PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Scherrer » ma apr 20, 2009 12:25 pm

Ik ben zelfs na een nachtje slapen nog verbijsterd over gisteren. Ik heb dit zó niet zien aankomen, onvoorstelbaar. Je hebt individueel veel betere spelers op het veld staan en je presteert als team de laatste weken veel beter en constanter dan je tegenstander en dan gebeurt er dít. Hoe kán dit?

Iemand met een goede, niet al te cynische verklaring van deze afgang? Hoe kan het dat dit Ajax tegen Marseille domineert (thuiswedstrijd) en tegen het mindere PSV wordt weggespeeld? Ik kom niet verder dan dat PSV wél pressing speelde en Ajax niet liet opbouwen en dat Ajax mentaal een wrak is dat bij de eerste de beste tegenvaller als een kaartenhuis in elkaar stort. Maar er moet meer zijn, want die twee punten alleen kunnen (mogen) niet de verklaring zijn voor een afgang tegen een qua kwaliteit stuken slechter team.
***

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door jabu » ma apr 20, 2009 12:28 pm

Scherrer schreef:Iemand met een goede, niet al te cynische verklaring van deze afgang? Hoe kan het dat dit Ajax tegen Marseille domineert (thuiswedstrijd) en tegen het mindere PSV wordt weggespeeld? Ik kom niet verder dan dat PSV wél pressing speelde en Ajax niet liet opbouwen en dat Ajax mentaal een wrak is dat bij de eerste de beste tegenvaller als een kaartenhuis in elkaar stort. Maar er moet meer zijn, want die twee punten alleen kunnen (mogen) niet de verklaring zijn voor een afgang tegen een qua kwaliteit stuken slechter team.
Ik denk vooral dat tweede. Ajax blijkt al jarenlang een verzameling van 'chokers' die op het moment dat het echt moet niet thuisgeven. Te veel van deze spelers lijkten simpelweg de druk niet aan te kunnen en zouden zodoende beter tot hun recht komen bij een club waar presteren minder een vanzelfsprekendheid hoort te zijn.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Toppie » ma apr 20, 2009 12:32 pm

Jabu schreef:
Scherrer schreef:Iemand met een goede, niet al te cynische verklaring van deze afgang? Hoe kan het dat dit Ajax tegen Marseille domineert (thuiswedstrijd) en tegen het mindere PSV wordt weggespeeld? Ik kom niet verder dan dat PSV wél pressing speelde en Ajax niet liet opbouwen en dat Ajax mentaal een wrak is dat bij de eerste de beste tegenvaller als een kaartenhuis in elkaar stort. Maar er moet meer zijn, want die twee punten alleen kunnen (mogen) niet de verklaring zijn voor een afgang tegen een qua kwaliteit stuken slechter team.
Ik denk vooral dat tweede. Ajax blijkt al jarenlang een verzameling van 'chokers' die op het moment dat het echt moet niet thuisgeven. Te veel van deze spelers lijkten simpelweg de druk niet aan te kunnen en zouden zodoende beter tot hun recht komen bij een club waar presteren minder een vanzelfsprekendheid hoort te zijn.
Verklaring

Stekelenburg terug op doel :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Harm » ma apr 20, 2009 12:34 pm

Ik zal hier niet al te veel over de wedstrijd zeggen, maar ik vond het wel belachelijk dat er meteen na de goal werd afgefloten. We hadden nog 3 minuten en je weet nooit waar het doelsaldo nog goed voor gaat zijn...

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Vedette-10- » ma apr 20, 2009 12:43 pm

Je mag best vertellen wat je ervan vond hoor.. Werkelijkheid onder ogen zien.

Ik heb het niet gezien, maar ik in de samenvatting dat Aissati op Mendez stond. Dat snap ik dan niet, Mendez is een speler met een superconditie die dus veel meters maakt. Dus ook voorwaarts, terwijl Aissati niet graag achteruit moet lopen. Waarom zet je hier geen Enoh op, als je toch het trio wil handhaven? Of nog liever: Sarpong, die juist wat meer de tegenstander zijn wil kan opleggen en kan aansluiten bij de aanvallers. Dan zet je Aissati op Simons en Anita op Afellay. Maar Enoh op Afellay: geen mandekker?!? En daarna Vertonghen, die juist in de zone moet spelen.

Verder is het zwak dat Vermaelen niet Amrabat kon opvangen en dat de centrumverdediging helemaal niet gatendicht was. VD Wiel staat er niet slecht op, maar ik snap echt niet waarom zo'n goede speler niet centraal staat. Verder is Vermeer toch nog niet zover als Stekelenburg, kwam gisteren weer naarvoren(heb ik gehoord).

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Kowalczyk » ma apr 20, 2009 1:19 pm

Harm schreef:Ik zal hier niet al te veel over de wedstrijd zeggen, maar ik vond het wel belachelijk dat er meteen na de goal werd afgefloten. We hadden nog 3 minuten en je weet nooit waar het doelsaldo nog goed voor gaat zijn...
Hoewel ik in dit geval erg blij was om uit mijn lijden verlost te worden, is dat inderdaad één van mijn grootste ergernissen.

Als je tien keer in een seizoen zo ruim voorstaat in een thuiswedstrijd dat de scheidsrechter denkt 'laat die drie minuten blessuretijd maar zitten', dan wordt je een halfuur zuivere speeltijd ontnomen tegen gedesillusioneerde, geslagen tegenstanders. Die gedachte is om gek van te worden als je uiteindelijk één goal tekort komt.

Dus ja: ook nu het ons wel goed uitkwam, ben ik het volledig met Harm eens.

Wat me er nog het meeste aan tegenstaat, is het feit dat het gewoon nergens op slaat. Het moment waar op de stadionklok op 90:00 springt, is een even willekeurig, betekenisloos moment als het moment waarop de stadionklok 88:21 of 87:03. Het feit dat de scheidsrechter precies op 90:00 affluit, geeft aan dat de scheidsrechter dus tóch op de stadionklok let, terwijl die voor hem helemaal niet zou moeten bestaan (alleen zijn eigen horloge). Een scheids due affluit zodra de stadionklok op 90:00 springt, fluit gewoon af terwijl volgens zijn eigen (officiële) tijdsmeting, de wedstrijd nog helemaal niet uitgespeeld is. Dat hij besluit vroegtijdig af te fluiten, is één ding. Maar waarom zou je dan wachten tot - uitgerekend - 90:00? Dan kun je het (bij een afgetekende stand) net zo goed doen als de stadionklok op 86:44 staat. Zo'n man snapt gewoon de totale willekeur van 90:00 niet. Dat moment betékent niks.

Maar goed: al genoeg tijd besteed aan gekanker over dat onderwerp... :blush.gif:

Bovendien zal het allemaal wel aan mij liggen. Toen Ajax op die gestoorde laatste speeldag van 2006-2007 één goal tekort kwam, was er geen Ajacied die zich over dit gegeven opwond. De gemiddelde persoon in die domme voetbalwereld kankert liever over een vermeend buitenspelgevalletje of een niet-gegeven penalty uit die allerlaatste wedstrijd. Alsof je die ene extra goal alleen in die laatste pot had kunnen scoren. Dan denk ik: nee, paardenpik, denk op zo'n moment liever nog eens terug aan die vijf, zes keer in de ArenA dat je bij 4-1 dacht: "Lekker, winst is binnen, het zonnetje schijnt, nu alleen nog even de laatste tien minuutjes uittikken." Als je die 6 x 10 minuten (= een uur voetbal!) tegen VVV of De Graafschap nou eens ten volle had benut, dan was het op de 34e speeldag helemaal geen race om de goals meer geweest.

Maar goed: uitzoomen en het grote geheel bekijken, is iets waarin voetbalmensen nu eenmaal vrij slecht zijn. Wat dat betreft is het een godsgruwelijk amateuristische sport, alle poenigheid ten spijt. Penalty's zijn een loterij, vorm is ongrijpbaar, voetballen leer je niet in het krachthonk, op afmaken valt niet te trainen, de bal is rond, en van je tralala, en zo zwamt dat er al honderd jaar op los. Andere sporten zijn op haast academisch-wiskundige wijze met rendement-optimalisatie en risico-mimimalisatie bezig, maar in het voetbal redeneren topmensen nog altijd via veredelde Klazien uut Zalk-wijsheden uit het jaar nul. En ze verdienen er miljóenen mee.

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door FlaFlu » ma apr 20, 2009 4:03 pm

Baseman schreef:PS: Wat Afellay deed bij Vertonghen was niet zo slim, maar voor de PSV'ers wel humor om te zien. Blijkbaar was het een payback actie van de 4-1 nederlaag van PSV eerder dit seizoen, toen heeft Vertonghen iets uitgehaald bij Afellay. Beide spelers gaven dit na afloop aan.
Is dat zo? Volgens mij gaf Vertonghen juist aan zich niets van dat incident in de Arena te herinneren.
Baseman schreef:PPS: Onbegrijpelijk dat het natrappen van Suarez niet werd getoond in de samenvatting !
Was inderdaad een smerige actie. Maar goed, ik zie spelers de laatste weken met de raarste dingen wegkomen. El Hamdaoui met die tik tegen Kwakman, bijvoorbeeld. Is natuurlijk van de gekke dat de KNVB daar gewoon zegt dat ze hem er mee weg willen laten komen omdat hij de kampioenswedstrijd moet spelen. Gepruts van het niveau waar Ko het over heeft met betrekking tot de blessuretijd.
Baseman schreef:PPPS: Zonde dat deze (voor PSV) heerlijke wedstrijd na de achtergrond is verdrongen door het kampioenschap van AZ.
Maar geheel logisch natuurlijk. De kampioen verdient op zo'n moment even alle aandacht.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Toppie » ma apr 20, 2009 4:17 pm

Appelvlaai zal wel vertrekken anders krijgt die nog wel een ka trap in de eerste wedstijd tegen Ajax in A'dam

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Thijs » ma apr 20, 2009 4:22 pm

Wanneer trapte Suarez na dan? Was dat na de 5-1? (Toen zette ik namelijk de tv uit, en ik heb vanzelfsprekend daarna niks meer gekeken.)

Afellay komen we hopelijk nog wel een keer tegen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Harm » ma apr 20, 2009 4:25 pm

Toppie schreef:Appelvlaai zal wel vertrekken anders krijgt die nog wel een ka trap in de eerste wedstijd tegen Ajax in A'dam
Ajax kan die energie volgens mij wel beter gebruiken :drecul.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door El Clavo » ma apr 20, 2009 4:26 pm

Volgens mij staan wij nog steeds boven jullie! :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Toppie » ma apr 20, 2009 4:32 pm

Harm schreef:
Toppie schreef:Appelvlaai zal wel vertrekken anders krijgt die nog wel een ka trap in de eerste wedstijd tegen Ajax in A'dam
Ajax kan die energie volgens mij wel beter gebruiken :drecul.gif:
Was trouwens 4-1 thuis had net zo goed 6-1 kunnen zijn dus zeik niet, zeker vergeten echte nep supporters

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Kowalczyk » ma apr 20, 2009 4:51 pm

Suárez had er met rood af gemoeten voor die ordinaire frusti-schop. Absoluut.

Ibrahim Afellay lijkt me gewoon een hele nare jongen. Die beticht Ajax van een arrogantie en neerbuigendheid die hij vooral zelf etaleert, bij voorkeur na het binnenhalen van een kampioenschap of een overwinning op Ajax. Dat soort sliep-uit gedrag getuigt van heel weinig klasse - en dat is jammer, want hij is een goede speler.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Thijs » ma apr 20, 2009 4:54 pm

Het gaat om deze?

Afbeelding
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door FlaFlu » ma apr 20, 2009 4:55 pm

Dat is hem, ja. Verder eens met Ko. Afellay is een hypocriet, eng ventje.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Kowalczyk » ma apr 20, 2009 5:07 pm

Enganche schreef:Dat is hem, ja.
Waarbij zij aangetekend dat Suárez de bal dus in de richting van Vermeer trapt. Een soort vuurpijk-terugspeelbal over 80 meter. Dat slaat natuurlijk echt helemaal nergens op en geeft aan dat 'ie echt uit pure frustratie zo in kwam vliegen. En dan je noppen in het bovenbeen planten. Als Afellay het had gedaan en een Ajacied het slachtoffer was geweest, was het land te klein geweest.

Is gewoon een rode kaart vanwege onbesuisd en zeer ruw spel, waarbij bewust het risico wordt genomen dat de tegenstander letsel oploopt.

Wegwezen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 20, 2009 5:38 pm

Rood? Niet in het kader van de wedstrijd. Als een speler de hele wedstrijd loopt te bedriegen en de scheidsrechter daar gewoon in meegaat, vind ik het prima dat Suarez, ook binnen de 'voetbalregels' (voor deze wedstrijd), die speler gewoon keihard aanpakt. Dat is een 'Neeskens' actie, waar ik 100% voor teken. Prima van Suarez. 'Je kan niet op je benen blijven staan? Dan laat ik je toch zien hoe dat echt voelt?'

Kan me best voorstellen als je het daar niet mee eens bent, maar dan moet je ook niet lopen zeuren dat Ajax te lichtvoetig is en niet kan schaven. Overigens grappig dat de tuimelaar van Ajax dit tegengas gaf, en daarmee indirect aangeeft hoe hij over het aanpakken van zijn eigen buitelingen denkt.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Jinne » ma apr 20, 2009 6:00 pm

Van natrappen is hier geen sprake. Hij houdt alleen niet in en Simons let niet op. Na zo'n wedstrijd ga ik ook niet de moraalridder uithangen. Mooie geniepige overtreding. Zouden ze vroeger trots op zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Duke » ma apr 20, 2009 6:06 pm

Een actie in de sfeer van de wedstrijd, zullen we maar zeggen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 20, 2009 6:10 pm

Marillion schreef:Dan blijft nog staan dat we waarschijnlijk van Twente zullen móeten winnen. En daar gaat dit elftal weer heel veel moeite mee hebben. De druk ligt dan immers bij Ajax.
Thuiswedstrijd tegen Twente om een CL ticket (ok, voorronde)? Doe ik altijd. :biggthumpup.gif:

Marillion schreef:Overigens ben ik eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in die tweede positie. Ik heb liever een normale rustige voorbereiding zonder valse hoop en extra druk. Daar kan Ajax al tijden niet mee omgaan. Laten we eerst maar weer eens proberen om kampioen te worden. Die CL deelname kan me gestolen worden.
Wat betreft valse hoop. Iedereen weet dat Ajax de CL niet wint. Moet je dan niet meedoen? Of wordt je er beter van door op het hoogste niveau te strijden? Een jaartje in de luwte kan goed zijn om in wat rustiger vaarwater aan het team te werken. Alleen heb ik er op het moment geen vertrouwen in dat dit Ajax zo'n periode ook goed gebruikt. Daarvoor zit er niet genoeg richting in het groeiproces. Voor hetzelfde geld zakken ze nog verder weg.

De linkste wedstrijd van de laatste drie is, voor mij, uit bij Sparta. Voor dit jonge, onervaren team is zo'n sandwich game iets waar ze, ook gezien de motivatie van gisteren (na een monsterzege; dwz een week grapperig zijn en lachen op de training), al snel een onverwachte valkuil.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Harm » ma apr 20, 2009 6:49 pm

Jinne schreef:Van natrappen is hier geen sprake. Hij houdt alleen niet in en Simons let niet op. Na zo'n wedstrijd ga ik ook niet de moraalridder uithangen. Mooie geniepige overtreding. Zouden ze vroeger trots op zijn.
Dan ben jij mooi trots op de overtreding, en ik op de uitslag. Dan hebben we allebei een mooie zondagmiddag gehad.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Marillion » ma apr 20, 2009 6:55 pm

Monkey Tonk schreef:
Marillion schreef:Overigens ben ik eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in die tweede positie. Ik heb liever een normale rustige voorbereiding zonder valse hoop en extra druk. Daar kan Ajax al tijden niet mee omgaan. Laten we eerst maar weer eens proberen om kampioen te worden. Die CL deelname kan me gestolen worden.
Wat betreft valse hoop. Iedereen weet dat Ajax de CL niet wint. Moet je dan niet meedoen? Of wordt je er beter van door op het hoogste niveau te strijden? Een jaartje in de luwte kan goed zijn om in wat rustiger vaarwater aan het team te werken. Alleen heb ik er op het moment geen vertrouwen in dat dit Ajax zo'n periode ook goed gebruikt. Daarvoor zit er niet genoeg richting in het groeiproces. Voor hetzelfde geld zakken ze nog verder weg.
De reden waarom ik geen interesse heb in de 2e plaats en de daarbij horende voorronde is dat deze selectie in mijn ogen niet in staat is om goed met druk om te gaan. Ik heb dan liever dat we een normale voorbereiding kunnen hebben en niet meteen de druk van die voorronde en eventueel een teleurstelling bij uitschakeling. Het gaat mij dus meer om de kwalificatieronde van om het toernooi zelf. Want of we nu CL of uefa cup spelen. We gaan ze volgend seizoen allebei niet winnen.

Alles moet in dienst staan van het behalen van de titel. En ik denk dat die voorronde daar een negatief effect op kan hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 20, 2009 7:10 pm

Een andere reden waarom Ajax geen kampioenschappen meer aaneenrijgt? Ajax is in Nederland bij uitstek het tussenstation naar de grote Europese clubs geworden. Voor veel spelers is het ene oog al op de volgende stap in de carriere gericht. Van Suarez weet je bijvoorbeeld, uit zijn eigen mond, dat hij zich meer inspant voor een Europese wedstrijd omdat 'iedereen kijkt'. Ze willen nu in Europa spelen, en het kampioenschap is leuk, maar niet als CL ticket voor volgend jaar, want dat hebben ze bij de volgende club in principe ook... Dus vraag ik me af hoe gemotiveerd dit Ajax is als het alleen om de titel gaat.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door GangstaRiB » ma apr 20, 2009 8:07 pm

Monkey Tonk schreef:Een andere reden waarom Ajax geen kampioenschappen meer aaneenrijgt? Ajax is in Nederland bij uitstek het tussenstation naar de grote Europese clubs geworden. Voor veel spelers is het ene oog al op de volgende stap in de carriere gericht. Van Suarez weet je bijvoorbeeld, uit zijn eigen mond, dat hij zich meer inspant voor een Europese wedstrijd omdat 'iedereen kijkt'. Ze willen nu in Europa spelen, en het kampioenschap is leuk, maar niet als CL ticket voor volgend jaar, want dat hebben ze bij de volgende club in principe ook... Dus vraag ik me af hoe gemotiveerd dit Ajax is als het alleen om de titel gaat.
En dat vind ik nu de taak van de coach. Zij moeten spelers motiveren en niet het gevoel geven dat ze na een jaar al klaar zijn. Van Gaal eist volledige toewijding. Geen extra motivatie omdat heel Europa kijkt.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door wimpey » ma apr 20, 2009 8:20 pm

Het topic doorlezende lijkt het wel alsof het mijn schuld is dat Ajax er weer eens hard af ging. :smallgrin.gif:

Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus ik kan er niets van zeggen. Behalve dat we in herhaling vervallen: op het moment supreme laat Ajax het weer eens compleet afweten. Niets nieuws: na al die mislukte VCL's, Waalwijk in 2007 etc. etc. etc. zijn we inmiddels weinig anders gewend.

Snáppen doe ik het niet. Lijkt me duidelijk. Kijk op voetbal heb ik ook niet. Lijkt me ook duidelijk. :smallgrin.gif:

Affelay schopt Urby de wedstrijd uit, las ik. Huh?! Er staat zóveel op het spel, dan zorg je als Ajacied toch dat Affelay per stretcher bij 0-0 het veld verlaat?! Bal en vooral man pakken bij z'n eerste balcontact...

PSV kloot al het gehele seizoen maar wat aan, heeft een matig elftal en wint met 6-2 van een ploeg die in de laatste 8 wedstrijden 3 goals tegen kreeg. Huh?! Onze spelers weten toch dat het publiek in Eindhoven mort, het eigen elftal uitfluit en dat die Reker onder vuur ligt. Dan speel je toch met het mes tussen de tanden om ervoor te zorgen dat men zich wederom tegen de eigen club keert?!

AZ verliest van de nummer 12 (?) op de ranglijst. AZ staat er (net als wij natuurlijk) om bekend dat ze choken op het moment supreme. Als ze van de nummer 12 (?) verliezen, dan kunnen ze de volgende 3 wedstrijden ook van de nummers 2, 3 en 4 verliezen. Toch?!

Nogmaals, wedstrijd (God dank) niet gezien. Met al die hierboven beschreven wetenschappen verwacht je een elftal, dat de laatste tijd goed speelde en presteerde, dat de pollen uit de grond stampt. Toch?! Ze weten wat er op het spel staat. Toch?!

Ze wéten toch dat PSV er flink in zal kleunen om Ajax op de bekende gebreken te pakken?! Waarom kan Ajax dan niet minimaal dezelfde felheid aan de dag leggen? Waarom is die kwaal al jaren bijna systematisch? Wie Ajax ook aantrekt of uit de jeugd haalt, waarom verkrampen ze vrijwel unaniem? Waar is hun trots, waar zijn hun 'balls'? Waarom laten ze zich vernederen?

Dát vat ik niet, dat gebrek aan totale overgave. Het gebrek aan probleemoplossend vermogen. De vrijwel nada mentale weerbaarheid. Een topclub wint in de omstandigheden waarin Ajax gisteren tot 16.30 verkeerde 'gewoon' in Eindhoven. Van Gaal heeft gelijk wanneer ie zegt dat Ajax geen topclub meer is. Helaas.

Voetballen kunnen ze allemaal. Het lijkt me dat dergelijke wedstrijden vooral in het koppie verloren worden. Zie bijv. ook l'OM thuis... Zeggen dat je wilt winnen is wat anders dan er, koste wat kost, alles voor doen. Om zulke wedstrijden te winnen, heb je 11 kerels nodig. Wij hebben vooral ventjes.

Conclusie mag zijn dat ook MVB dit proces niet heeft weten te keren. Als speler iemand die er in de grote wedstrijden vrijwel altijd stond en de hoofdrol voor zich opeisde. Hij is de zoveelste in een lange rij.

Het doet me naarmate hoe langer het mis gaat steeds iets minder trouwens, om eerlijk te zijn.

Al 13 jaar lang gaat er veel meer fout dan goed. Ajax is ver afgegleden, al jaren is men bezig zaken recht te trekken en pleistertjes te plakken. Steeds moet een ander het doen, die weer z'n eigen ideeen en mensen meeneemt.

Ik heb er een hard hoofd in dat het in de nabije toekomst beter zal gaan. Geen idee wat men moet doen, een patroon van 13 jaar doorbreek je niet 1-2-3.

Plaats reactie