De plee-offs: Ajax tegen SC Heerenveen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 13, 2007 4:04 pm

Zuidema schreef:Ten Cate over de 29.000 toeschouwers in de Arena: "Dan is het stadion toch nog halfvol (gelach alom). Maar ik kan het me wel voorstellen. In 1 week tijd eerst 16.000 Ajax-supporters naar Rotterdam, moet je een kaartje voor kopen en nu weer. Mensen kunnen dat financieel niet altijd opbrengen."
Die 29.000 man zijn vandaag amper stil geweest. Het zou al een hele verbetering zijn wanneer de 45.000 man die er normaal gesproken zitten zoveel lawaai maken.
Trouwens ook nog een discussie over wie nou eerst uit speelt. Volgens HTC speelt de hogergeplaatste club volgens de reglementen eerst uit, Ajax dus. De journalisten zijn stomverbaasd.
Je zou zeggen dat HtC gelijk heeft, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mei 13, 2007 4:05 pm

Zoals ik het in kan schatten, Az zonder Dembele ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mei 13, 2007 4:14 pm

Ajax speelt eerst uit in Alkmaar, vanwege de reden die HtC ook al aanvoerde. Op zich kunnen we het dan thuis op volle sterkte afmaken, wat natuurlijk een voordeel is.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mei 13, 2007 4:15 pm

Thomas schreef:
Zuidema schreef:
Trouwens ook nog een discussie over wie nou eerst uit speelt. Volgens HTC speelt de hogergeplaatste club volgens de reglementen eerst uit, Ajax dus. De journalisten zijn stomverbaasd.
Je zou zeggen dat HtC gelijk heeft, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Ik heb het even opgezocht op de KNVB-website en Ten Cate heeft inderdaad gelijk. Ajax speelt eerst in Alkmaar (winnaars A+B, wedstrijd G). Dat kan dus een voordeeltje zijn. Dan zijn Gabri en Davids weer terug voor de wedstrijd in de Arena. Hopelijk doet het er dan nog wat toe.

Zie ook: http://www.knvb.nl/archief/clubs/knvb.n ... _play-offs

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 13, 2007 4:16 pm

Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar zonder sterkhouders en ervaren spelers Stam, Davids en Gabri moet Ajax gewoon zorgen dat de schade beperkt blijft.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo mei 13, 2007 4:33 pm

Davids was werkelijk dramatisch, op een paar goede acties na. Net als de Mul trouwens, die nog geen lantaarnpaal voorbij komt.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 4:36 pm

LeonardoSpits schreef:De Mul speelt overigens erg goed
:drecul.gif:

De Mul was vandaag werkelijk dra-ma-tisch! Ongekend.

Over de wedstrijd: de eerste 20 minuten waren weer ouderwets slecht. Niks leek te lukken en geen fatsoenlijke aanval gezien. Dan komt Ajax uit het niets en met enigszins geluk op 1-0 en pardoes doet Babel iets briljants en is het 2-0. Daarna heb ik Heereveen eerlijk gezegd niet meer gezien. In de tweede helft was Ajax helemaal heer en meester. Ik kon slecht zien of de kansen voor Heereveen ook echte kansen waren, maar het leek me niet. 4-0, prima. Op naar AZ!

Ten slotte dan nog de sfeer. Voor het eerst op Zuid en voor mijn gevoel is het toch bijna niet stil geweest, hoor. 410 helaas niet gehoord.

@ Weekend Cees, was jij die man die aan de overkant de hele wedstrijd driftig stond te zwaaien?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 13, 2007 4:36 pm

Stam kan niet meedoen tegen AZ?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 4:37 pm

Alexander schreef:Davids was werkelijk dramatisch, op een paar goede acties na. Net als de Mul trouwens, die nog geen lantaarnpaal voorbij komt.
Vond je? De eerste helft ging vrijwel alles fout, maar in de 2e helft herstelde hij zich ijzersterk, voor mijn gevoel. Kwam volgens mij ook omdat hij toen meer op het middenveld ging spelen, ipv Urby.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 13, 2007 4:39 pm

Stam had weer last van z'n hamstring, Bertje.
Alexander schreef:Davids was werkelijk dramatisch, op een paar goede acties na. Net als de Mul trouwens, die nog geen lantaarnpaal voorbij komt.
Vooral de eerste helft was hij slordig, maar hij heeft heel veel ballen veroverd. De tweede helft speelde hij uitstekend. Het is natuurlijk ook gewoon een middenvelder. Als linksback kan hij z'n ei niet kwijt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 13, 2007 4:39 pm

Thomas schreef:Stam had weer last van z'n hamstring, Bertje.
Maar het is dus al zeker dat hij niet op tijd hersteld is?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 4:40 pm

Thomas schreef: Vooral de eerste helft was hij slordig, maar hij heeft heel veel ballen veroverd. De tweede helft speelde hij uitstekend. Het is natuurlijk ook gewoon een middenvelder. Als linksback kan hij z'n ei niet kwijt.
:biggthumpup.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 13, 2007 4:40 pm

Nee, maar meneer glas half vol Ten Cate was niet positief gestemd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 4:40 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:Stam had weer last van z'n hamstring, Bertje.
Maar het is dus al zeker dat hij niet op tijd hersteld is?
Nee, maar volgens HtC ziet het er niet goed uit.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 13, 2007 4:42 pm

Zo, AFC Neuroot - SC Labbekak 4-0. De eerste twintig minuten stonden de spelers werkelijk stijf van de zenuwen. De simpelste dingen lukten niet. Toen het doelpunt van Huntelaar na een straatvoetbalactie van Sneijder en meteen ging het beter. Wat een raar stel hebben we lopen, ik word er soms wanhopig van.
Opvallend: de lafheid van Heerenveen dat bleef gokken op een countertje met Alves, het zwakke spel van Tom de Mul, de verschrikkelijke uittrappen van Stekelenburg (regelrecht naar zijn collega aan de overkant, keer op keer) en het positionele gepruts van Ogararu, al mag dat laatste amper een verrassing heten.
Uitblinker: Sneijder.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 13, 2007 4:42 pm

Bedankt. Jammer.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 13, 2007 4:43 pm

Ogararu heeft vandaag een aantal keer goed geknepen, Bertje.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 13, 2007 4:46 pm

Ogararu liep aan de verkeerde kant te verdedigen, gaf zijn tegenstander meters ruimte, stelde zich zo op dat hij zijn tegenstander noch de inkomende man kon opvangen...nee, het was werkelijk weer een drama met onze Roemeen. Ik hoop op een topverdediger erbij, zodat Heitinga naar rechts kan. Elke tegenstander laat Ogararu vrij, want opbouwend is hij ook zwak.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 13, 2007 4:48 pm

Bekijk de samenvatting nog een keer, zou ik zeggen. Ik ben zeker geen Ogararu-fan (integendeel) maar hij kneep twee keer goed om de bal te onderscheppen en twee keer trok hij naar de tweede paal om Alves te belemmeren de eerste voor Heerenveen te maken.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 4:49 pm

Dat zal dan in de 2e helft geweest zijn dat ik het niet goed kon zien, maar de 1e helft was weer een ramp, hoor.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 13, 2007 4:52 pm

Goed, hij kneep twee keer naar binnen, fijn. Maar verder? Hopeloos, hij snapt er helemaal niets van.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo mei 13, 2007 4:55 pm

joey schreef:Goed, hij kneep twee keer naar binnen, fijn. Maar verder? Hopeloos, hij snapt er helemaal niets van.
Ik vond het probleem vandaag zeker niet bij Oguraru liggen. Hoe vaak hij de bal had en er niemand van het middenuit (Heitinga??) zich aanbod, de Mul verstoppertje speelde en Huntelaar naast z'n direkte tegenstander bleef lopen waren talloos. Natuurlijk is hij niet de beste opbouwer, hoewel ik 'm verdedigend prima vind spelen, maar Ajax is een zeer statische ploeg op bepaalde posities.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 13, 2007 4:57 pm

Ik vond Huntelaar vandaag goed meevoetballen. Het probleem van het aanbieden lag bij Heitinga en De Mul.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 5:00 pm

Raymon schreef:hoewel ik 'm verdedigend prima vind spelen, maar Ajax is een zeer statische ploeg op bepaalde posities.
Ik heb hem in de eerst helft geen bal zien afpakken. Pranjic kwam weer een paar keer gevaarlijk op, bij een hoge bal wordt hij weggebeukt, ballen gingen weer over de zijlijn etc. Tel daarbij op dat ik hem geen enkele keer een aanvallende actie heb zien maken en er blijft weinig over.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 13, 2007 5:02 pm

Ik las op AS dat Barcelona Huntelaar vandaag heeft bekeken. Dan hebben ze geluk, want vandaag was goed te zien wat hij wel en niet kan. Hij was vrij zwak aan de bal, kon door zijn gebrekkige snelheid in bepaalde situaties geen voordeel boeken. Daar stond tegenover dat de eerste kans die hij kreeg er meteen in lag en dat hij een strafschop forceerde. Of het genoeg is voor Barcelona? Ik denk het niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie