De beslissende goal

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma apr 30, 2007 6:30 pm

Vitesse heeft na mijn idee gewoon zn best gedaan, ze liepen in de laatste minuut nog vrij fanatiek te piepen om een penalty, dat doe je niet als je het wel best vind.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma apr 30, 2007 8:25 pm

Heeft hier iemand eigenlijk de wedstrijd PSV - Vitesse gezien? (behalve onze PSV'ers) Iedereen heeft het wel over hoe zwak Vitesse wel niet was, maar ik zat gewoon Ajax te kijken, dus ik heb geen idee.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma apr 30, 2007 8:59 pm

Monkey Tonk schreef:
Jesse schreef:Ik hoef de beslissende goal absoluut niet te zien.
Begrijp ik. Maar daar gaat dit niet over.

Als ik, op een neutrale manier, kan concluderen dat deze goal waarschijnlijk wat medewerking vergte, dan voel ik me alsnog kampioen. Liever eerlijk tweede dan oneerlijk eerste. Maar zover ben ik nog lang niet.
Hoe kwalificeer je dan de eerste goal van Liverpool tegen PSV in de kwartfinale CL?

Zoals ik er nu naar kijk dan is het inderdaad niet echt sterk verdedigen. Maar denk je echt dat Ajax, AZ en al die andere clubs in de eredivisie dit seizoen ook niet van dat soort doelpunten hebben gescoord?

Daarbij was het echt heel warm in het stadion en Vitesse deed zoals gezegd nergens meer voor mee terwijl de PSV'ers het heilige vuur hadden gevonden. Dat de Vitessespelers niet scherp waren had helemaal niks met omkoping te maken, maar met motivatie. Hoeveel wedstrijden hebben Ajax en PSV dit seizoen verneukt vanwege een belabberde instelling? Was dat ook omkoping?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 9:11 pm

Ach, interessant is het niet. Ajax had tegen Sparta een paar doelpunten meer moeten maken, dan was PSV uitgepraat geweest.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma apr 30, 2007 9:47 pm

PSV had Ajax niet zover uit moeten laten lopen. PSV had AZ niet in de wedstrijd moeten laten komen...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 9:49 pm

Harm schreef:PSV had Ajax niet zover uit moeten laten lopen. PSV had AZ niet in de wedstrijd moeten laten komen...
Mee eens, PSV had het veel eerder moeten afmaken.

Ajax is er gewoon nog niet aan toe, het heeft onnodig veel punten laten liggen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma apr 30, 2007 11:23 pm

Jesse schreef:Maar waarom zou Vitesse zoveel moeite doen? Ze speelde nergens meer voor. Natuurlijk, ze hadden hun sportieve plicht, maar gingen wij er ook niet min of meer vanuit dat Willem II ons geen strobreed in de weg zou leggen en we daardoor een monsterscore konden neerzetten?

Het is helaas wat anders gelopen. Willem II heeft wel keihard geknokt en op een zeer irritantie manier gespeeld (met z'n allen voor de goal hangen) en Vitesse had er eigenlijk helemaal niet zo'n zin in. Misschien omdat zij uit speelde ipv thuis. Tsja, botte pech.

Ajax had gewoon de derde moeten maken. Praat je nergens meer over.
Er waren zelfs Willem II spelers die na het laatste fluitsignaal hun armen juichend in de lucht staken. Vreemd na een 0-2 thuisnederlaag!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 30, 2007 11:30 pm

Ik heb een speler zien juichen, en +- 26 seconden de WII supporters BOEREN BOEREN BOEREN horen zingen ... ach, WII heeft haar huid duur verkocht ... die gingen dus niet mee in de verhalen van het zal wel 0 - 6 t/m 0 - 12 worden ..

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » di mei 01, 2007 12:35 am

Vind dit een beetje zoeken. En het kan me eerlijk gezegd ook niet helpen in het verwerkingsproces. Moreel winnaar voelen... nee dank je. Daar heb ik geen zak an. Zit gewoon straks naar een play-off wedstrijd te kijken, en of ik me dan een morele winnaar kan voelen... denk het niet. Helemaal niet omdat er van omkoping geen sprake is. Vind ik zelf (mijn mening) te ver gezocht.

(misschien hebben ze dan niet alleen Vitesse maar ook AZ omgekocht... want die kregen de goals toch ook redelijk makkelijk tegen... als we dan toch bezig zijn)
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di mei 01, 2007 9:18 am

Harm schreef:
Zoals ik er nu naar kijk dan is het inderdaad niet echt sterk verdedigen. Maar denk je echt dat Ajax, AZ en al die andere clubs in de eredivisie dit seizoen ook niet van dat soort doelpunten hebben gescoord?
Allereerst, gefeliciteerd met de titel. Niet van harte, maar dat begrijp je.

Ajax heeft het laten liggen in deze competitie. Zeker. Net als psv. Ondanks alles was Ajax voor dit doelpunt toch nog kampioen. Erna niet meer. Het gaat me in dit topic puur om het analyzeren van dit ene historische doelpunt. Het grote verschil met alle vorige doelpunten in deze competitie is dat iedereen het belang van deze goal begreep.


Op vol scherm. Het interval 36 t/m 40 seconden. Let op de speler bij Kluivert. Voordat de bal genomen is, is het duidelijk dat hij Kluivert dekt. Hij staat voor Kluivert en kijkt even opzij om Kluivert te checken. Tot zover alles normaal. Nu gaat de bal de lucht in, en komt Kluivert in beweging. Wat doet zijn tegenstander?

Ik heb mensen zo op een zomeravond op de boulevard zien lopen met een prachtige dame aan de hand.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di mei 01, 2007 9:29 am

Deze is mooi. Qua foto.

Vol scherm, 45 seconden. Vanachter de goal.

Kluivert in de lucht. Hij heeft zijn armen wijd, dus even hangt hij daar als Jezus boven de penaltystip. De andere spelers zijn duidelijk onder de indruk en houden een eerbiedige afstand. Op z'n minst twee meter.


Links, op de foto bij de linkerhand van de keeper, staat een Vitesse verdediger als een Romeinse wachter met zijn rug naar het tafereel.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mei 01, 2007 9:59 am

Waar heb je het over?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di mei 01, 2007 11:05 am

Moderne kunst.

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » di mei 01, 2007 7:03 pm

Ik zie hier veel mensen op Vitesse schelden en kan me dat wel voorstellen. Ik schaam mij best wel diep als Vitessesupporter.

Dat ze verliezen van PSV is tot daaraantoe, maar op zo'n manier...Ik had het idee dat de spelers (vooral Lazovic; veel PSV-supporters op PSV netwerk en op mijn werk concluderen door zijn gedrag al dat hij naar PSV gaat in de zomer), met uitzondering van Velthuizen, zelfs wel wilde verliezen. Die wijven wilden gewoon al op vakantie.

Het is jammer dat de competitie op zo'n manier beslist is. Aan de andere kant:in Amsterdam hebben die wijven er ook met de pet naar gegooid, dus in dat opzicht zijn ze nog wel consequent.[/img]

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 02, 2007 6:55 am

Ik heb geen twijfel dat een Vitesse verdediger Kluivert laat lopen bij nummer 5. Dat is duidelijk aan de beelden te zien. Dat Kluivert de bal niet zelf inkopt doet daar niks aan af.

Hetzelfde geldt voor goal 4, waar een Vitesse verdediger Farfan laat lopen.
http://www.youtube.com/watch?v=mUuI8sKW0Eo

Als je de film op drie seconden stilzet, met de voorzet hoog in de lucht, zie je dat deze verdediger op ongeveer 2.5 meter van Farfan loopt. Tijd genoeg dus om de ruimte dicht te lopen, Dat moet je alleen wel snel doen.

Wat doet deze verdediger? Hij sjokt. Natuurlijk heeft Farfan de teruggekopte bal dan voor het inleggen. Je maakt mij niet wijs dat deze verdediger niet wist waar Farfan stond. Net als bij goal 5 was er geen sprake van een verwarrende situatie.

Is dit de reden dat Ajax geen kampioen werd? Nee. Ajax moet de schuld bij zichzelf zoeken. Maar het gaat hier om meer dan Ajax. Het gaat om de competitie zelf. Wat hadden de twee goals gemeen? Ze maakten beiden, op dat moment, psv virtueel kampioen. Is het belangrijk om te weten dat deze twee goals niet bepaald bevochten werden? Voor sommigen misschien niet. Voor mij wel. Waarom? Om dezelfde reden dat World Wrestling me niks zegt.

Het slachtoffer is het publiek. Terwijl het voetbalpubliek met volle teugen genoot van een zinderend hoogtepunt van de competitie, met een ontknoping spannender dan ooit tevoren, lijkt het er sterk op dat een onderonsje de winnaar besliste. Dat Excelsior en Willem II er keihard voor vochten verdient niets dan bewondering. Wat Vitesse deed verdient wellicht een KNVB onderzoek. (of zijn wij zoveel beter dan Italie of Duitsland?)

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo mei 02, 2007 10:22 pm

Joh, je denkt toch niet dat de achterhoede is omgekocht oid? Hoe veel zou Ajax ze dan wel niet betaald hebben voor de wedstrijd in Amsterdam?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 02, 2007 10:41 pm

Omgekocht? Welnee.

Denk wel dat Lazovic en eerder Aissati het rustig aan deden tegen PSV.
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo mei 02, 2007 10:50 pm

Dat denk ik ook. Maar dat je Fränkel ziet prutsen op die beelden zegt me niks; dat is een parodie op een parodie op een verdediger...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 02, 2007 10:58 pm

Omgekocht? Dat is een groot woord. En kunnen net zo goed andere beweegredenen zijn. Zoals het Zuiden en Oosten (boeren) tegen het Westen.

Maar dat er verdedigers expres tekort schieten, daar heb ik weinig twijfel over na het bestuderen van deze twee goals. Parodie of niet, we hebben het over profvoetballers.

Ik zou graag zien dat de KNVB deze verdedigers op het matje riep, om ze de beelden, seconde per seconde, voor te schotelen en wat vragen te stellen. We hebben het wel over vele CL miljoenen.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op wo mei 02, 2007 11:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo mei 02, 2007 11:06 pm


Omgekocht? Dat is een groot woord. En kunnen net zo goed andere beweegredenen zijn. Zoals het Zuiden en Oosten (boeren) tegen het Westen.
Dat is wel de grootste lariekoek die je kunt verzinnen. Denk je nou echt dat een Amsterdammer als Purrel Fränkel van PSV wil verliezen omdat de "boeren" (Arnhemmers zijn geen boeren!!!!!!!!!! :00000858.gif: ) dan kampioen worden? Of dat een Colombiaan als Espinoza daar iets om geeft?

Een jongen als Fränkel is gewoon lui en noncholant. Niet alleen tegen PSV, maar ook tegen andere clubs. Velthuizen (ook een "boer") heeft wel weer heel goed staan keepen...
Parodie of niet, we hebben het over profvoetballers.
Negen van de tien voetballers bij Vitesse zijn luie varkens zonder ook maar enige mentaliteit, laat staan professionaliteit.
Laatst gewijzigd door Wouter op wo mei 02, 2007 11:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 02, 2007 11:08 pm

Ik noemde maar een voorbeeld. Onzinnig llijkt het me niet, maar er zullen ongetwijfeld betere motivaties zijn.

Niet aan mij om die bloot te leggen. Ik wilde enkel en alleen weten of die kampioensgoal (twee keer) zuivere koffie was.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 02, 2007 11:18 pm

Wouter schreef:Negen van de tien voetballers bij Vitesse zijn luie varkens zonder ook maar enige mentaliteit, laat staan professionaliteit.
Dat zeg je het hele seizoen al. Daarom verbaasde ik me er zo over dat jij voor de afgelopen speelronde opeens dacht dat Vitesse best eens zou kunnen verrassen in Eindhoven. Eerlijk gezegd heb ik daar geen moment hoop op gehad.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do mei 03, 2007 7:07 am

joey schreef:Omgekocht? Welnee.
Denk wel dat Lazovic en eerder Aissati het rustig aan deden tegen PSV.
Aissati was anders één van de betere Twente spelers in de wedstrijd tegen PSV, dat de meeste spelers van zijn team minder spelen is niet zijn schuld.
Lazovic was redelijk actief, maar echt scherp kwam hij niet over. Hij leek het eerder rustig aan te doen, maar in hoeverre dat klopt weet je nooit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mei 03, 2007 8:46 am

Baseman schreef:Aissati was anders één van de betere Twente spelers in de wedstrijd tegen PSV.
Daar dachten de supporters van Twente heel anders over.

Maar goed, ik vind dit een hopeloze discussie. Bewijzen kun je het toch niet.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mei 03, 2007 8:51 am

Ach, Vitesse heeft het recht het rustig aan te doen in een wedstrijd waarin niets meer op het spel staat voor hun. Of het sympathiek is of 'eerlijk' ten opzichte van ons maakt niet zoveel uit. Het had ook andersom kunnen zijn (WII die het rustig aandeed en Vitesse die lekker vrijuit nog had willen verrassen)

Plaats reactie