Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Toppie » zo apr 26, 2009 4:09 pm

Vink floot goed volgens Bassie de wissel clown

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Daily Blind » zo apr 26, 2009 4:09 pm

Ajaciedjuh schreef:
Toppie schreef:4 man achter tegen 10 man hoe taktische onbenul ben je dan :1evil.gif:
Het heeft geen nut om met zijn allen naar voren te gaan, want dan loop je alles dicht. Wel belangrijk om het breed te houden.
AZ stond met 8 man in de 16 meter. Schuif je een verdediger door en hou je het veld breed dan moeten die 8 keuzes gaan maken. Namelijk waar ze druk gaan zetten op de bal om zo een schot te voorkomen. Nu bleef de verdediging van AZ op de been, omdat ze ze niet in ondertal kwamen te staan.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door LucaS » zo apr 26, 2009 4:10 pm

Ook voor de rode kaart was Ajax de tweede helft al sterker.
Grappig, Schaars had het over ons eigen spel spelen in combinatie met Ajax er uit counteren. Klinkt toch alsof hij in ieder geval denkt dat AZ een counterploeg is.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jöhnk » zo apr 26, 2009 4:11 pm

Zlatan Son of God schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Toppie schreef:4 man achter tegen 10 man hoe taktische onbenul ben je dan :1evil.gif:
Het heeft geen nut om met zijn allen naar voren te gaan, want dan loop je alles dicht. Wel belangrijk om het breed te houden.
AZ stond met 8 man in de 16 meter. Schuif je een verdediger door en hou je het veld breed dan moeten die 8 keuzes gaan maken. Namelijk waar ze druk gaan zetten op de bal om zo een schot te voorkomen. Nu bleef de verdediging van AZ op de been, omdat ze ze niet in ondertal kwamen te staan.
De verdediging van AZ bleef absoluut niet op de been.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door LucaS » zo apr 26, 2009 4:11 pm

AZ verdediging bleef op de been? Dat dit 1-1 bleef is een groter wonder dan de 1-1 bij Valencia-Ajax. Ajax kreeg kans op kans.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door 999 » zo apr 26, 2009 4:11 pm

Jöhnk schreef:Voetske, die rode kaart, dat doet AZ toch zelf?

Ik heb zelf niet zoveel met analyses als 'voor de rode kaart zus' en 'na de rode kaart zo'. Dan moet je maar geen rode kaart nemen.
Daar gaat het toch niet over ... Het gaat toch of dat de rode kaart er mede voor verantwoordelijk is dat AJAX weer in het zadel wordt geholpen.Zonder rode kaart waren ze daar toe niet in staat .. dus dan kun je toch niet van een PRIMA tweede helft spreken als je tegen TIEN man staat te voetballen .. Wat zag je nu aan echt uitgespeelde kansen, vooruit tel ik ruim .. twee ?.De rest was toch knikkerpotjes voetbal, hoe meer knikkers in het potje hoe meer kans dat er wel eentje in zal vallen . .

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Daily Blind » zo apr 26, 2009 4:13 pm

LucaS schreef:Ook voor de rode kaart was Ajax de tweede helft al sterker.
Grappig, Schaars had het over ons eigen spel spelen in combinatie met Ajax er uit counteren. Klinkt toch alsof hij in ieder geval denkt dat AZ een counterploeg is.

Klopt Ajax startte de 2de helft een stukje beter en was sterker dan AZ. Die rode kaart heeft er alleen maar voor gezorgd dat ze 2 extra defensieve spelers erin brachten waardoor het voller en voller werd rond de 16 van AZ.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 26, 2009 4:15 pm

Zlatan Son of God schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Toppie schreef:4 man achter tegen 10 man hoe taktische onbenul ben je dan :1evil.gif:
Het heeft geen nut om met zijn allen naar voren te gaan, want dan loop je alles dicht. Wel belangrijk om het breed te houden.
AZ stond met 8 man in de 16 meter. Schuif je een verdediger door en hou je het veld breed dan moeten die 8 keuzes gaan maken. Namelijk waar ze druk gaan zetten op de bal om zo een schot te voorkomen. Nu bleef de verdediging van AZ op de been, omdat ze ze niet in ondertal kwamen te staan.
Vertonghen schoof ook telkens door.

Uiteraard werd Ajax weer in de wedstrijd gewonnen door de rode kaart van Schaars, maar het is ongelooflijk dat het niet 4-1 of 5-2 is geworden.
Hadden we Huntelaar nog maar, dan hadden we gewonnen vandaag. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 26, 2009 4:15 pm

999 schreef:
Monkey Tonk schreef:
999 schreef:
Schitterend, je staat tegen TIEN man te voetballen .. en dan durven jullie nog te zeggen dat het PRIMA was wat AJAX liet zien ... :drecul.gif:
Ajax stond met tien man in en tegen Marseille. Werd Ajax zo weggespeeld? Niet dus.

Ik wil het verschil in kracht niet overdrijven, want AZ speelde nergens meer voor, maar als je toch je commentaar al klaar hebt op basis van de score, waarom kijk je dan? Ik heb genoeg aan te merken op de afwerking. Als die scherper is wint Ajax met 4-1. En wat zeggen de critici dan?
1956 stond AJAX ook wel eens tegen tien man .. verder zit je weer lekker te zwetsen .. commentaar klaarliggen ? .. op basis van de score ?. . .. wat is dat toch met jullie WAAROM MOGEN MENSEN GEEN KRITIEK HEBBEN OP TRAINER OF KUT WEDSTRIJD ?.
Ach. Jullie spugen Suarez uit, terwijl hij de gevaarlijkste man van het veld was. Jullie vallen over de ene penalty die hij het hele seizoen mist, en missen dat hij daarna -zeer dapper- gewoon weer achter zo'n bal gaat staan. Jullie zeuren over verdedigers die achterin blijven, en missen dat Ajax de ene na de andere kans afdwong, wat jullie verder op toevalsvoetbal gooien. Zeg dan gewoon dat je er niks van begrijpt.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Daily Blind » zo apr 26, 2009 4:17 pm

Ajaciedjuh schreef: Vertonghen schoof ook telkens door.

Uiteraard werd Ajax weer in de wedstrijd gewonnen door de rode kaart van Schaars, maar het is ongelooflijk dat het niet 4-1 of 5-2 is geworden.
Hadden we Huntelaar nog maar, dan hadden we gewonnen vandaag. :666.gif:
Zodra vertonghen doorschoof ging een middenvelder terug dus ze hielden constant 4 man op eigen helft.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door mattie » zo apr 26, 2009 4:17 pm

999 schreef:
Jöhnk schreef:Voetske, die rode kaart, dat doet AZ toch zelf?

Ik heb zelf niet zoveel met analyses als 'voor de rode kaart zus' en 'na de rode kaart zo'. Dan moet je maar geen rode kaart nemen.
Daar gaat het toch niet over ... Het gaat toch of dat de rode kaart er mede voor verantwoordelijk is dat AJAX weer in het zadel wordt geholpen.Zonder rode kaart waren ze daar toe niet in staat .. dus dan kun je toch niet van een PRIMA tweede helft spreken als je tegen TIEN man staat te voetballen .. Wat zag je nu aan echt uitgespeelde kansen, vooruit tel ik ruim .. twee ?.De rest was toch knikkerpotjes voetbal, hoe meer knikkers in het potje hoe meer kans dat er wel eentje in zal vallen . .
dus toevals voetbal... Zoals Cvitanich de bal kreeg en verprutste het was geen goeie opgezette actie maar een individuele actie. De kopballen waren uit spel hervattingen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jöhnk » zo apr 26, 2009 4:21 pm

Ajaciedjuh schreef:Uiteraard werd Ajax weer in de wedstrijd gewonnen door de rode kaart van Schaars, maar het is ongelooflijk dat het niet 4-1 of 5-2 is geworden.
Hadden we Huntelaar nog maar, dan hadden we gewonnen vandaag. :666.gif:
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Die Cvitanich valt me dik tegen. Hij is totaal niet balvast en dat compenseert hij voorlopig niet met een hoog doelpuntengemiddelde.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Daily Blind » zo apr 26, 2009 4:24 pm

De blessure van Didulicia valt dus wel mee. het is vast veel schrik en angst om opnieuw het zelfde traject mee te moeten maken.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jeroen126 » zo apr 26, 2009 4:31 pm

Ik word misselijk van dit Ajax.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Toppie » zo apr 26, 2009 4:31 pm

Jeroen427 schreef:Ik word misselijk van dit Ajax.
Nu wel :blush.gif:

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Laudrup » zo apr 26, 2009 4:33 pm

Jeroen427 schreef:Ik word misselijk van dit Ajax.
Nu pas?
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 26, 2009 4:33 pm

Zlatan Son of God schreef:De blessure van Didulicia valt dus wel mee. het is vast veel schrik en angst om opnieuw het zelfde traject mee te moeten maken.
Ik vind dat je Suarez hierin niks kunt verwijten (behalve het missen van de pingel :1evil.gif: :1evil.gif: ). Het was een 50/50 bal en kwam ongelukkig met zijn knie tegen zijn hoofd. Wel sneu voor Didulicia.

Ik heb de wedstrijd heel ontspannen zitten kijken (verwachtingspatroon laag), maar je wordt in zo'n wedstrijd toch wel meegesleurd. Ik heb nu nog steeds een klote gevoel in mijn lijf, omdat we deze wedstrijd hadden moeten winnen (pech en onkunde).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Trab » zo apr 26, 2009 4:34 pm

In Rotterdam zeggen ze altijd Feyenoorder ben je niet voor je lol. Ik begin bij Ajax onderhand hetzelfde te voelen. Elke keer weer die teleurstelling. Pfffff. Om het op z'n Gordons te zeggen: ik heb er de kracht niet meer voor..

Donkey Shot

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Donkey Shot » zo apr 26, 2009 4:34 pm

Zlatan Son of God schreef:
LucaS schreef:Ook voor de rode kaart was Ajax de tweede helft al sterker.
Grappig, Schaars had het over ons eigen spel spelen in combinatie met Ajax er uit counteren. Klinkt toch alsof hij in ieder geval denkt dat AZ een counterploeg is.

Klopt Ajax startte de 2de helft een stukje beter en was sterker dan AZ. Die rode kaart heeft er alleen maar voor gezorgd dat ze 2 extra defensieve spelers erin brachten waardoor het voller en voller werd rond de 16 van AZ.
tuurlijk en jij wilde nog meer man naar voren gooien. echt een briljante coach ben je.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Laudrup » zo apr 26, 2009 4:35 pm

Trab schreef:In Rotterdam zeggen ze altijd Feyenoorder ben je niet voor je lol. Ik begin bij Ajax onderhand hetzelfde te voelen. Elke keer weer die teleurstelling. Pfffff. Om het op z'n Gordons te zeggen: ik heb er de kracht niet meer voor..
Ik heb hetzelfde gevoel.
15 mei 2011.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door LucaS » zo apr 26, 2009 4:37 pm

Misselijk nog wel? Jullie zijn niet te benijden!
I think I lost my fucking headache

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Daniel » zo apr 26, 2009 4:43 pm

Toppie schreef:Je hebt gelijk alleen je moet geduld hebben maar na 5 jaar geen kampioen raakt dat op
Mijn geduld is ook op, mijn gevoel en Ajax-hart ziet liever morgen dan vandaag Van Basten eruit geschopt worden, Van Gaal/Cruijff/Adriaanse aangesteld worden of voor mijn part Michels uit de dood herrezen worden en flink de boel aan laten pakken. Alleen als ik toch nog even rustig nadenk en de situatie bekijk zie ik dat na die 5 jaar hetzelfde traject is aangehouden, hetzelfde gekloot, heb ik dezelfde minkukels langs zien komen in de technische staf én de directie. We zijn vorig jaar een nieuwe weg ingeslagen die 5 jaar 180 graden om moeten draaien. Na een half jaar van deze beerput als club, die vorig jaar nog bol stond van de onrust, rellen en mishaps kun je met een nieuw 5-10 jaren plan niet al weten of dit alleen nog maar slechter gaat of dat dit door zou gaan. De hele directie is eruit gegooit, er is niet alleen een nieuwe trainer gekomen. Neen, de hele reutemeteut is doorgelicht en vernieuwd. Er zijn nieuwe plannen gemaakt. Hoe graag we ook willen, je kunt niet verwachten dat de rotzooi van een tendens die 10 jaar geleden al min of meer begonnen is en met zijn dieptepunten de afgelopen 5 jaar binnen een jaar helemaal weg is. Dit probleem zit vele malen dieper dan een trainer die direct hamert op spelpatronen etc. Ook ik kan niks met zekerheid zeggen, absoluut niet. Maar als ik een blaaskaak als Adriaanse of Van Gaal nu moet zien komen die iets opbouwt binnen een jaar dat succes heeft maar wel na 2/3 jaar alweer in elkaar dondert als ze vertrekken zie ik liever een organisatie die zo bedacht mogelijk wordt opgebouwd waar we misschien wel jaren nog profijt van hebben als de belangrijkste spelers/trainers etc. alweer weg zijn. Ik weet het niet, we hebben geleerd van telkens die carrousel van trainers de afgelopen jaren. Dát is niet de oplossing, voorlopig moeten we de rust bewaren en over een tijd echt oordelen over er nu iets neergezet wordt of niet. Je mag van mij vinden wat je wil, dit is slechts mijn mening.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Daily Blind » zo apr 26, 2009 4:45 pm

Donkey Shot schreef:
Zlatan Son of God schreef:
LucaS schreef:Ook voor de rode kaart was Ajax de tweede helft al sterker.
Grappig, Schaars had het over ons eigen spel spelen in combinatie met Ajax er uit counteren. Klinkt toch alsof hij in ieder geval denkt dat AZ een counterploeg is.

Klopt Ajax startte de 2de helft een stukje beter en was sterker dan AZ. Die rode kaart heeft er alleen maar voor gezorgd dat ze 2 extra defensieve spelers erin brachten waardoor het voller en voller werd rond de 16 van AZ.
tuurlijk en jij wilde nog meer man naar voren gooien. echt een briljante coach ben je.

Hoezo nog meer? ik zou idd de 1,5 aanvaller van AZ oppakken met 3 verdedigers en dus met een extra speler op het middenveld ter ondersteuning van de aanval spelen. EN ja ik weet dat ik een briljante coach ben, dat laat ik al jaren wekelijk op het veld zien. ZOu je ook eens moeten proberen aangezien jij alles lijkt te hebben uitgevonden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jöhnk » zo apr 26, 2009 4:49 pm

999 schreef:Daar gaat het toch niet over ... Het gaat toch of dat de rode kaart er mede voor verantwoordelijk is dat AJAX weer in het zadel wordt geholpen.
Dat denk ik wel, maar jij zegt toch juist dat Ajax door falende tactiek geen gebruik maakte van het overtal?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Toppie » zo apr 26, 2009 4:52 pm

Sulejmani durft nog steeds niet zelf de actie te maken en daardoor kansen of doelpunten te creeren.Met 10 man moet je die aktie af en toe maken en 4 man achter zeker

Plaats reactie