Voorbereiding op het seizoen 2007-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jun 29, 2007 7:37 pm

goodfella schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik erger me.

De huidige stand van zaken is dat de concurrentie (PSV, feyenoord, AZ) een aantal voordelige transacties in de selecties hebben gerealiseerd voordat de eerste training begint, en wij niet.
Voordelige transacties? Ajax is toch echt de club die het minste geld heeft uitgegeven tot nu toe. Wat jij schrijft is dus echt kinklare onzin. 7 Miljoen voor Lazovic. 4 Miljoen voor Hofland. Dat zijn geen voordelige transacties, dat zijn hoofdprijzen.
Wat ik bedoelde is dat ze hun selecties hebben versterkt. Hoe hun budget eruit ziet interesseert mij/ons niet neem ik aan, al vind ik de financiele ontwikkelingen bij feyenoord wat dubieus overkomen. Maar wie er nu duurder uit is, was bepaald niet het punt dat ik wilde maken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » vr jun 29, 2007 8:30 pm

Bertje schreef:
Chris schreef:
Bertje schreef:Met Vlaar, mag ik toch hopen.

En Chris, Van Marwijk wist Feyenoord destijds ook nooit structureel goed te laten spelen. Net als Koeman bij Ajax waren er geen moment automatismen, ondanks dat ze toch nog aardige prestaties afleverden in de Uefa Cup en de kwartfinale van de Champions League. Sterker nog: Feyenoord ging eigenlijk steeds slechter spelen.

En ik zie niet ion hoe ze Ajax volgen. Met Makaay, ja. Dat is een topper met meerwaarde. Van Bronkhorst zal binnen Nederland ook zeker z'n waarde hebben, maar Hofland en De Cler horen niet eens bij de beste of betere spelers binnen Nederland, dus hoe moeten ze de talenten dan begeleiden? Zeggen dat zij het fout doen, dus dat Vlaar en Drenthe het maar anders moeten doen?
Dit seizoen deelde Bahia mee in de malaise bij Feijenoord, maar het seizoen daarvoor speelde hij zeer sterk. En pakte hij, als ik me niet vergis, geen enkele kaart. Voor een verdediger geen slecht prestatie.

De Uefa Cup duurt een seizoen lang dan heb je vrij regelmatig een aardige prestatie of men voetbalt daar tijdens het seizoen gewoon redelijk tot goed.

Ajax haalt NLse/Spaanse toppers binnen die een schat aan ervaring meebrengen en een wedstrijd kunnen sturen. Feijenoord haalt voor elke linie een geroutineerde speler. En spelers die kwaliteit toevoegen aan de selectie van Feijenoord, De Cler is één van de betere linksbacks van NL, Hofland heeft jaren in D'land gevoetbald. Die weet echt wel hoe je een mannetje moet uitschakelen. Makaay en Van Bronkhorst hoef ik niet eens over te zeggen, dat spreekt voor zichzelf. Dit gecombineerd met talenten als Drenthe, De Guzman, Vlaar.
Werp een blik op Ajax en je ziet dat ze hetzelfde doen; Stam, Davids, Gabri met Vertonghen, Heitinga, Vermaelen etc
Sorry, maar uit het rijtje Hofland, De Cler, Bronko en Makaay is toch echt alleen Makaay top. Die kun je spiegelen aan Stam en Davids. Laten we zeggen dat je Gio aan Gabri kunt spiegelen. Maar Hofland en De Cler zijn gewoon minder dan de 'talenten' die Ajax op die posities heeft staan (Vermaelen en Urby).
Ik zeg ook niet dat ze beter zijn dan de Ajaxspelers, ik zeg gewoon dat Feijenoord de Ajaxweg volgt. Geroutineerde nederlandse voetballers, die in de Eredivisie makkelijk mee kunnen. Die een impuls geven aan de selectie van Feijenoord, een van Bronkhorst/Makaay kunnen hun ervaring doorggeven aan de jongere garde. Zie je de vergelijking met Ajax?

En ik zeg dat van Marwijk in staat is om een team te vormen wat voor elkaar door het vuur gaat, dan wordt Feijenoord een team om rekening mee te houden. Dat kan ook nog es gepaard gaan met redelijk tot goed voetbal.
Chris a.k.a Giiser

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 29, 2007 8:32 pm

Het grote verschil is dat De Cler en Hofland een team niet omhoog helpen, omdat ze zullen delen in de malaise.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jun 29, 2007 8:40 pm

brigade zuid schreef:We zullen wel zien.
Dat zou ik ook zeggen als ik jou was. Maar ja, je kan wel hoog opgeven over het nivo van Wolfsburg, maar die hebben ook spelers van ADO gekocht destijds. En nu doet Ajax het en dan klopt er weer helemaal niets van. Wel consequent blijven.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jun 29, 2007 8:45 pm

We zullen wel zien hoe vriend Delorge het gaat doen, als ie het goed doet zal ik de eerste zijn die mn fout toegeeft.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr jun 29, 2007 8:53 pm

Bertje schreef:Het grote verschil is dat De Cler en Hofland een team niet omhoog helpen, omdat ze zullen delen in de malaise.
De Cler is bepaald geen voetballer naar mijn hart, maar bij AZ heeft hij het uitstekend gedaan. Zie maar eens een betere linksback voor dat geld te vinden, veel succes.

Bekijk het eens in een ruimer perspectief. Door de komst van De Cler kan Drenthe een linie doorschuiven naar zijn favoriete positie: links op het middenveld. Voeg de uitstekende voorzet van Drenthe bij het scorend vermogen van Makaay en Tim 'degelijk' de Cler kan Feyenoord wel eens veel sterker maken dan jij denkt.
Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 29, 2007 8:59 pm

Tja, dan geef ik liever niets uit aan Hofland, zodat je Vlaar en Bahia in het centrum kunt houden en geldt hebt om een echt goede linksback te halen. Zo blijf je kloten met prutsers.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr jun 29, 2007 9:11 pm

Over prutsers gesproken, in die categorie valt Bahia zeker! Bovendien is 3 kandidaten voor 2 centrale defensieve posities wel het minimum. Logisch dat Feyenoord daar versterking heeft gehaald.

Ben ik nog steeds benieuwd aan welke linksback feyenoord volgens jou zijn geldt (?) had moeten besteden.
Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 29, 2007 9:13 pm

Geen idee. Ik overzie de gehele markt niet, maar Pocognoli was een goede geweest.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jun 29, 2007 9:22 pm

De Cler is bepaald geen voetballer naar mijn hart, maar bij AZ heeft hij het uitstekend gedaan. Zie maar eens een betere linksback voor dat geld te vinden, veel succes.

Bekijk het eens in een ruimer perspectief. Door de komst van De Cler kan Drenthe een linie doorschuiven naar zijn favoriete positie: links op het middenveld. Voeg de uitstekende voorzet van Drenthe bij het scorend vermogen van Makaay en Tim 'degelijk' de Cler kan Feyenoord wel eens veel sterker maken dan jij denkt.
De cler is een degelijke back, die door Tom de Mul werd overklast (thuis - competitie) en zich alleen staande mocht houden door grove overtredingen. De cler is wel een behoorlijke verbetering vergeleken met drente.

Hofland kan niet 1-op-1 spelen; ik vergelijk hem een beetje met de Frank Verlaat die wij jaren geleden kochten. In Duitsland goed, maar voor Ajax te langzaam enz. Het voordeel voor hofland is dat bvm trainer is, die neemt geen risio's, houdt altijd een verdediger over enz.

De favoriete plek van drente op het middenveld?? In de a1 stond hij back en toen was dat zijn favoriete plek. drente is een hype. Voordat hij werd verbannen naar excelsior (B?) speelde hij linksbuiten!

Zijn voorzetten zijn zo slecht (vreemd voor iemand met een hele goede vrije trap), zie de 30 mislukte voorzetten tegen Jong Engeland.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr jun 29, 2007 9:42 pm

Demosthenes schreef:
Hofland kan niet 1-op-1 spelen; ik vergelijk hem een beetje met de Frank Verlaat die wij jaren geleden kochten. In Duitsland goed, maar voor Ajax te langzaam enz. Het voordeel voor hofland is dat bvm trainer is, die neemt geen risio's, houdt altijd een verdediger over enz.
Sterker nog, Feyenoord heeft een counterteam bij uitstek. Zo'n Makaay en Slory ook, die hebben ruimte nodig om te excelleren. Vlaar en Hofland zijn vrij trage verdedigers die graag niet te diep spelen. Wat dat betreft is in de persoon van Van Marwijk wel een trainer aangetrokken die weet hoe hij het beste kan halen uit zulk spelersmateriaal. Of je er van houdt is vraag twee, maar het legioen is met weinig tevreden (anders wordt je niet supporter van zo'n club) en als Royston de knuffelsurinamer Drenthe weer als een blinde dolle hond over het veld sjeest gaan de handjes van de kameraadjes enthousiast op elkaar.
Demosthenes schreef: De favoriete plek van drente op het middenveld?? In de a1 stond hij back en toen was dat zijn favoriete plek. drente is een hype. Voordat hij werd verbannen naar excelsior (B?) speelde hij linksbuiten!

Zijn voorzetten zijn zo slecht (vreemd voor iemand met een hele goede vrije trap), zie de 30 mislukte voorzetten tegen Jong Engeland.
Ben ik echt totaal met je oneens. Tegen de Engelsen leverde hij een paar zeer fijne voorzetten af maar tegen die kopsterke Engelsen kon daar niet echt van worden geprofiteerd.

Ik vond Drenthe lang niet zo goed op het jeugd-EK als een hoop mensen beweerden, maar zijn voorzet is voor mij een openbaring. Op het hele EK heeft hij in zijn eentje meer bruikbare voorzetten gegeven dan alle Ajacieden in een heel seizoen bijelkaar. Echt een wapen, die voorzet van hem. Maar verder laat zijn spel nog genoeg te wensen over. Niet gek voor zo´n jonge speler, maar dit terzijde.
Ajax!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr jun 29, 2007 9:50 pm

Bertje schreef:Geen idee. Ik overzie de gehele markt niet, maar Pocognoli was een goede geweest.
Laat ik dan zo eigenwijs zijn om te zeggen dat ik de markt wel overzie en De Cler voor minder dan 3 miljoen een prima aankoop vind, zeker voor dit Feyenoord.

Pocognoli is nog lang niet zo ver als De Cler en nu is het wel aan Van Gaal besteed om talent tot bloei te laten komen maar ik moet nog maar zien of dit in het geval van Pocognoli op korte termijn zal lukken, want op het jeugd-EK was niet te zien dat de linksback van de rode Duivels verder was dan zijn leeftijdsgenoten (!) .

Met 4 potentiële kampioenskandidaten is in de aanstaande competitie ieder onnodig puntverlies duur en AZ neemt wat dat betreft wel een gok door weer een aantal geroutineerde spelers te vervangen door onervaren jongens als Ari, Pocognoli en Koenders.
Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 29, 2007 9:53 pm

In de Belgische competitie was wel gewoon te zien dat Pocognoli al een betere back is dan De Cler, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen, want jij overziet de hele markt.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr jun 29, 2007 9:59 pm

Het jeugd EK liet aan niveau te wensen over maar was blijkbaar toch nog wat hoogstaander dan de Belgische competitie, ook wel bekend als het lachertje van Europa. De Cler zou spelend in de Belgische Jupiler League de status van Alex hebben :smallgrin.gif:

Dit ter relativering van de doorbraak van Pocognoli in zijn thuisland.
Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 29, 2007 10:02 pm

Die jongen heeft net zijn eerste gehele seizoen erop zitten. Dan vergeef ik het hem wel dat hij niet uitblinkt op een jeugdtoernooi, maar ga ik liever op die wedstrijden in de competie af. Maar waarom zeg ik dit? Jij weet alles!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr jun 29, 2007 10:12 pm

Eindelijk zeg je iets zinnigs.

Pieters heeft er nog niet eens een heel seizoen op zitten maar die maakte wel indruk op mij tijdens het heugd EK. Jonge spelers mogen fouten maken en vervelender nog: ze máken ook fouten. Daarom vind ik dat Feyenoord een prima zet doet met het aantrekken van De Cler, een degelijke Nederlandse international wiens beste jaren nu zijn aangebroken, waardoor Drenthe vrijuit kan gaan voetballen. Goed voor zijn ontwikkeling. Drenthe en Pocognoli samen aan de linkerkant zou juist heel dom zijn geweest van Feyenoord.

En nu on topic :ajaxscarf.gif:
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jun 29, 2007 10:30 pm

De Cler is over the hill. Zijn beste seizoen was 2005/2006.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jun 29, 2007 11:04 pm

Demosthenes wrote:
De favoriete plek van drente op het middenveld?? In de a1 stond hij back en toen was dat zijn favoriete plek. drente is een hype. Voordat hij werd verbannen naar excelsior (B?) speelde hij linksbuiten!

Zijn voorzetten zijn zo slecht (vreemd voor iemand met een hele goede vrije trap), zie de 30 mislukte voorzetten tegen Jong Engeland.

Code: Selecteer alles

Ben ik echt totaal met je oneens. Tegen de Engelsen leverde hij een paar zeer fijne voorzetten af maar tegen die kopsterke Engelsen kon daar niet echt van worden geprofiteerd. 

Ik vond Drenthe lang niet zo goed op het jeugd-EK als een hoop mensen beweerden, maar zijn voorzet is voor mij een openbaring. Op het hele EK heeft hij in zijn eentje meer bruikbare voorzetten gegeven dan alle Ajacieden in een heel seizoen bijelkaar. Echt een wapen, die voorzet van hem. Maar verder laat zijn spel nog genoeg te wensen over. Niet gek voor zo´n jonge speler, maar dit terzijde
.
Kopsterke Engelsen? Een verdediger die in de kleedkamer zat en een verdediger die niet meer kon lopen/springen (Taylor) en toch kopten die Engeslen alle ballen weg. Die voorzetten waren "op goed geluk" verstuurd. Een bal in de pot gooien en hopen dat er iets gebeurt! Ik vond dat juist gebrek aan inventiviteit (de achterlijn halen????? gebeurde één keer!)

Er zijn door Ajacieden dit seizoen veel goede voorzetten gegeven!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jun 29, 2007 11:06 pm

Jöhnk schreef:De Cler is over the hill. Zijn beste seizoen was 2005/2006.
Geen toppertje maar wel gewoon degelijk, beter als wat ze hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 30, 2007 7:54 am

Dat laatste kan al snel, BZ.
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za jun 30, 2007 9:53 am

Wanneer gaat eigenlijk Ajax naar Nortukkerhout?
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11434
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za jun 30, 2007 10:14 am

Raymon schreef:
LucaS schreef:Mwa, laatste 4 uitwedstrijden PSV, Twente, Heerenveen en groningen..
1-5
1-4
0-2
2-3

Lijkt me toch niet zo moeilijk :headbang.gif:
En toch geen kampioen mmwaaah

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 30, 2007 10:36 am

Giacomo Puccini schreef:Eindelijk zeg je iets zinnigs.

Pieters heeft er nog niet eens een heel seizoen op zitten maar die maakte wel indruk op mij tijdens het heugd EK. Jonge spelers mogen fouten maken en vervelender nog: ze máken ook fouten. Daarom vind ik dat Feyenoord een prima zet doet met het aantrekken van De Cler, een degelijke Nederlandse international wiens beste jaren nu zijn aangebroken, waardoor Drenthe vrijuit kan gaan voetballen. Goed voor zijn ontwikkeling. Drenthe en Pocognoli samen aan de linkerkant zou juist heel dom zijn geweest van Feyenoord.

En nu on topic :ajaxscarf.gif:
De Cler maakt ook fouten, GP. Alleen maakt De Cler ze uit onkunde. Bovendien maakt De Cler er misschien nog wel meer.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » za jun 30, 2007 2:05 pm

Feyenoord heeft prima ingekocht, naar hun mogelijkheden. Hartstikke goed gedaan - en beslist opzienbarend voor een club die tot voor kort 'technisch failliet' was.

Het gevaar: dat de verwachtingen nu ineens te hoog worden. Peter Bosz hamert er ook voortdurend op dat Feyenoord gewoon wil terugkeren in de top vijf. Over de landstitel zul je hem niet horen. De media wel. Overal lees je dat Feyenoord een titelkandidaat is. En de supporters zijn er daar ook erg goed in om elk seizoen weer ergens een emmertje hoop vandaan te toveren.

Vergelijk Feyenoord eens met Ajax. Makaay is een topper, al heeft hij de Bundesliga de afgelopen seizoenen niet echt in brand gezet, zoals vroeger. Maar iedereen is het er toch wel over eens dat Hofland geen Stam is, en Van Bronckhorst geen Davids. De ervaren mannen gaan de jonge talenten van Feyenoord beslist beter maken, maar de jongelingen van Ajax hebben toch echt wat meer in huis. Kortom: in principe is Feyenoord ook nu nog ruimschoots de mindere van Ajax, en dat zal aan het eind van de rit ook wel blijken uit de competitiestand, denk ik.

Maar Feyenoord zal een betere ploeg zijn dan de voorbije jaren. Dat zeker.

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jul 03, 2007 4:36 am

Demosthenes schreef:De favoriete plek van drente op het middenveld?? In de a1 stond hij back en toen was dat zijn favoriete plek. drente is een hype. Voordat hij werd verbannen naar excelsior (B?) speelde hij linksbuiten!

Zijn voorzetten zijn zo slecht (vreemd voor iemand met een hele goede vrije trap), zie de 30 mislukte voorzetten tegen Jong Engeland.
Er is volgens mij geen trainer die Drenthe nog als linksback gaat opstellen. Juist vanwege z'n snelheid, actie en mooie traptechniek enerzijds, en z'n belabberde positionering en onrustige spel als back anderzijds, moet Drenthe een linie naar voren geschoven worden.

Als Drenthe een gevalletje Quiny wordt eet ik m'n schoen op.
Giacomo Puccini schreef:
Bertje schreef:Geen idee. Ik overzie de gehele markt niet, maar Pocognoli was een goede geweest.
Laat ik dan zo eigenwijs zijn om te zeggen dat ik de markt wel overzie en De Cler voor minder dan 3 miljoen een prima aankoop vind, zeker voor dit Feyenoord.
Ik wil niet zeggen dat ik de hele markt overzie, maar 2 miljoen (?) betalen voor De Cler met een 1-jarig contract of 4 miljoen betalen voor Hofland met een 1-jarig contract is net zo'n domme zet als 4 miljoen betalen voor Ogararu.
Met 4 potentiële kampioenskandidaten is in de aanstaande competitie ieder onnodig puntverlies duur en AZ neemt wat dat betreft wel een gok door weer een aantal geroutineerde spelers te vervangen door onervaren jongens als Ari, Pocognoli en Koenders.
Ari ken ik niet echt, maar gezien de verhalen probeert AZ gewoon professioneel door te selecteren. Met de switch De Cler voor Pocognoli en Romero voor Sinouh/Didulica gaat dat ze in ieder geval wel lukken, denk ik.
brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef:De Cler is over the hill. Zijn beste seizoen was 2005/2006.
Geen toppertje maar wel gewoon degelijk, beter als wat ze hebben.
Ik vind De Cler helemaal niet zo degelijk. Beter dan Leonard is hij wel ja, maar dat zegt me vrij weinig.

Plaats reactie