Ajax - Roda JC

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Naar de Kuip?

Ja
44
90%
Nee
5
10%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 23, 2006 3:05 pm

MHF schreef:Ik mag hopen dat op beide vlakken volgend seizoen progressie wordt geboekt, anders ga ik maar eens een wereldreis maken... ;)
Denk jij nu ook al dat je een topscout bent? :poketoungeb: ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 23, 2006 3:12 pm

Dat kan ik beter doen. Telkens als ik een wereldreis maak wordt Ajax kampioen. :yes:

Ik deel je zorgen. Ajax speelt al maanden met min of meer dezelfde spelers, maar lijkt nog in niets op een geoliede machine. Met name het spel zonder bal is zwaar onder de maat. Ik weet niet of de spelers te lui zijn om ruimte te maken voor medespelers of dat er geen aandacht aan wordt besteed op de training. Ook doet de traptechniek van deze en gene pijn aan je ogen. Vaak weten spelers weinig meer te bedenken dat de bal hard en hoog richting KJH te knallen. :X

Blind zal weten hoe Ajax moet spelen en hoe daarop getraind moet worden. Hij heeft tenslotte met LVG en Cruijff gewerkt. Maar kan hij het overbrengen? En hoe moeten we zijn tactische ingrepen beoordelen? Gisteren speelde Ajax tegen het einde van de tweede helft met vijf spitsen, het ging alleen maar slechter. Pressie spelen is het middenveld in handen hebben, zegt de wijsheid van Cruijff. Dat het dan toch nog goed afloopt....
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do mar 23, 2006 3:58 pm

Kowalczyk schreef:
Marijn schreef:OK, dus als ik het goed begrijp zit het zo:

1. Jij geeft aan dat je liever hebt dat Ajax structureel in de UEFA Cup gaat spelen.
2. Andere leden geven aan dat dat o.a. financiëel niet voordelig zal zijn en daarom niet slim is.
3. Vervolgens geef jij aan dat jij denkt dat elk jaar de UEFA Cup halve finale financiëel gezien net zo aantrekkelijk is als elk jaar de CL eerste ronde.
4. Ten slotte geef je aan dat Ajax niet elk jaar de halve finale UEFA Cup haalt.
Of dit de mening van Goodfella weergeeft, dat moet-ie zelf maar even uitleggen. Volgens mij niet.

Mijn mening is in elk geval dat Ajax in principe in de Champions League hoort te spelen en dat dat ook zeker in de meeste seizoenen zo zou moeten zijn.

Maar: het kan geen kwaad als Ajax af en toe eens een jaartje in de UEFA Cup speelt. Integendeel: dat kan een heel positief iets zijn.

Ten eerste: als het niet te vaak gebeurt, hoeft het financiële verschil geen ramp te zijn, omdat Ajax standaard slechts 'twee ronden UEFA Cup' begroot. Bovendien mag je als club je TV-rechten zelf vermarkten in de UEFA Cup. Als je dat slim (en internationaal) weet te doen, kan het best heel aardig uitpakken, financieel.

Ten tweede: sportief gezien, kan het Ajax de gelegenheid bieden om weer eens een soort van 'zegetocht' te hebben, in plaats van hangen en wurgen in de groepsfase, al dan niet met een 1-0 nederlaag in San Siro als toetje.

Ten derde: het voorkomt een soort algehele Champions League-moeheid. Zoals ik al zei: de CL begint het 'rondje om de kerk' voor de G-14 te worden. In de UEFA Cup kom je weer eens op andere plaatsen, speel je tegen andere clubs en het seizoen erop is de Champions League dan weer helemaal heftig en spannend.

Kortom: eens in de vijf jaar een keertje in de UEFA Cup terecht komen? Helemaal geen ramp. Best gezond, eigenlijk.

K.
't Is meer een kwestie van iets willen lezen, Ko. Natuurlijk weer gevolgd door een zinnige reactie; een lachsmiley van ons forumboefje Thomasje.

Ik lees gewoon een heleboel onzin in het topic. Mensen die het woord ambitie durven te gebruiken. Dat is toch wel de grootste dooddoener in de voetballerij. Zelfs RBC heeft ambitie. Het gaat er echter om of je als club die ambitie kunt waarmaken. En op dit moment kan Ajax de ambitie om in de CL mee te doen absoluut niet waarmaken. Misschien dat jullie er plezier uit weten te halen als Ajax er kansloos uitvliegt; ik in ieder geval niet.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do mar 23, 2006 3:59 pm

Bertje schreef:
MHF schreef:Ik mag hopen dat op beide vlakken volgend seizoen progressie wordt geboekt, anders ga ik maar eens een wereldreis maken... ;)
Denk jij nu ook al dat je een topscout bent? :poketoungeb: ;)
Had ik die grap al niet eerder gezien?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do mar 23, 2006 4:02 pm

Verder kut dat ik een kwartier voor tijd weg moest. Belachelijk tijdstip ook... :D

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13375
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do mar 23, 2006 4:36 pm

Overigens zijn we wel gelijk geplaatst voor UEFA cup voetbal. :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do mar 23, 2006 5:31 pm

Nihad schreef:Overigens zijn we wel gelijk geplaatst voor UEFA cup voetbal. :D
Lach er maar om; ik vind dat erg belangrijk. Als de stand zo blijft, speelt Ajax in de eerste ronde van de play-offs tegen Feyenoord. Als we dat verliezen, spelen we tegen de verliezer van de nr. 2 (AZ) tegen de nr. 5 (Utrecht/Groningen/Heerenveen). Groningen is van die vier ploegen vooralsnog de enige waartegen Ajax over twee wedstrijden niet aan kortste eind getrokken heeft (ook niet aan het langste, trouwens: thuis 3-2 gewonnen, uit 3-2 verloren).

Kortom: laatste in de play-offs ben je zomaar. En dan moet je nóg een ronde play-offs aan de bak.

Je schijnt het niet te mogen zeggen hier, want Ajax wint natuurlijk eenvoudig van iedereen (ambitie, 'wij zijn Ajax', etc. etc.), maar ik ben toch écht heel erg blij dat we alvast een UEFA Cup-ticket binnen hebben. Als AZ, Feyenoord, Ajax en Utrecht aan de play-offs meedoen en je neemt de Eredivisie-uitslagen even als maatstaf, dan worden we stijf laatste.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mar 23, 2006 5:38 pm

'Finaleplek Ajax opent deuren voor extra club'

Ajax maakt met het bereiken van de bekerfinale waarschijnlijk één extra club blij. Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen, waarvoor hogere wiskunde en diverse tabellen nodig zijn om die uit te leggen, is dat niet het geval. Voor het gemak gaan we er vanuit dat PSV kampioen wordt.

Scenario 1: Ajax bij de eerste vijf

Eindigt Ajax bij de nummers 2 tot en met 5, dan zijn al die clubs sowieso verzekerd van Europees voetbal. Bovendien heeft de winnaar van de play-offs tussen de nummers 6 tot en met 9 direct een UEFA Cupticket te pakken. De verliezer van de 6 tot en met 9-finale strijdt met de winnaar van 10 tot en met 13 om een Intertoto-plek en niet om de geldprijs van 400.000 euro.

Scenario 2: Ajax bij de nummers zes tot en met negen

Eindigt Ajax bij de nummers 6 tot en met 9, dan speelt het geen play-offs omdat het al verzekerd is van een UEFA Cupplaats. De nummer 10 van de Eredivisie schuift dan een play-off omhoog en kan nog een UEFA Cupticket verdienen. De nummer veertien schuift door naar de play-offs om de geldbonus.
VI

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do mar 23, 2006 5:41 pm

Geldprijs van 400.000 euro?

Staat die ook nog ergens op het spel dan?

Ik snap er geen reet van.

K.
Still alive...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Bericht door Cruijff » do mar 23, 2006 5:56 pm

Ja omdat de KNVB een misrekening gemaakt heeft wat betreft het aantal Intertoto plaatsen (slechts 1 inplaats van 2) is er een geldprijs van 400.000 euro in het leven geroepen. De nummers 10 t/m 13 strijden om deze prijs.

Men wilde ten koste van alles die play-offs door laten gaan en 400.000 euro is toch een leuk bedrag voor een club als bijvoorbeeld RKC.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do mar 23, 2006 7:10 pm

Je schijnt het niet te mogen zeggen hier, want Ajax wint natuurlijk eenvoudig van iedereen (ambitie, 'wij zijn Ajax', etc. etc.), maar ik ben toch écht heel erg blij dat we alvast een UEFA Cup-ticket binnen hebben. Als AZ, Feyenoord, Ajax en Utrecht aan de play-offs meedoen en je neemt de Eredivisie-uitslagen even als maatstaf, dan worden we stijf laatste.
Een ticket voor Europees voetbal is het enige positieve van de avond. We verliezen de wedstrijden tegen de subtoppers, m.a.w. de play-offs zullen (te?) zwaar worden.

In de discussie wordt Maduro een linie naar voren geplaatst, omdat hij achterin te veel steken laat vallen (tegen Inter werd hij wel erg gemakkelijk uitgespeeld, nu weer een paar blunders).

Leg mij eens uit waarom hij die blunders niet op het middenveld begaat! Ik zie hem daar ook spelers uit zijn rug laten weglopen, ballen over maximaal 10 m verplaatsen en in sukkeldraf " meedoen".

We mogen Anita niet vergeten. In de wachtkamer, eerst uitblinken in A1, dan bij Jong Ajax om dan pas in Ajax 1 te spelen. Ik heb geen idee wat hij gisteren controleerde. Ik neem het hem niet kwalijk, zestien jaar en wie wil er niet in Ajax 1 spelen, maar wie stelt hem op?

Het veldspel, het blijkt altijd slechter te kunnen, geen speler met zelfvertrouwen, geen verrassende acties.

Laten we hopen dat de druk er nu af is, Europees voetbal is gehaald en dat er nu vrijuit kan worden gespeeld.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Alexander
Berichten: 8559
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do mar 23, 2006 7:56 pm

Wat was het een kutwedstrijd, maar wat ben ik blij met die goal zeg. Ik vond het wel angstvallig leeg in de ArenA, dat viel me zwaar tegen.

Ik las op AT5 dat er voor de wedstrijd zulke rellen waren en dat er 200 supporters van Roda JC waren opgepakt. Ik heb hier echter helemaaaaaaal niks van mee gekregen, iemand wel?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do mar 23, 2006 8:12 pm

Demosthenes schreef:Een ticket voor Europees voetbal is het enige positieve van de avond.
Nee hoor. Er was nog iets héél erg positiefs, namelijk dat het een ongelooflijk leuke, spectaculaire gelijkmaker + verlenging was, die je nooit meer gaat vergeten.

Klinkt flauw, maar ik meen het serieus. Supporters kunnen soms net zo ouwehoeren als trainers, en dodelijk serieus aan het analyseren slaan. Dat hoort erbij, en is soms hartstikke leuk, maar ik vind het persoonlijk óók heel belangrijk om iets amusants mee te maken. En dat was gisteren beslist het geval (al was ik er zelf niet bij in het stadion). Kostelijk. Een wedstrijd als een kabbelend riviertje, dat volkomen onverwachts ineens als een donderende waterval de afgrond in stort.

Wat er op deze avond gebeurde, weet je over 20 jaar nog. Kortom: leuk!

Niet te serieus nemen. Het is maar voetbal. En dan gaan we nu weer dodelijk serieus doen - ik voorop.

K.
Still alive...

Mr. Ajax
Berichten: 14518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do mar 23, 2006 8:21 pm

Ik las op AT5 dat er voor de wedstrijd zulke rellen waren en dat er 200 supporters van Roda JC waren opgepakt. Ik heb hier echter helemaaaaaaal niks van mee gekregen, iemand wel?


Ja, ik stond daar in het midden toen het net allemaal was begonne. Per ongeluk, eigenlijk, want ik ging de verkeerde kant op toen ik mijn ingan zocht :blush: (Ik heb gisteren niet gezeten waar ik altijd zit)
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » do mar 23, 2006 8:27 pm

Ja wij wel.... we liepen richting onze stek, in ene zie ik die roda suporters aankomen (met politie er om heen) en toen zochten ze ruzie met ajax suporters... Roda fans wouden echt gaan vechten, maar werden al op tijd in gerekend door de politie.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 23, 2006 9:10 pm

Voetske schreef:Ajax, en Blind werd gered door de klasse van Huntelaar, die met een omhaal ( en dat was niet de eerste dit jaar ) even voor tijd de gelijkmaker aantekende, wat meteen het einde van Roda jc betekende.
Het was de vierde omhaal van Huntelaar in z'n loopbaan als prof. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do mar 23, 2006 11:56 pm

Bertje schreef:
MHF schreef:Ik mag hopen dat op beide vlakken volgend seizoen progressie wordt geboekt, anders ga ik maar eens een wereldreis maken... ;)
Denk jij nu ook al dat je een topscout bent? :poketoungeb: ;)
Hoezo, gaat Steef ook een wereldreis maken? :eusa_dance:
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do mar 23, 2006 11:57 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Ajax, en Blind werd gered door de klasse van Huntelaar, die met een omhaal ( en dat was niet de eerste dit jaar ) even voor tijd de gelijkmaker aantekende, wat meteen het einde van Roda jc betekende.
Het was de vierde omhaal van Huntelaar in z'n loopbaan als prof. :xyxthumbs:
Waarschijnlijk deed hij vroeger vrij vaak aan hooghoudertje, een omhaal was goed voor 5 punten!
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 24, 2006 12:01 am

[quote="Mr. Ajax"]Ik las op AT5 dat er voor de wedstrijd zulke rellen waren en dat er 200 supporters van Roda JC waren opgepakt. Ik heb hier echter helemaaaaaaal niks van mee gekregen, iemand wel?[quote]


Lees op het prikbord van www.rodajcfans.nl , dan weet je wel hemeltergend onrecht de supporters van Roda is aangedaan. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr mar 24, 2006 1:56 am

Net terug uit amsterdam, fuckin' politiestaat, er werden gewoon ruim 200 man opgepakt ineens, waarbij er niet naar werd gekeken wie er tussen stond, er zaten vrouwen, mensen met kinderen, eigen vervoer gangers zoals 2 engelsen die vanuit engelans waren overgevlogen voor deze wedstrijd etc tussen. We zijn afgevoerd naar 3 locaties, wij zaten met 120 man in de Bijlmer waar we een paar uur hebben vastgezeten met ca 25 man per cel. Vervolgens kregen we een aankondiging van beschikking, zal 75 euro zijn wellicht.
Plannen om deze collectief aan te vechten worden de komende dagen gemaakt, ik ga nu eerst pitten, er zijn nog groepen onderweg van amsterdam naar kerkrade op dit moment en er zitten ook nog mensen vast.
Ik kan hier echt niet meer tegen, er waren zelfs agenten die onze supporters provoceerden, een man vraagt wat de bedoeling was van de actie van de ME, hij krijgt als antwoord dat hij zijn kop moet houden en eerst eens Nederlands moet leren. Hier kun je als supporter toch niet meer rustig onder blijven.
http://rodajc.netwerk.to/

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » vr mar 24, 2006 7:43 am

'Schlemiel' Maduro in het krijt bij Klaas
Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM - Hedwiges Maduro beende 19 minuten lang wanhopig tussen catacomben en speelveld.

Ajacied Huntelaar (r) triomfeert, Kah van Roda moet worden getroost. Foto ANP
De ogen had hij steeds schuin omhoog gericht. De Ajax-verdediger was gewisseld tegen Roda JC en had aan de zijlijn geen gereedschap meer om zijn fout te repareren. ,,Ik heb echt lopen smeken om een wonder,’’ aldus Maduro, die na een uur te kort terugspeelde en daarmee de 0-1 cadeau gaf aan Andres Oper.

,,Die blunder bleef maar door mijn hoofd malen. Waarom ik? Waarom op zó’n belangrijk moment? We wilden ten koste van alles naar de Kuip, maar door zo’n beginnersfout van mij leek het helemaal mis te lopen.’’

De misser van Maduro werd na exact 93 minuten en 55 seconden uitgegumd door Klaas Jan Huntelaar, die Ajax redde met een geniale omhaal. Het wonder waar de schlemiel van de avond zo vurig voor had gebeden, voltrok zich vijf tellen voor het eindsignaal.

,,Ik sta in het krijt bij Klaas, zo voel ik dat echt,’’ aldus Maduro. ,,Dat geldt ook voor Ryan Babel, die ons uiteindelijk de winst bezorgde met zijn twee goals. Na afloop wist ik niet hoe vaak ik iedereen moest bedanken, zó opgelucht was ik. Die omhaal van Klaas, op dát moment, ongelooflijk. Het leek alsof God me had gehoord.’’

Ook Danny Blind was opgelucht over de wonderbaarlijke ontsnapping. De trainer had Maduro ’s ochtends gevraagd om tóch te spelen, ondanks het virus dat de international dagenlang in bed had gehouden. ,,Het was wel erg zuur geweest als uitgerekend zíjn fout fataal was geweest,’’ aldus Blind. ,,Hij was koortsvrij, maar niet geheel fit. Ik ben heel blij, voor Wiges in het bijzonder, dat het goed is afgelopen.’’

Maduro ontbrak zondag in het duel met FC Groningen en trainde daarna niet meer. ,,Ik had last van ontstoken klieren en die ontsteking ging uiteindelijk naar mijn kies toe,’’ aldus de voetballer.

,,Die kies moest maandag getrokken worden, daar ben ik goed ziek van geweest en ik heb lang op bed gelegen. Woensdagochtend voelde ik me beter, ik wilde graag spelen om het team te helpen. Maar naarmate de wedstrijd vorderde, merkte ik wel dat ik steeds minder kracht over had.’’

Kort vóór zijn fout in de 61ste minuut had Maduro het al twee keer erg lastig met Roda-spits Sekou Cissé. Zo scherp als de Ajacied vorige week Inter-ster Adriano bespeelde, zo krachteloos oogde hij woensdag, met name na rust.

,,Ik wil geen excuus zoeken voor mijn fout,’’ aldus de middenvelder/verdediger. ,,Ik had die bal gewoon rustig met de binnenkant terug moeten spelen, maar kreeg ‘m teveel onder mijn voet. Ik merkte wel dat ik leeg was in die fase, ik voelde duidelijk dat ik niet helemaal fit was. Of er een direct verband is, vind ik moeilijk te zeggen. Dat doet er ook niet meer toe, we staan in de finale. Gelukkig.’’

Huntelaar had geen moment gewanhoopt tegen Roda, bezwoer de spits na afloop. ,,Ik voelde dat we nog één kansje zouden krijgen,’’ aldus de aanvaller. ,,Toen die bal werd aangegooid, heb ik ook niet overwogen om ‘m eerst op mijn borst aan te nemen. Hij kwam met een mooie stuit aan, perfect voor een omhaal. Je moet wat geluk hebben dat hij precies goed valt, maar het was wel zo bedoeld.’’

Het was Huntelaars derde doeltreffende ‘Fallrückzieher’ van het seizoen. ,,Tegen Twente en Groningen-thuis scoorde ik ook zo, voor Heerenveen. Die van woensdag was niet de mooiste, maar wel de belangrijkste. Voor het hele team, en in het bijzonder voor Hedwiges natuurlijk. We hebben hem na afloop nog wel even lopen dollen in de kleedkamer.’’

bron:www.ad.nl

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr mar 24, 2006 11:57 am

Kowalczyk schreef:
Nihad schreef:Overigens zijn we wel gelijk geplaatst voor UEFA cup voetbal. :D
Lach er maar om; ik vind dat erg belangrijk. Als de stand zo blijft, speelt Ajax in de eerste ronde van de play-offs tegen Feyenoord. Als we dat verliezen, spelen we tegen de verliezer van de nr. 2 (AZ) tegen de nr. 5 (Utrecht/Groningen/Heerenveen). Groningen is van die vier ploegen vooralsnog de enige waartegen Ajax over twee wedstrijden niet aan kortste eind getrokken heeft (ook niet aan het langste, trouwens: thuis 3-2 gewonnen, uit 3-2 verloren).

Kortom: laatste in de play-offs ben je zomaar. En dan moet je nóg een ronde play-offs aan de bak.

Je schijnt het niet te mogen zeggen hier, want Ajax wint natuurlijk eenvoudig van iedereen (ambitie, 'wij zijn Ajax', etc. etc.), maar ik ben toch écht heel erg blij dat we alvast een UEFA Cup-ticket binnen hebben. Als AZ, Feyenoord, Ajax en Utrecht aan de play-offs meedoen en je neemt de Eredivisie-uitslagen even als maatstaf, dan worden we stijf laatste.

K.
En reken maar dat ze ook bij Ajax (Blind?) heel erg opgelucht zijn. Wat een dramatisch jaar leek te worden, wordt nu een heel vervelend jaar, met de kans op een opsteker en europees voetbal.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 24, 2006 1:16 pm

Dubbel schreef:
Net terug uit amsterdam, fuckin' politiestaat, er werden gewoon ruim 200 man opgepakt ineens, waarbij er niet naar werd gekeken wie er tussen stond, er zaten vrouwen, mensen met kinderen, eigen vervoer gangers zoals 2 engelsen die vanuit engelans waren overgevlogen voor deze wedstrijd etc tussen. We zijn afgevoerd naar 3 locaties, wij zaten met 120 man in de Bijlmer waar we een paar uur hebben vastgezeten met ca 25 man per cel. Vervolgens kregen we een aankondiging van beschikking, zal 75 euro zijn wellicht.
Plannen om deze collectief aan te vechten worden de komende dagen gemaakt, ik ga nu eerst pitten, er zijn nog groepen onderweg van amsterdam naar kerkrade op dit moment en er zitten ook nog mensen vast.
Ik kan hier echt niet meer tegen, er waren zelfs agenten die onze supporters provoceerden, een man vraagt wat de bedoeling was van de actie van de ME, hij krijgt als antwoord dat hij zijn kop moet houden en eerst eens Nederlands moet leren. Hier kun je als supporter toch niet meer rustig onder blijven.
http://rodajc.netwerk.to/
Klopt wel wat ze zeggen. Er gebeurde niet echt zoveel. Die gasten moeten langs Noord om bij hun uitvak te komen. En ja natuurlijk wordt er dan een beetje stoer gedaan. Maar echt veel zal er echt niet aan de hand zijn geweest. Een beetje slimme begeleiding had ze gewoon richting uitvak laten gaan en ze gewoon naar binnen laten gaan.
Echt een overtrokken reactie van de ME.
Er zitten nu nog maar 3 mensen vast, en dus 197 hebben de wedstrijd gemist terwijl ze niets gedaan hebben, balachelijk!!

En over de wedstrijd :
Ik heb de na de 0-1 geen moment gedacht dat we ooit een doelpunt zouden maken. Wat een ongeïnspireerde bagger, had niets met voetbal te maken. Lange halen naar voren, om daar met 5 spitsen nog geen bal te kunnen vasthouden of te kaatsen. Roda bleef gemakkelijk op de been, maar verzuimde het af te maken. Als Oper niet half geblesseerd was en Cissé zijn kansjes had gepakt had het gewoon 0-2 geworden ipv de totaal onverdiende 1-1.
De hele verlenging verliep wel soepel. Ik snap alleen nog niet waarom de 2-2 afgekeurd werd, wat was daar aan de hand?

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » vr mar 24, 2006 1:19 pm

Buitenspel

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr mar 24, 2006 1:28 pm

Dubbel schreef:
Net terug uit amsterdam, fuckin' politiestaat, er werden gewoon ruim 200 man opgepakt ineens, waarbij er niet naar werd gekeken wie er tussen stond, er zaten vrouwen, mensen met kinderen, eigen vervoer gangers zoals 2 engelsen die vanuit engelans waren overgevlogen voor deze wedstrijd etc tussen. We zijn afgevoerd naar 3 locaties, wij zaten met 120 man in de Bijlmer waar we een paar uur hebben vastgezeten met ca 25 man per cel. Vervolgens kregen we een aankondiging van beschikking, zal 75 euro zijn wellicht.
Plannen om deze collectief aan te vechten worden de komende dagen gemaakt, ik ga nu eerst pitten, er zijn nog groepen onderweg van amsterdam naar kerkrade op dit moment en er zitten ook nog mensen vast.
Ik kan hier echt niet meer tegen, er waren zelfs agenten die onze supporters provoceerden, een man vraagt wat de bedoeling was van de actie van de ME, hij krijgt als antwoord dat hij zijn kop moet houden en eerst eens Nederlands moet leren. Hier kun je als supporter toch niet meer rustig onder blijven.
http://rodajc.netwerk.to/
Als dat waar is, is het écht schandalig.

Je moet het altijd maar afwachten, want supporters zijn erg goed in schuld afschuiveb, maar ik moet zeggen: het zou me niet verbazen, gezien de werkwijze van de Amsterdamse politie. Ik noem als voorbeelden maar even het optreden tegen de Utrecht-supporters, waarvan zelfs de rechter heeft geoordeeld dat het over de schreef was. En vervolgens verklaart de politie doodleuk: niet mee eens. Ik heb geen vertrouwen in een organisatie die de wet moet handhaven, maar zichzelf erboven plaatst. Lekker zeg, als nota bene de Sterke Arm zijn reet afveegt met rechterlijke uitspraken.

En neem de Eurotop, destijds hier in Amsterdam. De Amsterdamse politie kondigde vantevoren al aan dat ze artikel 41 ('lidmaatschap van een criminele organisatie') zouden gebruiken als grond om lastige demonstranten te arresteren. Antiglobalisten en andere demonstranten stapten daarom al bij voorbaat (dus vóór de Eurotop) naar de rechter. Die stelde ze in het gelijk: dat artikel mocht niet gebruikt worden als reden om demonstranten te arresteren.

In Amsterdam is het vervolgens gebruikelijk om het gewoon lekker tóch te doen. En vervolgens zit de burgemeester doodleuk op AT5 te vertellen: "We wisten inderdaad dat het niet mocht, maar deze Eurotop móest goed verlopen. Daarom hebben we er geen spijt van en als een dergelijk geval zich nog eens voordoet, dan doen we het wéér."

Ziedaar de manier waarop Amsterdam graag met het begrip 'rechtsstaat' omspringt. Dan ben je dus echt aan de nazi's overgeleverd, als rechterlijke uitspraken er niet eens meer toe doen. Dan kunnen ze letterlijk álles doen. Zo is meteen verklaard hoe het in een beschaafd land als Nederland mogelijk is dat Hans Kok in zijn politiecel morsdood wordt gestampt door dat fascistische tuig. Het kan ze gewoon geen reet schelen als het erop aan komt.

Het is werkelijk niet te bevatten wat een ongelooflijke hekel ik aan de politie heb. Aan criminelen en agressief tuig trouwens ook, daar niet van (nog erger dan aan de politie). Maar het is kiezen tussen twee kwaden. Er is vrijwel geen geval te verzinnen waarin de politie op mijn medewerking kan rekenen. Bij wat dan ook.

Sinds ik op het Binnenhof in Den Haag (tijdens een studentendemonstratie in 1993) gezien heb hoe ze een blinde, invalide student uit zijn rolstoel trapten en uitgebreid met wapenstokken aftuigden, is er in mij iets geknakt. Dat was geen uiteendrijven of terugdringen meer, dat was gewoon met zijn zessen inrammen op mensen die op de grond lagen. Maar toen een paar jaar later TCA-chauffeurs op het Leidseplein met bakstenen naar Taxi Direct-auto's stonden te smijten, deden ze geen reet, want linkse studenten die zomaar een studiebeurs krijgen van hún belastingcenten, die slaan ze toch nét even iets liever dan taxichauffeurs waar ze bij wijze van spreken bij in de klas gezeten hebben op de mavo.

De politie (en zéker die van Amsterdam) kan tot mijn dood rekenen op mijn onuitroeibare wantrouwen en mijn diepe, diepe minachting.

K.
Still alive...

Plaats reactie