AJAX - FC Utrecht 29/01/2006

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

AJAX - FC Utrecht

Peiling eindigde op do jan 19, 2006 8:57 am

AJAX wint
21
48%
AJAX speelt gelijk
5
11%
AJAX verliest
18
41%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jan 29, 2006 9:55 pm

Ik vind 410 een aanfluiting voor het instituut Ajax.

PSV had vroeger zo'n hangjongerenhoek. Daar verwacht je zoiets, maar bij Ajax?

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo jan 29, 2006 10:04 pm

Steef schreef:Ik vind 410 een aanfluiting voor het instituut Ajax.

PSV had vroeger zo'n hangjongerenhoek. Daar verwacht je zoiets, maar bij Ajax?
Op zich wel mee eens. Als je ziet wat er zit. Ze zijn net aan de poepluiers ontgroeit. Het is allemaal aandoenlijk, dat gesponsorde gefeest maar als je na een 1-4 afstraffing nog klapt voor de spelers dan weet ik niet of ze verstand van het spelletje hebben. Het vak waar ik zat was in ieder geval cynisch tot op het bot.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo jan 29, 2006 10:06 pm

GangstaRiB schreef:
Steef schreef:Ik vind 410 een aanfluiting voor het instituut Ajax.

PSV had vroeger zo'n hangjongerenhoek. Daar verwacht je zoiets, maar bij Ajax?
Op zich wel mee eens. Als je ziet wat er zit. Ze zijn net aan de poepluiers ontgroeit. Het is allemaal aandoenlijk, dat gesponsorde gefeest maar als je na een 1-4 afstraffing nog klapt voor de spelers dan weet ik niet of ze verstand van het spelletje hebben. Het vak waar ik zat was in ieder geval cynisch tot op het bot.
Tja...ik zie dat anders...zij blijven AJAX als 12e man steunen...niks mis mee! :xyxthumbs:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jan 29, 2006 10:07 pm

Mijn ding is het ook niet. Of je 5-0 voor staat of 1-3 achter, de polonaise wordt toch wel gelopen daar.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo jan 29, 2006 10:07 pm

Waas schreef: Het meeste plezier heb ik nog in de rust, dan zie je kleine jongens en meisjes voetballen. Die hebben er tenminste plezier in! Zelf dat mis ik bij dit Ajax! Plezier en motivatie! de basis voor het voetbal.

Nou ik heb me genoeg afgereageerd, ik moet het even kwijt! :nooo:
Als je vanavond ook Gullit hoorde in zijn commentaar dan heeft ie nog gelijk ook. Iedereen is met zichzelf bezig zowel in het veld als in de kleedkamer. Iedereen wil weg, zegt genoeg, dacht ik zo.

Ff kijken de wedstrijd
0-1 goed verdedigd zou ik zeggen
penalty missen en dat door iemand die weggaat. Je koopt een spits van 9 milj. die je verkeerd gebruikt en ook zijn zelfvertouwen laat wegzakken :xyxthumbs:
1-1 goed doelpunt
1-2 weer een goed kunstje verdedigen :xyxthumbs:
1-3 had nooit mogen gebeuren, foutje Jol :yes:
1-4 ach doet er niet meer toe.
Leuk voor volgende week zou ik zeggen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 29, 2006 10:26 pm

Ben ik dan het enige die vond dat Heitinga vandaag gewoon redelijk speelde?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo jan 29, 2006 10:29 pm

Dan ben je de enige!

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 29, 2006 10:35 pm

tis nog erger mattie, niet alleen koop je een spits waar je €9 miljoen voor neer legt en je gooit hem op het middenveld, je koopt een half jaar eerder al een spits voor een slordige €4.5 miloen die je als linkerspits gebruikt! En je gebruikt een man die even daarvoor te horen heeft gekregen dat-ie niet voldoet als diepste spits als, je raadt het al, als diepe spits...Briljant Blind!

waarom geen emanuelson als linkerspits en Babel op rechts? tis verre van ideaal, maar het is een veel logische keuze dan rosenberg op links en KJH op t middenveld.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 29, 2006 10:40 pm

Alexander schreef:Dan ben je de enige!
ik vond heitinga niet geweldig maar het is hier de mode om deze jongen af te fikken dus speelde hij kutter dan de rest.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 29, 2006 10:42 pm

waarom geen emanuelson als linkerspits en Babel op rechts? tis verre van ideaal, maar het is een veel logische keuze dan rosenberg op links en KJH op t middenveld.
Man, je besteedt een hele post aan het klagen over spelers die niet op hun positie spelen om vervolgens te suggereren dat (linksback) Urby op linksbuiten moet en (centrumspits) Babel als rechtsbuiten?? :nooo:


Huntelaar moest eenmalig op het middenveld omdat er geen betere optie was, en hij heeft het gewoon naar behoren gedaan. Evenals Charisteas trouwens, die het heel behoorlijk deed in de samenwerking met Huntelaar. En Rosenberg heeft op zijn linksbuiten positie sinds de winterstop elke wedstrijd gescoord. Waar klaag jij dan over?!

Onze 3 spitsen, daar ligt het echt niet aan. Klaag dan tenminste over iets wat echt toe doet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 29, 2006 10:56 pm

Mr. Ajax schreef:Man, je besteedt een hele post aan het klagen over spelers die niet op hun positie spelen om vervolgens te suggereren dat (linksback) Urby op linksbuiten moet en (centrumspits) Babel als rechtsbuiten?? :nooo:
effe rustig, vriend - 1. van origine is emanuelson linkermiddenvelder, geen linksback. 2. ik vermeld erbij dat de opstelling verre van ideaal is, toch klinkt dit veel logischer dan het staaltje kapitaalvernietiging van Blind.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 29, 2006 11:11 pm

Arthur schreef:De tweede helft was er inderdaad veel dreiging, maar dat krijg je automatisch als je 3 kwartier lang ballen het strafschopgebied in pompt op hoop van zegen.
Als we het daar van moeten hebben kunnen ze mij ook wel voor de groep zetten, ik doe het voor de helft van wat Blind verdient :D
En na een kwartiertje krachtenverslindend ren-je-rotvoetbal was de pijp leeg. Voorspelbaar. :sad:

Treurig genoeg was de beste man bij Ajax een speler die door Blind afgeschreven is. Charisteas speelde naar omstandigheden (met zoveel knoeiers om zich heen) een uitstekende wedstrijd.

Daarmee heb ik, speciaal voor Neef, toch nog iets positiefs genoemd.

Verder was het dikke prut. De verdediging, zonder Grygera (die node gemist werd) was GEITENKAAS, met een negatieve hoofdrol voor Juanfran. Het kost moeite je voor te stellen dat deze man ooit Spaans international was. :X In de achterhoede ging werkelijk alles fout. Verdedigend, opbouwend, het was allemaal even zwak.
Middenveld niet veel beter, met de opnieuw zwalkende Galasek en Huntelaar die alle gelegenheid kreeg te waten zien wat hij NIET kan.
Voorhoede: Harry speelde, zoals gezegd, goed. Rosenberg scoort, dat is nog iets. Aan de bal blijft het behelpen. Technisch zeer matig. Rosales speelt zich gemakkelijk vrij, maar die eindpass... hij bracht opnieuw de aanhang tot wanhoop met zijn hopeloze voorzetten. Ga daar gvd eens op oefenen, Mauro! :eusa_pray:

Ik maak me ernstig zorgen over Huntelaar. Ik ben bang dat hij voor het einde van het seizoen kapot is. Machlas achterna gaat. Blind doet er in elk geval alles aan omdat te bewerkstelligen. Ik vraag me af wat hij doet als Charisteas blijft presteren? Op dit moment is er geen reden om de Griek op de bank te zetten, of het moest zijn dat hij een aankoop is van de gehate Ronald Koeman.
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 29, 2006 11:22 pm

effe rustig, vriend - 1. van origine is emanuelson linkermiddenvelder, geen linksback. 2. ik vermeld erbij dat de opstelling verre van ideaal is, toch klinkt dit veel logischer dan het staaltje kapitaalvernietiging van Blind.

En Bogarde was van origine een linksbuiten...Emanuelson heeft het tot nu toe uitstekend gedaan als linksback, aanzienlijk minder als linkshalf.

En kapitaalvernietiging??? Huntelaar moest eenmalig op het middenveld spelen. Overdreven is ook een vak zeg. Daarnaast wil ik nog een keer zeggen dat hij het ook gewoon goed deed op deze positie.


Blind doet het gewoon slecht, dat inmiddels een feit. Maar klaag dan tenminste over de juiste dingen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 29, 2006 11:34 pm

Mr. Ajax schreef:En kapitaalvernietiging??? Huntelaar moest eenmalig op het middenveld spelen. Overdreven is ook een vak zeg. Daarnaast wil ik nog een keer zeggen dat hij het ook gewoon goed deed op deze positie.
Ach kom nou. Huntelaar heeft geen versnelling, dus is ongeschikt om op 10 te spelen.

Zet spelers op hun eigen plek. Simpel zat.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jan 29, 2006 11:38 pm

Sinds wanneer heeft/had Litmanen een versnelling?

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 29, 2006 11:38 pm

Ach kom nou. Huntelaar heeft geen versnelling, dus is ongeschikt om op 10 te spelen.

Zet spelers op hun eigen plek. Simpel zat.

Hij is geen ideale 10, maar is wel de meest geschikte speler voor die positie die we momenteel hebben. Wie zou jij daar dan neer zetten? We hebben geen Kaka's hoor...

Nogmaals, ik zie helemaal geen reden tot klagen, want Huntelaar heeft het op zijn eenmalige beurt op het middenveld gewoon goed gedaan. Volgende wedstrijd staat hij gewoon weer in de spits.


Simpel zat.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo jan 29, 2006 11:42 pm

Ik had Lindebergh liever op de 10 gezien, als een soort Knopper. Galasek daarachter. Een soort ruit op het middenveld. En hoevaak moeten wij Maduro nog gaan bewonderen centraal achterin? Ik begin me werkelijk af te vragen of hij uberhaupt het niveau aankan en dan nog doet hij op middenveld minder kwaad. Als verdediger liet hij ook een paar keer de spits van Thun uit z'n rug lopen. En met een beetje pech had Maduro rood kunnen hebben vandaag doordat hij een doorgebroken speler neerhaalde. Het is dat Jol warrig floot....

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 29, 2006 11:43 pm

laten we hopen dat het maar eenmalig was, mister Ajax,
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 29, 2006 11:47 pm

Litmanen speelde als middenvelder/spelverdeler, en sloot bij als komende man. Huntelaar is een pure aanvaller.

Mr. Ajax, we zullen het niet eens worden. Ik was van de gekozen oplossing niet onder de indruk. Bovendien stelde Blind de heren Maduro, Lindenberg én Galasek alle drie op om de defensieve kwetsbaarheid van KJH te compenseren. Gevolg: een schrijnend gebrek aan creativiteit in achterhoede op op het middenveld.
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 29, 2006 11:50 pm

Litmanen speelde als middenvelder/spelverdeler, en sloot bij als komende man. Huntelaar is een pure aanvaller.

Mr. Ajax, we zullen het niet eens worden. Ik was van de gekozen oplossing niet onder de indruk. Bovendien stelde Blind de heren Maduro, Lindenberg én Galasek alle drie op om de defensieve kwetsbaarheid van KJH te compenseren. Gevolg: een schrijnend gebrek aan creativiteit in achterhoede op op het middenveld.

Litmanen was ongetwijfeld een betere 10 dan Huntelaar, niemand die dat ook ontkent. Maar voor de zoveelste keer, Huntelaar was uit de selectie waarover we nu beschikken de beste optie voor die positie.

We zullen het wel niet eens worden, maar toch zou ik graag willen weten wie jij op de 10 zou hebben gezet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 29, 2006 11:53 pm

Wie speelt er in het tweede op 10?

Ik zou in elk geval iemand nemen die het gewend is.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jan 29, 2006 11:56 pm

Yildrim, joey. :nooo:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 29, 2006 11:57 pm

Die speelt nog in de A1, toch?
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma jan 30, 2006 12:01 am

Nee hoor.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 30, 2006 12:06 am

Yildirim speelt bij Jong AJAX vooral als rechtshalf. Hij kan inderdaad ook op de 10. Maar dan moet je kiezen of je een talent (vorig seizoen Talent van het Jaar) wilt laten debuteren in zo'n kwakkelende elftal en dan zijn kansen op een echte goede doorbraak aanzienlijk vermindert, of gewoon kiest voor de meest geschikte optie uit je A-selectie. Ik zou hetzelfde doen wat Blind deed wat betreft Huntelaar op 10.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie