Ajax - FC Twente 10-05-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Toppie » zo mei 03, 2009 4:33 pm

Hopelijk de laatste wedsttijd van Marco want dit wordt gewoon 0-3 en dan is het over en sluiten. Ik schat zo'n kleine 20.000 mensen want er zijn altijd trouwe supporters en terecht.Ajacied ben je niet voor even maar voor je hele momenteel zware leven.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax-Twente 10-5-2009

Bericht door mattie » zo mei 03, 2009 5:43 pm

ik zal hopelijk pas na de wedstrijd genieten van Ajax.. Hopelijk mijn zoon al tijdens de wedstrijd. Zal vermoedelijk een draak van een wedstrijd worden... Twente hoeft niet meer voluit een heeft de week erop een Amstel cup finale.

Ajax zal zich willen revancheren :1evil.gif: :666.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax-Twente 10-5-2009

Bericht door goodfella » zo mei 03, 2009 5:45 pm

Ik ga wel, maar niet het stadion in. Hopelijk veel kwetsende spreekkoren en veel slooppartijen. De spelers verdienen morgen trouwens ook een pak slag van de supporters.

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax-Twente 10-5-2009

Bericht door Neefkens » zo mei 03, 2009 5:49 pm

Blijf dan maar lekker thuis. :blush.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax-Twente 10-5-2009

Bericht door El Clavo » zo mei 03, 2009 6:41 pm

Ik ben er ook ff helemaal klaar mee. Wat een wanvertoning vanmiddag.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Lionel » zo mei 03, 2009 11:40 pm

Net me kaarten verscheurd!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Daily Blind » ma mei 04, 2009 7:08 am

1-5

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door GangstaRiB » ma mei 04, 2009 10:34 am

De ultieme waarschuwing aan het adres van Ajax zal gegeven worden als er hooguit 10.000 mensen zullen plaatsnemen, aankomende zondag.

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Neefkens » ma mei 04, 2009 10:37 am

Denk je dat er íemand binnen AJAX een waarschuwing nodig heeft? :drecul.gif:
Die zijn er ook allemaal doodziek van, jij en ik toch ook?

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door GangstaRiB » ma mei 04, 2009 10:49 am

Neefkens schreef:Denk je dat er íemand binnen AJAX een waarschuwing nodig heeft? :drecul.gif:
Die zijn er ook allemaal doodziek van, jij en ik toch ook?
Doodziek zeker. Maar of dat ook gevolgen heeft, vraag ik me af.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door goodfella » ma mei 04, 2009 12:22 pm

Neefkens schreef:Denk je dat er íemand binnen AJAX een waarschuwing nodig heeft? :drecul.gif:
Die zijn er ook allemaal doodziek van, jij en ik toch ook?
Pfff...domme pietpraat. Die mensen zitten er alleen voor hun eigen ego. Dat mag toch duidelijk zijn? Het had anders moeten gaan. Op de Dinamo Zagreb manier. Bij speler A had men gisteren een stoeptegel door zijn achterruit moeten gooien, spelers B en C hadden in het ziekenhuis ieder 14 hechtingen moeten krijgen, bestuurder X had in de parkeergarage v/d Arena gemolesteerd moeten worden en bij bestuurders Y en Z hadden alle ruiten ingegooid moeten worden thuis. Bij Ajax - Twente een massale veldbestorming, vuurwerk en alles wat kapot kan, had kapot moeten worden gemaakt. Technische staf blijft vanwege bedreigingen de hele week thuis. Zoiets zou het moeten zijn gegaan...

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Harm » ma mei 04, 2009 12:31 pm

Dus joey had misschien toch een beetje gelijk? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Kowalczyk » ma mei 04, 2009 12:33 pm

Neefkens schreef:Denk je dat er íemand binnen AJAX een waarschuwing nodig heeft? :drecul.gif:
Die zijn er ook allemaal doodziek van, jij en ik toch ook?
Ik spreek regelmatig een werknemer van Ajax (en dan doel ik in dit geval niet op Miel Brinkhuis) en tevens ken ik een jongen die stage heeft gelopen bij Ajax. Allebei vertelden ze me dat ze zich, als supporter, wel eens te pletter ergerden aan het sfeertje dat er bij Ajax hangt na een nederlaag als deze. Iedereen zegt: goh, ja, verloren, vervelend, maar daarna gaat iedereen lekker weer verder met het plannen van de Open Dag, of het maken van het dienstrooster voor de stewards. Zo'n figuur als Van der Aat? Die is blij wanneer Ajax wint (omdat 'ie dan geen gezeik krijgt) en bezorgd wanneer Ajax een paar keer verliest (omdat dan de kans bestaat dat 'ie wél gezeik krijgt), maar eigenlijk boeit het 'm gewoon geen ene moer - en kan hij zich niet eens voorstellen wat het voor óns betekent dat de club voor onze ogen naar de kloten gaat.

K.
Still alive...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Jöhnk » ma mei 04, 2009 12:39 pm

Dat begrijp ik wel. Van der Aat is een professional, geen fan. Betrokkenheid is mooi, maar goed werk afleveren is belangrijker. Hij moet centen binnenhalen, hopelijk doet hij dat goed.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Harm » ma mei 04, 2009 12:40 pm

Maar zou dat bij andere clubs anders zijn? Ik kan me voorstellen dat ze bij AZ bijvoorbeeld vooral bang voor Van Gaal zijn als er verloren wordt. En het is denk ik ook een tweestrijd waar bvo's mee te maken hebben. Het hele back-office stuk heef tfeitelijk niets met voetbal te maken. Bij de PR afdeling, finance, etc. werken mensen die goed zijn in hun vak. het al dan niet fan zijn van Ajax geldt misschien bij gelijke geschiktheid als een pré, maar dan wel ná alle vakinhoudelijke competenties. het gevolg hiervan is dan dat het Ajax gevoel minder leeft binnen de organisatie. Maar een organisatie mét Ajax gevoel functioneert misschien wel een stuk minder. Ik heb een collega gehad die een ontzettend goede controller is, maar na een verliespartij van Ajax enkele dagen gewoon niet functioneert. Wil je dat soort mensen wel in je eigen organisatie? Het gevaar is immers dat je in seizoenen als deze nóg meer emoties van binnenuit krijgt en je organisatie helemaal stil ligt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Thijs » ma mei 04, 2009 1:05 pm

Wel interessant vraagstuk. Moeten werknemers van een voetbalclub per se passie en gevoel hebben voor hun club?

Tweeslachtig gevoel. Aan de ene kant ben ik van mening dat iedereen die bij Ajax in dienst is eigenlijk écht van Ajax moet houden. We moeten oprecht héél blij zijn als we een belangrijke overwinning boeken, en er oprecht de balen van inhebben wanneer we verliezen. Maar, wat het belangrijkste is, we moeten de draad zo snel mogelijk weer oppakken. Dat moeten de werknemers, en dat moeten de spelers. Op een maandag als vandaag moet er, hoe moeilijk het ook is, weer gewoon goed getraind worden en moet iedereen weer doen waar 'ie voor is aangesteld.

De werkzaamheden staan op één. Je doet wat je moet doen, en dat doe je goed want je werkt bij de grootste club van Nederland. En natuurlijk vind ik dat iedereen die bij Ajax werkt ook voor Ajax moet zijn. Maar iedereen is dat op zijn eigen manier. De ene werknemer vindt het gewoon leuk dat Ajax wint, omdat dan de sfeer op het werk wat beter is en omdat het toch...ja je werkgever is. De andere werknemer wil dat Ajax wint omdat 'ie daar al van jongs af aan supporter van is, omdat hij oprecht houdt van Ajax, van het shirt, van alles waar Ajax voor staat. Supporters die werken bij Ajax, geen probleem, zolang iedereen zijn emoties maar de baas is en zijn werk goed blijft doen.

Over de wedstrijd, ook een tweeslachtig gevoel. Gaan of thuisblijven? Ik ben er natuurlijk, maar de supporter in mij zegt dat ik niet zou gaan. 10.000 man in de Arena, geeft wel aan hoe de supporters erover denken. Van de andere kant ga je voor de club, en niet de spelers. Ook al wordt je door de spelers keer op keer in de steek gelaten, je laat je clúb nooit in de steek. Maarja, ik weet het ook niet. Als het aan ons lag stonden we zondag allemaal met een biertje op de tribune omdat we al vijf wedstrijden lang kampioen van Nederland waren.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Kowalczyk » ma mei 04, 2009 1:10 pm

Volledig met je eens, Harm.

Natuurlijk heb je gewoon competente vaklui en goede managers nodig binnen zo'n onderneming. Maar die mensen moeten wel weten op welke punten ze naar voetbalmensen moeten luisteren, en een voetbalclub heeft ook mensen nodig die iets begrijpen van supporterscultuur. Die weten 'wat er leeft'. Als een topmanager verstandig is, weet hij op welke terreinen hij naar anderen moet luisteren. En dát ontbreekt bij Ajax. Er lopen bij Ajax te veel halve autisten rond, die gewoon totaal, maar dan ook totaal niet begrijpen wat het is om van een club te houden.

Van der Aat is daar inmiddels echt berucht om binnen die organisatie. Die snapt echt totaal niets van Ajax. Helemaal geen moer. Maar hij denkt wel dat 'ie alles weet. Fontein was wat dat betreft slimmer. Die realiseerde zich dat hij op sommige punten advies moest inwinnen, en dat maar beter serieus kon nemen.

Welke zanger kun je wél neerzetten in de rust, en welke wordt uitgefloten? Als we deze pot verliezen, kun je dan gewoon een 'Man of the Match' kiezen of kun je het misschien beter een keertje laten zitten? Kleine dingen, die mannen als Fontein en Van der Aat niet eens kunnen verzínnen, maar die heel erg het gevoel van de aanhang bepalen. Berucht is die keer dat Ajax tegen PSV met 0-3 achter kwam. Drama. Wéér voor lul tegen PSV. Vlak voor tijd kreeg Ajax een penalty, Bergdølmo schuift 'm erin (1-3... hiep hoi) - en vervolgens ontploft die hele ArenA: snipperkanonnen, juichende opblaaspoppen, partymuziek, etc. etc. Achter die knop zat dus gewoon een of andere paardenlul die niet snapt hoe ongelooflijk razend je de supporters met dat soort dingen kunt krijgen. Supporters willen die idiote onzin sowieso niet, en al helemáál niet na een goal die de nederlaag zo ongeveer nog pijnlijker maakt dan hij al was.

Dit heb ik hoogstpersoonlijk aan Fontein als voorbeeld gegeven, tijdens een brainstormsessie waarvoor ik was uitgenodigd. En nog een paar van dat soort voorbeelden erbij. Op zulke momenten, zei ik, voelen supporters zich eenzaam en onbegrepen. Dan denken ze: zijn wij soms de enigen die snappen wat een kutdag dit is? Kan het ze dan écht allemaal niks schelen, daar in de bestuursloge? En om het belang van dat soort dingen nog wat tastbaarder te maken: die knop wel of niet indrukken, kan het verschil zijn tussen een gelaten, vreedzame aftocht of een spontane bestorming van de hoofdingang (en dus tienduizenden euro's schade).

Fontein keek me aan alsof ik een konijn uit mijn oor toverde. Maar: hij was wel geboeid. Hij snapte duvels goed wat ik bedoelde en besefte ook dat hij voor dat soort details (en het zijn er een hoop!) iemand nodig had die het Fingerspitzengefühl heeft. Dat had 'ie in China geleerd: als je die cultuur niet snapt, dan krijg je niks voor elkaar, want zonder het te weten schoffeer je ze zo'n beetje met álles wat je doet. Je moet die finesses kennen; anders kun je het schudden. Ik heb hem mijn telefoonnummer gegeven en gezegd: als je twijfelt over dit soort dingetjes - bellen. Ik ben lid van de vereniging; ik help graag. Vervolgens lag hij er vrij snel uit, dus hij heeft nooit gebeld. Met Arie van Eijden ook wel eens zo'n gesprek gehad. Die is veel dommer en arroganter dan Fontein. Ene oor in; andere oor uit. Van der Aat schijnt ook een totaal hopeloos geval te zijn in dit soort zaken (zelf heb ik hem nog nooit ontmoet, maar de verhalen zijn vrij eensluidend: ijdeltuit die vooral geïnteresseerd is in zichzelf).

Kortom: de juiste combi. Laten we het daarop houden.

En ik vind dat Ajax met Henk Voors een hele goeie in huis gehaald heeft, qua 'supporters-barometer'. Goeie jongen en een verstandige 'supportersstem' binnen de organisatie.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Thijs » ma mei 04, 2009 1:20 pm

Ander voorbeeldje: The Partysquad in de rust tijdens Ajax - Heracles vorig jaar. Een stel blije idioten die 'We will rock you' gaan zingen. Echt, ik zat met m'n hand voor m'n mond te kijken. Een PSV-nummer, de sfeer sloeg om, mensen op Zuid-1 werden gek, maakten 'rot op'-gebaren (die door The Partysquad werden geinterpreteerd als 'yeah we dansen lekker mee'-gebaren) en het werd een héle vervelende tweede helft. PSV kwam snel op 0-1, zou dus kampioen worden en er braken overal in het stadion vechtpartijtjes uit tussen Ajaxsupporters onderling.

Minder erg, maar wel een beetje gênant: Ajax - De Graafschap dit jaar, 3-0, doodsaaie wedstrijd. Het publiek juicht amper bij de goals, niemand is vermaakt, iedereen baalt een beetje van een verloren zondag. De hele wedstrijd kon je een speld horen vallen, 30% van de SCC-houders was überhaupt niet komen opdagen. In de 86e minuut op de beeldschermen: "Ajax bedankt u voor uw onvoorwaardelijke steun. Dankzij uw aanmoedigingen kan Ajax elke wedstrijd tot een overwinning brengen. We verzoeken u om tot het laatste fluitsignaal te blijven zitten.' etcetc.
Dat komt gewoon een beetje raar over na een wedstrijd die nooit heeft geboeid, en waarin alleen een paar kinderen 'Ajax Ajax' hebben staan schreeuwen.

Deze dingen heb je overigens bij elke club. Laatst nog in Kerkrade, bijzonder explosief sfeertje vooraf. Publiek keert zich tegen club/eigen spelers, er worden relletjes verwacht en niemand heeft het over de wedstrijd. Alles draaide om het -toen nog- doorgaan van de fusie. Als ik daar even het stadionprogramma in elkaar mocht draaien had ik iemand even neutraal de opstellingen laten voorlezen en verder niets. Maar wat deden ze? De stadionspeaker deed alsof er niks aan de hand was, gedroeg zich alsof hij voor een groep kleine kinderen stond en riep: "Ja dames en heren, hier zijn dan de spelers van Roda JC, op nummer ééééhéééheennn, Brahahahaaammmmmmm......"
De harde kern werd he-le-maal leip in die paar seconde pauze. De speaker maakte het snel goed door 'Castro' zonder uithaal te zeggen en vervolgens alles maar op te lepelen. Maar daarna kwam één of andere lokale B-artiest het veld op die het Limburgs volkslied ging zingen. Het Limburgs volkslied...Iets wat me toch model lijkt te staan voor Sporting Limburg, één Limburgse club, enz enz. Serieus, dan snap je het toch gewoon niet? In plaats van dat het broeierige sfeertje wat werd ingeperkt werd het juist alleen maar erger. Kom op, voel een béétje aan wat er leeft onder de supporters. Zij dragen de club.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Kowalczyk » ma mei 04, 2009 1:35 pm

En het toontje dat na een kutseizoen wordt aangeslagen in officiële brieven, en achterop de seizoens-dvd. Is ook zoiets.

"Het was een seizoen met mooie hoogtepunten, maar helaas ook mindere momenten. Het kampioenschap bleek een brug te ver, maar na een imposante opmars wist Ajax zich nog bíjna te plaatsen voor de play-offs. Tijdens die wedstrijden bleek dat de toekomst er zonnig uit ziet in Amsterdam!"

(Vertaling: frustrerend, zaaddodend baggerseizoen, waarin de titel al snel buiten bereik was en uiteindelijk zelfs de play-offs niet werden gehaald. Kortom: om te janken).

Supporters zijn 1) niet debiel (hallo, we hebben het allemaal zelf gezien hoor...) en 2) werkt dit averechts! Wordt iedereen alleen maar cynisch en opgefokt van. Op die manier gelooft straks helemaal niemand meer wat Ajax 'communiceert'. Nu snap ik best dat de 'vertaling' hierboven niet gepubliceerd kan worden, maar wat is er mis mee om een keer te zeggen: "Teleurstelling. Ook deze jaargang heeft weer niet gebracht wat we er als Ajacieden van hoopten. Het zijn geen makkelijke tijden, maar de club moet door - en zál ook doorgaan. En in de slotweken van het seizoen waren er ook momenten van hoop."

Zoiets. Je kunt het toch ook een keer stemmig en chique doen zónder de lezer officieel tot debiel zonder geheugen uit te roepen?

Ook die brieven van Ajax... Heb je 'm gelezen, die brief (annex poster met je eigen naam op een Ajax-shirt) over de duurdere seizoenkaarten? Goeie god... Zeg dan niks! "Met een seizoenkaart kreeg je altijd 17 wedstrijden voor de prijs van 13, komend seizoen is de seizoenkaart nog meer in waarde gestegen omdat de prijzen van losse kaarten omhog gaan."

Hahaha, dat is toch werkelijk hilarisch, die redenering?

Als Ajax gewoon een duurdere seizoenkaart stuurt, zonder begeleidend schrijven, dan maak ik me minder kwaad dan om dit, hoor... Werkt echt compleet averechts. "Wij, Ajax, hebben de prijs van de seizoenkaart helaas moeten verhogen. Dat hadden we natuurlijk liever niet gedaan, maar ja: helaas worden de losse kaarten duurder - en tja, dan kunnen wij niet achterblijven."

Alsof de losse kaarten buiten medeweten van Ajax zomaar ineens hoger bleken te zijn...

Koffie: 2 euro. Strippenkaart voor tien koffie: 18 euro. Dan krijg je dus één kop koffie gratis. Vervolgens besluiten ze de prijs voor koffie tot 2,50 euro te verhogen en een strippenkaart voor tien koffie wordt 20 euro. Dan krijg je er met een strippenkaart dus twee gratis, in plaats van één, zoals vroeger!

Eh, ja, hallo, dat kan wel wezen, maar we betalen voor een strippenkaart voor tien koffie toch gewoon 2 euro meer?

Ja, maar dat kon helaas niet anders, aangezien een losse kop koffie duurder is geworden... (door ons zelf, maar dat zeggen we er niet bij).

Flikker toch op. Tegen wie denken ze eigenlijk wel dat ze het hebben?

Echt, qua pr is het zooooo slecht, jongen... Zo ongelooflijk dom.

K.
Still alive...

Ajax Rules
Berichten: 31181
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Ajax Rules » ma mei 04, 2009 2:16 pm

Ja, die DVD's.....daar heb ik vaker over gepost. Die zijn zoooooooo kut.

Ik wil gewoon een documentaire over het seizoen. Waarin je Van Basten steeds grijzer ziet worden. Waarin je witte zakdoekjes ziet. Waarin de voiceover het verhaal bij het seizoen vertelt ("Wanneer Ajax wint bij RKC, nemen ze de leiding over. Vertonghen, die van Ten Cate nog mocht vertrekken maakt gelijk")..... En als het een goed seizoen is, dan wil ik dat verhaal horen.

Op zo'n manier zou ik die dvd's terug willen zien, ook bij een slecht seizoen. Maar nu zijn ze gewoon stierlijk vervelend. Geen spanning, geen beleving, alleen het gevoel dat je als een mongool wordt behandeld.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door brigade zuid » ma mei 04, 2009 2:22 pm

Kowalczyk schreef: En ik vind dat Ajax met Henk Voors een hele goeie in huis gehaald heeft, qua 'supporters-barometer'. Goeie jongen en een verstandige 'supportersstem' binnen de organisatie.
Dat is toch die gast die eerst voorzitter van de OFA was? Ik vind hem wel een beetje hypocriet moet ik zeggen. Eerst stond ie overal vooraan bij supporters acties enz. en deugde er niks van bij AJAX.. en nu houdt ie de supporters weg bij de spelersbus en ratelt ie MvB na dat ze allemaal zo hun best doen.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Kowalczyk » ma mei 04, 2009 2:36 pm

Ajax Rules schreef:Ja, die DVD's.....daar heb ik vaker over gepost. Die zijn zoooooooo kut.

Ik wil gewoon een documentaire over het seizoen. Waarin je Van Basten steeds grijzer ziet worden. Waarin je witte zakdoekjes ziet. Waarin de voiceover het verhaal bij het seizoen vertelt ("Wanneer Ajax wint bij RKC, nemen ze de leiding over. Vertonghen, die van Ten Cate nog mocht vertrekken maakt gelijk")..... En als het een goed seizoen is, dan wil ik dat verhaal horen.
Ja, want behalve een merchandise-product zijn die dvd's ook kronieken: historische documenten. Je wilt toch dat die enigszins historisch accuraat zijn? Waarom kan Ajax over het seizoen 1964-1965 wél zeggen dat het een ramp was, maar over het seizoen 2007-2008 niet? Te vers? Te dichtbij om het eerlijk te kunnen duiden? Kom op, we zijn toch intelligente volwassenen? We hoeven elkaar toch niet voor de gek te houden?

Als ik over een x-aantal jaren denk: o ja, verrek, die wedstrijden Kopenhagen... Hoe gingen die goals ook weer? Dan wil ik die dvd kunnen pakken en ze kunnen terughalen. Maar ze laten de mindere momenten gewoon weg, terwijl die net zo relevant zijn - en net zo 'seizoenbepalend'. Op één van de recente seizoens-dvd's wordt over het CL-kwalificatiedrama met één zinnetje heengestapt, om vervolgens uitgebreid en op schreeuwerige toon over de J.C. Schaal-winst tegen PSV te beginnen (samenvatting van een kwartier erbij...).

Je kent die toon wel: "Helaas eindigden de kwalificatieduels tegen Kopenhagen in een teleurstelling, maar tegen PSV, om de Johan Cruijff Schaal was het publiek in de kólkende ArenA klaar voor een feestje - EN DAT FEESTJE KREGEN ZE!!"

"Helaas ging de topper tegen PSV met 0-4 verloren, maar thuis tegen VVV-Venlo werd de ArenA getrakteerd op een ware voetbalshow!!"

Dank denk je: wie neem je nou eigenlijk in de maling?

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door 999 » ma mei 04, 2009 2:53 pm

.. Spuw je gal maar Ko .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Kowalczyk » ma mei 04, 2009 2:54 pm

999 schreef:.. Spuw je gal maar Ko .. :smallgrin.gif:
Hehe, ja, kan momenteel even weinig hebben van die club... :1evil.gif:

Goddank is het zomerstop.

K.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door GangstaRiB » ma mei 04, 2009 2:58 pm

Thijs schreef:
Over de wedstrijd, ook een tweeslachtig gevoel. Gaan of thuisblijven? Ik ben er natuurlijk, maar de supporter in mij zegt dat ik niet zou gaan. 10.000 man in de Arena, geeft wel aan hoe de supporters erover denken. Van de andere kant ga je voor de club, en niet de spelers. Ook al wordt je door de spelers keer op keer in de steek gelaten, je laat je clúb nooit in de steek. Maarja, ik weet het ook niet. Als het aan ons lag stonden we zondag allemaal met een biertje op de tribune omdat we al vijf wedstrijden lang kampioen van Nederland waren.
Ik vind dat de club Ajax, nu vooral bestaat uit incompetente mensen overal in de organisatie. Dus niet alleen de spelers laten je in de steek, eigenlijk doet de hele organisatie dat. Dus wat is er dan over van de club?

Plaats reactie