AZ - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 02, 2007 7:04 pm

En geen Davids! :headbang.gif:

Ging dit niet over...wat ook al weer?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 03, 2007 2:43 pm

Eventuele huldiging op Museumplein

Amsterdam, 03 mei 2007
Als Ajax er in slaagt ten koste van AZ de KNVB Beker ook dit seizoen te winnen, wordt de ploeg op maandag 7 mei gehuldigd op het Museumplein.

Ajax speelt zondag 6 mei om 18.00 uur tegen AZ in de finale van de KNVB Beker. Het duel wordt gespeeld in de Kuip in Rotterdam.

Als Ajax er in slaagt om voor de tweede keer op rij de Beker te veroveren, wordt het team op maandag 7 mei in Amsterdam gehuldigd. Dan zal op het Museumplein een groot podium verschijnen waarop de Ajacieden de Cup aan hun supporters kunnen tonen en met hen de winst kunnen vieren.

De huldiging begint om 19.00 uur.
Ajax.nl

:yelclap.gif:

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do mei 03, 2007 2:47 pm

Oh my God... áls we al winnen, please, laat die huldiging dan maar zitten.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13390
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do mei 03, 2007 2:57 pm

Neeee. :00001595.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do mei 03, 2007 3:14 pm

Zullen we dan een AT mieting houden? :tifoajax.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do mei 03, 2007 3:18 pm

Een huldiging vind ik al te ver gaan, maar op het museumplein?! Om Nihad te citeren: :00001595.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mei 03, 2007 3:50 pm

Gaan we de spelers huldigen vanwege dat bekertje? Beschamend.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do mei 03, 2007 4:14 pm

Ik zie het alweer voor me, net als vorig jaar: allemaal debielen die dan KAMPIOENEN staan te schreeuwen...

Nee, we zijn geen kampioen! :00000858.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mei 03, 2007 4:32 pm

Als Ajax er in slaagt om voor de tweede keer op rij de Beker te veroveren, wordt het team op maandag 7 mei in Amsterdam gehuldigd. Dan zal op het Museumplein een groot podium verschijnen waarop de Ajacieden de Cup aan hun supporters kunnen tonen en met hen de winst kunnen vieren.
Jesse schreef:Een huldiging vind ik al te ver gaan, maar op het museumplein?!
Dat podium staat er dan toch al vanwege Bevrijdingsdag.....

Het grote indekken voor de play-offs is overigens alweer begonnen:
Ajax en AZ vinden datum bekerfinale competitievervalsing

Door Mark van den Heuvel

Henk ten Cate noemt de bekerfinale competitievervalsing. Dat zei de Ajax-trainer donderdagmiddag op een persconferentie met AZ-coach Louis van Gaal. De tegenstander van de Amsterdammers in de play-offs om deelname aan de voorronde van de Champions League, SC Heerenveen, heeft tien dagen rust om zich voor te bereiden op de dubbele ontmoeting. AZ en Ajax spelen zondag in de Rotterdamse Kuip om de KNVB Beker. Woensdag treden beide ploegen aan in de play-offs.

Van Gaal vindt dat de KNVB met twee maten meet. ‘Ik heb er een hoop brieven over geschreven aan de bond, maar ze doen er niks mee. Als je vijf keer je hoofd stoot, doe je het niet een zesde keer.’ Vorig jaar werd de finale van de KNVB Beker na de play-offs gespeeld, dit jaar er voor.

Ten Cate noemt de finale een interessant partijtje voetbal tussen twee aanvallende ploegen die de competitie spannend hebben gemaakt. ‘De teams hebben een tik gehad. Dat de competitie in de laatste seconde wordt beslist, zul je je leven lang blijven herinneren. Dat is niet leuk voor mij, maar voor de spelers nog veel erger. Maar voor de neutrale toeschouwer is deze finale met Ajax en AZ de best mogelijke wedstrijd,’ aldus de Amsterdamer.

De trainer van Ajax vindt het bereiken van de voorronde van de Champions League overigens vele malen belangrijker dan het winnen van de KNVB Beker. “Wanneer je de play-offs wint, dan kan je de Champions League bereiken. Win je de Beker, dan speel je UEFA Cup-voetbal.’
Sportweek

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do mei 03, 2007 4:56 pm

Harm schreef:Zullen we dan een AT mieting houden? :tifoajax.gif:
Als jij komt ben ik er zeker! :icon_question.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do mei 03, 2007 5:00 pm

Wie wil Harm nou niet ontmoeten. :icon_lol.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mei 03, 2007 5:02 pm

Jabu schreef:Het grote indekken voor de play-offs is overigens alweer begonnen.
Volgens mij is het juist een voordeel. Je kunt de kater van je afspelen en blijft in je ritme.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mei 03, 2007 5:06 pm

joey schreef:
Jabu schreef:Het grote indekken voor de play-offs is overigens alweer begonnen.
Volgens mij is het juist een voordeel. Je kunt de kater van je afspelen en blijft in je ritme.
Dat denk ik ook. Tien dagen ertussen is een lange periode.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do mei 03, 2007 6:19 pm

14.500 kaartjes verkocht aan Ajaxsupporters. Een nette score met zo'n belachelijke prijs! :icon_mad.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do mei 03, 2007 6:31 pm

Ajax had die beker vorig jaar niet voor niets gewonnen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do mei 03, 2007 8:41 pm

Thijs schreef:14.500 kaartjes verkocht aan Ajaxsupporters. Een nette score met zo'n belachelijke prijs! :icon_mad.gif:
Allemaal klagen en toch allemaal gaan.....

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mei 03, 2007 9:29 pm

Spijker schreef:
Thijs schreef:14.500 kaartjes verkocht aan Ajaxsupporters. Een nette score met zo'n belachelijke prijs! :icon_mad.gif:
Allemaal klagen en toch allemaal gaan.....
Dat is het ook het hele moeilijke eraan.
Iedereen vindt de prijzen te hoog aan het worden (bekerfinale en seizoenskaart), maar er gebeurt niets.
Ik heb ook gewoon mijn kaarten weer gehaald.
Bestuur lacht zich een bult.
Als individu wil je Ajax zien en volgen, hier kan alleen een goede supportersclub wat aan proberen te doen. Maar ook die moeten maar de loze beloftes slikken en het jaar erop zien dat er niets veranderd is.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59084
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mei 04, 2007 6:46 am

AZ en Ajax in het nauw door strakke planning bekerfinale en play-offs

KNVB KRIJGT VOLLE LAAG


AMSTERDAM, vrijdag

LOUIS VAN GAAL beklom de trap van het ietwat gedateerde bondsbureau in Amsterdam en keek eens met een verdwaalde blik om zich heen. Iets eerder had Henk ten Cate de voorlichter van de voetbalbond al gecomplimenteerd met de A-locatie. Er klonk veel cynisme door in zijn stem. De KNVB dacht Ajax en AZ juist tegemoet te komen door de persconferentie voorafgaand aan de bekerfinale op een centrale plek te houden, maar kreeg er de hoon van twee toptrainers voor terug.

„Deze hele ambiance hoort niet bij een bekerfinale. Met alle respect voor de mensen die hier werken, maar zo geef je het bekertoernooi niet echt cachet. En dat is volgens mij toch wat we in Nederland willen. Wil je het serieus nemen, dan moet je het ook serieus benaderen. Door dit soort dingen wordt er altijd zo geringschattend over gedaan en wordt het nooit een traditie”, stelde Ten Cate in de veredelde kantine.

Van Gaal had best vijf kilometer verder, naar de koninklijke loge van de ArenA bijvoorbeeld, willen rijden. „Ik ben daar geen vreemde.”

Gezien de ontmoetingen tussen beide clubs dit seizoen verwachtte menigeen een gepeperde discussie over voetbal. Van Gaal en Ten Cate waren ditmaal echter lief voor elkaar en maakten van de KNVB een gemeenschappelijke vijand. Niet alleen de amateuristische setting werd het mikpunt van kritiek, ook de strakke planning. AZ en Ajax dienen zondag om 18.00 uur aan te treden, maar beginnen woensdag alweer aan de play-offs. „En dat gaat, in tegenstelling tot de bekerfinale, om miljoenen”, aldus Ten Cate.

Een vorm van zuivere competitievervalsing derhalve, vindt het duo. „Twente en Heerenveen hebben nu een voorbereidingstijd van tien dagen. Er wordt duidelijk met twee maten gemeten. Daar is de KNVB heel sterk in”, zei oud-bondscoach Van Gaal.
Ten Cate: „Ik begrijp niet zo goed waarom wij maar twee dagen rust hebben na de bekerfinale. Ajax en AZ worden hierdoor benadeeld. Na zo’n intensief seizoen zou een normale week zeer wenselijk zijn.”

Woordvoerder Frank Huizinga vindt de ophef kinderachtig en rijkelijk laat, aangezien AZ en Ajax binnen een kwartier akkoord waren gegaan met het draaiboek. „Het vaststellen van de wedstrijden op 9 mei, drie dagen na de bekerfinale, is geheel conform de sportieve en technische uitgangspunten zoals die met de clubs en het technisch platform – waar ook Marcel Brands deel van uitmaakt – zijn besproken. Los van het feit dat het bereiken van een finale verplichtingen met zich meebrengt, is juist op verzoek van de clubs de bekerfinale naar voren gehaald.”



• AZ-trainer Louis van Gaal en zijn Ajax-collega Henk ten Cate zijn het in de aanloop naar de bekerfinale eens: „Ajax en AZ worden door de planning van de KNVB benadeeld. Na zo’n intensief seizoen zou een normale week voor de playoffs zeer wenselijk zijn.”
FOTO’S: HANS VAN TILBURG



Van Gaal beweert niettemin al vaker zijn ongenoegen over dit soort beslissingen kenbaar te hebben gemaakt. „We hebben al diverse protestbrieven geschreven. Maar alles wordt van tafel geveegd. Ik hou er nu mee op. Als je vijf keer je hoofd hebt gestoten, is het genoeg.”

• Jaap Stam keert zondag terug in de basis. De aanvoerder van Ajax is hersteld van een hardnekkige hamstringblessure. Henk ten Cate kan ook weer beschikken over Hedwiges Maduro. Zdenek Grygera en Leonardo zijn nog steeds geblesseerd.

• Buiten de langdurig geblesseerde spelers is bij AZ iedereen in de huidige groep van achttien fit.

• De bekerfinale zal niet helemaal uitverkocht zijn. Ajax stuurde tweeduizend kaarten terug. Die mogen vanwege veiligheidsredenen niet meer aan de man gebracht worden. AZ neemt maar liefst 16.500 aanhangers mee, Ajax 14.000. De winnaar verdient een geldbedrag van 350.000 euro, de verliezer beurt nog altijd 175.000 euro.
De T.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mei 04, 2007 7:35 am

Best wel gelul, eigenlijk. Je hoort ze toch ook niet klagen als ze doordeweeks Europees hebben gespeeld?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr mei 04, 2007 7:45 am

ASR_AFCA schreef:
Spijker schreef:
Thijs schreef:14.500 kaartjes verkocht aan Ajaxsupporters. Een nette score met zo'n belachelijke prijs! :icon_mad.gif:
Allemaal klagen en toch allemaal gaan.....
Dat is het ook het hele moeilijke eraan.
Iedereen vindt de prijzen te hoog aan het worden (bekerfinale en seizoenskaart), maar er gebeurt niets.
Ik heb ook gewoon mijn kaarten weer gehaald.
Bestuur lacht zich een bult.
Als individu wil je Ajax zien en volgen, hier kan alleen een goede supportersclub wat aan proberen te doen. Maar ook die moeten maar de loze beloftes slikken en het jaar erop zien dat er niets veranderd is.
Nee hoor, als ik het ergens niet mee eens ben doe ik het niet. Ik maak de bekerfinales al vanaf half jaren 90 mee en dit wordt mijn eerste die ik oversla en veel mensen uit mijn omgeving ook. Het wordt eens tijd dat die zogenaamde SVA en de AFCA supportersclub eens met een harde vuist op tafel gaat slaan, maar die blijven ook alles maar slikken. Mijn lidmaatschap daarvan heb ik dus ook opgezegd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11432
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr mei 04, 2007 9:00 am

Ach er is een periode dat psv vaak landskampioen wordt en Ajax zit nu in een periode dat men vaak de Beker wint :00000589.gif:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mei 04, 2007 9:16 am

Spijker schreef:
ASR_AFCA schreef:
Spijker schreef: Allemaal klagen en toch allemaal gaan.....
Dat is het ook het hele moeilijke eraan.
Iedereen vindt de prijzen te hoog aan het worden (bekerfinale en seizoenskaart), maar er gebeurt niets.
Ik heb ook gewoon mijn kaarten weer gehaald.
Bestuur lacht zich een bult.
Als individu wil je Ajax zien en volgen, hier kan alleen een goede supportersclub wat aan proberen te doen. Maar ook die moeten maar de loze beloftes slikken en het jaar erop zien dat er niets veranderd is.
Nee hoor, als ik het ergens niet mee eens ben doe ik het niet. Ik maak de bekerfinales al vanaf half jaren 90 mee en dit wordt mijn eerste die ik oversla en veel mensen uit mijn omgeving ook. Het wordt eens tijd dat die zogenaamde SVA en de AFCA supportersclub eens met een harde vuist op tafel gaat slaan, maar die blijven ook alles maar slikken. Mijn lidmaatschap daarvan heb ik dus ook opgezegd.
Voor mij een reden om nooit lid te worden. Ze hebben inderdaad totaal geen invloed op besluitvorming. Proberen wel tegen bepaalde dingen aan te trappen, maar dat is over het algemeen reactief en zal niet helpen om dingen terug te draaien.
Ze moeten proberen meer pro actief hun stem te laten gelden.
Jammer dat je nu voor het eerst sinds jaren niet naar de bekerfinale gaat. Toen ik de prijs hoorde schrok ik uiteraard ook, maar ik wil er toch bij zijn.

Ajax kost vaak meer dan dat het me lief is! hahahahaa

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr mei 04, 2007 10:26 am

ajaxhome schreef:Ach er is een periode dat psv vaak landskampioen wordt en Ajax zit nu in een periode dat men vaak de Beker wint :00000589.gif:
:aai.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr mei 04, 2007 10:52 am

Spijker schreef: Mijn lidmaatschap daarvan heb ik dus ook opgezegd.
Ohja, goed dat je het zegt. Helaas hebben die knakkers hun site ( www.svajax.nl ) offline gegooid. Zal wel schriftelijk moeten denk ik zo.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr mei 04, 2007 11:10 am

Hier moet je zijn of bedoel je die van de SVA?

http://www.afcasupportersclub.nl/

Plaats reactie