JC Schaal 2007/2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 12, 2007 3:05 pm

Helemaal niet mee eens. Hij deed gisteren wel degelijk dingen goed.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 12, 2007 3:08 pm

Gisteren deed ie helemaal niks goed.Of het moet zijn dat je ballen over 2 meter terug passen naar een medespelers iets heel aparts wil noemen ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 12, 2007 3:11 pm

Thomas schreef:Donald kan een hele nuttige speler worden in deze selectie. Je kan meerdere kanten met hem op. Z'n first touch is behoorlijk zwaar en hij is nog wat slordig in balbezit, maar hij ziet het wel. Hij staat goed bij balbezit van de tegenstander, loopt goed wanneer z'n medespelers in balbezit zijn en zoekt de korte combinaties op. Hij is fysiek sterk en kan volgens mij prima als rechtshalf Gabri vervangen of als aanvallende middenvelder spelen, waarbij hij goed aansluit bij de spits. Ik denk dat Huntelaar zich stukken fijner voelde met Donald in z'n rug. Met Donald op die plek zou Maduro bijvoorbeeld ook beter uit de verf komen als rechtshalf dan met Sneijder voor zich.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 12, 2007 3:12 pm

Ja dat ken ik nu wel onderhand. :aai.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 12, 2007 3:14 pm

Je hebt het meerdere keren gelezen? :wink.gif:

Ik plaatste het maar even voordat iemand me vraagt wat ik Donald in vredesnaam goed vond doen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 12, 2007 3:17 pm

Tis goed Thomas :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo aug 12, 2007 3:39 pm

Voetske schreef:Verder ben ik het gedeeltelijk met je eens dat je daar oeverloos op moet trainen, maar je moet er dan wel aanleg voor hebben.Het in je hebben om dat wat je leert ook in de praktijk te brengen.Gezien het feit dat men nu al weer met de zoveelste trainer de praktijk mag en kan leren betwijfel ik, wat ik al langer doe, of spelers dat talent wel in zich hebben.Korter gezegt, het blijven nog steeds talenten, waarvan de volgende stap nog steeds niet gemaakt wordt.
Hehe... Op dit punt zijn wij tweeen vaker uitgekomen. Zijn sommige spelers nou echt zo ongelooflijk stom en hardleers? Is goed positiespel (inclusief passing enz) nou echt zo verschrikkelijk moeilijk voor een gemiddelde profvoetballer om te leren? Of hebben we in al die jaren nog steeds niet de trainer getroffen die ze dit kan eigenmaken? Ik hoop nog steeds op het laatste, maar soms zakt mij de moed ook in de schoenen.
Zo zou het kunnen, maar niemand heeft die kwaliteiten om dat 100% in te vullen zoals Bergkamp en Litmanen het deden.Die wisten precies wanneer men zich aan moest bieden, en wanneer men overgeslagen moest worden.
Oh nee, ik verlang zeker geen 100% uitvoering hiervan. Wat Bergkamp bijvoorbeeld deed in en om de 16 is maar voor weinigen weggelegd, dat kan ik niet verlangen van Sneijder en verwacht ik ook niet van hem. Dit was voor spelers van de buitencategorie. Maar het in die patronen spelen, het invullen van die rol op die manier moet een Sneijder volgens mij wel kunnen. In dat terugzakken, spelverdelen (openen naar de kant, dieptepass) en weer aansluiten naar de 16.
Die wisten al voor hun balaaname wat medespelers positioneel gezien gingen doen.Daarbij beschikten deze spelers over een formidable techniek en speelden bijna altijd in dienst van het elftal.En vergeet niet dat in die tijd er iets " andere " spelers om hen heen stonden te ballen.
Zeker weten. Van zoiets is dit Ajax lichtjaren verwijderd. Kwaliteit, automatismen, creatitviteit, techniek, inzicht, pffff... Sommigen scoren dan wel erg zwaar onvoldoende. Toch, om het terug te spitsen op Sneijder: hij kan in zo'n rol als boven omschreven al zoveel extra impulsen geven aan het huidige elftal. Litmanen was in zijn eerste jaar bij Liverpool nog geregeld op het veld te vinden. Vaak als invaller. Het viel me steeds weer op hoe chaotisch Liverpool soms speelde totdat hij erin kwam. Ineens kreeg je structuur in de aanvalsopzet door zijn manier van aanbieden op het middenveld, opendraaien, passen, waarna hij sluw de positie voorin zocht. Het oogde heel simpel, maar hij gaf zo Liverpool steeds weer opbouwend een flinke boost. Ik ben ervan overtuigd dat Sneijder dat in zijn stijl ook kan en daarmee het elftal voetballend op een hoger peil kan brengen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 12, 2007 3:43 pm

Als we het over Sneijder hebben: die speelt natuurlijk zelden een wedstrijd waarin hij regelmatig de opening naar de zijkant zocht. Stom, want het zou juist meer ruimte voor hem creëren en zijn spel ten goede komen. Aan het einde van vorig seizoen zaten er echter een paar hoopgevende wedstrijden tussen, dus wellicht dat hij het licht is gaan zien en/of wat meer vertrouwen zal hebben in de nieuwe jongens op de flanken.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 12, 2007 3:45 pm

Mano schreef:
Peter schreef:Het viel niet mee, zeg. Totaal geen creativiteit aan onze zijde en een PSV waar sowieso totaal geen lijn in zat. Al met al wel een verdiende overwinning, maar het was weer onnodig terugzakken in die laatste 10 minuten.

Donald viel trouwens erg matig in, zeg.
poe dat zeg je nog netjes. Hij deed werkelijk niets goed!
heeft absoluut nog geen zelfvertrouwen, als er 1 ding misgaat, schiet ie in de stress en gaat alles mis, zelfs een normale aanname.

hebbe we voorlopig nog niks aan!
Dat was tegen Bremen ook heel goed te zien, dat Donald gewoon nog een paar jaar nodig heeft. Een ongeslepen diamant waar nog heel erg veel aan geslepen moet worden. Ik zou hem proberen te verhuren.
Ajax!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo aug 12, 2007 3:49 pm

Je noemde het inderdaad al eerder, Thomas. Hij kan zijn belang voor het elftal daarmee nog enorm opkrikken. Als ie dat ook goed in de smiezen krijgt en dat spel zelfs met een mandekker op hem kan uitvoeren, is ie echt klaar voor een Europese topclub.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 12, 2007 3:58 pm

Sneijder denkt niet zo, Sneijder denkt aan Sneijder. Hij is geen teamgerichte speler, zoals Litmanen. Die opende automatisch naar de flanken als daar ruimte was. Het zou niet in zijn hoofd opgekomen zijn om een Jari-show op te voeren.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo aug 12, 2007 4:10 pm

Dat zou erg jammer zijn als dat zo zou blijven. Maar goed, hij heeft ons al eerder verrast met doorbraken in zijn ontwikkeling. Ook hij wordt sadder and wiser. Had Sneijder trouwens in een interview kortgeleden niet gezegd dat ie komend seizoen nog belangrijker voor het team wilde zijn of zoiets?
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo aug 12, 2007 4:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 12, 2007 4:35 pm

Je weet het nooit, maar ik denk dat het de aard van het beestje is.

Laten we die arme Donald niet te hard vallen. Jarenlang klagen we dat sterke, dynamische spelers bij Ajax geen kans krijgen omdat de spelers alleen op techniek worden beoordeeld, maar áls er dan een sterke, dynamische speler doorbreekt, zagen we hem af. Geef die jongen de tijd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 12, 2007 4:48 pm

Donald speelde best aardig anders.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 12, 2007 4:49 pm

Een medestander uit onverwachte hoek! :00000589.gif:

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 12, 2007 4:50 pm

Ik ben het nog wel eens vaker met je eens! Bijvoorbeeld over dat het PSV shirt een spuuglelijk shirt is!
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 12, 2007 4:55 pm

Het shirt van Psv is ieder jaar anders. Nog erger.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo aug 12, 2007 5:24 pm

Ik dacht dat PSV's nieuwe uit tenue overigens die witte zou zijn, gisteren speelde ze met de blauwe van afgelopen seizoen..

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo aug 12, 2007 6:23 pm

Tering, wat heb ik mij dood geërgerd aan mensen die op 127 hun plekje kwamen zoeken wat op hun kaartje staat....
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma aug 13, 2007 8:51 am

Je was niet de enige :rules.gif: Het viel me wel op dat het na rust een stuk rustiger was haha.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma aug 13, 2007 9:26 am

joey schreef:
Frank schreef:Kijk eens wie er niet bij waren... Is misschien een verklaring.
Gold voor Ajax ook. Geen Sneijder. Geen Suárez. Geen Davids. In de tweede helft geen Stam.
Ik dacht dat HtC de wedstrijd zodanig onbelangrijk vond dat hij Huntelaar en Stam niet mee zou laten doen... :hypocrite.gif:
Stam werd in de rust gewisseld. Ook Kennedy ging er uit voorzorg af.

PSV verloor bijna alle duels op het middenveld. Cocu werd node gemist. Zijn vertrek is niet opgelost. Met dit middenveld is PSV kansloos in grote duels.
Dit geld nu ook voor Sneijder , die wordt nu ook node gemist en ik zie Ajax dat ook niet 123 oplossen dit Jaar.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 13, 2007 9:28 am

Ik vond het grappig dat in alle commentaren na afloop de nadruk lag op hoe gehandicapt PSV was. Dat Ajax Sneijder, Davids, Suarez (Babel), Ogarau miste en een halve Stam, kwam een stuk minder aan bod. Ik vind dat wij de Calimero bokaal dit jaar maar eens moesten overnemen van Philips!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » ma aug 13, 2007 1:18 pm

http://www.dag.nl/OverDAG/LaatsteDigitaleKrant.htm

Pagina 12. Is goed te zien waarom Ibrahim Affelay geschorst mag worden.
Ik had gezien dat hij hem bij de keel greep, maar op deze foto is wel heel goed te zien hoe hij dat doet.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma aug 13, 2007 1:23 pm

Amsterdam Pride schreef:http://www.dag.nl/OverDAG/LaatsteDigitaleKrant.htm

Pagina 12. Is goed te zien waarom Ibrahim Affelay geschorst mag worden.
Ik had gezien dat hij hem bij de keel greep, maar op deze foto is wel heel goed te zien hoe hij dat doet.
Afbeelding
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma aug 13, 2007 1:40 pm

Die link doet het bij mij niet. Vond tijdens de wedstrijd al dat Afellay minimaal een kaart had moeten krijgen, ipv Heitinga die vrij weinig verkeerd doet in mijn ogen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie