Roda JC-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Verspeelt Ajax z'n kansen op de plee-offs?

Roda neemt wraak & maakt gehakt van Ajax
14
36%
Roda wint nipt door een omhaal in blessuretijd
7
18%
Tegen de verhouding in verliest Ajax niet
11
28%
Dankzij toptrainer Blind laat Ajax Roda alle hoeken van het veld zien
7
18%
 
Totaal aantal stemmen: 39

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 02, 2006 1:54 pm

mtrules schreef:Na dit seizoen is het einde Blind! Achter de schermen is het bestuur bezig met een nieuwe coach. Van Basten?

Ik hoop dat ik gelijk heb
Hoe kom je daarbij, MT?

Ajax staat niet zo laag op de ranglijst vanwege Luinge, maar vanwege aanhoudend gepruts. We verliezen alle belangrijke wedstrijden, dát is de realiteit. Daarom verdienen we niet beter dan de vijfde plaats. X'C

Ik schaam me rot, deze prachtselectie zet ons voor l*l.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo apr 02, 2006 1:55 pm

Als je middenveld voor 2/3 bestaat uit Boukhari en Lindenberg dan weet je dat je het tegen iedereen moeilijk hebt. Ongelofelijk hoe slecht die twee zijn de laatste maanden. (De rest is ook niet best hoor, maar die geven nog wel eens een pass die aankomt).

Het interesseert mij geen moer of we de play-offs halen, want die winnen we toch niet. Laat Ajax maar zesde worden en de lange zomerstop gebruiken om de boel op order te brengen.

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » zo apr 02, 2006 1:55 pm

mtrules schreef:
Peter schreef:Als we 6e worden is er van een play-off geen sprake, of wel?
Ja, maar dan kunnen we alleen nog Uefa Cup halen!
Virtuele Schema van de play-offs van 27 maart: http://files.datawire.nl/uploads/images ... nstand.pdf

Na dit weekend is er waarschijnlijk wel een nieuwe op de site van de KNVB te vinden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 02, 2006 1:55 pm

Ideaal scenario voor alle partijen.
1)De selectie is 'moe' en kan dus op vakantie.
2)Wij hoeven ons geen zorgen meer te maken en kunnen ook eens wat leuks doen op zondag.
3)Blind kan ook op vakantie en we hebben alle tijd om een opvolger te vinden.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » zo apr 02, 2006 1:56 pm

Voetske schreef:
Fv schreef:
sudesh schreef:Had Ajax vandaag niet gewonnen van Roda, als ze niet gewoon goed waren?

Ik krijg altijd zo'n calimero gevoel als je de schuld bij een scheidsrechter legt. Elke club heeft daar wel last van.

Ajax verliest echt niet door Luinge, ze zijn gewoon niet goed genoeg.

We moeten niet in die praatjes van Blind blijven geloven he, hij heeft ons allemaal in de maling genomen met zijn hogere plan. Dat laten we ons toch niet nog een keer gebeuren :D
Ja, anders hadden we gewonnen. Ajax speelde beter dan afgelopen week tegen NAC en had ook kansen, met als grootste kans die bal van Huntelaar tegen de lat. Neem de penalty die we niet kregen en het wegsturen van Juanfran erbij dan is dit het resultaat. (weet nog altijd niet of die rode kaart voor Juanfran terecht was, dat wil ik vanavond nog wel
een keer zien)
Ajax speelde helemaal niet beter dan tegen Nac, en je kunt Luinge niet verantwoordelijk stellen voor fouten van onze verdedigers.
IK vind dat Ajax speelde wel beter dan tegen NAC. Maar dat maakt verder niet uit.

Ik zeg ook niet dat Luinge verantwoordelijk is voor het falen van onze verdedigers, dat zou onzinnig zijn. Luinge faalt wel, en dan wil ik er voor jou nog wel even bij zeggen voor de duidelijkheid dat onze verdediging ook faalde. Dat kan namelijk, het is niet zo dat er maar 1 partij kan falen, in dit geval faalde zowel Luinge als onze verdediging.

Uiteraard wordt iedere club weleens benadeeld door de scheidsrechter, en dat is op dat moment ook lullig voor iedere club.

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » zo apr 02, 2006 1:56 pm

joey schreef:
mtrules schreef:Na dit seizoen is het einde Blind! Achter de schermen is het bestuur bezig met een nieuwe coach. Van Basten?

Ik hoop dat ik gelijk heb
Hoe kom je daarbij, MT?

Ajax staat niet zo laag op de ranglijst vanwege Luinge, maar vanwege aanhoudend gepruts. We verliezen alle belangrijke wedstrijden, dát is de realiteit. Daarom verdienen we niet beter dan de vijfde plaats. X'C

Ik schaam me rot, deze prachtselectie zet ons voor l*l.
Precies, Blind moet dus weg! Dat zei ik...
Ik zei niks over Luinge!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » zo apr 02, 2006 1:57 pm

mtrules schreef:
Peter schreef:Als we 6e worden is er van een play-off geen sprake, of wel?
Ja, maar dan kunnen we alleen nog Uefa Cup halen!
Alsof we op basis van de prestaties van dit seizoen meer verdienen. Er kan zo maar een leuk team staan volgend seizoen dus ben ik blij met Europees voetbal maar ballen in de CL is gelukkig niet voor ons weggelegd.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » zo apr 02, 2006 1:58 pm

DelToro schreef:
mtrules schreef:
DelToro schreef:Dit seizoen hebben we minder dan de helft wedstrijden gewonnen..
De kans dat we volgende week winnen is theoretisch dus minder dan 50% X'C
Afgaande van de eerdere resultaten is die kans nog veel kleiner omdat we nog niet van een CL-Playoff club hebben kunnen winnen, en laat AZ nu net zo'n club zijn.
Idd,
Ajax - AZ
PSV - Groningen
Heerenveen - Feyenoord

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » zo apr 02, 2006 1:59 pm

MHF schreef:
mtrules schreef:
Peter schreef:Als we 6e worden is er van een play-off geen sprake, of wel?
Ja, maar dan kunnen we alleen nog Uefa Cup halen!
Alsof we op basis van de prestaties van dit seizoen meer verdienen. Er kan zo maar een leuk team staan volgend seizoen dus ben ik blij met Europees voetbal maar ballen in de CL is gelukkig niet voor ons weggelegd.
De Uefa Cup gaat nergens over, vind ik! Die kunnen we net zo goed niet spelen, dan zijn we fitter in de eredivisie!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo apr 02, 2006 2:00 pm

Fv schreef:
Voetske schreef:
Fv schreef: Ja, anders hadden we gewonnen. Ajax speelde beter dan afgelopen week tegen NAC en had ook kansen, met als grootste kans die bal van Huntelaar tegen de lat. Neem de penalty die we niet kregen en het wegsturen van Juanfran erbij dan is dit het resultaat. (weet nog altijd niet of die rode kaart voor Juanfran terecht was, dat wil ik vanavond nog wel
een keer zien)
Ajax speelde helemaal niet beter dan tegen Nac, en je kunt Luinge niet verantwoordelijk stellen voor fouten van onze verdedigers.
IK vind dat Ajax speelde wel beter dan tegen NAC. Maar dat maakt verder niet uit.

Ik zeg ook niet dat Luinge verantwoordelijk is voor het falen van onze verdedigers, dat zou onzinnig zijn. Luinge faalt wel, en dan wil ik er voor jou nog wel even bij zeggen voor de duidelijkheid dat onze verdediging ook faalde. Dat kan namelijk, het is niet zo dat er maar 1 partij kan falen, in dit geval faalde zowel Luinge als onze verdediging.

Uiteraard wordt iedere club weleens benadeeld door de scheidsrechter, en dat is op dat moment ook lullig voor iedere club.
Fv, Ajax speelde zijn zoveelste dikke-krant-wedstrijd, en wat Luinge betreft, als je ervoor zorgt, met goed spel-kansen te creeeren, dat Rodajc alle hoeken van het veld ziet dan lul je niet over Luinge.Die fluit zoals ie fluit al zolang ik Luinge ken.
Laatst gewijzigd door 999 op zo apr 02, 2006 2:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » zo apr 02, 2006 2:00 pm

Roda pakt de gewenste revanche tegen Ajax

2/4/2006 14:52

Coach Danny Blind die de tweede helft vanaf de tribune moest bekijken, Juanfran die met een rode kaart het veld moest ruimen; de gemoederen liepen hoog op tijdens Roda JC-Ajax. De Amsterdammers voelden zich benadeeld door scheidsrechter Roelof Luinge en gingen in de slotminuut tot overmaat van ramp ook nog eens onderuit: 2-1.

Roda was vast van plan om de bekeruitschakeling van een paar weken geleden recht te zetten. Toen was het Ajax dat in blessuretijd gelijkmaakte en in de verlenging de winst pakte. Nu waren de rollen omgekeerd en stal Roda op de valreep de zege.

De Limburgers maakten er een fysieke wedstrijd van. Met name Pa-Modou Kah gebruikte handen en voeten om Klaas-Jan Huntelaar af te stoppen. Die tactiek werkte, want Huntelaar kwam in de tweede helft niet meer aan voetballen en werd zelfs gewisseld. Toch was het Huntelaar die de ban brak in het Parkstad Limburg Stadion. Op aangeven van Mauro Rosales kopte de topscorer van de Eredivisie zijn dertigste seizoenstreffer binnen.

Huntelaar raakte ook nog de lat, maar verder kreeg Ajax nauwelijks kansen. Ook Roda zorgde niet voor veel doelgevaar. Bij de gelijkmaker had het de hulp van Olaf Lindenbergh nodig die uit een voorzet van Vincent Lachambre pardoes de bal in zijn eigen doel werkte.

De matige tweede helft werd door coach Blind gadegeslagen vanaf de tribune. Heel Ajax was woedend omdat Luinge affloot voor het rustsignaal op het moment dat Ajax nog dacht een gevaarlijke counter te kunnen plaatsen. Luinge deelde geen gele kaarten uit aan de heftig protesterende Ajacieden, maar stuurde wel Blind weg nadat hij verhaal kwam halen.

De wedstrijd was de tweede helft het aanzien nauwelijks nog waard en leek te eindigen in een gelijkspel. De rode kaart voor Juanfran, die een natrappende beweging maakte naar Gregoor van Dijk, leek daar geen verandering te brengen. Met een man minder bleef Ajax gelijkwaardig.

De helpende hand voor Roda werd opnieuw aangereikt door Lindenbergh. De middenvelder was een linie gezakt na het wegzenden van Juanfran en hief in de hoedanigheid buitenspel op. Edrissa Sonko kreeg daardoor een vrije doortocht richting Maarten Stekelenburg en rondde beheerst af.

De late goal kon wel eens heel belangrijk worden in de eindrangschikking van de Eredivisie. De twee extra punten zijn voor Roda van groot belang in de strijd om de play-offs voor een UEFA Cupplaats. Ajax had met een gelijkspel iets meer lucht gekregen om bij de eerste vijf te eindigen, maar bleef dus met legen handen.
Vi.nl

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » zo apr 02, 2006 2:02 pm

Alleen al het feit dat Boukhari er elke keer weer in staat is ernstig :pukey:

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo apr 02, 2006 2:03 pm

Zo een lul die Lindenberg!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » zo apr 02, 2006 2:04 pm

mtrules schreef:
MHF schreef:
mtrules schreef: Ja, maar dan kunnen we alleen nog Uefa Cup halen!
Alsof we op basis van de prestaties van dit seizoen meer verdienen. Er kan zo maar een leuk team staan volgend seizoen dus ben ik blij met Europees voetbal maar ballen in de CL is gelukkig niet voor ons weggelegd.
De Uefa Cup gaat nergens over, vind ik! Die kunnen we net zo goed niet spelen, dan zijn we fitter in de eredivisie!
Ik mag hopen dat de Ajax selectie van volgend seizoen niet dezelfde mening is toegedaan, De Uefa cup is wel degelijk een mooie prijs.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 02, 2006 2:08 pm

Op dit moment hebben we in de UEFA-cup niets te zoeken. Zelfs Feyenoord kwam niet door de eerste ronde, en Feyenoord is (ik krijg het haast niet uit mijn toetsenbord :blush: ) een heel stuk verder dan Ajax.

Intertoto is meer ons niveau. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo apr 02, 2006 2:09 pm

De 2-1

Afbeelding

Pff..Ik ga dit seizoen toch behoorlijk slecht trekken zo langzamerhand.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 02, 2006 2:15 pm

Wat een gepruts weer, en niet alleen van Lindenbergh. :X

Deze ploeg zal nooit een verrassen. :pukey:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo apr 02, 2006 2:17 pm

DelToro schreef:En dan hebben we zelfs nog geen enkel punt behaald tegen een top-9 club in een uitduel.
Alles verloren op vijandelijk terrijn van de top-9 X'C
Ongelooflijk, had het niet zo in de gaten, maar dit is wel erg bizar, vraag me af of dit ooit wel eens eerder is voorgekomen. X'C We hebben trouwens meer wedstrijden niet gewonnen dan wel gewonnen, ook zoiets triests.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo apr 02, 2006 2:28 pm

Juanfran: topper! :spijker:


:D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo apr 02, 2006 2:28 pm

Ik wil me er niet druk om maken maar ik kan het gewoon niet laten.

Rukploeg, ruktrainer. :sad:
Harm schreef:Volgens mij neemt de nummer 10 dan de plaats van Ajax in omdat Ajax dankzij PSV al UEFA cup speelt
En Utrecht en Groningen hebben het aan Ajax te danken dat ze verzekerd zijn van UEFA-cup. ;)

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » zo apr 02, 2006 2:29 pm

Thijs schreef:De 2-1

Afbeelding
Maduro en Vermaelen staan voor elkaar, niet NAAST elkaar :nooo:
Lindenbergh (middenvelder) moet dan meeverdedigen en is gewoon te laat!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo apr 02, 2006 2:30 pm

Wat een gelul. Die Lindenbergh heeft daar niets te zoeken. Gevaar voor z'n eigen ploeg, die gozer.

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » zo apr 02, 2006 2:30 pm

Thijs schreef:Afgelopen.

Luinge sterf, Blind weg!
Ik ben boos en verdrietig!
Ha leuk, een gedicht. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » zo apr 02, 2006 2:35 pm

Berend Stoker schreef:
Thijs schreef:Afgelopen.

Luinge sterf, Blind weg!
Ik ben boos en verdrietig!
Ha leuk, een gedicht. :xyxthumbs:
Misschien kan Thomas nog wat van Thijs leren :D

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 02, 2006 2:37 pm

Lindenbergh en Maduro zijn geen verdedigers, dat blijkt maar weer. Verdedigen is een VAK. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie