De plee-offs: Ajax tegen SC Heerenveen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mei 14, 2007 8:13 am

Rishi schreef:
Spijker schreef:Wat een gezeik weer. Ajax speelde, op de eerste 20 minuten na, heel behoorlijk. Goed positiespel, mooie aanvallen met onder andere Sneijder en Huntelaar elke keer bij betrokken waren en een uitstekend spelende Ogararu die een paar keer goed voor Alves kwam, die was (mede door Vermaelen) eigenlijk de hele wedstrijd onzichtbaar.
Welke aanvallen bedoel je?

Ogararu heeft niet 1x een voorzet afgeleverd. Niet een keer een goede dieptepass gegeven. Niet 1x een 1-2tje gemaakt. Wel vijf ballen zo ingeleverd bij een tegenstander. Verdedigend liet hij 2 of 3x een tegenstander uit zijn rug weglopen.

:
Ogararu staat niet voor de voorzetten, Ogararu is een verdediger en als ie af en toe mee op komt is dat mooi meegomen. Als we die gedachte nou eens vasthouden. Ogararu heeft gister in verdedigend opzicht een aantal keer uitstekend ingegrepen en daar beoordeel ik hem op. De Mul wordt afgrekend op z'n voorzetten, niet Ogararu.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 14, 2007 8:31 am

Ogararu is in potentie een goede verdediger, blijf ik ook roepen, maar gisteren was niet zijn topdag. Over onze rechterflank werd het meeste gevaar gesticht door Heerenveen, hij ziet De Mul straal over het hoofd als die 40 meter vrij veld voor zich heeft en de tegenstanders laten hem altijd vrij staan, omdat ie niet kan opbouwen.

Overigens snap ik dat écht niet. De keren dat De Mul zo'n beetje van de middenlijn tot aan de cornervlag geen directe tegenstander voor zich heeft staan (want die staat naast hem), gooi je toch gewoon die bal in de diepte in de hoop dat De Mul sneller is dan zijn directe opponent? Een passeerbeweging heeft ie niet in huis, dus dat is dan de enige manier. Denk aan Overmars vroeger. Onbegrijpelijk dat daar met De Mul en Oga niet op getraind wordt.

Overigens vind ik de voorzetten van De Mul ook niet om over naar huis te schrijven. Hij draait ze altijd weg van de goal, halfzacht gegeven, met effect. Vaak een makkelijke prooi voor de keeper dus, en als KJH zijn hoofd er al tegenaan krijgt, mist de bal snelheid, zodat ie niet hard kan koppen. Alleen een geplaatste kopbal is mogelijk, en dat zagen we gisteren welgeteld 1 keer (op de paal).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mei 14, 2007 8:47 am

Het Ajax publiek vraagt mede door Trabelsi veel meer van een rechterverdediger dan nodig is. Gabri hoort de ballen normaal gesproken op De Mul te geven en je backs kunnen meeschuiven wanneer een overtal situatie dat toe laat. We eisen dus nu ook al van een rechtsback dat ie de linksback voorbij moet kunnen en een op maat gemaakte voorzet moet kunnen afleveren op de spits? Ogararu is een verdediger en dat heeft ie gister uitstekend gedaan, hij heeft Alves en Nilsson een aantal keer een flinke kans (en misschien wel een goal) ontnomen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mei 14, 2007 8:48 am

Maar stond als verdediger in de eerste helft ook een aantal keer te schutteren. Al het gevaar kwam van rechts.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 14, 2007 8:59 am

Ogararu is een typische speler die soms individueel leuke dingen zal laten zien (neem bijvoorbeeld af en toe dat hakje en die paar keer dat hij gisteren de bal wegtikte), maar een enorme zwakke schakel is binnen het team en individueel ook nog eens helemaal niet beslissend is.

Dat argument van te weinig beweging vind ik ook geen hout snijden, want als je ziet hoe lang hij er over doet om een bal te controleren en dan een afspeelpunt te vinden is het niet verwonderlijk dat er na tien seconden wat afspeelpunten afgedekt staan.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mei 14, 2007 9:10 am

Jesse schreef:Maar stond als verdediger in de eerste helft ook een aantal keer te schutteren. Al het gevaar kwam van rechts.
Logisch, omdat we eigenlijk geen echte rechtshalf hebben bij afwezigheid van Gabri.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 14, 2007 9:36 am

Maar Pranjic kon lekker zwerven en toch liepen er een paar aanvallers uit zijn rug weg. Pranjic 1x heel erg goed en het is dat Heitinga een goede sliding maakte anders was het 2-1 of 3-1 geworden dacht ik zo
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma mei 14, 2007 10:50 am

WkCdWn, jij zat in vak 115 toch? Zat jij vlakbij die gasten die steeds met zijn drieen: ''Ajax, Joden!!'' riepen?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » ma mei 14, 2007 11:49 am

Iedereen roept toch "Ajax, Joden!"?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mei 14, 2007 12:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: @Goodfella: voor wat betreft je opmerking over De Mul is het duidelijk dat jij er vanmiddag niet was... :wink.gif:
Cynisme! Maar de tendens hier is toch dat Kennedy een miskoop is en dat Ajax er niet sterker van wordt. Nou, dan moet je dus gewoon hopen dat De Mul bij Ajax blijft. De Mul is bovendien nog jong, dus die kan alleen maar doorgroeien. Aldus Ajaxtalk.

En ik was er gisteren idd niet bij. Heb ook niks van de wedstrijd gezien.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 14, 2007 12:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Overigens vind ik de voorzetten van De Mul ook niet om over naar huis te schrijven. Hij draait ze altijd weg van de goal, halfzacht gegeven, met effect. Vaak een makkelijke prooi voor de keeper dus, en als KJH zijn hoofd er al tegenaan krijgt, mist de bal snelheid, zodat ie niet hard kan koppen. Alleen een geplaatste kopbal is mogelijk, en dat zagen we gisteren welgeteld 1 keer (op de paal).
Voorzetten die wegdraaien van de goal zijn juist lastiger voor de keeper en fijner voor de kopper.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma mei 14, 2007 5:38 pm

Even terugkomend op Ogararu.. wat was hij gisteren weer drama. Voor elke bal die hij krijgt is hij 3 handelingen nodig alvorens de bal richting de mul gaat, daarnaast zijn deze passes ook nog eens uitmuntend slecht.

Ik zie nog steeds niet in, waarom deze roemeen voor zoveel geld gehaald is. Het blijft een zeer beperkte voetballer die veel problemen heeft met spelen in een hoog tempo!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 14, 2007 9:35 pm

Thomas schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Overigens vind ik de voorzetten van De Mul ook niet om over naar huis te schrijven. Hij draait ze altijd weg van de goal, halfzacht gegeven, met effect. Vaak een makkelijke prooi voor de keeper dus, en als KJH zijn hoofd er al tegenaan krijgt, mist de bal snelheid, zodat ie niet hard kan koppen. Alleen een geplaatste kopbal is mogelijk, en dat zagen we gisteren welgeteld 1 keer (op de paal).
Voorzetten die wegdraaien van de goal zijn juist lastiger voor de keeper en fijner voor de kopper.
Nieuw voor mij. Een indraaiende harde voorzet hoeft namelijk maar een klein knikje te hebben om zoveel vaart mee te geven dat ie moeilijk te houden is voor een keeper. Een wegdraaiende voorzet zal precies op maat moeten zijn, liefst zonder effect, en dan nog is het moeilijk om dei hard te koppen.

@Beloki, nee, daar zat ik niet vlakbij. Er zaten overigens sowieso veel vreemde gezichten om mij heen, weinig reguliere vak 115-seizoenskaarthouders.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mei 15, 2007 7:50 am

Dingsdag in onzekerheid

HEERENVEEN, dinsdag
Michael Dingsdag hangt mogelijk een fikse schorsing boven het hoofd. De verdediger stapte tijdens de play-offwedstrijd Ajax-Heerenveen (4-0) – al dan niet bewust – op het hoofd van Ajacied KlaasJan Huntelaar, nadat de spits was gevloerd door keeper Brian Vandenbussche. Het voorval ontging scheidsrechter Ruud Bossen, maar de aanklager betaald voetbal bestudeert de tv-beelden.
De T.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » di mei 15, 2007 1:05 pm

"al dan niet bewust" meteen schrappen die bepaling! Net als strafbaar en niet strafbaar hands. Een handsbal betekend altijd hands.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di mei 15, 2007 1:13 pm

Die Dinsdag was ook al lekker bezig tijdens die eerste goal van KJH. Hij duwt gewoon z'n eigen keeper omver!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di mei 15, 2007 3:34 pm

Het voorval ontging scheidsrechter Ruud Bossen, maar de aanklager betaald voetbal bestudeert de tv-beelden.
Die zag toch ook dat tininho bij de cornervlag Wesley Sneijder's carrière wilde be-eindigen, maar er volgde geen straf!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mei 15, 2007 3:35 pm

Waarom liep trouwens iedereen zo te zeiken over buitenspel? Bij VoetbalInsite zeiden ze ook al dat het dik buitenspel was. Je kunt toch duidelijk zien dat Hansson die bal kopt en dus niet Huntelaar?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di mei 15, 2007 3:37 pm

Peter schreef:Waarom liep trouwens iedereen zo te zeiken over buitenspel? Bij VoetbalInsite zeiden ze ook al dat het dik buitenspel was. Je kunt toch duidelijk zien dat Hansson die bal kopt en dus niet Huntelaar?
Ja, maar dan valt er weinig aan te merken op de overwinning.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 15, 2007 3:37 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Thomas schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Overigens vind ik de voorzetten van De Mul ook niet om over naar huis te schrijven. Hij draait ze altijd weg van de goal, halfzacht gegeven, met effect. Vaak een makkelijke prooi voor de keeper dus, en als KJH zijn hoofd er al tegenaan krijgt, mist de bal snelheid, zodat ie niet hard kan koppen. Alleen een geplaatste kopbal is mogelijk, en dat zagen we gisteren welgeteld 1 keer (op de paal).
Voorzetten die wegdraaien van de goal zijn juist lastiger voor de keeper en fijner voor de kopper.
Nieuw voor mij. Een indraaiende harde voorzet hoeft namelijk maar een klein knikje te hebben om zoveel vaart mee te geven dat ie moeilijk te houden is voor een keeper. Een wegdraaiende voorzet zal precies op maat moeten zijn, liefst zonder effect, en dan nog is het moeilijk om dei hard te koppen.
Ik had het over een voorzet die wegdraait van de goal en dus richting het hoofd van de spits gaat. Juist dan hoeft de spits amper kracht te zetten om keihard te koppen.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » di mei 15, 2007 5:02 pm

Peter schreef:Waarom liep trouwens iedereen zo te zeiken over buitenspel? Bij VoetbalInsite zeiden ze ook al dat het dik buitenspel was. Je kunt toch duidelijk zien dat Hansson die bal kopt en dus niet Huntelaar?
huntelaar liep in buitenspel positie, meen ik. Of ie kopte maakt dan weing uit.Het was niet zo duidelijk als bij wamberto/. maar buitenspel nonetheless/
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mei 15, 2007 6:05 pm

Dr. Living Stoned schreef:
Peter schreef:Waarom liep trouwens iedereen zo te zeiken over buitenspel? Bij VoetbalInsite zeiden ze ook al dat het dik buitenspel was. Je kunt toch duidelijk zien dat Hansson die bal kopt en dus niet Huntelaar?
huntelaar liep in buitenspel positie, meen ik. Of ie kopte maakt dan weing uit.Het was niet zo duidelijk als bij wamberto/. maar buitenspel nonetheless/
Vergeet het maar, is gewoon een zuiver doelpunt.Bij de uittrap van Steek staat Huntelaar zeker niet buitenspel en de enige die de bal dan richting Sneijder kopt is Hanson ...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mei 15, 2007 8:12 pm

Precies. Je kunt alleen buitenspel staan als je de bal van een van je teamgenoten krijgt. Sowieso is er bij Voetbal Insite een anti Ajax stemming, met superjood Barend voorop. Een tweede Van Gelder is geboren.... :00001747.gif:

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr mei 18, 2007 7:47 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ogararu is in potentie een goede verdediger, blijf ik ook roepen, maar gisteren was niet zijn topdag.
En als je het blijft roepen, sleep ik je binnenkort voor het gerecht. En to hell met de consequences.

Ogararu is een oliebol, het is nix en het wordt nix.

Plaats reactie