Slavia Praag - Ajax 29-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 30, 2007 3:23 pm

Zuidema schreef:Dus waarom een compleet geblokkeerd talent van 20+ niet?
Nu overdrijf je wel een beetje, hoor.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do aug 30, 2007 3:47 pm

joey schreef:PSV leeft op de pof, dus op de lange termijn zal Ajax PSV zéker bijhouden zo niet voorbijstreven. Daar maak ik me weinig zorgen over. Ik maak me meer zorgen over de klappen die het Nederlandse voetbal krijgt. Het niveau van de competitie gaat achteruit, waardoor onze clubs 'schijngoed' zijn.
Volgens mij is dat al bijna 20 jaar zo. Wat vindt jij de lange termijn? Als Ajax haar 200 jarige jubileum viert?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do aug 30, 2007 4:04 pm

Bertje schreef:
Zuidema schreef:Dus waarom een compleet geblokkeerd talent van 20+ niet?
Nu overdrijf je wel een beetje, hoor.
Oh nee, je hebt gelijk. Urby kan niet blokkeren. Daar heeft ie de hersens niet voor. Die doet steeds maar wat en is 2 minuten later al weer vergeten wat ie precies deed. Kan het je ook niet achtervolgen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 30, 2007 4:44 pm

Pff, wat een onzin. Die jongen heeft wat opstartproblemen. Heeft hij elk jaar.

Natuurlijk presteert hij niet elke week super, maar over het hele seizoen genomen was hij ook volgend seizoen gewoon een belangrijke speler.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 30, 2007 5:07 pm

joey schreef: Inderdaad, Ajax moet dit seizoen kampioen worden. Zijn we meteen van het VCL-probleem af. Ik zie ook wel mogelijkheden op dat vlak.
Weet je het zeker Joey, zullen de tere zieltjes de belangrijke wedstrijden aankunnen? ze zullen vast weer heel zenuwachtig zijn hoor en daardoor helemaal verlammen.

Nu de loting, doet het nog een keer pijn dat AJAX er niet bij is, en bedankt he loosers.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 5:18 pm

Pijnlijk, inderdaad. Ik kan er eerlijk gezegd niet naar kijken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 30, 2007 5:22 pm

Thomas schreef:Pijnlijk, inderdaad. Ik kan er eerlijk gezegd niet naar kijken.
Wanneer is de loting van de uefa-cup eigenlijk? hopelijk loten we een club uit Luxemburg, hebben we nog een kansje ook.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 30, 2007 5:27 pm

Nou, doe mij maar een echte club. Ik kan geen dwergen meer zien. Het liefst Bayern ofzo.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 30, 2007 6:11 pm

Bertje schreef:Nou, doe mij maar een echte club. Ik kan geen dwergen meer zien. Het liefst Bayern ofzo.
Nee, liever een poule met Luxemburg, Andorra en Far-Oer, halen we punten voor het klassement, daar blijkt ineens Reker zich zorgen om te maken???????

@???
philips maakt niet bekend wat het aan psv geeft en denk eens aan de lichtinstallatie voor de club van kezman; wie weet wat er gegeven wordt? De financiële gegevens van psv zijn niet zo openbaar als die van Ajax.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 30, 2007 7:08 pm

Jaakke: ontwikkelingen in transferperiode een van de oorzaken van uitschakeling

Op Ajax.nl gaat Ajax voorzitter Jaakke in op de oorzaken van de uitschakeling voor de Champions league. ,,Er zijn meerdere oorzaken waarom het niet is gelukt om Slavia te verslaan. Alle ontwikkelingen in de transferperiode is een van de oorzaken voor de uitschakeling’’, beaamde de preses. Hij gaf daarom aan dat Ajax er alles aan zal gaan doen om te lobbyen voor een eerdere sluiting van de transfermarkt .

Jaakke weet de uitschakeling door de Tsjechen ook aan leeftijd en ervaring. Veel Ajacieden zijn nog niet zo heel ver verwijderd van de start van hun professionele carrière. ,,We hebben een goede selectie, die goed is begonnen aan de competitie. We willen nog steeds graag kampioen worden. Het UEFA Cuptoernooi winnen is niet makkelijk, maar de UEFA Cup is zeker ook een mooie beker.’’


Open brief Maarten Fontein: leren van fouten, maar eenheid bewaren

Algemeen directeur Maarten Fontein heeft zojuist op Ajax.nl een Open Brief aan alle Ajacieden laten plaatsen, waarin hij aangeeft dat de rust en eenheid moet worden bewaard de komende tijd, maar dat tegelijkertijd een proces zal worden ingezet om te leren van de fouten van het afgelopen jaar.

Beste Ajacieden,

Na een slechte nachtrust voor velen onder ons, schrijf ik vanuit een saaie hotelkamer in Monaco dit bericht aan jullie allen. De eerste emoties zijn we aan het verwerken. Langzaam moeten we de draad weer oppakken en onze reis vervolgen. Natuurlijk baalt een ieder en moeten we weer een jaar wachten op die kans om Champions League te spelen. Laten we, ondanks de grote teleurstelling, proberen met zijn allen vanuit een half vol glas de toekomst te bekijken en niet vanuit een half leeg glas, want dit past niet bij Ajax, niet bij mij en niet bij jullie als betrokkenen met het hart en geest op de goede plaats.

We moeten iedereen de ruimte geven om de emoties een plaats te geven, dat hoort bij het verwerkingsproces, maar tegelijkertijd moeten we er ook een positieve lering uit trekken.

Hiervoor zullen we de komende tijd gebruiken om op een aantal fundamentele vragen trachten een antwoord te geven. Fundamentele vragen en analyses die ons moeten helpen het juiste topsportklimaat te scheppen, waarbij prestaties op de juiste momenten geleverd worden.
Het gaat hierbij niet alleen om de wedstrijd van gisteren of van twee weken geleden. Het gaat ook om vorig seizoen, de competitie, de vele wisselingen van spelers, de momenten van wisselingen, het groter wordende gat tussen Europese clubs en Ajax, hoe we omgaan met de mentale druk om, etcetera.

Maar het is nu van belang om de wonden te laten helen, de eenheid te bewaren, maar vooral de rust op te brengen om in staat te zijn sterker terug te komen. En laten we niet vergeten dat er genoeg uitdagingen voor ons liggen met het kampioenschap en het UEFA Cuptoernooi, waar voldoende prijzen zijn te winnen.

Graag doe ik een beroep op jullie allemaal om samen in de trein te blijven zitten op onze reis.

Dank,
Maarten



Ten Cate schrapt vrijdagtraining


Henk ten Cate heeft na de verlate training op donderdag besloten de vrijdagtraining te schrappen. Spelers krijgen zo de kans om het hoofd weer vrij te krijgen na het debacle van dinsdag, zodat zaterdag alles gericht kan zijn op de competitiewedstrijd van zondag. Zaterdag staat de training om 10.30 uur op het programma

BRON: Ajax.nl

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do aug 30, 2007 7:13 pm

Ik scheit op dit beleid!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do aug 30, 2007 7:20 pm

Koorbal Jaakke schreef:Jaakke: ontwikkelingen in transferperiode een van de oorzaken van uitschakeling
Ja gast, daar hebben jullie met het bestuur toch met zijn allen voor gezorgd dat die verkopen gedaan werden.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do aug 30, 2007 7:20 pm

Pfff... Fontein doet z'n mond open.. nuttelozer kan niet.

"Wachten, wachten, wachten. Het komt goed, geef ons tijd." Dat zijn de woorden van Fontein. We wachten al een paar seizoenen en aan het begin van dit seizoen was de VCL een formaliteit. HTC gaf aan: "ik ben nu geen 3 weken maar 3 maanden met deze groep bezig". En verder: "Het vertrek van Sneijder is niet onoverkomelijk" en de klassieker: "Slavia is geen wonderploeg."

Ajax is diep gezonken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do aug 30, 2007 7:23 pm

Daniel_vT schreef:
Koorbal Jaakke schreef:Jaakke: ontwikkelingen in transferperiode een van de oorzaken van uitschakeling
Ja gast, daar hebben jullie met het bestuur toch met zijn allen voor gezorgd dat die verkopen gedaan werden.
Verder loopt Scherrer hier met een prachtig onderschrfit rond....

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 30, 2007 8:52 pm

De beste stuurlui staan aan wal.

Ajax kan geen sterren halen, die hebben geen zin om bij Ajax te voetballen voor € 1 miljoen per jaar, die zitten liever voor een veelvoud ervan op een tribune of spelen in een grotere competitie.

Ik zou niet weten wie Ajax dan moet halen, er zijn namen genoeg gekoppeld aan Ajax/door Ajax, maar Suarez was al bijna afgebrand door de supporters voordat hij één bal had geraakt en de anderen voldoen niet aan de eisen van veel(?)

Hopen dat Groningen met mooi voetbal wordt verslagen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 8:57 pm

Straks een stukje over Ajax naar aanleiding van de wedstrijd van gisteren.

Zag ik nou net tranen bij Ten Cate, na het verlies?

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » do aug 30, 2007 9:26 pm

Ajax ten onder aan eigen ambities
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM - Op de plek waar tot voor kort Wesley Sneijder speelde, liep woensdagavond een voetballer die afgelopen seizoen nog degradeerde met ADO Den Haag.

Laurent Delorge was zeker niet de minste Ajacied, maar zijn rol in Praag vertelde alles over de huidige staat van Ajax.

De Amsterdamse club komt kwaliteit tekort om zelfs maar een bijrol te spelen in Europa. Die constatering is niet nieuw - Ajax verdrinkt al jaren op het internationale toneel - maar daarom niet minder pijnlijk.


Zo’n zestien maanden geleden koos de huidige Ajax-top voor een rigoureus andere koers. Zij zette trainer Danny Blind aan de kant en investeerde met ervaren krachten zoals Jaap Stam, Gabri en later Edgar Davids fors in de selectie. Deels gedwongen, want Blind werkte in het seizoen 2005/06 met een tiental spelers dat op het punt stond transfervrij te vertrekken. De nieuwe coach Henk ten Cate moest de club op komen schudden met een heldere voetbalvisie en een vurig karakter.

De missie van toen, opgedirkt met een hyperambitieus beleidsplan, is in recordtijd mislukt. De aansluiting met de Europese top bleek niet alleen te hoog gegrepen, Ajax degradeerde tot een categorie clubs als FC Midtjylland en IK Start. Nationaal was er weliswaar vooruitgang - de Amsterdammers streden tot de laatste dag mee om de titel - tot tastbaar resultaat leidde dat niet.


De toestand van de huidige ploeg biedt bovendien geen enkele garantie voor de middellange termijn. Stam stopt, Davids mogelijk ook en spelers zoals Klaas Jan Huntelaar en John Heitinga smachten zeker komend seizoen naar een transfer. Gabri moet het al twee jaar doen zonder Champions League-voetbal én ziet straks de trainer vertrekken die hem binnenhaalde.

Op aanwinst Luis Suárez na blijft er, zo bleek in Praag, grijze middelmaat over. Het aantrekken van Jürgen Colin, wisselspeler van Norwich City, is onbegrijpelijk. Dennis Rommedahl zat geregeld op de bank bij degradant Charlton Athletic, terwijl Kennedy Bakircioglu en Laurent Delorge nog zelden op topniveau hebben gespeeld. En dan is er nog de tegen Slavia Praag niet speelgerechtigde Albert Luque; ooit een topspeler maar twee jaar lang tribuneklant bij Newcastle United.


Als Nederlandse club wordt Ajax op de transfermarkt beperkt in zijn bewegingsvrijheid. Het vertrek van Ryan Babel en zeker Wesley Sneijder was realistisch gezien niet tegen te houden, maar cruciaal is het antwoord dat je daarop vindt. PSV ziet vrijwel ieder seizoen bepalende spelers vertrekken, maar de Eindhovense club slaagt steeds opnieuw daarop te anticiperen. Met de ene na de andere landstitel én een keurige conduitestaat in Europa als bewijs.

Met Suárez haalde Ajax adequaat en doelgericht een vervanger voor Ryan Babel, maar rond de overige nieuwelingen regent het vraagtekens. Ten onrechte tracht Ajax zich te verschuilen achter gemiste kansen en blessures. Op de dag dat het móest gebeuren, woensdagavond in stadion Ezvena Rosického, faalde de Amsterdamse club op alle fronten. Op het veld, maar zeker ook daarbuiten. Amper één seizoen na de laatste grote schoonmaak, snakt Ajax alweer naar een nieuwe revolutie.

Martin van Geel na domper: Ambities bijstellen doen we niet

Technisch directeur Martin van Geel is zwaar teleurgesteld over het missen van de Champions League, maar ziet in de toekomst nog genoeg perspectief voor Ajax. De uitschakeling van vorig jaar tegen FC Kopenhagen noemde u ‘een incident’.

Welke conclusie trekt u na het verlies tegen Slavia Praag?

Martin van Geel: ,,Dat het meer is dan alleen pech. Op een beslissend moment kunnen we te weinig brengen, ondanks een stuk of twaalf opgelegde kansen in twee duels. Dat is geen toeval. Om kunnen gaan met grote druk en toeslaan als het écht moet, is óók een kwaliteit. Mede door blessures speelden we met een aantal spelers die niet gewend zijn onder deze omstandigheden te spelen.’’


Veel van die spelers hebben jullie deze zomer gehaald. Is dat een verkeerde keuze geweest?

,,Dat vind ik niet. Wij móeten in een bepaalde vijver vissen. Als Nederlandse club kunnen wij, uitzonderingen daargelaten, geen gearriveerde spelers halen. Ajax moet het hebben van zelfopgeleide spelers en voetballers die uitblinken in de subtop, zoals Suárez en Kennedy. Met Wesley Sneijder is een grote speler vertrokken, maar wél een speler met een Ajax-salaris. Daar haal je niet even een vervanger voor terug.’’


Heeft Ajax de lat voor zichzelf niet gewoon veel te hoog gelegd?

,,Ambities horen bij topsport. Zeker bij Ajax. Het zou wel erg makkelijk zijn om na een teleurstelling gelijk onze doelstellingen bij te stellen. Dat doen we niet.’’


Welke houvast ziet u als na Babel en Sneijder straks Stam, Davids en Huntelaar wellicht weg zijn?

,,Ajax heeft nog steeds naam én mogelijkheden. Dat Stam straks stopt, weten we nu al. We hebben een jaar om daarop te anticiperen. En misschien is Gregory van der Wiel wel de nieuwe Stam, of Jan Vertonghen de nieuwe Davids. We zullen ons moeten wapenen tegen de huidige mechanismen in het voetbal, bijvoorbeeld door spelers langer vast te leggen. Binnen de G14 maakt directeur Maarten Fontein zich hard om de transferdeadline naar voren te halen.’’


Wat verwijt u uzelf?

,,Als ik mezelf de vraag stel wat we anders hadden moeten doen, zou ik het eerlijk gezegd niet weten. We hebben Valencia en Real Madrid zo lang mogelijk buiten de deur gehouden voor Sneijder. Met Suárez hebben we een prima opvolger gehaald voor Babel en ook op de rechterkant zijn we na het vertrek van De Mul niet minder geworden volgens mij. Het verlies in Praag is een forse streep door de rekening, maar verandert niet onze koers.’’
AD
Laatst gewijzigd door thaumaturgy op do aug 30, 2007 9:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 30, 2007 9:26 pm

Daniel_vT schreef:
Koorbal Jaakke schreef:Jaakke: ontwikkelingen in transferperiode een van de oorzaken van uitschakeling
Ja gast, daar hebben jullie met het bestuur toch met zijn allen voor gezorgd dat die verkopen gedaan werden.
Bovendien het is toch nooit anders geweest, de beste spelers gaan altijd weg. Volgend jaar is KJH weg en Stam, halen we het zeker weer niet.
Jaakke kan beter eens kijken welke spelers AJAX allemaal tot zn beschikking had en welke Slavia.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 30, 2007 9:57 pm

Thomas schreef:Straks een stukje over Ajax naar aanleiding van de wedstrijd van gisteren.
Wat vond je ervan? MvG komt op mij nog wel oprecht over al vind ik het een beetje slap overkomen dat ie niet weet wat ie fout gedaan heeft. Maar zo'n Jaakke, ik weet het niet hoor, ik vraag me af of ie nou echt baalt ofzo, hij staat daar maar een beetje lacherig voor die camera, ik heb het idee dat het hem allemaal niet zo heel veel boeit eerlijk gezegd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 10:12 pm

brigade zuid schreef:
Thomas schreef:Straks een stukje over Ajax naar aanleiding van de wedstrijd van gisteren.
Wat vond je ervan? MvG komt op mij nog wel oprecht over al vind ik het een beetje slap overkomen dat ie niet weet wat ie fout gedaan heeft. Maar zo'n Jaakke, ik weet het niet hoor, ik vraag me af of ie nou echt baalt ofzo, hij staat daar maar een beetje lacherig voor die camera, ik heb het idee dat het hem allemaal niet zo heel veel boeit eerlijk gezegd.
Ik vond het vooral een heel suggestief en slecht stuk van de NOS. Als je niet beter weet en dit net ziet zou je denken dat Ajax onder Blind op het punt stond Europa weer te veroveren.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » do aug 30, 2007 10:16 pm

tja, als je wacht totdat je speler (vanwie het al maanden duidelijk was dat hij bij de eerst moglijkheid zou vertrekken) weg is voordat je (een week voor het begin van het seizoen) op zoek gaat naar de vervanger... tja, dan is de kans hoog dat je bot vangt.

en als je schaduwelftal bewezen onbenullen als Collin en een middelmatige speler van Ado Den Haag bevat... tja... dan was er dus geen shaduwlist en is het beleid volledig ad hoc...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 30, 2007 10:31 pm

Thomas schreef:
brigade zuid schreef:
Thomas schreef:Straks een stukje over Ajax naar aanleiding van de wedstrijd van gisteren.
Wat vond je ervan? MvG komt op mij nog wel oprecht over al vind ik het een beetje slap overkomen dat ie niet weet wat ie fout gedaan heeft. Maar zo'n Jaakke, ik weet het niet hoor, ik vraag me af of ie nou echt baalt ofzo, hij staat daar maar een beetje lacherig voor die camera, ik heb het idee dat het hem allemaal niet zo heel veel boeit eerlijk gezegd.
Ik vond het vooral een heel suggestief en slecht stuk van de NOS. Als je niet beter weet en dit net ziet zou je denken dat Ajax onder Blind op het punt stond Europa weer te veroveren.
Mwah toen ik die beelden van AJAX-Inter zag mocht ik hopen dat dat nu was.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 30, 2007 10:33 pm

Jansma schreef:tja, als je wacht totdat je speler (vanwie het al maanden duidelijk was dat hij bij de eerst moglijkheid zou vertrekken) weg is voordat je (een week voor het begin van het seizoen) op zoek gaat naar de vervanger... tja, dan is de kans hoog dat je bot vangt.

en als je schaduwelftal bewezen onbenullen als Collin en een middelmatige speler van Ado Den Haag bevat... tja... dan was er dus geen shaduwlist en is het beleid volledig ad hoc...
Die middelmatige speler van ADO verraste mij in de wedstrijd tegen Heerenveen, ik vond hem beter dan verwacht en dat voor zijn eerste wedstrijd in Ajax.

Sneijder geeft aan zeker bij Ajax te blijven, moet je toch al zijn opvolger halen, om hem op de bank te zetten? Wie is die opvolger? Riera, Prieto en Defour kunnen of willen niet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do aug 30, 2007 10:51 pm

Precies. In die zin kan ik Van Geel ook weinig verwijten. Wel had ik graag gehad dat de zienswijze van 666 in een andere topic ook de zienswijze van Van Geel was geweest. Hier en daar is financieel te voorzichtig en in een te beperkte range (Spanje, Belgie, Nederland) gemanoeuvreerd.

Ik denk trouwens dat Van Geel de aankoop van Colin inmiddels ook totaal niet zint. Maar die speler is enkele maanden geleden wel aanbevolen door je coach. De man, waar je als TD hecht mee samenwerkt, waar een vertrouwensbasis mee aanwezig moet zijn. Waarvan je dus de aanbevelingen ook serieus neemt en vertrouwt en opvolgt (na een check op de prijs-kwaliteit verhouding, voorzover een TD die kwaliteit kan inschatten). Nu blijkt dat deze aanbeveling bar slecht uitgepakt heeft. Het zou me dan ook niets verbazen als Van Geel inmiddels een pittig gesprek heeft gehad met Ten Cate over het waarom van het disfunctioneren van Colin.
Laatst gewijzigd door Zuidema op do aug 30, 2007 11:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 30, 2007 11:04 pm

Maar als een middelmatige speler van ADO den haag zich zo gemakkelijke staande hield/houdt tussen de gevestigde orde, zegt dat niet iets over de gevestigde orde ?.

Plaats reactie