Loting Europa Cup I achtste finales

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Tegen wie hoop je dat Ajax loot?

Peiling eindigde op vr dec 16, 2005 12:23 pm

Juventus
2
5%
Barcelona
8
19%
Villarreal
11
26%
AC Milan
1
2%
Olympique Lyon
1
2%
Liverpool
17
40%
Internazionale
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Loting Europa Cup I achtste finales

Bericht door Ik ben ik » do dec 08, 2005 12:23 pm

ANN schreef:7/12/2005 - Zeven mogelijke tegenstanders, Blind hoopt op aansprekende naam
(Gepost door RvN)

Als nummer twee van de poule zal Ajax in de achtste finales eerst thuis spelen tegen een van de winnaars van de andere poules. Mogelijke tegenstanders zijn dus Juventus, FC Barcelona, Villarreal, AC Milan, Olympique Lyon, Liverpool en Inter Milaan. De loting vindt volgende week vrijdag plaats in Nyon om 12.00 uur.

Blind gaf in een eerste reactie aan dat hij liever geen stugge ploeg als Olympique Lyon treft die een minder aansprekende naam hebben. dan speelt hij liever direct tegen Barcelona of Liverpool, die veel meer zullen aanspreken en net zo moeilijk zijn.

De tweede ronde zal worden gespeeld op 21/22 februari en 7/8 maart 2006. Ajax zal de heenwedstrijd daarvan thuis spelen en de Amsterdammers zullen het op verplaatsing af moeten maken. De lotingen hierna zullen helemaal vrij zijn; Ajax zou dan elke tegenstander kunnen treffen.
Deze ploegen kunnen niet tegen elkaar loten, omdat ze uit dezelfde poule komen. Een van het linkerrijtje moet tegen een van het rechterrijtje. Ook kunnen twee clubs uit hetzelfde land niet bij elkaar komen.
Juventus en Bayern
Arsenal en Ajax
FC Barcelona en Werder Bremen
Villarreal en Benfica
AC Milan en PSV
Olympique Lyon en Real M
Liverpool en Chelsea
Inter Milaan en Rangers
Dikgedrukt de mogelijke tegenstanders van Ajax. Op VI.nl hebben ze uitgerekend waartegen Ajax het meeste kans heeft, maar dat klopt niet.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do dec 08, 2005 12:29 pm

Villareal is op papier de makkelijkste.

Ik hoop echt van ganserharte dat we geen Italianen, Duitsers of Fransen loten. Geef mij maar eens Engels en Spanjaarden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do dec 08, 2005 12:30 pm

We kunnen ook geen Duitsers loten :aai:
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do dec 08, 2005 12:55 pm

Ik snap inderdaad ook niets van de statistiek bij de VI, daar klopt geen hout van volgens mij.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do dec 08, 2005 12:56 pm

Villarreal dan maar. Of Liverpool al zijn die de laatste tijd ook op dreef. Ben in ieder geval blij dat de mogelijkheid Bayern effe is uitgesloten. Barca lijkt me wel leuk eigenlijk, heeft Ajax toch nooit Europees tegen moeten spelen?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 08, 2005 1:00 pm

Zou leuk zijn voor Barça als het tegen zijn grote broer en voorbeeld mag spelen. Zelf zit ik er niet op te wachten.

Villarreal lijkt me het gunstigst; Liverpool het aantrekkelijkst.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do dec 08, 2005 1:10 pm

Eens met Johnk, Villareal hebben we denk ik de meeste kans, hoewel ook die gewoon beter zijn dan wij. Liverpool is nu wel opeens in vom de laatste weken, maar blijft wisselvallig meestal in een seizoen, is ook een aantrekkelijke naam.

Tegen al het andere gaan we sowieso al niet verder, hoewel Lyon ook ieder seizoen een keer die mindere wedstrijd speelt in de knock out fase, waardoor ze nooit zo ver komen als iedereen ze inschat.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Loting Europa Cup I achtste finales

Bericht door Duke » do dec 08, 2005 1:17 pm

Ik ben ik schreef:Op VI.nl hebben ze uitgerekend waartegen Ajax het meeste kans heeft, maar dat klopt niet.
Volgens mij klopt dit wel degelijk, hoor. Villarreal en Barcelona zijn samen met Arsenal en Liverpool de enige ploegen waarvan een ploeg uit hetzelfde land in de tweede pot zit. Daardoor vallen Chelsea (voor Arsenal en Liverpool) en Real Madrid (voor Barcelona en Villarreal) als tegenstander af, en is de kans dat Ajax (behalve bij Arsenal) of PSV die ploegen gaan treffen iets groter.

Logisch gezien heeft Ajax dus de grootste kans om Barcelona, Villarreal of Liverpool te treffen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » do dec 08, 2005 1:27 pm

Barcelona of Vila-real! Ajax is wel 2x kansloos overigens; maar dat is ze tegen vrijwel elke club.

Misschien zou Liverpool nog de beste loting zijn.

PcR

Bericht door PcR » do dec 08, 2005 1:33 pm

Barca kan aan 6 teams worden gekoppeld incl. Ajax(B Munchen en Real niet mogelijk).
Inter kan aan 7 teams worden gekoppeld incl. Ajax (Benfica niet)
Juve kan aan 7 teams gekoppeld worden incl. Ajax (Chelsea niet)
Liverpool kan aan 7 teams worden gekoppeld incl. Ajax (Rangers niet)
Lyon kan aan 7 teams worden gekoppeld incl. Ajax (Real niet)
AC Milan kan aan 7 teams worden gekoppeld incl. Ajax (PSV niet)
Villareal kan aan 6 teams worden gekoppeld incl. Ajax (Werder en Real niet)

Barca en Villareal hebben dus een grotere kans dat ze tegen Ajax loten dan de andere teams.

Volgens mij geld voor Liverpool nu ook dat ze wel tegen een team uit Engeland kunnen loten, anders was ook Liverpool een van de grotere kanshebbers geweest.

VI heeft het dus wel degelijk aan het rechte eind. :yes:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do dec 08, 2005 1:59 pm

VI heeft inderdaad toch gelijk, ik dacht dat ze stelden dat PSV meer kans had Liverpool te loten dan Ajax, maar dat ging over Arsenal, daar heeft PSV ook een grotere kans op dan de rest van de ploegen, Ajax kan Arsenal natuurlijk niet loten.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do dec 08, 2005 2:12 pm

Raar, dat zoveel Villareal als tegenstander wensen. Dit lijkt me eerlijk gezegd 1 v/d slechte lotingen die je kunt krijgen. Is gewoon een echte counterploeg en geeft bijna niks weg. Ajax kan beter tegen een ploeg komen waar het kan voetballen. De beste loting lijkt me Liverpool. Uiteraard een aansprekende naam, titelhouder, in een mindere vorm en je kunt ertegen voetballen.
Mocht Ajax tegen Villareal loten, dan moeten ze hun sterspeler maar wegkopen .......... :hypocrite:

Ajax zal zo wie zo aanvallend een impuls moeten krijgen (aankopen winterstop), willen ze uberhaubt een kans maken om weer een ronde verder te komen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do dec 08, 2005 3:07 pm

Villarreal heeft in 6 wedstrijden precies één tegendoelpunt gehad..En daar moet Ajax dan tegen gaan scoren?
Voordeel is natuurlijk ook dat Villarreal zelf maar drie keer heeft gescoord, ook niet echt super.

Tsja, tegen Villarreal en Liverpool hebben we weinig tot geen kans..maar tegen alle andere ploegen gaan we helemáál de boot in. Doe toch Villarreal dan maar.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do dec 08, 2005 3:24 pm

Jammer dat we Real niet kunnen loten. Zeker als Dil daar aangesteld zou worden :yes:

Liverpool mag nu volgens mij niet meer bij een andere Engelse club. Die bescherming gold dacht ik alleen voor de kwalificatie en de groepsfase. En op de website van Bert Kassies staat het ook niet vermeld, terwijl het daar wel voor de poules werd gezegd.

Maar als dat van Liverpool inderdaad zou kloppen, klopt het ideetje van VI.nl ook vrij aardig.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 08, 2005 7:32 pm

Doe mij Liverpool maar. Als Villarreal Forlan en Riquelme mist wil ik hen ook wel tegenkomen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do dec 08, 2005 7:34 pm

hmm ik had ook al liverpool ingevuld tuurlijk een grote naam maar dat was ajax ook :D
Nee geen barcelona want ookal stijg je boven jezelf uit, zelfs dan maak je geen schijn van kans. Tegen Liverpool en Villareal denk ik wel.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do dec 08, 2005 7:41 pm

Inter is wel Italiaans, maar die spelen wel heel aanvallend voetbal. Ik denk dan ook dat daar onze mogelijkheden liggen. Dan hebben we nog een beetje kans.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 08, 2005 7:45 pm

We vliegen er zowieso uit. Doe dan maar een leuke wedstrijd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do dec 08, 2005 7:49 pm

Mr. Ajax schreef:Inter is wel Italiaans, maar die spelen wel heel aanvallend voetbal. Ik denk dan ook dat daar onze mogelijkheden liggen. Dan hebben we nog een beetje kans.
Geen Italiaanse tegenstander, aub. Dan krijgen we sowieso op onze broek (lees verliezen gegarandeerd). Adriano hoopt natuurlijk wel op Ajax, denk ik zo.

Laten we gewoon hopen op Liverpool. Denk dat we daar geen modderfiguur tegen zullen slaan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 08, 2005 7:56 pm

Barcelona

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do dec 08, 2005 7:58 pm

We vliegen er zowieso uit. Doe dan maar een leuke wedstrijd.
Geen Italiaanse tegenstander, aub. Dan krijgen we sowieso op onze broek (lees verliezen gegarandeerd). Adriano hoopt natuurlijk wel op Ajax, denk ik zo.

Laten we gewoon hopen op Liverpool. Denk dat we daar geen modderfiguur tegen zullen slaan.

AJAX tegen Liverpool vind je dus wel een leuke wedstrijd? Dat wordt alleen maar strijd. Op zich ook wel mooi, maar toch op een andere manier dan waar jij het over hebt neem ik aan.

Inter komt uit Italie maar verder heeft dit ploeg niks met Italiaanse voetbal te maken. Met Mancini speelt Inter heel aanvallend voetbal. Aanvallend tegen aanvallend is toch veel mooier??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » do dec 08, 2005 8:02 pm

Europa Cup I? :redcard:

Ik ga voor Liverpool. Italiaanse ploegen zijn, zoals Peter al zei, niet te doen. Barca is te sterk en tegen Lyon en Vilarreal zijn we nog te weinig de uitgesproken underdog. Maargoed, ook tegen Liverpool zullen we waarschijnlijk kansloos zijn.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 08, 2005 8:29 pm

Doe mij Lyon maar. Leuke ploeg. :yes:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do dec 08, 2005 8:29 pm

Doe mij maar Milan. Dat elftal is over z'n top en we hebben nog een appel met ze te schillen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do dec 08, 2005 8:31 pm

Sinds wanneer spelen wij aanvallend voetbal in Europa, Mr. Ajax? We proberen natuurlijk maar wat, maar echt aanvallen doen we al tijden niet meer. Je moet tegen een tegenstander loten waar je denkt de meeste kans te maken en dat is Liverpool. Bij iedere andere tegenstander heb ik het gevoel dat we kansloos ten onder gaan.

Plaats reactie