Slavia Praag - Ajax 29-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do aug 30, 2007 9:22 am

Volgend jaar is er weer een nieuwe kans! Wie zullen we dan loten? I can't waiiiit! :aai.gif:

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do aug 30, 2007 9:24 am

Ben om 1 ding blij, en dat is dat iedereen nou kan zien wat voor kut trainer we hebben en wat voor kut beleid er wordt gevoerd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 30, 2007 9:25 am

Ik wil nog maar eens benadrukken dat ik tegen pinch-hitters ben. Die inbrengen heeft volgens mij in het geheel geen nut. Gisteren weer, het laatste beetje overwicht verdween op het moment dat Urzaiz inviel. Kan die jongen niets aan doen, maar het werkt niet.

Voor de rest ben ik na een nachtje slapen zeer teleurgesteld, maar als ik heel eerlijk ben hebben we in de CL niets te zoeken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 30, 2007 9:34 am

Je bedoelt we hebben niks te zoeken in de CL. doordat deze spelers en trainer de kwaliteiten missen om op zo'n nivo te akteren.Tja, dan hebben deze TD toch wat fout gedaan, immers zij zouden toch degene moeten zijn die van de selectie na weer de zoveelste " kwaliteits " impuls en met door selecteren er een elftal aan over moeten houden die " wel " ( en dan hebben we het niet over een finale plaats ) " iets " te zoeken heeft in de CL.

Ergo dit zooitje heeft ook niks te zoeken in de Uefa cup waar je in principe nog meer " Slavia Praag " tegenstanders zult tegenkomen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do aug 30, 2007 9:51 am

Emoties lopen hoog op dezer dagen, we staan weer met beide benen op de grond. Het aankoop beleid en iedereen die bij Ajax werkt krijgt de schuld. Ja ik moet zeggen ik heb daar moeite mee maar toch vind ik het beleid wel meevallen. Er zijn 2 dingen die echt fout zijn gegaan , de aankopen Colin en Urzaiz en het vertrek van Babel (De Mul) en Sneijder. Dit was teveel om allemaal de Kroon Juwelen te verkopen en oud ijzer ervoor terug te nemen. Daar in tegen vind ik Delorge en Kennedy wel goed genoeg en de beste aankoop Suarez ook de meest ingrijpende transfer zelfs uitstekend onderhandeld.

Maar het CL nivo zou je dus ook wel met dit materiaal kunnen vergeten.
Ajax had na het vertek van Sneijder een Schaduw elftal moeten hebben en direct moeten toeslaan.

De schuld bij HTC is toch wel de aankoop van Colin en Rommedahl + een fantastiche speler als Perez had hij nooit moetan laten gaan.


Je begrijpt als Luque ook geen succes wordt, dat de trainer moet opstappen
3 a 4 spelers met de B Garnituur instelling kan niet , dus de laatste strohalm is mee blijven doen om het Kampioenschap en een goede middenvelder + een linksback aankopen.


HTC ik benijd je niet.....

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 30, 2007 10:18 am

PROTEST: Supporterssite Ajax op zwart

AMSTERDAM - De supporters van Ajax zijn boos. Uit protest tegen de uitschakeling van de Amsterdammers in de Champions League is de fansite www.afca.nl op zwart gegaan. De website zal maar liefst 24 uur niet bereikbaar zijn. De betreffende supporters eisen zelfs het vertrek van trainer Henk ten Cate en het bestuur.
De T.

columbus
Berichten: 5356
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » do aug 30, 2007 10:20 am

Pfff. Wat een onzin...

rocky
Berichten: 275
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 8:45 am

Bericht door rocky » do aug 30, 2007 10:23 am

En natuurlijk oetlul Edgar Davids natuurlijk! Een van de hoofdschuldigen aan dit drama.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 30, 2007 10:24 am

Echt wakker heb ik er niet van gelegen, om eerlijk te zijn. Natuurlijk heeft Ajax weer eens een wanprestatie met hoofdletter w geleverd, maar:

1. Ajax heeft niets in de CL te zoeken
2. De CL is een gedrocht
3. geld heeft Ajax toch zat

Eerst maar eens voorzichtig wat potjes breken in de Uefa-cup.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 30, 2007 10:27 am

Zouden we ons daar wel voor de groepsfase kwalificeren dan? :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 30, 2007 10:28 am

Jöhnk schreef:Echt wakker heb ik er niet van gelegen, om eerlijk te zijn. Natuurlijk heeft Ajax weer eens een wanprestatie met hoofdletter w geleverd, maar:

1. Ajax heeft niets in de CL te zoeken
2. De CL is een gedrocht
3. geld heeft Ajax toch zat

Eerst maar eens voorzichtig wat potjes breken in de Uefa-cup.
Ook weer zoiets.AJAX heeft niks te zoeken in de CL.Net of het dan goed is.Slavia Praag heeft ook niks te zoeken in de CL.Kopenhagen vorig seizoen ook niet.Of dat AJAX nu wel of niet iets te zoeken heeft in de CL, en dat ligt toch echt aan AJAX, doet er niet toe.AJAX had zich TWEE jaar op rij MOETEN kwalificeren tegen deze tegenstanders ....

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 30, 2007 10:29 am

Klopt, dat is ook zo.

Ik lig er alleen niet wakker van. Noem het berusting.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do aug 30, 2007 11:14 am

Ik lig er wel wakker van. Het is gewoon een groot fucking drama.

Wat mij betreft is er niet direct gisteren gefaald, maar afgelopen zomer al.

Sneijder verloren, rampspoed geboren. Ik zei het al vóór de verkoop van Sneijder. Zit je dan met je dikke bankrekening en een omsamenhangend poep-elftal.
Aankopen die mij aan de Chris Kanu/Aaron Mokoena tijd doen denken. Colin?? Rommedahl??

Weet je wat het erge is met die aankopen...Je denkt dit kan toch onmogelijk goed zijn?! maar ja...laten we ze maar een kans geven. Ten Cate zal er wel meer verstand van hebben dan ik, hij heeft ervoor geleerd.

En die Urzaiz, daar snap ik ook niks van. Écht een tweede Gabrich, ik heb nog geen enkele balaanname/loopactie/IETS gezien van hem wat ook maar enige voetbalintelligentie verraadt.

Het is dat we er helemaal niks mee opschieten nu maar anders hadden de verantwoordelijken (Ten Cate vooral) hun biezen mogen pakken. Urby volgend jaar verkopen, die kan de druk gewoon niet aan. Colin NOOIT meer in het elftal.

Met de verkoop van Wesley 'ik blijf nog een jaar!' Sneijder ging het mis. Dat was een drol die door van Geel in ons gezicht werd gelegd en wij accepteerden het allemaal. En nu is het te laat.

Ik zeg dit overigens allemaal op persoonlijke titel, morgen in de arena moet ik weer lief tegen die boys gaan doen. Geen zin in.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 30, 2007 11:26 am

Wie neemt de verantwoordelijkheid op zich voor het zoveelste debacle ?

Waar we bang voor waren is uitgekomen. Net als vorig seizoen weet onze club zich ook dit seizoen niet te plaatsen voor de eindronde Champions League. Wederom zorgt een middelmatige club met een minimale begroting voor de uitschakeling.

Excuses bestaan niet meer na deze uitschakeling. Men heeft met het volle verstand Babel, Perez en Sneijder verkocht. Daarvoor in de plaats hebben zij met het volle verstand nieuwe aankopen gedaan, waarmee de kwaliteit van de selectie gewaarborgd moest blijven. Zelfs zonder Babel en Sneijder hadden wij van dit Slavia Praag moeten winnen.

Wat ons betreft kan niemand binnen Ajax zich meer verschuilen achter dit zoveelste drama. De inhoud van het beleidsplan 2006 – 2011 is duidelijk, anders had de directie deze nooit hoeven opstellen. Leg je deze nu naast je neer, dan heb je iedereen die Ajax lief is al die tijd voor de gek gehouden. Zowel directie als trainer is verantwoordelijk voor de situatie waarin de club nu verkeerd.

De AFCA Supportersclub kan en wil zich op dit vlak niet langer op de achtergrond houden. Wij zijn het onze achterban verplicht om duidelijk een signaal af te geven dat het niet langer zo door kan gaan. De supporters kijken al jaren uit naar echte successen. Dus niet het winnen van de KNVB beker, want die kennen we nu wel. ‘Succes’, dat wordt ons door de directie van Ajax al jaren beloofd. Voor dat ‘succes’ mogen we ook nog eens extra gaan betalen door middel van een verhoging van de seizoenskaart. Langzamerhand bekruipt ons het gevoel dat wij gewoon voor de gek worden gehouden en dat voelt niet goed aan.

Wie binnen Ajax neemt de verantwoordelijkheid op zich voor het niet behalen van de doelstellingen ?

Wie binnen Ajax kan onze club weer op het niveau brengen waar wij thuis horen ?

Wij willen Ajax terug !

Bron: www.afcasupportersclub.nl

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do aug 30, 2007 11:36 am

Ik hoop dat alle supporters nu begrijpen dat het niet verder kan. We moeten dit duidelijk gaan maken aan de beleidsmakers. Een schoonmaak door de vereniging. De supporters moeten zich gaan roeren. Ik hoop zondag al.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do aug 30, 2007 11:51 am

Thijs schreef:Ik lig er wel wakker van. Het is gewoon een groot fucking drama.

Wat mij betreft is er niet direct gisteren gefaald, maar afgelopen zomer al.

Sneijder verloren, rampspoed geboren. Ik zei het al vóór de verkoop van Sneijder. Zit je dan met je dikke bankrekening en een omsamenhangend poep-elftal.
Aankopen die mij aan de Chris Kanu/Aaron Mokoena tijd doen denken. Colin?? Rommedahl??

Weet je wat het erge is met die aankopen...Je denkt dit kan toch onmogelijk goed zijn?! maar ja...laten we ze maar een kans geven. Ten Cate zal er wel meer verstand van hebben dan ik, hij heeft ervoor geleerd.

En die Urzaiz, daar snap ik ook niks van. Écht een tweede Gabrich, ik heb nog geen enkele balaanname/loopactie/IETS gezien van hem wat ook maar enige voetbalintelligentie verraadt.

Het is dat we er helemaal niks mee opschieten nu maar anders hadden de verantwoordelijken (Ten Cate vooral) hun biezen mogen pakken. Urby volgend jaar verkopen, die kan de druk gewoon niet aan. Colin NOOIT meer in het elftal.

Met de verkoop van Wesley 'ik blijf nog een jaar!' Sneijder ging het mis. Dat was een drol die door van Geel in ons gezicht werd gelegd en wij accepteerden het allemaal. En nu is het te laat.

Ik zeg dit overigens allemaal op persoonlijke titel, morgen in de arena moet ik weer lief tegen die boys gaan doen. Geen zin in.
Henk ten Cate is natuurlijk de voor de hand liggende kop van jut in deze, maar hij is niet degene die Sneijder verkocht heeft, en geen geschikte vervanger heeft kunnen vinden. Er is op zijn minst sprake van gedeelde verantwoordelijkheid.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

columbus
Berichten: 5356
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » do aug 30, 2007 11:53 am

Een schoonmaak door de vereniging, verhaal halen... Onzin. We stellen een nieuwe FD, TD en trainer aan. Vervolgens ben je over drie op hetzelfde punt als waar je nu zit. Een elftal dat redelijk in elkaar steekt, meedoet om de nationale prijzen en internationaal af en toe voor een stuntje kan zorgen.

Ajax zal moeten accepteren dat het gewoon een middenmoter is internationaal gezien. We kunnen niet mee met de grote, daar wordt immers veel meer betaald.

Tuurlijk kan je zeggen dat er geen vervanger is aangetrokken voor Sneijder. Maar aan de andere kant staan ze wel met gezond verstand te proosten op nog een jaartje Ajax. En tja, het weekend voor de eerste CL-wedstrijd vertrekt hij. In 3 dagen haal je geen vervanger voor Sneijder.

Kortom, het is super sneu en klote dat er geen CL is gehaald. Vooral de manier waarop. Laat ze dan nu maar in de UEFA cup aantonen dat ze eigenlijk in de CL thuis horen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 11:57 am

Voor het eerst in hele lange tijd heb ik geen zin in een nabeschouwing van deze wedstrijd. Ik houd het bij wat individuele beoordelingen in de spelerstopics. Ik heb gisteren na het fluitsignaal meteen de buis uitgegooid en in bed gaan liggen.

Waar ik ook van baal is dat ik zondag waarschijnlijk in een stadion zit vol publiek dat zich tegen de trainer en TD verzet. Daar heb ik geen zin in. Uiteindelijk is de competitie het belangrijkst. Daar valt namelijk wel een prijs te winnen voor Ajax. In de CL natuurlijk niet.

Het zwakke broertje was gisteren overigens de verdediging. Op Stam na was het allemaal kut met peren.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do aug 30, 2007 12:00 pm

De verdediging? Ze hebben 1 kans gehad en 1 counter. Voor de rest wat ongevaarlijke hoekschoppen. Nee, het probleem was die doelman. Die kopballen van Stam en Huntelaar, de kansen van Suarez. Die ballen gaan er normaal gesproken gewoon in. Ow, als Ten Cate Urzaiz niet had ingebracht had je weer het commentaar gekregen dat ie geen breekijzer had ingebracht.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 30, 2007 12:07 pm

Thomas schreef:Voor het eerst in hele lange tijd heb ik geen zin in een nabeschouwing van deze wedstrijd. Ik houd het bij wat individuele beoordelingen in de spelerstopics. Ik heb gisteren na het fluitsignaal meteen de buis uitgegooid en in bed gaan liggen.

Waar ik ook van baal is dat ik zondag waarschijnlijk in een stadion zit vol publiek dat zich tegen de trainer en TD verzet. Daar heb ik geen zin in. Uiteindelijk is de competitie het belangrijkst. Daar valt namelijk wel een prijs te winnen voor Ajax. In de CL natuurlijk niet.

Het zwakke broertje was gisteren overigens de verdediging. Op Stam na was het allemaal kut met peren.
Onzin, de CL. is belangrijker.Dat is je podium, daar heb je je leermomenten, daar leer je onder druk te voetballen.Daar kun je je meten met andere Europese clubs.Sportief gezien, financieel gezien.Maar ja, we zijn uitgeschakeld en we moeten toch iets zeggen om dat een beetje goed te praten ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 12:12 pm

Ik word liever kampioen dan dat ik misschien de groepsfase van de CL overleef, hoor. Alles stap voor stap.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do aug 30, 2007 12:13 pm

Als je kampioen wordt, dan heb je twee prijzen. Directe deelname aan de CL is er ook één in mijn ogen. In de CL gaan gewoon teveel miljoenen om om het risico te lopen dat je niet deel mag nemen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do aug 30, 2007 12:14 pm

Duke schreef: Henk ten Cate is natuurlijk de voor de hand liggende kop van jut in deze, maar hij is niet degene die Sneijder verkocht heeft, en geen geschikte vervanger heeft kunnen vinden. Er is op zijn minst sprake van gedeelde verantwoordelijkheid.
Dat klopt, maar wat heeft Henk wel gedaan:

-Gekke wissels/opstellingen afgelopen jaar. Ik noem Werder Bremen uit, ik noem Sparta thuis waar wij ondermeer het kampioenschap verloren hebben. Totaal onnodige wissel, Ogararu eruit, Perez erin.

-Een voorbereiding waar ik mn vraagtekens bijzet. 'Slavia Praag is een middelmatige ploeg, het gaat goedkomen' etc etc... Deed me een beetje denken aan die Irakeze minister van informatie.

-Colin.

-Perez.

Voor mij voldoende redenen om in ieder geval blij te zijn dat dit het laatste jaar is. Van Geel treft blaam dat er geen vervanger voor Sneijder is gehaald en het elftal dus 50% minder speelt. Dat is echt een schande en een klap in het gezicht van iedere Ajacied.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 12:15 pm

Harm schreef:Als je kampioen wordt, dan heb je twee prijzen. Directe deelname aan de CL is er ook één in mijn ogen. In de CL gaan gewoon teveel miljoenen om om het risico te lopen dat je niet deel mag nemen.
Eens. Maar met een kampioenschap in het huidige seizoen behaal je dus automatisch alvast een prijs voor het volgende seizoen. Natuurlijk baal ik zwaar dat Ajax de CL dit jaar niet gehaald heeft, maar dit was in mijn ogen niet de wedstrijd van het jaar. Die komen in de competitie.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op do aug 30, 2007 12:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do aug 30, 2007 12:15 pm

Fysiek was Ajax voor de zoveelste keren in jaren ondermaats (die reeks mislukte kopballen bij dat eerste doelpunt...Jezus wat erg om te zien.) Vergelijk dat nou eens met zo'n locomotief als Krajcik.

Verder kan ik me er ook niet druk overmaken. Los van die briljante reddingen van die snor waar geen kruid tegen is gewassen: vorig jaar werd Ajax thuis simpel weggezet door een Spaanse middenmoter, dus dan moet je nu tegen Barca, Real of Sevilla gaan spelen? Dan kan me wel even bespaard blijven. Ajax moet eerst gewoon eens kampioen zien te worden.

Wat is eigenlijk het probleem met Urby? Krijgt die last van faalangst als het even van enig niveau wordt? En die Vermaelen, moest Escude daar nou het veld voor ruimen? Daar zou ik me eens druk over maken.[/i]
Laatst gewijzigd door Real Ajax op do aug 30, 2007 12:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie