 13, 2009 9:38 am

Uit het AD:
Demouge schaamt zich kapot
AMSTERDAM – Dit had hij nog nooit meegemaakt, zei Willem II-spits Frank Demouge na de 7-0 nederlaag bij Ajax. ,,Ik weet niet hoe mijn ploeggenoten zich voelen, maar ik schaam me kapot,’’ treurde de aanvaller.

Iedereen had een offday. We kwamen er vandaag totaal niet aan te pas. Het strijdplan was dat we veel op fysiek zouden gaan spelen. Maar dat kan de prullenbak in als je na één minuut een goal tegen krijgt. Ajax had voor ons te veel kwaliteit.’’

Demouge zei in het veld redelijk moedeloos te worden van de onmacht die zijn ploeg uitstraalde. ,,Van buitenaf lijkt het er waarschijnlijk op alsof niemand zin had er iets van te maken. Maar dat was niet zo. Het was gewoon niet te belopen. In de rust hoop je dat Ajax in de tweede helft niet doorzet.’’

Trainer Fons Groenendijk had het eveneens over een collectief falen. ,,Dit was Willem II onwaardig.’’

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door raymon » ma apr 13, 2009 9:50 am

Zou het kunnen dat de technische staf op het laatste moment het strijdplan heeft veranderd en liever met middenvelder Vertonghen speelde dan met verdediger Schilder? Klinkt mij een stuk logischer namelijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Neefkens » ma apr 13, 2009 10:02 am

Zuidema schreef:
Neefkens schreef:Maar als jij liever de complottheorie wil gaan uitwerken, ga vooral je gang.
Je gaf zelf de aanzet met Rikkie, Neefkens... :666.gif: :wink.gif:
Klopt, ik wilde kijken of voetje zou happen.... :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Zuidema » ma apr 13, 2009 10:13 am

Raymon schreef:Zou het kunnen dat de technische staf op het laatste moment het strijdplan heeft veranderd en liever met middenvelder Vertonghen speelde dan met verdediger Schilder? Klinkt mij een stuk logischer namelijk.
Zou natuurlijk heel goed kunnen. Misschien speelde Schilder op die training zelfs wel dramatisch slecht, wie zal het zeggen? De koers van Marco was in ieder geval eerst duidelijk gericht op Schilder erin, Vertonghen niet. Volgens Marco was later het argument van de komende en gaande man 'uiteindelijk' doorslaggevend (dus niet het strijdplan).

Het is ook allemaal niet superbelangrijk, maar ik ben gewoon benieuwd naar de aanleiding. Was het Marco zelf die tot een ander inzicht kwam? Of was er iemand anders die zo wijs was? En in dat laatste geval: wie is dat dan? Op wie mogen we onze hoop vestigen bij de (eventuele) nukken en grillen van Marco? Helaas, we zullen het nooit weten.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma apr 13, 2009 10:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie