AJAX - FC Utrecht 29/01/2006

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

AJAX - FC Utrecht

Peiling eindigde op do jan 19, 2006 8:57 am

AJAX wint
21
48%
AJAX speelt gelijk
5
11%
AJAX verliest
18
41%
 
Totaal aantal stemmen: 44

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 30, 2006 12:06 am

Dat is dan pas sinds kort. Een paar maanden geleden speelde hij nog gewoon in de A1. :yes:

Wie zou jij op 10 zetten, Steef?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » ma jan 30, 2006 12:07 am

joey schreef:Litmanen speelde als middenvelder/spelverdeler, en sloot bij als komende man. Huntelaar is een pure aanvaller.
Litmanen had ook geen versnelling Joey. Hij stond alleen altijd op de goede plaats. Huntelaar heeft ook gevoel voor positie. Dus in principe kan hij daar best spelen. Alleen moet je wanneer je met Lindenbergh en Galasek op het middenveld speelt zorgen dat je met goed voetballend backs speelt die mee op kunnen komen en een man kunnen uitspelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 30, 2006 12:08 am

Ik ben het met Joey eens. Het sloeg nergens op om Huntelaar op 10 te posteren.

Dan zou ik eerder nog Charisteas achter de spits zetten. Heeft (net) iets meer diepgang.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma jan 30, 2006 12:09 am

joey schreef:Dat is dan pas sinds kort. Een paar maanden geleden speelde hij nog gewoon in de A1. :yes:

Wie zou jij op 10 zetten, Steef?
Een paar maanden geleden had Jong Ajax nog Aborah lopen.

En wie ik op 10 zou zetten? Niemand.

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 30, 2006 12:09 am

Maar Charisteas heeft een mindere techniek dan Huntelaar, en zijn gevoel voor positie is toch ook minder. Huntelaar past gewoon beter op die positie.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 30, 2006 12:12 am

Litmanen verdeelde het spel en kwam een aantal keren per wedstrijd in scoringspositie. En Huntelaar? :X
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 30, 2006 12:15 am

Nou, ik snap het niet hoor. Je koopt een spits voor 9 miljoen zijnde dé spits van Ajax, om hem vervolgens verkeerd te gebruiken.

Huntelaar eerste spits, Charisteas tweede spits. Dat is toch niet zo moeilijk?

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 30, 2006 12:15 am

Litmanen verdeelde het spel en kwam een aantal keren per wedstrijd in scoringspositie. En Huntelaar?
Kom op Joey, dit verwacht ik nou echt niet van jouw.

Wie had Litmanen allemaal om zich heen? En Huntelaar?






Verder was dit EENMALIG.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma jan 30, 2006 12:15 am

Litmanen kwam binnen in een goed draaiend elftal.

Jari gezien bij Barca, Liverpool en het Ajax van een paar seizoenen terug?

:nooo:

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 30, 2006 12:16 am

Nou, ik snap het niet hoor. Je koopt een spits voor 9 miljoen zijnde dé spits van Ajax, om hem vervolgens verkeerd te gebruiken.

Huntelaar eerste spits, Charisteas tweede spits. Dat is toch niet zo moeilijk?

En wie zou jij dan op de 10 hebben gezet?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jan 30, 2006 12:21 am

Mr. Ajax schreef: Verder was dit EENMALIG.
Vorige week tegen Twente ook al. Dat eenmalig weet je nooit, straks ligt Sneijder er een keer 5 weken uit, gaan ze Huntelaar dan ook op 10 zetten? Ze hebben toch 9 miljoen uitgegeven omdat ze in Huntelaar DE topspits zien, dan moet je hem zeker in het begin ook het vertrouwen geven op zn vaste plek. Straks wordt die jongen helemaal verknalt in Amsterdam.

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 30, 2006 12:23 am

Iedereen die het een foute keuze van Blind vond moet gewoon met een betere alternatief komen. Dat heb ik voorlopig niet gezien.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 30, 2006 12:26 am

Mr. Ajax schreef:
Nou, ik snap het niet hoor. Je koopt een spits voor 9 miljoen zijnde dé spits van Ajax, om hem vervolgens verkeerd te gebruiken.

Huntelaar eerste spits, Charisteas tweede spits. Dat is toch niet zo moeilijk?

En wie zou jij dan op de 10 hebben gezet?
Dat heb ik net gezegd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 30, 2006 12:29 am

Jöhnk schreef:Nou, ik snap het niet hoor. Je koopt een spits voor 9 miljoen zijnde dé spits van Ajax, om hem vervolgens verkeerd te gebruiken.

Huntelaar eerste spits, Charisteas tweede spits. Dat is toch niet zo moeilijk?
Ik ben het helemaal met je eens. Maar voor de wedstrijd vond jij het toch ook geen slecht idee om Huntelaar op 10 te zetten?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 30, 2006 12:30 am

Mr. Ajax schreef:Iedereen die het een foute keuze van Blind vond moet gewoon met een betere alternatief komen. Dat heb ik voorlopig niet gezien.
Ik vind het een foute keuze omdat het uitgangspunt niet deugt. Ajax wil een nieuw team bouwen. Een aantal spelers is daarvoor in huis. KJH is er zelfs speciaal voor gekocht. Begin met de spelers met wie je verder wilt op hun eigen positie neer te zetten. Vul dan de rest in. Anders gaan de spelers kapot die je toekomst zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma jan 30, 2006 12:31 am

Joey, je denkt toch niet dat Blind aan de lange termijn denkt op dit moment?

Hij hoopt maandag a.s. niet werkloos te zijn. Daar denkt-ie aan!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 30, 2006 12:34 am

Steef schreef:Joey, je denkt toch niet dat Blind aan de lange termijn denkt op dit moment?

Hij hoopt maandag a.s. niet werkloos te zijn. Daar denkt-ie aan!
Ã
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 30, 2006 12:38 am

Thomas schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Maar voor de wedstrijd vond jij het toch ook geen slecht idee om Huntelaar op 10 te zetten?
Ehh, nee. Ik vond het een bedroevend idee.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 30, 2006 12:43 am

Joey en Steef hebben gelijk over Blind. Een trainer die bezig is te overleven gaat alleen maar rare dingen doen.
Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Maar voor de wedstrijd vond jij het toch ook geen slecht idee om Huntelaar op 10 te zetten?
Ehh, nee. Ik vond het een bedroevend idee.
Ehh nee, je vond het geen slecht idee?

EDIT: Je paste het net aan.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jan 30, 2006 1:12 am

In de uitwedstrijd tegen Utrecht kon Ajax helemaal niet scoren. Progressie! :headbang:


X'C



Meer heb ik er ook niet over te zeggen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma jan 30, 2006 8:38 am

Zal ik iets geks doen en zeggen dat de tweede helft het beste spel van dit seizoen had van Ajax kant? Veel inzet, veel power, veel goede kansen. Het is dat je weer door zo'n arbitrale dwaling op 1-3 komt, anders had die 2-2 echt nog wel gekomen. Nog geen 10 minuten nam Ajax namelijk ook snel ene vrije trap, met ene bal die wel stil lag, en die werd gewoon teruggefloten. Die vierde is natuurlijk ook gewoon een lachertje, want Ajax had nog drie strafschoppen moeten krijgen. Wat er allemaal in dat strafschopgebeid van utrecht gebeurde had niks meer met voetbal te maken. IK zag een Broerse gewoon met z'n armen EN benen om Huntelaat heemn hangen. Dat was gewoon worstelen, ging helemaal nergens over.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » ma jan 30, 2006 8:56 am

joey schreef:
Mr. Ajax schreef:Iedereen die het een foute keuze van Blind vond moet gewoon met een betere alternatief komen. Dat heb ik voorlopig niet gezien.
Ik vind het een foute keuze omdat het uitgangspunt niet deugt. Ajax wil een nieuw team bouwen. Een aantal spelers is daarvoor in huis. KJH is er zelfs speciaal voor gekocht. Begin met de spelers met wie je verder wilt op hun eigen positie neer te zetten. Vul dan de rest in. Anders gaan de spelers kapot die je toekomst zijn.
Als Blind met de volgende 11 was gestart dan hadden we m.i. meer kans gehad.

Rosenberg- KJH - Rosales

Emanuelson- Lindenbergh – Maduro

Juanfran – Vermaelen – Heitinga - Boayke

------------------Stekelenburg-------------------------

Maduro is op het middenveld velen malen beter dan in de verdediging.Hij had ook het meest achter de KJH moeten kruipen.
Heitinga is (voorlopig)eigenlijk onbruikbaar ,als je hem opstelt dan maar als centrale man , het is zeker geen rechtsback.

Verder ben ik het wel met Spijker eens.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 30, 2006 9:05 am

Spijker schreef:Zal ik iets geks doen en zeggen dat de tweede helft het beste spel van dit seizoen had van Ajax kant? Veel inzet, veel power, veel goede kansen. Het is dat je weer door zo'n arbitrale dwaling op 1-3 komt, anders had die 2-2 echt nog wel gekomen. Nog geen 10 minuten nam Ajax namelijk ook snel ene vrije trap, met ene bal die wel stil lag, en die werd gewoon teruggefloten. Die vierde is natuurlijk ook gewoon een lachertje, want Ajax had nog drie strafschoppen moeten krijgen. Wat er allemaal in dat strafschopgebeid van utrecht gebeurde had niks meer met voetbal te maken. IK zag een Broerse gewoon met z'n armen EN benen om Huntelaat heemn hangen. Dat was gewoon worstelen, ging helemaal nergens over.
Inderdaad je zegt iets heel geks.En ook iets heel gevaarlijks.Wat je zag was een onsamenhangend zonder visie op goed geluk de bal de zestien in pompen, wat resulteerde in wat afvallende-ballen kansjes.

Gevaarlijk omdat je blijkbaar niet ziet wat voor zooitje er gisteren weer op het veld stond en spannend verwart met goed voetbal, kijk uit voor dat je het weet ga je er ook nog van genieten ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 30, 2006 11:47 am

Spijker schreef:Zal ik iets geks doen en zeggen dat de tweede helft het beste spel van dit seizoen had van Ajax kant? Veel inzet, veel power, veel goede kansen.
Je bedoelt dat je eindelijk inzet zag bij de spelers van Ajax. Helaas duurde het offensief maar een kwartiertje. Zo met je krachten smijten zonder enige vorm van overleg houdt geen ploeg vol.
Het is dat je weer door zo'n arbitrale dwaling op 1-3 komt, anders had die 2-2 echt nog wel gekomen.

Dat gevoel had ik juist niet. Ik zat op de 1-3 te wachten. :sad:

Onze ploeg kan niet terugvallen op automatismen, logisch ook na al die verschillende opstellingen en systemen. Maar afgezien daarvan is de passsing belabberd, evenals het positiespel. Er zijn geen afspeelmogelijkheden omdat de ploeg niet beweegt zonder bal, laat staan dat er nog een derde man gevonden wordt. Als je dan ook nog spelers op vreemde posities gaat neerzettten, tja... :X
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 30, 2006 11:55 am

En dan te bedenken dat Harry, notabene door Blind afgeschreven, de beste man was van het veld ..

Plaats reactie