PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Jöhnk » zo apr 19, 2009 9:51 pm

Vedette-10- schreef:Weet iemand hoe ik de wedstrijd nog kan terugkijken?
In zijn geheel? :baaa.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Aristides » zo apr 19, 2009 10:09 pm

wij stellen geen reet meer voor
Pas als de Ajaxleiding dat snapt kan de weg omhoog worden bewandeld, maar de MvB-fans zullen het wel over de verkeerde luchtdruk hebben of het vochtigheidsgehalte of gewoon niets posten.

Dit Ajax is tactisch gezien een lachertje. Ik ben zo blij met de nederlaag van Heerenveen, want dat zal onze concurrrent zijn, Ajax heeft nog steeds uitzicht op een uefa/cup plaats, meer is dit Ajax niet waard.

Zet Suarez bij feyenoord en wij staan op plek acht of negen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Toppie » ma apr 20, 2009 5:54 am



Echte kampioensaspiraties had Ajax niet meer. Maar aan het laatste sprankje hoop werd in Eindhoven wel heel hard een einde gemaakt.

Als er één illusie is die gisteren in het Philips Stadion werd weggenomen, dan is het wel dat de huidige Ajax-spelers mooiweervoetballers zouden zijn.

De 6-2 nederlaag tegen PSV is een pijnlijke constatering voor Marco van Basten. De voormalig bondscoach sprak na een winterse afstraffing eerder dit seizoen bij sc Heerenveen (5-2) hardop de vermoedens uit dat zijn pupillen blijkbaar alleen bij een zomers temperatuurtje zouden kunnen presteren. Maar zelfs dan belanden de ballen veelvuldig in het Ajax-doel.

Intelligente jongen

Eén van de onverwachte protagonisten in deze nieuwe aflevering van ‘Ajax, de tragedie’ heet Jan Vertonghen. De Belg staat te boek als een intelligente jongen met gevoel voor humor. ‘De onnozelaar uithangen, noemen ze dat in België’, zei Vertonghen eens in een interview. En binnen de lijnen is hij normaal gesproken het toonbeeld van iemand die geen gekke dingen doet. Een zekerheidje.

Daarom brengt Van Basten hem ook na 35 minuten binnen de lijnen voor Vurnon Anita. Ajax was het initiatief kwijtgeraakt na een goed eerste kwartier en keek tegen een 2-0 achterstand aan door doelpunten van Edison Mendez (afstandsschot) en Ibrahim Afellay (rebound), terwijl Kenneth Vermeer ook nog een zelf veroorzaakte strafschop van Timmy Simons keerde. Onder het devies ‘beter laat dan nooit’ moet Vertonghen de balans in het elftal herstellen.

Vertonghen presenteert zich bij zijn rentree echter wederom als een onnozelaar, in de Nederlandse betekenis van het woord dan. Knullig. Sukkelig. Amper vijf minuten staat de middenvelder op de grasmat als hij een merkwaardige terugspeelbal produceert. Zijn tikkie-terug zorgt ervoor dat Nordin Amrabat alleen tegenover Vermeer komt te staan: 3-0. Einde oefening voor Ajax.

In het restant van de eerste helft produceert Vertonghen nog twee afzwaaiers. Zonder gevolgen, dat wel. En Luis Suárez scoort vlak voor rust zelfs nog een tegentreffer. Maar de Belg zit in de kleedkamer als een pas geboren lammetje dat zijn moeder hopeloos kwijt was geraakt. ‘Jan kon niet meer. Hij zat er compleet doorheen, zei hij’, aldus ploeggenoot Rob Wielaert. ‘Ik heb toen tegen hem gezegd dat hij eerst nog vijftig minuten moest knokken en dan pas eventueel mocht gaan treuren.’

Hoe goed de woorden ook bedoeld zijn, als oud-Ajacied Jason Culina acht minuten na rust de marge weer op drie brengt, breken alle Amsterdammers. Uiteindelijk eindigt het duel tussen de rijkste clubs van Nederland in een doelpuntenfestijn: 6-2. ‘Pijnlijk. Gelukkig heeft FC Twente ook verloren’, relativeert Van Basten enigszins de gevolgen van het beroerde optreden van zijn ploeg voor de strijd om de tweede plaats.

Vertonghen is na afloop te teleurgesteld om te praten. Van een afstandje kijkt de Belg naar Wielaert, die het volgende competitieduel al aanhaalt. ‘Dan maar volgende week in eigen huis van de kampioen winnen.’

Misschien kan Van Basten ervoor pleiten dat het dak van de ArenA tijdens het duel tegen AZ gesloten is. Weer of geen weer.
:blackcat.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door LucaS » ma apr 20, 2009 6:05 am

brigade zuid schreef:
Kowalczyk schreef:
SylvievdVaart schreef:Niets moet.
Precies. En tevens wil ik er even op wijzen dat het maar een spelletje is.

K.
Maar zwak is het wel.. zo'n Lucas en Neefkens zijn niet weg te slaan als ze een keer met 7-0 winnen en nu zie je ze niet.. en maar een spelletje? tja beetje makkelijk hoor..
Beetje flauw, soms zit ik even niet op de computer. Beetje flauwe opmerking, want ik heb heel veel slechte kanten, maar me verstoppen is daar niet een van. Als ik iets vind, dan sta ik daar ook voor.
\ik begrijp dat je vindt dat gisteren is bewezen dat jij gelijk hebt en dan ik nu met schaamrood op de kaken moet erkennen dat dat zo is? Sorry, maar dat vind ik dus niet. Van Basten had het in principe goed neergezet en goed voorbereid, Ajax begon dan ook prima aan de wedsrtijd en was echt een klasse beter dan PSV. PSV schakelde daarna over op vechtvoetbal en één op één duels. De ingreep van van Basten was een juiste, ware het niet dat Vertonghen hopeloos speelde en hoogstpersoonlijk de deur naar een jacht op een beter resultaat dichtgooide. Ajax speelde slechter naarmate de wedstrijd vorderde. Tja, soms zitten er slechte wedstrijden tussen, tegen een goede ploeg is dat meestal fataal. Maar ik neem aan dat je ook niet vind dat zaterdag is bewezen dat iedereen die Vitesse beter vindt dan AZ, gelijk heeft.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door mattie » ma apr 20, 2009 7:27 am

Peter schreef:Goed dat je hem nog even noemt inderdaad. Oleguer was een drama wat dat betreft.
wie vond je dan wel een "6"halen? ik niemand hoor. :1evil.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door 999 » ma apr 20, 2009 7:35 am

Droom van Ajax bedrog

Nederlaag in Eindhoven bezorgt AZ alsnog landstitel


EINDHOVEN, maandag

’De meeste dromen zijn bedrog’, beschreef rassupporter en skyboxhouder bij AZ, Marco Borsato, jaren geleden al in een van zijn hits. De meest verstokte Ajax-supporters peurden moed uit de nederlaag van AZ tegen Vitesse, rekenden zich met het loodzware programma van de Alkmaarders rijk, maar keerden nog geen dag later met een doffe dreun terug op aarde. PSV was in het Philips Stadion meerdere maten te groot (6-2), bezorgde AZ alsnog de titel en Ajax – met het oog op de tweede plaats – een beuk van jewelste.

„We staan nog steeds één punt achter FC Twente en hebben alles in eigen hand”, relativeerde Ismail Aissati de vernedering. Overigens was het heropenen van de titelrace in de Ajax-selectie zelf nooit onderwerp van gesprek geweest. „We hebben in het hotel wel naar AZ gekeken, maar niet de hoop gehad dat we alsnog kampioen zouden worden. Het woord schaal is niet gevallen. We wilden alleen naar onszelf kijken, de laatste vier wedstrijden winnen en zodoende de tweede plaats opeisen”, zei de verdienstelijk spelende Aissati, die desondanks een horrorachtige terugkeer in het Philips Stadion beleefde. Door de grote nederlaag, doordat hij niet vrijuit ging bij de 1-0 van Edison Mendez en omdat hij negentig minuten lang werd uitgefloten door de PSV-aanhang, die hem zijn overstap naar Ajax dus niet kon vergeven.

Opvallend was dat het de laatste weken zo geprezen middenveld de achilleshiel van Ajax was. Het naar de kant halen van Vurnon Anita en inbrengen van Jan Vertonghen, vertolkte Marco van Bastens ontevredenheid. Dat Vertonghen met een onbegrijpelijke terugspeelbal de 3-0 inleidde, was tekenend voor de Amsterdamse misère. „Alles viel volledig verkeerd”, aldus de trainer. „We moeten naar niemand wijzen. Het was een totale offday”, nam Aissati zijn ploeggenoten Anita en Vertonghen in bescherming.

De start in het Philips Stadion was nog wel goed geweest, vond Van Basten. „Het eerste kwartier konden we nog wel goed overweg met hun doordekken en kregen we via Dario Cvitanich twee goede kansen.” Kenneth Vermeer dacht na achttien minuten zeker te weten dat Ajax zou winnen. „We waren al met een goed gevoel naar Eindhoven gereisd, zaten goed in de wedstrijd en als je dan ook nog eens bij 0-0 een penalty stopt, denk je dat het goed komt.”

Overigens rekende Vermeer die penalty zichzelf aan. „Ik moet die bal na dat schot gewoon klem pakken of naast laten gaan. Ik gaf Carlos Salcido de kans de scheidsrechter in de maling te nemen, want ik raakte hem niet. Gelukkig wist ik in welke hoek Simons zou schieten.”

Het hielp Vermeer, die uiteindelijk zes keer moest vissen, niet. „Na de 3-1 van Luis Suarez hadden we nog wel even het gevoel dat we de wedstrijd konden omdraaien, maar de 4-1 van Jason Culina was de nekslag.”

Volgens Aissati moet niet te dramatisch worden gedaan over de nederlaag. „We moeten eens goed bespreken wat er allemaal fout ging, maar of je nu met 6-2 of 1-0 verliest, je verspeelt drie punten. Het is zaak om er tegen AZ weer te staan. Dat kan, want dat hebben we eerder bewezen”, doelde hij op de kansloze nederlagen bij Heerenveen (5-2), AZ (2-0) en Vitesse (4-1) die werden gevolgd door zeges op FC Groningen, HSV en Feyenoord.

PSV - Ajax 6-2 (3-1). 22. Mendez 1-0, 31. Afellay 2-0, 40. Amrabat 3-0, 44. Suárez 3-1, 56. Culina 4-1, 66. Dzsudzsak 5-1, 76. Sulejmani 5-2, 90. Bakkal 6-2. Scheidsrechter: Wegereef. Gele kaart: Mendez, Afellay (PSV). Wielaert, Vermeer, Oleguer, Vermaelen (Ajax). Toeschouwers: 33.500.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Baseman » ma apr 20, 2009 7:36 am

LucaS schreef:Ajax begon dan ook prima aan de wedsrtijd en was echt een klasse beter dan PSV. PSV schakelde daarna over op vechtvoetbal en één op één duels.
Jij bent wel heel erg mild zeg...
Ajax begon beter dan PSV, maar na 16 minuten nam PSV het heft in handen en sinds die minuut werd Ajax van de mat geveegd. Nog kans maken op de titel en vooral op de 2e plaats en dan zo kansloos wegggespeeld worden, mentaal zit er iets volledig fout bij dit Ajax ! Niet dat je mij hoort klagen natuurlijk, ik heb genoten. Maar onbegrijpelijk hoe makkelijk Ajax zich naar de slachtbank liet leiden.

Vechtvoetbal en 1 op 1 is mij te makkelijk trouwens, PSV speelde na 16 minuten zoals Ajax begon. Druk op de bal, pressie vooruit, hoog tempo, tegenstander vastzetten, speelde PSV maar iedere week op deze manier...goed en gedurfd voetballen vind ik dus iets anders dan vechtvoetbal.

PS: Wat Afellay deed bij Vertonghen was niet zo slim, maar voor de PSV'ers wel humor om te zien. Blijkbaar was het een payback actie van de 4-1 nederlaag van PSV eerder dit seizoen, toen heeft Vertonghen iets uitgehaald bij Afellay. Beide spelers gaven dit na afloop aan.

PPS: Onbegrijpelijk dat het natrappen van Suarez niet werd getoond in de samenvatting !

PPPS: Zonde dat deze (voor PSV) heerlijke wedstrijd na de achtergrond is verdrongen door het kampioenschap van AZ.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Kowalczyk » ma apr 20, 2009 7:41 am

Baseman schreef:
LucaS schreef:Ajax begon dan ook prima aan de wedsrtijd en was echt een klasse beter dan PSV. PSV schakelde daarna over op vechtvoetbal en één op één duels.
Jij bent wel heel erg mild zeg...
Eens. Dat kun je niet menen, Luuk. Dan klink je echt zoals Feyenoorders wel eens klonken in de jaren negentig: "De eerste tien minuten speelden we best goed."

Kom op. Dit was één van de ergste totale afdroogpartijen die we hebben meegemaakt.

K.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door LucaS » ma apr 20, 2009 7:57 am

Dat zeg ik toch ook? Volgens mij zeg ik exact hetzelfde als Baseman zegt na zijn zin "Jij bent wel erg mild zeg..". Ik vind niet dat het meevalt, na dat eerste kwartier werd Ajax weggespeeld. Ik heb zelden zo'n kansloos Ajax gezien.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door GangstaRiB » ma apr 20, 2009 8:16 am

Baseman schreef:
LucaS schreef:Ajax begon dan ook prima aan de wedsrtijd en was echt een klasse beter dan PSV. PSV schakelde daarna over op vechtvoetbal en één op één duels.
Jij bent wel heel erg mild zeg...
Ajax begon beter dan PSV, maar na 16 minuten nam PSV het heft in handen en sinds die minuut werd Ajax van de mat geveegd. Nog kans maken op de titel en vooral op de 2e plaats en dan zo kansloos wegggespeeld worden, mentaal zit er iets volledig fout bij dit Ajax ! Niet dat je mij hoort klagen natuurlijk, ik heb genoten. Maar onbegrijpelijk hoe makkelijk Ajax zich naar de slachtbank liet leiden.

Vechtvoetbal en 1 op 1 is mij te makkelijk trouwens, PSV speelde na 16 minuten zoals Ajax begon. Druk op de bal, pressie vooruit, hoog tempo, tegenstander vastzetten, speelde PSV maar iedere week op deze manier...goed en gedurfd voetballen vind ik dus iets anders dan vechtvoetbal.

PS: Wat Afellay deed bij Vertonghen was niet zo slim, maar voor de PSV'ers wel humor om te zien. Blijkbaar was het een payback actie van de 4-1 nederlaag van PSV eerder dit seizoen, toen heeft Vertonghen iets uitgehaald bij Afellay. Beide spelers gaven dit na afloop aan.

PPS: Onbegrijpelijk dat het natrappen van Suarez niet werd getoond in de samenvatting !

PPPS: Zonde dat deze (voor PSV) heerlijke wedstrijd na de achtergrond is verdrongen door het kampioenschap van AZ.
Ja onbegrijpelijk allemaal. Ook onbegrijpelijk dat Affelay een aantal tikken uitdeeld, maar vervolgens niet weet te incasseren.

Ajax begon goed, maar door 2 twijfelachtige beslissingen van Wegeteef (penalty en de daaropvolgende vrije trap van doedelzak) keerde het momentum. Dat Ajax het vervolgens helemaal liep lopen is zeer zeer jammerlijk.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Duke » ma apr 20, 2009 8:18 am

Afstraffing Ajax in Eindhoven
Door MAARTEN WIJFFELS

EINDHOVEN - In de 31ste competitiewedstrijd van het seizoen leed Ajax zijn grootste nederlaag. Dat zou niet moeten kunnen in een situatie waarin een trainersstaf en een spelersgroep al bijna tien maanden dagelijks met elkaar hebben getraind, gepraat, gevierd en gerouwd.

Maar PSV veegde de ploeg van Marco van Basten toch met 6-2 van het veld. Op een zondag ook nog dat Ajax had kunnen profiteren van het puntenverlies van FC Twente in de strijd om plaats twee. ,,Dit had ik niet verwacht,’’ zei Van Basten. ,,Ik dacht: we pakken deze gelegenheid om in te lopen met beide handen aan. De focus in de gesprekken vooraf lag vol op de tweede plaats. Niet op mogelijk hernieuwde titelkansen. Daarover hebben we op weg naar PSV niet gepraat.’’

De oorzaak van het falen van Ajax in het Philips Stadion lag in een gebrek aan kwaliteit en karakter. PSV streed als team, met Ibrahim Afellay en Edison Mendez als drijvende krachten binnen het collectief. De ploeg toonde ‘het grote hart’ waarom trainer Dwight Lodeweges in de aanloop had gevraagd. Bij Ajax stond er niemand op om het tij te keren. Het was even geleden, maar na 22 punten uit de laatste acht competitieduels zakte het elftal weer eens pijnlijk door zijn ondergrens heen.

,,Als het tegenzit, hebben we niemand die het heft in handen neemt. We hebben alleen een paar spelers die qua leeftijd leiders zouden kunnen zijn,’’ zei Luis Suarez mismoedig. De topscorer tekende samen met Miralem Sulejmani voor de twee Amsterdamse goals.

Daarnaast hanteerde PSV, waar zes verschillende spelers scoorden, een tactiek waarmee Ajax-elftallen het traditioneel lastig hebben. Geef Ajacieden de bal en wat ruimte, en ook het huidige elftal kan overtuigen zoals recent tegen Olympique of op bezoek bij NAC.

Zodra tegenstanders sterk en moedig genoeg zijn om het combinatievoetbal op het middenveld te ontregelen, dan heeft Ajax geen spelers om het over een andere boeg te gooien. No nonsense-types met wie je opportunistischer kunt voetballen. Dat is geen constatering van dit seizoen, je zou het een cultuurkwestie kunnen noemen.

Toen PSV na een moeilijk openingskwartier met Mendez, Afellay en Timmy Simons de volledige controle greep op het middenveld, schreeuwde Ajax onder meer om een balvaste centrumspits voorin. Een targetman op wie je als alternatief ook de lange bal kunt spelen.

Met een type Jan Vennegoor of Hesselink in de punt van de aanval had Ajax gisteren mogelijk nog onder de druk van PSV uit kunnen komen. Of – om uit het eigen verleden te putten – met een type Stefan Pettersson als frontsoldaat. De Zweed was als spits geen boomstam, maar hij was wel fysiek sterk en slim.

Het Ajax van nu heeft Dario Cvitanich. Een grillige Argentijn die bereid is spijkerhard te werken. Zijn koptechniek is ook in orde, maar een kapstok om het spel aan op te hangen was hij gisteren – toen het écht moest – wederom niet.

Om te redden wat er te redden viel, herschikte Van Basten nog voor rust zijn middenveld. Met Jan Vertonghen (voor Vurnon Anita) bracht hij in die linie meer body en loopvermogen. Dat was althans de bedoeling. Maar Vertonghen bleek in het Philips Stadion een jonge voetballer wiens zelfvertrouwen een enorme knauw heeft gekregen nu zijn trainer hem van de ene op de andere dag in de wacht heeft gezet. De manier waarop hij de 3-0 weggaf, was zeldzaam knullig.

PSV beleefde een heerlijke middag. Het kon zich zelfs nog permitteren om bij 0-0 via Simons een penalty te missen. ,,In de rust, met 3-1 achter, geloofden we nog dat een ommekeer mogelijk was,’’ zei Van Basten. Maar na de 4-1 van Culina na 56 minuten was het duel gespeeld.

Het apathische verweer bij die treffer en de gelatenheid daarna rond de 5-1 van Dzudzsak en de 6-2 van Bakkal maakten de ontmaskering van Ajax compleet. Naar de vrije trap van de Hongaar stonden zes Ajacieden te kijken. Ze toonden geen enkele emotie naar elkaar toe en vormden zo een muurtje dat er net zo goed niet had kunnen staan.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Andy22 » ma apr 20, 2009 8:51 am

wat een wedstrijd, wat een afgang :aai.gif:
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Ramona » ma apr 20, 2009 8:52 am

Andy22 schreef:wat een wedstrijd, wat een afgang :aai.gif:

Wel fijn dat je daarvoor weer langkomt hieroh... :biggthumpup.gif:

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Andy22 » ma apr 20, 2009 8:54 am

ik mis jullie ook :blush.gif:
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 20, 2009 9:35 am

Zolang Ajax tweede wordt maakt dit resultaat niks uit. De monsterzege van verleden week is waarschijnlijk ten koste van de scherpte gegaan. Nu staat Ajax weer op scherp, terwijl de volgende tegenstander aan het feesten is en nergens meer voor speelt. Een prima combinatie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Marillion » ma apr 20, 2009 9:39 am

Dan blijft nog staan dat we waarschijnlijk van Twente zullen móeten winnen. En daar gaat dit elftal weer heel veel moeite mee hebben. De druk ligt dan immers bij Ajax.

Overigens ben ik eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in die tweede positie. Ik heb liever een normale rustige voorbereiding zonder valse hoop en extra druk. Daar kan Ajax al tijden niet mee omgaan. Laten we eerst maar weer eens proberen om kampioen te worden. Die CL deelname kan me gestolen worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Kowalczyk » ma apr 20, 2009 9:54 am

Marillion schreef:Dan blijft nog staan dat we waarschijnlijk van Twente zullen móeten winnen. En daar gaat dit elftal weer heel veel moeite mee hebben. De druk ligt dan immers bij Ajax.

Overigens ben ik eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in die tweede positie. Ik heb liever een normale rustige voorbereiding zonder valse hoop en extra druk. Daar kan Ajax al tijden niet mee omgaan. Laten we eerst maar weer eens proberen om kampioen te worden. Die CL deelname kan me gestolen worden.
Ja. Mij ook.

De enige reden waarom het belangrijk zou kunnen zijn om in de CL uit te komen, zou het geld zijn. Nou - fok dat. Ik vind het juist een fundamentele misvatting dat je de mensen bij Ajax alleen maar hoort praten over het verder verhogen van de begroting.

We ontkomen niet aan drie Adidas-strepen, want we hebben dat geld nodig om aansluiting te houden.
We moeten helaas de seizoenkaarten duurder maken, want we willen dat Ajax stappen vooruit kan blijven maken.

Et cetera.

Ajax heeft nu een begroting van 65 miljoen. AZ en FC Twente hebben elk een begroting van 28 miljoen. Ik denk dat het geen fuck uitmaakt wanneer Ajax de begroting opkrikt naar 75. Als je er in slaagt om 65 miljoen door de plee te spoelen, dan lukt het je met 75 ook. Het wordt tijd dat er bij deze club weer over voetbal gepraat wordt, en wordt gezocht naar de échte oorzaken van de ellende. Een hoge begroting zit je daarbij alleen maar in de weg. Het verdooft de hersenspier waarmee je creatief denkt.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Marillion » ma apr 20, 2009 10:01 am

Precies, laat Ajax dan maar wat creatiever omgaan met geld. In plaats van onverantwoorde bedragen neer te leggen voor spelers uit de eredivisie. Het is niet zo dat het allemaal wel in orde komt als er meer geld beschikbaar is. Dat heeft het afgelopen seizoen wel weer duidelijk gemaakt.
Nil volentibus arduum

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Andy22 » ma apr 20, 2009 10:05 am

[quote="Marillion"]Dan blijft nog staan dat we waarschijnlijk van Twente zullen móeten winnen. En daar gaat dit elftal weer heel veel moeite mee hebben. De druk ligt dan immers bij Ajax.

Overigens ben ik eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in die tweede positie. Ik heb liever een normale rustige voorbereiding zonder valse hoop en extra druk. Daar kan Ajax al tijden niet mee omgaan. Laten we eerst maar weer eens proberen om kampioen te worden. Die CL deelname kan me gestolen worden.[/quote]


Wij verdienen het niet om CL te spelen
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door jabu » ma apr 20, 2009 10:07 am

Ach, iemand zal die tweede plaats moeten pakken. Het is niet alsof Twente, Heerenveen of PSV er nu meer aanspraak op kan maken.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door LucaS » ma apr 20, 2009 10:12 am

Het ene jaar is het andere niet. En ach, niets te zoeken in de CL? We hadden best een poule kunnen treffen dit jaar met Fiorentina en OM. Hadden we niet een heel slecht figuur geslagen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Marillion » ma apr 20, 2009 10:12 am

Het gaat mij voorlopig maar om één ding. Ik wil weer landskampioen worden. En daar moet alles nu maar eens helemaal voor wijken. Geen excuses, geen gezeur. Ik wil de titel. Schrijf dat maar op, meneer V.d.Boog.

En in dat licht lijkt het mij beter als we geen voorronde CL spelen. Moet de voorbereiding weer anders in elkaar worden gestoken, krijgen we weer spanning en waarschijnlijk teleurstelling en komen we weer slecht uit de startblokken. Nee, laat ons maar lekker een paar potjes uefa cup spelen. En dan komend seizoen Twente het nog een keer verpesten voor het Nederlands voetbal. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Bert » ma apr 20, 2009 10:17 am

Marillion schreef:Ik wil de titel. Schrijf dat maar op, meneer V.d.Boog.
Ik zou hem even een mailtje sturen. :smallgrin.gif:

Altijd leuk hoe mensen op zulke momenten reageren. Ja, het was een zure appel, maar ik heb altijd het idee dat men op dergelijke momenten ook niets liever doet dan baden in zelfmedelijden. Hopelijk denken ze er bij Ajax niet zo over, want dan kunnen ze die tent beter opdoeken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Andy22 » ma apr 20, 2009 11:52 am

[quote="Marillion"]Het gaat mij voorlopig maar om één ding. Ik wil weer landskampioen worden. :[/quote]
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door 999 » ma apr 20, 2009 12:15 pm

Suarez: 'Ajax heeft geen leiders'


EINDHOVEN - Ajax heeft geen leiders. Dat zegt Ajax-aanvaller Luís Suarez. ''Ik ben boos,'' zei de 22-jarige Uruguayaan zondagmiddag. ''We hebben heel slecht gespeeld. Ik moet PSV een compliment maken, maar ons hele team heeft slecht gepresteerd. Er zijn geen excuses. Onze houding was niet in orde.''

Volgens Suarez heeft Ajax geen leiders. ''Als het tegenzit, hebben we niemand die het heft in handen neemt. Er is niemand die het elftal bij de les kan roepen van wie zo'n initiatief wordt geaccepteerd. We hebben wel ervaren spelers die qua leeftijd leiders zouden kunnen zijn, maar dat zijn geen leiderstypen.''

Door de 6-2 nederlaag heeft Ajax verzuimd de tweede plek van FC Twente over te nemen. Die eindklassering geeft recht op deelname aan de voorrondes van de Champions League. Zondag 26 april ontvangt Ajax AZ in de Arena. Voor de Alkmaarders is het duel slechts een formaliteit. Ajax moet de komende weken nog knokken. ''In de drie resterende wedstrijden moeten we proberen tweede te worden,'' aldus Suarez. (HET PAROOL)

Plaats reactie