Willem 2-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mei 01, 2007 3:40 pm

ASR_AFCA schreef:
Dr. Living Stoned schreef:voor hem is het ook een vrije dag hoor
Hij had er ziek van moeten zijn dat ze het kampioenschap zo hebben laten lopen!
Hij had thuis op zijn mandje moeten leggen janken om de kans die ze verprutst hadden en het spel dat hij zelf op de mat legde.
Stumperd
Hij had zich in ieder geval moeten realiseren dat ie beter een paar dagen niet teveel buiten zou kunnen komen, als was het maar uit schaamte
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 01, 2007 3:41 pm

Ach, ieder verwerkt op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 01, 2007 3:42 pm

lucas schreef:Ach, ieder verwerkt op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo
Precies. Beoordeel ze lekker op hun prestaties op het veld.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 01, 2007 3:43 pm

Dan komt Babel er niet veel beter af hoor, bert! :icon_mrgreen.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 01, 2007 3:45 pm

Doet er ook niet toe, want daar ging mijn reactie niet over.

Er was reden genoeg om Babel afgelopen zondag af te branden. Doe dat lekker, maar laat hem zelf bepalen wat hij met zijn vrije tijd doet.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » di mei 01, 2007 3:48 pm

Ik mag in ieder geval hopen dat Rishi niet zelf op Luxurush aanwezig was om Babel te spotten :eusa_silenced.gif:
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » di mei 01, 2007 3:48 pm

Ga toch weg joh, Ajax heeft vijf jaar geleden met 0-6 gewonnen, en de laatste 2 jaar werd maar met 2 goals verschil gewonnen. Willem 2 is absoluut geen push over voor Ajax, en ik heb veel meer respect voor de w2-spelers dan voor die honden uit Arnhem.
Laatst gewijzigd door Dr. Living Stoned op di mei 01, 2007 4:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di mei 01, 2007 3:50 pm

Ajax Rules schreef:Ze hebben slecht gevoetbald, zeeeeer slecht gevoetbald, tegen Willem II, maar ik had niet de indruk dat het ze koud liet of dat ze maar nonchalant liepen te pielen.

(Dit itt een paar andere wedstrijden dit seizoen uiteraard)
Da's eigenlijk veel erger..... onkunde.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 01, 2007 3:57 pm

Het maakt in ieder geval wel het verschil tussen een echte topper en een net-niet speler, verstarren op het moment dat het erom gaat! Hoe heet die tennister ook al weer die altijd 80 matchpoints nodig had?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 01, 2007 4:01 pm

Jana Novotna.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 01, 2007 4:02 pm

Exact

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 01, 2007 4:07 pm

lucas schreef:Het maakt in ieder geval wel het verschil tussen een echte topper en een net-niet speler, verstarren op het moment dat het erom gaat!
Wel als een speler dat blijft doen. Maar ervaring doet een hoop.

Omgaan met stress kun je ook leren. Maar de voetbalwereld is conservatief, dus mentale begeleiding is nog een taboe.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 01, 2007 4:09 pm

Het was een behoorlijk ervaren team gisteren hoor. We moeten eens af jaar in jaar uit ons team jong en onervaren te noemen. De meeste spelers hebben vorig jaar onder druk moeten presteren, wat er bij is gekomen was al enigzins ervaren. En de meeste van onze talenten zijn geen eerstejaartjes meer..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 01, 2007 4:16 pm

Ach, was Frank Rijkaard geen speler die er niet stond toen het erop aankwam'? 'Met Rijkaard (en Vanenburg) win je de oorlog niet.' Viel later reuze mee. Zo kunnen de jonge spelers van nu ook leren. Vooral hoe je spanning kunt omzetten in positieve energie.

Ajax heeft een jonge voorhoede.
Het stinkt aan alle kanten!

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » di mei 01, 2007 4:20 pm

Daarom was het geen slecht idee geweest om de jonge jongens in Tilburg op de bank te laten. Een speler als Perez heeft meer ervaring, staat waarschijnlijk niet stijf van de spanning. En ook Mitea heeft meer ervaring.

Waarom liet Ten Cate Babel staan terwijl die er niks van bakte? Hopend op dat ene moment ofzo?
Ik ben

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 01, 2007 4:34 pm

Jack Reynolds schreef:Daarom was het geen slecht idee geweest om de jonge jongens in Tilburg op de bank te laten. Een speler als Perez heeft meer ervaring, staat waarschijnlijk niet stijf van de spanning. En ook Mitea heeft meer ervaring.
Kun je doen, maar als het misloopt zegt iedereen: 'Waarom heeft hij zijn basisteam niet laten staan?'

We kwamen één doelpunt tekort. Ik heb deze competitie wel tien wedstrijden gezien waarin Ajax meer had móeten scoren. Ik noem Feyenoord uit, Heerenveen thuis en Sparta thuis als duidelijkste voorbeelden. Natuurlijk kun je zoeken naar argumenten om HtC daar de schuld van te geven, maar volgens mij hadden de spelers er ook een klein aandeel in. KJH bijvoorbeeld miste zondag een goede kopkans, liet vorige week vier kansen liggen en miste drie keer tegen SC Heerenveen thuis.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 01, 2007 4:38 pm

Kansen missen is inherent aan voetbal. Het gaat erom dat je 90 minuten lang op zoek bent naar goals. Die instelling heb ik in veel wedstrijden gemist. Dan bedoel ik niet eens Sparta-thuis, Heerenveen-thuis, Rkc-uit of Willem-II uit, maar eerder wedstrijden als Heracles-thuis of Nac-thuis toen Ajax er naar mijn idee met de pet naar gooide toen de zege veiliggesteld was.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di mei 01, 2007 4:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » di mei 01, 2007 4:38 pm

Ja. Maar Babel speelt bijvoorbeeld al weken slecht. Nu kan dat gebeuren (vormcrisis) maar waarom laat Ten Cate hem toch gewoon staan? Daar kan ik niet bij. Was dat omdat hij zoveel vertrouwen heeft in Babel, of zo weinig in Perez?
Ik ben

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di mei 01, 2007 4:44 pm

Jöhnk schreef:Kansen missen is inherent aan voetbal. Het gaat erom dat je 90 minuten lang op zoek bent naar goals. Die instelling heb ik in veel wedstrijden gemist.
Dat is waar. Maar het doelsaldo komt echt pas de laatste wedstrijden kijken. Lucas was de enige die er eerder mee kwam aanzetten en werd toen bijna voor gek verklaard.

Voorbeeld: je wint 0-2 bij Heereveen. Prima wedstrijd, volgens velen. Maar op een gegeven moment werd er niet echt meer gezocht naar goals, maar werd de wedstrijd gecontroleerd uitgespeeld. Dat gebeurt wel vaker. En natuurlijk moet een team altijd op zoek naar meer goals, maar ik vind het nu wel makkelijk praten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 01, 2007 4:53 pm

Wanneer werd Lucas voor gek verklaard? Ik wees er ook al eens op (en velen met mij):

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 240#553240

Heerenveen-uit is een ander verhaal. Als je die wedstrijd wint, doe je het goed. Maar lamlendig een wedstrijd uitspelen tegen een (mentaal) kapot gespeelde laagvlieger kan niet. Een dure les voor de spelers en de TS.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 01, 2007 5:00 pm

joey na Ajax-Heracles na LucaS opmerking over de belabberde tweede helft schreef:PSV scoort haast niet meer, MA. Na 16 wedstrijden had PSV een doelsaldo van 43-6, nu een doelsaldo van 66-21.
[/quote]

En met Joey waren het er velen die het maar flauwekul vonden. En de belangrijkste in deze, ten Cate, riep in de persconferentie dat 'ze' niet zo moesten zeiken, omdat dat slechtere doelsaldo automatisch zou verdwijnen als Ajax in punten gelijk kwam... :nooo.gif:

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di mei 01, 2007 5:30 pm

ASR_AFCA schreef:
Dr. Living Stoned schreef:voor hem is het ook een vrije dag hoor
Hij had er ziek van moeten zijn dat ze het kampioenschap zo hebben laten lopen!
Hij had thuis op zijn mandje moeten leggen janken om de kans die ze verprutst hadden en het spel dat hij zelf op de mat legde.
Stumperd
Wie ben jij dan om anderen te vertellen hoe ze dit moeten verwerken?
Flikker toch op man! Wie ben jij dan om te weten dat die spelers er niet mee zitten?
LucaS schreef:
joey schreef: na Ajax-Heracles na LucaS opmerking over de belabberde tweede helft"]PSV scoort haast niet meer, MA. Na 16 wedstrijden had PSV een doelsaldo van 43-6, nu een doelsaldo van 66-21.
En met Joey waren het er velen die het maar flauwekul vonden. En de belangrijkste in deze, ten Cate, riep in de persconferentie dat 'ze' niet zo moesten zeiken, omdat dat slechtere doelsaldo automatisch zou verdwijnen als Ajax in punten gelijk kwam... :nooo.gif:
Daar had hij op dat moment toch ook gelijk in?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 01, 2007 5:38 pm

Ik had inderdaad niet verwacht dat PSV zoveel zou scoren tegen Vitesse. Maar ik had ook niet verwacht dat Vitesse de wedstrijd zo weg zou geven.

Dat ik het doelsaldo niet belangrijk vond, klopt niet. Heb vorige week tegen Sparta flink zitten mopperen omdat Ajax er niet nog een paar inlegde.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di mei 01, 2007 5:42 pm

Jöhnk schreef:Wanneer werd Lucas voor gek verklaard? Ik wees er ook al eens op (en velen met mij)
Hmm, ik had het toch anders in m'n hoofd, maar ik kan het inderdaad niet terugvinden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mei 01, 2007 6:41 pm

Ajax Rules schreef:Ze hebben slecht gevoetbald, zeeeeer slecht gevoetbald, tegen Willem II, maar ik had niet de indruk dat het ze koud liet of dat ze maar nonchalant liepen te pielen.
Nee dat is waar maar je zondag bij de samenvattingen een duidelijk verschil tussen Psv en AJAX hoor, bij Psv veel meer passie en vuur, zo duidelijk als wat.

Plaats reactie