De play-offs: AZ-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

De play-offs: AZ-Ajax

Bericht door FlaFlu » zo mei 13, 2007 4:46 pm

De voorbeschouwing van Ten Cate:

Heel spannend. De eerste drie wedstrijden eindigden in een gelijkspel. HtC hoopt dat het deze keer wel 11 tegen 11 blijft, maar ging er verder niet op in of zo. Hij denkt dat AZ als ploeg wat verder is dan Ajax, maar dat Ajax meer individuele kwaliteit heeft. Op de vraag of Ajax underdog is antwoordde hij: "Underdog? Wat is dat? Dat woord kennen we niet bij Ajax."

De uitwedstrijd wordt heel zwaar. Hopelijk speelt iemand als Vermaelen weer zo goed als achterin en spelen we voorin iets klaar. Naar achteren leunen heeft geen zin, maar het wordt wel een kwestie van de schade beperken, denk ik. Kom maar op met al die opstellingen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 13, 2007 4:56 pm

Ajax is zonder Stam, Gabri en Davids wel degelijk de underdog. Dus zou het resultaat wel eens kunnen meevallen. De druk ligt nu bij AZ.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 13, 2007 5:06 pm

Ik zou sowieso uit proberen te scoren. Komt bij dat AZ het sterkst is als ze dicht bij je doel mogen voetballen en ik zou me sowieso niet terugtrekken.

Zoiets zou ik doen:

Huntelaar;
Babel, De Mul;
Sneijder, Perez;
Maduro;
Emanuelson, Vermaelen, Heitinga, Ogararu;
Stekelenburg;

De Bremen thuis-variant. Met Urby die doorschuift richting middenveld, Sneijder die iets centraler gaat spelen en Perez die als controlerende rechtshalf komt te spelen. AZ moet het ook niet van het loopvermogen en de duelkracht hebben, dus daar ben ik niet bang voor. Het is vooral zaak met positioneel goed voetbal de bal op te vangen, rond te laten gaan en de gaatjes te vinden.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 5:08 pm

Waarom niet vd. Wiel voor Ogararu? Of voor Heitinga zodat die op de plek van Maduro kan.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mei 13, 2007 5:09 pm

V.d. Wiel kan waarschijnlijk niet meedoen, vanwege het WK U-19 dat volgende week ergens begint dacht ik..

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 5:10 pm

Dan gaat-ie daar maar later heen. Hij hoort gewoon voor Ajax te spelen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 5:10 pm

Weet iemand wanneer deze wedstrijd en wanneer de return is?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mei 13, 2007 5:11 pm

Jesse schreef:Dan gaat-ie daar maar later heen. Hij hoort gewoon voor Ajax te spelen.
Dat weet ik, maar het is zijn keuze dus ik weet niet wat er gaat gebeuren..

20 mei en 27 mei.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 5:12 pm

Oké, dank je. :biggthumpup.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » zo mei 13, 2007 7:19 pm

Op de vraag "tegen wie willen jullie spelen in de finale", antwoordden de spelers allemaal "Ajax", aldus Louis van Gaal. Toen de interviewer daarop vroeg of het erom ging om revanche te nemen vanwege de verloren bekrefinale, zei Van Gaal dat AZ beter was in de finale en dat er dus geen reden was om revanche te nemen...

Dus dan weten jullie het; het geeft niets als je een finale verliest, als je maar beter speelt dan je tegenstander. :00001757.gif:

Lionel
Berichten: 47314
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 13, 2007 7:21 pm

Heerlijk ook!

En ook oppassen voor zijn wissels he :00000946.gif:
En Van Gaal houdt er niet van om zichzeld op de borst te slaan :00000946.gif:

heerlijk hoor


GEWOON AFSLACHTEN KUT AZ
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 13, 2007 7:24 pm

Thafunk (voorheen Ferry) schreef:Op de vraag "tegen wie willen jullie spelen in de finale", antwoordden de spelers allemaal "Ajax", aldus Louis van Gaal. Toen de interviewer daarop vroeg of het erom ging om revanche te nemen vanwege de verloren bekrefinale, zei Van Gaal dat AZ beter was in de finale en dat er dus geen reden was om revanche te nemen...

Dus dan weten jullie het; het geeft niets als je een finale verliest, als je maar beter speelt dan je tegenstander. :00001757.gif:
Wat een kutavond zal Louis 24 mei 1995 gehad hebben.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11424
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mei 13, 2007 7:32 pm

joey schreef:Ajax is zonder Stam, Gabri en Davids wel degelijk de underdog. Dus zou het resultaat wel eens kunnen meevallen. De druk ligt nu bij AZ.
Als men maar een doelpunt maakt die telt dubbel en bij de return is iedereen weer terug :00000589.gif:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo mei 13, 2007 7:41 pm

Volgens mij is er geen ploeg in Europa die zo vaak op belangrijke momenten zijn beste spelers moet missen. Zie eerder ook in de Uefa Cup bijvoorbeeld, tegen Werder Bremen. Verschil is dat het dit keer meer door schorsingen komt als door blessures.

Hopen dat Stam toch op tijd geneest, als die hamstring niet ingescheurd is, kan je een gok nemen aangezien het seizoen na de play offs voorbij is.

Ik zou sowieso met een 4 mans middenveld spelen, want de laatste wedstrijden hebben wel bewezen dat we dat nodig hebben. Als Stam niet mee kan doen, zou ik Van der Wiel en Vermaelen op Arveladze en Koevermans zetten. Heitinga moet als verdidigende middenvelder Cziommer uit de wedstrijd spelen. Ogararu staat op Martens en Emanuelson op Jenner, maar die moet eigenlijk als middenvelder spelen en proberen Jenner achter hem aan te laten lopen.

Verder zou ik dan Maduro, Sneijder, Perez, Babel en Huntelaar opstellen. Hoe de precieze invulling wordt, kunnen ze een week over puzzelen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo mei 13, 2007 8:20 pm

Ach ja, misschien valt het nog wel mee met Stam. HtC vraagt zich af of ie er wel bij kan zijn volgende week. Gelukkig schrijft ie Stam nog niet op voorhand af.

Lionel
Berichten: 47314
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 13, 2007 10:00 pm

En wie dekt Dembele dan? Neem aan dat hij wel speelt. Anders ben ik niet bang voor AZ
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 11:14 pm

Dembele viel geblesseerd uit, maar bij Talpa werd gezegd dat dat wel meeviel.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 14, 2007 2:29 am

Arwin schreef:Ik zou sowieso met een 4 mans middenveld spelen, want de laatste wedstrijden hebben wel bewezen dat we dat nodig hebben. Als Stam niet mee kan doen, zou ik Van der Wiel en Vermaelen op Arveladze en Koevermans zetten. Heitinga moet als verdidigende middenvelder Cziommer uit de wedstrijd spelen. Ogararu staat op Martens en Emanuelson op Jenner, maar die moet eigenlijk als middenvelder spelen en proberen Jenner achter hem aan te laten lopen.

Verder zou ik dan Maduro, Sneijder, Perez, Babel en Huntelaar opstellen. Hoe de precieze invulling wordt, kunnen ze een week over puzzelen.
Vermaelen op Koevermans en Heitinga op Cziommer vind ik goede koppels, maar vooral Emanuelson op Jenner vind ik minder gelukkig.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 14, 2007 8:46 am

Rishi schreef:En wie dekt Dembele dan? Neem aan dat hij wel speelt. Anders ben ik niet bang voor AZ
Mwah, Dembele vind ik niet zo heel gevaarlijk. Dat doelpunt tegen Ajax was aardig ingeschoten, maar er ging ook een enorme fout van Vermaelen aan vooraf. Dembele heeft werkelijk een traptechniek van niets. Koevermans en Arveladze zijn veel gevaarlijker.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mei 14, 2007 8:48 am

:00001757.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma mei 14, 2007 9:36 am

Thomas schreef:
Arwin schreef:Ik zou sowieso met een 4 mans middenveld spelen, want de laatste wedstrijden hebben wel bewezen dat we dat nodig hebben. Als Stam niet mee kan doen, zou ik Van der Wiel en Vermaelen op Arveladze en Koevermans zetten. Heitinga moet als verdidigende middenvelder Cziommer uit de wedstrijd spelen. Ogararu staat op Martens en Emanuelson op Jenner, maar die moet eigenlijk als middenvelder spelen en proberen Jenner achter hem aan te laten lopen.

Verder zou ik dan Maduro, Sneijder, Perez, Babel en Huntelaar opstellen. Hoe de precieze invulling wordt, kunnen ze een week over puzzelen.
Vermaelen op Koevermans en Heitinga op Cziommer vind ik goede koppels, maar vooral Emanuelson op Jenner vind ik minder gelukkig.
Misschien Lindenbergh op Jenner?

Zonder Stam, Gabri en Davids zie ik het overigens somber in in Alkmaar. Hopen op een minimaal verlies of zelfs een gelijkspel en afmaken in de ArenA.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47314
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 14, 2007 9:44 am

Bertje schreef:
Rishi schreef:En wie dekt Dembele dan? Neem aan dat hij wel speelt. Anders ben ik niet bang voor AZ
Mwah, Dembele vind ik niet zo heel gevaarlijk. Dat doelpunt tegen Ajax was aardig ingeschoten, maar er ging ook een enorme fout van Vermaelen aan vooraf. Dembele heeft werkelijk een traptechniek van niets. Koevermans en Arveladze zijn veel gevaarlijker.
Dat meen je niet? Als er 1 iemand de laatste weken het spel bepaalt van AZ is dat Dembele wel.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 14, 2007 9:50 am

Meen ik wel. Dembele laat heus wel eens aardige dingen zien, maar ik zie hem nooit beslissend zijn. En hij is niet constant genoeg om dat te rechtvaardigen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mei 14, 2007 10:07 am

Haha, 90% van de goals van Dembele komen van schoten van buiten de 16, maar Bertje concludeert dat ie een traptechniek van niets heeft.... Dembele is de angel van dit AZ. Doordat hij zoveel vrijheid krijgt is ie altijd aanspeelbaar. Daar houden Ajax verdedigers niet van. Koevermans en Arveladze zullen denk ik niet gaan scoren tegen Ajax.

Mr. Ajax
Berichten: 14510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 14, 2007 10:19 am

Inderdaad, dat Dembele een traptechniek van niks heeft is net zoiets als zeggen dat Stam een mietje is...


:00001757.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie