Loting Europa Cup I achtste finales

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Tegen wie hoop je dat Ajax loot?

Peiling eindigde op vr dec 16, 2005 12:23 pm

Juventus
2
5%
Barcelona
8
19%
Villarreal
11
26%
AC Milan
1
2%
Olympique Lyon
1
2%
Liverpool
17
40%
Internazionale
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr dec 30, 2005 6:14 pm

Dan ben je nog nooit met mij in discussie geweest :D
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr dec 30, 2005 6:43 pm

RGB, ik zie niet zoveel voetbal als jij, maar Veron niet ophemelen heeft m.i. niets te doen met ´waan van de dag´. Daarvoor heeft Veron de laatste jaren te weinig laten zien.

BTW, another name comes to mind, Robert Prosinecki. Ook een tempodrukker.

En Deco speelde gewoon een beroerd slecht Euro 2004. Ja toch?

De waan van de dag vind ik spelers die 3 keer een bal fatsoenlijk raken tot ´supertalent´ bombarderen. Of spelers die hun oude - of normale niveau niet halen maar te blijven prijzen. Wat goed is, is goed, wat kut is, is kut. Je bent zo goed of slecht als de laatste wedstrijd, toch?

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr dec 30, 2005 7:04 pm

Je bent zo goed of slecht als de laatste wedstrijd, toch?
Nee, daar geloof ik helemaal niet in. Ik vind een periode altijd veelzeggender dan een wedstrijd. In een goed seizoen kun je ook eens een wedstrijd slecht spelen, dat mag je seizoen niet kleuren. Net zomin als een goede wedstrijd in een slechte periode je ineens weer een goede speler maakt. Eén zwaluw maakt geen zomer, maar één blad dat van de bomen valt is ook nog geen herfst.
Jij roemt Veron nu o.a. om zijn eindpass en schot. Je kan alleen moeilijk beweren dat Veron een veel scorende speler is. En dat is ook waarom ik hem met Richard Witschge vergelijk. Witschge had net als Veron een prachtige traptechniek, maar scoorde nooit, en zette ook nooit iemand vrij voor de keeper.
Ik vind het onvergelijkbare types dus ik zie de vergelijking niet zo goed. Veron heeft totdat hij bij Lazio als aanvallende middenvelder geposteerd werd altijd met het spel voor zich gespeeld. Bij Sampdoria speelde hij zelfs vlak voor de verdediging. Je ziet dat hij bij Lazio ineens meer scoorde(maar zijn invloed op het spel was destijds m.i.wel minder groot). Veron is geen echte aanvallende middenvelder en scoren is inderdaad niet zijn grote kwaliteit. Passen is dat wel en mensen voor de keeper zetten heeft hij dan ook meer gedaan.

Veron in goede doen vertoont veel overeenkomsten met een speler van wie je eerder hoog opgaf: Stefan Effenberg.
Ik weet dat De Boer vervangen werd door Overmars. De reden daarvoor is mij onbekend. (was het geen tactische ingreep?)
Overmars was geblesseerd en kon dus niet starten, dat bespaarde Hiddink de lastige puzzel hoe om te gaan met Cocu die subliem had gespeeld als vervanger van kluivert: kluivert dankte zijn basisplaats tegen Argentinië aan de blessure van overmars. De boer speelde goed in de beginfase, zoals heel Nederland Argentinië overrompelde in de beginfase met een snelle goal tot gevolg. Toen Argentinië het heft in handen nam en Zanetti meer diep ging kreeg hij het moeilijk. Overmars kon 30 minuten mee en was een krachtig wapen, de Argentijnen waren bang voor hem. Cocu kon niet gemist worden omdat Jonk en Davids de slag verloren van veron, Simeone en Ortega dus werd de Boer gewisseld. Tactische zet, maar de Boer was ook weer niet de uitblinker.
Complimenten trouwens voor je feitenkennis. Ik vind van mezelf dat ik een goed geheugen heb, maar jij overtreft me telkens weer.
Ik kijk alle WK's minimaal 1 x per jaar terug om mijn geheugen scherp te houden dus in deze heb ik een kleine voorsprong. Met je geheugen is niet zo veel mis, wat nuances misschien maar ik ben onder de indruk van de volledigheid van je herinnering.
Ik herken het ook wekl, letterlijk fragmenten terug kunnen halen ed.

:xyxthumbs:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr dec 30, 2005 7:10 pm

30/12/2005 - Grootmachten willen plaatsingslijst in knock-out fase CL
(Gepost door DB)



Volgens Karl-Heinz Rummenigge zijn er onder de Europese grootmachten discussies gaande of men in de knock-out fase van de Champions League voortaan niet moet gaan werken met een plaatsingslijst zoals in het tennis. Dit om te voorkomen dat Europese grootmachten elkaar in een vroeg stadium al treffen. Momenteel stuit bij de loting voor de 1/8 finale een nummer 1 op een nummer 2 uit een andere poule. Bayern Munchen werd in de groepsfase tweede achter Juventus en stuitte bij de loting op collega grootmacht AC Milan. "Ik weet niet of het fair is dat de huidige manier van loten wordt gehandhaafd. Bayern tegen Milan was een mooie finale geweest en ook Chelsea tegen Barcelona is een super finale", aldus de directeur van Bayern Munchen op de officiële site van de club. Vorig seizoen wees de UEFA een dergelijk verzoek van Manchester United van de hand. [reageer]
www.ajax.netwerk.to

SLECHT PLAN!!!
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr dec 30, 2005 7:17 pm

Vorig jaar had Manchester United ook zo'n jankverhaal en die zijn nu al uitgeschakeld. Nu is het Bayern die ongunstig loot en komen daar de jankverhalen vandaan. Als je de beste wil zijn, moet je iedere tegenstander kunnen hebben. Of dat nou in de 1/8e finale is of in de finale, dat moet geen moer uitmaken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 30, 2005 8:00 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Complimenten trouwens voor je feitenkennis. Ik vind van mezelf dat ik een goed geheugen heb, maar jij overtreft me telkens weer.
Ik kijk alle WK's minimaal 1 x per jaar terug om mijn geheugen scherp te houden dus in deze heb ik een kleine voorsprong. Met je geheugen is niet zo veel mis, wat nuances misschien maar ik ben onder de indruk van de volledigheid van je herinnering.
Ik herken het ook wekl, letterlijk fragmenten terug kunnen halen ed.

:xyxthumbs:
:worshippy: Je houdt erg veel van voetbal. Dat mag ik wel. ;)

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za dec 31, 2005 11:49 am

banjavi schreef:
30/12/2005 - Grootmachten willen plaatsingslijst in knock-out fase CL
(Gepost door DB)



Volgens Karl-Heinz Rummenigge zijn er onder de Europese grootmachten discussies gaande of men in de knock-out fase van de Champions League voortaan niet moet gaan werken met een plaatsingslijst zoals in het tennis. Dit om te voorkomen dat Europese grootmachten elkaar in een vroeg stadium al treffen. Momenteel stuit bij de loting voor de 1/8 finale een nummer 1 op een nummer 2 uit een andere poule. Bayern Munchen werd in de groepsfase tweede achter Juventus en stuitte bij de loting op collega grootmacht AC Milan. "Ik weet niet of het fair is dat de huidige manier van loten wordt gehandhaafd. Bayern tegen Milan was een mooie finale geweest en ook Chelsea tegen Barcelona is een super finale", aldus de directeur van Bayern Munchen op de officiële site van de club. Vorig seizoen wees de UEFA een dergelijk verzoek van Manchester United van de hand. [reageer]
www.ajax.netwerk.to

SLECHT PLAN!!!
Nooit mee akkoord gaan, dan wordt het helemaal zo voorspelbaar als wat en weet je de halve finalisten al van tevoren.
Als ze dat invoeren moeten alle 'niet grootmachten' gewoon niet meer meedoen aan de CL en eisen dat de oude Europa cup 1 regels weer worden ingevoerd, gewoon lekker alleen de kampioen van ieder land doet mee. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za dec 31, 2005 2:54 pm

Dan zullen straks de verhalen wel weer de kop op gaan steken dat de G14 een eigen competitie op gaat zetten. :X

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 31, 2005 3:00 pm

Helaas hebben clubs uit kleinere voetballanden niets te vertellen. Zie de verdeling van de televisiegelden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za dec 31, 2005 3:33 pm

Kunnen we niet regelen via de Uefa dat er gewoon begonnen wordt met de halve finales Bayern - Milan en Chelsea - Barca?
:nooo:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za dec 31, 2005 3:38 pm

VOlgens mij zijn die alleen bereikbaar via hun advocaten. Ik zie dus wel een functie voor jou...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za dec 31, 2005 4:00 pm

Ik zou het wel een logisch en eerlijk systeem vinden om het via plaatsing te doen. Chelsea-Barca zou toch eigenlijk de finale moeten zijn, Federer en Roddick spelen toch ook niet in de tweede ronde al tegen elkaar. Het is trouwens niet dat ik hoop dat dit doorgaat, een club als AJAX moet het af en toe ook van een gelukkige loting hebben.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 31, 2005 4:04 pm

Volgens mij is de Europa Cup 1 ooit opgericht omdat er landen waren die uit de hoogte deden dat hun clubs zoveel beter waren dan die van andere landen. Dat hele idee is men uit het oog verloren volgens mij. Er zijn nu landen die zoveel worden voorgetrokken ten opzichte van de rest dat er van normale concurrentie bijna geen sprake meer is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 31, 2005 4:24 pm

brigade zuid schreef:Ik zou het wel een logisch en eerlijk systeem vinden om het via plaatsing te doen. Chelsea-Barca zou toch eigenlijk de finale moeten zijn, Federer en Roddick spelen toch ook niet in de tweede ronde al tegen elkaar. Het is trouwens niet dat ik hoop dat dit doorgaat, een club als AJAX moet het af en toe ook van een gelukkige loting hebben.
Dat voorbeeld over Federer en Roddick gaat niet helemaal op. Bij tennis kijkt men naar de ranking. Als Roddick op een gegeven moment 50ste staat kan hij Federer wel in de tweede ronde tegenkomen. Stel dat Manchester tweede wordt in het Premiership en vervolgens RvN, Heinze en Scholes (het gaat om het voorbeeld) verkoopt om te verjongen. En iedereen weet dat die verjonging niet direct resultaat op zal leveren. Moet Manchester dan ondanks al het kwaliteitsverlies geplaatst worden omdat ze nummer 2 van Engeland zijn. Voetbalteams lijden regelmatig kwaliteitsverlies in de zomer. Een team dat het ene seizoen kampioen wordt kan het volgende seizoen een compleet ander team hebben en vijfde worden. Als een tennisser in een vormdip raakt dan zakt hij op de ranglijst en wordt hij op basis van het seizoen dat bezig is niet meer geplaatst. Bij voetbal zou dus op basis van het vorige seizoen bepaald moeten worden of een team wel of niet geplaatst wordt. Dat kan in de voetbalwereld gewoon niet.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za dec 31, 2005 4:49 pm

Als er al een ranking komt met geplaatste ploegen, zou de Uefa ballen kunnen tonen door die te koppelen aan sluitende begrotingen van de deelnemende clubs! Ik blijf het nog altijd absurd vinden dat clubs met astronomische schulden ongestoord de beste spelers kunnen kopen! Er wordt wel gezegd dat voetbal commercieel is, maar in het normale bedrijfsleven was een stevig aantal clubs al lang en breed failliet geweest.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za jan 07, 2006 10:10 am

Zo de kaarten zijn weer binnen voor AJAX - Inter. Hopelijk schiet KJH ons een ronde verder. :eusa_pray:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jan 07, 2006 10:14 am

brigade zuid schreef:Ik zou het wel een logisch en eerlijk systeem vinden om het via plaatsing te doen. Chelsea-Barca zou toch eigenlijk de finale moeten zijn, Federer en Roddick spelen toch ook niet in de tweede ronde al tegen elkaar. Het is trouwens niet dat ik hoop dat dit doorgaat, een club als AJAX moet het af en toe ook van een gelukkige loting hebben.
Blijkbaar zijn ze dit seizoen niet allebei zo goed dat ze elkaar ontlopen in de eerste knock-out fase. Nrs 1 van een poule spelen tegen nrs twee van een poule. Als ze dit seizoen de beste zijn, hadden ze dus gewoon 1e in hun poule moeten worden. Maar ja, ze sturen liever heht tweede elftal als ze al geplaatst zijn voor de volgende ronde; zeik dan ook niet als club. :nooo: Ze worden in de poule al geplaatst...
Ik vind het voorstel van weekend Cees wel goed. Laten we gewoon 1 wedstrijd doen, nr 1 van de plaatsingslijst tegen nr 2, ben je van al die belachelijke en lastige wedstrijden af
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » vr jan 13, 2006 2:57 pm

Zlatan Son of God schreef:Zo de kaarten zijn weer binnen voor AJAX - Inter. Hopelijk schiet KJH ons een ronde verder. :eusa_pray:
van mij ook :D
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 25, 2006 1:46 am

Lazio en Inter houden elkaar in evenwicht

24/1/2006 23:14

Lazio Roma en Internazionale eindigde hun eerste duel in de kwartfinale om de Coppa Italia met een 1-1 gelijkspel.
Beide goals vielen vlak na elkaar. In de 26ste minuut opende Dejan Stankovic de score op aangeven van Giuseppe Favalli. En direct daarop zette Cristian Manfredini beide ploegen weer naast elkaar via een lobje over de uitkomende doelman Francesco Toldo.

Het duel was zeer spectaculair begonnen, want al na vier minuten moesten Paulo Di Canio en Nicolas Burdisso van het veld met een rode kaart omdat zij met elkaar in de clinch lagen, zonder dat de bal in de buurt was.
vi.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 26, 2006 5:28 am

Hier voorlopig maar even alle info over Inter.
Martins wil Taiwo bij Inter

Obafemi Martins zou graag zijn dat Internazionale zijn landgenoot Taye Taiwo vastlegd. Dit meldt de linksback van Olympique Marseille vandaag in Franse media.

Taiwo maakte afgelopen zomer goede sier op het WK U20 en verdiende een basisplaats bij de Zuid-Franse club. Dit seizoen maakt hij een goede indruk in de Franse Liga.

Zijn goede spel is ook Martins opgevallen. "Obafemi wil graag dat ik naar Inter kom en dat ik met Massimo Moratti ga praten", aldus Taiwo. "Dat zou ik een grote eer vinden. Er zou geenszins twijfel zijn om te gaan."

Taiwo zou zijn carriere het liefste voortzetten in de Serie A. "Ik zou graag bij de grote drie spelen. Internazaionale heeft dan mijn voorkeur. Kan ik niet naar een Italiaanse topclub dan blijf ik liever in Frankrijk."
voetbalzone.nl

Goede back. Zowel verdedigend als aanvallend sterk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 29, 2006 10:33 pm

Figo en Stankovic hebben Inter de winst bezorgd tegen Lecce, 0-2.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 30, 2006 10:43 am

Post die dingen maar gewoon in het Serie A topic. Een uitslag van Inter tegen Lecce heeft weinig in dit topic te zoeken, want dan kunnen we iedere wedstrijd van een tegenstander van Ajax hier wel neerzetten.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma jan 30, 2006 10:48 am

Ik ga ook! En dan alleen om mijn Feyenoord-held Cruz (weer) eens te spreken! :worshippy:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 30, 2006 1:43 pm

Peter schreef:Post die dingen maar gewoon in het Serie A topic. Een uitslag van Inter tegen Lecce heeft weinig in dit topic te zoeken, want dan kunnen we iedere wedstrijd van een tegenstander van Ajax hier wel neerzetten.
Het lijkt me wel degelijk interessant in wat voor vorm Inter is. Al zal het in werkelijkheid niet al te veel uitmaken. Geslacht worden we toch wel. :sad:

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » di feb 07, 2006 10:09 pm

Zijn er hier mensen met een uitkaart die voor mij een kaartje voor Inter uit kunnen halen? Ik moet 2 kaarten hebben.

Plaats reactie