Vitesse - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 24, 2006 11:53 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Bertje schreef:Waarom denk je dat?
Ga je er beter door voetballen ?
Dat hangt van de training af, denk ik. Van een goede training word je beter.
van 1 traningkje van 1 uur :nooo:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 11:55 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:
Voetske schreef: Ga je er beter door voetballen ?
Dat hangt van de training af, denk ik. Van een goede training word je beter.
van 1 traningkje van 1 uur :nooo:
Natuurlijk. Anders kun je het beter niet doen. Al train je vijf minuten. Elk beetje helpt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 24, 2006 11:57 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Bertje schreef: Dat hangt van de training af, denk ik. Van een goede training word je beter.
van 1 traningkje van 1 uur :nooo:
Natuurlijk. Anders kun je het beter niet doen. Al train je vijf minuten. Elk beetje helpt.
Komop Bertje dit meen je niet, die straftraining heeft toch weinig nut.Voor mij is het eerder een gebaar van onkunde, onmacht van het hele boeltje ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 11:59 pm

Ajax moet een signaal afgeven aan de spelers dat het zo niet kan en aan het publiek dat het dit soort wanprestaties van een stel goed betaalde profs zeker niet zal tolereren. Gewoon uitstekend gedaan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 12:03 am

Voor mij een bewijs van de armoe van het instituut AJAX ...

GangstaRiB
Berichten: 16869
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma dec 25, 2006 12:04 am

Ik vraag me wel eens af of de Ajax-talenten beseffen in wat voor soort situatie ze zitten. In de jeugd ging alles ze voor de wind, maar nu moeten ze ineens presteren. Er wordt maar wat aangekloot. Ze verdienen bakken met geld, maar telkens wordt erbij gezegd: "Je mag dingen fout doen hoor. Je bent nog jong en je moet het nog leren." Wanneer gaan ze de echte overstap maken? Henk ten Cate geeft telkens aan dat de talenten juist deze stap niet weten te maken. Teveel in de watten gelegd in de jeugd?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 25, 2006 12:05 am

Voetske schreef:Voor mij een bewijs van de armoe van het instituut AJAX ...
Dat snap ik niet helemaal. Kan je dat uitleggen?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 12:12 am

GangstaRiB schreef:Ik vraag me wel eens af of de Ajax-talenten beseffen in wat voor soort situatie ze zitten. In de jeugd ging alles ze voor de wind, maar nu moeten ze ineens presteren. Er wordt maar wat aangekloot. Ze verdienen bakken met geld, maar telkens wordt erbij gezegd: "Je mag dingen fout doen hoor. Je bent nog jong en je moet het nog leren." Wanneer gaan ze de echte overstap maken? Henk ten Cate geeft telkens aan dat de talenten juist deze stap niet weten te maken. Teveel in de watten gelegd in de jeugd?
Weet ik niet, wat ik wel weet is dat je de wil om te winnen niet kunt aanleren dat moet in je zitten.Er moet bij spelers wat in hun " hersens " " lichaam " vrij komen als je zo te kijk wordt gezet als vanmiddag tegen Vitesse.Dan moet dat " over mijn lijk mentaliteit " naar boven komen dat " een voor allen voor een " gevoel. Dat kun je niet leren, dat moet in je zitten.

Verder denk ik ook dat er tegenwoordig men minder tot het gaatje gaat omdat er toch altijd een redelijk tot goede carriere in het vooruitzicht wordt gesteld.Ik bedoel, neem nu zo'n Maduro die zou in deze vorm vroeger afgeserveerd worden en met veel pijn en moeite naar een zondagamateur kunnen verhuizen.Nu zou ie b.v. bij Twente toch nog een goede boterham kunnen verdienen ...

GangstaRiB
Berichten: 16869
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma dec 25, 2006 12:19 am

Zo''n straftraining zal ongetwijfeld helpen, alleen is het kwaad al geschied. Het kampioenschap is over en Ajax kan alleen maar leuk in de marge mee gaan hobbelen. Zal voor de spelers wel weer lekker zijn, zo staat er wat minder druk op de ketel.

Maar dat geeft tegelijkertijd aan dat er bij Ajax ongelofelijk veel b-garnituur rondloopt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 12:20 am

Thomas schreef:
Voetske schreef:Voor mij een bewijs van de armoe van het instituut AJAX ...
Dat snap ik niet helemaal. Kan je dat uitleggen?
Als je bij deze profs die een salaris per jaar hebben waar veel mensen een jaar of 30 voor moeten werken, en andere het nooit in hun leven bijelkaar verdient krijgen, d.m.v. een straftraining duidelijk moet maken dat er iets structureels fout zit, faal je als AJAX.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 25, 2006 12:36 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:
Voetske schreef: van 1 traningkje van 1 uur :nooo:
Natuurlijk. Anders kun je het beter niet doen. Al train je vijf minuten. Elk beetje helpt.
Komop Bertje dit meen je niet, die straftraining heeft toch weinig nut.Voor mij is het eerder een gebaar van onkunde, onmacht van het hele boeltje ...
Hangt er vanaf wat de straftraining inhoud, Voetske. Van elke goede training word je beter. Als de straftraining een goede training is zal hij dus helpen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 1:02 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Bertje schreef: Natuurlijk. Anders kun je het beter niet doen. Al train je vijf minuten. Elk beetje helpt.
Komop Bertje dit meen je niet, die straftraining heeft toch weinig nut.Voor mij is het eerder een gebaar van onkunde, onmacht van het hele boeltje ...
Hangt er vanaf wat de straftraining inhoud, Voetske. Van elke goede training word je beter. Als de straftraining een goede training is zal hij dus helpen.
Met alle respect Bertje maar als je zo gaat redeneren zou dat betekenen dat deze selectie maar bar weinig goede traningen heeft gehad ... deze straftraning als zodanig heeft weinig om het lijf.Beetje gekanker, paar schoten op het doel en de buitenwacht is weer tevreden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 25, 2006 1:09 pm

Jöhnk schreef:In aanvallend opzicht vind ik Huntelaar prima.

Maar meeverdedigen hoort er ook bij. Dit soort wedstrijden wordt door details beslist.
Maar Huntelaar is niet de eerst aangewezene om voorzetten van de tegenstander te blokkeren. Als dat nodig is, lopen er een paar te slapen. :sad:

Ik zou wel eens willen weten die de heren zijn die de straftraining 'onacceptabel' vinden. Die zou ik liefst hoogstpersoonlijk een schop onder hun reet geven. :spijker:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 25, 2006 1:22 pm

Misschien de bankzitters en tribuneklanten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 25, 2006 1:26 pm

Moeten die ook komen?

Hoe laat was die straftraining eigenlijk? Om zes uur 's ochtends, mag ik hopen. :whip: ;)
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma dec 25, 2006 1:27 pm

Alleen degene die gespeeld hebben krijgen toch straftraining of heb ik dat fout?

Mr. Ajax
Berichten: 14555
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 25, 2006 1:28 pm

Volgens mij was dit straftraining alleen voor de spelers die speelden gisteren.


Al train je vijf minuten. Elk beetje helpt.


Dit is toch niet serieus te nemen...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma dec 25, 2006 1:31 pm

joey schreef: Ik zou wel eens willen weten die de heren zijn die de straftraining 'onacceptabel' vinden. Die zou ik liefst hoogstpersoonlijk een schop onder hun reet geven. :spijker:
Ik gok op Sneijder en Huntelaar.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 25, 2006 1:32 pm

Ik begrijp er nog steeds niets van. Slecht spelen en verliezen, dat gebeurt. Daar hebben we de afgelopen jaren onze portie van gehad. Maar goed spelen, de wedstrijd in handen hebben en dan in de tweede helft de wedstrijd weggeven alsof die niet telt....en dat voor de zoveelste keer dit seizoen... :confused:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 25, 2006 1:45 pm

Mr. Ajax schreef:
Al train je vijf minuten. Elk beetje helpt.


Dit is toch niet serieus te nemen...
Dan kun je dat vast ook wel uitleggen. Dacht jij soms dat trainen maar voor de sier gedaan werd?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14555
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 25, 2006 1:51 pm

Hier kan ik echt niet serieus op ingaan. Dat je ook van een training van 5 minuten beter wordt...


Een training helpt niet. Trainingen helpen wel. Als je op termijn met goede trainingen bezig bent, dan word je beter. Niet van 1 training, en je krijgt al helemaal niks van een training van 5 minuten...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 25, 2006 2:00 pm

Tja, als je er niet serieus op in kunt gaan, wie is er dan niet serieus te nemen?

Een training helpt. Van een training wordt een John van de Beukering geen Van Basten, maar van elke training wordt je techniek een beetje beter, ga je situaties beter inschatten en als de training conditioneel goed in elkaar steekt wordt je conditie er ook nog beter van.

Het is niet zo dat je van negen trainingen niet beter wordt, maar van tien wel. Nee, van elke training word je een beetje beter en dus kan je van veel trainingen een stuk beter worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma dec 25, 2006 2:05 pm

Maar deze straftraining is puur bedoeld als straf niet met de intentie om de spelers wat beter te maken voor woensdag. Het zal waarschijnlijk wat rondjes rennen zijn, wat conditie oefeningen, op het laatst nog ff de bal erbij.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 25, 2006 2:07 pm

Ik heb geen idee wat voor training Ten Cate in gedachte heeft, maar hij lijkt mij te professioneel om een extra training in te lassen en met die training dan niets nuttigs te doen. Zeker aangezien hij al klaagt dat hij te weinig met zijn spelers kan werken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 25, 2006 2:08 pm

De bal erbij? Nergens voor nodig! :whip: ;)

Ze zullen raar staan te kijken, want Ten Cate kan heel hard zijn.

Vier goals tegen in één helft tegen Vitesse nota bene. Bah, bah, bah. :pukey:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie