Ajax - Slavia Praag 15-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » za aug 18, 2007 2:25 pm

Als je een pingel al niet als echte kans telt is dat niet meer serieus te nemen :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 2:33 pm

Arthur schreef:Als je een pingel al niet als echte kans telt is dat niet meer serieus te nemen :smallgrin.gif:
Niet in de zin van een uitgespeelde kans nee, en zeker niet op de manier waarop de tuimelaar hem versierde.Voor hetzelfde geld krijgt ie geel/rood voor die swalbe.Die had ie van mij zeker gekregen voor zijn achterlijk gedrag nadat ie de pingel versiert had ...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » za aug 18, 2007 2:34 pm

Het ging erom dat Ajax genoeg kansen heeft gehad om te winnen. Dan doet het er niet toe of ze uitgespeeld waren of 'gekregen'.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 2:36 pm

Maar voor mij wel !!.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 18, 2007 3:34 pm

Dan moet je dat wel zeggen. Niemand beweert hier dat die kansen uitgespeeld waren.

Mijn punt is dat je als Ajaxsupporter best mag verwachten dat Slavia Praag geklopt wordt. En daar blijf ik bij, ondanks de onverdiende nederlaag.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 3:52 pm

Mijn punt is dat AJAX niet echt een vuist heeft kunnen maken tegen een ploeg die volgens Henkie alleen maar nationaal gespeeld heeft.AJAX internationaal.

De manier van hoe een kans ontstaat, het aantal kansen, en de hoogte van de mogelijkheid om de kans te verzilveren geeft, mijn inziens mede aan hoe goed een elftal heeft gespeeld.De manier van verdedigen, de manier hoe je je tegenstander overheerst ook, zeker als die tegenstander Slavia P. is.

De manier om, als het dan niet loopt, toch opzoek te gaan naar dat ene gaatje, naar dat ene zaakelijke doelpunt, of anders gezegt .. de volwassen manier om dan toch de wedstrijd naar je toe te trekken miste ik compleet bij AJAX.Of het moet zijn dat een swalbe vandaag de dag de kwaliteit/volwassenheid van een elftal bepaald.

Ik blijf het frappant vinden dat men, HtC voorop, uberhaupt van een goede wedstrijd durft te spreken.Misschien ben ik te kritisch, maar andere accepteren tegenwoordig dit belarberde spel van AJAX wel heel gemakkelijk ...

En komen dan met buitenspelkansen aandragen :aai.gif: :ajaxsmiley.gif:

Vooruit, 5 kansen/kansjes in 90 minuten speeltijd. :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za aug 18, 2007 4:04 pm

Ik ben het helemaal met je eens. Ik zag maar 1 uitgespeelde aanval! Die van Suarez die hij miste met de verdediger in zijn nek....de rest rotzooi en gepruts
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » za aug 18, 2007 6:05 pm

Prima, maar de reden dat er verloren is blijft dat de kansen gemist zijn, niet dat ze niet onstonden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 6:38 pm

Arthur schreef:Prima, maar de reden dat er verloren is blijft dat de kansen gemist zijn, niet dat ze niet onstonden.
Ach, zo kun je alles goed lullen.Mag van mij hoor ... alleen doe ik er niet aan mee ...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 18, 2007 6:41 pm

Hé, toevallig. Die zin heb ik vaker gezien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 6:42 pm

En die zul je nog wel vaker zien.

AJAX - Slavia P. gaat de boeken in als een overwinning van AJAX op kansen. :drecul.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 18, 2007 7:06 pm

Volgens mij kun je alleen winnen door doelpunten te scoren. Het is wel mogelijk meer kansen te krijgen dan een tegenstander.

Niets lachwekkends aan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 7:07 pm

Ja Bertje, welterusten Bertje :aai.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za aug 18, 2007 8:47 pm

Arthur schreef:Als je een pingel al niet als echte kans telt is dat niet meer serieus te nemen :smallgrin.gif:
Wel met zo'n aanloop.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » za aug 18, 2007 10:30 pm

Voetske schreef:
Monkey Tonk schreef:
MHF schreef: Ik vind dat je gelijk hebt hoor MT en dat de UEFA het nodige eens onder de loep moet/mag nemen (salarisplafond, geweigerd worden uit de CL zonder sluitende begroting, aantal buitenlandse spelers per elftal indammen, etc.) maar dat doet niks af aan het feit dat je gisteren had moeten winnen. Slavia is een 'arbeiderselftal' met een stel hardwerkende en over het algemeen slecht betaalde profs die op basis van een begrotingsvergelijking compleet omver geblazen hadden moeten worden. Maar daar waar de Tjechen er voor gingen stonden wij weer dikwijls als los zand, ongeinspireerd te ballen alsof we dit varkentje wel even zouden wassen. Met zo'n mentaliteit kom je er niet....
Het probleem is dat Ajax misschien de enige club in Europa is die echt iets opschiet met een salarisplafond. Nu dat er niet is zijn wij de club die, tussen alle grote namen die in de CL/Europa Cup 1 gegrift staan, het internationaal niet meer bij kan benen. De grote landen vinden het prachtig zo. Hun mindere teams komen vaak op het hoogste niveau in actie en worden steeds rijker en, via aankopen, beter.

Dus ik kijk niet zozeer naar deze uitvoering van Ajax, maar naar de laatste, pakweg, tien jaar. Telkens als het mis gaat geven de supporters of de clubleiding of de trainer de schuld. Maar die functioneren binnen een verlammende situatie die door de UEFA is neergezet. Los dat probleem op en Ajax gaat weer sprankelen. Blijf het negeren en het blijft behelpen met Ajax.

Het maakt mij trouwens helemaal niks uit of Ajax van Praag wint of verliest. Dit elftal heeft niks te zoeken in de CL en heeft er meer aan om in de luwte van de UEFA cup te groeien. Met een beetje geluk haal je die finale.

Bottomline. Ajaxvoetbal kun je niet in twee of drie jaar perfectioneren. En dat is de tijd die ons tegenwoordig gegund is voordat de pilaren van het team verkocht zijn. Om dat patroon te doorbreken is er een internationaal salarisplafond nodig. Dus ipv je telkens kritisch op de club te richten is het misschien beter om eens heel kritisch naar de UEFA te kijken, en een richtingsverandering te eisen. Dat doe je in de politiek toch ook? Gewoon een keiharde actie organizeren!

(Helaas. De gemiddelde supporter leeft van week tot week, en de UEFA komt op de radar niet voor. )
En hoe hoog zou dat salarisplafond dan voor alle clubs in Europa/Wereld moeten zijn ?.
Details doen er op het moment niet toe. Ajax is zo'n beetje de enige club die in een positie is om zich er sterk voor te maken. De clubs uit de grote competities doen het zeker niet. Andere clubs uit de kleine competities hebben de stem en achtergrond niet die Ajax wel heeft. Als Ajax de UEFA niet confronteert kwakkelen we toch lekker verder? Hoe het wel kan laat de NFL zien.

Ik heb het wel gehad met al het korte termijn gezeik, het constant in hetzelfde cirkeltje ge-OH, --jaren achter elkaar!- terwijl er fundamenteel helemaal niets verandert.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za aug 25, 2007 6:39 pm

Dat HtC geen Ajax op de been weet te brengen dat in staat is om een stel zeer matige Tsjechen aan gort te spelen, maakte natuurlijk eens temeer duidelijk dat de goede man ernstig tekort komt voor een belangrijke functie bij een topclub. Je weet dat de tegenstander zich massaal zal ingraven en iedere volger van het voetbal weet dat Dommedahl enkel rendeert wanneer ie ruimte heeft. Dommedahl niet opstellen dus. Sowieso niet aantrekken, laat staan opstellen, maar al helemaal niet in een wedstrijd tegen een dermate defensieve opponent. Fout 1.

Tevens weet je dat je een dergelijke opponent kapot speelt middels goed positiespel en het snel laten rondgaan van de bal. Qua positiespel heb ik de hoop v.w.b. HtC vorig seizoen al opgegeven: met een rits aan klassespelers hing Ajax meestal als los zand aan elkaar. Dus dat wordt er dit seizoen, met minder klassespelers, niet beter op. HtC selecteert, behalve op types als Dommedahl en Colin, op individuele klasse en op fysiek. Dat maakt het lastig om met name buiten NL een goed figuur te slaan, want er zijn ploegen zat die meer fysiek en meer individuele klasse hebben dan Ajax. Dus zou HtC zich meer om het team moeten bekommeren, maar voor goed teamvoetbal naar oud-Hollands model moeten we tegenwoordig in Alkmaar zijn. De hand van de trainer: Louis is een hoogleraar, HtC mag les geven aan VMBO-ers.

Snel rond laten gaan van de bal: de meeste Ajacieden beheersen dat redelijk. Maar een team is zo sterk als zijn zwakste schakel, dus Ajax was tegen Slavia zo zwak als Jürgen Colin. Is zijn opdracht om in balbezit dat ding uitsluitend breed, terug of richting een tegenstander te spelen? Het heeft er veel van weg. Ajax heeft een nieuwe Sikora, al is Colin zo mogelijk nóg slechter. Dat HtC zelfs dát niet ziet, maakt hem tot een nog hopelozer trainer dan ie al was. Fout 2. Waarom niet de degelijke Delorge op die plek laten spelen? Die was een van de beteren in de voorbereiding!

Je enige aanvaller wisselen die redelijk in de wedstrijd zat, ook snugger. Fout 3. Goed gezien van AT's very own Bertj trouwens, die Suarez is een goede speler. Goede aankoop van MVG. Ajax zal Babelachtig niet missen, Suarez is beter en completer. Alleen die misselijkmakende Robben / Lothar / Farfan-geintjes achterwege laten, amigo. Heb je niet nodig.

Henk's 36-jarige wereldaankoop brengen, volgende Fout. De man maakte de indruk alsof ie de ArenA op krukken had betreden. Zo fris als een hoentje... voor een 80-jarige. Ik moest denken aan vervlogen tijden, met Jelle van Damme of Biogarde als breekijzer in de spits. Armoe troef.

Nee, deze jongen is zwaar pessimistisch: het wordt weer niets dit seizoen. De 4e plek lijkt me het hoogst haalbare met deze onevenwichtige selectie en trainer. Als MVG guts heeft, grijpt ie asap in. Ik zou niet eens wachten tot Praag, HtC heeft inmiddels meer dan eens aangetoond dat het leiden van een team in europese competities wat te hoog gegrepen is. Denk aan zijn miskleunen tegen FCK-thuis en de parodie op Catenaccio in Bremen. En met Adrie Koster heeft Ajax al een Adje Interim in huis, da's een prima trainer (een stuk beter dan die natte wind die het nu voor het zeggen heeft).

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma aug 27, 2007 8:11 am

Als je lange stukken schijft wil dat niet automatisch zeggen dat het ook zinnig is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 27, 2007 8:32 am

wimpey schreef:Dat HtC geen Ajax op de been weet te brengen dat in staat is om een stel zeer matige Tsjechen aan gort te spelen, maakte natuurlijk eens temeer duidelijk dat de goede man ernstig tekort komt voor een belangrijke functie bij een topclub.
In dezelfde lijn doorredenerend: dat KJH niet eens de belangrijke strafschop tegen Slavia Praag weet te benutten, maakt natuurlijk eens te meer duidelijk dat de goede man ernstig tekort komt voor een plek in de spits bij een topclub. :hypocrite.gif:

HtC selecteert, behalve op types als Dommedahl en Colin, op individuele klasse en op fysiek. Dat maakt het lastig om met name buiten NL een goed figuur te slaan, want er zijn ploegen zat die meer fysiek en meer individuele klasse hebben dan Ajax. Dus zou HtC zich meer om het team moeten bekommeren, maar voor goed teamvoetbal naar oud-Hollands model moeten we tegenwoordig in Alkmaar zijn.
Ach, AZ komt weer ernstig kwaliteit tekort. Werd vorig jaar simpel geslacht door Werder, dat volgens sommigen hier niet veel voorstelt en bovendien niet in de beste vorm stak. Ajax was vorig seizoen echt niet minder dan het gehypte AZ (integendeel) en zal dat ook dit seizoen niet zijn.
Maar een team is zo sterk als zijn zwakste schakel, dus Ajax was tegen Slavia zo zwak als Jürgen Colin. Is zijn opdracht om in balbezit dat ding uitsluitend breed, terug of richting een tegenstander te spelen? Het heeft er veel van weg. Ajax heeft een nieuwe Sikora, al is Colin zo mogelijk nóg slechter.
Die vergelijking gaat totaal niet op. Sikora is een aanvaller, dus aangesteld om zich te onderscheiden bij balbezit. Colin is dat niet, die moet de bal afpakken. Ook Michael Reiziger kon niet veel aan de bal, maar die had altijd een hoop aanspeelpunten. Hij had Ronald de Boer voor zich, dat speelt een stuk gemakkelijker.
Ik vind Colin heel matig. Maar gisteren (en in de wedstrijd tegen Slavia eigenlijk ook) was Jaap Stam de grootste tegenvaller, daar hoor ik je niet over. Colin afbranden is heel gemakkelijk. Kijk eens naar de grote jongens. Stam die blundert of KJH die een of andere belachelijke aanloop neemt als hij een o zo belangrijke strafschop erin zou moeten rammen.
Waarom niet de degelijke Delorge op die plek laten spelen? Die was een van de beteren in de voorbereiding!
Delorge is stand-in voor Gabri. Niet mee eens?
Henk's 36-jarige wereldaankoop brengen, volgende Fout.
Dus Suárez is de aankoop van MVG en Urzaiz van HtC? Zo kan ik het ook? Volgens mij zijn alle aankopen voor rekening van beide heren. Dat is simpel genoeg.
De man maakte de indruk alsof ie de ArenA op krukken had betreden. Zo fris als een hoentje... voor een 80-jarige. Ik moest denken aan vervlogen tijden, met Jelle van Damme of Biogarde als breekijzer in de spits. Armoe troef.
Urzaiz is twee maanden geblesseerd geweest. Even afwachten dus.
En met Adrie Koster heeft Ajax al een Adje Interim in huis, da's een prima trainer (een stuk beter dan die natte wind die het nu voor het zeggen heeft).
Ja, vast. Koster is nog nooit ergens door het ijs gezakt. Die arme man weet niet wat hem overkomt als je hem opeens trainer van Ajax maakt. Los daarvan, je overdrijft schromelijk. Maar dat weet je zelf ook wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie