Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Frank » do apr 23, 2009 11:13 am

Kijk jij ook nog wel eens ergens anders naar dan naar de scheidsrechters?

Zie je uberhaupt wel iets van de wedstrijd of let je alleen maar op die mannen met het fluitje en de vlaggetjes.... :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Toppie » do apr 23, 2009 4:22 pm

Frank schreef:Kijk jij ook nog wel eens ergens anders naar dan naar de scheidsrechters?

Zie je uberhaupt wel iets van de wedstrijd of let je alleen maar op die mannen met het fluitje en de vlaggetjes.... :smallgrin.gif:
Er lopen 25 fluitjes, maar voorspel ff wanneer we kampioen worden dan kunnen we meer gericht gaan schrijven :666.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door brigade zuid » do apr 23, 2009 7:18 pm

Is nou al bekend waar die extra tribunes komen dan? Moet toch wel de curva sud zijn? Of gaan ze net als een paar jaar terug de hoeken dichtgooien met extra plekken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door peter » do apr 23, 2009 7:20 pm

Ik ga toch maar. Wie weet kunnen we dat AZ trakteren op een nederlaag en doen we goede zaken voor plekje 2. Berusting is een feit, maar wellicht wordt het al met al een leuk potje.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door SylvievdVaart » do apr 23, 2009 7:31 pm

Peter schreef:Ik ga toch maar.
Jammer! ;)
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jim » do apr 23, 2009 9:56 pm

Toppie schreef:Nutteloze feiten, maar wie weet geeft het enig vertrouwen in een goede afloop tegen de landskampioen.
Ajax gaat deze pot gewoon winnen. AZ's nederlaag tegen Vitesse lag namelijk mede, maar zeker niet alleen aan de druk van een kampioenswedstrijd. De ploeg loopt al een aantal weken op haar tandvlees. Die nederlaag hing al een tijdje in de lucht want AZ speelt al over een langere periode echt niet super.
Slechts via zuinig en zakelijk minimalistenvoetbal (waar verder trouwens wat mij betreft weinig mis mee is) en geholpen door de onmacht van de tegenstanders wist het de punten toch steeds binnen te slepen.
Verder heeft de concurrentie AZ in het zadel gehouden. AZ is mede op de been gebleven omdat die concurrentie heeft verzuimd binnen 'schootsafstand' (laten we zeggen een punt of 5-6) te blijven. Als dat wel was gebeurd en AZ aldus onder grotere mentale druk gezet was gezet, was de kans beslist aanwezig geweest dat de ploeg er (wederom) aan onderdoor was gegaan. Nu verkeerde het door de aanhoudend grote voorsprong steeds in de geruststellende wetenschap dat een of twee keer puntenverlies niet rampzalig was. Speelt toch een stuk relaxter.
Maar AZ maakt al een tijd een vermoeide indruk en het zou me niks verbazen als het deze competitie geen wedstrijd meer wint. Niet dat dat nog veel uitmaakt overigens.
Ajax wordt trouwens gewoon nog tweede. Bij FC Twente is het beste er ook al een tijdje wel af. Dat verliest zondag in Heerenveen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Toppie » vr apr 24, 2009 7:46 am

Jim schreef:
[b]Toppie schreef:Nutteloze feiten, maar wie weet geeft het enig vertrouwen in een goede afloop tegen de landskampioen[/b].
Ajax gaat deze pot gewoon winnen. AZ's nederlaag tegen Vitesse lag namelijk mede, maar zeker niet alleen aan de druk van een kampioenswedstrijd. De ploeg loopt al een aantal weken op haar tandvlees. Die nederlaag hing al een tijdje in de lucht want AZ speelt al over een langere periode echt niet super.
Slechts via zuinig en zakelijk minimalistenvoetbal (waar verder trouwens wat mij betreft weinig mis mee is) en geholpen door de onmacht van de tegenstanders wist het de punten toch steeds binnen te slepen.
Verder heeft de concurrentie AZ in het zadel gehouden. AZ is mede op de been gebleven omdat die concurrentie heeft verzuimd binnen 'schootsafstand' (laten we zeggen een punt of 5-6) te blijven. Als dat wel was gebeurd en AZ aldus onder grotere mentale druk gezet was gezet, was de kans beslist aanwezig geweest dat de ploeg er (wederom) aan onderdoor was gegaan. Nu verkeerde het door de aanhoudend grote voorsprong steeds in de geruststellende wetenschap dat een of twee keer puntenverlies niet rampzalig was. Speelt toch een stuk relaxter.
Maar AZ maakt al een tijd een vermoeide indruk en het zou me niks verbazen als het deze competitie geen wedstrijd meer wint. Niet dat dat nog veel uitmaakt overigens.
Ajax wordt trouwens gewoon nog tweede. Bij FC Twente is het beste er ook al een tijdje wel af. Dat verliest zondag in Heerenveen.
:confused.gif: Moi

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door mattie » vr apr 24, 2009 10:11 am

Jim schreef:Ajax gaat deze pot gewoon winnen. AZ's nederlaag tegen Vitesse lag namelijk mede, maar zeker niet alleen aan de druk van een kampioenswedstrijd. De ploeg loopt al een aantal weken op haar tandvlees. Die nederlaag hing al een tijdje in de lucht want AZ speelt al over een langere periode echt niet super.
Slechts via zuinig en zakelijk minimalistenvoetbal (waar verder trouwens wat mij betreft weinig mis mee is) en geholpen door de onmacht van de tegenstanders wist het de punten toch steeds binnen te slepen.
Verder heeft de concurrentie AZ in het zadel gehouden. AZ is mede op de been gebleven omdat die concurrentie heeft verzuimd binnen 'schootsafstand' (laten we zeggen een punt of 5-6) te blijven. Als dat wel was gebeurd en AZ aldus onder grotere mentale druk gezet was gezet, was de kans beslist aanwezig geweest dat de ploeg er (wederom) aan onderdoor was gegaan. Nu verkeerde het door de aanhoudend grote voorsprong steeds in de geruststellende wetenschap dat een of twee keer puntenverlies niet rampzalig was. Speelt toch een stuk relaxter.
Maar AZ maakt al een tijd een vermoeide indruk en het zou me niks verbazen als het deze competitie geen wedstrijd meer wint. Niet dat dat nog veel uitmaakt overigens.
Ajax wordt trouwens gewoon nog tweede. Bij FC Twente is het beste er ook al een tijdje wel af. Dat verliest zondag in Heerenveen.
PS volgens mij speeelt H'veen zaterdagavond...
Daarnaast waar is AZ goed in? countervoetbal of in iedergeval zeer snel omschakelen. Daar zal men zondag ook zeker gebruik van maken.
Ik teken ervoor dat H'veen wint en Ajax gelijk speelt en misschien mag ajax daar wel vrede mee hebben. Tenslotte de afgang in Eindhoven zal nog vers zijn.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jim » vr apr 24, 2009 10:29 am

mattie schreef: PS volgens mij speeelt H'veen zaterdagavond....
Je hebt helemaal gelijk. Dan wint Heerenveen dus zaterdag van Twente.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door 999 » vr apr 24, 2009 11:21 am

Ik hoop wel dat Wimpey deze keer geen voorspelling doet :smallgrin.gif:

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jim » vr apr 24, 2009 11:35 am

999 schreef:Ik hoop wel dat Wimpey deze keer geen voorspelling doet :smallgrin.gif:
Ach, we zitten er allemaal wel eens (flink) naast. Zo voorspelde ik zelf voor dit seizoen een nieuwe landstitel voor PSV. Had niet verwacht dat de combinatie Stevens-PSV zo slecht zou functioneren.
Verder zat ik er naast voor wat betreft AZ. Vermoedde dat het probleem van vorig seizoen met de niet scorende spitsen structureel zou blijken. Gaat die El Hamdaoui ze er ineens van alle kanten inschieten. Tja, het spelletje blijft behoorlijk onvoorspelbaar.
Hoewel ik met mijn mening over Van Basten wel steeds meer het gelijk aan mijn kant begin te krijgen. Dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door 999 » vr apr 24, 2009 11:58 am

Jim schreef:
999 schreef:Ik hoop wel dat Wimpey deze keer geen voorspelling doet :smallgrin.gif:
Ach, we zitten er allemaal wel eens (flink) naast. Zo voorspelde ik zelf voor dit seizoen een nieuwe landstitel voor PSV. Had niet verwacht dat de combinatie Stevens-PSV zo slecht zou functioneren.
Verder zat ik er naast voor wat betreft AZ. Vermoedde dat het probleem van vorig seizoen met de niet scorende spitsen structureel zou blijken. Gaat die El Hamdaoui ze er ineens van alle kanten inschieten. Tja, het spelletje blijft behoorlijk onvoorspelbaar.
Hoewel ik met mijn mening over Van Basten wel steeds meer het gelijk aan mijn kant begin te krijgen. Dat dan weer wel.

Nou, das niet zo'n beste score :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door 999 » vr apr 24, 2009 2:58 pm

Van Basten: Nog drie zeges nodig

AMSTERDAM - Een nare week, zo noemde Ajax' coach Marco van Basten vrijdag de dagen na de pijnlijke nederlaag (6-2) bij PSV. „Maar het is sport, zoiets kan gebeuren.” De ontmoeting met AZ van zondag staat daarom in het teken van herstel. „We hebben wat goed te maken.”


Daarvoor zijn drie redenen. Allereerst eerherstel, ging Van Basten verder: „Bovendien hebben we de uitwedstrijd in Alkmaar verloren. Het voornaamste is echter dat we nog steeds tweede kunnen worden. Dat is met het oog op de Champions League van groot belang. We zullen dit seizoen daarom nog drie keer moeten winnen.”

AZ werd vorige week kampioen. Of dat in het voordeel van Ajax is kon Van Basten niet zeggen. „Ze hebben de titel en zijn daar klaar mee. Dat is duidelijk. Maar per speler kan zoiets verschillend uitpakken. De één heeft spanning nodig om voluit te gaan, bij de ander is het juist andersom.”

Hij twijfelt er niet over dat AZ gemotiveerd is. „Ik denk dat de club graag ook bij ons nog wat wil laten zien. Ze hebben het zovaak over Ajax.”

Van Basten wil dat Ajax zijn ware gezicht laat zien. Wat dat is? „Thuis hebben we het dit seizoen goed gedaan en veel punten gepakt. Uit was het anders. Daar waren we heel wisselvallig. Eerlijk gezegd heb ik de oorzaak nog niet kunnen achterhalen. Kijk naar het duel met PSV, van 0-1 is het ineens 0-3. Een klutsbal, een foute terugspeelbal en het is gebeurd.”

Luis Suarez klaagde over een gebrek aan een leider in de Amsterdamse formatie. Van Basten kon zich er iets bij voorstellen. „Maar hij is juist één van de jongens die in zo'n situatie zou kunnen opstaan. Misschien dat hij dat op deze wijze heeft proberen te zeggen.”

Van Basten verwacht tegen AZ over een vrijwel fitte selectie te beschikken. Gregory van der Wiel heeft wat last van de wreef, maar is waarschijnlijk inzetbaar. Doelman Kenneth Vermeer is voldoende hersteld van een blessure aan de schouder.

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door wimpey » vr apr 24, 2009 3:03 pm

999 schreef:Ik hoop wel dat Wimpey deze keer geen voorspelling doet :smallgrin.gif:
No worries...

Als je een voorspelling doet, kun je op je muil gaan. Doe jij eens een voorspelling. :smallgrin.gif:

Ik denk dat het heel moeilijk wordt. AZ heeft het vorige week vergald en wil ongetwijfeld revanche, Lowie wil dolgraag bij Ajax winnen en Ajax zelf zal na die zesklapper met bibber in de benen spelen.

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door wimpey » vr apr 24, 2009 3:05 pm

Jim schreef: Gaat die El Hamdaoui ze er ineens van alle kanten inschieten.
Hoewel ik met mijn mening over Van Basten wel steeds meer het gelijk aan mijn kant begin te krijgen.
Pas maar op. Straks gaan die aanvallers van Van Basten ze er ineens uit alle hoeken en standen in schieten.

Sta je weer met lege handen.

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door wimpey » vr apr 24, 2009 3:55 pm

Volgens de T. hebben De Zeeuw en Martens griep. Kater lijkt me waarschijnlijker. Ik denk dat die kazen er tegen ons alles aan doen om te winnen en het tegen Twente zullen laten lopen. Met het oog op extra CL inkomsten zou dat i.m.o. zo dom niet zijn. De kans dat Ajax zich via de VCL kwalificeert lijkt me immers nog altijd een tikkie groter dan de kans dat Twente dat flikt...


Vraagtekens bij AZ ALKMAAR - AZ mist tegen Ajax zondag zeer waarschijnlijk Maarten Martens en Demy de Zeeuw. Beiden hebben last van griep. De kampioen kan zondag in de ArenA zeker geen beroep doen op Mournir el Hamdaoui. De topscorer is geschorst.

Coach Louis van Gaal verwacht een gemotiveerd Ajax. „De club speelt nog voor de tweede plaats. Voor ons ligt het anders. Natuurlijk kunnen zich aan het einde van de competitie vreemde uitslagen voordoen. Maar wat is vreemd? Vorig seizoen verloren we met 6-1 in Amsterdam.”

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door goodfella » vr apr 24, 2009 5:46 pm

wimpey schreef: Als je een voorspelling doet, kun je op je muil gaan. Doe jij eens een voorspelling. :smallgrin.gif:
:neutral.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Aristides » vr apr 24, 2009 8:57 pm

De kans dat Ajax zich via de VCL kwalificeert lijkt me immers nog altijd een tikkie groter dan de kans dat Twente dat flikt...
De laatste jaren laten dat niet zien.

Ajax wil tweede worden? Winnen van AZ en Twente (en Sparta niet vergeten), zoiets moet toch op eigen kracht kunnen?

Ik verwacht geen "tot de tanden bewapend AZ", gewoon een feestende ploeg, wat maakt het uit?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door mattie » za apr 25, 2009 6:03 am

999 schreef:
Van Basten: Nog drie zeges nodig

AMSTERDAM - Een nare week, zo noemde Ajax' coach Marco van Basten vrijdag de dagen na de pijnlijke nederlaag (6-2) bij PSV. „Maar het is sport, zoiets kan gebeuren.” De ontmoeting met AZ van zondag staat daarom in het teken van herstel. „We hebben wat goed te maken.”

Zoiets kan gebeuren? tuurlijk die terugspeelbal van Vertonghen wel licht maar het veld spel en de rest was bagger, bagger en nog eens bagger.

Het is alsof MvB er vrede mee heeft?
Laten we hopen dat H'veen vanavond van Twente wint.
Zolang het morgen 0-0 blijft vrees ik het ergste. Laat Ajax maar hopen op een vroege goal.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Ramona » za apr 25, 2009 7:31 am

'Ik heb er vertrouwen in'


Afbeelding

24 april 2009

Na het verloren duel tegen PSV vorige week, staat Ajax opnieuw een zware krachtmeting te wachten. De Amsterdammers ontvangen op zondag 26 april landskampioen AZ in de Amsterdam ArenA. ,,Ik heb er vertrouwen in'', zegt Thomas Vermaelen na afloop van de training.

Aanvoerder Thomas Vermaelen vindt de 6-2-nederlaag tegen PSV een grote klap, maar de nare nasmaak van 'Eindhoven' is zo goed als verdwenen. ,,We zijn professioneel genoeg om dat opzij te zetten’’, zegt hij na de oefensessie. ,,We evalueren de dingen die verbeterd moeten worden en we trainen heel hard om het te verwerken. Na een dag moet dat wel over zijn. We moeten ons op de volgende wedstrijd richten.’’

Het duel met de Alkmaarders zal zeer lastig worden, denkt Vermaelen. ,,AZ speelt eigenlijk nergens meer voor, maar ik denk dat ze er alles aan doen om deze wedstrijd te winnen. Het is voor hen een prestigestrijd.''

,,Voor ons is het wel een aparte wedstrijd’’, vertelt hij. ,,Er staat voor ons veel op het spel terwijl AZ al klaar is. Het wordt een zeer belangrijk duel, want we strijden om de tweede plaats zodat we in de voorronde van de Champions League kunnen voetballen.’’

Of er een bepaalde druk ligt op de groep? ,,Die is er altijd wel, want iedere wedstrijd moet gewonnen worden,’’ zegt Vermaelen. ,,Dat is zondag niet anders. We moeten gewoon proberen goed te spelen en niet met teveel risico voetballen. Ook belangrijk is om het baltempo een beetje hoog te houden. Ik heb er wel vertrouwen in.’’

De wedstrijd Ajax - AZ begint om 14.30 uur in de Amsterdam ArenA. Voor dit duel is een beperkt aantal kaarten beschikbaar

Afbeelding
Marco van Basten spreekt met een deel van de spelersgroep tijdens de training vrijdagochtend.



Bron: http://www.ajax.nl/

2 - 1 :tifoajax.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 25, 2009 9:24 am

Sportwereld schreef:AJAX - AZ (ZONDAG 14.30) | ARBITER: VINK

Afbeelding
AFWEZIGEN AJAX
Gabri (enkel), Wielaert (geschorst). Onzeker: Van der Wiel (voet).
VORM LAATSTE DRIE DUELS
Winst (1-2), Winst (7-0), Verlies (6-2).
CLUBTOPSCORER
Suarez (21 goals).

BASISPLAATS ALDERWEIRELD
Toby Alderweireld neemt normaal gesproken de plaats in van de geschorste Rob Wielaert. Van der Wiel trainde gisteren binnen. De international kreeg donderdag een tik op zijn wreef. Bij Ajax gaan ze ervan uit dat hij op tijd fit raakt. Kenneth Vermeer kampte na het competitieduel met PSV een paar dagen met lichte schouderklachten.

AFWEZIGEN ADO DEN HAAG
De Zeeuw (keel), Martens (ziek), Moreno (voet), El Hamdaoui (geschorst).
VORM LAATSTE DRIE DUELS
Winstk (4-1), Winst (0-1), Verlies (1-2).
CLUBTOPSCORER
El Hamdaoui (22 goals).

DRIE TOPPERS ONTBREKEN
AZ mist drie steunpilaren tegen Ajax. Mounir El Hamdaoui is geschorst en daarnaast zijn Maarten Martens en Demy de Zeeuw allebei ziek. Toch denkt trainer Louis van Gaal dat AZ een elftal heeft dat Ajax uitstekend partij kan geven. ,,De verschillen tussen de spelers zijn bij AZ marginaal, dat heeft iedereen het hele seizoen kunnen zien,’’ zegt de coach.
Ik snak ook naar een lekkere overwinning, zodat de laatste 2 wedstrijden nog ergens toe doen. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Beloki » za apr 25, 2009 9:33 am

Leuk, Alderweireld weer. Maakt op mij altijd een goede indruk. Ben benieuwd.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Kowalczyk » za apr 25, 2009 9:57 am

Ajaciedjuh schreef:Ik snak ook naar een lekkere overwinning, zodat de laatste 2 wedstrijden nog ergens toe doen. :smile-ajax.gif:
Ik wou dat ik dat gevoel ook had. Voor mij is het een beetje over, dit seizoen. Ben er klaar mee.

Zondag ga ik niet; tegen Twente wel. Maar 'snakken naar een lekkere overwinning'? Dat soort emoties heb ik niet meer bij dit seizoen.

Ik snak naar een goed seizoen. En een landstitel. De eerstvolgende kans daarvoor krijgen we vanaf augustus weer. Dan 'snak' ik misschien weer naar dingen. Tot die tijd zal het me worst wezen.

K.
Still alive...

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jim » za apr 25, 2009 10:10 am

wimpey schreef: Pas maar op. Straks gaan die aanvallers van Van Basten ze er ineens uit alle hoeken en standen in schieten. Sta je weer met lege handen.
Lijkt me niet.
De aanvallers van Ajax hebben het namelijk minstens net zo goed gedaan als die van AZ. Ga maar na:

Suarez 21, Cvitanich 9 en Sulejmani 8 goals tegenover El Hamdaoui 22, Ari 9 en Dembele 8 treffers.
Als je bovendien nog de 14 assists van Suarez meerekent, een aantal waar geen aanvaller van AZ aan kan tippen, is het duidelijk dat in de aanvalslinie Ajax' probleem in ieder geval niet ligt.
Verder is het behalen van een eventuele landstitel cq. hoofdprijs voor mij geen zekere reden om mijn mening over Van Basten bij te stellen. Daar komt wat meer bij kijken. Aantoonbaar blijk geven van (wedstrijd)tactisch inzicht bijvoorbeeld. Of het voeren van een beetje consistent spelersbeleid. Zoals het minder sollen met spelers. Als je toch nagaat hoe hij is omgegaan met b.v. Kennedy, Gabri, Stekelenburg, Silva en nu weer Vertonghen. Het is eigenlijk diep triest. Het absolute dieptepunt in dit opzicht is zijn behandeling van Van Bommel. Hoe hij die destijds bij Oranje heeft afgeserveerd, terwijl Van Bommel er nu de pannen van het dak speelt. Een regelrechte afgang voor Van Basten. Helemaal niets duidt er op dat we bij Van Basten te maken hebben met een topcoach. Of een in wording.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door peter » za apr 25, 2009 10:13 am

Alderweireld in plaats van Vertonghen? Lijkt mij van niet, hoor.

Verder ga ik met Ko mee, want hier leeft het ook niet meer. Dit seizoen is in mijn beleving afgesloten en verloren. Blijkbaar geldt dat ook wel voor de spelers, want wat gingen we makkelijk ten onder tegen PSV.

Plaats reactie