Ajax - Excelsior

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » zo feb 18, 2007 5:33 pm

Wat kan ik toch genieten van dat onderlinge gekibbel, zou het in Kleedkamer 1 er ook zo gezellig aan toe gaan?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo feb 18, 2007 5:36 pm

Raymond schreef:Wat kan ik toch genieten van dat onderlinge gekibbel, zou het in Kleedkamer 1 er ook zo gezellig aan toe gaan?
Ik mag toch hopen dat er wat met elkaar op de vuist gaan op dit moment. :yes:

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » zo feb 18, 2007 5:37 pm

Next Match: Jaap 'The Bald Brawler' Stam VS Edgar 'The Perky Pitbull' Davids.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo feb 18, 2007 5:39 pm

Raymond schreef:Next Match: Jaap 'The Bald Brawler' Stam VS Edgar 'The Perky Pitbull' Davids.
Nou, ik verwacht Edgar en Jaap vs de rest. :yes:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo feb 18, 2007 5:42 pm

Ik dacht dat de teams van onze Henkie in februari op hun top waren..

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo feb 18, 2007 5:57 pm

Zo, ik ga vanavond maar eens lekker voor de Wedstrijden zitten...

Excelsior thuis :drecul2:

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » zo feb 18, 2007 6:22 pm

[Leo B mode aan]Hier word ik toch zooo moe van jongens[/Leo B mode uit]

Wat een zaadpartij in een zaadatmosfeer.

Een onmachtig Ajax heeft zich de kaas van het brood laten eten door een club die vier keer dreigend de middenlijn is overgekomen. Alhoewel men bijna continu op Rotterdamse helft speelde werd er overigens nauwelijks wat gecreerd. Wat er werd gecreerd deed men voor de eigen goal. Er werd weer lekker geblunderd achterin en dan heb ik het niet alleen over Heitinga. Zoals ik nog tientalle zaken kan benoemen zoals het feit dat De Mul, Gabri en Leonardo op afrondingstraining mogen, Stekelenburg weer helemaal 'terug op niveau' is en ... ach, ik kan beter aangeven wat er wel goed ging, dan ben ik sneller klaar. Bij deze...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo feb 18, 2007 6:33 pm

Wat een drama, alleen Sneyder haalde zijn niveau (en Lindenbergh, alleen is zijn niveau niet dat van Ajax).

Waarom ben ik niet vandaag al met vakantie gegaan, had ik het niet hoeven zien.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » zo feb 18, 2007 6:48 pm

Vanmiddag een verjaardag gehad , dus nog niks gezien.Moet ik naast de hoon van de feijenoorders al daar nu ook nog door deze ellende heen lezen. Lekker niveau heren, of hoort dit bij het verwerkingsproces?

Ga zo toch maar even zitten voor de samenvatting. Kijken wie we deze week de schuld kunnen geven.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo feb 18, 2007 6:51 pm

Ga zo toch maar even zitten voor de samenvatting. Kijken wie we deze week de schuld kunnen geven.
Kan je ook wel de namen geven op basis van wat ik gehoord heb:

Stekelenburg, Anita, Heitinga, Heitinga , Heitinga, Gabri, Lindenbergh, De Mul, Babel, Perez, Huntelaar, Davids.

Alleen Stam en Sneijder speelde goed.
Pompiedom

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47974
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 18, 2007 6:57 pm

Die Heitinga was driewerf bagger?

Ben er goed ziek van. Eerste keer dat ik op basis van TT om 1615 moest kijken wat er gebeurd was. :sad:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » zo feb 18, 2007 7:00 pm

MHF schreef:Wat een zaadpartij in een zaadatmosfeer.

Een onmachtig Ajax heeft zich de kaas van het brood laten eten door een club die vier keer dreigend de middenlijn is overgekomen. Alhoewel men bijna continu op Rotterdamse helft speelde werd er overigens nauwelijks wat gecreerd. Wat er werd gecreerd deed men voor de eigen goal. Er werd weer lekker geblunderd achterin en dan heb ik het niet alleen over Heitinga. Zoals ik nog tientalle zaken kan benoemen zoals het feit dat De Mul, Gabri en Leonardo op afrondingstraining mogen, Stekelenburg weer helemaal 'terug op niveau' is en ... ach, ik kan beter aangeven wat er wel goed ging, dan ben ik sneller klaar. Bij deze...
Hele vreemde atmosfeer, denk dat 410 na de sancties die Ajax had opgelegd een soort "stiptheidsakties" heeft gehouden ofzo. Zo een keer per kwartier zongen ze een beetje, maar voor de rest was het erg stil.

De wedstrijd was gewoon dramatisch. Stekelenburg is inderdaad weer de onzekerheid zelve. Waar ligt dat toch aan bij die goser?
Anita had schuld aan de tweede goal maar speelde verder niet slecht. Babel viel goed in en Sneijder was ook wel aardig.

Moet toch een mentale kwestie zijn om zó slecht te spelen tegen zo'n laag geplaatste club. Dat hoop ik althans. De komende wedstrijden zullen het moeten bewijzen met Werder, AZ en Twente voor de deur.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 18, 2007 7:20 pm

Zucht. Even knippen. Kunnen de kinderen weer in het rommelhok verder spelen!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 18, 2007 7:24 pm

Hier weer verder over Ajax - Excelsior.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Waas
Berichten: 167
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:33 am

Bericht door Waas » zo feb 18, 2007 7:28 pm

in 410 waren er een aantal die wel wilden zingen, en heel veel wilde dat niet i.v.m. de sanctie die is opgelegd door het bestuur.

Zo heel af en toe werd er gezongen door de mensen die bovenin 409/410 zaten, verder was het stil.


Zo is het echt een sfeerloze betonnen bak.

Of dat wat met de wedstrijd te maken had, weet ik niet, maar het niveau qua sfeer was net zo hoog als van het voetbal!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 18, 2007 7:28 pm

Hoe speelde Huntelaar? :hypocrite:

Gaat inderdaad een stuk beter met hem in de spits ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo feb 18, 2007 7:29 pm

Ferry schreef:
MHF schreef:Wat een zaadpartij in een zaadatmosfeer.

Een onmachtig Ajax heeft zich de kaas van het brood laten eten door een club die vier keer dreigend de middenlijn is overgekomen. Alhoewel men bijna continu op Rotterdamse helft speelde werd er overigens nauwelijks wat gecreerd. Wat er werd gecreerd deed men voor de eigen goal. Er werd weer lekker geblunderd achterin en dan heb ik het niet alleen over Heitinga. Zoals ik nog tientalle zaken kan benoemen zoals het feit dat De Mul, Gabri en Leonardo op afrondingstraining mogen, Stekelenburg weer helemaal 'terug op niveau' is en ... ach, ik kan beter aangeven wat er wel goed ging, dan ben ik sneller klaar. Bij deze...
Hele vreemde atmosfeer, denk dat 410 na de sancties die Ajax had opgelegd een soort "stiptheidsakties" heeft gehouden ofzo. Zo een keer per kwartier zongen ze een beetje, maar voor de rest was het erg stil.

De wedstrijd was gewoon dramatisch. Stekelenburg is inderdaad weer de onzekerheid zelve. Waar ligt dat toch aan bij die goser?
Anita had schuld aan de tweede goal maar speelde verder niet slecht. Babel viel goed in en Sneijder was ook wel aardig.

Moet toch een mentale kwestie zijn om zó slecht te spelen tegen zo'n laag geplaatste club. Dat hoop ik althans. De komende wedstrijden zullen het moeten bewijzen met Werder, AZ en Twente voor de deur.
Laat Werder maar zitten. Alles op az en heerenveen nu.

Misschien breekt het Europese programma van az en psv die clubs nog wel op.

twente is trouwens te goed bezig. Ze swingen. Ze moeten nog naar eindhoven. Krijgen Ajax thuis en hebben geen beker of Europacupverplichtingen.

az speelt ook goed. Krijgen Ajax thuis. Hebben druk programma. Ruime selectie.

psv speelt niet goed. Nog thuiswedstrijden tegen Ajax en twente. Nog Europese en bekerverplichtingen.

Ajax is ook slappe hap. Nog naar enschede, eindhoven en alkmaar. Grygera en Urby er snel weer bij. Bekerverplichtingen.

Waas
Berichten: 167
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:33 am

Bericht door Waas » zo feb 18, 2007 7:45 pm

Grafstemming in Arena
Datum: 18 februari 2007 Laatst gewijzigd: 18 februari 2007 18:33 Categorie: Ajax Nieuws
In een ambiance die nog het beste viel te vergelijken met begraafplaats Westgaarde op een koude herfstige zondagmiddag heeft ons aller Ajax twee punten laten liggen tegen Excelsior. Om bij het begin te beginnen, iedereen verwachtte natuurlijk revanche na de blamage tegen Bremen. Vooraf was het gezellig in het home en iedereen hield toch wel rekening met een ruime overwinning. Huntelaar was als spits weer in ere hersteld, en verbazingwekkend mocht Babel plaatsnemen op de bank.
In een saaie, slechte wedstrijd kwam Ajax op 1-0 door een schitterende pegel van Davids. Het leek het startsein van een galashow maar bleek slechts de uitzondering die de slechte regel bevestigde; Ajax was niet in goede doen. Op pijnlijke wijze kwam Excelsior na een blunder van Heitinga langszij, om daarna na wederom zwak ingrijpen in de verdediging zelfs de leiding te nemen. Zo stond na een half uur zowaar de bizarre tussenstand van 1-2 in het voordeel van de ploeg die tien wedstrijden op rij had verloren op het scorebord in de Arena. Gelukkig wist KJH rap de gelijkmaker te noteren waardoor we met 2-2 gingen rusten. De tweede helft kan waarschijnlijk wel in één zin samengevat worden: niet boeiend, koud, veel gebrei maar weinig wol en uiteindelijk een zwaar teleurstellend resultaat. Lekker hoor, je een paar weken lang verkneukelen om puntverlies bij de concurrent en vervolgens thuis tegen Excelsior twee punten laten liggen…
Aangezien we toch geen verstand hebben van voetbal nog even over de sfeer in het stadion.
Het was vandaag de eerste thuiswedstrijd na de overwinning op kakkerlakken van twee weken geleden. Zoals breed uitgemeten in verschillende media was er het gedoe omtrent een spandoek naar aanleiding waarvan Ajax meende de moraalridder uit te moeten hangen en vak 410 uit te sluiten van sfeeracties. Die maatregelen hebben hun uitwerking niet gemist: het was vandaag sfeerloos en doodstil. Vak 410 was uit protest stil en te laat en het 410-spandoek hing ondersteboven. Is dat wat de directie wil? Het kan natuurlijk toeval zijn, maar normaal gesproken zou het hele stadion AANGEVOERD DOOR VAK 410 de spelers bij een gelijke tussenstand naar een overwinning schreeuwen. Het zou niet de eerste keer zijn dat een tegenstander in de laatste minuten toch verliest in de Arena. Vandaag bleef een slotoffensief binnen en buiten de lijnen uit. Donderdag volgt de – volkomen nutteloze – wedstrijd tegen Bremen. Met dank aan de directie zal het met een beetje pech wederom een dooie bedoening zijn. AFCA Supportersclub hoopt dat de directie snel tot inkeer komt en dat alle partijen weer op één lijn komen te zitten. Niet voor niets blijft ons motto: ÉÉN AJAX!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo feb 18, 2007 7:46 pm

Vak 410. Pfff...

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » zo feb 18, 2007 8:12 pm

Waas schreef:Aangezien we toch geen verstand hebben van voetbal nog even over de sfeer in het stadion.
Het was vandaag de eerste thuiswedstrijd na de overwinning op kakkerlakken van twee weken geleden. Zoals breed uitgemeten in verschillende media was er het gedoe omtrent een spandoek naar aanleiding waarvan Ajax meende de moraalridder uit te moeten hangen en vak 410 uit te sluiten van sfeeracties. Die maatregelen hebben hun uitwerking niet gemist: het was vandaag sfeerloos en doodstil. Vak 410 was uit protest stil en te laat en het 410-spandoek hing ondersteboven. Is dat wat de directie wil? Het kan natuurlijk toeval zijn, maar normaal gesproken zou het hele stadion AANGEVOERD DOOR VAK 410 de spelers bij een gelijke tussenstand naar een overwinning schreeuwen. Het zou niet de eerste keer zijn dat een tegenstander in de laatste minuten toch verliest in de Arena. Vandaag bleef een slotoffensief binnen en buiten de lijnen uit. Donderdag volgt de – volkomen nutteloze – wedstrijd tegen Bremen. Met dank aan de directie zal het met een beetje pech wederom een dooie bedoening zijn. AFCA Supportersclub hoopt dat de directie snel tot inkeer komt en dat alle partijen weer op één lijn komen te zitten. Niet voor niets blijft ons motto: ÉÉN AJAX!!!
Goh, daar hadden ze iedereen mooi te pakken zeg. Het spandoek hing ondersteboven, iedereen was van slag... ;)

Wat een kinderachtig gedoe, zowel van Ajax als van 410. Ajax moet toch in de gelegenheid zijn om aan de hand van de beelden die gasten te pakken? Dan hoef je niet een heel vak te straffen.
Nu dat wél het geval is is het ook kinderachtig dat 410 de hele wedstrijd stil is. Ik neem toch aan dat ze dat hele sfeergedoe leuk vonden om te doen, dus snijden ze zichzelf hiermee ook in de vingers. Kortom, geen winnaars.
Maar goed, nadat Ajax die sanctie had opgelegd kon je al op je klompen aanvoelen dat dit zou gaan gebeuren natuurlijk.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo feb 18, 2007 9:45 pm

ik lag tijdens de samenvatting nog lekker te slapen. Ik wist dat ajax op 1-0 door Davids was gekomen :xyxthumbs: maar nu net de samenvatting zitten kijken en dan het commentaar "het was een slechte wedstrijd en nog meer van dat bla bla bla van onze topcoach :hypocrite: Nee deze man met dit materiaal brengt ajax op zeker niet naar een hoger plan... :nooo: jammer maar helaas.
Over de wedstrijd heb ik niks te melden want het was bagger. Dat Heitinga een fout maakt kan iedereen over komen.





shit ik moet nog naar mijn werk :blush:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » zo feb 18, 2007 10:01 pm

Kolere. Nou was voor die landstitel toch wel erg veel fanatsie nodig maar, tja wat eigenlijk? Bekijk het maar ff.
:blackcat:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 18, 2007 11:26 pm

Ik heb met stijgende verbazing (en irritatie) naar deze wedstrijd gekeken. Na een kwartier was het duidelijk. Excelsior was individueel zwaar de mindere; hoewel Ajax nog geen uitgespeelde kansen had gehad, zou het een gemakkelijk middagje worden. Een tijdje later scoorde Davids 1-0. Wie dacht op dat moment niet aan een grote uitslag?
Maar...even later bleek Sinterklaas weer in het land. Big John vond het nodig Excelsior een handje te helpen en bij die tweede goal..laat maar. :sad:
Oké, we stonden achter, maar niets aan de hand, toch? Zeker niet toen de tot dan toe onzichtbare KJH uit een corner een doelpunt scoorde. Vervelend, die ruststand, maar na rust zou Ajax uit een ander vaatje tappen.
En dan de tweede helft. Zelden zo'n lijntrekkerij gezien. Na afloop zei Davids: 'We speelden in een te laag tempo. Je kunt niet in een hoog tempo spelen als je niet beweegt, als je niet vrijloopt.' Veel meer valt daar niet aan toe te voegen. Davids en Stam toonden beroepsernst en deden hun taak, maar niemand leek zich geroepen te voelen om hun voorbeeld te volgen. Er werd lekker doorgerommeld, alsof de drie punten vanzelf wel zouden komen. Pas de laatste tien minuten werden de heren wakker: hé, wacht even! Het gaat niet goed. Toen werden de ballen in het strafschopgebied gepompt. Kansloos.
Ik ben heel teleurgesteld. Ik heb niet een ploeg gezien die kampioen wilde worden. Je zou denken dat Ajax na woensdag iets goed te maken had, maar daar bleek weinig van. Er liepen er een paar voor eigen glorie te ballen (Leonardo!) en onze hooggeprezen spitsen wisten zich niet te ontdoen van de modale Excelsior-spelers. KJH was zelfs ontstellend zwak. Heb vandaag alleen genoten van Jaap Stam, zoals ik elke week van hem geniet. Hij steekt er steeds met kop en schouders bovenuit maar moet onderhand moedeloos worden van het gebrek aan professionaliteit en fanatisme om hem heen. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » zo feb 18, 2007 11:32 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Giacomo Puccini schreef:Voetste, je bent wel erg vrolijk nadat Ajax zojuist het kampioenschap heeft verspeeld... verbaast me in jouw geval niet echt. Sukkeltje. En humor heb je ook al niet.
Je zuster, iedereen heeft z'n manier om deze kutzooi te reageren.Dit is mijn manier.Kun je er niet tegen, is het te erg voor je, jammer dan.
Iedereen heeft z'n manier van afreageren, ja. Maar jij gaat anderen bewust irriteren. En dat maakt je een aso, in mijn ogen.
Zeik toch Godverdomme niet zo , slappe lul. Voetske geeft aan dat het een geintje was. Nou KLAAR! Rot alsjeblieft naar t rommelhok of denk je dat voetske de enige is die irritabt kan zijn? Ik irriteer me aan jouw off topic geblaat over hoe erg t wel niet is dat Ajax weer eens kut was! Is dat alles? Nee, ik wil nog even zeggen dat ik hartelijk gelachen heb om Voetskes grap. :xyxthumbs:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 18, 2007 11:36 pm

Jemig, wat een gescheld hier vanavond. Het lijkt wel of Ajax verloren heeft. :sad:

;)
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie