groningen-AJAX 28 januari 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 8:09 pm

Ik zit nu de samenvatting te kijken en ik wilde even zeggen dat ik Maduro echt niets misgun. Ik vind het een hele sympathieke jongen, die jammergenoeg niet het niveau van Ajax heeft, in mijn ogen. Zeker niet op dit moment.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo jan 28, 2007 8:10 pm

Wajoooo, wát een wedstrijd! Ongelofelijk, wat een hel dat ik niet in het uitvak stond bij die 2-3.

Ik ging op de seizoenkaart van een oude oma, maar moest dus wel naast die dochter en kleindochter zitten. Vrouwtje ging er al automatisch vanuit dat ik een Groningen-supporter was, ze was ook behoorlijk fanatiek dus ik speelde het spelletje maar mee.
En bij die 1-0 en 2-0 maar lachen als een boer met kiespijn terwijl die vrouw me om m'n nek vloog. Ik vraag me af of ze later in de wedstrijd iets gemerkt heeft...Bij die kans op de 3-0 van Groningen ging ik beleefd staan maar terwijl die vrouw van afgrijzen zowat een stoeltje sloopte ging ik met een 'pff' weer zitten.
En toen die bal op de baal belandde, net voor de 2-2 bibberde ik bijkans schuimbekkend van m'n stoel van pure spanning.
Gelukkig moesten ze iets eerder weg, want m'n vreugde bij de 2-3 had ik ook niet voor haar verborgen kunnen houden.

Enfin, voor de neutrale toeschouder een fantastische wedstrijd en voor de Ajaxsupporter een schitterende tweede helft.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 28, 2007 8:15 pm

Thomas schreef:Ik zit nu de samenvatting te kijken en ik wilde even zeggen dat ik Maduro echt niets misgun. Ik vind het een hele sympathieke jongen, die jammergenoeg niet het niveau van Ajax heeft, in mijn ogen. Zeker niet op dit moment.
Jaap Stam ook enkele keren zien flateren?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 28, 2007 8:16 pm

In de samenvatting had ik nou niet zoiets van: 'Maduro hoef ik nooit meer te zien'. Maar dat is slechts de samenvatting.

Stam zat er idd. een aantal keer goed naast. Ben ik niet van hem gewend.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 28, 2007 8:17 pm

Nu heb ik alleen de samenvatting gezien, maar daarin deed Stam behalve zijn doelpunt werkelijk alles fout. Nu heeft Stam natuurlijk wel wat meer krediet opgebouwd dan Maduro, Jöhnk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 8:17 pm

Jöhnk schreef:Jaap Stam ook enkele keren zien flateren?
Jazeker. Tijdens de wedstrijd al. Maar Stam moest heel veel in z'n eentje opknappen aangezien de rest van z'n verdedigers stonden te dromen. Bovendien heeft Stam wel iets meer goede wedstrijden en iets minder slechte wedstrijden gespeeld dan Maduro. ;)

Stam is een topper. Maduro moet nog maar bewijzen dat hij de subtop aan kan.

@ Bertje: In de samenvatting was ook te zien hoe Stam een aantal keer de bal op een gevaarlijk moment onderschepte.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 28, 2007 8:18 pm

Ben ik het mee eens, maar ik dacht: laat ik eens aanstippen dat Stam ook verantwoordelijk was voor minstens 3 honder procent kansen voor Groningen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 28, 2007 8:21 pm

Gelukkig was Stekelenburg vandaag fantastisch. Hij doet het echt niet zo slecht. Bovendien is het voor Ajax vrijwel onmogelijk om een keeper te vinden die én echt beter is én betaalbaar is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » zo jan 28, 2007 8:22 pm

Opvallend dat (volgens mij) Gullit na de wedstrijd iets zei over het 'nieuwe Ajax'. Daarin zei hij wat ik al een aantal keer hier geopperd heb, namelijk Perez als (min of meer valse) spits tussen Leonardo en Babel. Perez heeft een prima schot en staat positioneel vaak goed opgesteld. Ook is hij een meester qua steekpasses en kan Ajax op die manier optimaal profiteren van de snelheid van Babel en Leonardo.

Uitgaande van een verkoop van KJH en Sneijder kan Ajax volgend seizoen zomaar met deze elf aantreden:

Babel --- Perez --- Leonardo
--------------------------------
Urby ------------------- Gabri
---------- Davids -------------
Vermaelen - Stam - Heitinga - Ogararu
----------- Stekelenburg -----

Davids schuift door naar linkshalf in balbezit om de positie van Urby op te vangen. Dat maakt weer ruimte voor Heitinga om door te schuiven als een soort '4'.

Lijkt me al met al toch geen misselijke opstelling. Als de selectie breed genoeg is kan het een mooi jaar gaan worden...

Ach, ik zit ook maar wat te filosoferen. De echte kenners zien het waarschijnlijk anders (en beter :D).
Laatst gewijzigd door Michael_B op zo jan 28, 2007 8:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 28, 2007 8:24 pm

Ik vraag me af waarom HtC Heitinga weer in de verdediging neerzette. Hij doet het juist zo goed de laatste tijd op het middenveld. Als ik me niet vergis stond-ie na rust wel weer op het middenveld, misschien ook de reden dat het toen beter ging?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 8:29 pm

De Dominee schreef:Opvallend dat (volgens mij) Gullit na de wedstrijd iets zei over het 'nieuwe Ajax'. Daarin zei hij wat ik al een aantal keer hier geopperd heb, namelijk Perez als (min of meer valse) spits tussen Leonardo en Babel. Perez heeft een prima schot en staat positioneel vaak goed opgesteld. Ook is hij een meester qua steekpasses en kan Ajax op die manier optimaal profiteren van de snelheid van Babel en Leonardo.

Uitgaande van een verkoop van KJH en Sneijder kan Ajax volgend seizoen zomaar met deze elf aantreden:

Babel --- Perez --- Leonardo
--------------------------------
Urby ------------------- Gabri
---------- Davids -------------
Vermaelen - Stam - Heitinga - Ogararu
----------- Stekelenburg -----

Lijkt me toch geen misselijke opstelling. Als de selectie breed genoeg is kan het een mooi jaar gaan worden...

Ach, ik zit ook maar wat te filosoferen. De echte kenners zien het waarschijnlijk anders (en beter :D).
Met die aanval is niets mis. Sterker nog, doordat Perez wat beter inzakt dan Huntelaar zal er meer ruimte komen voor Babel en Leonardo voor de goal. Je weet natuurlijk wel dat je waarschijnlijk geen 40 doelpunten meer van je spits(en) hoeft te verwachten. Maargoed, dat krijg je op dit moment ook niet met Huntelaar.

Het middenveld is in mijn ogen echter veel te slordig en ik zou Davids nooit in de punt naar achteren zetten. Daar is hij te dynamisch en onrustig voor. Hij kan veel beter gewoon als linkshalf spelen in dienst van een nummer 10. Verder hoop ik dat Ajax een beter alternatief voor Gabri vindt. Ik denk dat er wel wat centen voor hem te pakken zijn.

Verder wordt het ook uit die verdediging wel duidelijk dat je uitgaat van de verkoop van een aantal spelers maar niet van nieuwe aankopen. Ik zie Vermaelen het liefst niet als linksback in een vier mans verdediging. Hij kan het redelijk, maar ik zie in deze opstelling een schromelijk gebrek aan creativiteit op het middenveld en vanuit de verdediging.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » zo jan 28, 2007 8:36 pm

Inderdaad geen rekening met aankopen. Je kunt vanuit een dergelijke opstelling kijken naar de gebreken, zoals idd een echte 10 waardoor je Urby als linksachter neer kunt zetten en daarmee aan creativiteit wint in je verdediging en het middenveld. Wie weet valt Gabri te vervangen voor een betere, maar dat laat ik aan MvG en consorten over.

Je kunt het natuurlijk ook zo zien:

Babel --- Perez --- Leonardo
------------Urby---------------
Davids ------------------- Gabri
---------- Heitinga -------------
Vermaelen - Stam - Ogararu
----------- Stekelenburg -----

Maar inderdaad, met een 10 (Defour?) en een verbeterde versie van Gabri (??) ziet het er meteen weer stukken beter uit.

Babel --- Perez --- Leonardo
------------ 10 ---------------
Davids ------------------- Gabri
--------------------------------
Urby - Stam - Heitinga - Ogararu
----------- Stekelenburg -----

Leuk, dat dromen... Met het geld van Sneijder en KJH kan er ook goed ingekocht worden.
Laatst gewijzigd door Michael_B op zo jan 28, 2007 8:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 28, 2007 8:37 pm

Ehh, geloof dat we een wereldspits hebben die ontbreekt in jullie opstellingen.

Het gaat blijkbaar snel in het voetbal.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 28, 2007 8:39 pm

Dit zijn toch opstellingen die er vanuit gaan dat Huntelaar vertrekt?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 8:39 pm

We gingen uit van de verkoop van Huntelaar, Juhnkman.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 28, 2007 8:41 pm

Ja, maar De Dominee (jij inderdaad niet) zie ik de Ajax-F topic ook gaan voor een opstelling zonder Huntelaar.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 8:51 pm

Ik zou Huntelaar niet zo snel op de bank zetten. Het blijft een genadeloze spits. Maar ik moet eerlijk zeggen dat hij niet heel veel heeft laten zien dit seizoen. En zelfs Huntelaar moet op een gegeven moment constant gaan presteren.

Op dit moment zou ik Huntelaar er inhouden omdat ik Babel nog niet geschikt vind als centrumspits in een driespitsensysteem. En Leonardo al helemaal niet, natuurlijk. Wel zou ik de vleugels wat meer vrijheid bieden. Huntelaar als 'targetman' en Leonardo en Babel die er omheen zwerven. Dat zou ik tegen Feyenoord erg graag zien.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13402
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo jan 28, 2007 8:56 pm

Ik niet.

Ik zou gewoon weer beginnen met Babel-KJH-De Mul. Zeker omdat Drenthe geschorst is en Leonard weer gaat opdraven.

Ik acht het onwaarschijnlijk dat Koeman 3-4-3 tegen Ajax gaat spelen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 28, 2007 8:57 pm

Babel speelde toch niet tegen Feyenoord dit seizoen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jan 28, 2007 8:58 pm

Mijn hemel dat was even lekker, zeg. Mooiste wedstrijd van het seizoen wat mij betreft (tot nu toe). Dit levert je een mentale booster van hier tot tokio op, hoor.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13402
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo jan 28, 2007 8:59 pm

Nope, hij was geblesseerd.

Babel zou prima zijn tegen domme draver Buijs.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 28, 2007 9:01 pm

Twee domme dravers tegen elkaar. Dat schiet niet op, he.

Ik zou de lepe Perez op links zetten.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 28, 2007 9:02 pm

Stond Sneijder vorige keer tegen Feyenoord niet op links? En Perez op 10?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » zo jan 28, 2007 9:03 pm

Bertje schreef:2-3!
:cheer:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 9:08 pm

Nihad schreef:Ik zou gewoon weer beginnen met Babel-KJH-De Mul. Zeker omdat Drenthe geschorst is en Leonard weer gaat opdraven.
Wat De Mul kan tegen Leonard, kan Leonardo beter. :yes:

En even voor alle boeren die het over Lucky Ajax hebben: die goal van Heitinga was niet never nooit buitenspel. En bovendien maakte Ajax de winnende in de 92ste minuut en niet in de 94ste. Tijd zat dus voor Groningen om nog wat te laten zien. ;)

Leonardo ligt volgens mij gewoon prima in de groep. Na de wedstrijd kwam iedereen naar hem toe en leken ze het hem allemaal te gunnen. Zo'n pestventje is het volgens mij niet. Z'n medespelers spreken niets dan goeds over hem en het lijkt me best een aardig jong. Hij is gewoon onwijs emotioneel en niet altijd de sportiefste.

Volgens mij kan hij het overigens goed vinden met Babel.

Plaats reactie