AZ - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » di mei 08, 2007 3:34 pm

Omdat er altijd wel een groepje is dat veel meer plezier haalt uit rellen dan uit feest vieren. Dat zijn geen voetbal-fans. Ze willen gewoon rotzooi trappen. En dit is altijd een prachtige gelegenheid.
Ik ben

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » di mei 08, 2007 3:34 pm

Nihad schreef:
Het verbieden van huldigingen lost m.i. geen zak op en de Amsterdamse politie mag wel eens de hand in eigen boezem steken over waarom het toch elke keer misgaat.
Dit is natuurlijk slap gelul, jij weet net zo goed als ik dat er vanuit alle hoeken en gaten ineens " supporters" opduiken die puur uit reldrang dan wel niet puberale geldingsdrang naar de stad komen om de boel te molesteren. Dat de politie vaak op fouten te betrappen is lijkt me duidelijk, maar je moet het ook weer neit gaan overdrijven.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 08, 2007 3:36 pm

Het is al heel wat dat de gemeente zoveel kosten moet maken om een huldiging door te laten gaan. Al die politieinzet is niet gratis. Er zijn genoeg mensen die niets om voetbal geven en toch mee betalen. Als alles dan goed verloopt dan is dat enorme bedrag toch nog goed besteed aan een (grote) groep mensen die zo'n huldiging wel kunnen waarderen. Als er dan ook nog rellen komen die nog veel meer geld kosten dan is het in mijn ogen logisch dat de grens is bereikt. Bij bv. de Uitmarkt heb je niet zoveel politie nodig.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 08, 2007 3:39 pm

Jack Reynolds schreef:Omdat er altijd wel een groepje is dat veel meer plezier haalt uit rellen dan uit feest vieren. Dat zijn geen voetbal-fans. Ze willen gewoon rotzooi trappen. En dit is altijd een prachtige gelegenheid.
Waarom vieren honderdduizenden mensen met Koninginnedag een mooi feest en gaat het bij de huldiging van Ajax steeds mis? Het is mij te gemakkelijk om te zeggen dat er nu eenmaal mensen zijn die willen rellen of dat het de schuld is van de burgemeester, de politie of van de stratenmakers die stenen hebben laten liggen.
Waarom altijd bij ons?
Los daarvan: Cohen is verantwoordelijk voor de openbare orde en die heeft er genoeg van. Net zoals veel ondernemers op het Leidseplein en andere Amsterdammers er genoeg van hebben. Wij hebben niet het recht om Ajax te huldigen, die huldigingen worden ons door de gemeente Amsterdam aangeboden.
Rest de vraag wat ze bezield heeft om voor het winnen van dat lullige bekertje een huldiging te organiseren. Dit was volstrekt overbodige overlast.
Het stinkt aan alle kanten!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di mei 08, 2007 3:41 pm

joey schreef:In dit geval was er zeer zeker niets gebeurd. Het was al de dag na de wedstrijd.

Je kunt er uren over praten, maar vorig jaar waren er rellen en nu weer. Geef Cohen ongelijk dat hij geen zin meer heeft in huldigingen. Waarom gaat het steeds mis? Leg me dat eens uit.
Maar Joey, jij zegt dat er zonder huldiging geen rellen zouden zijn. Direct na afloop van de CL finale 1995 werd het een bende.. een grote bende. Na het kampioenschap in 2002 werd het ook een bende.. en nog grotere bende. Groter dan dit jaar (als ik de verhalen zo lees) en groter dan vorig jaar... dus zou een huldiging in of rond de arena.. of zou geen huldiging iets oplossen denk je?

Oh.. en met koninginnedag gebeurd er niets? Wordt er dan niet geknokt?

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » di mei 08, 2007 3:44 pm

joey schreef:
Jack Reynolds schreef:Omdat er altijd wel een groepje is dat veel meer plezier haalt uit rellen dan uit feest vieren. Dat zijn geen voetbal-fans. Ze willen gewoon rotzooi trappen. En dit is altijd een prachtige gelegenheid.
Waarom vieren honderdduizenden mensen met Koninginnedag een mooi feest en gaat het bij de huldiging van Ajax steeds mis? Het is mij te gemakkelijk om te zeggen dat er nu eenmaal mensen zijn die willen rellen of dat het de schuld is van de burgemeester, de politie of van de stratenmakers die stenen hebben laten liggen.
Waarom altijd bij ons?
Bij het voetbal is het makkelijker. Grotere groep, bij elkaar, meer meelopers. Op Koninginnedag is het allemaal gemoedelijker. En ik geef niemand echte de schuld, maar het is nou eenmaal een feit dat er tussen de Ajax-fans ook klojo's zitten die liever rellen dan feesten.
Los daarvan: Cohen is verantwoordelijk voor de openbare orde en die heeft er genoeg van. Net zoals veel ondernemers op het Leidseplein en andere Amsterdammers er genoeg van hebben. Wij hebben niet het recht om Ajax te huldigen, die huldigingen worden ons door de gemeente Amsterdam aangeboden.
Ik ben het ook met Cohen eens. Hij moet aan de stad denken. En als het al jaren mis gaat, dan stop je ermee. Hoe lullig het ook is voor de echte fans.
Rest de vraag wat ze bezield heeft om voor het winnen van dat lullige bekertje een huldiging te organiseren. Dit was volstrekt overbodige overlast.
Dat vroeg ik me ook al af. Zeer beschamend. Ik wist al van te voren dat er hooguit een paar duizend man zou komen. Had dan een huldiging in de Arena gehouden.
Ik ben

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » di mei 08, 2007 3:52 pm

Maarten127 schreef:
joey schreef:In dit geval was er zeer zeker niets gebeurd. Het was al de dag na de wedstrijd.

Je kunt er uren over praten, maar vorig jaar waren er rellen en nu weer. Geef Cohen ongelijk dat hij geen zin meer heeft in huldigingen. Waarom gaat het steeds mis? Leg me dat eens uit.
Maar Joey, jij zegt dat er zonder huldiging geen rellen zouden zijn. Direct na afloop van de CL finale 1995 werd het een bende.. een grote bende. Na het kampioenschap in 2002 werd het ook een bende.. en nog grotere bende. Groter dan dit jaar (als ik de verhalen zo lees) en groter dan vorig jaar... dus zou een huldiging in of rond de arena.. of zou geen huldiging iets oplossen denk je?

Oh.. en met koninginnedag gebeurd er niets? Wordt er dan niet geknokt?
Geknokt wel ja, maar iig geen rijen opgewonden pubers die ramen ingooien.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mei 08, 2007 3:58 pm

Ik herinnner me nog een 'klein opstootje' op Centraal :headbang.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 08, 2007 4:04 pm

Niemand hier beweert dat er bij andere gelegenheden geen rellen zijn, maar bij huldigingen is het telkens raak. Als het 'spontaan' gebeurt, zoals wel eens is voorgekomen in het verleden na afloop van een beslissende wedstrijd (Maarten zegt het terecht), dan kun je daar weinig aan doen. Je kunt moeilijk het Leidseplein dichtgooien. Maar een huldiging is iets anders, die organiseer je of niet.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mei 08, 2007 8:04 pm

joey schreef:Wij hebben niet het recht om Ajax te huldigen, die huldigingen worden ons door de gemeente Amsterdam aangeboden.
Ik vind het wel een recht. Een huldiging hoort er gewoon bij. Laat Cohen eens een voorbeeld nemen aan van Thijn, die deed nooit zo moeilijk. Als de politie bij hem begon te piepen dat het wel eens uit de hand kon gaan lopen of dat ze te weinig man hadden dan zei die gewoon niet zeiken en je zorgt maar dat het goed komt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58909
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mei 09, 2007 7:48 am

Opnieuw rellen huldiging

Cohen: Ajax komt de stad niet meer in

AMSTERDAM, woensdag

Als het aan burgemeester Job Cohen ligt, wordt Ajax niet meer in de binnenstad gehuldigd als er een prijs gewonnen wordt.

Hij dreigt met deze drastische maatregel nadat relschoppers maandagavond het feest om de bekerwinst verstoorden en voor vernielingen en ernstige ongeregeldheden zorgden op en rond het Leidseplein.

„Klaarblijkelijk is in deze tijd een huldiging zonder vernielingen niet meer mogelijk. Elke keer is er gedonder en dan houdt het een keer op”, aldus een teleurgestelde Cohen, die juist zijn nek had uitgestoken en tegen vele adviezen in Ajax toch een huldigingfeest aanbood op het Museumplein.
Inmiddels heeft hij ook contact gehad met Ajax-voorzitter John Jaakke en ook die ziet in dat er te veel raddraaiers uit hun holen komen om een feestje moedwillig te verstoren en kan zich vinden in de opstelling van Cohen. Hierdoor lijkt het alsof alleen de ArenA nog overblijft als huldiginglocatie.

Maandagavond braken kort nadat de Ajax-spelers vertokken van het podium op het Museumplein relletjes uit en trok een menigte van een paar honderd raddraaiers richting Leidseplein. Tijdens hun tocht werden vele tientallen ruiten van winkels ingegooid.

De politie pakte 51 relschoppers op en gaat uit van nog meer arrestaties.
De T.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 10, 2007 3:41 pm

Bloemetje voor geplaagde winkeliers

donderdag 10 mei, door LUAP, Veenendaal, 15:08u, RTL
Een heel bijzonder charme offensief van de selectie van Ajax in het centrum van Amsterdam. Daar deelde een groot deel van de selectie bloemen uit aan winkeliers die afgelopen maandag slachtoffer waren van 'Ajax-fans'.

De Ajacieden werden toen gehuldigd op het Museumplein voor het behalen van de KNVB-beker. Een deel van de fans toog na de huldiging naar het centrum en hield daar flink huis.

De meeste winkeliers waren enthousiast over de actie van de Ajacieden. Sommigen namen de gelegenheid te baat om nog eens hun ongenoegen over de rellen te uiten.
AS

Leuk initiatief.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » do mei 10, 2007 3:59 pm

Had het net op TV gezien, Edgar kwam niet uit zn woorden :00001757.gif: maar de winkelier reageerde er goed op:''Nou kijk , dit zegt wat over Ajax... het zijn niet de spelers of het bestuur, maar een kleine groep Ajax supporters die het verknalt voor anderen, maar dit zegt een hoop....''


Bij de verzoeningspoging van Ten Cate samen met Jaakke ging het wat minder soepel en begon de winkelier (overigens met een verdacht brabadts accent) een hele discussie.
Pompiedom

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do jun 07, 2007 10:22 pm

Zag net voor het eerst echt beelden terug sinds de wedstrijd zelf, had op ultrasuid.nl even de "samenvatting" (38 minuten kijkplezier!) gedownload. Heb de volle 38 minuten ademloos zitten kijken, toch een aantal kippenvel momenten...

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr jun 08, 2007 9:40 am

Joeska schreef:Zag net voor het eerst echt beelden terug sinds de wedstrijd zelf, had op ultrasuid.nl even de "samenvatting" (38 minuten kijkplezier!) gedownload. Heb de volle 38 minuten ademloos zitten kijken, toch een aantal kippenvel momenten...
Klopt het nou dat je een donatie moet maken?? Zijn ze daar gek geworden of zo? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » vr jun 08, 2007 9:41 am

Thomvak425 schreef:
Joeska schreef:Zag net voor het eerst echt beelden terug sinds de wedstrijd zelf, had op ultrasuid.nl even de "samenvatting" (38 minuten kijkplezier!) gedownload. Heb de volle 38 minuten ademloos zitten kijken, toch een aantal kippenvel momenten...
Klopt het nou dat je een donatie moet maken?? Zijn ze daar gek geworden of zo? :confused.gif:
Nee, als je de site opent moet je gewoon een minuutje wachten, adn gaat het vanzelf. Niets aan de hand :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr jun 08, 2007 10:16 am

:drecul.gif: grapjas...

Nou, van mijn krijgen zie nakko

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » vr jun 08, 2007 10:22 am

Niks geen wachten tot de bedelpagina is uitgeteld. Gewoon binnenkomen via ultrasuid.moo.no.

Vinden jullie het ook zo grappig dat de ultrasuidpiraat onderaan z'n van Talpa gestolen filmpjes "© Ultrasuid" neerzet?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr jun 08, 2007 10:27 am

Kijk! Daar heb ik wat aan! :yourock.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jun 08, 2007 11:18 am

Ik kom altijd binnen via http://www.ultrasuid.nl/index4.htm

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr jun 08, 2007 12:46 pm

That's the same!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 08, 2007 2:28 pm

Thomvak425 schreef:Klopt het nou dat je een donatie moet maken?? Zijn ze daar gek geworden of zo? :confused.gif:
Nee, het moet niet. Maar het zou natuurlijk hun goed recht zijn. Ze verlenen toch een service waar veel mensen iets aan hebben.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr jun 08, 2007 2:44 pm

Nou, nou , nou ze pikken clips van anderen en plaarsen hetr op hun site. Geef mij Ajaxtalk maar! :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 08, 2007 2:45 pm

Er zijn genoeg mensen die er wat aan hebben. Als ze er geld voor zouden vragen zou ik waarschijnlijk besluiten het niet te betalen, maar het is hun goed recht.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » vr jun 08, 2007 5:48 pm

Thomvak425 schreef:That's the same!
Niet helemaal, want die ultrasuidbedelaar zet af en toe z'n uitgestoken paypalhand op index4.htm en de wedstrijden zelf op index2.

ultrasuid.moo.no update zichzelf in dat geval zodat je het niet zelf hoeft te doen als de webmaster z'n niet-betalende klanten weer eens te slim af denkt te zijn.


Met z'n megauploadlinks verdient ie al wat extra zakgeld, anders had ie wel een fatsoenlijke gratis filehost als mihd.net genomen die niet van die irritante wacht-tot-de-reclame-voorbij-is-schermpjes heeft.

Donaties slaan helemaal nergens op. Als ie "© by ultrasuid" onder z'n gejatte filmpjes blijft zetten maakt ie het de rechtmatige eigenaar in een eventuele rechtszaak wel heel erg makkelijk en dan verdwijnen je dure euro's in de grijpgrage zakken van AT's eigen mafiamaatje Weekend Cees.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Plaats reactie