AJAX - FC Utrecht 29/01/2006

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

AJAX - FC Utrecht

Peiling eindigde op do jan 19, 2006 8:57 am

AJAX wint
21
48%
AJAX speelt gelijk
5
11%
AJAX verliest
18
41%
 
Totaal aantal stemmen: 44

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 29, 2006 7:59 pm

Ik heb niet gezegd dat het aan Jol ligt
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16872
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo jan 29, 2006 7:59 pm

Lucas schreef:Ik vond de tweede helft heel behoorlijk hoor! Ook flauw; heb jij hem al gezien?
Behoorlijk? Het ging 90 minuten zo: Stekelenburg rost een bal blind naar voren. Dat veroorzaakt balverlies en Ramzi scoort.

Het was gewoon god zegene de greep en hopen dat de bal een keer goed valt. Ik betrap me erop dat ik iedere week zeg dat ik nog nooit zo'n slechte wedstrijd heb gezien.....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jan 29, 2006 8:00 pm

Nee dat klopt maar anderen wel, jij begon over pech, dus ik dacht ik gooi de 'pech' en 'Jol' even op 1 hoopje.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 29, 2006 8:06 pm

Lucas schreef:Ik vond de tweede helft heel behoorlijk hoor! Ook flauw; heb jij hem al gezien?
Nog niet nee. :D Ik zou dat trucje trouwens niet te vaak proberen. Ik krijg het hier regelmatig wel live te zien.

Het ging me niet om die tweede helft.
Jij zegt dat Blind goed vasthoudt aan een opstelling. Maar in die opstelling wonnen ze vorige week nog met geluk van Twente. En ook aan het begin van het seizoen verloren we al veel punten. Dus ook in die opstelling.

We hebben net een spits gehaald voor 9 miljoen euro. Een echte Ajax-spits, roept men. Dan gaat Blind het die jongen moeilijk maken door hem op een andere positie neer te zetten.

De selectie was aan het begin van het seizoen rond volgens Blind. Foutje.
De selectie was nu voor de rest van het seizoen rond. Foutje.

Rosenberg maakt goals (die van vandaag is trouwens niet echt belangrijk te noemen. ;) ). Daar is ook zo'n beetje alles mee gezegd. Ik geef toe dat hij een aantal dingen beter doet. Maar het blijft geen speler die een bal vast kan houden en als we terug gaan naar 4-3-3 moet een spits van Ajax dat kunnen. We begonnen vandaag met 3 centrumspitsen in de basis. :sad: Het ontbrak er nog aan dat Babel voor Rosales startte.

Volgens mij moet Blind altijd dingen doen die ergens op slaan. Anders begint het op een gokspelletje te lijken. Hij ging van 4-3-3 naar 4-4-2 naar 4-3-3. Van een middenveld met de punt naar voren naar een middenveld met de punt naar achteren en/of andersom. Hij ging van SQD als aanvoerder naar SQD richting tribune.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 29, 2006 8:15 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:Kan iedereen wel heel verontwaardigd doen, maar met deze uitspraak is natuurlijk weinig mis.
Een echte vent trekt zelf zijn conclusie na een jaar als trainer niks te hebben laten zien.Of gaan we zodadelijk het beleven dat er onder van Geel goede aankopen worden gedaan en Blnd met die aankopen nog steeds niks presteert omdat de goede man niet de ervaring/capiciteiten heeft ..
Als Ajax genoeg van Blind heeft stapt hij op. Hij verlaat het zinkende schip niet, maar probeert er wat van te maken. Als dat niet goed genoeg is, is het de verantwoordelijheid van het bestuur hem te ontslaan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 29, 2006 8:15 pm

Thomas schreef:Nog niet nee. :D Ik zou dat trucje trouwens niet te vaak proberen. Ik krijg het hier regelmatig wel live te zien.
Ik wist dat je hem niet had gezien, anders had je mijn conclusie ongetwijfeld gedeeld :D
Het ging me niet om die tweede helft.
Jij zegt dat Blind goed vasthoudt aan een opstelling. Maar in die opstelling wonnen ze vorige week nog met geluk van Twente. En ook aan het begin van het seizoen verloren we al veel punten. Dus ook in die opstelling.
En toch speelde Ajax haar beste wedstrijden in die opstellingg. Dus dat is de opstelling waarin het best gespeeld kan worden, met al haar tekortkomingen...
We hebben net een spits gehaald voor 9 miljoen euro. Een echte Ajax-spits, roept men. Dan gaat Blind het die jongen moeilijk maken door hem op een andere positie neer te zetten.
Eénmalig ter vervanging van Sneijder. Is de beste optie in deze selectie..

De selectie was aan het begin van het seizoen rond volgens Blind. Foutje.
De selectie was nu voor de rest van het seizoen rond. Foutje.
De eerste is een foutje van Blind, de tweede van de totale technische verantwoordelijken, dus inclusief de halhier heiligverklaarde van Geel. De eerste weten we nu wel en zegt niets over de coach Blind
Rosenberg maakt goals (die van vandaag is trouwens niet echt belangrijk te noemen. ;) ).


Wijsheid achteraf. Op het moment dat hij het doelpunt maakte was ie wel elangrijk. Net als de voorgaande twee wedstrijden maakt hij een cruciale gelijkmaker..
Daar is ook zo'n beetje alles mee gezegd. Ik geef toe dat hij een aantal dingen beter doet. Maar het blijft geen speler die een bal vast kan houden en als we terug gaan naar 4-3-3 moet een spits van Ajax dat kunnen. We begonnen vandaag met 3 centrumspitsen in de basis. :sad: Het ontbrak er nog aan dat Babel voor Rosales startte.
Hoe dan ook heeft Rosenberg (net als Charisteas) een gemiddeld aantal doelpunten in zijn eerste Ajaxseizoen waar wonderspits Ibrahimovic slechts van kan dromen
Volgens mij moet Blind altijd dingen doen die ergens op slaan. Anders begint het op een gokspelletje te lijken. Hij ging van 4-3-3 naar 4-4-2 naar 4-3-3. Van een middenveld met de punt naar voren naar een middenveld met de punt naar achteren en/of andersom. Hij ging van SQD als aanvoerder naar SQD richting tribune.
Blind is fout geweest om af te wijken van het speltype waarmee hij het seizoen begon. daar is hij nu naar teruggekeerd. Maar de selectie ontbeert inmiddels alle zelfvertrouwen..Dat valt Blind inderdaad aan te rekenen. Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald..
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 29, 2006 8:23 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Bertje schreef:Kan iedereen wel heel verontwaardigd doen, maar met deze uitspraak is natuurlijk weinig mis.
Een echte vent trekt zelf zijn conclusie na een jaar als trainer niks te hebben laten zien.Of gaan we zodadelijk het beleven dat er onder van Geel goede aankopen worden gedaan en Blnd met die aankopen nog steeds niks presteert omdat de goede man niet de ervaring/capiciteiten heeft ..
Als Ajax genoeg van Blind heeft stapt hij op. Hij verlaat het zinkende schip niet, maar probeert er wat van te maken. Als dat niet goed genoeg is, is het de verantwoordelijheid van het bestuur hem te ontslaan.
Maar dit houd dan dus in dat de goede man zelf niet in de gaten heeft dat ie er niks van bakt.Het gaat niet over het genoeg hebben, het gaat erom of Blind onderhand begint door te krijgen dat hij voor deze klus niet over de nodige kwaliteiten bezit.

Blind, die alles van een afstandje zag op de Arena tribune, dacht met wat ingreepjes dit elftal wel op de rails te krijgen, dat straalde ie uit.Als iemand zich zo vergal(l)oppeerd wat de kwaliteiten van deze selectie betreft en zijn eigen vermogen om deze selectie naar een hoger plan te tillen moet ie daar maar één conclusie aan verbinden, opstappen voordat het schip echt gezonken is ...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 29, 2006 8:28 pm

En dat lukt hem niet. Heus geen schande, want waarschijnlijk zou het jou of mij ook niet lukken en daar zouden we ook niet minder man om zijn. De verantwoordelijkheid om hem te ontslaan ligt bij het bestuur. Hij heeft al aangegeven een stapje achteruit te willen doen voor Ajax, maar dat hij het bestuur de keuze wil laten maken. Je weet wel, waarvoor ze daar zitten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jan 29, 2006 8:30 pm

KJH gehoord, Lucas? En die jongen heeft vergelijkmateriaal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33906
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jan 29, 2006 8:35 pm

Dat in tegenstelling tot Heitinga, die vond het allemaal nog wel redelijk, en ongelukkig.

Blind was trouwens duidelijk op zoek naar de nooduitgang tijdens dat interview. :D
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 29, 2006 8:36 pm

Lucas schreef:Ik wist dat je hem niet had gezien, anders had je mijn conclusie ongetwijfeld gedeeld :D.
Ongetwijfeld ja. :D

Lucas schreef:En toch speelde Ajax haar beste wedstrijden in die opstellingg. Dus dat is de opstelling waarin het best gespeeld kan worden, met al haar tekortkomingen...
Er hadden minder tekortkomingen kunnen zijn. En ja, dat heeft weer te maken met het feit dat Blind deze selectie goed genoeg vond. Verder is hij (ook na z'n schorsing) afgestapt van het duo Galasek/Lindenbergh achter Sneijder. Dat was een blunder.

En als je dan al tijdens het seizoen er achter komt dat je selectie niet zo goed is (hij had ten slotte pas 7 maanden met ze gewerkt) kan je op een gegeven moment ook een aantal talenten de kans geven. Waarom mag Heitinga maar ondermaats blijven presteren? Waarom mocht Babel zo lang aan blijven klungelen op linksbuiten. Dat heeft misschien 4 wedstrijden rendement opgeleverd en toen was het klaar.

Lucas schreef:Eénmalig ter vervanging van Sneijder. Is de beste optie in deze selectie..
Maar Huntelaar is ook de beste optie in de spits. En we kunnen we heel principieel gaan doen. Maar als we bv Pienaar nodig hebben om op 10 te spelen tegen Utrecht moeten we dat gewoon doen.

Van achter de spits speelt Pienaar namelijk vrij slim. Dan heb je je beste spits gewoon voorin staan met een slimme speler achter hem.

Lucas schreef:De eerste is een foutje van Blind, de tweede van de totale technische verantwoordelijken, dus inclusief de halhier heiligverklaarde van Geel. De eerste weten we nu wel en zegt niets over de coach Blind


Waarom zegt dat niets over de coach Blind? Hij moet z'n eigen selectie toch kennen en kunnen evalueren?

Lucas schreef:Wijsheid achteraf. Op het moment dat hij het doelpunt maakte was ie wel elangrijk. Net als de voorgaande twee wedstrijden maakt hij een cruciale gelijkmaker..
Hij scoort lekker ja. Maar ik weet gewoon niet wat ik aan moet met de voetballer Rosenberg.

Lucas schreef:Hoe dan ook heeft Rosenberg (net als Charisteas) een gemiddeld aantal doelpunten in zijn eerste Ajaxseizoen waar wonderspits Ibrahimovic slechts van kan dromen
En toch blijkt pas nu hij weg is hoe belangrijk hij voor dit elftal was. Rosenberg scoort maar z'n elftal verlies regelmatig. Zlatan kon een bal ophouden, gaf z'n elftal vertrouwen en kon met 1 moment een wedstrijd openbreken. Rosenberg is een counterspits die de bal niet bij zich kan houden en uit is op goals. Het team is gewoon totaal anders ingesteld als het met een Rosenberg speelt dan wanneer het met een Zlatan speelt.

Lucas schreef:Blind is fout geweest om af te wijken van het speltype waarmee hij het seizoen begon. daar is hij nu naar teruggekeerd. Maar de selectie ontbeert inmiddels alle zelfvertrouwen..Dat valt Blind inderdaad aan te rekenen. Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald..
Dat laatste is waar. Maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat Blind het tij niet meer kan keren. Volgens mij is hij elke grip op de selectie kwijt en hebben de spelers ook geen vertrouwen meer in hem.

Als je hoort dat de selectie hem heeft gevraagd om terug te keren naar
4-3-3. :X

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 29, 2006 8:39 pm

Steef schreef:KJH gehoord, Lucas? En die jongen heeft vergelijkmateriaal.
Wat zei hij dan?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jan 29, 2006 8:39 pm

Dat het voetbal slecht was en dat er niets positiefs te melden viel.

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jan 29, 2006 8:43 pm

Voetske schreef: Een echte vent trekt zelf zijn conclusie na een jaar als trainer niks te hebben laten zien.
Eindigde nog als 2e in de HCE, kwalificeerde zich voor de CL, haalde daarin de 2e ronde, won dat JC ding en doet nog mee voor de AC. Nog wel. ;)

Ik blijf het herhalen, desnoods tot ik een ons weeg: Blind begon goed, maar hij is helaas, net als zijn voorgangers, aan het puzzelen geslagen. Dat had ie niet moeten doen...

Hij kan wel 'als een vent' opstappen, maar hij kan ook 'als een vent' de problemen het hoofd bieden. Het is maar wat je onder een 'vent' verstaat.

Ik weet wel wat ik niet onder een vent versta: een aantal van de acteurs die er vanmiddag wederom een potje van maakten. Zo'n Galasek bijvoorbeeld, die 'met opgeheven hoofd' afscheid wil nemen. Die van Blind het vertrouwen krijgt, als enige vertrekkende speler, en dan zo'n draak van een wedstrijd speelt. Ramt volledig ongeconcentreerd een pingel het stadion uit en douwt daarmee zijn trainer nog dieper in de stront.

Stekelenburg, ook zo'n fluim. Verlengt zijn contract tot 2010, maar het waarom is me werkelijk een raadsel. Zet Vonk er maar weer in, want die Stekel gaat ieder duel als een jonge juffer aan. Niet alleen vandaag, maar stelselmatig.

Verder hoop ik dat Rosales per woensdag 1 februari weer van Argentijnse steaks kan genieten. In Argentinie. Dat hij erin staat en dat een talent als Babel de bank drukt, is een gotspe.

Volgende: Heitinga. Spookrijder, slaapwandelaar, waarschijnlijk de zwakste 'rechtsback' in de HCE. Zien we wat mij betreft volgend seizoen niet meer op de loonlijst van Ajax staan. En Juanfran begon aardig in Ajax-1, maar wat ie vandaag liet zien. Ieder basisbeginsel van verdedigen beheersten onze rechts- en linksback vandaag niet!

Compliment voor Charisteas: zó bewijs je het ongelijk van de mensen die je eruit willen mikken. Speelde gewoon een goede wedstrijd. Pluim voor Rosenberg: allang afgeschreven, verhoond, maar hij scoort er lustig op los.

Wat mij betreft wordt na Lobont, Escude, de Ridder, Obodai etc. per direct de volgende schifting gemaakt. Galasek, Heitinga, Rosales: au revoir. Urby voor Juanfran, Boakye voor Heitinga. Geef maar wat jonge gasten een kans, minder dan deze underachievers zullen ze het echt niet doen! Ajax ontkomt er niet aan nu al vooral met de nabije toekomst bezig te zijn. Gooi maar een paar jonge gassies als Sarpong en Goossens in het diepe en laat KJH op zijn eigen plek spelen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 29, 2006 8:47 pm

wimpey schreef:Wat mij betreft wordt na Lobont, Escude, de Ridder, Obodai etc. per direct de volgende schifting gemaakt. Galasek, Heitinga, Rosales: au revoir. Urby voor Juanfran, Boakye voor Heitinga. Geef maar wat jonge gasten een kans, minder dan deze underachievers zullen ze het echt niet doen! Ajax ontkomt er niet aan nu al vooral met de nabije toekomst bezig te zijn. Gooi maar een paar jonge gassies als Sarpong en Goossens in het diepe en laat KJH op zijn eigen plek spelen.
:bis: Thank you, Wimpey.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 29, 2006 8:52 pm

Thomas schreef:Ongetwijfeld ja. :D
Mooi, dan zijn we heht daarover eens! :D

Thomas schreef:Er hadden minder tekortkomingen kunnen zijn. En ja, dat heeft weer te maken met het feit dat Blind deze selectie goed genoeg vond. Verder is hij (ook na z'n schorsing) afgestapt van het duo Galasek/Lindenbergh achter Sneijder. Dat was een blunder.
Volgens mij riep hheel AT op dat moment dat Blind geen spelers hahd voor 4-3-3 en stond de hhele goegemeente erop dat hij 4-4-2 zou gaan spelen. Dat gebeurde ook met aanvankelijk redelijk succes..
n als je dan al tijdens het seizoen er achter komt dat je selectie niet zo goed is (hij had ten slotte pas 7 maanden met ze gewerkt) kan je op een gegeven moment ook een aantal talenten de kans geven.
Eind vorig seizoen speelde dezelfde selectie wel goed en zette een prima reeks neer. In de zomer kwam er nog wat versterking bij...
Waarom mag Heitinga maar ondermaats blijven presteren? Waarom mocht Babel zo lang aan blijven klungelen op linksbuiten. Dat heeft misschien 4 wedstrijden rendement opgeleverd en toen was het klaar.
Babel is geen linksbuiten idd. Onbegrijpelijk dat van Basten en Koeman Blind daarin voorgingen...Heitinga schijnt op de weg terug te zijn..

Thhomas schreef:Maar Huntelaar is ook de beste optie in de spits. En we kunnen we heel principieel gaan doen. Maar als we bv Pienaar nodig hebben om op 10 te spelen tegen Utrecht moeten we dat gewoon doen.
Het probleem lag en ligt niet bij het rendement van de spitsen. Zowel Charisteas als Rosenberg scoren er (iig voor spitsen in hhun eerste seizoen) vergelijkenderwijs lustig op los. Negen miljoen voor Huntelaar was dan ook een belachelijk bedrag. Vleuggelspelers moesten er komen. Een blunder van van Geel
Van achter de spits speelt Pienaar namelijk vrij slim. Dan heb je je beste spits gewoon voorin staan met een slimme speler achter hem.
Pienaar is niet beschikbaar

Thomas schreef:Waarom zegt dat niets over de coach Blind? Hij moet z'n eigen selectie toch kennen en kunnen evalueren?
Er spelen andere zaken...de helft van de selectie is met zijn hoofd en hart niet (meer) bij Ajax. De ploeg is geen eenheid..

Thomas schreef:Hij scoort lekker ja. Maar ik weet gewoon niet wat ik aan moet met de voetballer Rosenberg.
Naast acht doelpunte ook 4 assists. De jongen doet het gewoon uitstekend in zijn eerste seizoen. Ik doe niet mee in de hekesenjacht op Rosenberg

Lucas schreef:En toch blijkt pas nu hij weg is hoe belangrijk hij voor dit elftal was.
Zlatan was ook een splijtzwam. Met zijn shitplayers naar collega's roepen...tweespalt was er onder Koeman al, niet in de laatste plaats door Zlatan..
Rosenberg scoort maar z'n elftal verlies regelmatig. Zlatan kon een bal ophouden, gaf z'n elftal vertrouwen en kon met 1 moment een wedstrijd openbreken. Rosenberg is een counterspits die de bal niet bij zich kan houden en uit is op goals. Het team is gewoon totaal anders ingesteld als het met een Rosenberg speelt dan wanneer het met een Zlatan speelt.
Dat is waar ja. Maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Het kutseizoen ligt op geen enkele wijze aan Rosenberg. Sterker nog, tegen alle verwachhtingen van het gros van de AT'ers, is hij gewoon een van de beteren
Thomas schreef:Dat laatste is waar. Maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat Blind het tij niet meer kan keren. Volgens mij is hij elke grip op de selectie kwijt en hebben de spelers ook geen vertrouwen meer in hem.
Niemand zou hier een eenheid van kunnen maken. Teveel speelrs zijn niet meer met Ajax bezig. Het denken dat spelers wel zouden blijvenis overigens wel een fout geweest van Blind in de afgelopen winterstop. Of op zijn best een gok..
Als je hoort dat de selectie hem heeft gevraagd om terug te keren naar 4-3-3. :X
Als dat waar is
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo jan 29, 2006 8:55 pm

Ik ben het in die Lucas eens dat het inderdaad in de tweede helft niet eens zo héél slecht was vandaag. Laat ik het anders zeggen: ik heb nog veel slechtere wedstrijden gezien dit seizoen. Met een beetje meer geluk had je op zijn minst 2-2 gespeeld. Maar ach, wat maakt het uit, feit blijft dat het structureel een zootje is en dat de verdediging nog steeds gatenkaas is. En dat blijft mij verbazen met een voormalige nummer-3 als coach.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13423
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo jan 29, 2006 8:57 pm

De tweede helft was er inderdaad veel dreiging, maar dat krijg je automatisch als je 3 kwartier lang ballen het strafschopgebied in pompt op hoop van zegen.
Als we het daar van moeten hebben kunnen ze mij ook wel voor de groep zetten, ik doe het voor de helft van wat Blind verdient :D

Maar serieus: elke tegenstander van een beetje formaat sloopt een Ajax dat zo speelt.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo jan 29, 2006 9:04 pm

Klopt. Veelbelovend is het allemaal zeker niet. Behalve dan dat de spitsen er wel aardig uitzien momenteel. Nu graag even op het positiespel concentreren, voor zover Blind weet wat dat is.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 29, 2006 9:11 pm

wimpey schreef:
Voetske schreef: Een echte vent trekt zelf zijn conclusie na een jaar als trainer niks te hebben laten zien.
Eindigde nog als 2e in de HCE, kwalificeerde zich voor de CL, haalde daarin de 2e ronde, won dat JC ding en doet nog mee voor de AC. Nog wel. ;)

Ik blijf het herhalen, desnoods tot ik een ons weeg: Blind begon goed, maar hij is helaas, net als zijn voorgangers, aan het puzzelen geslagen. Dat had ie niet moeten doen...

Hij kan wel 'als een vent' opstappen, maar hij kan ook 'als een vent' de problemen het hoofd bieden. Het is maar wat je onder een 'vent' verstaat.

Ik weet wel wat ik niet onder een vent versta: een aantal van de acteurs die er vanmiddag wederom een potje van maakten. Zo'n Galasek bijvoorbeeld, die 'met opgeheven hoofd' afscheid wil nemen. Die van Blind het vertrouwen krijgt, als enige vertrekkende speler, en dan zo'n draak van een wedstrijd speelt. Ramt volledig ongeconcentreerd een pingel het stadion uit en douwt daarmee zijn trainer nog dieper in de stront.

Stekelenburg, ook zo'n fluim. Verlengt zijn contract tot 2010, maar het waarom is me werkelijk een raadsel. Zet Vonk er maar weer in, want die Stekel gaat ieder duel als een jonge juffer aan. Niet alleen vandaag, maar stelselmatig.

Verder hoop ik dat Rosales per woensdag 1 februari weer van Argentijnse steaks kan genieten. In Argentinie. Dat hij erin staat en dat een talent als Babel de bank drukt, is een gotspe.

Volgende: Heitinga. Spookrijder, slaapwandelaar, waarschijnlijk de zwakste 'rechtsback' in de HCE. Zien we wat mij betreft volgend seizoen niet meer op de loonlijst van Ajax staan. En Juanfran begon aardig in Ajax-1, maar wat ie vandaag liet zien. Ieder basisbeginsel van verdedigen beheersten onze rechts- en linksback vandaag niet!

Compliment voor Charisteas: zó bewijs je het ongelijk van de mensen die je eruit willen mikken. Speelde gewoon een goede wedstrijd. Pluim voor Rosenberg: allang afgeschreven, verhoond, maar hij scoort er lustig op los.

Wat mij betreft wordt na Lobont, Escude, de Ridder, Obodai etc. per direct de volgende schifting gemaakt. Galasek, Heitinga, Rosales: au revoir. Urby voor Juanfran, Boakye voor Heitinga. Geef maar wat jonge gasten een kans, minder dan deze underachievers zullen ze het echt niet doen! Ajax ontkomt er niet aan nu al vooral met de nabije toekomst bezig te zijn. Gooi maar een paar jonge gassies als Sarpong en Goossens in het diepe en laat KJH op zijn eigen plek spelen.
Dat zal ik maar met een korreltje zout nemen.

Voor de rest geeft je betoog me niet veel moed voor wat er nog aan wedstrijden gaat komen met dit Ajax ... maar ook dat is voor mij niks nieuws ;)
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 29, 2006 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jan 29, 2006 9:14 pm

LouisXIV & co schreef: En dat blijft mij verbazen met een voormalige nummer-3 als coach.
Met backs als die van ons vandaag niet...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13423
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo jan 29, 2006 9:23 pm

wimpey schreef:
LouisXIV & co schreef: En dat blijft mij verbazen met een voormalige nummer-3 als coach.
Met backs als die van ons vandaag niet...
Er zaten geloofwaardige alternatieven op de bank...

Waas
Berichten: 167
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:33 am

Bericht door Waas » zo jan 29, 2006 9:24 pm

Met een goed gevoel ging ik vandaag naar het stadion, naar wat sapjes te hebben genuttigd (puur voor de stembanden :blush: ) en een heerlijk broodje te hebben gegeten, gingen we het stadion maar in. Van te voren zat de sfeer er al redelijk goed in, want ja.. we bestaan 5 jaar! Dat zouden de spelers toch ook wel weten? dacht ik nog bij mezelf, misschien is dat dan nog een motivatie puntje?

MAAR


Weer een drama wedstrijd..


Wat kan dit Ajax mijn zondag middag verpesten! Elke keer ga ik weer naar het stadion, hopen op wat beters! maar dan moet je weer tegen deze flapdrollen aan kijken!

Het word hoog tijd om de mensen nou eens op de juiste plek neer te zetten, en niet alleen op het veld! ook erbuiten. Wat een *** beleid word er gevoerd!

Heitinga en onze vriendelijke vriend uit Spanje speelde weer als vanouds. Lekker op 10 meter van je tegenstander verdedigen! Wat kreeg dit Utrecht een ruimte, en met vlagen werd je gewoon van de mat getikt! Ik schaamde me gewoon!

Een Galasek die beter een Utrecht shirt had aan kunnen doen, en dan krijg je ook nog die wissels! Urby erin, en Lindenbergh eruit? Terwijl er achterin iemand staat die geen bal goed geraakt heeft, totaal verkeerd staat opgesteld, altijd verkeerd indraait! BEN IK DAN DE ENIGE DIE DAT ZIET!!! :sad:

Wat leren ze daar in Spanje vraag ik me dan af? Als 2 spelers gelijkwaardig zijn(dat is nog mild gezegd), Maar de 1 is Nederlander, Dan krijgt hij toch de voorkeur? Urby heeft het eerder dit seizoen zeker niet slecht gedaan op de back positie, en slechter als het nu gaat kan het niet gaan.

En dan krijg je in de 83e minuut Babel erin, voor Rosenberg! de enige man die zo af en toe nog eens scoort voor Ajax... Maar Blind, ziet alles anders!

En laat ik het maar niet over de scheidsrechter hebben, want dan vliegt het toetsenbord zometeen door de kamer!

Het meeste plezier heb ik nog in de rust, dan zie je kleine jongens en meisjes voetballen. Die hebben er tenminste plezier in! Zelf dat mis ik bij dit Ajax! Plezier en motivatie! de basis voor het voetbal.

Nou ik heb me genoeg afgereageerd, ik moet het even kwijt! :nooo:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo jan 29, 2006 9:24 pm

Ook iets positiefs aan de wedstrijd...mooie sfeeracties van de Ultra's die jarig waren en een gigavlag op F-Side... :xyxthumbs: :cool:

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo jan 29, 2006 9:29 pm

Ik sluit me maar bij Ramona aan .. Iets anders positiefs heb ik niet kunnen ontdekken op het veld ... :sad:

Waas en de anderen van 410, gefeliciteerd met jullie jubileum .. :xyxthumbs:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Plaats reactie