SC Heerenveen-Ajax BEKER

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Bereikt Ajax de halve finale van de beker?

Ja
29
69%
Nee
13
31%
 
Totaal aantal stemmen: 42

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 02, 2006 11:11 pm

Zuidema schreef:Wat een rampzalige pot voetbal. Gelukkig is Heerenveen zo mogelijk nog slechter dan Ajax. Pfff... :nooo:
Ja, en Heerenveen werpt Ajax de zege in de schoot met infantiele fouten. Zo voor je eigen doel langs uitverdedigen, die Breuer moest straftraining krijgen.... :whip:

Deze wedstrijd zat alles mee. Doelpunt cadeau, geen penalty tegen, tegenstander zonder spitsen. Desondanks vond ik het spel opnieuw zwak. Heerenveen mocht teveel oprukken (deed daar niets mee bij gebrek aan KJH en GS) en Ajax benutte de ruimte slecht.

Maar ja, we hebben gewonnen. Daar mogen we op dit moment blij mee zijn. :cheer:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do feb 02, 2006 11:13 pm

Henk de Gier schreef:
brigade zuid schreef:Finale AJAX-PSV, kan gezellig worden. Ik voorzie problemen met aantal kaarten, de NS, Opstelten etc. etc.
ik heb anders prachtige herinneringen aan de laatste finale Ajax - PSV. En ik zie wel vergelijkingen (laatste wedstrijd voor Arthur Numan en Dick Advocaat, dit keer laatste wedstrijd voor Philip Cocu en Guud Hiddink), dus het wordt weer een klinkende 5-0 zege en relletjes op het spoor.
Yo Henk, ik heb daar ook prachtige herrinneringen aan, al vond ik AJAX-Urecht bekerfinale nog leuker, ik zie nog die sneue gezichten voor me toen AJAX in blessuretijd een leuk buitenspeldoelpuntje maakte.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do feb 02, 2006 11:15 pm

Maar ik weet nu wel héél zeker dat we van f. gaan verliezen. Vooral omdat men bij Ajax nu vast denkt dat het allemaal goed gaat.

Ik ben aanvallend ingesteld, maar met zo'n verfdediging, stel ik voor om met zijn 5'en achterin te spelen. Vermaelen is echt veel te zwak om in zijn eentje de mandekking te doen. Dat zag je ook weer deze wedstrijd, met als klapper de pingel die hij gelukkig niet kreeg.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 02, 2006 11:16 pm

LouisXIV & co schreef:Maar ik weet nu wel héél zeker dat we van f. gaan verliezen. Vooral omdat men bij Ajax nu vast denkt dat het allemaal goed gaat.
Daar ben ik ook bang voor. :sad:
Ik ben aanvallend ingesteld, maar met zo'n verfdediging, stel ik voor om met zijn 5'en achterin te spelen.
Berlijnse muur? Wil je Blind weghebben of zo? :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » do feb 02, 2006 11:16 pm

martijn401 schreef:
Prima wissel inderdaad plaatsgenoot. Alleen jammer dat we niemand meer hebben die de rechtshalf positie had kunnen overnemen van de dramatische Galasek.
Hé nog een Gouwenees op het AT :xyxthumbs: Ik woon er pas 1,5 jaar hoor, maar ik heb het prima naar mijn zin.
Wat de wissel betreft: het ging mij er met name om dat we met de punt naar achteren gingen spelen. Van mij had ook Galasek gewisseld mogen worden ipv Sneijder. Tommie leed voor zijn doen veel balverlies. Lindenbergh viel ook een beetje tegen. Bij elke tackle die hij in wou zetten gleed hij op zijn bek.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do feb 02, 2006 11:20 pm

Heb je de loempiatent al kunnen vinden, Trab?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do feb 02, 2006 11:21 pm

Steef schreef:Hoe kan die RS nou VWO doen? Volstrekt onmogelijk!
Doet RS VWO? Waar heeft hij dat ooit gezegd?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do feb 02, 2006 11:22 pm

Henk de Gier schreef:
Neefkens schreef:Mooie voorzet van Rosenberg met LINKS, we hebben onze linksbuiten gevonden :yes:
je krijgt nu de meute over je heen hoor Neefkens, maar ik ben het met je eens :xyxthumbs:
Ja, een echte Ajax-spits.

:sleepey:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do feb 02, 2006 11:26 pm

LouisXIV & co schreef:Doelpuntenmakers: Sneijder, Huntelaar en Rosales!!! :eusa_dance:
Bijna goed! ;)
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » do feb 02, 2006 11:27 pm

Starmaker schreef:Heb je de loempiatent al kunnen vinden, Trab?
Uiteraard. Mijn vriendin is een Indo, die haalt elk weekend wel een loempia. :D

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » do feb 02, 2006 11:30 pm

Jesse schreef:
Steef schreef:Hoe kan die RS nou VWO doen? Volstrekt onmogelijk!
Doet RS VWO? Waar heeft hij dat ooit gezegd?
Ja. In december.


Doelpuntenmakers: Sneijder, Huntelaar en Rosales!!!
Ik weet dat Emanuelson en Sneijder moeilijk uit elkaar te houden zijn, maar het was toch echt Emanuelson die die laatste scoorde. Toen was Wesley al aan het douchen...

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do feb 02, 2006 11:32 pm

Er staat toch ook bijna goed. Bijna = niet helemaal dus.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 02, 2006 11:32 pm

Het leukste van de avond (voor mij dan, voor Trab zal dat die loempia zijn geweest ;) ) was de loting, waardoor Europees voetbal binnen handbereik is. PSV wordt kampioen, haalt de finale, spelen we volgend seizoen mooi UEFA-cup! :cheer: :cheer:


:sad:


Hier kun je lezen hoe ze bij Heerenveen tegen de wedstrijd van vanavond aankijken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do feb 02, 2006 11:32 pm

Trab schreef: Wat de wissel betreft: het ging mij er met name om dat we met de punt naar achteren gingen spelen. Van mij had ook Galasek gewisseld mogen worden ipv Sneijder. Tommie leed voor zijn doen veel balverlies. Lindenbergh viel ook een beetje tegen. Bij elke tackle die hij in wou zetten gleed hij op zijn bek.
Gek, jij was nogal gefocussed op het elimineren van die Nilsson, maar het lijkt me dat we juist aanvallend na die wissel, ondanks 2 doelpunten, heel weinig nog brachten. Juist Sneijder had daar in een Bergkamp-rol (passen op het middenveld en aansluiten) volgens mij nog veel kunnen betekenen in die 1 tegen 1 achterin bij H'veen. Nu riepen we volgens mij juist het onheil nog meer over ons af met een Koemaniaanse wissel. Gelukkig hadden we de scheids mee bij een geheide penalty en was H'veen na het vertrek van KJH en Samaras duidelijk onmachtig om echt een vuist te maken in de 16. Ik had juist Maduro veel dominanter willen zien spelen in het inschuiven naar de punt naar achteren. Hou je toch je formatie achterin in tact en zijn de spitsen o.a. via Sneijder ook gemakkelijker bereikbaar. Of zie ik nou iets over het hoofd?

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » do feb 02, 2006 11:33 pm

Oeps, ik dacht dat het een bericht was van NA de wedstrijd, maar zie nu dat het een voorspelling was. :X

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do feb 02, 2006 11:35 pm

Geef niet joh. Het is laat.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do feb 02, 2006 11:40 pm

Trab schreef:
Starmaker schreef:Heb je de loempiatent al kunnen vinden, Trab?
Uiteraard. Mijn vriendin is een Indo, die haalt elk weekend wel een loempia. :D
Mooi zo... :xyxthumbs:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 02, 2006 11:42 pm

Ahum, is jouw vriendin niet Chinees, Trab? :D :aai:

Met Zuidema eens, die paar keer dat Maduro wél inschoof was het meteen gevaarlijk. Ik begreep niet waarom hij zo lang achter bleef hangen. De aanval van Heerenveen was onmachtig en met een man meer op het middenveld had eerder druk gezet kunnen wordne.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rednose » do feb 02, 2006 11:44 pm

Mark my words....zondag gehaktdag 0-4

(en je mag me weer citeren Steef)
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do feb 02, 2006 11:44 pm

Dat durft hij gewoon niet meer. Te bang om weer een fout te maken. Te bang om weer te verliezen.

Het zelfvertrouwen ligt onder het nul-punt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do feb 02, 2006 11:45 pm

Zo dat is even bijkomen, wat een dramatische wedstrijd.

Laten we vandaag eens beginnen met de achterhoede, verdedigend leek het allemaal wel redelijk voor elkaar, maar dan heb je ook totaal geen aanvallende tegenstander tegen je over je staan. Toch kreeg Heerenveen 100% kansen, doordat de spelers van AJAX de duels neit aangaan bij vrije trappen en corners iets wat richting a.s. zondag heel zorgwekkend is.
Vervoglens de opbouw van de verdedigers, ik krijg steeds meer het idee dat de opbouw van het takenlijstje wordt geschrapt bij AJAX. Er is werkelijk waar geen een speler die vandaag vanuit achterin aan opbouwen heeft gedacht. Elke bal of het nu van Stekelenburg, Grygera, Vermaelen, Maduro of Emanuelson was hij werd zomaar zonder te kijken en zonder enige gevoel naar voren getrapt, met als resultaat dat niemand er wat mee kon en dat Heerenveen weer kon beginnen om iets te doen, meetsal ook een lange bal (Wat mogen wij van geluk spreken dat zij Huntelaar en Samaras niet mere hadden, want die hadden dit wel afgestraft)
Daarnaast heeft Maduro en Vermaelen totaal geen initiatief getoond om maar 1 stap naar het middenveld te zetten, terwijl er alle ruimte lag. Want Heerenveen speelde maar met 2 spitsen Hier had een van de spelers, metname Maduro van moeten profiteren en AJAX aan het voetballen meoten brengen.

Het Middenveld was evenals de verdediging een drama met Galasek in de negatieve hoofdrol, wat een lamlendige zak was dit zeg. Hij heeft werkelijk niks goed gedaan (Ik heb de hele tijd gehoopd dat hij eens werd gewisseld en dat Maduro zijn plek in zou nemen, maar helaas) Het middenveld was vandaag een standbeelden voorstelling. Iedereen stond stil zo wel in balbezit als bij balverlies. Totaal geen beweging en intentie om een bal te krijgen, waardoor de verdediging ook wel genoodzaakt was om de lange bal te hanteren. Ik vind dit heel zorgzaam, want het positiespel is totaal verdwenen binnen de ploeg en dit is toch echt de manier, waarop AJAX aan het voetballen moet komen om zo de spitsen en de 10 in stelling te brengen.

De aanval, ja wat moeten deze jongens met al die pegels, misschien groeperen en gokken op een bal die door gekopt kan worden. Iets anders kan ik me niet bedenken. De keren dat we dan wel een beetje in de aanval kwamen ontbrak het metname bij Rosales in een fatsoenlijke pass richting Rosenberg of Huntelaar. De aanvoer qua passing van het middenveld was wel zo dramatisch, geen bal die op maat was, 0,0 % gevoel!!
Toch vond ik het positief dat Rosenberg toch blijft gaan en knokken voor elke meter, langzaam begint hij toch een karakter te tonen wat ik juist in hem miste. Maar hij heeft in mijn ogen te weinig individuele kwaliteiten om maar enige succes te hebben als vleugelspeler. Huntelaar hij heeft gelukkig een doelpuntje gemaakt, zodat de media hem niet kan aanvallen de komende weken. maar deze jongen wordt gewoon gestraft voor de keuze om in de winter over te stappen.

Blind ten slotte, ik hoop dat het AJAX bestuur ook belang heeft in marketing en PR en dat ze Blind (Want ontslagen wordt hij voorlopig toch niet) er eens op gaan wijzen dat de houding die hij aanneemt op de bank totaal geen positieve invloed heeft op de spelers, sponsoren, fans en aandeelhouders.

3-0 overwinning, had in mijn ogen ook 1-1 kunnen worden, want het was een zuivere strafschop. Maar de arbitrage zat er vandaag wel vaker naast, want Rosenberg stond ook 2x niet buitenspel.

Roda thuis in de ArenA voor de halve finale, zoals KJH al mooi zei: "Dan hebben we tenmisnte recht op de grootste kleedkamer tijdens de finale"
KJH wat een winnaar :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » do feb 02, 2006 11:47 pm

Zuidema schreef:
Gek, jij was nogal gefocussed op het elimineren van die Nilsson, maar het lijkt me dat we juist aanvallend na die wissel, ondanks 2 doelpunten, heel weinig nog brachten. Juist Sneijder had daar in een Bergkamp-rol (passen op het middenveld en aansluiten) volgens mij nog veel kunnen betekenen in die 1 tegen 1 achterin bij H'veen. Nu riepen we volgens mij juist het onheil nog meer over ons af met een Koemaniaanse wissel. Gelukkig hadden we de scheids mee bij een geheide penalty en was H'veen na het vertrek van KJH en Samaras duidelijk onmachtig om echt een vuist te maken in de 16. Ik had juist Maduro veel dominanter willen zien spelen in het inschuiven naar de punt naar achteren. Hou je toch je formatie achterin in tact en zijn de spitsen o.a. via Sneijder ook gemakkelijker bereikbaar. Of zie ik nou iets over het hoofd?
Tuurlijk kan Sneijder fantastisch de spitsen bedienen. Maar dan moet je wel controle over de wedstrijd hebben. Ajax had geen controle doordat Nilsson telkens ging zwerven en niemand hem opving. Net zoals Ramzi een week eerder tegen Utrecht. Speel je met de punt naar achteren dan kan die man hem opvangen en kan een back als Urby ook makkelijker doorschuiven naar het middenveld.
Nu was het allemaal veel te statisch. 4 man op lijn achterin, geen beweging, Sneijder die nooit bereikt werd, Huntelaar die alleen maar lange ballen te verwerken kreeg.
En wat de kansen betreft: de hele 1e helft hebben we maar 1 kans gehad. Dat was die zwakke breedte bal van Rosales. Voor de rest 0,0 en een onzichtbare Sneijder. De 2e helft was Sneijder 1x gevaarlijk met een schot wat net naast ging, maar de echte kansen kwamen pas na de wissel Heitinga-Sneijder. Alleen werden ze zeer slecht uitgespeeld. Daarbij moet ik wel aantekenen dat Heerenveen 1 tegen 1 speelde achterin, maar ik vond dat Ajax in ieder geval meer controle had na de wissel.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do feb 02, 2006 11:51 pm

Dan moet hij een bal willen opeisen ,waradoor en gecombineerd kan worden. Maar Sneidjer die zich de nummer 10 vind verstopt zich en loopt nu te wachten op afvallende ballen, nadat de spitsen van AJAX worden aangeschoten door de eigen verdedigers.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » do feb 02, 2006 11:58 pm

joey schreef:Ahum, is jouw vriendin niet Chinees, Trab? :D :aai:

Met Zuidema eens, die paar keer dat Maduro wél inschoof was het meteen gevaarlijk. Ik begreep niet waarom hij zo lang achter bleef hangen. De aanval van Heerenveen was onmachtig en met een man meer op het middenveld had eerder druk gezet kunnen wordne.
Chinees? Neuh, ze houd gewoon van loempias. Ik heb het ook prima getroffen met mijn schoonouders. Ze houden namelijk allebei van koken en brengen regelmatig eten langs. De ene keer Indisch als haar moeder gekookt heeft en de andere keer stampot als haar vader gekookt heeft. En lekker man. :D

Wat Maduro betreft: die ging pas inschuiven toen hij op het middenveld ging spelen. Toen hij nog achterin stond schoof hij amper door.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr feb 03, 2006 12:01 am

Na de wissel Heitinga-Sneijder ging Heerenveen alles of niets spelen. Toen leek alsof Ajax veel overwicht had.

Ach ja... tegen Utrecht werd ik al gek van de lange halen naar voren, dit keer niks beter. Geen enkele combinatie liep goed. Waar zijn de strakke ballen in de voeten van je medespeler gebleven??

Heerenveen was een tandenloze tijger en Ajax had het maar wat moeilijk.

Negatief hoogtepunt: Galasek. Wil hij niet meer?

Plaats reactie