Ajax - Roda JC

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Naar de Kuip?

Ja
44
90%
Nee
5
10%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr mar 24, 2006 2:00 pm

Hans Kok was gewoon een junkie met een overdosis, en aangezien de politie hem geen junk heeft gemaakt is zijn dood puur z'n eigen schuld.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr mar 24, 2006 2:04 pm

Hans Klok ontsnapt toch gewoon uit z'n cel?

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr mar 24, 2006 4:07 pm

Kowalczyk schreef:De politie (en zéker die van Amsterdam) kan tot mijn dood rekenen op mijn onuitroeibare wantrouwen en mijn diepe, diepe minachting.
Fietsertje pesten zijn ze ook goed in. :pukey: Ik vind dat de lijst met wandaden wel compleet moet zijn. ;)

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 24, 2006 4:14 pm

Reactie Roda JC op incidenten rondom wedstrijd Ajax - Roda JC
Voor de wedstijd werden, zo blijkt achteraf, zo’n 200 Rodasupporters aangehouden. Dit wekt de indruk dat Roda een club is met een verwerpelijke aanhang. Niets is minder waar! De supporters die wel naar binnen konden hebben er een geweldig feest van gemaakt. Het Roda-gezang overtrof met afstand de Ajax-aanhang en bijna was het feest compleet geweest, helaas.

De wrange nasmaak van de uitschakeling wordt nog overtroffen door het feit dat zoveel supporters de wedstrijd niet hebben kunnen bijwonen en een groot deel van de nacht zijn vastgehouden.
Toen we, ongeveer 10 minuten voor aanvang van de wedstrijd, hoorden, dat er ongeveer 150 mensen aangehouden zouden worden, zijn we meteen in overleg gegaan met de veiligheidscoordinatoren. Daaropvolgend zijn we naar de commandoruimte gegaan om ons persoonlijk door de politie te laten inlichten. We hebben daarbij meteen aangegeven dat het niet zo kan zijn dat Roda ongeveer 150 raddraaiers heeft en hebben om actie gevraagd in deze. Daar de commandoruimte zich binnen het stadion concentreert zijn we buiten het stadion poolshoogte gaan nemen en in contact gekomen met de hoogste politiefunctionaris van dienst, districtscommandant Smit. De politie was duidelijk ontdaan over het vele geweld dat de Rodasupporters toegepast zouden hebben en ze toonden ons video-opnames ter ondersteuning van hun standpunt. Ook zouden jonge Ajax-supporters (meisjes) in elkaar geslagen zijn en in de ambulance liggen. We zijn blijven volhouden dat het nooit zo’n grote groep kon zijn en dat er naar onze mening dus vele supporters ten onrechte aangehouden zouden worden. Hoewel we vlak achter de ME te paard stonden werd ons de toegang tot de vastgehouden supporters ontzegd. De politie heeft ons toen echter verzekerd alsnog een schifting te maken tussen goede en slechte supporters zodat de goede supporters in ieder geval tijdens de rust het stadion in zouden kunnen. In de tussentijd is er ook meermaals telefonisch contact geweest met het bestuur van het Fanproject. Ook tijdens de tweede helft is er weer contact geweest met de districtscommandant alsook de dag erna s’morgens. De politie blijft erbij dat er slechts weinig onschuldigen aangehouden zouden zijn (en dat is het citaat wat L1 gebruikt heeft in haar uitzending) maar dat het ongetwijfeld zo zal zijn dat ook goede supporters de dupe zijn geworden. We hebben met de districtscommandant afgesproken dat we alle klachten zullen verzamelen en bundelen en dat de districtcommandant persoonlijk de klachtafhandeling ter hand zal nemen.

Ben jij ook slachtoffer in deze? Meld je dan bij ons via [email protected].
Roda JC staat als altijd open voor een dialoog met haar supporters. Duidelijk moge zijn dat de echte relschoppers hard aangepakt dienen te worden maar onschuldigen mogen hiervan niet de dupe worden. Wij staan volledig achter onze supporters, zoals de supporters achter Roda staan!

Met sportieve groet,
Huub Narinx

Bron : Rodajc.nl

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr mar 24, 2006 4:18 pm

Real Ajax schreef:
Kowalczyk schreef:De politie (en zéker die van Amsterdam) kan tot mijn dood rekenen op mijn onuitroeibare wantrouwen en mijn diepe, diepe minachting.
Fietsertje pesten zijn ze ook goed in. :pukey: Ik vind dat de lijst met wandaden wel compleet moet zijn. ;)
je bedoeld dat ze die knuppels zonder licht aanpakken? Prima akties! Ze zouden het alleen consequent moeten doen, dus ook als ze door de stad rijden of lopen en iemand zonder licht zien (of zo'n zelfmoordenaar die door rood rijdt) gelijk op de bon slingeren.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr mar 24, 2006 4:26 pm

ASR_AFCA schreef:Het Roda-gezang overtrof met afstand de Ajax-aanhang
Dat was nu dus absoluut niet waar. No way. Ik dacht thuis: jezus, was de sfeer altijd maar zo goed in de ArenA. De hele wedstrijd de Ajacieden gehoord, zélfs toen Ajax achterstond.

Maar goed: we hebben de naam nu eenmaal tegen. Mensen horen wat ze willen horen.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr mar 24, 2006 4:35 pm

Kowalczyk schreef:
ASR_AFCA schreef:Het Roda-gezang overtrof met afstand de Ajax-aanhang
Dat was nu dus absoluut niet waar. No way. Ik dacht thuis: jezus, was de sfeer altijd maar zo goed in de ArenA.
K.
Dat denk ik nu nog steeds. Ik zei in de rust nog tegen m'n buurman dat ik het zo frappant vond dat de Roda aanhang totaal niet te horen was met 1200 man. Je zou toch verwachten dat ze als een gek gaan zingen, dit was de belangrijkste wedstrijd van het jaar. Na de 0-1 hoorde je ze idd af en toe, wat zijn die Joden stil en het Limburgs volkslied werd twee keer gezongen.
Ajax werd écht naar de gelijkmaker geschreeuwd, en tijdens de verlenging was het een feest dat ik nog maar zelden heb meegemaakt.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 24, 2006 4:48 pm

Ach ja, dat soort zinnetjes doen het natuurlijk goed vanuit zijn oogpunt bekeken. Daarmee wil hij laten horen dat hij achter de fans staat en vond dat ze zich goed gedroegen.

Feitelijk natuurlijk onjuist. De sfeer was van Ajax zijde inderdaad zeer goed, er werd gezongen op vakken waar ik normaal niemand hoor.
Dat is altijd een goed teken.
Alleen weet ik niet of je die mensen na deze vertoning vaker zult treffen in de Arena...

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr mar 24, 2006 5:38 pm

Henk de Gier schreef: je bedoeld dat ze die knuppels zonder licht aanpakken? Prima akties!
Nee, ik bedoel als het die tijd van de maand is en ze weer hun quota bonnetjes schrijven niet halen, de snorretjes weer hinderlagen leggen (al zie je die van ver aankomen.) Natuurlijk word je onder hun ogen meestal van je sokken gereden maar ja...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr mar 24, 2006 6:55 pm

Kowalczyk schreef: Maar goed: we hebben de naam nu eenmaal tegen. Mensen horen wat ze willen horen.
En die naam hebben we ook wel terecht tegen, gemiddeld genomen heeft AJAX een suffig kut publiek, wat betreft woensdag hebben ze niet gelijk want toen was er een prima sfeer.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr mar 24, 2006 7:33 pm

Ik snap niet dat die Roda fans 300 meter van de ingang worden afgezet en dan tussen de Ajacieden door naar hun vak toe moeten lopen. Dan schiet zo'n buscombi toch z'n doel voorbij? En je vraagt daarmee als het ware om problemen. :confused:

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » vr mar 24, 2006 7:37 pm

ASR_AFCA schreef:
Niets is minder waar! De supporters die wel naar binnen konden hebben er een geweldig feest van gemaakt.


Met alle respect voor de auteur van dit artikel, maar dit is een vrij subjectieve mening.

De Ajax aanhang (waaronder mezelf!!!) heeft bijna de hele tijd na de 0-1 luidkeels achter Ajax gestaan, wat niet van de Roda fans kon worden gezegd na de 1-1....

De sfeer was gewoon goed in de Arena, en dat het Ajax publiek vaak Suffig is , kan je ze niet qualijk nemen aangezien Ajax, wat een grote club is, 4de staat in de nationale competitie, waar je natuurlijk veel meer van mag verwachten.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » vr mar 24, 2006 7:51 pm

Qualijk? Dit ga je niet menen. :sad:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr mar 24, 2006 9:12 pm

Dubbel schreef:Ik snap niet dat die Roda fans 300 meter van de ingang worden afgezet en dan tussen de Ajacieden door naar hun vak toe moeten lopen. Dan schiet zo'n buscombi toch z'n doel voorbij? En je vraagt daarmee als het ware om problemen. :confused:
Dat vind ik ook altijd zo vreemd, voor een relatief nieuw stadion is dit echt slecht geregeld, bij nagenoeg alle stadions kun je met alle bussen tot aan het uitvak komen maar bij de Arena niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 25, 2006 5:09 am

Kowalczyk schreef:
Dubbel schreef:
Net terug uit amsterdam, fuckin' politiestaat, er werden gewoon ruim 200 man opgepakt ineens, waarbij er niet naar werd gekeken wie er tussen stond, er zaten vrouwen, mensen met kinderen, eigen vervoer gangers zoals 2 engelsen die vanuit engelans waren overgevlogen voor deze wedstrijd etc tussen. We zijn afgevoerd naar 3 locaties, wij zaten met 120 man in de Bijlmer waar we een paar uur hebben vastgezeten met ca 25 man per cel. Vervolgens kregen we een aankondiging van beschikking, zal 75 euro zijn wellicht.
Plannen om deze collectief aan te vechten worden de komende dagen gemaakt, ik ga nu eerst pitten, er zijn nog groepen onderweg van amsterdam naar kerkrade op dit moment en er zitten ook nog mensen vast.
Ik kan hier echt niet meer tegen, er waren zelfs agenten die onze supporters provoceerden, een man vraagt wat de bedoeling was van de actie van de ME, hij krijgt als antwoord dat hij zijn kop moet houden en eerst eens Nederlands moet leren. Hier kun je als supporter toch niet meer rustig onder blijven.
http://rodajc.netwerk.to/
Als dat waar is, is het écht schandalig.

Je moet het altijd maar afwachten, want supporters zijn erg goed in schuld afschuiveb, maar ik moet zeggen: het zou me niet verbazen, gezien de werkwijze van de Amsterdamse politie. Ik noem als voorbeelden maar even het optreden tegen de Utrecht-supporters, waarvan zelfs de rechter heeft geoordeeld dat het over de schreef was. En vervolgens verklaart de politie doodleuk: niet mee eens. Ik heb geen vertrouwen in een organisatie die de wet moet handhaven, maar zichzelf erboven plaatst. Lekker zeg, als nota bene de Sterke Arm zijn reet afveegt met rechterlijke uitspraken.

En neem de Eurotop, destijds hier in Amsterdam. De Amsterdamse politie kondigde vantevoren al aan dat ze artikel 41 ('lidmaatschap van een criminele organisatie') zouden gebruiken als grond om lastige demonstranten te arresteren. Antiglobalisten en andere demonstranten stapten daarom al bij voorbaat (dus vóór de Eurotop) naar de rechter. Die stelde ze in het gelijk: dat artikel mocht niet gebruikt worden als reden om demonstranten te arresteren.

In Amsterdam is het vervolgens gebruikelijk om het gewoon lekker tóch te doen. En vervolgens zit de burgemeester doodleuk op AT5 te vertellen: "We wisten inderdaad dat het niet mocht, maar deze Eurotop móest goed verlopen. Daarom hebben we er geen spijt van en als een dergelijk geval zich nog eens voordoet, dan doen we het wéér."

Ziedaar de manier waarop Amsterdam graag met het begrip 'rechtsstaat' omspringt. Dan ben je dus echt aan de nazi's overgeleverd, als rechterlijke uitspraken er niet eens meer toe doen. Dan kunnen ze letterlijk álles doen. Zo is meteen verklaard hoe het in een beschaafd land als Nederland mogelijk is dat Hans Kok in zijn politiecel morsdood wordt gestampt door dat fascistische tuig. Het kan ze gewoon geen reet schelen als het erop aan komt.

Het is werkelijk niet te bevatten wat een ongelooflijke hekel ik aan de politie heb. Aan criminelen en agressief tuig trouwens ook, daar niet van (nog erger dan aan de politie). Maar het is kiezen tussen twee kwaden. Er is vrijwel geen geval te verzinnen waarin de politie op mijn medewerking kan rekenen. Bij wat dan ook.

Sinds ik op het Binnenhof in Den Haag (tijdens een studentendemonstratie in 1993) gezien heb hoe ze een blinde, invalide student uit zijn rolstoel trapten en uitgebreid met wapenstokken aftuigden, is er in mij iets geknakt. Dat was geen uiteendrijven of terugdringen meer, dat was gewoon met zijn zessen inrammen op mensen die op de grond lagen. Maar toen een paar jaar later TCA-chauffeurs op het Leidseplein met bakstenen naar Taxi Direct-auto's stonden te smijten, deden ze geen reet, want linkse studenten die zomaar een studiebeurs krijgen van hún belastingcenten, die slaan ze toch nét even iets liever dan taxichauffeurs waar ze bij wijze van spreken bij in de klas gezeten hebben op de mavo.

De politie (en zéker die van Amsterdam) kan tot mijn dood rekenen op mijn onuitroeibare wantrouwen en mijn diepe, diepe minachting.

K.
Een groot deel van de politieagenten hier is gewoon ongeschoold, niet al te snugger en agressief. Ik weet niet of dat in Nederland ook geldt voor de politieagenten?

Met carnaval hier is de politie op z'n agressiefs. Bij elk opstootje meppen ze het liefst meteen. Zo heb ik ooit een agent om zich heen zien slaan naar alles en iedereen. Ook vrouwen. :nooo:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za mar 25, 2006 10:05 am

Thomas schreef:Een groot deel van de politieagenten hier is gewoon ongeschoold, niet al te snugger en agressief. Ik weet niet of dat in Nederland ook geldt voor de politieagenten?
Hier moet de Amsterdamse politie een 4 of 5-jarige opleiding volgen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 25, 2006 4:53 pm

Maartoe schreef:
Thomas schreef:Een groot deel van de politieagenten hier is gewoon ongeschoold, niet al te snugger en agressief. Ik weet niet of dat in Nederland ook geldt voor de politieagenten?
Hier moet de Amsterdamse politie een 4 of 5-jarige opleiding volgen.
Ja, hier ook. Maar qua middelbare school hoef je geen hoge ogen te hebben gegooid, geloof ik.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo mar 26, 2006 1:26 am

Thomas schreef:
Maartoe schreef:
Thomas schreef:Een groot deel van de politieagenten hier is gewoon ongeschoold, niet al te snugger en agressief. Ik weet niet of dat in Nederland ook geldt voor de politieagenten?
Hier moet de Amsterdamse politie een 4 of 5-jarige opleiding volgen.
Ja, hier ook. Maar qua middelbare school hoef je geen hoge ogen te hebben gegooid, geloof ik.
Wat zijn de toelatingseisen?
Wij werven op dit moment politiemensen op twee niveaus:

- Operationeel assistent (kader, gemengde en theoretische leerweg)
- Generalist (HAVO en MBO niveau 4)

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo mar 26, 2006 1:35 am

Real Ajax schreef:
Henk de Gier schreef: je bedoeld dat ze die knuppels zonder licht aanpakken? Prima akties!
Nee, ik bedoel als het die tijd van de maand is en ze weer hun quota bonnetjes schrijven niet halen, de snorretjes weer hinderlagen leggen (al zie je die van ver aankomen.) Natuurlijk word je onder hun ogen meestal van je sokken gereden maar ja...
als je fiets gewoon in orde is heb je geen last van die hinderlaagjes. Je moet de verantwoording niet afschuiven.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 26, 2006 6:30 am

Henk de Gier is een hele brave en goede Nederlander. ;)
Maartoe schreef:
Thomas schreef:
Maartoe schreef: Hier moet de Amsterdamse politie een 4 of 5-jarige opleiding volgen.
Ja, hier ook. Maar qua middelbare school hoef je geen hoge ogen te hebben gegooid, geloof ik.
Wat zijn de toelatingseisen?
Wij werven op dit moment politiemensen op twee niveaus:

- Operationeel assistent (kader, gemengde en theoretische leerweg)
- Generalist (HAVO en MBO niveau 4)
Ik heb geen idee wat de toelatingseisen zijn, Maartoe.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo mar 26, 2006 6:59 am

Henk de Gier schreef:je bedoeld dat ze die knuppels zonder licht aanpakken? Prima akties!
(...)
als je fiets gewoon in orde is heb je geen last van die hinderlaagjes. Je moet de verantwoording niet afschuiven.
O jee, een 'regels-zijn-regels'-figuur... En dat al op zo'n jonge leeftijd...

Griezelig hoor.

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 26, 2006 7:20 am

Kowalczyk schreef:
Henk de Gier schreef:je bedoeld dat ze die knuppels zonder licht aanpakken? Prima akties!
(...)
als je fiets gewoon in orde is heb je geen last van die hinderlaagjes. Je moet de verantwoording niet afschuiven.
O jee, een 'regels-zijn-regels'-figuur... En dat al op zo'n jonge leeftijd...

Griezelig hoor.

K.
Volgens mij is Henk niet zo jong meer hoor. De dertig is hij al gepasseerd, denk ik.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo mar 26, 2006 9:51 am

Thomas schreef:
Wat zijn de toelatingseisen?
Wij werven op dit moment politiemensen op twee niveaus:

- Operationeel assistent (kader, gemengde en theoretische leerweg)
- Generalist (HAVO en MBO niveau 4)
Ik heb geen idee wat de toelatingseisen zijn, Maartoe.
Soory, beetje onduidelijk van mijn kant. Het cursief gedrukte stukje komt van de site van de politie Amsterdam-Amstelland. Dus inclusief het zinnetje Wat zijn de toelatingseisen? Een 'gewone' politeiagent is overigens een Generalist.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo mar 26, 2006 2:25 pm

Kowalczyk schreef:
Het is werkelijk niet te bevatten wat een ongelooflijke hekel ik aan de politie heb. Aan criminelen en agressief tuig trouwens ook, daar niet van (nog erger dan aan de politie). Maar het is kiezen tussen twee kwaden. Er is vrijwel geen geval te verzinnen waarin de politie op mijn medewerking kan rekenen. Bij wat dan ook.

(....)

De politie (en zéker die van Amsterdam) kan tot mijn dood rekenen op mijn onuitroeibare wantrouwen en mijn diepe, diepe minachting.

K.
Generaliseren mag opeens wél als het op de politie aankomt?

Je doet nu alsof de politie vrijwel altijd facistisch te werk gaat, terwijl ze in 95% van de gevallen 'gewoon' normaal hun werk doen. Ik ben absoluut geen 'regels-zijn-regels-figuur', zo als jij waarschijnlijk denigrerend zou gaan blèren (je zou eens moeten weten), maar de politie ís gewoon nodig, dat ben je hopelijk wel met me eens.

Wat onverlet laat dat de ME in Amsterdam zich wél erg vaak verkeerd opstelt. Met name rond risico-wedstrijden gedragen ze zich onnodig provocerend. Maar de ME in A'dam is niet hetzelfde als alle politie in Nederland.
***

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo mar 26, 2006 2:37 pm

Bovendien heeft de ME ook niet alleen te maken met brave burgers. Dat hebben onze fijne 'clubgenoten' die onlangs een bezoekje aan Den Haag brachten wel weer aangestipt.

Plaats reactie