Ajax - Slavia Praag 15-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Ajax - Slavia Praag 15-08-2007

Bericht door FlaFlu » zo aug 12, 2007 6:30 pm

Volgens mij verdienen de twee wedstrijden wel hun eigen topics.
12/8/2007 - Slavia Praag wint generale repetitie
(Gepost door RvN)

Slavia Praag heeft de laatste wedstrijd voor het treffen tegen Ajax winnend weten af te sluiten. In de tweede competitiewedstrijd van het seizoen won het thuis met 2-0 van Kladno. Volesak en Smicer waren de doelpuntenmakers voor Slavia Praag. Smicer is er woensdag vanwege een schorsing niet bij. Slavia Praag staat met zes punten uit twee duels gedeeld eerste op de Tsjechische ranglijst.

Opstelling Slavia Praag: Vaniak - Krajčík, Brabec, Suchý, Dřížďal - Šmicer, Tavares, Volešák, Janda - Vlček, Ivana.


AN

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo aug 12, 2007 7:43 pm

Altijd lastig, Kladno thuis. Geweldige generale tegen Kladno de wereldclub. :confused.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo aug 12, 2007 10:43 pm

Daniel_vT schreef:Altijd lastig, Kladno thuis. Geweldige generale tegen Kladno de wereldclub. :confused.gif:
Jongens Jongens en natuurlijk meisjes meisjes en dames... Sneijder met onmiddellijke ingang naar Real. Dit betekent dat woensdag bij geen goed resultaat dat de ouderwetse P....... uitbreekt.
Voor de tegenstanders van HtC kan dit wel eens de uitgelezen mogelijkheid zijn om het te wippen..... :hypocrite.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 12, 2007 10:49 pm

Ik neem aan "hem" te wippen?

Dat lijkt me trouwens niet. Laat ik een retorische vraag stellen: Wie wil het nu met de huidige selectie overnemen van HtC?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo aug 12, 2007 10:50 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik neem aan "hem" te wippen?

Dat lijkt me trouwens niet. Laat ik een retorische vraag stellen: Wie wil het nu met de huidige selectie overnemen van HtC?
Oeps sorry. Maar ik kan er niet bij dat Ajax hem laat gaan. Tuurlijk gun ik Sneijder persoonlijk zijn transfer, maar toch weer een jaar naar de KL.....

Adriaanse :666.gif:
Laatst gewijzigd door mattie op zo aug 12, 2007 10:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo aug 12, 2007 10:50 pm

HtC kan er niets aan doen dat Wesley nu weg is. Voor kritiek moet men bij MvG aankloppen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo aug 12, 2007 10:52 pm

Beloki schreef:HtC kan er niets aan doen dat Wesley nu weg is. Voor kritiek moet men bij MvG aankloppen.
Veto misschien
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo aug 12, 2007 10:55 pm

mattie schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik neem aan "hem" te wippen?

Dat lijkt me trouwens niet. Laat ik een retorische vraag stellen: Wie wil het nu met de huidige selectie overnemen van HtC?
Oeps sorry. Maar ik kan er niet bij dat Ajax hem laat gaan. Tuurlijk gun ik Sneijder persoonlijk zijn transfer, maar toch weer een jaar naar de KL.....

Adriaanse :666.gif:
Ja!! Adriaanse!!! Dan krijgen we leuk El Khattabi en Sektioui en nog meer van dat soort spelers! :headbang.gif: :hypocrite.gif: :excited.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 12, 2007 11:12 pm

Ja!! Adriaanse!!! Dan krijgen we leuk El Khattabi en Sektioui en nog meer van dat soort spelers!


Ja en voor lul in de Arena zitten als er 4-2-4 moet worden gespeeld tegen Celtic!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo aug 12, 2007 11:24 pm

iig komt er geen vervanger voor woensdag...

wordt een leuke opstelling zonder Sneijder, Davids, Babel, De Mul, Grygera, Ogararu etc.

Gokje?


Stekelenburg

Heitinga Stam Vermealen (twijfelachtig) Collin

Maduro

Gabri Emanuelson

Backircoglu Huntelaar Suarez/Rommedhrama
Pompiedom

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo aug 12, 2007 11:28 pm

Toen je weer over Rommedhrama begon ( :excited.gif: ) wilde ik stoppen met lezen, maar je post was al afgelopen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo aug 12, 2007 11:31 pm

Ik zat zaterdag avond naar Radio 1 te luisteren en die wisten te vertellen dat Huntelaar pas 1 doelpunt had gemaakt tot nu toe. Als ik kijk naar de opstelling van Maurice dan ben ik bang dat de teller op 1 blijft staan. :sad.gif:

Juist sneijder wist/weet met enig regelmaat nog Huntelaar te vinden.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 12, 2007 11:37 pm

mattie schreef:Ik zat zaterdag avond naar Radio 1 te luisteren en die wisten te vertellen dat Huntelaar pas 1 doelpunt had gemaakt tot nu toe. Als ik kijk naar de opstelling van Maurice dan ben ik bang dat de teller op 1 blijft staan. :sad.gif:

Juist sneijder wist/weet met enig regelmaat nog Huntelaar te vinden.
KJH één doelpunt? Buitenspelers en middenveld vervangen, want aan KJH kan het niet liggen :biggrin.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » ma aug 13, 2007 12:02 am

Na me door een ongelovelijk aantal post te hebben geworsteld m.b.t. de aankomende wedstrijd toch nog maar een postje. :hypocrite.gif:

Ik denk dat we in een vergelijkbare opstelling spelen als afgelopen zaterdag. Het wordt lastig maar ik denk niet onmogelijk.

Ik ben er in ieder geval bij woensdag en verwacht een leuke pot te zien. Ik zet in op 3-0. (Gabri en twee keer Huntelaar)
Op naar de vierde ster!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 13, 2007 12:18 am

Ik ben er in ieder geval bij woensdag en verwacht een leuke pot te zien. Ik zet in op 3-0. (Gabri en twee keer Huntelaar)
Ik hoop zo dat je gelijk krijgt, want dan zullen we ons plaatsen, maar je noemt wel twee spelers die of niet bekend staan als doelpuntenmaker (Gabri) of niet kunnen omgaan met een verdediger!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 13, 2007 6:16 am

Ajax gaat ook zonder Sneijder gewoon winnen, net als van PSV. Alles is tot nu toe gericht op deze wedstrijd, koste wat kost wil iedereen een drama zoals vorig seizoen voorkomen. Dat moet ook mogelijk zijn tegen Slavia Praag, nou niet bepaald een Europese hoogvlieger.

Ten Cate zit helemaal niet op de schopstoel. Hij is juist populair in Amsterdam (en terecht) en zonder Babel en Sneijder neemt de druk juist af, dat is lekker werken voor een trainer. Om mee te doen om het kampioenschap moet er wel een kwaliteitsinjectie komen voor het middenveld en met het geld dat nu beschikbaar is moet dat gaan lukken. Zo niet dan is er maar één man die we daar op af kunnen rekenen, niet de man met het trainingsjack maar de man in het driedelig pak.
Ajax!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma aug 13, 2007 10:37 am

Weet iemand hoeveel kaarten er verkocht zijn?
Kunnen er volgens mij niet veel zijn, want zelfs het gebruikelijke vlaggetjes gebeuren zal niet plaatsvinden. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma aug 13, 2007 10:47 am

Giacomo Puccini schreef:Ten Cate zit helemaal niet op de schopstoel. Hij is juist populair in Amsterdam (en terecht)
Nou... Dat weet ik niet. Ten Cate is een man die je óf geweldig vindt óf haat, en mijn indruk is dat dat ook beide wel gebeurt in Amsterdam.

Maar dat terzijde, want 'de gemiddelde Nederlander' (of Amsterdammer) boeit me niet en moet vooral genegeerd worden. Het gaat erom hoe er binnen Ajax over Henk ten Cate gedacht wordt.

Momenteel is alles rustig en staat hij niet ter discussie, maar hij wordt wél een bijzonder moeilijke man gevonden, zeker ook door de directie. Als de druk groot wordt en zijn emoties weer beginnen op te spelen, denk ik niet dat het een man is die binnen de club ontzettend veel krediet heeft. Binnen de club zijn de meningen sterk verdeeld over Ten Cate. Dat is nú geen bedreiging, maar als het turbulenter wordt, is er niet veel voor nodig om het kwartje de (voor hem) verkeerde kant te doen opvallen.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 10:49 am

Giacomo Puccini schreef:Ajax gaat ook zonder Sneijder gewoon winnen, net als van PSV. Alles is tot nu toe gericht op deze wedstrijd, koste wat kost wil iedereen een drama zoals vorig seizoen voorkomen. Dat moet ook mogelijk zijn tegen Slavia Praag, nou niet bepaald een Europese hoogvlieger.

Ten Cate zit helemaal niet op de schopstoel. Hij is juist populair in Amsterdam (en terecht).
Vooral bij de penningmeester. :666.gif:
Een ongeschreven functie-eis: trainers van Ajax moeten jonge spelers beter maken zodat ze opvallen en Ajax ze voor veel geld kan verkopen. Dat is HTC aardig gelukt.

Om mee te doen om het kampioenschap moet er wel een kwaliteitsinjectie komen voor het middenveld en met het geld dat nu beschikbaar is moet dat gaan lukken. Zo niet dan is er maar één man die we daar op af kunnen rekenen, niet de man met het trainingsjack maar de man in het driedelig pak.
Precies.

OT: het zal niet storm lopen woensdag, maar half vol moet het stadion toch wel raken, mag je hopen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 13, 2007 10:56 am

joey schreef:
Giacomo Puccini schreef:Ajax gaat ook zonder Sneijder gewoon winnen, net als van PSV. Alles is tot nu toe gericht op deze wedstrijd, koste wat kost wil iedereen een drama zoals vorig seizoen voorkomen. Dat moet ook mogelijk zijn tegen Slavia Praag, nou niet bepaald een Europese hoogvlieger.

Ten Cate zit helemaal niet op de schopstoel. Hij is juist populair in Amsterdam (en terecht).
Vooral bij de penningmeester. :666.gif:
Een ongeschreven functie-eis: trainers van Ajax moeten jonge spelers beter maken zodat ze opvallen en Ajax ze voor veel geld kan verkopen. Dat is HTC aardig gelukt.
Dat gaat niet in 1 seizoen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58898
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma aug 13, 2007 11:39 am

Suárez fit voor Slavia

AMSTERDAM, maandag

Het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Ruud Bossen had eergisteren nauwelijks geklonken of Ajax richtte het vizier op Slavia Praag. Nadat PSV door een doelpunt van Gabri was verslagen (1-0) en de Johan Cruijff Schaal uit handen van Phillip Cocu in ontvangst was genomen, startten de Amsterdammers de voorbereiding op de eerste ’wedstrijd van het jaar’. ,,Woensdag moet de basis worden gelegd voor het bereiken van de Champions League. Het mag dit jaar niet wéér misgaan”, benadrukte Klaas-Jan Huntelaar – met een verwijzing naar het debacle van vorig seizoen tegen FC Kopenhagen – het belang van de voorronde van kampioenenbal. ,,Als speler streef je het allerhoogste na en voor de club is het ook ontzettend belangrijk.”

Urby Emanuelson liet zich in gelijke bewoordingen uit. Hij had een uitgesproken mening over de waarde van het duel om de Johan Cruijff Schaal. ,,Het was een wedstrijd, die nu eenmaal gespeeld moest worden, omdat de KNVB dat zo had bepaald. We konden er niet omheen. Normaal is de eerstvolgende wedstrijd het belangrijkste, maar nu hadden we de Champions League in ons achterhoofd.”

De schrik sloeg de kleine middenvelder in de eerste helft om het hart. Carlos Salcido speelde volgens scheidsrechter Ruud Bossen de bal, maar raakte daarbij de enkel van Huntelaar. ,,Ik dacht oh, oh”, aldus Emanuelson. ,,Het was voor iedereen zaak om heel te blijven, maar voor ’Klaas’ helemaal. Door de blessures van Ismael Urzaiz en Luis Suárez zouden we een groot probleem hebben als hij uitviel.”

Emanuelson wist op dat moment nog niet dat er de volgende ochtend goed nieuws uit de ziekenboeg zou komen. Henk ten Cate kan tegen de Tsjechen gewoon over Suárez en Urzaiz beschikken. Laurent Delorge is mogelijk ook weer van de partij. In de punt van de aanval zal de trainer normaal gesproken echter voor Huntelaar kiezen. De trainer nam zijn pupil in bescherming toen hem naar de schotloosheid van de aanvaller in de voorbereiding werd gevraagd. ,,Klaas-Jan heeft uitstekend gespeeld en ik maak me geen zorgen dat hij nu wat minder scoort. Die goals komen vanzelf als hij zo blijft voetballen.”

De sleurende Huntelaar hield zelf een goed gevoel over aan het duel. ,,Het ging vrij aardig, ja. Maar ik had graag mijn doelpuntje meegepikt.” Tot twee keer toe was hij er dichtbij. ,,De eerste keer gleed ik wat weg, schoot ik de bal hoog in en tikte Gomes hem net onder de lat vandaan. Bij een lage inzet had hij waarschijnlijk meer moeite gehad. En die vrije trap stopte hij helemaal fantastisch. Ik denk dat die bal bij elke andere keeper had gezeten.”

De spits maakte zijn ploeggenoten een compliment. ,,Na de 1-0 hebben we de wedstrijd eigenlijk heel makkelijk uitgespeeld. We wisten dat onze kansen zouden komen en PSV heeft nauwelijks mogelijkheden gehad.” Dat laatste stemde Ten Cate met het oog op Slavia tevreden. ,,We hebben de tweede helft gecontroleerd en het is goed om te zien dat we dat met veel jeugdspelers op het veld kunnen.” Vooral controlerende middenvelder John Heitinga en invaller Gregory van der Wiel konden hem bekoren.

De solide defensie geeft de coach vertrouwen voor een goed resultaat tegen Slavia Praag. ,,In de voorbereiding hebben we al bewezen weinig weg te geven. Ook tegen grote ploegen. We zijn nu dus een heel stuk verder dan vorig jaar.” En er is nog een verschil. ,,Dat ik de spelers nu langer ken dan drie weken.”
De T.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 12:15 pm

LucaS schreef:Dat gaat niet in 1 seizoen
O jawel. Een jaar geleden wilde geen club van naam welke speler van Ajax dan ook hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 13, 2007 12:19 pm

Dan heb jij gelijk. Is Sneijder en babel in een jaar tijd van geflopt talent tot wereldster gegroeid door de bezielende trainingen en wedstrijden van Henk
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 12:26 pm

Babel zeker.

Natuurlijk ontwikkelen spelers zich sowieso, maar het is opvallend dat vorig seizoen geen club van naam belangstelling had voor spelers als De Jong, Pienaar of Trabelsi. Zeg zelf, we raakten ze aan de straatstenen niet kwijt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma aug 13, 2007 12:28 pm

Wedstrijd: AFC Ajax - SK Slavia Praha
Datum: 15-8-2007
Tijdstip: 20:30u
Locatie: Amsterdam
Competitie: Voorronde Champions League

Voorbeschouwing:

Ajax speelt woensdag in de voorronde van de Champions League tegen Slavia Praag. De Amsterdammers willen voorkomen dat ze, net als vorig seizoen, het hoofdtoernooi mislopen. Daarom onderschatten ze de Tsjechen niet. Maar wat staat de Ajacieden eigenlijk te wachten?

Slavia Praag is een erg verdedigende ploeg. Volgens de technische staf van Ajax zullen de Amsterdammers tegen een muur komen te spelen. Die is op een paar manieren te doorbreken, zo bleek uit een analyse van een aantal wedstrijden van Slavia Praag. De verdedigers zijn erg zwak tegenover aanvallers met een goede individuele actie. Ryan Babel had dus erg belangrijk kunnen zijn in deze wedstrijd, omdat hij een man kan passeren. Wellicht is die rol nu voor Luis Suarez of Dennis Rommedahl weggelegd. Wat ook opvalt is dat de verdedigers zo snel mogelijk naar hun strafschopgebied rennen als een tegenstander de bal heeft en op het doel afrent. Die speler krijgt de ruimte dus, tot aan het strafschopgebied. Als Wesley Sneijder bij Ajax blijft, kan hij daar handig gebruik van maken. Met zijn afstandsschoten kan hij die ruimte immers goed benutten. Verder duikt hij samen met Gabri vaak op voor het doel van de tegenstander. Aangezien de verdedigers in een snelle aanval alleen zicht hebben op de bal, vergeten ze de tegenstanders die vrijstaan en zich aanbieden.

Bij een uittrap van Maarten Stekelenburg zullen er waarschijnlijk slechts drie Tsjechen over de middellijn staan. Ajax zal vrij worden gelaten in de opbouw. De ploeg van Karel Jarolim wil de bal dan op de eigen helft veroveren, waarna de centrale verdediger de lange bal hanteert. Hij schiet naar de aanvallers, die terugleggen op de middenvelders die dan bijsluiten. Ook de doeltrap van de keeper gaat zo ver mogelijk naar voren. Tevens loert Slavia Praag op de counter. Bij een omschakeling is de ploeg razendsnel. Ajax moet oppassen dat het niet iedereen naar voren stuurt om de muur te doorbreken. Bij een counter gaan er namelijk zes of zeven Tsjechen mee naar voren.

Een ander kenmerk is dat de ploeg uit de Gambrinus Liga veel voorzetten geeft van ongeveer 25 meter voor de achterlijn. Er staan dan twee aanvallers voor het doel die de bal in het netje willen koppen. Maarten Stekelenburg zal vaker uit zijn doel moeten komen. Tevens moet Ten Cate twee sterke centrale verdedigers opstellen. Jaap Stam is een zekerheidje, dus zal de trainer een keuze moeten maken tussen Johnny Heitinga en Thomas Vermaelen.

De conclusie is dat er voor Ajax genoeg perspectief is om de Champions League te bereiken. De spelers moeten alleen hun eigen spel spelen, maar wel hun voordeel halen uit de zwakke punten van de tegenstander. Verder moeten ze oppassen voor de counters en onthouden dat Slavia Praag behalve verdedigen ook nog kan aanvallen. Als dit alles gebeurt, maken de Amsterdammers een goede kans om zich te plaatsen voor het grote Europese toernooi, waar ze vorig jaar niet aan deelnamen. En dat mag dit seizoen niet nog een keer gebeuren.

:kwijl.gif:

Plaats reactie