Slavia Praag - Ajax 29-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7364
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo aug 29, 2007 10:18 pm

Raymond schreef: Verhoog het baltempo flink, zorg er voor dat je ploeg positioneel sterk staat en pas je opstelling aan je tegenstander aan en je wint deze pot met gemak.

Als je als trainer blijft vasthouden aan een 4-3-3- terwijl je tegen een counterploeg speelt heb je gewoon een bord voor je kop, dankzij HTC en gevolg kunnen we voor de tweede keer op rij de Champions League vergeten.

Contractje met nog een jaar proberen te verlengen, Martin? :00001595.gif:
Precies. We zaten vanaf het begin slecht in de wedstrijd. Tactisch klopte het van geen kant. Dan kom je automatisch vaak te laat en verlies je duels.
Had gehoopt dat Ten Cate een verdediger eruit zou halen om het middenveld te versterken, maar na de wissel Urty-Vertonghen bleven we gewoon met 4 man achterin spelen. We kregen wel grote kansen, maar dat waren vooral klutsballen die goed vielen of kansen uit corners. Controle over de wedstrijd hebben we nooit gehad.
De wissel Urzaiz-Gabri was de nekslag. Toen was het in feite al over. Die Urzaiz is hard op weg in de voetsporen van Gabrich te treden.
Ten Cate is trouwens ook een leugenaar. Voor de wedstrijd had hij het er over dat Slavia een middelmatige ploeg is. Toen Van Gelder hem na de wedstrijd daarover aansprak, was het plots geen middelmatige ploeg meer maar een goed georganiseerd ploeg. Dank je de koekoek.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » wo aug 29, 2007 10:18 pm

Jöhnk schreef:
Beloki schreef:
brigade zuid schreef: We zakken dan ook aardig naar het niveau van Fnoord van pak en beet vorig jaar.
Inderdaad. Dit is godverdomme Ajax onwaardig. Teringidioten van een Urby en Colin. Als ze zelf es ff die miljoenen die we mislopen betalen aan de fans en de club. Of doe me gewoon een plezier en flikker op uit Amsterdam.
Ik vind het altijd een beetje simpel om één of twee spelers als schuldigen aan te wijzen, maar misschien ligt dat aan mij.

Als Krajicek na 5 minuten gescoord had, was het dan 'teringidioot Vermaelen'?
Voor velen helaas wel, ja.

T82
Berichten: 1779
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo aug 29, 2007 10:18 pm

Jöhnk schreef:
Beloki schreef:
brigade zuid schreef: We zakken dan ook aardig naar het niveau van Fnoord van pak en beet vorig jaar.
Inderdaad. Dit is godverdomme Ajax onwaardig. Teringidioten van een Urby en Colin. Als ze zelf es ff die miljoenen die we mislopen betalen aan de fans en de club. Of doe me gewoon een plezier en flikker op uit Amsterdam.
Ik vind het altijd een beetje simpel om één of twee spelers als schuldigen aan te wijzen, maar misschien ligt dat aan mij.

Als Krajicek na 5 minuten gescoord had, was het dan 'teringidioot Vermaelen'?
Colin heeft nog nooit kunnen voetballen, dat is wel een verschil.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo aug 29, 2007 10:18 pm

Dan was het: alweer Vermaelen... (Kopenhagen....)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 29, 2007 10:18 pm

Jöhnk schreef:Ik vind het altijd een beetje simpel om één of twee spelers als schuldigen aan te wijzen, maar misschien ligt dat aan mij.

Als Krajicek na 5 minuten gescoord had, was het dan 'teringidioot Vermaelen'?
Inderdaad. KJH en Suárez misten bijvoorbeeld behoorlijke kansen. Het lag niet aan één speler.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo aug 29, 2007 10:19 pm

Urby en Colin, zoals eerder dor anderen gezegd in een ander topic, presteren het altijd als het ergens om gaat, door het ijs te zakken. Vandaag gingen ze allebei bij de tegendoelpunten de fout in. Colin maakt er een gewoonte van.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » wo aug 29, 2007 10:19 pm

Trab schreef:
Raymond schreef: Verhoog het baltempo flink, zorg er voor dat je ploeg positioneel sterk staat en pas je opstelling aan je tegenstander aan en je wint deze pot met gemak.

Als je als trainer blijft vasthouden aan een 4-3-3- terwijl je tegen een counterploeg speelt heb je gewoon een bord voor je kop, dankzij HTC en gevolg kunnen we voor de tweede keer op rij de Champions League vergeten.

Contractje met nog een jaar proberen te verlengen, Martin? :00001595.gif:
Precies. We zaten vanaf het begin slecht in de wedstrijd. Tactisch klopte het van geen kant. Dan kom je automatisch vaak te laat en verlies je duels.
Had gehoopt dat Ten Cate een verdediger eruit zou halen om het middenveld te versterken, maar na de wissel Urty-Vertonghen bleven we gewoon met 4 man achterin spelen. We kregen wel grote kansen, maar dat waren vooral klutsballen die goed vielen of kansen uit corners. Controle over de wedstrijd hebben we nooit gehad.
De wissel Urzaiz-Gabri was de nekslag. Toen was het in feite al over. Die Urzaiz is hard op weg in de voetsporen van Gabrich te treden.
Ten Cate is trouwens ook een leugenaar. Voor de wedstrijd had hij het er over dat Slavia een middelmatige ploeg is. Toen Van Gelder hem na de wedstrijd daarover aansprak, was het plots geen middelmatige ploeg meer maar een goed georganiseerd ploeg. Dank je de koekoek.
De (voorspelbare) verklaring van HTC: Ik zei het alleen maar om de druk bij m'n spelers weg te nemen.

Niks druk wegnemen, daardoor zien voorál jeugdige spelers niet in hoe belangrijk het is dat ze juist vanavond presteren, Einstein!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 29, 2007 10:21 pm

En KJH dan? Die miste een penalty in de eerste wedstrijd en speelde vanavond als een dweil. Die kans die hij kreeg kopte hij zo slecht in dat die keeper van 40 de bal nog had. Opzichtig falen van een spits die hoopt op een Europese topclub. (Leuk meeverdedigen ook die keer dat hij de bal verspeelde bij zijn eigen achterlijn.)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo aug 29, 2007 10:21 pm

Urby heeft kennelijk zijn"talententerugslag" dit jaar. Kon zijn basisplaats wel eens gaan verliezen.

Hoe zal Vertonghen zich voelen? Twee keer in de cruciale CL-voorronde invallen, en twee keer gaat het fout.

Vanavond zie je weer in optima forma waar het aan ontbreekt: vaste patronen in het positiespel. De bal amper in de ploeg kunnen houden; niet in staat zijn rust in het elftal te brengen door de bal te laten circuleren, zoals we ooit gewend waren. Maar ja, daar mag ik het van Bertje niet meer over hebben.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » wo aug 29, 2007 10:22 pm

joey schreef:En KJH dan? Die miste een penalty in de eerste wedstrijd en speelde vanavond als een dweil. Die kans die hij kreeg kopte hij zo slecht in dat die keeper van 40 de bal nog had. Opzichtig falen van een spits die hoopt op een Europese topclub. (Leuk meeverdedigen ook die keer dat hij de bal verspeelde bij zijn eigen achterlijn.)
KJH is iedere wedstrijd zo goed als de rest van de ploeg die opgesteld is, vandaag dus niet bijster goed.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » wo aug 29, 2007 10:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Urby heeft kennelijk zijn"talententerugslag" dit jaar. Kon zijn basisplaats wel eens gaan verliezen.

Hoe zal Vertonghen zich voelen? Twee keer in de cruciale CL-voorronde invallen, en twee keer gaat het fout.

Vanavond zie je weer in optima forma waar het aan ontbreekt: vaste patronen in het positiespel. De bal amper in de ploeg kunnen houden; niet in staat zijn rust in het elftal te brengen door de bal te laten circuleren, zoals we ooit gewend waren. Maar ja, daar mag ik het van Bertje niet meer over hebben.
Van mij wel, Cees. Vergeet die mooie tijden nooit! :ajax.gif:

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » wo aug 29, 2007 10:24 pm

Godver....


Die 1e tegengoal was imo net zo'n fout van Gabri als van Urby.
Laatst gewijzigd door thaumaturgy op wo aug 29, 2007 10:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 29, 2007 10:24 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Vanavond zie je weer in optima forma waar het aan ontbreekt: vaste patronen in het positiespel. De bal amper in de ploeg kunnen houden; niet in staat zijn rust in het elftal te brengen door de bal te laten circuleren, zoals we ooit gewend waren. Maar ja, daar mag ik het van Bertje niet meer over hebben.
Ik vind het eerder een technisch tekort. Een keer raken zit er bij bepaalde spelers niet in. Het wordt twee keer raken, drie keer raken, dan kijken, et cetera. Bereik dan maar eens een spits. Zag je zondag ook al tegen Heerenveen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 29, 2007 10:24 pm

Ik ben het met joey eens. Dit was een collectief falen.

Wat ging er mis? Urby prut, grote fouten van Colin en Vermaelen, beperkt middenveld, kansenmissende voorhoede, prutwissels van TC. Ga zo maar door.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo aug 29, 2007 10:24 pm

Die zullen nooit meer terugkomen zolang MvG hier nog zit. Waar is Beenhakker als je hem nodig hebt?
Laatst gewijzigd door Beloki op wo aug 29, 2007 10:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

T82
Berichten: 1779
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo aug 29, 2007 10:24 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hoe zal Vertonghen zich voelen? Twee keer in de cruciale CL-voorronde invallen, en twee keer gaat het fout.
In herhaling: nooit je verhuurde spelers tegen je eigen club laten spelen. Dan hadden we vanavond PSV met 5-0 over deze zieligheid heen zien walsen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo aug 29, 2007 10:25 pm

Zien we al jaren....

@ Raymond: op zo'n avond als vanavond ben ik blij dat ik de glorietijden heb mogen meemaken!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 29, 2007 10:27 pm

Jöhnk schreef:Wat ging er mis? Urby prut, grote fouten van Colin en Vermaelen, beperkt middenveld, kansenmissende voorhoede, prutwissels van TC. Ga zo maar door.
Zoiets, en dat is dus een kwestie van kwaliteit. Tegen De Graafschap kun je je slordigheden permitteren, maar als de druk erop staat en de spelers móeten komen ze tekort.
Wissel Urby-Vertonghen vond ik trouwens wel goed. Wel rijkelijk laat.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7364
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo aug 29, 2007 10:27 pm

Raymond schreef:
De (voorspelbare) verklaring van HTC: Ik zei het alleen maar om de druk bij m'n spelers weg te nemen.

Niks druk wegnemen, daardoor zien voorál jeugdige spelers niet in hoe belangrijk het is dat ze juist vanavond presteren, Einstein!
Ik vraag me af of dat geforceerd zelfverzekerd doen voor de wedstrijd van Ten Cate (ben ervan overtuigd dat we gaan winnen, we hebben 12x gescoord laatste 2 wedstrijden, Slavia is een middelmatige ploeg etc.) niet averechts werkt voor de ploeg. In plaats dat ze er vanaf het begin opvliegen, spelen ze met een air van het komt wel goed. En de ploeg tactisch goed neerzetten wil ook nog wel eens helpen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 29, 2007 10:30 pm

Ajax speelde met een air? Vond ik totaal niet. Het liep ze dun door de broek. Net als in Amsterdam trouwens.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » wo aug 29, 2007 10:30 pm

Trab schreef:
Raymond schreef:
De (voorspelbare) verklaring van HTC: Ik zei het alleen maar om de druk bij m'n spelers weg te nemen.

Niks druk wegnemen, daardoor zien voorál jeugdige spelers niet in hoe belangrijk het is dat ze juist vanavond presteren, Einstein!
Ik vraag me af of dat geforceerd zelfverzekerd doen voor de wedstrijd van Ten Cate (ben ervan overtuigd dat we gaan winnen, we hebben 12x gescoord laatste 2 wedstrijden, Slavia is een middelmatige ploeg etc.) niet averechts werkt voor de ploeg. In plaats dat ze er vanaf het begin opvliegen, spelen ze met een air van het komt wel goed. En de ploeg tactisch goed neerzetten wil ook nog wel eens helpen.
En laten dat nu net de 2 zwakke plekken van Ten Cate te zijn. Een doordachte opstelling heb ik nog niet gezien, en daarbij is de inschatting dat zijn ploeg beter speelt als hij zijn vertrouwen uitspreekt een onterechte.

Als hij nou een bijzonder volwassen en professionele ploeg tot zijn beschikking zou hebben kan hij dergelijke uitspraken maken, maar nu moet hij juist de boel op scherp zetten.

Wat een treurnis, ik zou haast naar Praag emigreren. :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 29, 2007 10:31 pm

Dat stadion van Slavia bevindt zich trouwens in een leuke bouwvallige buurt. Cafe Amsterdam staat op de hoek!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » wo aug 29, 2007 10:32 pm

Jöhnk schreef:Dat stadion in Praag bevindt zich trouwens in een leuke bouwvallige buurt. Cafe Amsterdam staat op de hoek!
Waar wachten we dan nog op? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo aug 29, 2007 10:34 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Vanavond zie je weer in optima forma waar het aan ontbreekt: vaste patronen in het positiespel. De bal amper in de ploeg kunnen houden; niet in staat zijn rust in het elftal te brengen door de bal te laten circuleren, zoals we ooit gewend waren. Maar ja, daar mag ik het van Bertje niet meer over hebben.
Van mij mag je, Cees... Geef je groot gelijk. En natuurlijk komt daar ook een stuk techniek bij kijken, zoals Joey zegt. Zo typerend, zoals ik al eerder schreef: even gaat de bal een vijftal minuten goed rond, even is er rust in het spel, overleg, kiezen de mensen wel goed positie en je hebt geen centje last van Slavia. En prompt valt de 1-1 uit een prachtige aanval. En daarna verliezen ze de kop weer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 29, 2007 10:37 pm

Raymond schreef:
Jöhnk schreef:Dat stadion in Praag bevindt zich trouwens in een leuke bouwvallige buurt. Cafe Amsterdam staat op de hoek!
Waar wachten we dan nog op? :hypocrite.gif:
Met het vliegtuig of de trein?

Afbeelding

Plaats reactie